Maar, maar het was toch een training missie?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:59 schreef sp3c het volgende:
lol als jij het zegt zal het wel waar zijn
ik ben iig blij dat de toestellen meegaan, kunnen ze weer tussen het doelloos rondjes draaien af en toe bommen laten vallen
oh god, begint dat nu al?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:32 schreef Transmittendus het volgende:
[..]
Maar, maar het was toch een training missie?
Gaat de toekomst uitwijzen. Ik denk dat het werkelijk zo simpel werkt. Alleen het klapvee doorziet het niet.quote:
de acties in Indonesië zijn ook in meerdere perspectieven te plaatsen, de ondertoon die jij hem geeft is er 1 van. Andere ( zelfs lokale indo's van destijds waren er juist voor en dat was toevallig de meerderheid. De jeugd was vooral de aanstichter van de problemen na de Japanse capitulatie.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:05 schreef Chooselife het volgende:
Dit is een "politiemissie" en in Indonesië waren het "politionele acties".
De overeenkomst is dat beide natuurlijk verhulde militaire missies zijn met een gewelddadig karakter om een land te koloniseren en aan het morrende publiek te kunnen verkopen.
Mensen moeten zicht er niet zo in laten stinken. Het spelletje is zo doodeenvoudig en eeuwenoud.
Het spelletje genaamd "Taliban"? Nou ben ik het verdorie nog eens met je eens ook, zeg!quote:Op maandag 24 januari 2011 20:05 schreef Chooselife het volgende:
Het spelletje is zo doodeenvoudig en eeuwenoud.
Adem in adem uitquote:Op maandag 24 januari 2011 19:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
oh god, begint dat nu al?
je kunt niet alleen les geven vanuit tekstboeken, op een gegeven moment moeten ze dingen doen en de trainers moeten zien hoe ze die dingen doen om op en/of aanwijzingen te geven ... noem het praktijkles
besides, waar denk jij dat 'de vijand' meer mee in zijn maag zit?
mensen die bruggen bouwen of mensen die agenten opleiden om ze kapot te schieten?
dat naieve was 5 jaar geleden al niet leuk meer
mee voor als je mij gaat quoten.
Bwahahaha wat ben jij een baas zeg, zo zie je ze niet vaak meer!quote:Op maandag 24 januari 2011 20:05 schreef Chooselife het volgende:
Dit is een "politiemissie" en in Indonesië waren het "politionele acties".
De overeenkomst is dat beide natuurlijk verhulde militaire missies zijn met een gewelddadig karakter om een land te koloniseren en aan het morrende publiek te kunnen verkopen.
Mensen moeten zicht er niet zo in laten stinken. Het spelletje is zo doodeenvoudig en eeuwenoud.
De vergelijking is krankzinnig. Bij de politionele acties stuurde Nederland een politiemacht om de orde te handhaven, Nederlandse invloed terug te brengen naar de rebellerende gebieden, en het beschermen van Nederlandse bedrijven en personen.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:11 schreef sp3c het volgende:
toch is de vergelijking met de politionele acties nog zo gek nog niet
niet op de manier die chooselife bedoelt maar dat s het eigenlijk nooit ... 'echt' oorlog is het nu ook weer niet
Ik doelde met klein land meer op het qua geld vermogen. Nederland valt in het niets. Dat we NAVO partners zijn zet ons nog enigzins op de kaart.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:00 schreef Vortix het volgende:
Dat van dat kleine land vind ik geen argument. Er zijn kleinere NAVO partners die wel committed zijn in Afghanistan, en soms zelfs hardere klappen hebben gevangen dan Nederland (Denemarken bijvoorbeeld).
Met de rest ben ik het eens, en ook staat de praktische opzet van de missie me niet aan.
Whehe.. ik blijf bij mijn meningquote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:02 schreef Vortix het volgende:
Dat zijn de Scandinavische landen net zo goed
mee eensquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:30 schreef Northside het volgende:
Gaat weer een gedrocht van een missie worden, met al die restricties en eisen en garanties etc. En straks natuurlijk allemaal weer verontwaardigd brullen in de 2e kamer als blijkt dat de dagelijkse realiteit niet op papier te vangen is...
Is goed hoorquote:
ehm... negatiefquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:50 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik doelde met klein land meer op het qua geld vermogen. Nederland valt in het niets. Dat we NAVO partners zijn zet ons nog enigzins op de kaart.
Uruzgan was wel het maximale wat NL aankon toch? Hadden we iets veel groters voor langere tijd kunnen volhouden qua land/luchtmacht?quote:
Zie daar de reden om dan meer NL troepen te sturen. Want Nl kan de trainingsmissie natuurlijk niet stoppen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:47 schreef Sloggi het volgende:
De Duitsers hebben tot 2012 verlengd, wie geeft ons daarna rugdekking?
Je mist het punt dat we geen politiemensen gaan sturen voor die training.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:00 schreef Rave_NL het volgende:
Voor, puur om ze met eigen ogen te laten zien dat er belangrijkere dingen zijn dan flitsen en parkeerbonnen uitschrijven.
Er gaan veertig agenten die kant op.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Je mist het punt dat we geen politiemensen gaan sturen voor die training.
Dat dacht ik ook. Hoe kunnen ze dan zoiets al gaan doen als er een kans is dat er niemand wilquote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:06 schreef sp3c het volgende:
maar verplichten kan idd niet voor zover ik weet
Dat is m'n punt niet. Ik bedoel als er VOORDAT zeg 2 weken een hoop gekut is daar, hebben die vrijwilligers die volgens jou in de rij staan dan geen andere rij gevormd bij het hoofdkantoor van de KLPD afdeling flitsservice?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:14 schreef sp3c het volgende:
als de taliban een beetje gas geeft mag de politie toch niet de bunker uit,laat staan het kamp af ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |