Nee. VOORDAT de missie begint er 2 weken (neem maar een tijd die je wil eigenlijk) een zooi dooien vallen daar. Omdat taliban.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:25 schreef sp3c het volgende:
voordat er 2 weken gekut is gaan ze al in de andere rij staan?
Ik ga uit van hoe ik onze politie zie. Ik vind ze nou niet echt de internet helden die je hier ziet rondlopen in def.quote:slappe helderziende hap
er vallen toch al wekelijks een zooi doden daar?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:37 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nee. VOORDAT de missie begint er 2 weken (neem maar een tijd die je wil eigenlijk) een zooi dooien vallen daar. Omdat taliban.
Je kan ervanuit gaan dat er figuren daar zijn die niet zoveel op hebben met buitenlanders. Dit is geen aanname trouwens. Ze mogen buitenlanders niet.
mwah zo heroisch ben je toch niet?quote:[..]
Ik ga uit van hoe ik onze politie zie. Ik vind ze nou niet echt de internet helden die je hier ziet rondlopen in def.
nee jij vind het een kansloze missie, dat is wat anders en je moet nooit voor iedereen sprekenquote:Iedereen weet dat het een kansloze missie is. Het gaat ook niet om de politie maar om de militairen eigenlijk. Waarom zou je je vrijwillig naar oorlog laten zenden om iets totaal nutteloos te doen om maar een reden te geven om anderen daar aanwezig te laten zijn zodat Mark Rutte toch maar bij wat andere politieke bijeenkomsten kan zijn die wat hoger aangeslagen worden zoals de G20?
dan gaat er een peloton infanterie of marechausseequote:En m'n punt is eigenlijk niet eens of de politie bang is maar hoe ze (de politiek) iets gaan doen waar ze niet veel zeggenschap over hebben. Beetje de vraag hoe ze de hele operatie willen gaan doen ALS er geen politie wil. Vul maar andere reden in als ge dat wil. Alle vrouwen zijn zwanger en moeten biggen op net dat tijdstip zodat de agentjes net in die periode willen thuis zijn.
quote:KABUL - Bij de Duitse militairen in het noorden van Afghanistan groeit de weerstand tegen gemeenschappelijke patrouilles met Afghaanse soldaten. Ze verloren het vertrouwen sinds een Afghaanse rekruut vrijdag drie Duitse militairen doodschoot en zes verwondde.
Enkele uren later kregen de Duitsers een nieuwe lichting Afghaanse rekruten toegewezen. 'Maar we hebben geheel geen vertrouwen in deze lui', zei een Duitse militair tegen het Duitse dagblad Bild vandaag. 'Met hen samenwerken is levensgevaarlijk. Bijna alle Afghaanse militairen zijn onbetrouwbaar en ongedisciplineerd. Velen van hen werken openlijk tegen ons, niet met ons.'
De Duitsers zijn verontrust dat er Afghanen staan bij cruciale punten van hun kamp, zoals de toegangspoort. 'Als die Afghanen overlopen naar de vijand, kunnen de opstandelingen zó binnendringen en een bloedbad aanrichten.'
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rdaanslag-in-kunduz/quote:Tientallen doden bij zelfmoordaanslag in Kunduz[/b]
door Jules Seegers
Buitenland
Bij een zelfmoordaanslag in de Afghaanse provincie Kunduz zijn vanochtend minstens 28 mensen omgekomen. Terwijl Afghanen bij een overheidsinstantie in de rij stonden voor een identiteitsbewijs, blies een zelfmoordterrorist zichzelf op.
Overheidsfunctionaris Mohammad Ayoub Haqyar verklaarde dit tegenover persbureau Reuters. De aanslag werd gepleegd in het district Imam Sahib (wiki) van Kunduz.
De provincie is de afgelopen tijd in toenemende mate onderhevig aan geweld. De groeiende opstand tegen de openbare orde wordt geleid door bolwerken van de Talibaan in het zuiden en oosten van het land. Kunduz is voor Nederland een belangrijke regio omdat daar de veelbesproken politiemissie moet gaan plaatsvinden.
Nu.nlquote:'Aanslag Kunduz bewijst noodzaak missie'
DEN HAAG - De zelfmoordaanslag maandag in Kunduz laat zie hoe hard de Nederlandse politietrainingsmissie in het gebied nodig is. Dat betoogde GroenLinks-leider Jolande Sap maandag tegenover RTLZ.
Volgens Sap maakt de aanslag duidelijk hoe hard de Afghanen een betrouwbare overheid en een goede rechtsstaat nodig hebben.
De aanslag, waarbij zeker twintig mensen omkwamen en tientallen gewonden vielen, laat volgens Sap ook zien dat er veel risico's zijn in het gebied.
GroenLinks hielp het kabinet vorige maand aan een meerderheid in de Tweede Kamer, waardoor een Nederlandse politietrainingsmissie door kan gaan.
Gevaarlijk
Sap erkent dat het in delen van Kunduz gevaarlijk is, vooral waar Duitse en Amerikaanse militairen jacht maken op de Taliban. ''We willen dat onze training daar op geen enkele manier mee verweven raakt.''
Idd, deze uitspraak dan:quote:Op maandag 21 februari 2011 16:37 schreef Ringo het volgende:
Ha. Kleuterjuf Sap spreekt de dappere dienders toe.
Wat zijn politici soms toch ook sneue sloeries..
De overheid/ rechtsstaat is niet te vertrouwen, maar wij krijgen wel harde garanties op papier van diezelfde overheid...quote:Volgens Sap maakt de aanslag duidelijk hoe hard de Afghanen een betrouwbare overheid en een goede rechtsstaat nodig hebben.
Laat die hoer eerst een zorgen voor een betrouwbare NL overheid en rechtstaat.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, deze uitspraak dan:
[..]
De overheid/ rechtsstaat is niet te vertrouwen, maar wij krijgen wel harde garanties op papier van diezelfde overheid...
quote:http://www.volkskrant.nl/(...)uitse-soldaten.dhtml
KABUL - De politie in de Noord-Afghaanse provincie Kunduz is boos op de Duitse militairen die daar gelegerd zijn. De soldaten zouden een vrouw hebben doodgeschoten en een andere hebben verwond. De politiechef van het district Char Darah uitte de beschuldigingen donderdag.
Een woordvoerder van het Duitse leger meldde dat het voorval met spoed wordt onderzocht. Volgens hem staat niet vast dat Duitse militairen verantwoordelijk zijn voor de dood van de vrouw.
De woordvoerder zei dat een patrouille was beschoten en had teruggeschoten. Later werd een vrouw binnengebracht met een hoofdwond, hoewel die volgens de zegsman niet door vuurwapens was veroorzaakt. Even later overleed ze.
Nederland wil eind dit voorjaar een politietrainingsmissie beginnen in Kunduz.
Ze hebben wel snel een nieuwe gouverneur daar.quote:do 10 mrt 2011, 18:36
Politiechef Kunduz gedood
KUNDUZ - Het hoofd van de politie in de Noord-Afghaanse regio Kunduz, Abdul Rahman Sayedkhili, is omgekomen door een zelfmoordaanslag. Dat heeft de gouverneur van de provincie waar Nederland een politiemissie naartoe wil sturen donderdag bekendgemaakt.
Sayedkhili was op patrouille met ongeveer vijftig andere agenten toen een terrorist zichzelf in zijn nabijheid opblies. Hij raakte ernstig gewond en overleed in een ziekenhuis aan zijn verwondingen. Ook een onbekend aantal andere politiemannen en burgers kwam om het leven.
De gemiddelde Gouverneur in Kunduz, die leeft 6 maanden, das ook niet langquote:Districtsgouverneur Kunduz gedood bij aanslag
donderdag 10 februari 2011 11:33
De gouverneur van het onrustige district Char Darah in de Noord-Afghaanse provincie Kunduz is donderdag door een aanslag omgekomen. Gouverneur Abdul Wahid Omarchel was op slag dood, aldus de plaatsvervangend politiechef van de provincie, Abdul Rahman Aktaash.
Ze kunnen beter politiechefs en gouverneurs gaan opleiden, een paar voor reservequote:Gouverneur Afghanistan komt om door aanslag
ANP − 08/10/10, 12:23
KUNDUZ - De gouverneur van de Noord-Afghaanse provincie Kunduz, Mohammad Omar, is vrijdag omgekomen door een bomaanslag op een moskee in een aangrenzende provincie. Door de explosie kwamen nog veertien tot twintig anderen om. Dat meldden de lokale autoriteiten.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:09 schreef NationalSniper het volgende:
Als het Defensiebudget flink omhoog gaat dan ben ik op zich voor maar het zou minimaal verviervoudigd moeten worden.
Welkom in de wondere wereld van de partijpolitiek. Kiezersbedrog is meer regel dan uitzondering.quote:En ik schaam me er voor dat de partij waar ik lid van ben (de VVD) op dit punt kiezersbedrog heeft gepleegd.
quote:vr 01 apr 2011, 16:06
VN-medewerkers onthoofd in Afghanistan
KABUL - Een woedende menigte heeft vrijdag in het noorden van Afghanistan zeker twaalf mensen om het leven gebracht. Onder de slachtoffers waren ook zeven buitenlandse medewerkers van de Verenigde Naties, van wie er twee werden onthoofd. Dat meldden de Afghaanse autoriteiten.
Honderden mensen demonstreerden na het vrijdagmiddaggebed in Mazar-i-Sharif tegen een koranverbranding door een Amerikaanse dominee, Wayne Sapp, eind maart. Het protest liep uit de hand, waarna het kantoor van de VN werd aangevallen. De betogers stichtten brand en haalden een wachttoren neer.
Dan vind ik je maar een domme vent, omdat VVD moet bezuinigen omdat al die linkse of godsgezinde partijen zoveel geld over de balk hebben lopen gooien voor onze medemens in het buitenland vind jij het liberalisme ineens niets omdat de liberalen een kabinet hebben gevormd, wordt effe volwassen gast, kleuterschooltijd is over als je iets over politiek wilt zeggen, met je JOVD!quote:Op vrijdag 1 april 2011 02:13 schreef revolutionarymen het volgende:
Ik ben ook lid van de VVD! maar dan de jongeren afdeling JOVD. Maar ik ben van plan om mijn lidmaatschap op te zeggen.
Ik vind het niet erg dat er bezuinigt word. het is gewoon niet anders (beter nu dan later) maar dat mag niet gelden voor defensie, er schuilt nog steeds gevaar om en rond de Caribische delen van het koninkrijk. Iran dat nucleaire wapens wilt fabriceren, Midden oosten dat meer en meer instabieler word. Grondstoffen dat duurder/schaarser word.
Ik moet erbij zeggen dat ik het niet alleen ga opzeggen om defensie maar het is wel een belangrijke factor. liever te veel naar defensie dan te weinig. Maar wat ik echt brutaal vind, is dat we naar kunduz gaan én naar libië (en nog een paar landen waar we al zitten) ik vind het zo onbeschoft! echt vreselijk!. Bezuinig en geef de krijgsmacht te tijd om om te vormen of bezuinig niet en doe je werk.
quote:za 02 apr 2011, 13:24
'Taliban achter actie tegen koranverbranding'
KABUL - De gouverneur van de Zuid-Afghaanse provincie Kandahar stelt dat de Taliban achter de gewelddadige protesten tegen een koranverbranding in de Verenigde Staten zitten. Bij die protesten zaterdag in de stad Kandahar kwamen volgens een woordvoerder van de gouverneur negen mensen om en vielen 73 gewonden.
„De demonstratie in Kandahar was door de opstandelingen voorbereid”, aldus de zegsman van de gouverneur. „Ze willen een situatie van onveiligheid creëren.” Zestien gewapende mannen die het geweld zouden hebben aangewakkerd, zijn opgepakt.
De betogers staken onder meer overheidsgebouwen en voertuigen in brand. „Dood aan Amerika”, schreeuwden ze.
Het was in Afghanistan de tweede opeenvolgende dag van protesten tegen een koranverbranding door een dominee in de Verenigde Staten
quote:zo 03 apr 2011, 07:12 |
Obama hekelt koranverbranding en protesten
WASHINGTON - De Amerikaanse president Barack Obama heeft zowel de verbranding van korans door een kerkgemeenschap als de dodelijke protesten daartegen in Afghanistan scherp veroordeeld. De ontheiliging van heilige teksten is een daad van „extreme intolerantie en fanatisme”, maar om in reactie daarop mensen te vermoorden is „een belediging van menselijk fatsoen en waardigheid”, zei Obama zaterdag.
quote:vr 15 apr 2011, 14:08
Politiechef Kandahar door aanslag gedood
KANDAHAR - De politiechef van de provincie Kandahar in het zuiden van Afghanistan is vrijdag door een zelfmoordaanslag om het leven gekomen. Ook twee andere politieagenten werden gedood.
Dat heeft een woordvoerder van de gouverneur van Kandahar gezegd. Kandahar is de geboortegrond van de Talibanbeweging. De islamitische extremisten strijden tegen de huidige machthebbers in Afghanistan en tegen de buitenlandse troepenmacht.
Uhm Srebrenica zat toch iets anders in elkaar. Ook een totaal andere soort missie.quote:Op zondag 17 april 2011 17:37 schreef Rupke61 het volgende:
TEGEN ! Na Srebrenica zeg ik, we (jullie) kunnen het niet.....laat maar zitten !!!![]()
Niet geschikt.......
Makkelijk praten veilig thuis uit een luie stoel niet?quote:Op zondag 17 april 2011 17:37 schreef Rupke61 het volgende:
TEGEN ! Na Srebrenica zeg ik, we (jullie) kunnen het niet.....laat maar zitten !!!![]()
Niet geschikt.......
Iedereen heeft een mening. Maar ik vind wel dat die mening zoveel mogelijk correct onderbouwd dient te worden!quote:Op zondag 17 april 2011 19:29 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Makkelijk praten veilig thuis uit een luie stoel niet?
wtf, dude... lolquote:Op zondag 17 april 2011 17:37 schreef Rupke61 het volgende:
Niet geschikt.......
ja het is eigenlijk altijd mis, waarom ze ermee doorgaan ?? Who knowsquote:Op zondag 17 april 2011 17:37 schreef Rupke61 het volgende:
Niet geschikt.......
Onderbouw dat eens.quote:Op maandag 18 april 2011 15:36 schreef Northside het volgende:
De enige overeenkomst die ik zou kunnen zien is dat de politiek toen met Srebrenica slappe hap was en nu met Kunduz weer (nog steeds?).
Geen zware wapens meesturen, het blijven verkopen als een ongevaarlijke 'trainingsmissie', etc.quote:
quote:zo 22 mei 2011, 07:59
Afghaanse verkeersagenten gedood bij aanval
KHOST - Bij een zelfmoordaanslag nabij de Afghaanse stad Khost zijn zondag drie verkeersagenten omgekomen. De aanvallers waren gewapend met machinegeweren naar binnen gerend bij een hoofdkantoor van de verkeerspolitie.
Bij de schietpartij zijn ook een agent en een burger gewond geraakt, meldde de provinciale politiechef Abdul Hakim Ishaqzai. Het gebouw in de stad Khost staat ook gedeeltelijk in brand. De stad ligt in het oostelijk deel van Afghanistan, niet ver van de grens met Pakistan.
De politie in Afghanistan is vaker het doelwit van aanslagen, vooral van de Taliban.
.......... Hallo......????quote:Op zondag 17 april 2011 19:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Iedereen heeft een mening. Maar ik vind wel dat die mening zoveel mogelijk correct onderbouwd dient te worden!
quote:zo 31 jul 2011, 09:29
Afghaanse agenten dood door zelfmoordaanslag
KANDAHAR - Zeker 12 Afghaanse politiemannen en een kind zijn zondag omgekomen door een zelfmoordaanslag in de stad Lashkar Gah in het zuiden van Afghanistan. Dat heeft een woordvoerder in de provincie Helmand, waarin de stad ligt, laten weten.
De dader bracht zijn voertuig met explosieven tot ontploffing voor het hoofdkwartier van de politie, net op het moment dat de hekken open waren om een voertuig naar binnen te laten.
De provinciale woordvoerder sprak van een zeer krachtige explosie waarbij ook nog 14 gewonden vielen: 12 agenten en twee burgers.
De radicaalislamitische Taliban hebben de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslag.
Lashkar Gah is een van de eerste plekken in Afghanistan waar de internationale troepenmacht net de verantwoordelijkheid voor de veiligheid heeft overgedragen aan het Afghaanse leger en politie. De overdracht van de landelijke veiligheidstaken moet voor het einde van 2014 zijn afgerond
Okéquote:Op maandag 1 augustus 2011 08:27 schreef meth77 het volgende:
Heb het idee dat we hieraan meedoen zodat GL volgend jaar in het kabinet komt en Sap minister van maaktnietuitzaken zal worden met een internationale post in het verschiet
quote:di 02 aug 2011, 07:13
Doden bij aanslag op beveiligers Kunduz
KUNDUZ - Bij een zelfmoordaanslag op een particuliere beveiligingsfirma in de Noord-Afghaanse provincie Kunduz zijn dinsdag zeven doden gevallen; vier Afghaanse bewakers en de drie daders. Er zijn ook tien gewonden. Dit heeft een hoge politiefuncitonaris gemeld.
De beveiligingsfirma beschermt een Duitse ontwikkelingsorganisatie die in Kunduz actief is.
In de provincie is ook een Nederlandse politietrainingsmissie gestationeerd.
Een van de daders blies zich in een auto vol explosieven op voor het gebouw in de stad Kunduz waar de beveiligingsfirma is gevestigd.
Wat voor zware wapens zou je mee willen sturen als je alleen maar wat agentjes gaat trainen en begeleiden?quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:07 schreef Northside het volgende:
[..]
Geen zware wapens meesturen, het blijven verkopen als een ongevaarlijke 'trainingsmissie', etc.
Die Afghanen komen toch ook niet hierheen met wapens,quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:33 schreef sp3c het volgende:
gevechtshelikopters om te beginnen maar uiteindelijk zou ik op TFU uitkomen gok ... maar dan met gevechtstanks
dit gaat iig nergens over
'ja we sturen wel troepen daarheen maar die komen niet in gevaar heur!
sterker nog, de agenten die dan opgeleid gaan worden komen zelfs niet in gevaar ... heur!!!
Karzai heeft het belooft ... HEUR!!!!'
ticket for disaster
maar ik hoop dat het allemaal goed afloopt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |