abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 19:30:05 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_82716596
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:23 schreef -J-D- het volgende:
Ik was er zo een die weg zou gaan mocht de PVV groot worden.
Vandaar dat we een huisje gekocht hebben in Draguignan, Zuid-Frankrijk. Vandaag is alles getekend en afgerond.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een superhuis! Gefeliciteerd!
pi_82716644
leuk huisje!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:50:53 #153
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82717345
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:23 schreef -J-D- het volgende:
Ik was er zo een die weg zou gaan mocht de PVV groot worden.
Vandaar dat we een huisje gekocht hebben in Draguignan, Zuid-Frankrijk.
Alsof Frankrijk zo geweldig is

Als gevolg van immigratie uit Azië, Turkije en Noord-Afrika in de 20e eeuw heeft Frankrijk daarnaast een grote moslimbevolking gekregen: 3 tot 5 miljoen, ongeveer 6%.

En verder, de UMP (Unie voor een Volksbeweging) is de grootste daar, en: De UMP is een brede rechtse partij. De UMP is tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie.

Dus vertrek maar gauw als je denkt dat daar het gras groener is (nou ja, het is daar wel mooier wonen qua landschap maar politiek gezien niet beter dan in Nederland. )
Scheer je weg!
pi_82717783
poe he, Gillette .... 6% ... dat is echt vet veel ...
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:02:29 #155
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82717855
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:00 schreef Dichtpiet. het volgende:
poe he, Gillette .... 6% ... dat is echt vet veel ...
In vergelijking met hier wel ja.
Scheer je weg!
pi_82718210
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:02 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nou 6% ... dat is echt veel hoor ... poeh poeh. Dat is bijna 7% zeg maar. Echt heel veel.
pi_82718549
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:50 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Alsof Frankrijk zo geweldig is

Als gevolg van immigratie uit Azië, Turkije en Noord-Afrika in de 20e eeuw heeft Frankrijk daarnaast een grote moslimbevolking gekregen: 3 tot 5 miljoen, ongeveer 6%.

En verder, de UMP (Unie voor een Volksbeweging) is de grootste daar, en: De UMP is een brede rechtse partij. De UMP is tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie.

Dus vertrek maar gauw als je denkt dat daar het gras groener is (nou ja, het is daar wel mooier wonen qua landschap maar politiek gezien niet beter dan in Nederland. )
Het UMP is het meest te vergelijken met het CDA. Dat ze tegen toetreding van Turkije tot de EU zijn, maakt ze nog niet vergelijkbaar met de PVV. Van de Franse partijen zou dat eerder het FN van Le Pen zijn, maar die zijn nooit aan de macht geweest en het ziet er ook niet naar uit dat dat snel gaat gebeuren.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:20:28 #158
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_82718647
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:02 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Is dat zo? Zo'n 1 miljoen allochtonen op 17 miljoen mensen is het toch? Dat is ook ongeveer 6%.

Maar de precieze cijfers heb ik niet en ga ik ook niet opzoeken. Maar zo'n verschil zal het niet zijn.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:25:00 #159
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_82718848
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:20 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Is dat zo? Zo'n 1 miljoen allochtonen op 17 miljoen mensen is het toch? Dat is ook ongeveer 6%.

Maar de precieze cijfers heb ik niet en ga ik ook niet opzoeken. Maar zo'n verschil zal het niet zijn.
4% en in de toekomst (over 15 jaar) stijgt dit naar 4,9%
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:32:47 #160
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82719202
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Het UMP is het meest te vergelijken met het CDA. Dat ze tegen toetreding van Turkije tot de EU zijn, maakt ze nog niet vergelijkbaar met de PVV. Van de Franse partijen zou dat eerder het FN van Le Pen zijn, maar die zijn nooit aan de macht geweest en het ziet er ook niet naar uit dat dat snel gaat gebeuren.
Oh, nou, wat is dan het probleem dat ook de PVV Turkije niet bij de EU wil hebben? Dan val je er wel over, maar als Frankrijk hier mee komt nuanceer je ineens. Wat typisch.
Scheer je weg!
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:33:35 #161
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82719243
quote:

[..]

Allochtonen ja, dat is wat anders dan moslims.
Scheer je weg!
pi_82719453
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:32 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Oh, nou, wat is dan het probleem dat ook de PVV Turkije niet bij de EU wil hebben? Dan val je er wel over, maar als Frankrijk hier mee komt nuanceer je ineens. Wat typisch.
Behalve dat ik het persoonlijk op dit punt niet met de PVV eens ben, is er verder niks wezenlijks mis met hun Turkije-standpunt.
pi_82719481
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:33 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Allochtonen ja, dat is wat anders dan moslims.
Ben je nog steeds bezig? Get over it, je hebt gewonnen.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:41:09 #164
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_82719611
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:38 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Ben je nog steeds bezig? Get over it, je hebt gewonnen.
nog niet, hij heeft op de laatste post hier: Rechtse kiezer stemt vanuit angst nog niet gereageerd
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_82720245
Goh, valt verhuizen uit Limburg ook al onder emigratie tegenwoordig.
  zondag 13 juni 2010 @ 03:53:25 #166
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_82732083
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Individualisme staat bij mij even hoog aangeschreven als democratie. Wanneer ideeën van de persoon wiens regels ik op moet volgen mij niet aanstaan, kan ik 2 dingen doen, me aan die regels houden, of ergens heen gaan waar die regels niet gelden. Ik ben er de persoon niet naar tegen de wet in te gaan, namelijk.
Wanneer de Nederlandse democratie zo in elkaar zit dat iemand als Wilders aan de macht (=MP) kan worden, onttrek ik me met alle liefde aan die democratie
Je moet individualisme niet verwarren met egoïsme. Een democratie is per definitie een staatsvorm waarbij iemand als Wilders aan de macht kan komen (hoewel aan de macht komen in Nederland nogal een relatief begrip is). Als je bepaalde ideeën wilt uitsluiten van de machtsstrijd, dan ben je in feite een soort dictator die dicteert wie daar wel en niet aan mogen meedoen. Ik vind het best hoor, maar dat spreekt het ideaal van het individualisme tegen.
  zondag 13 juni 2010 @ 08:15:34 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82732875
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 17:24 schreef Gillette_M5 het volgende:
Nee hoor. Ik meen dit serieus. Wat hebben we aan mensen die hier op kosten van de staat profiteren om vervolgens dit land weer te verlaten? En dat nog eens onder het kopje dat je een partij niet mag? Hoe verwerpelijk....
En hoe zie je dat? De Partij van de Vrijheid Verboden gaat een "emigratieverbod" invoeren als je een fatsoenlijke opleiding hebt gevolgd in Nederland?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 13 juni 2010 @ 08:20:25 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82732886
quote:
Is dat zo? Zo'n 1 miljoen allochtonen op 17 miljoen mensen is het toch?
Er zijn 3 miljoen allochtonen in Nederland, gerekend volgens de definitie van het CBS.... 1e en 2e generatie, ofwel of zelf in een ander land geboren, of de ouders in een ander land geboren.

Van die 3 miljoen zijn er ongeveer anderhalf miljoen westerse, en anderhalf miljoen niet-westerse allochtonen, waarbij Antillianen en Surinamers bij de laatste groep worden gerekend.

De anderhalf miljoen westerse allochtonen zijn voor het overgrote deel EU inwoners. Verder Amerikanen, Canadezen, Australiers, en enkele andere niet EU landen.

Van de anderhalf miljoen niet-westerse allochtonen zijn er bijna 1 miljoen (950.000 of zo) tevens moslim.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 13 juni 2010 @ 08:23:44 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82732891
quote:
Je kunt een land echt niet als "goed" of "slecht" bestempelen naar aanleiding van het aantal moslims dat er woont.

Bovendien wonen de meeste moslims in Frankrijk - net als in Nederland trouwens - in en rondom de grote steden. In Zuid-Frankrijk is nog echte rust te vinden, uren van grote steden vandaan.
-
  zondag 13 juni 2010 @ 12:19:29 #170
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_82736462
quote:
Op zondag 13 juni 2010 08:20 schreef maartena het volgende:
Van de anderhalf miljoen niet-westerse allochtonen zijn er bijna 1 miljoen (950.000 of zo) tevens moslim.
Kijk aan, komen we dus alsnog rond de 6%. Dus...
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_82736665
Bij deze zwaai ik onze linkse rakkers allemaal uit
  zondag 13 juni 2010 @ 12:38:27 #172
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_82737075
quote:
Op zondag 13 juni 2010 08:15 schreef maartena het volgende:

[..]

En hoe zie je dat? De Partij van de Vrijheid Verboden gaat een "emigratieverbod" invoeren als je een fatsoenlijke opleiding hebt gevolgd in Nederland?
Een emigratieverbod is natuurlijk onzin, maar hij heeft wel een punt. Voor een groot deel teer je op de gemeenschap als je studeert. Sterker nog, tot en met je studie heb je je hele leven al geteerd op de gemeenschap. Dan is het eigenlijk wel wat kras als niets van die investeringen weer terugvloeien in diezelfde gemeenschap. Wat dat betreft is de afschaffing van de studiebeurs en de invoering van een sociaal leenstelsel niet zo'n verkeerd idee.
pi_82737490
quote:
Op zondag 13 juni 2010 08:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Je kunt een land echt niet als "goed" of "slecht" bestempelen naar aanleiding van het aantal moslims dat er woont.

Dat niet, maar er wonen ongetwijfeld minder pvv'ers in zuid-frankrijk en daar gaat het geloof ik om
Conscience do cost.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:53:18 #174
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_82752495
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:38 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Een emigratieverbod is natuurlijk onzin, maar hij heeft wel een punt. Voor een groot deel teer je op de gemeenschap als je studeert. Sterker nog, tot en met je studie heb je je hele leven al geteerd op de gemeenschap. Dan is het eigenlijk wel wat kras als niets van die investeringen weer terugvloeien in diezelfde gemeenschap. Wat dat betreft is de afschaffing van de studiebeurs en de invoering van een sociaal leenstelsel niet zo'n verkeerd idee.
Grappig, als 'linksen' zo'n argument hanteren om hun 'de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten' te onderbouwen (mensen die veel verdienen hebben dat immers over het algemeen te danken aan de genoten opleiding en aan de ontplooiingsmogelijkheden die onze maatschapij hen verder biedt) dan wordt dat door 'rechtsen' vaak niet echt gewaardeerd. Hebben mensen nu wel of geen 'verplichting aan de maatschappij'? Of leg je de grens comfortabel daar waar dat voor de huidige discussie het beste uitkomt?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 13 juni 2010 @ 19:23:22 #175
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82753527
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:38 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Je vergeet even op te merken dat de hoogopgeleiden ook onevenredig veel geld verdienen na de studie en daarmee praktisch de eigen studie betalen.

De studiefinanciering is er niet voor de rijken en hoogopgeleiden, ze is er juist om mensen uit lagere klassen de kans te geven om in 'sociale rang' te stijgen en simpelweg een rijker / beter leven te krijgen dan dat hen anders ten dele zou vallen.

Het voornaamste nadeel van emigratie van hoogopgeleiden (al wordt hierbij geen rekening gehouden met emigratie voor werk / werkgever) is de decentralisatie van hoogwaardige kennis (en dan met name de personen die verondersteld worden daar significante bijdragen aan te kunnen maken), wat in een kenniseconomie wel iets is wat je zoveel mogelijk in eigen handen wilt houden.

Persoonlijk denk ik dat de aandacht voor 'high potentials' ietwat overdreven is. Als er immers iets is waar onze huidige kennis van de wereld op dit moment in voorziet, is dat wel dat er geen enkele voorspelling is te doen over wie, wat, waar, wanneer en hoe uitvindingen en andere ontwikkelingen tot stand komen. Complexiteit en serendipiteit laten zich niet aan een statistische norm binden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')