Als de NOS een geluidsfilter kan toepassen zijn zij blij, en zijn wij ook blijquote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:58 schreef ruud.nl het volgende:
Laat die Afrikaantjes lekker toeteren joh, het is een keer wat anders.
Reactie van een paar dagen terug:quote:Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een vraag aangaande het aankomende wereldkampioenschap voetbal dat onder andere
door de NOS uitgezonden zal worden.
Mijn vraag luidt als volgt: is de NOS van plan om, bij haar uitzendingen van de voetbalwedstrijden, een
geluidsfilter toe te passen, om op die manier het geluid van de zogenoemde 'vuvuzela's' te verwijderen of in ieder
geval op een aanvaardbaar niveau te brengen.
Ik kijk altijd graag de wedstrijden bij de NOS, maar het constante monotone geluid van deze toeters zorgt eerder
voor een migraine dan een goede kijkervaring.
Hopelijk kunt u mij informatie verschaffen over hoe de NOS met dit probleem om wil gaan.
Vriendelijke groet,
(Dayshine)
Mail ook de NOS om ze om te pratenquote:Geachte heer (Dayshine),
Dank voor uw e-mail. De NOS laat het zien en horen zoals het in het stadion is. We gaan de situatie niet anders voordoen dan ie is.
Met vriendelijke groet,
José van Gelder
NOS Publieksvoorlichting
Steun de vuvuzela!!quote:Beste NOS,
Vandaag heeft de eerste wedstrijd op het WK plaatsgevonden en het deed mij genoegen dat de geluid van de vuvuzela's gewoon te horen was.
Na rondvragen in mijn omgeving geeft bijna iedereen aan dat ze daarvan gecharmeerd waren.
Daarom zal ik vast niet de enige zijn die u wil aansporen om vooral niet afbreuk te doen aan voetbal in Afrika. Blijf verslag doen van het toernooi zoals het echt is en zoals de mensen in Afrika het beleven: met passie en enthousiasme.
Ik gok dat de NOS daar heel voetbalminnend Nederland een zeer groot plezier mee zou doen.
Met vriendelijke groet,
Ja en als de NOS echt wat gaat doen mede dankzij ons, ga jij ook huilie huilie doen, alleen dan van blijdschap dat je de wedstrijden normaal kunt kijkenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:59 schreef Bananenman het volgende:
Huillie.
ik ben 12 en wat is ditquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:00 schreef Beavis het volgende:
Mijn mailtje:
[..]
Steun de vuvuzela!!
[ afbeelding ]
En dat hoor je ook altijd bij een WK....uhuh...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:59 schreef Juicyhil het volgende:
Overigens vind ik het erger als je constant hoort "Joooodddeeen".
Ik ga hetzelfde mailenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:00 schreef Beavis het volgende:
Mijn mailtje:
[..]
Steun de vuvuzela!!
[ afbeelding ]
zingen =/= vuvuzelaquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:01 schreef Max-Westerman het volgende:
Mensen die hier over klagen gaan zeker ook nooit naar een stadion omdat ze dan pijn aan hun oren krijgen als mensen zingen
Ja, want als mensen zingen, is dat precies hetzelfde: 90 minuten lang 120 dB monotoon geluidquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:01 schreef Max-Westerman het volgende:
Mensen die hier over klagen gaan zeker ook nooit naar een stadion omdat ze dan pijn aan hun oren krijgen als mensen zingen
Dat denk ik ook ja.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:01 schreef Max-Westerman het volgende:
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:01 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En dat hoor je ook altijd bij een WK....uhuh...
Maar toch, op een gegeven moment gaat het mij toch irriteren!
Ze mogen van mij blazen op die dingen wat ze willen.
Maar laat de NOS iets met het geluid doen, zodat die dingen niet overheersen
Nog 1 keer dan: IK HOEF GEEN RUST, HOE MEER LAWAAI HOE BETER. MAAR NIET EEN MONOTOON KK GELUID.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:02 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja.
Als je graag rust wil in een stadion ga je toch lekker naar tennis kijken ofzo?
Ga weg manquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, want als mensen zingen, is dat precies hetzelfde: 90 minuten lang 120 dB monotoon geluid
Monotoom? Wat is dat?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nog 1 keer dan: IK HOEF GEEN RUST, HOE MEER LAWAAI HOE BETER. MAAR NIET EEN MONOTOOM KK GELUID.
Zo beter, halve zool?
Eh, ik zou er niet eens tussen willen zitten, dusquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:04 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ga weg man
Wat doe je als je een wedstrijd zou bezoeken van dit WK in een stadion?
Ook huilen?
Prima. Leuk voor die Afrikaantjes, maar ik hoef er geen last van te hebbenquote:Dit hoort er gewoon allemaal bij
Ik hoop dat je geen WK toto ingevuld hebt, voorspellen is niks voor jouquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja en als de NOS echt wat gaat doen mede dankzij ons, ga jij ook huilie huilie doen, alleen dan van blijdschap dat je de wedstrijden normaal kunt kijken
Dan kijk luister je toch niet?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Eh, ik zou er niet eens tussen willen zitten, dus
[..]
Prima. Leuk voor die Afrikaantjes, maar ik hoef er geen last van te hebben
Dan kijk je toch lekker nietquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:06 schreef Saekerhett het volgende:
Prima. Leuk voor die Afrikaantjes, maar ik hoef er geen last van te hebben
Monotoon ja, typo.quote:
Regen is niet monotoon, en al helemaal niet penetrant....quote:En als het dan zo monotoon is, dan kan je het toch eenvoudig voor jezelf wegfilteren? Als het snachts regent kan je toch ook slapen? Dat is ook een redelijk monotone geluid en dat filter je ook weg.
Toch wel gek dat ik die 1-1 goed voorspeld hadquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:06 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik hoop dat je geen WK toto ingevuld hebt, voorspellen is niks voor jou
Het is toch zo makkelijk op te lossen met een filter. Zou jij het geluid missen bij de wedstrijd?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:06 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dan kijk je toch lekker niet![]()
Niemand die het je verplicht.
Het boeit me nietquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:07 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Het is toch zo makkelijk op te lossen met een filter. Zou jij het geluid missen bij de wedstrijd?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:07 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Toch wel gek dat ik die 1-1 goed voorspeld had
Je kan nogal slecht omgaan met mensen die je mening niet delen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:08 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Rot dan op uit dit topic, kut trol.
Sneu figuur...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:02 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja.
Als je graag rust wil in een stadion ga je toch lekker naar tennis kijken ofzo?
Kloptquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:09 schreef Beavis het volgende:
[..]
Je kan nogal slecht omgaan met mensen die je mening niet delen.
inderdaad verschrikkelijk vervelend!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:12 schreef Kwallenvisser het volgende:
Alsof er 1 grote vlieg in t stadion is , takkeherrie.
Mailen man, make it stopquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:15 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
inderdaad verschrikkelijk vervelend!
afrikanen bevestigen maar weer eens het beeld wat ik mn hele leven al van dat continent en zulk soort volk heb![]()
![]()
kutherrie!
hoe willen ze dat stoppen dan, moeten al die commentatoren zeker weer terug vliegen naar de studio?!quote:
Frequentiefilter. Het is een monotoon geluid dus dat moet kunnen mij dunkt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:19 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
hoe willen ze dat stoppen dan, moeten al die commentatoren zeker weer terug vliegen naar de studio?!
mee eens!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:18 schreef bohgek het volgende:
[..]
Ga ik nu doen.
Dat die Afrikanen dat stukje cultuur maar in hun reet steken
Gewoon het frequentiebereik filteren waar die vuvuzela's in zitten. Dat kleine beetje geluidsverlies voor de rest, neem ik op de koop toe.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:19 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
hoe willen ze dat stoppen dan, moeten al die commentatoren zeker weer terug vliegen naar de studio?!
als het vanavond weer zo irritant is zelfs als za niet speelt, ga ik er morgen zeker een mailtje aan wagen....kutgeluidquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:20 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Frequentiefilter. Het is een monotoon geluid dus dat moet kunnen mij dunkt.
Sorry dat ik het niet met je eens benquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:08 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Rot dan op uit dit topic, kut trol.
Er zijn altijd mensen die willen opvallen door op de stomste momenten te benadrukken dat ze iets met een bepaald land hebben.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:23 schreef Beavis het volgende:
[..]
En jij bent ook zo'n klagende Nederlander?
goeiequote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:25 schreef gniffie het volgende:
Ik merk er helemaal niks van hoor, jullie zijn gewoon iq-loos waaardoor je brein het niet wegfilterd
maakt me niet uit wat ze er aan doen, als ze er maar iets aan doen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:20 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Frequentiefilter. Het is een monotoon geluid dus dat moet kunnen mij dunkt.
Ja, ga door.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die willen opvallen door op de stomste momenten te benadrukken dat ze iets met een bepaald land hebben.
Need I say more?
Als jij IQ zou hebben, zou je wegfiltert wel met een T schrijven.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:25 schreef gniffie het volgende:
Ik merk er helemaal niks van hoor, jullie zijn gewoon iq-loos waaardoor je brein het niet wegfilterd
Laat mij niet lachen zeg, dat kut geluid haalt juist de sfeer en beleving weg van de wedstrijd. Val bijna in slaap tijdens het kijken, 90 minuten alleen maar het zelfde geluidje.quote:Blijf verslag doen van het toernooi zoals het echt is en zoals de mensen in Afrika het beleven: met passie en enthousiasme.
Als je bijna in slaap valt heb je ook geen last van geluidquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:03 schreef magnifor het volgende:
[..]
Laat mij niet lachen zeg, dat kut geluid haalt juist de sfeer en beleving weg van de wedstrijd. Val bijna in slaap tijdens het kijken, 90 minuten alleen maar het zelfde geluidje.
Wel, wordt zo duf van het geluid dat ik in slaap val. Dat betekend niet dat ik het geluid niet hoor.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:04 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Als je bijna in slaap valt heb je ook geen last van geluid
Ja want dit voegt echt iets toe, echte voetbalsfeer zo'n horde muggen. geen gejuich of gezang. gewoon zo'n monotoon kutgeluid.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:23 schreef Beavis het volgende:
[..]
En jij bent ook zo'n klagende Nederlander?
Ja, maar daar zingen ze ook wel eens. Hier hoor je niets anders, zelf bij een doelpunt van ZA gingen ze alleen maar harder blazen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:37 schreef blup het volgende:
In welk land maken ze er ook alweer een cultuur van om de hele wedstrijd te fluiten? zijn dat de turken?
Leuke dingen doen, ipv naar kansloze wedstrijden als Brazilie - Nieuw-Zeeland kijkenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Huilies. Waar waren jullie allemaal vorig jaar bij de Confederations Cup? Nou dan
Doen we nu ook alquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:09 schreef Gulo het volgende:
De NOS kan hier niets aan doen. Ze kunnen wel filteren maar dan zit je dus naar een compleet sfeerloze wedstrijd te kijken, alsof er geen publiek is.
Het is dus weer net zo erg nu.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:20 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
als het vanavond weer zo irritant is zelfs als za niet speelt, ga ik er morgen zeker een mailtje aan wagen....kutgeluid
Klopt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:49 schreef magnifor het volgende:
Dit wordt het slechtste WK ooit. Ik walg van het kijken, zo zijn alle wedstrijden toch kut om naar te kijken?
je kunt mezingen met de klotetoeters: vuvuuvuvvuvuuvvvvuuvuvuvuuuvuvuuuvuvuvuvuuuuvuvuuvuvvuvuuvvvvuuvuvuvuuuvuvuuuvuvuvuvuuuuvuvuuvuvvuvuuvvvvuuvuvuvuuuvuvuuuvuvuvuvuuuuuuuvuvuuuvuvuvuvuuuuuuvuvuuuvuvuvuvuuuuuuvuvuuuvuvuvuvuuuvvvuvuvuvuvuvuv 90 minuten lang.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Misschien kunnen ze in de ondertiteling wat voetballiederen langs laten komen. Dan zing ik zelf wel wat mee.
Ja, die hebben al gezegd dat ze lastiger met elkaar kunnen communiceren en daarnaast ook minder concentreren. beleid van FIFA is derhalve om klotetoeters van >1 meter te verbieden....quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:51 schreef Karina het volgende:
Ik zet net weer de tv aan voor een stukje Urugay-Frankrijk en het eerste dat ik hoor is weer dat superirritante kutlawaai. Zouden die spelers daar nou geen last van hebben? Daar word je toch helemaal gestoord van.
Dat dus.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:09 schreef Gulo het volgende:
Als dit echter zo doorgaat zal het vooral het herinnert worden als het WK waar mensen veel minder wedstrijden keken dan normaal vanwege de klereherrie van die afrikaanse kuttoeters.
Ze hebben hem iig. aardig weggefilterd. Klinkt een stuk beter dan op de NOS.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:52 schreef Igen het volgende:
Op de Vlaamse TV hebben ze intussen een filter erop gezet, begreep ik?
Ja, is heel zachtjes daar.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:52 schreef Igen het volgende:
Nou ik zet Belgie op en daar hoor je het ook nog, wel ietsje zachter geloof ik, maar nog net zo irritant. Op de BBC is het ook iets zachter.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:52 schreef Igen het volgende:
Alsof dat uitmaakt als duizenden mensen op dat ding blazen tegelijkertijd en continu... in een stadion dat hoogstwaarschijnlijk nog echod ook...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:52 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Ja, die hebben al gezegd dat ze lastiger met elkaar kunnen communiceren en daarnaast ook minder concentreren. beleid van FIFA is derhalve om klotetoeters van >1 meter te verbieden....
Iemand al via de radio geluisterd? Die verslaggevers zitten toch in een hokje, misschien is het dan minder? Ik weet niet waar Radio 2 zit op mijn radioquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:59 schreef Puddingbroodje het volgende:
Hoe is het op de radio, ook met die vuvuzela er bij? Anders wordt het mute op de tv met radio aan, maar ik vrees het ergste
Ik begreep dat alleen de wedstrijden van NL op de radio zijnquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Iemand al via de radio geluisterd? Die verslaggevers zitten toch in een hokje, misschien is het dan minder? Ik weet niet waar Radio 2 zit op mijn radio(ik heb alleen een radio met een antenne).
@Cee: wat doen ze daar dan? Nog meer lawaai maken![]()
Didgeridoos.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:03 schreef Karina het volgende:
[..]
@Cee: wat doen ze daar dan? Nog meer lawaai maken![]()
net ff gecheckt, op radio 1 en 2 is nu geen voetbalquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ik begreep dat alleen de wedstrijden van NL op de radio zijn
Nee hoor, ik zet net de livestream op en daar kun je kiezen voor het radiocommentaar! Daar is het lawaai ietsjes minder en het commentaar ook spannenderquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ik begreep dat alleen de wedstrijden van NL op de radio zijn
Ja, didgeridoos van onder de 1 meter?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:03 schreef Cee het volgende:
Wees blij dat het WK niet in Australië wordt gehouden.
Huhquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:17 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zet net de livestream op en daar kun je kiezen voor het radiocommentaar! Daar is het lawaai ietsjes minder en het commentaar ook spannender
Ik heb geen idee, maar het was in ieder geval ander commentaar dan de tv en ik had radio aangevinkt op die livestream.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:30 schreef D. het volgende:
[..]
Huh
Van welke radiozender is dat dan? Want heb ze hier geluisterd, maar daar was geen voetbal op
Idem hier. De echte voetbalsfans zullen wel volhouden maar ze gaan mensen die alleen WK's en EK's en dergelijke volgen snel kwijtraken zo.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:09 schreef KingOfMars het volgende:
Ik ben geen grote voetbalfan maar vind het bij dit soort toernooien wel leuk om de wedstrijden als een soort behang op de achtergrond aan te hebben staan. Je hoort vanzelf wanneer het spannend wordt en volgt zo een beetje de poule. Maar mijn god wat worden die wedstrijden onaantrekkelijk zo.. Dit kost toch gewoon kijkers? Kan toch niet de bedoeling zijn?
Dan kijk je toch geen WK. Al dat gezeik over die toeters.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:41 schreef Boca_Raton het volgende:
En weer hoofdpijn hier hoor door die TAKKE-toeters
Dit WK is een VOETBALWEDSTRIJD. Dus GEEN TOETERWEDSTRIJD.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:42 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dan kijk je toch geen WK. Al dat gezeik over die toeters.
Zit je in de toeterverkoop ofzo?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:42 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dan kijk je toch geen WK. Al dat gezeik over die toeters.
Vuvuzelaverkoper. Zeg dat eens 3x snel achter elkaarquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zit je in de toeterverkoop ofzo?
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zit je in de toeterverkoop ofzo?
Idd, alsof er iemand aan dood gaat.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:58 schreef ruud.nl het volgende:
Laat die Afrikaantjes lekker toeteren joh, het is een keer wat anders.
Dat is al tijden geleden dat ik dat ben geweest. Feit is gewoon dat het voetbal daar op een andere manier wordt beleefd en het kinderachtige is pas dat veel personen hier op FOK! zich er aan ergeren.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
![]()
Of hij is onder de 10. Alle knulletjes van die leeftijd toeteren hier in de straat
Ja want echt alleen personen op Fok ergeren zich eraan.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dat is al tijden geleden dat ik dat ben geweest. Feit is gewoon dat het voetbal daar op een andere manier wordt beleefd en het kinderachtige is pas dat veel personen hier op FOK! zich er aan ergeren.
Dat is nu juist het euvel he? Slimmerik.quote:Ik zou zeggen, geniet gewoon van het WK. Bij voorbaat dank.
Dus omdat mensen het een penetrant, doordringend kutgeluid vinden, zijn ze kinderachtig?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dat is al tijden geleden dat ik dat ben geweest. Feit is gewoon dat het voetbal daar op een andere manier wordt beleefd en het kinderachtige is pas dat veel personen hier op FOK! zich er aan ergeren.
Hoe kun je nou van het WK genieten als de mute-knop aanmoet of dat je anders helemaal gestoord wordt van die klotedingen?quote:Ik zou zeggen, geniet gewoon van het WK. Bij voorbaat dank.
Bij mij is ie bijna over, maar ik heb de 2e wedstrijd het geluid niet aangehadquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:41 schreef Boca_Raton het volgende:
En weer hoofdpijn hier hoor door die TAKKE-toeters
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:07 schreef D. het volgende:
[..]
Bij mij is ie bijna over, maar ik heb de 2e wedstrijd het geluid niet aangehad
zouden die Zuid-Afrikanen aandelen hebben gekocht?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
![]()
(Iets zegt me dat de paracetamol morgen helemaal uitverkocht is.)
Oh, dan zijn ze binnen. Die lopen binnennnnnnquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:11 schreef D. het volgende:
[..]
zouden die Zuid-Afrikanen aandelen hebben gekocht?
Als dat zou kunnenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:43 schreef Weka het volgende:
anders doen we gelijk het hele publiek uit.
Ja man, de gemiddelde mens hoort het dan niet eens meer, daarom dat er al massaal (niet alleen op fok) over geklaagd wordt. Het is gewoon bloedirritant en zwaar onnodig. Laat ze lekker Afrikaanse trommelmuziek maken of laat ze massaal zingen, allemaal primaquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:43 schreef Weka het volgende:
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezus wat een gezeik. Na vijf minuten merkt een gemiddeld mens niets meer van die toeters. Alleen de losers die iets zoeken om er op een forum een topic over te mogen aanmaken blijven zich erop concentreren. En het geluid van de vuvuzela's uitzetten? Wat een idioot idee, anders doen we gelijk het hele publiek uit.
Van het WK genieten met een mega-vlieg in je tvquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, geniet gewoon van het WK. Bij voorbaat dank.
Maar het is juist het ontbreken van sfeer door die Vuvuzela's, ik wil gejuich, muziek en zang horen. Toen Zuid Afrika gisteren scoorde veranderde er bijna niets aan het geluid, mja, wellicht werd er NOG harder getoeterd.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:45 schreef Ionesco het volgende:
Heb er zelf geen last van. Geluid staat vrij zacht aan, of helemaal niet. Ik hoef zowiezo niet naar t commentaar te luisteren, voetbal kijken doe je met je ogen, niet met je oren.
klopt ze zijn helemaal niet zo traditioneel, maar het vrij recente resultaat van de massafabricage van plastic rommel die de wereld overspoeld uit china. indirect zijn wij dus zelf verantwoordelijk voor die klotedingen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:41 schreef gebruikersnaam het volgende:
Als wij in 2018 het wk gaan organiseren slaan we toch ook niet 90 minuten met de klompen tegen elkaar.
Verder heeft die droeftoeter niks met afrika te malen , want met het wk rugby daar waren ze verboden in de stadions
Dat dus. Dat kleregetoeter vervangt alle leefgeluiden: juichen, zingen, spreekkoren, boegeroep gefluit. Gewoon 90 minuten lang monotoon gezoem uit je tvquote:Op zaterdag 12 juni 2010 09:04 schreef Toewan het volgende:
[..]
Maar het is juist het ontbreken van sfeer door die Vuvuzela's, ik wil gejuich, muziek en zang horen. Toen Zuid Afrika gisteren scoorde veranderde er bijna niets aan het geluid, mja, wellicht werd er NOG harder getoeterd.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:32 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb mijn avatar tegelijk ff aangepast!
Zo, meteen even die petitie (met een spam email adres) getekend!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:28 schreef crv het volgende:![]()
Duitse website tegen vuvuzela's
[ afbeelding ]
Ja, die sfeer is echt enorm doods.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:38 schreef LWD-Godius het volgende:
Vuvuzela klinkt wel leuk joh, beter dan het dode sfeertje in de nederlandse stadions.
Ja man hartstikke lekker geluidquote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:38 schreef LWD-Godius het volgende:
Vuvuzela klinkt wel leuk joh, beter dan het dode sfeertje in de nederlandse stadions.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:27 schreef horned_reaper het volgende:
Dit kan ook niet anders dan westers zijn!![]()
4 jaar lang verheugen de mensen zich op het WK .... iedereen in rep en roer als het begint.. GEWELDIG!Daar hebben ze 4 jaar op gewacht.... dit wordt de beste maand van m'n leven.. .etc.etc.etc..... de wereld gek dus...
Dan begint de eerste game EINDELIJK NA DIE 4 JAAR!!!![]()
En vanaf de eerste seconde begint de halve wereld te zeiken en te tieren.... afschuwelijk die kut toeters!! alle sfeer is verpest..... afschaffen die zooi!
En waar mensen 4 jaar op hebben zitten wachten laten ze links liggen en gaan bezig met websites en topics maken, brieven en mails schrijven ... om te protesteren tegen een freaking toeter waardoor mensen een beetje gezoem horen uit hun tv......![]()
Stel dat de christenen dit zouden doen? ..... de wachten al 7200 jaar ofzo op de dag des oordeels..... en dan is opeens de dag daar..... GOD KOM NAAR DE AARDE!!!![]()
Naja, alle christenen helemaal hoteldebotel.... dit is waar al die generaties van gedroomd hebben etc etc etc....
En dan breekt de hemel open, en daar is hij.... GOD!
Maar wat nu!god heeft opeens een hele foute snor...... direct worden er allemaal polls, websites, klachtbrieven opgesteld, met de vragen "WAAROM" heeft god toch zo'n foute snor... iedereen ergert zich dood aan die homo snor en niemand houdt zich meer bezig met de dag des oordeels...... die freaking snor is namelijk zo freaking kut
![]()
Mien godde..... wat kunnen mensen ook fantastisch zeiken!
Geluid uit ZA uitzetten, commentaar uit de studio en klaar.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:03 schreef peaceman het volgende:
Ik vind het geluid wel meevallen eigenlijk. Stoor me er niet aan.
NOS zegt dat ze er weinig aan kunnen doen ook, dus tja. Niks aan te doen.
We weten in elk geval gelijk op welke partij jij gestemd hebt afgelopen woensdag.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:07 schreef HaagsPietje het volgende:
grappig al die (terechte) negatieve reacties alleen denk ik dan....zijn dat dan gelegenheidskijkers die zich nu opeens zo massaal melden???maanden geleden voorspelde ik al dat dit een FLUT wk wordt, omdat je dat hele volk simpelweg niet serieus kunt nemen!!! totaal onderontwikkeld en een achterlijke cultuur daar.....als je die verhalen ook van de journalisten buiten de stadions hoort
geen wonder dat die hele economie in afrika kut is, er op elke hoek van de straat wel een burgeroorlog woedt en die mensen hier in europa niet kunnen aarden en tot de laagste bevolkingsklassen horen....
en dit WK bevestigt al die "zogenaamde" vooroordelen maar weer eens![]()
echt bagger dit hele gebeuren! enige leuke zijn nog een beetje de wedstrijden van het nederlands elftal omdat er dan nog wat spanning bij komt kijken maar verder......![]()
Wat mij betreft als ik je post lees, ben je niet veel beter. Die mensen zijn niets minder dan jij (eerder meer).quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:07 schreef HaagsPietje het volgende:
grappig al die (terechte) negatieve reacties alleen denk ik dan....zijn dat dan gelegenheidskijkers die zich nu opeens zo massaal melden???maanden geleden voorspelde ik al dat dit een FLUT wk wordt, omdat je dat hele volk simpelweg niet serieus kunt nemen!!! totaal onderontwikkeld en een achterlijke cultuur daar.....als je die verhalen ook van de journalisten buiten de stadions hoort
geen wonder dat die hele economie in afrika kut is, er op elke hoek van de straat wel een burgeroorlog woedt en die mensen hier in europa niet kunnen aarden en tot de laagste bevolkingsklassen horen....
echt bagger dit hele gebeuren! enige leuke zijn nog een beetje de wedstrijden van het nederlands elftal omdat er dan nog wat spanning bij komt kijken maar verder......![]()
doe eens gok, lulhannes!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
We weten in elk geval gelijk op welke partij jij gestemd hebt afgelopen woensdag.![]()
Volgens dat artikel uit Bild zitten de verslaggevers in het stadion, en moeten dus heel hard hun best doen om hun microfoon tegen dat getoeter af te schermen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:05 schreef crv het volgende:
[..]
Geluid uit ZA uitzetten, commentaar uit de studio en klaar.
Rotter commentaar dan ze nu hebben kan al niet dus
Misschien valt dan wel wat minder op dan in 2006, dat het Nederlandse publiek muisstil is als we achter staan.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:09 schreef Repeat het volgende:
Met die kutdingen is er toch geen sfeer. Geen reacties, geen zingen. Pure armoede
tja wat jij super enthousiast noemt, noem ik primitief, dom, vervelend, irritant en achterlijk.....alsof je als volwassene bij een wedstrijd waar je eigen land niet eens speetl 90 minuten als een malloot op een grote toeter gaat zitten blazen ipv lekker met je familie naar de wedstrijd kijkenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:09 schreef crv het volgende:
[..]
Wat mij betreft als ik je post lees, ben je niet veel beter. Die mensen zijn niets minder dan jij (eerder meer).
Ze zijn super - enthousist, enkel die toeter is niet handig.
OMG, heeft die kontkorst dit topic ook gevondenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:07 schreef HaagsPietje het volgende:
Daarom commentaar vanuit de studioquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens dat artikel uit Bild zitten de verslaggevers in het stadion, en moeten dus heel hard hun best doen om hun microfoon tegen dat getoeter af te schermen.
Mag dat van FIFA? En kun je wel goed commentaar geven met alleen de TV-beelden?quote:
Punt is dat de traditionele sfeer en daardoor gejuich en zangkoren en fuiltkoren heen en weer er niet meer zijn. De toeters zijn niet partijdig en dat verwoest een deel van de sfeerquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:14 schreef revo989 het volgende:
Wat een gejank, oke ik geef toe dat de NOS er een filter op zou kunnen plaatsen, maar ik zelf heb totaal geen last van wel of geen vuvuzelas. Na 2 minuten kijken let je daar al niet meer op, diegene die zich er nog steeds druk om maken kunnen zich niet concentreren op voetbal of zijn nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest. 90 minuten achterlijke liederen aanhoren of 90 minuten op de tv wat gezoem horen, zie het als een voorbereiding op de komst van de zomerse vrienden die snachts een idem dito geluid maken.
Dus op elk WK in wat voor land ook komen ze beschaving tekort?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:13 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
tja wat jij super enthousiast noemt, noem ik primitief, dom, vervelend, irritant en achterlijk.....alsof je als volwassene bij een wedstrijd waar je eigen land niet eens speetl 90 minuten als een malloot op een grote toeter gaat zitten blazen ipv lekker met je familie naar de wedstrijd kijken![]()
![]()
dan kom je in mijn ogen behoorlijk wat intelligentie en beschaving te kort en dit geval kunnen we het makkelijk op dat gehele volk betrekken, want het zijn er niet 10 of 20 die het doen maar 30.000 dus tja....
Waarom zou dat niet mogen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Mag dat van FIFA? En kun je wel goed commentaar geven met alleen de TV-beelden?
oh ik maak me er ook niet druk om hoor, heb bij frankrijk gewoon lekker een muziekje opgezet.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus op elk WK in wat voor land ook komen ze beschaving tekort?
Het mag toch wel bekend bij je zijn dat bij elk wk en bij elke wedstrijd supporters zitten die behoren tot het organiserende land. Dat ze hier toevallig extreem veel op die vuvuzela's 'blazen' is niet meer dan een detail. De ene keer juichen ze heel hard, de andere keer trommelen ze en nu blazen ze. So be it. Maak er niet zo druk om. Slecht voor je hart!
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:21 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
oh ik maak me er ook niet druk om hoor, heb bij frankrijk gewoon lekker een muziekje opgezet.ik doe alleen een simpele feitelijke constatering. en in europese landen heb je dit soort chaotische ongeregelede omstandigheden echt niet. daar gedraagt men zich naar mijn maatstaven, normen en waarden normaal en beschaafd.
maar mijn vooroordeel wat ik al over afrika had (leuk voor de safari, maar verder een vies achterlijk imbeciel kut continent) is gelijk al bevestigd in de eerste 2 poule wedstrijden
Naar maatstaven, normen en waarden beschaafd? Ach, die hele hooliganproblematiek valt natuurlijk ook te verwaarlozen wanneer men dit vergelijkt met die achterlijke toeter.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:21 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
oh ik maak me er ook niet druk om hoor, heb bij frankrijk gewoon lekker een muziekje opgezet.ik doe alleen een simpele feitelijke constatering. en in europese landen heb je dit soort chaotische ongeregelede omstandigheden echt niet. daar gedraagt men zich naar mijn maatstaven, normen en waarden normaal en beschaafd.
maar mijn vooroordeel wat ik al over afrika had (leuk voor de safari, maar verder een vies achterlijk imbeciel kut continent) is gelijk al bevestigd in de eerste 2 poule wedstrijden
Wat is daar mis mee? Dat is beschaving!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:23 schreef Igen het volgende:
[..]
![]()
http://fcgroningen2007-20(...)INGEN%20-%20AJAX.htm
Nee, daar heb je hooligans.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:21 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
oh ik maak me er ook niet druk om hoor, heb bij frankrijk gewoon lekker een muziekje opgezet.ik doe alleen een simpele feitelijke constatering. en in europese landen heb je dit soort chaotische ongeregelede omstandigheden echt niet.
Het was al duidelijk dat jouw en mijn maatstaven, normen en waarden enorm verschillen.quote:daar gedraagt men zich naar mijn maatstaven, normen en waarden normaal en beschaafd.
En dat kunnen veel mensen nu dus niet door die HOEREKANKERTYFUSTERINGKLERE TOETERS. Zouden ze rectaal in moeten voeren bij iedere idioot die met zo'n kanker ding rondloopt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, geniet gewoon van het WK. Bij voorbaat dank.
nee, laten we het even hebben over het "hooligangedrag" in de altijd gezellige townshipsquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:25 schreef revo989 het volgende:
[..]
Naar maatstaven, normen en waarden beschaafd? Ach, die hele hooliganproblematiek valt natuurlijk ook te verwaarlozen wanneer men dit vergelijkt met die achterlijke toeter.
Nee, je bent niet de enige.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:41 schreef vaasinbloem het volgende:
Ben ik de enige die zich er eigenlijk niet aan irriteert? In begin van de wedstrijd ff wennen, maar na een tijdje valt het me niet meer echt op.
punt is dat die toeters een monotome bromtoon veroorzaken die 90 min duurtquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus op elk WK in wat voor land ook komen ze beschaving tekort?
Het mag toch wel bekend bij je zijn dat bij elk wk en bij elke wedstrijd supporters zitten die behoren tot het organiserende land. Dat ze hier toevallig extreem veel op die vuvuzela's 'blazen' is niet meer dan een detail. De ene keer juichen ze heel hard, de andere keer trommelen ze en nu blazen ze. So be it. Maak er niet zo druk om. Slecht voor je hart!
nee en ook niet veel anders dan formule 1, maar beide kijk ik niet en daar maken de motoren dat lawaaiquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:52 schreef Igen het volgende:
Nu ik er zo over nadenk... het geluid bij een motorcross is niet veel afwisselender.
Blijkbaar weet je niet hoe het anders kan denk ik dan maar.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:41 schreef vaasinbloem het volgende:
Ben ik de enige die zich er eigenlijk niet aan irriteert? In begin van de wedstrijd ff wennen, maar na een tijdje valt het me niet meer echt op.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
...ook niet veel anders dan formule 1
Da's niet verrassend, gezien je vergelijkingquote:maar beide kijk ik niet .
Ik gok dat de ene helft blaast als de tegenpartij aan bal is, en vice versaquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:53 schreef klotetoeters het volgende:
Het heeft daarnaast niets met supporteren te maken want de spelers irriteren zich er ook aan, dus voor wie ze het doen is een compleet raadsel.
Op de Belg scheelt het ietsjequote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:02 schreef RedFever007 het volgende:
ik zit nu dus even ZKO - GRI te kijken maar echt wat een ongekende tyfusherrie![]()
![]()
![]()
Zelfs dát is afwisselender hoor. Dit is echt 1 lange toon die 90 minuten duurt. Ik snap de lol ook niet. Als je op zo'n toeter blaast als er een doelpunt valt, of als er iets spannends gebeurt, a la. Maar 45 minuten lang op zo'n ding blazen?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:52 schreef Igen het volgende:
Nu ik er zo over nadenk... het geluid bij een motorcross is niet veel afwisselender.
primitief.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:06 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Zelfs dát is afwisselender hoor. Dit is echt 1 lange toon die 90 minuten duurt. Ik snap de lol ook niet. Als je op zo'n toeter blaast als er een doelpunt valt, of als er iets spannends gebeurt, a la. Maar 45 minuten lang op zo'n ding blazen?.
Volgens mij is er juist helemaal niets authentieks aan. Zag voor het WK nog een programma over de 'heruitvinder' van dat toeterding. Gewoon een commerciele meesterzet.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:07 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
primitief.
dat is het enige woord wat hier van toepassing is.
Inderdaad, op Sporza hoor je ze ook nog wel, maar de verhouding met het commentaar is veel beter.quote:
Op naar de Belg dan maarquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Inderdaad, op Sporza hoor je ze ook nog wel, maar de verhouding met het commentaar is veel beter.
Zelfs dat kregen die toeternegers niet voor elkaar.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:23 schreef HaagsPietje het volgende:
De FIFA heeft de dolenthousiaste voetbalsupporters uit Zuid-Afrika wel gevraagd om tijdens toespraken en volksliederen de vuvuzela uit respect even niet te gebruiken.
Tja, zo is twee minuten stilte met dodenherdenking voor sommige Nederlanders te lastig.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:29 schreef bohgek het volgende:
[..]
Zelfs dat kregen die toeternegers niet voor elkaar.
inderdaad, voor 1 nederlander was dat lastig. in een publiek van 10.000 man.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:31 schreef Beavis het volgende:
[..]
Tja, zo is twee minuten stilte met dodenherdenking voor sommige Nederlanders te lastig.
Ik zag ander een hele hoop mensen schreeuwen en rennen voordat de 2 minuten voorbij warenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:35 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
inderdaad, voor 1 nederlander was dat lastig. in een publiek van 10.000 man.
bij die bosnegers is het juist andersom, daar weet er eentje zich te gedragen en de overige 39.999 gedragen zich als onbeschaafde primitievelingen
Onderwerp: Filter die Vuvuzelas eruitquote:Het verpest dit hele WK. De Nederlandse wedstrijden zal ik altijd kijken, maar de andere worden zo ongelooflijk onaantrekkelijk om te bekijken.
DOE ER AUB IETS AAN!!!!
Daar hebben ze het geluid van de commentator alleen wat harder gezetquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:55 schreef magnifor het volgende:
Bullshit van de nos, kijk maar naar belgie. Daar is het nog te harden. Helaas niet in hd
Dat kunnen ze in NL toch ook? Of het veld gewoon helemaal uit, behalve de mic van de scheidsquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:59 schreef brtausi het volgende:
[..]
Daar hebben ze het geluid van de commentator alleen wat harder gezet
Bij rugby heeft de scheids een (hoorbare) mic. Sinds wanneer heeft voetbal dat ook?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:01 schreef D. het volgende:
[..]
Dat kunnen ze in NL toch ook? Of het veld gewoon helemaal uit, behalve de mic van de scheids
Sinds morgen?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:02 schreef Beavis het volgende:
[..]
Bij rugby heeft de scheids een (hoorbare) mic. Sinds wanneer heeft voetbal dat ook?
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:45 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ik zag ander een hele hoop mensen schreeuwen en rennen voordat de 2 minuten voorbij waren
Ach, die Griek dan niet omgaan met de lokale koeltoerquote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:20 schreef klotetoeters het volgende:
Ik zag die Griekse aanvaller net naar zijn oren wijzen ten teken dat hij geen fuck verstaat van de communicatie op het veld...
Datte. Op de BBC valt het ook erg mee en heb je ook nog eens goed commentaar. Op de Belg hangt er altijd zo'n begrafenisstemming.quote:
Inderdaad, in het begin hoor je allemaal romantische verhaaltjes dat Zuid-Afrika het land is van dans drums en repercussie, en dat de sfeer daar waarschijnlijk geweldig is in stadions. Blijken ze alleen urenlang op monotone plastic toeter te kunnen blazen die gigantische gehoorschade oplevert.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:43 schreef Hard_Feesten het volgende:
Het is wel meteen pijnlijk duidelijk dat je zo'n evenement als het WK gewoon niet in een derdewereldland moet organiseren.
HALLO!!! HOOR JE ME NOG????quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:53 schreef Johan_Haas_ het volgende:
die gigantische gehoorschade oplevert.
klagen over "gigantische gehoorschade" als je voor de tv zit te kijkenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:58 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Goh wat heb je een goede humor zeg
Vandaar dat Nederlanders van die gastoeters gebruiken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:53 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Het is gewoon een achterlijke cultuur als je het normaal vindt op dingen te blazen die gehoorschade opleveren.
Dat doen ze ook 90 minuten non-stop.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:03 schreef Beavis het volgende:
[..]
Vandaar dat Nederlanders van die gastoeters gebruiken.
quote:Dear sir or madam,
Please ban the Vuvuzela horn. It makes my ears bleed.
Thank you in advance,
J0kkebr0k.
The Netherlands
Precies.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:53 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Je hoort mensen niet reageren op een overtreding of een goal. Je hoort geen mooie liederen, geen gejuich en er is totaal geen sfeer.
Done:quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dien hier een klacht in:
http://www.fifa.com/contact/form.html
[..]
quote:Hi,
I just want to thank you for not banning the vuvuzela. I think it shows the way African people enjoy the world cup and native people should be allowed to show their appreciation for the sport and for the venue. In this case they show it by means of the vuvuzela. The world should know about this and now they do.
Thanks. I enjoy it!!
Cheers,
Beavis (The Netherlands)
Bedankt voor de link! meteen even een bericht achter gelaten;quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dien hier een klacht in:
http://www.fifa.com/contact/form.html
[..]
Goede argumenten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:29 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Bedankt voor de link! meteen even een bericht achter gelaten;
Please ban the use of the vuvuzela during matches;
- it makes communication on field impossible,
- the athmosphere (singing, cheering, hearable tension at near-goals are made) is completly not hearable
- it makes the world championships look like a badly managed sports event, not something one would expect from a strong organisation such as the FIFA.
Please show firm leadership and as of now forbid the use of the horns in the stadiums.
Ik denk vanwege de gigantische gehoorschadequote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Denk alleen dat het aan dovemansoren gericht is....![]()
Ik ben 37 en op en top zuid afrikaanquote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:32 schreef klotetoeters het volgende:
@Beavis,
Ik schat je een jaar of 10 à 12, net zoals die jongetjes hier in de buurt die op die dingen staan te blazen.
Dát is namelijk de leeftijdscategorie die zoiets mooi vindt.
En dan je pa even dat berichtje aan de FIFA laten tikken zeker
Tsskk... wist je niet dat Klotetoeters eigenlijk Robben is?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:32 schreef Max-Westerman het volgende:
Klagen dat er niet gecommuniceerd kan worden op het veld terwijl je er niet eens zelf staat
Maar dat is het punt toch niet? Ik wil het publiek horen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:32 schreef heloef het volgende:
Kijk dan gewoon naar Sporza die hebben het achtergrond geluid zachter staan.
Robben heeft nog geen minuut van dat geluid meegemaaktquote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tsskk... wist je niet dat Klotetoeters eigenlijk Robben is?
Als je de wedstrijden daadwerkelijk zou volgen, kun je -bij close up shots van de spelers- duidelijk uit hun uitingen opmaken dat dit zo goed als onmogelijk is. Wellicht ben je zelf nog niet aan voetbal kijken toegekomen vanwege het luisteren naar de vuvuzela's klotetoeters?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:32 schreef Max-Westerman het volgende:
Klagen dat er niet gecommuniceerd kan worden op het veld terwijl je er niet eens zelf staat
Dus? Hij spreekt zijn teamgenoten een coach ook niet zeker?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:35 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Robben heeft nog geen minuut van dat geluid meegemaakt
Volgens mij zei Vonk gister nog op tv dat het in het stadion allemaal wel meevalt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:35 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Als je de wedstrijden daadwerkelijk zou volgen, kun je -bij close up shots van de spelers- duidelijk uit hun uitingen opmaken dat dit zo goed als onmogelijk is. Wellicht ben je zelf nog niet aan voetbal kijken toegekomen vanwege het luisteren naar de vuvuzela's klotetoeters?
Daarnaast is het niet altijd noodzakelijk om tot een goede conclusie te komen om zelf ter plaatse te zijn...
Ah! maar dat treft! Een terzake deskundige op het gebied van de cultuur ter plaatse!quote:
Nee, buiten het WK om hoor je die toeters niet overal op straat. Net zo min dat een hele zooi straten hier buiten een EK of WK om oranje is versierd.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:39 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Ah! maar dat treft! Een terzake deskundige op het gebied van de cultuur ter plaatse!
Is het dan ook zo dat als je -buiten het WK om- in Z-Afrika rondloopt, je doorgaans die toeters hoort?
Of zou je wellicht toch toegeven dat een handige plasticfabrikant hier een slaatje slaat uit een schijn-cultuurelement ?
Dat viel me ook op. Ook het commentaar van Van Marwijk over de herrie op de open training spreekt boekdelen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:35 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Als je de wedstrijden daadwerkelijk zou volgen, kun je -bij close up shots van de spelers- duidelijk uit hun uitingen opmaken dat dit zo goed als onmogelijk is. Wellicht ben je zelf nog niet aan voetbal kijken toegekomen vanwege het luisteren naar de vuvuzela's klotetoeters?
Daarnaast is het niet altijd noodzakelijk om tot een goede conclusie te komen om zelf ter plaatse te zijn...
Misschien tijd voor een postbus-51 spotje in Z-A dan.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:41 schreef Beavis het volgende:
[..]
Nee, buiten het WK om hoor je die toeters niet overal op straat. Net zo min dat een hele zooi straten hier buiten een EK of WK om oranje is versierd.
Binnen voetbalstadions is de vuvuzela wel erg populair. Ook buiten een WK om.
Niet zinvol: voetbal is een "zwarte" sport in Zuid Afrika en die negers hebben geen TV.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:45 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een postbus-51 spotje in Z-A dan.
Dan kan men aan de Zuid-Afrikaanse mensen uitleggen dat een voetbalwedstrijd nóg -ja ja, ik weet het, het klinkt onwaarschijnlijk: NOG leuker dan met vuvuzela's- wordt, wanneer je de emotie van toeschouwers hoort in de vorm van gejuich, zingen en 'oeeee'-geroep.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:47 schreef Beavis het volgende:
[..]
Niet zinvol: voetbal is een "zwarte" sport in Zuid Afrika en die negers hebben geen TV.
De blanke rugyfans hebben wel een TV. Daar hoor je trouwens geen vuvuzela
Dat lijkt me niet echt een argument, aangezien de stadions voornamelijk vol zitten met Zuid-Afrikanen die weinig tot geen binding hebben met de spelende landen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:45 schreef klotetoeters het volgende:
Dan kan men aan de Zuid-Afrikaanse mensen uitleggen dat een voetbalwedstrijd nóg -ja ja, ik weet het, het klinkt onwaarschijnlijk: NOG leuker dan met vuvuzela's- wordt, wanneer je de emotie van toeschouwers hoort in de vorm van gejuich, zingen en 'oeeee'-geroep.
Hey, ik kan daar niks aan doen hoor.quote:
Of we gaan met 40.000 man 90 minuten met gastoeters spelen. Non stop.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bij het volgende EK gaan we zorgen dat het scheetkussen populair raakt!
Waarom geloof ik dit niet?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:54 schreef PiRANiA het volgende:
De wereldvoetbalbond (FIFA) heeft een oproep gedaan aan de enthousiaste voetbalsupporters, die een wedstrijd op het WK voetbal willen volgen. De bond zou graag zien, dat de toeter tijdens toespraken en volksliederen voor korte tijd het zwijgen wordt opgelegd.
De organisatie benadrukte daarnaast ook dat de vuvuzela's niet verboden zullen worden. "Iedereen houdt van de vuvuzela, ze zijn het symbool van dit toernooi. Wij hebben er geen klachten over ontvangen," aldus een woordvoerder.
FIFA: "Vuvuzela soms even niet gebruiken"
Geen klachtenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:54 schreef PiRANiA het volgende:
De wereldvoetbalbond (FIFA) heeft een oproep gedaan aan de enthousiaste voetbalsupporters, die een wedstrijd op het WK voetbal willen volgen. De bond zou graag zien, dat de toeter tijdens toespraken en volksliederen voor korte tijd het zwijgen wordt opgelegd.
De organisatie benadrukte daarnaast ook dat de vuvuzela's niet verboden zullen worden. "Iedereen houdt van de vuvuzela, ze zijn het symbool van dit toernooi. Wij hebben er geen klachten over ontvangen," aldus een woordvoerder.
FIFA: "Vuvuzela soms even niet gebruiken"
Valt te betwijfelen. Als er geen Zuid-Afrikanen meer komen dan zullen de stadions grotendeels leeg zijn. Lijkt me niet dat de organisatie daarop zit te wachten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:52 schreef Beavis het volgende:
[..]
Hey, ik kan daar niks aan doen hoor.
Maargoed, even een kleine inhoudelijke reply dan. De vuvuzela zal waarschijnlijk in het loop van dit toernooi steeds meer uitsterven. De groepsronde wedstrijden waren nog redelijk betaalbaar voor de gemiddelde Zuid Afrikaan. Hoe verder we komen in dit toernooi, worden de kaartjes duurder....ook voor de lokale bevolking. Hierdoor zullen er steeds minder Zuid Afrikanen in de stadions zitten waardoor het geluid van de vuvuzela af zal nemen......tenzij de supporters van de betreffende deelnemers de vuvuzela ook hebben overgenomen. Dan blijft het hel voor jullie.
Ik zit er niet mee.
Ok, maar dan is de vuvuzela de schuld van de buitenlandse voetbalfan die niet naar ZA wou gaanquote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Valt te betwijfelen. Als er geen Zuid-Afrikanen meer komen dan zullen de stadions grotendeels leeg zijn. Lijkt me niet dat de organisatie daarop zit te wachten.
Op ESPN lijkt 't ook minder. Jammer dat idd de sfeer in het stadion je nu totaal ontgaat: Geen gezang, geen geluid bij een goal of gemiste kans. Monotoon gezoem, 90 minuten lang. Erg sfeervol.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:50 schreef Torrio het volgende:
Wel een verschil met Sporza, doen ze een stuk beter daar. Neemt niet weg dat je totaal geen gezang en gejuich hoort, wat ik echt wel mis, dat hoort bij voetbal en niet 90 minuten monotoon gejank uit die teringdingen.
Maar inmiddels wel helemaal ingeburgerd bij ZA voetbal....quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Op ESPN lijkt 't ook minder. Jammer dat idd de sfeer in het stadion je nu totaal ontgaat: Geen gezang, geen geluid bij een goal of gemiste kans. Monotoon gezoem, 90 minuten lang. Erg sfeervol.
Trouwens, die rare toeter is helemaal geen traditie in SA, dat onding is pas de laatste jaren in opmars.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |