Dus jij wilt beweren dat ze een acteur hebben neergezet die echt sprekend op Wilders lijkt? Ze hebben een stuk of 4/5 opnames van Wilders in het buitenland waarin hij dat zegt. Wil jij nu zeggen dat hij een grapje maakte toen hij dat zei? Wat wil je hier nou mee bereiken? Want je kan er niet omheen dat hij heeft gezegd dat hij liever een conventionele oorlog heeft.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Daar heb ik allang een reactie op gegeven zoals je weet.![]()
Nogmaals, de Publieke Omroep is selectief, getuige de NOS:
NOS Journaal verzint allochtonenangst voor Wilders
Door Joost Niemoller
Anderhalf miljoen Wilders stemmers zitten ernaast, zo vertelt het NOS Journaal ons avond aan avond. De allochtonen zijn juist enthousiast werkende medelanders, die angst hebben door de argwaan van al die Nederlanders die er anders over denken. Weer werden enkele model allochtonen opgevoerd om ons op te voeden.
De overwinning van de PVV heeft de publieke omroep in grote verwarring gebracht, getuige een spotje waarin Paul Rosemöller vertelt dat de publieke omroep ‘uw verhaal’ vertelt. Zelf heb ik al jaren niet meer het gevoel dat het ‘mijn verhaal’ is wat de publieke omroep me door de strot duwt, onder het mom van nieuwsvoorziening.
Neem alleen al de items waarin allochtonen stelselmatig voor worden gesteld als hardwerkende, enthousiaste, goed Nederlands sprekende burgers. Zoals enkele maanden geleden, toen er een NOS Journaal item werd gewijd aan de succesvolle Turkse ondernemer die in Amsterdam de trendy Fietsfabriek had opgezet. De Turkse ondernemer, die zijn trendy bakfietsen voor de kids in een eigen fabriekje in Turkije liet bouwen, waarschuwde nog eens over de negatieve beeldvorming door politici die je zo vaak hoorde. De naam Wilders viel niet, maar het was duidelijk dat het daar om ging. Wij, de potentiële Wilders stemmers, zo hield het NOS Journaal ons toen voor, hadden een heel verkeerd beeld van de gemiddelde allochtoon: Dat waren geen werkloze criminele uitkeringstrekkers, nee, dat was deze slimme, sympathieke ondernemer van de Fietsfabriek!
Een week geleden bleek dat diezelfde Fietsfabriek failliet was gegaan wegens een schuld van een miljoen euro bij de belastingdienst. Zo succesvol was die dus niet geweest ten tijde van dat NOS Journaal item. Gefopt! Maar dat was geen reden voor het NOS Journaal om nog eens terug te komen op dat propaganda item van twee maanden terug.
Geheel in diezelfde wezenloze propagandasfeer was ook weer zo’n item in het NOS Journaal van vandaag. Hiervoor had ‘het nieuws’ opnieuw een greep gedaan in de voorraadbak met welbespraakte, ondernemende allochtonen. Deze spraken over de angst die er heerste onder de moslims, over de vreselijke gewaarwording dat elke Nederlander die ze op straat zagen lopen wel eens op die verschrikkelijke Wilders gestemd zou kunnen hebben. En hen dus weg wilden. Zij, die sympathieke, hardwerkende allochtonen!
Had het NOS Journaal na een overwinning van de PvdA een item gemaakt over angstige huizenbezitters die vreesden dat de waarde van hun huis nu in zou storten? Of over de hardwerkende middenklasse die zich zorgen maakte over het torenhoge bedrag dat de blauwe envelop nu weer zou bevatten? Nee, natuurlijk niet. Dat was voor het NOS Journaal ‘geen nieuws.’ Geweest. Maar angst verzinnen bij allochtonen, daar draaien ze hun hand niet voor om.
Er ging geen enkel onderzoekje vooraf aan die plompverloren vaststelling van de NOS. Het ‘bewijs’: Een intelligente, welbespraakte allochtoon die een website beheerde, en daarop zouden bezorgde mails binnen komen. Dan was er nog de keurige Turkse ondernemer die het erover had dat zijn zoontje de ochtend na de verkiezingen had gezegd: “Pappa, de PVV heeft gewonnen, moeten wij nu allemaal het land uit?” Met welke angsten zou zo’n man zijn zoontje hebben opgevoed, vraag je je dan af. Maar dat was uiteraard niet de vraag die de journalist van het NOS Journaal stelde. Ook liet het NOS Journaal na te vermelden dat van die gevreesde Wilders de moslims juist helemaal het land niet uit hoeven. Hij wil er alleen wat minder bij a.u.b.
Wanneer gaat het NOS Journaal eens nieuws brengen in plaats van linkse politiek bedrijven?
Bron: http://www.artikel7.nu/?p=17130
Scholen links? Vrijwel al mijn scholen hadden een "joods-christelijke" traditie.quote:Op maandag 14 juni 2010 08:53 schreef RemcoDelft het volgende:
De PVV was toch voorstander van het beperken van de 800 miljoen euro subsidie voor onze Staatsomroep? Dat alleen is al een reden voor die omroepen om de PVV zwart te maken.
Verder zijn publieke omroepen altijd redelijk links geweest, net als scholen trouwens. Blijkbaar wil de overheid graag politiek correcte linkse mensen indoctrineren?
Dus er is geen overlast van allochtone (en autochtone) jongeren?quote:Op maandag 14 juni 2010 09:18 schreef IHVK het volgende:
Hoe durft de NOS allochtonen neer te zetten als NORMALE mensen, iedereen weet toch dat het enge monsters zijn die NL willen afbreken?
O nee..
quote:Op maandag 14 juni 2010 09:20 schreef IHVK het volgende:
Ik vind het echt stuitend dat mensen kritiek op de NOS hebben omdat het allochtonen neerzet als normale mensen.
Het is ongetwijfeld een feit dat deze mensen bestaan! Ze zijn echter niet de reden dat de PVV aanhang heeft. Het zijn zelfs niet de mensen die Wilders liever kwijt dan rijk is...quote:Neem alleen al de items waarin allochtonen stelselmatig voor worden gesteld als hardwerkende, enthousiaste, goed Nederlands sprekende burgers
Ik vraag me dat af over jongeren die homo's uit wijken wegpesten.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:20 schreef IHVK het volgende:
Ik vraag me af of die mensen wel 2010 leven of misschien toch ergens anders.
Volgens mij heeft niemand veel op met de criminelen, (paar pvda'ers daargelaten) wat mijn grootste probleem is met Wilders is dat hij de fundamenten van de Nederlandse staat (een staat die haar burgers gelijk behandeld) omver wil gooien om er een staat met religieuze normen in de basis van te maken.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[..]
Het is ongetwijfeld een feit dat deze mensen bestaan! Ze zijn echter niet de reden dat de PVV aanhang heeft. Het zijn zelfs niet de mensen die Wilders liever kwijt dan rijk is...
Het zijn de slecht-geintegreerde, niet-Nederlands sprekende allochtonen die oververtegenwoordigd zijn in het criminele circuit waar Wilders op doelt. En het blijft mij een raadsel dat de rest van de regering zoveel op heeft met die lui...
Daarin ben ik het 100% met je eens.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:25 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af over jongeren die homo's uit wijken wegpesten.
Wilders wil alle moslims discrimineren. Staat gewoon in het partijprogramma.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[..]
Het is ongetwijfeld een feit dat deze mensen bestaan! Ze zijn echter niet de reden dat de PVV aanhang heeft. Het zijn zelfs niet de mensen die Wilders liever kwijt dan rijk is...
Het zijn de slecht-geintegreerde, niet-Nederlands sprekende allochtonen die oververtegenwoordigd zijn in het criminele circuit waar Wilders op doelt. En het blijft mij een raadsel dat de rest van de regering zoveel op heeft met die lui...
Stel je hebt 2 kinderen, 1 loopt te jengelen, speelgoed af te pakken, etc... De ander is braaf aan het spelen en zijn huiswerk aan het maken. Wie geef jij de meeste aandacht?quote:Op maandag 14 juni 2010 09:52 schreef StephanL het volgende:
De NOS heeft idd de verkeerde mensen geïnterviewd. Het gaat niet om de mensen die werken en goed mee doen in de samenleving. Het gaan om dat straattuig die niks anders uitvreten dan kattenkwaad en misdaden begaat.
Mensen mogen ook geen petjes dragen in een publieke functie (hoofddeksels in het algemeen).quote:Op maandag 14 juni 2010 09:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wilders wil alle moslims discrimineren. Staat gewoon in het partijprogramma.
Criminelen aanpakken wil iedereen.
De PVV maakt dat onderscheid niet. Mooi dat de NOS de PVV stemmer even confronteert met de werkelijkheid.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:52 schreef StephanL het volgende:
De NOS heeft idd de verkeerde mensen geïnterviewd. Het gaat niet om de mensen die werken en goed mee doen in de samenleving. Het gaan om dat straattuig die niks anders uitvreten dan kattenkwaad en misdaden begaat.
Dat is echt onzin wat je nu zegt. Wilders heeft zelf ook al aangegeven, meerdere keren, dat hij niks tegen gematigde moslims heeft. En terecht.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
De PVV maakt dat onderscheid niet. Mooi dat de NOS de PVV stemmer even confronteert met de werkelijkheid.
Als je daar niet tegen kan ben je zwak. Of sta je niet achter je stem.
die zijn huiswerk maakt natuurlijk.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:54 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Stel je hebt 2 kinderen, 1 loopt te jengelen, speelgoed af te pakken, etc... De ander is braaf aan het spelen en zijn huiswerk aan het maken. Wie geef jij de meeste aandacht?
Edit: 1 is moslim
Er gelden speciale regels voor hoofddoekjes ( keppeltjes mogen) en ook voor islamitische scholen en ook voor immigratie uit moslimlanden. Hoofddoektax staat er ook in. Kijk maar in het programma.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:55 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Mensen mogen ook geen petjes dragen in een publieke functie (hoofddeksels in het algemeen).
Als je dat dus wel toestaat voor moslima's dan is dat positieve discriminatie en dat is ook gewoon discriminatie.
Maar die gematigde moslims mogen niet de koran lezen of een eigen school beginnen?quote:Op maandag 14 juni 2010 09:55 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat is echt onzin wat je nu zegt. Wilders heeft zelf ook al aangegeven, meerdere keren, dat hij niks tegen gematigde moslims heeft. En terecht.
Ze moeten alleen kopvoddentax betalenquote:Op maandag 14 juni 2010 09:55 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat is echt onzin wat je nu zegt. Wilders heeft zelf ook al aangegeven, meerdere keren, dat hij niks tegen gematigde moslims heeft. En terecht.
Dat gaat er absoluut niet komen. Vermoeiend dat men daarmee blijft gooien.quote:
Oh ja, dat was een breekpuntquote:Op maandag 14 juni 2010 09:58 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat gaat er absoluut niet komen. Vermoeiend dat men daarmee blijft gooien.
Het staat toch in zijn programma? Waarom staat het er dan? Om moslimvrouwen te vernederen alleen?quote:Op maandag 14 juni 2010 09:58 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat gaat er absoluut niet komen. Vermoeiend dat men daarmee blijft gooien.
Leer eens wat over het politiek stelsel hier. Iedereen moet bepaalde punten laten vallen, niet alles is uitvoerbaar.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het staat toch in zijn programma? Waarom staat het er dan? Om moslimvrouwen te vernederen alleen?
Omdat zijn denkbeeld m.b.t. hoofddoeken er een is als symbool van vrouwenonderdrukking.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het staat toch in zijn programma? Waarom staat het er dan? Om moslimvrouwen te vernederen alleen?
Ik denk dat ik meer weet over het stelsel in Nederland dan jij.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:00 schreef StephanL het volgende:
[..]
Leer eens wat over het politiek stelsel hier. Iedereen moet bepaalde punten laten vallen, niet alles is uitvoerbaar.
Uiteraard, had ik al voorspeldquote:Op maandag 14 juni 2010 10:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat ik meer weet over het stelsel in Nederland dan jij.
Weer een argument om in het onderwijs te investeren.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:07 schreef IHVK het volgende:
Grappig altijd dat mensen die geen werkwoorden kunnen vervoegen je altijd de les proberen te lezen over hoe het werkt in Nederland.
Ik ga weer.
Dat heb ik nou met die standpunten over 60% belasting voor de rijken van Nederland.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat ik meer weet over het stelsel in Nederland dan jij.
De vraag is, waarom heeft hij het erin gezet als hij toch niet de bedoeling had het in te voeren? Om te pesten alleen?
En zo nee: Wat een absurd standpunt dat hij dat serieus wil invoeren.
Foutje moet kunnen.Alsof jij altijd probleemloos Nederlands schrijft.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:07 schreef IHVK het volgende:
Grappig altijd dat mensen die geen werkwoorden kunnen vervoegen je altijd de les proberen te lezen over hoe het werkt in Nederland.
Ik ga weer.
Jammer genoeg krijgt het jengelende kind de meeste aandacht, omdat dat kind de aandacht opeist. Naar een zoet spelend kind hoef je niet om te kijken.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:54 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Stel je hebt 2 kinderen, 1 loopt te jengelen, speelgoed af te pakken, etc... De ander is braaf aan het spelen en zijn huiswerk aan het maken. Wie geef jij de meeste aandacht?
Dus iemand die dyslectisch is, is bij voorbaat al afgeschreven als het gaat om kennis?quote:Op maandag 14 juni 2010 10:07 schreef IHVK het volgende:
Ik ga weer.
Dat klopt inderdaad. De goede lijden onder de slechte, maar dat is altijd zo.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jammer genoeg krijgt het jengelende kind de meeste aandacht, omdat dat kind de aandacht opeist. Naar een zoet spelend kind hoef je niet om te kijken.
Denk dat je de situatie in Nederland hiermee heel goed hebt omschreven.
Precies, de grootste schreeuwers krijgen het meest voor elkaar / de meeste aandacht.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:25 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. De goede lijden onder de slechte, maar dat is altijd zo.
Ten onrechte?quote:Op maandag 14 juni 2010 09:52 schreef StephanL het volgende:
Wat mij betreft zijn die buitenlanders die wel goed mee doen in de samenleving ten onrechte bang voor het onbekende.
HELOWWWWWWWWWWWWWWWWWWW, voor de 1000ste keer, hoe kan je blijven beweren dat wilders niets tegen moslims heeft als hij aan 1 stuk door de islam aanvalt en grootscheepse actie's wil die elke moslim heel fiks raken?quote:Op maandag 14 juni 2010 09:55 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Volgens Wilders anders wel (mits het om moslims gaat natuurlijk).quote:Op maandag 14 juni 2010 10:58 schreef CantFazeMe het volgende:
Uhm je gooit de tiener op straat, niet de familie. Deze fout zie ik wel vaker voorbij komen. Mits je bedoeld dat de tiener minderjarig is.
Volgens wilders gaat tienerzoon met familie de grens over, dat is zijn inzet.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:58 schreef CantFazeMe het volgende:
Uhm je gooit de tiener op straat, niet de familie. Deze fout zie ik wel vaker voorbij komen. Mits je bedoeld dat de tiener minderjarig is.
"Heloooowww" de SP en soortgelijke partijen hebben een hekel aan mensen die "veel" geld verdienen. Hoe kan men blijven beweren dat zij niets tegen hardwerkenden hebben terwijl ze zich enkel bezighouden met het dwarsbomen van deze groep mensen?quote:Op maandag 14 juni 2010 10:58 schreef erodome het volgende:
[..]
HELOWWWWWWWWWWWWWWWWWWW, voor de 1000ste keer, hoe kan je blijven beweren dat wilders niets tegen moslims heeft als hij aan 1 stuk door de islam aanvalt en grootscheepse actie's wil die elke moslim heel fiks raken?
Alsof iemand die tegen dit van wilders is automatisch voor dit van de sp is, ZUCHT!quote:Op maandag 14 juni 2010 11:09 schreef Amos_ het volgende:
[..]
"Heloooowww" de SP en soortgelijke partijen hebben een hekel aan mensen die "veel" geld verdienen. Hoe kan men blijven beweren dat zij niets tegen hardwerkenden hebben terwijl ze zich enkel bezighouden met het dwarsbomen van deze groep mensen?
[spiegel weer neerlegt]
2. Ik heb geen PVV gestemd.quote:oa de oproep tot een wereldwijde oorlog waarin letterlijk gezegd wordt dat de islam(oa) het kwaad is?
Noem je dat onzin, lees dan het partijprogramma, we zijn in oorlog, een oorlog tegen de islam en de linksen, met isreal als front, ik zuig het niet uit mijn duim, het woord strijd wordt meerdere keren genoemd, het neerzetten van de islam als het kwaad ook, het staat er echt vrij letterlijk.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:22 schreef Amos_ het volgende:
1. Neem even een hap adem en stap even weg van de pc. Je hele post is zo doordrenkt van emoties dat het een kluwen van onzin is geworden, waaronder deze de grootste is
[..]
2. Ik heb geen PVV gestemd.
3. Ik heb nergens gezegd dat iemand die tegen de PVV is automatisch op de SP stemt. Ik haal de SP enkel aan om aan te geven dat PVV-bashen ondertussen "leuk en aardig" is maar dat kan je op elke partij wel doen. En ja, de rijken worden dan ook gediscrimineerd.
4. Ik hoop op een VVD-PVV-CDA coalitie om de simpele reden dat de VVD en de PVV voor hardere straffen zijn en het bezuinigen op het onzinnige stuk ontwikkelingshulp. Waarom daarin investeren als onze eigen bejaarden geen goede zorg ontvangen door geldgebrek.
En het zou je sieren je taal wat aan te matigen. Niet nodig in een discussie.
Ik zie Wilders nog geen TV zender starten.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:37 schreef JohnDDD het volgende:
In Italië is ook zo'n partij die de vrijheid misbruikt voor haar partijnaam. De partij van Berlusconi. En we weten allemaal hoe het onder ome Berlus met de vrijheid gesteld is in Italië. Programma's van de publieke omroep worden door Berlusconi voor verkiezingen persoonlijk verboden omdat ze te kritisch zijn, meer dan de helft van alle tv-zenders en goedlopende kranten is in zijn handen, meneer creëert wetten om zichzelf te vrijwaren van vervolging, etc.
Op de plek van de Publiekelijke Omroep die weg moetquote:Op maandag 14 juni 2010 11:51 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik zie Wilders nog geen TV zender starten.
VrijheidTVquote:Op maandag 14 juni 2010 12:03 schreef msnk het volgende:
[..]
Op de plek van de Publiekelijke Omroep die weg moet
Wilders is idd geen ondernemer, maar als hij de staats-TV onder zijn hoede kan krijgen zal hij niet terugdeinzen voor "vrijheids"propagandaquote:Op maandag 14 juni 2010 11:51 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik zie Wilders nog geen TV zender starten.
Begrijpelijke standpunten maar wat vind je dan van onderstaande uitspraak van Wilders?quote:Op maandag 14 juni 2010 13:00 schreef Gia het volgende:
Vind het wel onzin dat ze op TV goed geïntegreerde moslims laten zien die dan vertellen dat ze bang zijn uitgezet te worden. Natuurlijk worden zij niet uitgezet. Waarschijnlijk wordt er helemaal niemand uitgezet!! Hooguit iemand die hier woont met alleen een verblijfsvergunning en die een misdaad begaat waarop gevangenisstraf staat. Maar ik mag aannemen dat we het daar met z'n allen wel mee eens zijn dat zo iemand na zijn straf eruit moet!
Voor de rest zullen standpunten van Wilders door VVD en CDA zodanig gematigd zo niet van tafel geveegd worden, dat ze of acceptabel zijn, of gewoon niet doorgaan. Indien bepaalde standpunten worden aangenomen zal dat sowieso nooit op één groep gericht zijn, maar op iedereen met een dubbele nationaliteit, of geldt het voor iedereen met een geloof.
Punt is dat de zaak wel bespreekbaar wordt en dat moet gewoon kunnen in Nederland.
Ik heb PVV gestemd, vooral vanwege het bezuinigen op de ontwikkelingssteun ten voordele van zorg en veiligheid.
Maar ik ben ook voor:
- Het sluiten van al het bijzondere onderwijs.
- Het verbieden van alle gezichtsbedekkende kleding.
- De vrijheid van een werkgever om kledingeisen te stellen die hij/zij wil.
- Het ontnemen van het Nederlanderschap in geval van dubbele nationaliteit na het plegen van een ernstig delict. De dader mag na zijn straf met een verblijfsvergunning in Nederland blijven.
- Het verbieden en streng tegengaan van rechtbanken anders dan de staatsrechtbanken.
- Het verbieden van de bouw van nog meer gebedshuizen, van welk geloof dan ook. Leegstaande gebouwen kunnen gebruikt worden door gelovigen die nog een gebouw extra willen.
- De eerste 10 jaar in Nederland geen recht op bijstand.
- Het verbieden van neef/nicht huwelijken. (volgens mij is dat inderdaad ook al verboden)
- Harde aanpak van criminaliteit. Jeugd in heropvoedingskampen, volwassenen strenger straffen. Elke volgende keer een dubbele strafmaat of zo. Geldt dus voor alle bevolkingsgroepen!!
- Vrije keus voor de werkgever in aanname personeel. Geen positieve discriminatie. De beste man/vrouw krijgt de job.
- Stimuleren van terugkeer van hoogopgeleide allochtonen. Zij kunnen veel voor hun land betekenen. Als daar de welvaart omhoog gaat, willen mensen weer liever daar wonen en werken.
Dat zwart maken doen ze anders wel goed, want ze confronteren hem met zijn eigen woorden. Waar ik een antwoord op wil is de vraag of het beeldmateriaal wat ze van Wilders laten zien bewerkt is?quote:Op maandag 14 juni 2010 08:53 schreef RemcoDelft het volgende:
De PVV was toch voorstander van het beperken van de 800 miljoen euro subsidie voor onze Staatsomroep? Dat alleen is al een reden voor die omroepen om de PVV zwart te maken.
Verder zijn publieke omroepen altijd redelijk links geweest, net als scholen trouwens. Blijkbaar wil de overheid graag politiek correcte linkse mensen indoctrineren?
En het bijzonder onderwijs mag wel, zolang het maar geen islamschool is?quote:Op maandag 14 juni 2010 13:04 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Begrijpelijke standpunten maar wat vind je dan van onderstaande uitspraak van Wilders?
"Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al. "
Omdat onze eigen bejaarden niet goed verzorgd worden omdat er niet genoeg geld is.quote:En bezuinigen op ontwikkelingshulp, waarom, waarom daar echt in korten, de westerse wereld trekt de rest van de wereld leeg, daa mag best wat voor terugkomen.
Kijk, perfecte oplossing, mensen die maatschappelijk werk doen, asielzoekers en mensen die geen baan kunnen vinden zo snel die gaan bijspringen in die hulp van bejaarden oa, wandelen, voorlezen, bingo, helpen met schoonmaken, douchen enz enz enz.quote:Op maandag 14 juni 2010 13:22 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Omdat onze eigen bejaarden niet goed verzorgd worden omdat er niet genoeg geld is.
Ongenuanceerd, zoals hij zo vaak is. Daarom heb ik niet op hem gestemd, maar op de nummer 2 op de lijst.quote:Op maandag 14 juni 2010 13:04 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Begrijpelijke standpunten maar wat vind je dan van onderstaande uitspraak van Wilders?
Maar PVV = Wilders en Wilders = PVV, er wordt geen tegenspraak tegen hem geduld (getuige het feit dat Brinkman nu zijn mond houdt). Dus uiteindelijk zal je toch Wilders aan de macht helpen en niet de nummer 2 (Agema toch?).quote:Op maandag 14 juni 2010 15:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ongenuanceerd, zoals hij zo vaak is. Daarom heb ik niet op hem gestemd, maar op de nummer 2 op de lijst.
Zijn onderliggende bedoeling kan goed zijn, maar hij moet zaken wat algemener stellen. Niet alleen moslims, maar al het 'buitenlandse' tuig aanpakken. En uiteraard kun je een tiener niet het land uitzetten, maar wel in een heropvoedingskamp stoppen.
quote:Op maandag 14 juni 2010 10:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Ten onrechte?
Stel, familie heeft een tienerzoon, onder de groepsdruk en ander gedoe gaat dat ventje de fout in, als wilders zijn zin krijgt mag die hele familie het land uit, ook al hebben ze alles op alles gezet om hun tienertje in het gareel te krijgen.
quote:Of de oproep tot een letterlijke wereldwijde oorlog tegen de islam met isreal als front, niets om je zorgen over te maken joh!
quote:Of de keer op keer letterlijke roep dat de islam en de moslims het grote kwaad zijn, niets om je zorgen over te maken joh als je tot die groep behoort, je geloof gaat alleen verboden worden
quote:en er wordt alleen maar gehoopt dat je hele volk ten onder gaat of heel snel veranderd in niet moslims.
Blond?quote:Op maandag 14 juni 2010 11:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens wilders gaat tienerzoon met familie de grens over, dat is zijn inzet.
Net als het verbieden van de koran, het verbieden van islamscholen, hoofddoekverbod of belasting en als klap op de vuurpijl een oproep tot een wereldwijde oorlog van de beschaafde westerse mens tegen de islam en de linksen.
Dat het meeste daarvan (gelukkig) geen doorgang zal vinden maakt het het niet minder waar dat wilders dit als inzet heeft, dat dit zijn gedachtegoed is en dat iedereen die willens en wetend daarvoor gestemt heeft hiermee akkoord gaat of zo dom is om er alsnog op te stemmen, te blind om dit te zien.
Niets mis mee als de problemen van terroristische aard zijn.quote:Op maandag 14 juni 2010 13:04 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Het is een ZIJ en het blijft grappig.quote:Op maandag 14 juni 2010 15:54 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Hij heeft bij punt 2 en 3 wel gelijk, dus zo grappig is dat helemaal niet
Dus als jouw gekke zusje iets uitspookt heb je er geen probleem mee om het land uitgezet te worden?quote:Op maandag 14 juni 2010 15:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niets mis mee als de problemen van terroristische aard zijn.
Vind ik dus niet. Gewoon helemaal geen bijzonder onderwijs meer. Dus ook geen Jenaplan e.d.quote:Op maandag 14 juni 2010 13:22 schreef erodome het volgende:
En het bijzonder onderwijs mag wel, zolang het maar geen islamschool is?
Gewoon geen van allen toestaan. Ik ben eigenlijk niet eens tegen een schooluniform, maar ook dan geen hoofddoekjes, geen petjes, geen keppeltjes, geen tulbanden enz....quote:En het keppeltjes mogen wel, hoofddoeken niet?
Als dat beter geregeld wordt, kan dat ook met minder. Geen geld ernaartoe, maar hulp ter plekke. Opleidingen geven enz....quote:En bezuinigen op ontwikkelingshulp, waarom, waarom daar echt in korten, de westerse wereld trekt de rest van de wereld leeg, daa mag best wat voor terugkomen.
Dat ontwikkelingshulp in de huidige vorm weinig tot geen zoden aan de dijk zet is een ander verhaal, maar dat los je niet op met maar stoppen met hulp geven, het zou anders, beter moeten, niet zozeer minder.
Straffen per gepleegd crimineel feit verdubbelen kan best werken. Als je de eerste keer voor een tasjesroof 2 maanden zit, de 2de keer 4 maanden, dan weet je dat het de derde keer 8 maanden wordt. Enz.... eigen schuld, dus.quote:En strenger, harder straffen, waar op de wereld ken je een vb waar dat werkt, het 3 strikes en your out systeem in amerika werkt bv niet, het heeft iig de criminaliteit niet verminderd, eerder juist verhoogd.
Natuurlijk is een of andere kindermisbruiker die er met een taakstraf vanaf komt weer de andere kant van het verhaal en net zo goed slecht, maar dat op alles roepen harder straffen werkt gewoon niet.
Dat kun je alleen kwijtraken indien je je niet gedraagt. Doe je dat wel, dan heb je weinig kans het kwijt te raken.quote:Dubbele nationaliteiten zijn vaak geen keuze, beetje lullig dat je als geboren en getogen in nederland dat nederlanderschap kwijt kan raken, hoe moeten mensen zich dan ooit echt nederlander gaan voelen, als je als zoveelste generatie in nederland nogsteeds in een apart hokje valt?
Dan krijgt hij WW. En na die WW zijn die 10 jaar waarschijnlijk wel om....quote:De eerste 10 jaar geen recht op bijstand, wat nu als iemand al die 10 jaar keihard heeft gewerkt en buiten eigen schuld om geen werk meer heeft dan, wel er hard aan trekt om weer werk te krijgen, aan alle voorwaarden qua sollicitatie's en alles eromheen voldoet?
Er is een verschil tussen immigranten en asielzoekers. Asielzoekers worden opgevangen, krijgen te eten en onderdak en ja, ik ben het met je eens dat ze daarnaast zouden moeten mogen werken voor wat extra's.quote:Zou het niet handiger zijn om mensen die hier binnen komen bij te laten dragen aan het geheel ipv ze weg te stoppen in asielzoekerscentra en het ze verbieden om te werken(dat vaak minimaal 5 jaar lang, vaak langer!), om ze zo snel mogelijk deel te maken van die maatschappij met al haar verantwoordelijkheden, maar ook met de voordelen die horen bij het nemen van die verantwoordelijkheid?
Schiet je daar niet veel meer mee op dan wat bijstand eruit te gooien, gewoon meer mensen die bij mogen dragen aan dat geheel, niet minimaal 5 jaar uit hun neus zitten te eten, zich onvolledig voelend, hulpbehoevend houdend en stomverveeld laten zijn?
Dus jij vindt dat een oorlog grappig is?quote:Op maandag 14 juni 2010 16:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het is een ZIJ en het blijft grappig.
Als er al een oorlog komt, dan beginnen de moslims waarschijnlijk.quote:Op maandag 14 juni 2010 16:04 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat een oorlog grappig is?
Waarom zouden ze? Dan wordt het beeld alleen maar bevestigd. Ze zijn heus wel zo slim om het niet te doen en in weze is Wilders al begonnen met de oorlog door die hele politiemacht uit te laten trekken.quote:Op maandag 14 juni 2010 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er al een oorlog komt, dan beginnen de moslims waarschijnlijk.
Daarom lach ik me juist rot want er is helemaal geen oorlog tussen de moslims en de wereld. In NL hebben moslims juist méér priviléges dan elders.quote:Op maandag 14 juni 2010 16:04 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat een oorlog grappig is?
Maar dat is wel wat Wilders wil:quote:Op maandag 14 juni 2010 16:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daarom lach ik me juist rot want er is helemaal geen oorlog tussen de moslims en de wereld. In NL hebben moslims juist méér priviléges dan elders.
Precies. Ze hebben hier meer vrijheid en rechten dan in de moslimlanden. Dus wat zeuren ze nou?quote:Op maandag 14 juni 2010 16:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daarom lach ik me juist rot want er is helemaal geen oorlog tussen de moslims en de wereld. In NL hebben moslims juist méér priviléges dan elders.
Nogmaals,quote:Op maandag 14 juni 2010 16:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Ze hebben hier meer vrijheid en rechten dan in de moslimlanden. Dus wat zeuren ze nou?
En een oorlog, die is er niet en die komt er niet.
Wel een hardere aanpak van de jeugdcriminaliteit en het straatterrorisme. Maar daar kan toch niemand iets op tegen hebben!! Wel?
quote:Op maandag 14 juni 2010 16:11 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Maar dat is wel wat Wilders wil:
'Was het maar een conventionele oorlog, dan kon je een leger en tanks zien. Iedereen zou weten: Hej, we zijn in oorlog. Maar het is niet zo, het gaat door middel van demografie en immigratie en door de slappe houding van de elite'
Oftewel, wat Wilders beweert is dat Moslims dmv immigratie proberen een meerderheid te vormen in andere landen, waarna ze vanwege die meerderheid de regeringen over zullen kunnen nemen. DAT is een vorm van oorlog die je niet ziet.quote:
Eensquote:Op maandag 14 juni 2010 16:26 schreef sunny16947 het volgende:
1: Wilders is voor het afschaffen van staatssteun aan ontwikkelingshulp. Er zijn al tig goede doelen loterijen en verder staat het iedereen vrij om naar draagkracht te doneren. Dat geld gaat dan gericht naar specifieke hulp en verdwijnt niet voor een groot deel in corrupte zakken.
Dat is één kant, de andere kant is dat ze zich never nooit Nederlander zullen voelen en dat ze in grote getale terug gaan naar hun 'eigen' land, wanneer ze 65 zijn. Laat ze dan dus maar gewoon lekker Marokkaan blijven. Niks mis mee, toch?quote:2: De dubbele nationaliteit is een kwestie, bij turkije weet ik niet, dat Marokko het verbiedt de nationaliteit in te leveren. Eigenlijk zouden ze daarom nooit de Nederlandse nationaliteit hebben moeten krijgen. Die overheden werken dat ook zelf in de hand door altijd te praten over ONZE mensen in het buitenland. Bovendien worden ze, al zijn ze in nederland geboren, opgeroepen voor dienstplicht in die landen.
Vind ik ook. Als je 2 nationaliteiten hebt en je gedraagt je in één van die twee landen zeer crimineel, dan moet je die nationaliteit ontnomen kunnen worden. Dan maar een verblijfsvergunning. Daarna weer over de schreef, is enkeltje naar 'huis'. Schijnbaar wil je dan liever daar wonen! Anders gedroeg je je wel. Toch?quote:3: En dan nog even op het voetbal terug te komen. Het is toch belachelijk dat iemand met een nederlands paspoort kan kiezen voor welk land hij uitkomt? Dan kunnen wij er ook voor kiezen om probleemgevallen hier niet te willen hebben.
Ik ben het ermee eens dat er geen oorlog is en dat moslims het hier over het algemeen genomen prima hebben.quote:Op maandag 14 juni 2010 16:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat wil hij wel, lees dat partijprogramma eens, staat een heel stuk met retoriek als strijd, oorlogsfront, gelijk in actie komen als onze landen die we vrienden noemen in de problemen komen(met als vb denemarken met dat cartoongedoe, daarvoor moesten we al in actie komen volgens wilders).quote:Op maandag 14 juni 2010 16:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Oftewel, wat Wilders beweert is dat Moslims dmv immigratie proberen een meerderheid te vormen in andere landen, waarna ze vanwege die meerderheid de regeringen over zullen kunnen nemen. DAT is een vorm van oorlog die je niet ziet.
Kwamen ze met tanks en wapentuig, dan was er niemand die dit nog ontkende.
Wilders zegt daarmee niet dat hij een oorlog wil! Integendeel, hij wil deze 'stille' oorlog een halt toeroepen!
Je bedoeld die verplichte demonstratie's in een paar landen, kom op zeg, dat zijn nare dictaturen waar mensen niet anders konden, er kwam achteraf juist boven water dat dat gewoon verplicht was, gedwongen en bar weinig te maken had met wat de gewone mens er daar echt van vond.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:22 schreef Gia het volgende:
Wilders wil strijden tegen een opkomende Islam in de Westerse wereld. Hij ziet het gebeuren dat de Islam in de toekomst een meerderheid krijgt en wil dit voorkomen, door in voorkomende gevallen voor elkaar op te komen.
Vond jij het dan normaal, die reaktie op Denemarken, om een fucking tekeningetje!!! Als men daar al zo op reageert, wat moet het dan worden, als hier een hoofddoekje straks niet zomaar overal is toegestaan? Rellen? En ....... dat moeten we normaal vinden? Dat is geen terreur? Dat is niet met angst zaaien proberen je zin te krijgen?
Kom op Erodome, jij weet ook wel wat het doel van een 'Goede, vrome moslim' is. Toch?
En tja, daar is Wilders het niet mee eens. En ik eigenlijk ook niet.
quote:Op maandag 14 juni 2010 21:22 schreef Gia het volgende:
Wilders wil strijden tegen een opkomende Islam in de Westerse wereld. Hij ziet het gebeuren dat de Islam in de toekomst een meerderheid krijgt en wil dit voorkomen, door in voorkomende gevallen voor elkaar op te komen.
Nee, Christenen denken zo inderdaad niet.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:03 schreef erodome het volgende:
Wacht ik weet het antwoord al, die wil graag dat iedereen moslim wordt, wat een rare gedachte voor een gelovige zeg, zouden christenen niet datzelfde denken en proberen die ook niet hun visie via de politiek e.d. aan de grond te krijgen?
Dan kom je bedrogen uit! Het is zo dat de Christenen nu een beetje zwak zijn en absoluut niet meer het Christendom verkondigen als ze dat vroeger deden, maar de meeste mensen zijn nog bezig met bekeren, niet zo heel erg zichtbaar, maar toch. Bijna alle kerken waarin ik heb gezeten verkondigde dat men moest gaan bekeren op de werkvloer en daarbuiten.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, Christenen denken zo inderdaad niet.
In de oudheid werd nog aan bekering gedaan en enkele groeperingen, die ik nauwelijks Christenen wil noemen, meer een soort sekte, houden zich daar nog mee bezig. Maar de doorsnee Christen is alleen maar voor zichzelf Christen en heeft totaal niet de intentie anderen tot het Christendom te verleiden.
Daar waar moslims het, desnoods met geweld, willen opleggen.
Hoe verklaar je anders dat mensen die de islam de rug toekeren het vaak met de dood bekopen?
Vooralsnog is dit een argument van 'hunnie doen het ook'. Erg zwak discussieren dus, van jou en Erodome.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 07:53 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dan kom je bedrogen uit! Het is zo dat de Christenen nu een beetje zwak zijn en absoluut niet meer het Christendom verkondigen als ze dat vroeger deden, maar de meeste mensen zijn nog bezig met bekeren, niet zo heel erg zichtbaar, maar toch. Bijna alle kerken waarin ik heb gezeten verkondigde dat men moest gaan bekeren op de werkvloer en daarbuiten.
Waarom ben je zo bang voor de verspreiding van de Islam? Als het een slechte ideologie is verliest het vanzelf terrein. Net zoals het christendom langzaam is afgebrokkeld in de ontwikkelde landen zal dat met de Islam ook gebeuren. Kijk naar de jongere generatie moslims in Nederland, die zijn net zo fanatiek als de gemiddelde katholiek.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Vooralsnog is dit een argument van 'hunnie doen het ook'. Erg zwak discussieren dus, van jou en Erodome.
Het gaat erom dat de Islam bewust zich aan 't verspreiden is in de wereld met de bedoeling de hele wereld tot de Islam te bekeren. Dat staat zo in de Koran en menig moslim heeft dat hier al verkondigd.
Dat is een manier van oorlog voeren die de gemiddelde linksmens inderdaad niet ziet of wil zien totdat het te laat is.
Wilders en veel rechtsen zien dat wel en willen hier bijtijds wat tegen doen. Bijvoorbeeld wetten maken die het opkomen van Sharia-rechtbanken in Nederland (alvast) verbieden. Goed voorbeeld doet goed volgen, hopelijk, dus komt daar in Duitsland en Frankrijk en later in andere westerse landen wel een vervolg op.
Dat is om te beginnen al één belangrijk punt.
Of gewoon de komst van nog meer moslims ontmoedigen of anderszins tegenwerken. En juist de terugkeer stimuleren.
Nederland is van oudsher een land met een Joods-christelijke traditie. Dus, dat de christelijke partijen het nog voor het zeggen hebben is niet abnormaal. Maar goed, ik ben er dan ook voorstander van dat ook die partijen verdwijnen uit de politiek. Dat het hele geloofsgebeuren verdwijnt uit de politiek en het onderwijs. Maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:31 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Waarom ben je zo bang voor de verspreiding van de Islam? Als het een slechte ideologie is verliest het vanzelf terrein. Net zoals het christendom langzaam is afgebrokkeld in de ontwikkelde landen zal dat met de Islam ook gebeuren. Kijk naar de jongere generatie moslims in Nederland, die zijn net zo fanatiek als de gemiddelde katholiek.
En de 'oplossing' van Wilders is gewoon een andere cultuur opdringen. Ik laat me niet door wilders (of een van de christelijke partijen) vertellen hoe ik mijn leven in moet richten. En ondertussen zijn het de christelijke partijen die die invloed hebben in Nederland en hebben 'de moslims' vrijwel niets in te brengen.
De Joods-christelijke traditie? Wat is dat? Ik ben geen van beide. Of doel je op het achterhaalde verzuilde systeem? Wanneer is Nederland Joods Christelijk geweest? Weer zo'n vreemde uitspraak waar je niets mee kan. Nederland heeft namelijk nooit een Joods-christelijke traditie gehadquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Nederland is van oudsher een land met een Joods-christelijke traditie. Dus, dat de christelijke partijen het nog voor het zeggen hebben is niet abnormaal. Maar goed, ik ben er dan ook voorstander van dat ook die partijen verdwijnen uit de politiek. Dat het hele geloofsgebeuren verdwijnt uit de politiek en het onderwijs. Maar dat terzijde.
Dus jij denkt dat 5% van de bevolking actief samenwerkt om 95% van de bevolking te onderwerpen? De Islam maakt in het Westen de sterkste ontkerkelijking mee. 12% in tien jaar tijdquote:Op dit moment zie je inderdaad een jongere generatie moslims die minder belijdend zijn. Op dit moment. Maar als de islam straks de belangrijkste religie in de westerse wereld is, en een moslimpartij een meerderheid zou kunnen krijgen, dan moet je eens zien hoe snel onderwerping gevraagd gaat worden van, om te beginnen die gematigde moslims en later, desnoods met geweld de rest van de bevolking.
Weer een echte klassieke drogreden. Waar basseer je deze evolutie op?quote:Op dit moment houden moslims zich nog in met commentaar geven op alles wat niet in hun straatje past. Op dit moment. Maar het zal niet lang duren of er komt commentaar op een meisje in korte broek, een homopaar hand in hand, een dame die met haar hondje te dicht langs een moskee loopt, een bouwvakker die op straat een broodje eet tijdens de ramadan enz......
Het is dus zaak om dit soort zaken nu al te voorkomen door paal en perk te stellen aan wat wel is toegestaan qua geloofsbeleving in het openbare leven en wat niet.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Over het algemeen vind ik dat men dient te geloven in het eigen huis of gebedshuis en hier anderen niet mee lastig te vallen. Anderen moeten ook niet gedwongen of gevraagd worden rekening te houden met zaken die jouw geloof aan gaan. Oftewel, een werkgever hoeft geen hoofddoekje toe te staan, hoeft geen bidden onder werktijd toe te staan, hoeft geen verlof voor ramadan of suikerfeest toe te staan, maar mag dit allemaal wel toestaan.
Mensen op straat hoeven er geen rekening mee te houden dat ze door hun gedrag of kleding een gelovige, wie dan ook, voor het hoofd stoten. Gelovigen dienen respect te hebben voor mensen die er andere leefgewoonten op na houden, door dit gewoonweg te accepteren, niet te veroordelen.
Moslima's kijken natuurlijk afkeurend naar je blote armen. Dat is namelijk niet ok volgens de Islam. Maar jij hebt hierboven mij een heel betoog gehouden over wat niet ok is aan de Islam en dat men het in moet perken. Is dat niet een beetje hypocriet?quote:Ik maak bijna dagelijks mee dat moslima's afkeurend naar mij kijken als ik met mooi weer met blote armen over straat loop. Dat is toch van de zotte!! Daaruit kun je concluderen dat zij blote armen niet zien zitten en dit als een van de eerste dingen zullen verbieden, mochten ze ooit de grootste zijn.
En dat is maar één luttel voorbeeldje.
Voorkomen, dus.
Wilders ideeën wellicht wel, maar wat er straks na debatteren overblijft zijn misschien wel goede oplossingen. Wilders heeft geen kamermeerderheid, toch?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:21 schreef lutser.com het volgende:
@gia, daar ben ik het vrijwel helemaal mee eens. Ik vind Wilders als oplossing alleen erger dan de kwaal.
Nee, want daar gaat het over een werkgever die eisen mag stellen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:26 schreef Case4 het volgende:
Moslima's kijken natuurlijk afkeurend naar je blote armen. Dat is namelijk niet ok volgens de Islam. Maar jij hebt hierboven mij een heel betoog gehouden over wat niet ok is aan de Islam en dat men het in moet perken. Is dat niet een beetje hypocriet?
De Islamietjes kijken naar je blote armen met een afkeurende blik omdat hun geloof die denkwijze erin heeft gebakken. Aan jou om daar wat van aan te trekken. Dat is de kracht van het Westen. Dikke schijt hebben aan wat andere van je denken en daar de mogelijkheid voor hebben. Als ik en vriendin door een wijk met moslims lopen en mijn vriendin draagt korte broek met spaghettibandjes dan worden we vreemd aangekeken, maar daar blijft het ook bij. Ze keuren het niet goed, want hun geloof keurt het niet goed. Mij best, zolang ze me niet aanvallen of uitschelden.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want daar gaat het over een werkgever die eisen mag stellen.
Een islamitische werkgever mag uiteraard als eis stellen dat een werkgeefster haar lichaam, incl armen en benen moet bedekken. Een islamitische school, zolang er nog religieuze scholen zijn, mag eisen dat een juf een hoofddoek draagt en meisjes ook.
Is iets totaal anders dan in je vrije tijd.
Kijk, gezichtsbedekkende kleding moet niet kunnen. Helemaal niet. Niet voor een moslim, niet voor een christen, niet voor een motorrijder anders dan tijdens het rijden enz...
Maar voor de rest moet iedereen mogen dragen wat hij zij wil en dat dient gerespecteerd te worden. Let wel: Vrije tijd.
Dat Wilders hoofddoekjes wil verbieden in zijn algemeenheid slaat nergens op. Ben ik het ook totaal mee oneens. Maar goed, wie is het eens met elk standpunt van de partij waarop hij/zij gestemd heeft?
Klopt, je hoeft je er niks van aan te trekken. Maar wat als de Islam over 20 jaar een meerderheid heeft in de meeste Europese landen en het verplicht wordt voor dames hun armen en benen te bedekken? Het feit dat ze het nu al afkeuren betekent feitelijk dat ze het graag verboden willen zien.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:56 schreef Case4 het volgende:
[..]
De Islamietjes kijken naar je blote armen met een afkeurende blik omdat hun geloof die denkwijze erin heeft gebakken. Aan jou om daar wat van aan te trekken. Dat is de kracht van het Westen. Dikke schijt hebben aan wat andere van je denken en daar de mogelijkheid voor hebben. Als ik en vriendin door een wijk met moslims lopen en mijn vriendin draagt korte broek met spaghettibandjes dan worden we vreemd aangekeken, maar daar blijft het ook bij. Ze keuren het niet goed, want hun geloof keurt het niet goed. Mij best, zolang ze me niet aanvallen of uitschelden.
Inderdaad, iedereen mag geloven wat hij/zij wil, maar iedere gelovige dient iedere ongelovige evenzeer te respecteren en dat gebeurt dus niet.quote:Let wel dat ik het niet eens ben met roepende mocro's (hé hoer!) of extremisme. Over het algemeen is de Islam een achterhaald en zelfs achterlijk geloof. Maar als mensen dat zo graag willen aanhangen, go ahead.
Met Joods-Christelijk wordt waarschijnlijk bedoeld een godsdienst, zoals de Islam ook pretendeert te zijn, dienend en vol goede daden, klaar staan voor elkaar, een voorbeeld voor anderen. Niks meer, niks minder.quote:Wat mij stoort aan de PVV is het bijna religieuze geloof dat het Westen Islamiseert. Dat is gewoon niet waar. Ze halen er cijfers bij die niet kloppen en menen dat onze Joods - Christelijke traditie wordt bedreigd zonder aan te tonen wat die traditie daadwerkelijk inhoudt.
Gelukkig is het lastig om Nederland binnen te komen. Dat hoort het ook te zijn. Waarom moet iedereen hier zomaar mogen komen wonen, zomaar een uitkering aanvragen en zomaar hier blijven tot zijn 65ste om met de AOW op zak terug te gaan naar het land van herkomst. Blijf lekker daar als je daar toch liever bent.quote:De Islam heeft een stijging meegmaakt door het Generaal Pardon en een ineffectief plan genaamd "Multiculturele Samenleving". Het was een stom plan en het heeft gefaald. Sinds 2000 heeft R. Verdonk de Vreemdelingenwet van J. Cohen streng toegepast tot we uiteindelijk in 2004 zelfs een immigratieoverschot hadden van 10.000! Tegenwoordig is het lastig om Nederland binnen te komen en er te blijven. Kansarme migranten worden met het nieuwe kabinet waarschijnlijk ook nog naar huis gestuurd, er is namelijk geen geld.
Geert Wilders heeft dit gebasseerd op cijfers van een Amerikaanse universiteit over heel Europa, Moslimgemeenschappen ten Zuiden van Rusland incluis. Heeft weinig te maken met de daadwerkelijke hoeveelheid Moslims in de EU. Deze Moslimgemeenschappen zijn er immers sinds mensenheugenis. Cijfers over de hoeveelheid Moslims lopen wat uiteen, maar het rapport Muslims in the European Union: discriminatie en islamofobie van het EUMC verteld dit:quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, je hoeft je er niks van aan te trekken. Maar wat als de Islam over 20 jaar een meerderheid heeft in de meeste Europese landen en het verplicht wordt voor dames hun armen en benen te bedekken? Het feit dat ze het nu al afkeuren betekent feitelijk dat ze het graag verboden willen zien.
Zwaar onder het cijfer van de PVV dus.quote:Bestaande demografische statistieken bieden slechts schattingen van het aantal moslims dat
in de Europese Unie woont. Het meest conservatieve cijfer dat gebaseerd is op officiële berekeningen en schattingen van NGO’s loopt op tot ongeveer 13 miljoen, wat overeenkomt met 3,5% van de totale EU-bevolking. Moslims vormen de op een na grootste religieuze groep in de uit veel geloofsovertuigingen
bestaande EU-samenleving. Moslims in de EU vormen een zeer uiteenlopende mengeling van verschillende etnische groepen, talen, seculaire en religieuze tendensen, culturele tradities en politieke overtuigingen.
Moslims uit Turkije, Noord-Afrika, het Midden-Oosten, Pakistan, Bangladesh en het voormalige Joegoslavië overheersen de moslimbevolking van de Europese Unie. Een aanzienlijk deel van hen is burger van de EU. Een aantal moslims die in de EU wonen, leven al sinds generaties in die landen.
Respect afdwingen lukt niet. Islam en uitwassen verbieden en tegenwerken werkt volgensmij zwaar averechts. Je kunt niet verwachten dat een geloof wat haaks staat op die van ons binnen 10 jaar is opgenomen in het Westerse gedachtengoed.quote:[..]
Inderdaad, iedereen mag geloven wat hij/zij wil, maar iedere gelovige dient iedere ongelovige evenzeer te respecteren en dat gebeurt dus niet.
Je uitleg van de Joods - Christelijk traditie is er een die wel erg veel lijkt op de VOC mentaliteit en de huidige maatschappelijk normen. Waarom noemt de PVV dit de "Joods - Christelijke traditie? Raakt kant noch wal.quote:[..]
Met Joods-Christelijk wordt waarschijnlijk bedoeld een godsdienst, zoals de Islam ook pretendeert te zijn, dienend en vol goede daden, klaar staan voor elkaar, een voorbeeld voor anderen. Niks meer, niks minder.
En die cijfertjes geven aan hoeveel moslims niet meer naar de moskee gaan, niet de groei van de extremistische tak. Als die het voor het zeggen krijgen, gaat die groep gematigde moslims weer graag naar de moskee en zetten de meisjes weer met genoegen de hijaab op, of op zijn minst een hoofddoek.
En hier was ik het met je eensquote:[..]
Gelukkig is het lastig om Nederland binnen te komen. Dat hoort het ook te zijn. Waarom moet iedereen hier zomaar mogen komen wonen, zomaar een uitkering aanvragen en zomaar hier blijven tot zijn 65ste om met de AOW op zak terug te gaan naar het land van herkomst. Blijf lekker daar als je daar toch liever bent.
Vind alleen dat Wilders niet moet stellen dat hij Nederland op slot wil gooien voor immigranten uit Moslimlanden, maar voor immigranten in het algemeen. We zitten hier ook niet op bergen Polen en Bulgaren te wachten, namelijk. Werken, verblijven? Prima. Maar bijstand de eerste 10 jaar?
Nogmaals, je hebt het daar over aantallen moslims. Waar ik het over heb is de groep fundamentalistische moslims en die is naar mijn mening groeiende.quote:
Dat verwacht ik ook niet. Ze mogen best hun eigen geloof houden, en hun eigen cultuur. Heb ik niks op tegen. Waar ik wat op tegen heb is de groep die fundamentalistischer van aard is, die de Islam tot in het extreme vasthouden en uitdragen en steeds meer volgelingen krijgen.quote:Respect afdwingen lukt niet. Islam en uitwassen verbieden en tegenwerken werkt volgensmij zwaar averechts. Je kunt niet verwachten dat een geloof wat haaks staat op die van ons binnen 10 jaar is opgenomen in het Westerse gedachtengoed.
Ook in de tijd van de VOC was men in Nederland hoofdzakelijk Joods of Christelijk. Die mentaliteit lag niet aan de reder, maar aan het geloof.quote:Je uitleg van de Joods - Christelijk traditie is er een die wel erg veel lijkt op de VOC mentaliteit en de huidige maatschappelijk normen. Waarom noemt de PVV dit de "Joods - Christelijke traditie? Raakt kant noch wal.
quote:En hier was ik het met je eens
Het verwachtingspatroon van de familie zal vast een rol spelen maar het is in Nederland een vrije keus om met een hoofddoek de afwas te doen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:59 schreef Gia het volgende:
Ze trouwen en belanden met hun goede hersens achter de aanrecht, onder een hoofddoek, met de handen in de luiers. En zeggen dan ook nog dat dit een eigen keuze is.
Vreemd genoeg is het cijfer over de hoeveelheid Moslims in Europa blijkbaar evenredig aan een groeiend Islamitisch extremisme.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, je hebt het daar over aantallen moslims. Waar ik het over heb is de groep fundamentalistische moslims en die is naar mijn mening groeiende.
In de loop der jaren zullen gematigde moslims ook weer fundamenteler worden. Je ziet het nu al met studentes die afgestudeerd zijn. Ze trouwen en belanden met hun goede hersens achter de aanrecht, onder een hoofddoek, met de handen in de luiers. En zeggen dan ook nog dat dit een eigen keuze is.
In wat voor zin is de Islam extreem? Bedoel je terrorisme extreem?quote:[..]
Dat verwacht ik ook niet. Ze mogen best hun eigen geloof houden, en hun eigen cultuur. Heb ik niks op tegen. Waar ik wat op tegen heb is de groep die fundamentalistischer van aard is, die de Islam tot in het extreme vasthouden en uitdragen en steeds meer volgelingen krijgen.
Dus we moeten het geloof terugbrengen naar de overheid? De verzuiling afstoffen en het nogmaals proberen? Ik denk dat 80% van de Nederlandse bevolking daar niet zo blij mee zal zijn.quote:[..]
Ook in de tijd van de VOC was men in Nederland hoofdzakelijk Joods of Christelijk. Die mentaliteit lag niet aan de reder, maar aan het geloof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |