klagen over "gigantische gehoorschade" als je voor de tv zit te kijkenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:58 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Goh wat heb je een goede humor zeg
Vandaar dat Nederlanders van die gastoeters gebruiken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:53 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Het is gewoon een achterlijke cultuur als je het normaal vindt op dingen te blazen die gehoorschade opleveren.
Dat doen ze ook 90 minuten non-stop.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:03 schreef Beavis het volgende:
[..]
Vandaar dat Nederlanders van die gastoeters gebruiken.
quote:Dear sir or madam,
Please ban the Vuvuzela horn. It makes my ears bleed.
Thank you in advance,
J0kkebr0k.
The Netherlands
Precies.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:53 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Je hoort mensen niet reageren op een overtreding of een goal. Je hoort geen mooie liederen, geen gejuich en er is totaal geen sfeer.
Done:quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dien hier een klacht in:
http://www.fifa.com/contact/form.html
[..]
quote:Hi,
I just want to thank you for not banning the vuvuzela. I think it shows the way African people enjoy the world cup and native people should be allowed to show their appreciation for the sport and for the venue. In this case they show it by means of the vuvuzela. The world should know about this and now they do.
Thanks. I enjoy it!!
Cheers,
Beavis (The Netherlands)
Bedankt voor de link! meteen even een bericht achter gelaten;quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dien hier een klacht in:
http://www.fifa.com/contact/form.html
[..]
Goede argumenten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:29 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Bedankt voor de link! meteen even een bericht achter gelaten;
Please ban the use of the vuvuzela during matches;
- it makes communication on field impossible,
- the athmosphere (singing, cheering, hearable tension at near-goals are made) is completly not hearable
- it makes the world championships look like a badly managed sports event, not something one would expect from a strong organisation such as the FIFA.
Please show firm leadership and as of now forbid the use of the horns in the stadiums.
Ik denk vanwege de gigantische gehoorschadequote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Denk alleen dat het aan dovemansoren gericht is....![]()
Ik ben 37 en op en top zuid afrikaanquote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:32 schreef klotetoeters het volgende:
@Beavis,
Ik schat je een jaar of 10 à 12, net zoals die jongetjes hier in de buurt die op die dingen staan te blazen.
Dát is namelijk de leeftijdscategorie die zoiets mooi vindt.
En dan je pa even dat berichtje aan de FIFA laten tikken zeker
Tsskk... wist je niet dat Klotetoeters eigenlijk Robben is?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:32 schreef Max-Westerman het volgende:
Klagen dat er niet gecommuniceerd kan worden op het veld terwijl je er niet eens zelf staat
Maar dat is het punt toch niet? Ik wil het publiek horen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:32 schreef heloef het volgende:
Kijk dan gewoon naar Sporza die hebben het achtergrond geluid zachter staan.
Robben heeft nog geen minuut van dat geluid meegemaaktquote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tsskk... wist je niet dat Klotetoeters eigenlijk Robben is?
Als je de wedstrijden daadwerkelijk zou volgen, kun je -bij close up shots van de spelers- duidelijk uit hun uitingen opmaken dat dit zo goed als onmogelijk is. Wellicht ben je zelf nog niet aan voetbal kijken toegekomen vanwege het luisteren naar de vuvuzela's klotetoeters?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:32 schreef Max-Westerman het volgende:
Klagen dat er niet gecommuniceerd kan worden op het veld terwijl je er niet eens zelf staat
Dus? Hij spreekt zijn teamgenoten een coach ook niet zeker?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:35 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Robben heeft nog geen minuut van dat geluid meegemaakt
Volgens mij zei Vonk gister nog op tv dat het in het stadion allemaal wel meevalt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:35 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Als je de wedstrijden daadwerkelijk zou volgen, kun je -bij close up shots van de spelers- duidelijk uit hun uitingen opmaken dat dit zo goed als onmogelijk is. Wellicht ben je zelf nog niet aan voetbal kijken toegekomen vanwege het luisteren naar de vuvuzela's klotetoeters?
Daarnaast is het niet altijd noodzakelijk om tot een goede conclusie te komen om zelf ter plaatse te zijn...
Ah! maar dat treft! Een terzake deskundige op het gebied van de cultuur ter plaatse!quote:
Nee, buiten het WK om hoor je die toeters niet overal op straat. Net zo min dat een hele zooi straten hier buiten een EK of WK om oranje is versierd.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:39 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Ah! maar dat treft! Een terzake deskundige op het gebied van de cultuur ter plaatse!
Is het dan ook zo dat als je -buiten het WK om- in Z-Afrika rondloopt, je doorgaans die toeters hoort?
Of zou je wellicht toch toegeven dat een handige plasticfabrikant hier een slaatje slaat uit een schijn-cultuurelement ?
Dat viel me ook op. Ook het commentaar van Van Marwijk over de herrie op de open training spreekt boekdelen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:35 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Als je de wedstrijden daadwerkelijk zou volgen, kun je -bij close up shots van de spelers- duidelijk uit hun uitingen opmaken dat dit zo goed als onmogelijk is. Wellicht ben je zelf nog niet aan voetbal kijken toegekomen vanwege het luisteren naar de vuvuzela's klotetoeters?
Daarnaast is het niet altijd noodzakelijk om tot een goede conclusie te komen om zelf ter plaatse te zijn...
Misschien tijd voor een postbus-51 spotje in Z-A dan.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:41 schreef Beavis het volgende:
[..]
Nee, buiten het WK om hoor je die toeters niet overal op straat. Net zo min dat een hele zooi straten hier buiten een EK of WK om oranje is versierd.
Binnen voetbalstadions is de vuvuzela wel erg populair. Ook buiten een WK om.
Niet zinvol: voetbal is een "zwarte" sport in Zuid Afrika en die negers hebben geen TV.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:45 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een postbus-51 spotje in Z-A dan.
Dan kan men aan de Zuid-Afrikaanse mensen uitleggen dat een voetbalwedstrijd nóg -ja ja, ik weet het, het klinkt onwaarschijnlijk: NOG leuker dan met vuvuzela's- wordt, wanneer je de emotie van toeschouwers hoort in de vorm van gejuich, zingen en 'oeeee'-geroep.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:47 schreef Beavis het volgende:
[..]
Niet zinvol: voetbal is een "zwarte" sport in Zuid Afrika en die negers hebben geen TV.
De blanke rugyfans hebben wel een TV. Daar hoor je trouwens geen vuvuzela
Dat lijkt me niet echt een argument, aangezien de stadions voornamelijk vol zitten met Zuid-Afrikanen die weinig tot geen binding hebben met de spelende landen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:45 schreef klotetoeters het volgende:
Dan kan men aan de Zuid-Afrikaanse mensen uitleggen dat een voetbalwedstrijd nóg -ja ja, ik weet het, het klinkt onwaarschijnlijk: NOG leuker dan met vuvuzela's- wordt, wanneer je de emotie van toeschouwers hoort in de vorm van gejuich, zingen en 'oeeee'-geroep.
Hey, ik kan daar niks aan doen hoor.quote:
Of we gaan met 40.000 man 90 minuten met gastoeters spelen. Non stop.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bij het volgende EK gaan we zorgen dat het scheetkussen populair raakt!
Waarom geloof ik dit niet?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:54 schreef PiRANiA het volgende:
De wereldvoetbalbond (FIFA) heeft een oproep gedaan aan de enthousiaste voetbalsupporters, die een wedstrijd op het WK voetbal willen volgen. De bond zou graag zien, dat de toeter tijdens toespraken en volksliederen voor korte tijd het zwijgen wordt opgelegd.
De organisatie benadrukte daarnaast ook dat de vuvuzela's niet verboden zullen worden. "Iedereen houdt van de vuvuzela, ze zijn het symbool van dit toernooi. Wij hebben er geen klachten over ontvangen," aldus een woordvoerder.
FIFA: "Vuvuzela soms even niet gebruiken"
Geen klachtenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:54 schreef PiRANiA het volgende:
De wereldvoetbalbond (FIFA) heeft een oproep gedaan aan de enthousiaste voetbalsupporters, die een wedstrijd op het WK voetbal willen volgen. De bond zou graag zien, dat de toeter tijdens toespraken en volksliederen voor korte tijd het zwijgen wordt opgelegd.
De organisatie benadrukte daarnaast ook dat de vuvuzela's niet verboden zullen worden. "Iedereen houdt van de vuvuzela, ze zijn het symbool van dit toernooi. Wij hebben er geen klachten over ontvangen," aldus een woordvoerder.
FIFA: "Vuvuzela soms even niet gebruiken"
Valt te betwijfelen. Als er geen Zuid-Afrikanen meer komen dan zullen de stadions grotendeels leeg zijn. Lijkt me niet dat de organisatie daarop zit te wachten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:52 schreef Beavis het volgende:
[..]
Hey, ik kan daar niks aan doen hoor.
Maargoed, even een kleine inhoudelijke reply dan. De vuvuzela zal waarschijnlijk in het loop van dit toernooi steeds meer uitsterven. De groepsronde wedstrijden waren nog redelijk betaalbaar voor de gemiddelde Zuid Afrikaan. Hoe verder we komen in dit toernooi, worden de kaartjes duurder....ook voor de lokale bevolking. Hierdoor zullen er steeds minder Zuid Afrikanen in de stadions zitten waardoor het geluid van de vuvuzela af zal nemen......tenzij de supporters van de betreffende deelnemers de vuvuzela ook hebben overgenomen. Dan blijft het hel voor jullie.
Ik zit er niet mee.
Ok, maar dan is de vuvuzela de schuld van de buitenlandse voetbalfan die niet naar ZA wou gaanquote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Valt te betwijfelen. Als er geen Zuid-Afrikanen meer komen dan zullen de stadions grotendeels leeg zijn. Lijkt me niet dat de organisatie daarop zit te wachten.
Op ESPN lijkt 't ook minder. Jammer dat idd de sfeer in het stadion je nu totaal ontgaat: Geen gezang, geen geluid bij een goal of gemiste kans. Monotoon gezoem, 90 minuten lang. Erg sfeervol.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:50 schreef Torrio het volgende:
Wel een verschil met Sporza, doen ze een stuk beter daar. Neemt niet weg dat je totaal geen gezang en gejuich hoort, wat ik echt wel mis, dat hoort bij voetbal en niet 90 minuten monotoon gejank uit die teringdingen.
Maar inmiddels wel helemaal ingeburgerd bij ZA voetbal....quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Op ESPN lijkt 't ook minder. Jammer dat idd de sfeer in het stadion je nu totaal ontgaat: Geen gezang, geen geluid bij een goal of gemiste kans. Monotoon gezoem, 90 minuten lang. Erg sfeervol.
Trouwens, die rare toeter is helemaal geen traditie in SA, dat onding is pas de laatste jaren in opmars.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |