abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82787506

Joran in betere tijden.

Joran wordt verdacht van de moord op Stephany Flores.
Ook denkt men dat hij iets te maken heeft met de mysterieuze verdwijning van Natalee Holloway.

Momenteel lijkt Joran in deze uithoek van onze planeet zijn kaartjes te leggen.

Aankomst in Castro Castro

Op de foto in Castro Castro

En hier weer verder!!

Vorige belangrijke Joran topics:
Joran van der Sloot: gringo assassino! #42
Joran van de Sloot: heeft een mooi appartement. #41
Joran van de Sloot: Natalee vs Stephany #40
Joran van der Sloot: De Coño Killer #39
Joran van der Sloot en zijn eerste dagen in Castro Castro #38
Joran van der Sloot: Samenzweerders verzamelt u! #37
Joran van de Sloot: vuilnis naar z'n hoofd #36
Joran van der Sloot: Met diepe wallen #35
Joran van der Sloot #34: De groeten uit Castro Castro
Joran van der Sloot #33 - Waar steeds meer boven water komt
Joran van der Sloot #32 - Met nieuwe beelden uit het hotel
Joran van der Sloot: Moord of doodslag? #31
Joran van der Sloot: Naar Castro Castro? # 30
Joran van der Sloot; wachten op meer nieuws, deel 29
Joran van der Sloot; Op naar verklaring drie #28
Joran van der Sloot; Joran slaat doorrr #27
Joran van der Sloot; van baasje tot haasje #26
Joran van der Sloot; heeft bekend #25
Joran van der Sloot; heeft bekend #24
Joran van der Sloot; Troubles In Peru #23
Joran van der Sloot is het haasje, #22
Joran van der Sloot is even niet het baasje #21
Joran van der Sloot is het haasje #20
Joran van der Sloot opgepakt #19
Joran van der Sloot opgepakt #18
Joran van der Sloot opgepakt #17
Joran van der Sloot opgepakt #16
Joran van der Sloot opgepakt #15
Joran van der Sloot opgepakt #14
Joran van der Sloot in de penarie #13
Joran van der Sloot opgepakt #12
Joran van der Sloot opgepakt #11
Joran van der Sloot opgepakt #10
Joran van der Sloot opgepakt #9
Joran van der Sloot opgepakt #8
Joran opgepakt. Deel 7

Laatste nieuws is hier misschien ergens te vinden:
www.correoperu.com.pe
www.aja.com.pe
www.peru21.pe
www.elcomercio.pe
www.larepublica.com.pe
www.peru.com
www.rpp.com.pe

Documenten m.b.t. de afpersing van Beth Twitty
http://www.thesmokinggun.(...)0/0610101joran1.html

Let op, bij het plaatsen van een nieuwsbericht ALTIJD bronvermelding opnemen!

[i][b]OP van het topic
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_82787528
quote:
Op maandag 14 juni 2010 14:30 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Top, maar mijn bank doet 't niet.
Het is 500 euro trouwens.

http://www.rabobank.nl/be(...)et_in_het_buitenland
http://www.ing.nl/particu(...)et-de-betaalpas.aspx
2500
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_82787771
Hier een plaatje van Joran's vermeende koffieshop:

Deze zou hij volgens zijn eigen MSN naam op 1 oktober 2008 hebben geopend. (bron: [JORAN] Livetopic 2

Maar volgens het AP is hij niet langer eigenaar:
quote:
Thai university students walk past the "Sawadee Cup" restaurant Thursday, June 10, 2010, on the outskirts of Bangkok, Thailand. The coffee shop is alleged to have been owned recently by Joran van der Sloot. Van der Sloot remains the lone suspect in the 2005 disapperance of U.S. teen Natalee Holloway and is now being held on murder charges in Peru in connection with the death of Stephany Flores in Lima. (AP Photo/David Longstreath)
http://www.apimages.com/Search.aspx?st=k&remem=x&kw=van+der+sloot&intv=None&shgroup=-10&sh=10
pi_82787840
heerlijk hoe joran peentjes zweet nu hij merkt dat de veilige ,geborgen manier van gevangenisneming in Nl heel anders is dan waar hij nu zit waar de menige en media hem elke stap die hij buiten zet letterlijk belagen en hem dood wensen.

ik zeg dat joran daar zijn waterloo vind en zal wegkwijnen!

justisce is served! finally
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 14 juni 2010 @ 14:57:08 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82788014
Ook nog een koffieshop?
Hij heeft toch wel een bewogen leven (gehad).
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_82788230
quote:
Op maandag 14 juni 2010 14:57 schreef eleusis het volgende:
Ook nog een koffieshop?
Hij heeft toch wel een bewogen leven (gehad).
Het soort koffieshop waar ze broodjes, koffie en pizza verkopen. Koffieshops zoals in Nederland vind je alleen in Nederland, volgens mij.
pi_82788610
Er komt toch nog wel elke dag wat nieuws binnendruppelen. Je zou verwachten dat zoiets zou stoppen zodra de verdachte in de gevangenis zit.
pi_82788653
heel serie 42 overgeslagen , heb ik daar wat aan gemist ???
wel de vertaling van de eerste verklaring gelezen.

wat is nou het verhaal van zijn latere advocaat dat er geen advocaat bij was ???

hebben we al beelden van joran die uit kamer komt zonder bekers koffie en daarna wel 2 binnen brengt??
of is er ergens een verhaal dat joran 2 keer 1 koffie ging halen paar dagen eerder ??

wordt joran trouwens nog verhoort, geeft hij nog nieuwe verklaringen uit of zijn ze in peru wel klaar met joran, en is er alleen nog maar onderzoek ??
pi_82788668
2-0 door Kuyt!
pi_82788739
Er was wel een advocaat en tolk aanwezig. Die nieuwe advocaat neuzelt.
pi_82788797
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:10 schreef MargrietV het volgende:
2-0 door Kuyt!
kan je nou nergens dat voetbal ontvluchten ?? of moet ik daar ook een moord voor plegen ???
  maandag 14 juni 2010 @ 15:13:17 #12
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_82788871
quote:
Er staat bij geld opnemen in het buitenland toch echt ¤500 gast

¤2500 geld voor betalen in winkels. Bij geldautomaten is dat dus ¤500.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_82788886
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:11 schreef MargrietV het volgende:
Er was wel een advocaat en tolk aanwezig. Die nieuwe advocaat neuzelt.
dus verzoek om eerste verklaring als nietig te verklaren is afgewezen ??
pi_82788887
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:12 schreef plonsplons het volgende:

[..]

kan je nou nergens dat voetbal ontvluchten ?? of moet ik daar ook een moord voor plegen ???
As you like it.
pi_82788918
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:13 schreef plonsplons het volgende:

[..]

dus verzoek om eerste verklaring als nietig te verklaren is afgewezen ??
Nee is nog niet voor de rechter geweest.
pi_82788944
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:13 schreef MargrietV het volgende:

[..]

As you like it.
ik beken heb de zenders die het uitzenden de nek omgedraaid
pi_82789065
ik niet,kijk en speel een spelletje en hahaha post ook nog hier.
pi_82789096
weet iemand hoe dat werkt in peru, wanneer komt het voor ( joran) , of wanneer buigt men over alle verzoeken die gedaan worden ( zijn eerste verklaring nietig, en verzoek voor uitlevering van joran ?? \)
pi_82789163
Ze proberen het over 3 maanden voor te laten komen, normaal duurt het 2-3 jaar.
pi_82789231
heeft uri eigenlijk al iets gezegd ?? of is het een andere naam voor daury ??
pi_82789315
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:19 schreef MargrietV het volgende:
Ze proberen het over 3 maanden voor te laten komen, normaal duurt het 2-3 jaar.
zo snel al , ik dacht dat het in peru heel zorgvuldig toe ging en dus altijd lang duurde

of is het zoiets als hoe gaan we de zaak aanpakken ??
pi_82789352
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:21 schreef plonsplons het volgende:
heeft uri eigenlijk al iets gezegd ?? of is het een andere naam voor daury ??
Ik had ondertussen ook al iets van hem verwacht ja. Of hij moet in het westen van de USA zitten of zo, daar is het nu pas half zeven in de ochtend.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82789439
is joran gegroeid ??
hij was toch net iets onder de 2 meter ?? of heeft hij zooltjes besteld bij tellcell ??
pi_82789557
Ach Joran, Joran, al die leugens. Van een huis van $1000 per maand (in Thailand) , waar je uit bent gegooid vanwege wangedrag (zijn huisbazin moest de Nederlandse ambassade inschakelen om van hem af te komen en zijn oom heeft de $2000 schade betaald)naar een $150 apartment. Je hebt inderdaad een coffeshop geopend maar je was vaak gesloten en je had ook niet het eten dat op je menu stond. In Februari was je zo blut dat je in je restaurant sliep en je hebt het toen verkocht aan een Amerikaanse man en zijn Thaise vrouw.

een reactie in de Televaag
  maandag 14 juni 2010 @ 15:28:18 #25
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_82789604
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:27 schreef MargrietV het volgende:
Ach Joran, Joran, al die leugens. Van een huis van $1000 per maand (in Thailand) , waar je uit bent gegooid vanwege wangedrag (zijn huisbazin moest de Nederlandse ambassade inschakelen om van hem af te komen en zijn oom heeft de $2000 schade betaald)naar een $150 apartment. Je hebt inderdaad een coffeshop geopend maar je was vaak gesloten en je had ook niet het eten dat op je menu stond. In Februari was je zo blut dat je in je restaurant sliep en je hebt het toen verkocht aan een Amerikaanse man en zijn Thaise vrouw.

een reactie in de Televaag
Die gozer hangt van de leugens aan elkaar. Ik haat leugenaars
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_82789697
http://site.uri-geller.com/legal_issues

Hij heeft een reactie.

2010-05-23 8:52

Uri Geller's statement regarding Joran van der Sloot

During my live TV series The New Uri Geller in Holland, myself and one of the producers came up with a proposal for Joran van der Sloot to be hypnotized to attempt to find out the truth, which could finally solve Natalee Holloway's tragic disappearance. Someone from production traced van der Sloot through Facebook and he agreed to participate. However, for various production reasons, it did not proceed.

I subsequently still believed that this could be the basis of a very powerful documentary, especially if we manage to extract the truth out of van der Sloot through hypnosis, which could possibly help solve the case and provide some comfort for the family. I was hoping for the interview and session to take place in Aruba, but van der Sloot was in Peru and indicated that he was stranded there and had no means of getting back to Aruba. In order to facilitate the interview in Aruba, I agreed to forward a one way ticket from Peru to Aruba together with $600 to cover his expenses.

A few days later we were horrified to learn that he was wanted by Interpol on suspicion of murder. We immediately contacted the British police and Interpol.

Any allegation made by van der Sloot that additional monies were paid to him by me are totally and absolutely untrue.
pi_82789718
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:28 schreef mazaru het volgende:

[..]

Die gozer hangt van de leugens aan elkaar. Ik haat leugenaars
nou dan heb je aan joran een goede
  maandag 14 juni 2010 @ 15:32:54 #28
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_82789842
ik vind het verder wel goed zo., tot over 30 jaar
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_82789870
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:30 schreef MargrietV het volgende:

Hij heeft een reactie.

During my live TV series The New Uri Geller in Holland, myself and one of the producers came up with a proposal for Joran van der Sloot to be hypnotized to attempt to find out the truth, which could finally solve Natalee Holloway's tragic disappearance. Someone from production traced van der Sloot through Facebook and he agreed to participate. However, for various production reasons, it did not proceed.

I subsequently still believed that this could be the basis of a very powerful documentary, especially if we manage to extract the truth out of van der Sloot through hypnosis, which could possibly help solve the case and provide some comfort for the family. I was hoping for the interview and session to take place in Aruba, but van der Sloot was in Peru and indicated that he was stranded there and had no means of getting back to Aruba. In order to facilitate the interview in Aruba, I agreed to forward a one way ticket from Peru to Aruba together with $600 to cover his expenses.

A few days later we were horrified to learn that he was wanted by Interpol on suspicion of murder. We immediately contacted the British police and Interpol.

Any allegation made by van der Sloot that additional monies were paid to him by me are totally and absolutely untrue.
dus nog tussen de afpersing en chili verhaal speelde dit ook nog
pi_82789939
quote:

Hij heeft een reactie.

Best naïef om te denken dat Joran daar aan mee zou willen werken. Ik denk dat Joran het echt wilde voorkomen alsof hij meer geld had dan hij heeft. Wat een domme doorzichtige manier weer. Zonder zijn vader is die jongen echt helemaal niets.
pi_82789946
Als je Uri's nieuwste boek kent snap je wel waarom
Joran ineens contact met The Master Mentalist wil !!

Disana is the best !!!!!!!!
pi_82789973
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:34 schreef RotterdamseRoy het volgende:

[ afbeelding ]
pi_82790050
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:34 schreef RotterdamseRoy het volgende:

[ afbeelding ]
hebben we niet geef jouw antwoord daarop eens

edit joran zat toen nog niet in nor
pi_82790190
Jeetje, heeft ie daar dus ook (surprise surprise!) weer over zitten liegen.
Dat dat geld was voor een programma over oplichting via internet.
Als die jongen ademhaalt, liegt ie al!
pi_82790337
al met al , krijg ik toch steeds meer vragen waarom joran het zover heeft laten komen ??
eigenlijk had hij geld zat, zeker op zijn bankrekening
dus waarom dan roofmoord ???

en ook nog zoiets , ergens in de verklaring ( de eerste) :
opeens wist ik waar ik mee bezig was ( stef beetje strootje dicht knijpen)
maar daarna leefde ze nog, maar toen nog shirt gepakt en laten stikken ??

als je toch ergens van bewust wordt stop je toch en oke was wel een delict maar nog geen moord

het is echt steeds gekker
pi_82790426
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:42 schreef plonsplons het volgende:
al met al , krijg ik toch steeds meer vragen waarom joran het zover heeft laten komen ??
eigenlijk had hij geld zat, zeker op zijn bankrekening
dus waarom dan roofmoord ???

en ook nog zoiets , ergens in de verklaring ( de eerste) :
opeens wist ik waar ik mee bezig was ( stef beetje strootje dicht knijpen)
maar daarna leefde ze nog, maar toen nog shirt gepakt en laten stikken ??

als je toch ergens van bewust wordt stop je toch en oke was wel een delict maar nog geen moord

het is echt steeds gekker
Hij verklaart dat hij geld genoeg had. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook zo is
pi_82790531
quote:

Hij heeft een reactie.

en de datum is 2010-05-23 8:52 ?
pi_82790680
Ik geloof er niks van dat het hem om het geld te doen was. Het was een hele domme moord, dat kan nooit met voorbedachte rade zijn gepleegd. Ik vind het inderdaad overkomen als een impuls.
pi_82790880
Goedemorgen Joran!! Heb je lekker geslapen?
pi_82790888
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:47 schreef zoefbust het volgende:

[..]

pi_82790970
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:49 schreef Taurus het volgende:
Ik geloof er niks van dat het hem om het geld te doen was. Het was een hele domme moord, dat kan nooit met voorbedachte rade zijn gepleegd. Ik vind het inderdaad overkomen als een impuls.
geld lijkt mij steeds meer geen optie. maar goed dat daar gelaten\
het is wel moord met voorbedachte rade hoor. anders stop je en ga je geen shirt meer pakken om de finale kill te maken. moet je toch plannen dan. kijk als stef gelijk dood was na klap oke dan impuls !!!
pi_82791039
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:53 schreef fiooon het volgende:
Goedemorgen Joran!! Heb je lekker geslapen?
joran echt oermens, die vertrouwen de matras ook niet, joran natuurlijk nog gewend in open lucht te slapen
pi_82791049
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:49 schreef Taurus het volgende:
Ik denk dat hij haar gewoon op slinkse wijze van haar geld wilde ontdoen, maar hier in faalde. En ik denk dat dat hem getriggered heeft. Maar goed, dat is wilde speculatie.
pi_82791107
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:47 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Gisteren stond het er nog niet op, dus zal wel gewoon een foutje zijn. Waarschijnlijk de datum van de voorlaatste post.
pi_82791123
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:56 schreef plonsplons het volgende:

[..]

joran echt oermens, die vertrouwen de matras ook niet, joran natuurlijk nog gewend in open lucht te slapen
Zou hij een klein raampje in zijn cel hebben die op een kiertje kan?
pi_82791226
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:54 schreef plonsplons het volgende:

[..]

geld lijkt mij steeds meer geen optie. maar goed dat daar gelaten\
het is wel moord met voorbedachte rade hoor. anders stop je en ga je geen shirt meer pakken om de finale kill te maken. moet je toch plannen dan. kijk als stef gelijk dood was na klap oke dan impuls !!!
Zo'n impuls hoeft toch niet 2 seconden te duren? Dat is niet de definitie van impuls, een impuls is gewoon een niet over nagedachte handeling, een drang, ook als dat een aantal minuten duurt. Hij had 1 doel voor ogen en dat was haar te doen stoppen met ademen en hij heeft dat op meerdere manieren geprobeerd, maar wel snel achter elkaar. Bovendien lijkt mij 'voorbedachte rade' meer van toepassing op wanneer hij in het casino al wist dat hij haar van kant ging maken. Zo komt het niet op mij over.
pi_82791354
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:00 schreef Taurus het volgende:

[..]

Zo'n impuls hoeft toch niet 2 seconden te duren? Dat is niet de definitie van impuls, een impuls is gewoon een niet over nagedachte handeling, een drang, ook als dat een aantal minuten duurt. Hij had 1 doel voor ogen en dat was haar te doen stoppen met ademen en hij heeft dat op meerdere manieren geprobeerd, maar wel snel achter elkaar. Bovendien lijkt mij 'voorbedachte rade' meer van toepassing op wanneer hij in het casino al wist dat hij haar van kant ging maken. Zo komt het niet op mij over.
Er is toch een soort rape drug gevonden in zijn auto ?
pi_82791384
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:02 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Er is toch een soort rape drug gevonden in zijn auto ?
Nee, in haar auto.
pi_82791428
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:03 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee, in haar auto.
dan is het toch al voorbedachte rade ?
pi_82791462
Zijn verklaring, dat zij iets op zijn pc las en dat hij daardoor door het lint ging, vind ik wel aanvaardbaar.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, dat Joran zo zou reageren. Voorbedachte rade, geloof ik niet in.
pi_82791561
Voorbedachte rade denk ik ook niet.
Die rape drugs in haar auto kunnen ook zijn geweest om haar te "verdoven" zodat ze misschien sneller geneigd was haar geld af te staan of om online geld aan hem over te maken.
pi_82791658
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:04 schreef zoefbust het volgende:

[..]

dan is het toch al voorbedachte rade ?
Het is niet bekend hoe dat middel in haar auto is gekomen. Kan ook van haarzelf zijn geweest. Of van Joran, maar is het niet door hem of haar gebruikt. Of het is gebruikt als recreatief middel. Of het is gebruikt voor andere doeleinden dan moord. Kortom, ik denk niet dat je hieruit zonder meer kunt stellen dat het moord met voorbedachte rade betreft.
pi_82791698
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:05 schreef _Joy_ het volgende:
Zijn verklaring, dat zij iets op zijn pc las en dat hij daardoor door het lint ging, vind ik wel aanvaardbaar.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, dat Joran zo zou reageren. Voorbedachte rade, geloof ik niet in.
nou ik weet de juridisch term niet hoor , wat nou met voorbedachte rade is,
maar heeft wel op bepaalde momenten kunnen stoppen en heeft dat dus ook niet gedaan.
dus zijn daden waren toch iets van voorbedacht , het meisje moest en zou dood ??
pi_82791754
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:10 schreef plonsplons het volgende:

[..]

maar heeft wel op bepaalde momenten kunnen stoppen en heeft dat dus ook niet gedaan.
dus zijn daden waren toch iets van voorbedacht , het meisje moest en zou dood ??
Met voorbedachten rade of voorbedachtheid is een begrip uit het strafrecht. Deze term wordt gebruikt wanneer een persoon, voordat hij of zij een strafbaar feit pleegde, de gelegenheid had om zich over dit strafbaar feit te bezinnen, maar deze vervolgens toch pleegt.
pi_82791833
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:12 schreef djenneke het volgende:

[..]

Met voorbedachten rade of voorbedachtheid is een begrip uit het strafrecht. Deze term wordt gebruikt wanneer een persoon, voordat hij of zij een strafbaar feit pleegde, de gelegenheid had om zich over dit strafbaar feit te bezinnen, maar deze vervolgens toch pleegt.
staat daar een tijdlimiet op ??, dat moord een stafbaar feit is , kon joran toch wel bedenken met als in achterhoofd natalee ??

blijft ook nog over roof en daarna moord, net zo erg in peru
pi_82791956
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:14 schreef plonsplons het volgende:

[..]

staat daar een tijdlimiet op ??, dat moord een stafbaar feit is , kon joran toch wel bedenken met als in achterhoofd natalee ??

blijft ook nog over roof en daarna moord, net zo erg in peru
Dat moord een strafbaar feit is zal hij zoals ieder persoon op deze aardkloot heus wel weten

Het gaat erom of het nu doodslag betreft of moord. Dus, had hij nog de tijd om zich te bedenken, of gebeurde alles in een grote waas van verstandsverbijstering.
pi_82792021
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:07 schreef Felixa het volgende:
Voorbedachte rade denk ik ook niet.
Die rape drugs in haar auto kunnen ook zijn geweest om haar te "verdoven" zodat ze misschien sneller geneigd was haar geld af te staan of om online geld aan hem over te maken.
Zijn die Rape drugs in haar bloed of lichaam terug gevonden ?
pi_82792091
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:16 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat moord een strafbaar feit is zal hij zoals ieder persoon op deze aardkloot heus wel weten

Het gaat erom of het nu doodslag betreft of moord. Dus, had hij nog de tijd om zich te bedenken, of gebeurde alles in een grote waas van verstandsverbijstering.
ze doen in peru toch niet aan onderzoek zoals in nederland over de toestand van de geest op tijdstip moord ??
pi_82792122
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:10 schreef plonsplons het volgende:

[..]

Volgens mij betekent voorbedachte rade dat je het echt vtv voorbereid. Maar goed, waar die grens ligt weet ik ook niet precies.
Dan zou bijna iedere moord voorbedachte rade zijn want je hebt volgens mij altijd wel een punt waarop je nog kunt stoppen.
pi_82792168
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:18 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Zijn die Rape drugs in haar bloed of lichaam terug gevonden ?
ook al zit daar wat in , je weet toch niet of het vrijwillig of niet is ingenomen
moet je het verleden weten van meisje en familie zal wel zeggen deed stef nooit
pi_82792219
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:20 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Volgens mij betekent voorbedachte rade dat je het echt vtv voorbereid. Maar goed, waar die grens ligt weet ik ook niet precies.
Dan zou bijna iedere moord voorbedachte rade zijn want je hebt volgens mij altijd wel een punt waarop je nog kunt stoppen.
niet mee eens, het kan een ongeluk zijn, zo maar dood door klap tegen muur\
pi_82792232
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:19 schreef plonsplons het volgende:

[..]

ze doen in peru toch niet aan onderzoek zoals in nederland over de toestand van de geest op tijdstip moord ??
Geen idee, ik weet ook niet welke grens ze daar trekken...
quote:

[..]

In Nederland niet hoor. Hier is moord echt ALTIJD met voorbedachte rade. Anders is het doodslag.
pi_82792253
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:21 schreef plonsplons het volgende:

[..]

ook al zit daar wat in , je weet toch niet of het vrijwillig of niet is ingenomen
moet je het verleden weten van meisje en familie zal wel zeggen deed stef nooit
Sorry maar een meisje gaat toch niet zelf rape drugs inslikken ?
pi_82792334
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:23 schreef zoefbust het volgende:

[..]

nou ga je gekke dingen zeggen hoor , je zou eens moeten weten , wat ze allemaal slikken vrijwillig
pi_82792340
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:23 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Niet met als doelstelling verkracht te worden, nee. Maar GHB bijvoorbeeld wordt ook gewoon als reacreatieve drugs gebruikt. Ook door vrouwen.
pi_82792465
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:25 schreef djenneke het volgende:

[..]

Niet met als doelstelling verkracht te worden, nee. Maar GHB bijvoorbeeld wordt ook gewoon als reacreatieve drugs gebruikt. Ook door vrouwen.
Zou een meisje als ze ongesteld is dat ook nemen als reacreatieve drug ?
pi_82792498
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:28 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Zou een meisje als ze ongesteld is dat ook nemen als reacreatieve drug ?
Ja, waarom niet? Het middel heeft niets te maken met seks. Althans, niet persé.
pi_82792611
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:28 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, waarom niet? Het middel heeft niets te maken met seks. Althans, niet persé.
wat heeft sex nu weer te maken met ongesteld zijn ??
misschien neem je ghb daarom juist wel
pi_82792615
Kalm beraad en rustig overleg is er niet meer bij als Stephany achter dingen kwam die ze niet mocht weten..

Dat hij even stopt en daarna weer verder gaat doet daar niks meer aan af normaal gesproken, omdat je dan al in een bepaalde gemoedstoestand zit. Ook al denk je op het moment dat je al bezig bent "ze moet dood" , is het nog geen moord, maar doodslag. Althans, in Nederland.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_82792692
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:22 schreef plonsplons het volgende:

[..]

niet mee eens, het kan een ongeluk zijn, zo maar dood door klap tegen muur\
Klopt helemaal
pi_82792732
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:31 schreef plonsplons het volgende:

[..]

wat heeft sex nu weer te maken met ongesteld zijn ??
misschien neem je ghb daarom juist wel
Ik ging ervan uit dat zoefbust dat bedoelde...
Maar GHB nemen omdat je ongesteld bent, is wel heel apart volgens mij. Waarom zou iemand dat in godsnaam doen? Niet dat je het erom moet laten, hoor. Maar ik zie geen causaal verband tussen ongesteld zijn en GHB slikken, zoals dat er wel is tussen hoofdpijn en paracetamol, of zin in seks en viagra.
pi_82792811
quote:

[..]

Die lijn is ook erg dun. Maar voorbedachte rade is vaak toch dat je thuis (of waarever) bedenkt; Okay, ik ga Henk vermoorden. Dan pak je een mes, stap je op je fiets, rijdt richting zijn huis en steekt Henk dood.

Spontaan is: Henk noemt je moeder een hoer, jij grijpt een mes die je toevallig in je zak hebt zitten en steekt Henk dood.

En dan heb je nog dood door schuld; Henk noemt je moeder een hoer, jij duwt Henk, Henk komt ongelukkig ten val op een stoepje en sterft ter plekke.
pi_82792918
En "Spontaan" zou dan doodslag zijn
pi_82792924
Doodslag is het opzettelijk, maar niet met voorbedachten rade, beroven van het leven van een ander.

Er is sprake van opzet als de dader wist dat zijn handeling iemands dood zou kunnen veroorzaken, ongeacht of dat zijn bedoeling was. Als iemand bijvoorbeeld een stoeptegel van een viaduct gooit, is er sprake van (poging tot) doodslag.[1]

Bij doodslag wordt onderscheid gemaakt tussen "Gewone" doodslag, waarbij de doodslag als strafbaar feit op zichzelf staat, en gekwalificeerde doodslag. Bij gekwalificeerde doodslag heeft de dader voorafgaand, tijdens of na het plegen van een ander strafbaar feit doodslag gepleegd om de uitvoering van dat feit voor te bereiden of te vergemakkelijken of om de kans op betrapping te verkleinen. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer tijdens een gewapende overval iemand doodgeschoten wordt. Gekwalificeerde doodslag wordt als verzwarend feit gezien en daarom extra bestraft. Gekwalificeerde doodslag valt onder een eigen wetsartikel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodslag

Wanneer er wel sprake is van voorbedachten rade, wordt gesproken van moord. Indien de dood van een ander niet opzettelijk is veroorzaakt, maar wel verwijtbaar is, spreekt men van dood door schuld.
pi_82793002
Ja, dat zei ik.
pi_82793018
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:35 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Die lijn is ook erg dun. Maar voorbedachte rade is vaak toch dat je thuis (of waarever) bedenkt; Okay, ik ga Henk vermoorden. Dan pak je een mes, stap je op je fiets, rijdt richting zijn huis en steekt Henk dood.

Spontaan is: Henk noemt je moeder een hoer, jij grijpt een mes die je toevallig in je zak hebt zitten en steekt Henk dood.

En dan heb je nog dood door schuld; Henk noemt je moeder een hoer, jij duwt Henk, Henk komt ongelukkig ten val op een stoepje en sterft ter plekke.
Leuk verteld

Toch denk ik dat het in Joran's geval wel degelijk moord is, en geen doodslag. Hij had een moment van bezinning. Hij had toen nog kunnen stoppen. Dan was het een gevalletje zware mishandeling geweest. Hij heeft toen een keuze gemaakt, toch bewust.
pi_82793029
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:35 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

En dat eerste is bijna nooit te bewijzen.. Ook al loop je met een mes op zak en gebruik je m, je kunt nooit bewijzen dat iemand dat ding bij had om de ander te vermoorden..

Gebruiken om te bedreigen om vervolgens in een opwelling te steken gooit bijna iedere advocaat het op (op noodweer verhaaltjes na dan) aangezien het dan doodslag is. Bewijs het tegendeel maar eens.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_82793100
snap me niet verkeerd hoor , maar ik kan er nog niet helemaal bij :

ze zitten samen te pokeren op internet, komt mail ofzo binnen die stef eigenlijk niet mag lezen
stef krijgt ruzie met joran. stef slaat joran , en dat pikt joran niet ???
vanaf dat moment moet stef dood ??

dan zie ik de logica er niet van in dat lezen email de tricker is
pi_82793126
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Leuk verteld

Toch denk ik dat het in Joran's geval wel degelijk moord is, en geen doodslag. Hij had een moment van bezinning. Hij had toen nog kunnen stoppen. Dan was het een gevalletje zware mishandeling geweest. Hij heeft toen een keuze gemaakt, toch bewust.
Als je eenmaal bent begonnen met zoiets in een opwelling kun je niet meer fatsoenlijk nadenken. Dat ie dan ff stopt maakt niet meer uit. Denk dat de kans klein is dat je op zo`n moment een helder moment krijgt. Je gaat dan eerder denken dat je die persoon maar beter kan vermoorden om vervolgens te maken dat je weg komt.

Komt voor een buitenstaander krom over, maar in zijn hoofd zal het op dat moment logisch klinken.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_82793181
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:41 schreef plonsplons het volgende:
snap me niet verkeerd hoor , maar ik kan er nog niet helemaal bij :

ze zitten samen te pokeren op internet, komt mail ofzo binnen die stef eigenlijk niet mag lezen
stef krijgt ruzie met joran. stef slaat joran , en dat pikt joran niet ???
vanaf dat moment moet stef dood ??

dan zie ik de logica er niet van in dat lezen email de tricker is
Volgens hem (wat natuurlijk helemaal niet waar hoeft te zijn!) raken ze in gesprek over Natalee, waarna zij hem op zijn hoofd slaat. In reactie slaat hij haar met zijn rechterelleboog op haar neus. Daar spuit enorm veel bloed uit, en dan gaan bij hem de stoppen blijkbaar door. Althans, dat zegt hij.
pi_82793211
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:42 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Als je eenmaal bent begonnen met zoiets in een opwelling kun je niet meer fatsoenlijk nadenken. Dat ie dan ff stopt maakt niet meer uit. Denk dat de kans klein is dat je op zo`n moment een helder moment krijgt. Je gaat dan eerder denken dat je die persoon maar beter kan vermoorden om vervolgens te maken dat je weg komt.

Komt voor een buitenstaander krom over, maar in zijn hoofd zal het op dat moment logisch klinken.
Tja, daar ben ik het dan toch niet mee eens. Maar dat mag, toch?
pi_82793290
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:44 schreef djenneke het volgende:

[..]

Tja, daar ben ik het dan toch niet mee eens. Maar dat mag, toch?
Er zijn gevallen bekend (of is dat met een t? ) dat de rechter ook zoiets had van: Ja hallo, maar je bent weggelopen tussendoor. Maar daar is hier geen sprake van, toch? Alleen dat toneelstukje achteraf, maar dat heeft weer niets met moord of doodslag te maken
pi_82793355
Yup, van mij mag je..

Maar heb meer uitspraken gelezen waarbij de rechter zei dat het tijdelijk stoppen er eigenlijk niet meer toe doet.. Het gaat er bij voorbedachte raad om dat je van plan bent iemand te vermoorden voordat je uberhaupt met iets bent begonnen, niet als je al een begin hebt gemaakt en de stoppen zijn doorgeslagen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_82793416
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:42 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Hij was blijkbaar wel zo helder om haar geld mee te nemen en bankpassen en om vervolgens een compleet showtje op te voeren met het getik en geklop op de deur .
pi_82793419
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:47 schreef RemcoW23 het volgende:
Yup, van mij mag je..

Maar heb meer uitspraken gelezen waarbij de rechter zei dat het tijdelijk stoppen er eigenlijk niet meer toe doet.. Het gaat er bij voorbedachte raad om dat je van plan bent iemand te vermoorden voordat je uberhaupt met iets bent begonnen, niet als je al een begin hebt gemaakt en de stoppen zijn doorgeslagen.
Jup. Zo las ik ooit een uitspraak van iemand die een vrouw om het leven bracht door middel van meer dan 200 (!) messteken. Je zou denken: In die tijd zou je wel even een moment hebben van: "Waar ben ik mee bezig?". Maar nee. Het werd doodslag. Wel met TBS overigens.
pi_82793432
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:49 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Hij was blijkbaar wel zo helder om haar geld mee te nemen en bankpassen en om vervolgens een compleet showtje op te voeren met het getik en geklop op de deur .
Toen was de woedeaanval al voorbij.
pi_82793444
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:47 schreef RemcoW23 het volgende:
Yup, van mij mag je..

Uiteindelijk zullen we de echte toedracht toch nooit volledig achterhalen. En verder is er vast nog een verschil tussen de Nederlandse maat en de Peruaanse maat...?
pi_82793671
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:50 schreef djenneke het volgende:

[..]

Uiteindelijk zullen we de echte toedracht toch nooit volledig achterhalen. En verder is er vast nog een verschil tussen de Nederlandse maat en de Peruaanse maat...?
Misschien komen er nog wel zaken aan het licht als ze die laptop gaan nakijken .
pi_82793748
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:50 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik had het ook over het Nederlands recht ja, hoe krom het in Peru is weet ik niet...

@hierboven, de woede is eruit en hij kan weer enigzins logisch nadenken.. Toch knap nadat je een moord hebt gepleegd en ff aan pasjes denkt, maar hij zal het gevoel ondertussen wel kennen .
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 14 juni 2010 @ 16:57:45 #90
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_82793770
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:49 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Ik hou het erop dat die Stefanie geen geld wilde geven / lenen aan hem, hij zat helemaal aan de grond, en moest geld hebben om ooit weer weg te komen uit Peru.

Al het geld vergokt en van zijn Ma kreeg ie ook niets meer.

Toen heeft ie het gepakt en kregen ze dikke ruzie

Let wel die dag - avond had ie van 18±00 tot 02±00 uur zitten blackjacken en van 02±00 uur tot 05±00 uur zitten pokeren en hij had 12 glazen wijn en whisky op
Ja dan gaat het pokeren echt niet goed hoor.
pi_82793976
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:57 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ik hou het erop dat die Stefanie geen geld wilde geven / lenen aan hem, hij zat helemaal aan de grond, en moest geld hebben om ooit weer weg te komen uit Peru.

Let wel die dag - avond had ie van 18±00 tot 02±00 uur zitten blackjacken en van 02±00 uur tot 05±00 uur zitten pokeren en hij had 12 glazen wijn en whisky op
maar hij kon gewoon nog geld pinnen 500 euro ofzo , nou als ik aan de grond zit krijg ik er toch echt geen 500 euro meer uit.
  maandag 14 juni 2010 @ 17:04:43 #93
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_82794042
quote:
Zo de advocaat geeft er ook de brui aan, das lekker
quote:
'Familieleden van Van der Sloot zal komen naar Lima op dinsdag of woensdag en zocht hij een nieuwe advocaat. Mi familia ha tenido muchos problemas y me estoy apartando de este caso´, señaló. Mijn familie heeft veel problemen gehad en ik ben weg van deze zaak, 'zei hij
.
  maandag 14 juni 2010 @ 17:05:49 #94
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_82794085
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:03 schreef plonsplons het volgende:

[..]

maar hij kon gewoon nog geld pinnen 500 euro ofzo , nou als ik aan de grond zit krijg ik er toch echt geen 500 euro meer uit.
Hij kwam daar met 25.000 euro he, met 500 euro doe je niets als pokeraar zijnde
pi_82794094
quote:

[..]

Als je leest in zijn testimony, dan lees je dat hij echt geen geld nodig had, en heel veel had. En die 12 glazen wijn was toch wat Stephany gedronken had?
pi_82794132
Ik lever er nog maar een iets betere vertaling bij van het onderste stukje:

De advocaat van Joran stopt de verdediging van Joran. Zijn familie heeft veel problemen (waarmee staat er niet ... maar mischien omdat hij Joran verdedigd?)
Dinsdag of woensdag komt de familie van Joran naar Lima en zullen ze een nieuwe advocaat zoeken.
pi_82794176
quote:
Ik neem aan dat dat 12 glazen zijn en niet 12+12 glazen?

Bij 12 glazen over 11 uur kun je nog wel wat hoor.. Dat is maar 1 glas per uur. In dat tempo heb ik ook wel eens een toernooi gewonnen met dat spelletje . Het lijkt veel, maar tis netjes verspreid over een hele avond+nacht.

Denk dat ie ondertussen wel wat drank gewend is met zijn leefstijl .
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_82794257
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:05 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Hij kwam daar met 25.000 euro he, met 500 euro doe je niets als pokeraar zijnde
hij zat aan de grond werd verklaard , na het poker gebeuren. alle 25.000 verloren met pokeren kan , maar hij kon in chilli of er net voor nog 500 euro pinnen
pi_82794269
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:06 schreef Donnie29 het volgende:

[..]

Als je leest in zijn testimony, dan lees je dat hij echt geen geld nodig had, en heel veel had. En die 12 glazen wijn was toch wat Stephany gedronken had?
Toch zijn een aantal van die claims omtrent de hoeveelheid geld twijfelachtig. Om te beginnen met Uri Geller. En ook de speculatie dat de koffieshop al even niet meer van Joran is. We moeten niet alles geloven wat Joran beweert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')