abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82612734
Draagdoeken 81

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
pi_82612812
Met als laatste posts de Tobi van Asyniur:

Dit is een Tobi

en de vraag van WupWup:
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:49 schreef WupWup het volgende:
Gaat er iemand vna hier naar de draagwandeling?
oh:
en mijn slendang is binnen mailde mijn echtgenoot net....

ben benieuwd
pi_82613970
Even een vraag, ik heb een rekbare tricot doek. Waar ik me bijna mee kan mufficerenj. ( heb hem 3 weken naar de bevalling gekocht) Kan ik daar ongestraft een stuk van afhalen of haal ik dan het verband uit de doek?
pi_82614848
tjah het kan prima idd ingekort worden maar ik zou het niet doen..
Zeker niet als je hem wil verkopen.. gewoon een keertje extra wikkelen

Ik wil naar de draagwandeling maar ik denk niet dat het lichamelijk een optie gaat zijn enzo
pi_82615328
Ik heb hetzelfde als Pvoess, wil wel, maar denk niet dat het gaat
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † donderdag 10 juni 2010 @ 14:36:21 #6
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_82616943
Ik moet wel naar de Draagwandeling

Wbt de tricotdoek zou ik eerst kijken of je nog veel overhoudt als je voor afknoopt. En daarvan dan het teveel inkorten. 5 m. is echt lang zat voor een tricotdoek.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 10 juni 2010 @ 14:40:55 #7
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82617181
Pvoess en tessie kunnen jullie anders niet alleen naar de picknick komen? Of iemand van de organisatie vragen of er een punt is dat je later kan inhaken bij de wandeling, zodat jullie niet zo lang hoeven te lopen?

Ik kom in elk geval wel
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_82617733
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:40 schreef texelonia het volgende:
Pvoess en tessie kunnen jullie anders niet alleen naar de picknick komen? Of iemand van de organisatie vragen of er een punt is dat je later kan inhaken bij de wandeling, zodat jullie niet zo lang hoeven te lopen?
Ja kan! Rond 13:00 begint de picknick dus jullie kunnen of rond kwart voor 1 bij de hoofdingang van het park staan (dat is de eerste ingang aan de amsterdamsestraatweg, vanaf de stad gezien) en dan nog een stuk meewandelen door het park (groot park, dan zijn we nog wel een kwartiertje zoet). Of we kunnen om 13:00 afspreken bij de speeltuin en het Antje Drijver paviljoen in het park en dan picknicken jullie gezellig mee.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_82618004
ja ik was sowieso alleen van plan om de picknick te doen.
Maar wij gaan verbouwen en het hele huis moet leeg..
Dat doen we zaterdag en als het niet klaar is ook zondag ochtend.
Het is voor mij met mn dikke toeter erg zwaar dus en om dan ook nog met kind te komen
pi_82618179
Oh dat klinkt wel als een goed plan, gewoon bij de ingang van het park en dan het allerlaatste stukje meelopen....
pi_82618620
is ook meteen het leukste stukje van de wandeling langs de dierenweide en het water in het park enzo

Pvoess: kijk anders maar even hoe je je voelt/waar je zin in hebt/hoe het gaat? ik snap dat het best zwaar is dan met zo'n verbouwing en dat je daar misschien dan echt de puf niet meer voor hebt.
It's all up to you
pi_82628648
Hallo allemaal,

Ik heb een klein mannetje van 14 dagen die ik graag in een draagdoek wil dragen.

Ik heb een draagdoek van draagdoek.nl en die heb ik nu omgeknoopt. Weet alleen niet of de komma of de foetushouding beter/fijner is. Of rechtop? Dat lees ik weer op een ander forum, zou beter zijn. Maar hoe knoop ik de doek dan?

Wat raden jullie aan om mee te beginnen?

Alvast dank.
pi_82631018
In de openingspost staat een filmpje van Webkim die je goed kunt gebruiken
Deze:

Succes!
  † In Memoriam † donderdag 10 juni 2010 @ 19:39:11 #14
141844 Macka66
pi_82632405
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 18:19 schreef proud_mami het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een klein mannetje van 14 dagen die ik graag in een draagdoek wil dragen.

Ik heb een draagdoek van draagdoek.nl en die heb ik nu omgeknoopt. Weet alleen niet of de komma of de foetushouding beter/fijner is. Of rechtop? Dat lees ik weer op een ander forum, zou beter zijn. Maar hoe knoop ik de doek dan?

Wat raden jullie aan om mee te beginnen?

Alvast dank.
Proud Mami, ik raad aan om 'm rechtop in de doek te dragen, dat het is het allerveiligste en ook goed voor de houding van je kindje. In de OP van dit topic staat een filmpje van Webkim over de rekbare doek, daar zie je heel duidelijk hoe je 'm goed kunt knopen. Succes er mee!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:05:47 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82633965
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:40 schreef texelonia het volgende:

Ik kom in elk geval wel
Ik blijk een verjaardag te hebben Ik dacht dat dat zaterdag was, maar dat is dus zondag...

Ik kom in elk geval aan het begin even omdat ik een afspraak heb met iemand, en blijf dan misschien even kletsen, maar de wandeling ga ik wrs niet redden en de picknick zeker niet
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_82635723
Zo, mijn eerste post op fok moet natuurlijk hier zijn. Ben bij D&V ook actief onder bijna dezelfde naam.

Dus hoi!

Ik heb sinds kort naast mijn dreumes ook mijn oppaskindje van 2 maanden als draagobject, dubbel zoveel draagplezier!
pi_82644101
Yay! Welkom op fok!

Leuk dat je je oppaskindje ook draagt, dat is wel weer een heel verschil, zo'n kleintje tegen je aan.
It's all up to you
pi_82644857
Kan je met een rekbare doek eigenlijk niet gewoon een FWCC knopen?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:14:50 #19
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82646695
Ja hoor, volgens mij wel. Maar zeker bij een ByKay-rekdoek is dat minder mooi. En je kunt de voetjes dan niet goed in de doek doen (doe je anders met de buitenste (horizontale) band).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_82651210
Ik heb altijd een gewone FWCC geknoopt met mijn rekbare doek, anders kreeg ik 'm niet strak genoeg naar mijn zin. Voetjes uit de doek Ik had trouwens een tricotslen en die vond ik sowieso moeilijk strak te krijgen, hij lubberde vrij snel uit.
pi_82651806
Bij een rekbare doek heb je vaak een print staan op de horizontale band. Volgens mij is dat het hele eieren eten van het 'andersom' knopen.

Ik twijfel over die draagwandeling. Lijkt me leuk om eens anderen te zien met doeken echt, ik woon in een soort gat ofzo maar ik weet aan de andere kant niet zo goed wat ik er te zoeken heb
  † In Memoriam † vrijdag 11 juni 2010 @ 09:42:14 #22
141844 Macka66
pi_82652690
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:10 schreef WupWup het volgende:
Bij een rekbare doek heb je vaak een print staan op de horizontale band. Volgens mij is dat het hele eieren eten van het 'andersom' knopen.

Ik twijfel over die draagwandeling. Lijkt me leuk om eens anderen te zien met doeken echt, ik woon in een soort gat ofzo maar ik weet aan de andere kant niet zo goed wat ik er te zoeken heb
Ik vond het bij de eerste draagwandeling in 2008 geweldig om tussen al die dragende mensen te lopen! Was net een warm bad, overal om me heen mensen die net als ik wisten wat dragen te bieden had. En er waren zoveel verschillende doeken om naar te kijken!
Ook was het heel leuk met de OUD'ers die meeliepen, dus misschien zouden we kunnen afspreken om elkaar even te zien.
pi_82653227
Ik heb een binana, dus geen print erop ofzo. En ik heb zoiets van de FWCC ken ik tenminste al haha, dan doe ik liever gewoon die knoop, dus ben blij dat dat ook gewoon kan!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:05:51 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82653522
De standaard knoop met een rekbare doek (PWCC toch? --> Pocket Wrap Cross Carry) is vrijwel hetzelfde als de FWCC. Alleen bij de PWCC zit de horizontaleband aan de buitenkant, en bij de FWCC onder de schuine banden. De PWCC is makkelijker omdat je de knoop in zijn geheel kunt afmaken en daarna je kindje erin doen. Omdat het een rekbare doek is, zit het dan goed strak. De FWCC moet je nadat je je baby erin hebt gedaan aanspannen, en daarna pas afknopen. Maar als je de FWCC gewend bent kun je die vast ook prima met een rekbare doek doen.
©Dumbo
pi_82654516
Als Anna er is ga ik die andere gewoon ook even uitprobere ja. Wie weet vind ik het ook wel heel fijn op die andere manier.

En mijn Agave is er gewoon al! En hij is zo mooi! De blauwe/petrol kant voelt al lekker zacht, maar de andere kant voelt echt heel stug!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:59:58 #26
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82655630
Na een wasbeurt voelt ie vast al 100 keer beter!
En als ie lijkt op mijn dunne Tagetes, dan wordt ie echt heel snel zacht en floppy!
©Dumbo
pi_82655749
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:33 schreef tessie het volgende:

En mijn Agave is er gewoon al! En hij is zo mooi! De blauwe/petrol kant voelt al lekker zacht, maar de andere kant voelt echt heel stug!
Foto's!!!

Ik heb ook op TBW gelezen dat hij na een wasbeurt al meteen een stuk zachter is
It's all up to you
pi_82655792

De kleur is echt niet goed op de foto te krijgen. Hij is echt wat donkerder petrol, en de goudkleurige kant is in het echt veel warmer van kleur. En hij is heel dun en fijn! En ik ben er zo blij mee!
pi_82660378
Oh dat blije bekkie van Graeme!

Maar zo ik kan zien, toffe doek, staat jullie erg goed
pi_82660543
Als Graeme het fototoestel al ziet gaat hij lachen
  † In Memoriam † vrijdag 11 juni 2010 @ 12:50:56 #31
141844 Macka66
pi_82660737
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:05 schreef texelonia het volgende:
De standaard knoop met een rekbare doek (PWCC toch? --> Pocket Wrap Cross Carry) is vrijwel hetzelfde als de FWCC. Alleen bij de PWCC zit de horizontaleband aan de buitenkant, en bij de FWCC onder de schuine banden. De PWCC is makkelijker omdat je de knoop in zijn geheel kunt afmaken en daarna je kindje erin doen. Omdat het een rekbare doek is, zit het dan goed strak. De FWCC moet je nadat je je baby erin hebt gedaan aanspannen, en daarna pas afknopen. Maar als je de FWCC gewend bent kun je die vast ook prima met een rekbare doek doen.
Goed aanspannen om het kind heen is vaak lastiger met een rekbare doek dan met een geweven doek.
Met de standaard rekbare doekknoop krijg je een rekbare doek makkelijker en sneller goed strak dan met een FWCC. Als je die methode van het rekbare doek filmpje van Webkim gebruikt tenminste.
  † In Memoriam † vrijdag 11 juni 2010 @ 12:52:30 #32
141844 Macka66
pi_82660796
tessie, ik wil die doek en dat kind Allemachtig, wat mooi!
pi_82660988
Ik heb vanochtend de slendang voor het eerst gebruikt (op de heup).

Eerst de schuifknoop. Filmpje van Webkim 8 keer bekeken voordat ik het door had
De slendang is vrij kort (205 cm) en heel dun dus het gaat niet helemaal geweldig maar het ging..

Alleen zat Leah niet lekker erin. De bovenkant van de doek zat te los om haar en ik kreeg de schuifknoop niet alleen aan de bovenkant strakker.

flink oefenen nog..(en filmpjes kijken)
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:10 schreef WupWup het volgende:
Lijkt me leuk om eens anderen te zien met doeken echt, ik woon in een soort gat ofzo
Ik zie dus ook nooit iemand met een draagdoek. Ik ben echt de enige overal hier
pi_82661029
prachtige kleur, dat petrol, tessie staat jullie heel erg mooi
pi_82661050
Ah dus toch beter die andere knoop voor een rekbare doek. Gelukkig ziet ie er niet zo heel moeilijk uit, komt vast goed met dat duidelijke filmpje van Webkim erbij!
Ennuh, die doek is nog te koop bij didy, kind niet haha Leuk issie he?
pi_82669292
Supermooie doek! Hij staat jullie ook prachtig.
It's all up to you
  vrijdag 11 juni 2010 @ 17:54:27 #37
100412 mefke79
komt goed!
pi_82675636
Ooo gisteren zo maar een papa en een mama gezien met ieniemini tweeling. Eentje bij papa in de doek, eentje bij mama. Volgens mij waren het rekbare doeken, ze hadden een heel mooi fel kleurtje. Ik zie hier eigenlijk ook nooit draagdoeken in het wild en dan woon ik toch echt in een stad.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:07:48 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82676181
tessie, ik kreeg de pwcc echt niet goed strak met de binana, ondanks muntieus bestuderen van webkims filpmje. de fwcc ging veel beter, maar die was ik ook gewend

en wat heeft graeme mooi haar! prachtige krullen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:12:51 #39
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82676369
Wat een mooie doek Tessie! En wat is Graeme toch een ontzettend mooi kereltje.

Ik krijg een nieuwe doek voor m'n verjaardag! Nu even uitzoeken wat ik precies wil.

Heb jij nog een foto van je slendang Lily? Ben benieuwd!
A grand adventure has begun.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 15:17:04 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82708251
Waar koop je hier in Nederland een amazonas (Laguna)?
pi_82708392
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:12 schreef Keshet het volgende:
Heb jij nog een foto van je slendang Lily? Ben benieuwd!
nee, nee, nog niet.

Ik heb m wel al een paar keer gebruikt. Er zit een schuifknoop in en zo ligt ie in de auto. Even naar het winkelcentrum, supermarkt enzo. Hup uit de cosi de slendang in en op mijn heup.
De doek is wel maar echt voor korte stukjes want hij snijdt toch wel in mijn nek. En is ook wel erg kort/dun.

Maar goed; hij kostte ook maar 16,50.

Leah viel toenstraks in de super zo op mijn heup in slaap met haar hoofdje tegen me aan. Kreeg wel ooh en aah reacties
  † In Memoriam † zaterdag 12 juni 2010 @ 19:51:18 #42
141844 Macka66
pi_82717362
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:17 schreef Asyniur het volgende:
Waar koop je hier in Nederland een amazonas (Laguna)?
Ha, die weet ik
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:07:00 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82718078
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:51 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ha, die weet ik
heb jij die?
staat niet op je site toch?
pi_82724006
Tessie wat mooi!!

Morgen draagwandeling in Utrecht Komen jullie ook?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_82725720
Nee ik kom helaas toch niet naar de draagwandeling/picknick. Ik was helemaal vergeten dat we morgenochtend veeeeel te vroeg mijn mams op gaan halen van Schiphol, dus ik trek het helaas echt niet om dan in de middag ook nog wat te gaan doen helaas
Degenen die wel gaan, heeeel veel plezier! En maak veel foto's en post die dan hier!
En volgend jaar ben ik heus niet weeeeeeer zwanger, en dan ga ik ook lekker meewandelen.
pi_82727254
Ik heb zelf nog geen kinderen maar ben wel dol op dragen. In Afirka heel wat ukkies op mn rug/zij gehad en al aardig wat doeken ingeslagen. Kan niet wachten tot ik eindelijk mijn eigen kind mag dragen. Dan zal ik ook nog wel wat lange doeken inslaan. Wordt wel flink oefenen met knopen denk ik
  zondag 13 juni 2010 @ 09:46:51 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_82733418
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:19 schreef Twinkly het volgende:
Tessie wat mooi!!

Morgen draagwandeling in Utrecht Komen jullie ook?
Ik heb er zin in.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_82747428
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb er zin in.
Het was leuk Leuk om jou, Ruben en Jochem eens te zien Troel!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_82748624
Ja? Vertel vertel! Hoe was het om met zoveel dragers te lopen? En was het druk? En was de picknick gezellig? En zijn er al foto's?
  zondag 13 juni 2010 @ 20:39:10 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_82757148
Het was leuk Het was gezellig
En het is ontzettend grappig om te zien dat Jochem echt groter is dan Niels, maar Niels veel verder in de ontwikkeling
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_82758808
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:23 schreef tessie het volgende:
Ja? Vertel vertel! Hoe was het om met zoveel dragers te lopen? En was het druk? En was de picknick gezellig? En zijn er al foto's?
Draagwandeling, the evening after
Hardloper.
IG @webkim
pi_82760315
Webkim, ik zag jou vandaag! Bij het park
pi_82761083
Leuk stukje Webkim, en hele toffe foto's! Echt super leuk om zoveel dragers bij elkaar te zien!
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2010 @ 21:43:10 #54
141844 Macka66
pi_82761573
Het was echt weer zo leuk om tussen al die dragende mensen te lopen en te zien hoeveel plezier je kunt hebben van dragen! Voor mezelf was het extra leuk dat lief en dametjes mee waren en we echt meewandelden als draaggezin
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_82762309
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:43 schreef Macka66 het volgende:
Het was echt weer zo leuk om tussen al die dragende mensen te lopen en te zien hoeveel plezier je kunt hebben van dragen! Voor mezelf was het extra leuk dat lief en dametjes mee waren en we echt meewandelden als draaggezin
Hé maar dan heb ik jou ook gezien vanmiddag!

Maar ja, lekker zinnig zo achteraf
  zondag 13 juni 2010 @ 22:04:39 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_82763385
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:25 schreef Sorbootje het volgende:
Webkim, ik zag jou vandaag! Bij het park
En dan zeg je niet even hallo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 13 juni 2010 @ 22:07:16 #57
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82763585
Oh Macka, wat een hele mooie foto is dat! Wat heerlijk voor jullie om zo'n moment vastgelegd terug te zien. echt wauw .
pi_82763828
Ja geweldige foto is dat Macka!
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2010 @ 22:11:15 #59
141844 Macka66
pi_82763901
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:07 schreef Groofsken het volgende:
Oh Macka, wat een hele mooie foto is dat! Wat heerlijk voor jullie om zo'n moment vastgelegd terug te zien. echt wauw .
Ja, gemaakt door Webkim! Ben er heel blij mee, want het komt niet vaak voor dat we samen op draagfoto's staan. Meestal staat een van ons achter de camera.
pi_82764742
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:04 schreef Troel het volgende:

[..]

En dan zeg je niet even hallo?
Haha, nou kijk, ik herken Macka pas achteraf aan haar kindje. En webkim zag ik vanuit de auto
  zondag 13 juni 2010 @ 22:28:29 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_82765169
Inderdaad erg mooie foto!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_82767867
Oh de draagwandeling zag er echt gezellig uit
Ik had ook willen komen, maar we hadden zo'n lekker uitslaapmoment met z'n allen dat ik me nog een keertje omgedraaid heb in mijn bed
pi_82778665
Echt met pijn in mijn hart kom ik hier mijn draagdoek aanbieden. Ik heb hem op 22 februari gekocht en slechts 2 keer (binnen) omgeknoopt. Toen een poosje niet gedragen vanwege pijn aan mijn bekken en op 10 april een ongeluk gekregen waarbij ik mijn sleutelbeen heb gebroken. Inmiddels daaraan geopereerd en revaliderende maar volgens de fysio ga ik niet meer kunnen dragen met die schouder.

Dus hierbij mijn Didymos limited edition blatter natur 4.70

Mocht er interesse zijn stuur dan maar een PM.

ik ga me maar eens verdiepen in mogelijkheden om slechts met 1 schouder te dragen
  maandag 14 juni 2010 @ 12:25:24 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_82781784
Faja, eenarmigdragen is zeker mogelijk, mijn moeder kan dat ook Met een maat 2 doek kan je prima heupdragen (is 1 schouder)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_82782160
In een sling neem ik aan dan? Zelf geknoopt of ring sling? Ik heb ook geen idee wat beter is.
pi_82782354
Nee met een gewone shortie kan dat ook faja, geknoopt dus. Je zou zelfs kunnen overwegen om deze doek in te korten maar ik weet niet wat dat met de waarde doet Alleen is dat niet geschikt om een paar uur mee te gaan wandelen.

Vanwege al dat gebeuren van het weekend en weer een slechte nacht met Emma zijn wij ook niet naar Utrecht gegaan. Misschien een volgende keer, de foto's zien er gezellig uit!
  maandag 14 juni 2010 @ 12:48:04 #67
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82782614
Ik heb zelfs eens een éénschouderige versie van de double hammock gezien op TBW. Zal eens zoeken of ik dat topic nog kan vinden. Die zou je met de doek kunnen die je nu hebt. Hierbij wordt het gewicht op je bovenlijf verdeeld én één schouder. Wellicht kun je dan iets langer dragen dan met een rebozo of ringsling.

edit: gevonden!
©Dumbo
pi_82782983
oh en torsodragen!

Kiek! (vanaf 2:45)
pi_82795096
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:48 schreef texelonia het volgende:
Ik heb zelfs eens een éénschouderige versie van de double hammock gezien op TBW. Zal eens zoeken of ik dat topic nog kan vinden. Die zou je met de doek kunnen die je nu hebt. Hierbij wordt het gewicht op je bovenlijf verdeeld én één schouder. Wellicht kun je dan iets langer dragen dan met een rebozo of ringsling.

edit: gevonden!
ik kan het niet zien
pi_82795831
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:33 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

ik kan het niet zien
Je moet een account hebben op die site om de berichten te kunnen bekijken.

Ik krijg volgende week een heup SSC binnen http://www.scootababy.com/
Volgens mij is dat wel prettig dragen op de heup vanwege de dikke heupband.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:39:48 #71
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82848296
Ik heb 2 doeken geverfd vandaag

Van de eerste ben ik de voor-foto vergeten, maar was petrol zoals die nieuwe doek van tessie, met witte visjes. Met een hoop roze verf ziet die er nu zo uit:

En dan deze vlindertjes...

Zien er nu zo uit:

Me happy!
©Dumbo
pi_82848437
Oooh Tex! Die vlindertjes!! Ik doe eigenlijk niet aan dibsen enzo, maar als je die ooit verkoopt, dan wil ik hem!!
Dat zalm roze kleurtje vond ik echt zo lelijk, maar nu issie geweldig!
pi_82849243
Mooi!! en die visjes <3
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:02:36 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82849380
Die vlindertjes zijn echt mooi!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82855675
Mooi geworden Tex!

En die foto's van de draagwandeling zijn tof! Wat jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Op Oerol heb ik wel heel veel doeken en ergonomische dragers gezien. En ook wat BB's.
Ko heeft afgelopen week weer heerlijk geslapen in de doek.
Vandaag op de terugreis wel 2,5 uur ofzo.

Ehm Macka, je inbox zit vol... En de Tweet is er en ik wil hem zo graag!

[ Bericht 24% gewijzigd door oeke op 15-06-2010 22:49:20 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:21:37 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82907753
wow, tex, die zijn echt heel erg mooi geworden!
pi_82929649
Mooi Tex echt een verbetering!

Ik ben op het punt gekomen dat ik 95 % van de mensen in mijn omgeving niet meer durf te vertellen dat ik een nieuwe doek heb gekocht
(ik had 50,- aan doekengeld gekregen vorige week als verlaat kraamcadeautje en ook echt niet meer uitgegeven, maar toch )
pi_82930741
Waarom zou je dat niet vertellen dan? Als je blij bent met je nieuwe doek, kan je dat toch gewoon zeggen?
Ik heb ook wel vrienden/familie die zoiets hebben van heb je nu alwéér een nieuwe doek?? Ja nou en. Ik hou van doeken en ben er blij mee, en heb er geen 2 die hetzelfde voelen/dragen. Kan er niet van wakker liggen dat zij dat teveel vinden. Zoals zij er vast ook niet van wakker zouden liggen als ik vind dta zij teveel schoenen kopen bijvoorbeeld.
pi_82930909
Goed punt, maar de betere bekenden weten ook wel dat doeken duur zijn en dat wij niet echt veel geld hebben...
En ik geloof dat iedereen het onzin vindt om meer dan één doek te hebben
pi_82931144
Nou en? Wat maakt het nou uit wat zij denken. Het is toch jouw geld, heeft iemand anders zich toch niet mee te bemoeien. Ik zou me daar echt niet druk om maken hoor. Als jij er blij mee bent, is het prima toch.
pi_82932719
Ik zou ook wel een 2de doek willen hebben, een dunne voor de zomer. Maar ze zijn best duur en ik draag veel te weinig om dit te kunnen verantwoorden naar mezelf.

Maar free als jij er blij mee bent en het aan jezelf kan verantwoorden dan is het toch goed. Wat kan jou de rest schelen
pi_82934068
Ieder geeft zijn geld toch uit zoals hij wil? Zolang je niet 100 doeken hebt en dan zegt dat je geen geld meer hebt om eten te kopen, lijkt het me geen probleem. Pietje gaat naar de efteling met het gezin en jij koopt een doek van dat geld. Lekker doen!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_82934157
Das wel het laatste waar ik me over verantwoord... Mijn geld, mijn zaak.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:16:10 #84
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82983045
Ik zag net de Vatanai maruyamae.
Wat een onwijs mooie doek zeg!

Jammer dat het voor mij niet meer de moeite is om doeken te kopen.
Ik heb nu nog maar een paar doeken & ik gebruik ze vrij weinig op het moment.
Van de zomer wel iets meer, maar ik denk dat het zonde van 't geld is.
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2010 @ 15:20:22 #85
141844 Macka66
pi_82983312
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:18 schreef freecell het volgende:
Goed punt, maar de betere bekenden weten ook wel dat doeken duur zijn en dat wij niet echt veel geld hebben...
En ik geloof dat iedereen het onzin vindt om meer dan één doek te hebben
Geen dragenden zeker...
Denk je dat ze ook zo vreemd naar je zouden kijken als je een nieuwe kinderwagen kocht? En wat hebben ze bovendien met jouw bestedingspatroon te maken?
Laat ze blij zijn dat jij met je vijftig euro een mooie en goede doek hebt kunnen kopen

Wat voor een doek heb je gekocht?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:27:09 #86
298315 SacreCoeur
pi_82983774
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:20 schreef Macka66 het volgende:

[..]

En wat hebben ze bovendien met jouw bestedingspatroon te maken?
Dat vind ik ook.
Waarschijnlijk gewoon pure jaloezie.

Lijkt me ook niet leuk als je moet gaan 'achter houden' dat je een doek gekocht heb.
Terwijl je hardstikke blij bent ermee.
pi_82983789
Nati Bamboe! Een groene!

En nog één keer doorstikken (kwartiertje werk) en mijn Mei Tai is ook af
Heb alleen geen naaimachine Dus moet even wachten tot ik weer ergens heenga waar ze die wel hebben
pi_83004340
Woepla, mijn Boba is binnen!
Hij is mooi! En hij zit lekker!
Morgen gaan Ko en ik ermee de hort op. Lees: ik moet winkelen voor mijn werk.
En achterop lijkt me dan handiger dan voorop. Spannend.

Misschien wel een goed idee om te gaan winkelen tijdens de wedstrijd, dan zal het vast rustig zijn in de stad!
pi_83004859
Ohhhh Tex wat zijn je vlinders prachtig geworden zeg! Heel!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_83004861
Leuk Oeke! Foto's van nieuwe aanwinsten zijn ook altijd leuk (geldt ook voor Freecell hihi!)
En is het de eerste keer dat je op stap gaat met Ko op je rug?
pi_83004979
Ik ben ook heel benieuwd naar je boba Oeke...helemaal als ik Macka Lucie dan achterop zie dragen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_83004983
Ik doe morgen foto's maken, Tessie. En ik ben nog niet buiten geweest met Ko op de rug nee.
Ik wilde dat op Terschelling proberen, maar we fietsten daar veel, en ik durfde het niet aan hem op mijn rug te slingeren naast mijn fiets ofzo.
Dus daar is mijn korte doek alleen als kussen gebruikt.
pi_83005343
Spannend dan Oeke! Veel plezier, het wordt vast heel gezellig, met Ko z'n kriebelhandjes in je nek enzo Ben benieuwd naar je foto's!
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2010 @ 09:27:59 #94
141844 Macka66
pi_83012676
Dat heb je dan idd goed gedaan freecell! Mooie doek, en vrolijke kleur ook.

Oeke & Ko, veel plezier met shoppen.
pi_83012813
Ik zit er over te denken om even een 'op de foto met alle doeken' te gaan maken morgen...

Maar dan wel allemaal actiepics

Eigenlijk heb ik best veel doeken, maar ze hebben echt allemaal wel een functie....

- Oude hop -> gebruik ik niet, veel te breed, maar ligt te wachten op zwangere vriendin, die wil hem graag lenen omdat je er perfect mee kan kommadragen (rechtop ziet ze niet zo zitten)
- Rio Medley -> uitgeleend
- Tricotslen -> uitgeleend
- Indio zwart/wit 4 -> gebruik ik veel voor rugdragen.
- Calin Bleu 5 -> leuk met heet weer, alleen is donkerpaars, dat past er niet zo goed bij
- Didy Nino 5 -> fijne 'standaard' doek. Kan alles er mee knopen, geniale lengte
- Shortie Didy Tom Pink 2 -> rucksack! of schuifknoop
- Afrikaans shortie (2 meter) -> ongelofelijk klein op te vouwen (hallo boterhamzakje!) en handig voor schuifknoop (en als dekentje, sjaal, knuffeldoek enz.)

In aanbouw: Mei Tai... Met een beetje mazzel maak ik hem vandaag af

[ Bericht 72% gewijzigd door freecell op 19-06-2010 09:46:02 ]
pi_83027692
Goh, lekkere collectie zo, Free. Ik ben benieuwd naar een toffe bijpassende fotoreportage!

Foto's van Boba! Helaas geen van buiten, de batterijen waren leeg.
Maar het draagt heerlijk. Ik heb er best een tijd mee rondgewandeld en dat ging echt prima. Ook alleen terug op de rug doen in het restaurant van de V&D ging goed.
Al zaten er veel mensen te kijken en te popelen om te helpen, het ging best oke.
En Ko heeft hem al ingewijd, want hij heeft naast zijn luier geplast.
Zou dat komen omdat zijn benen zo wijd zitten?

Ik vind hem in elk geval erg mooi!

zaterdag 19 juni 2010 @ 19:01:15 #97
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83028087
Weet je wat ik me dus steeds afvraag als ik mijn zoon draag . Of dat niet slecht is voor z'b balletjes enzo. Hij zit toch bijna in de split helemaal tegen mij aan gerdukt. Hebben andere draagmama's van zonen daar nooit over getwijfeld?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:02:28 #98
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83028120
Oh, en mooie boba oeke .
pi_83028232
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:01 schreef Groofsken het volgende:
Weet je wat ik me dus steeds afvraag als ik mijn zoon draag . Of dat niet slecht is voor z'b balletjes enzo. Hij zit toch bijna in de split helemaal tegen mij aan gerdukt. Hebben andere draagmama's van zonen daar nooit over getwijfeld?
Nee, nooit over getwijfeld.

Mooie Boba Oeke, ik heb ook een SSC onderweg
pi_83028412
Gekke Groof, nee dat heb ik me nooit afgevraagd. Dan zou je als jongen dus ook niet kunnen fietsen of paardrijden. Of op een scooter zitten. Of bedoel je dat niet?
Nouja, volgens mij kan het echt geen kwaad.

Leuk Draadjes, welke is er onderweg?
pi_83029233
@Oeke: Een Rose & Rebellion:

† In Memoriam † zaterdag 19 juni 2010 @ 19:55:43 #102
141844 Macka66
pi_83029611
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:01 schreef Groofsken het volgende:
Groof, als het slecht was dan bestond de bevolking van West-Afrika uit louter vrouwen
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:57:43 #103
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83029681
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:00:19 #104
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83029765
Ik ben trouwens helemaal overgestapt op mijn ergocarrier, vind ik toch een hoop schelen kwa hitte. De Calin Bleu is wel heel erg dun, maar hij snijdt bij mij best wel, zelfs als ik de banden helemaal spreid. Vooral in mijn middel eigenlijk. Misschien is mijn zoon er te zwaar voor (8280 gram).
pi_83030148
Groof: de CB gebruik ik ook nog voor Leander (10+ kg) zonder snijden?
welke knoop gebruik je dan?
Double Hammock gaat hier perfect en Ruck wil ook wel...
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:12:54 #106
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83030182
Weet ik hoe die knoop heet, gewoon, die gewone .

En ik draag eigenlijk altijd op mijn buik, ook S als ze soms nog wil.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:13:36 #107
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83030205
Maar goed, als het met leander nog kan, dan moet mijn beertje er ook nog wel inkunnen zonder snijden inderdaad.
pi_83030323
Kijk eens wat ik heb!

Mijn eerste eigen MT!
2e is al in de maak!
Hij heeft gevulde banden, echt heerlijk!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:17:27 #109
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83030373
Gemaakt door je schoonmoeder?

Mooie kleuren zeg . Is ie fijn?
pi_83030789
Wat een mooie boba, Oeke! En wat zie je er goed uit! Fijn dat het zo goed ging, en dapper ook gelijk in de La Place Ko op je rug doen!
pi_83030833
Oh er was nog een pagina! Wat een mooie MT Karin, mooie kleuren zeg!
pi_83030973
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:17 schreef Groofsken het volgende:
Gemaakt door je schoonmoeder?

Mooie kleuren zeg . Is ie fijn?
ja! heeft schoonmama gedaan! Lief he!
En dit was nog maar het oefenproject!

er komt er nog eentje achteraan met bloemen en rood
Ik kan niet wachten, want die wordt ook heel mooi!
pi_83031200
Oeke, wat is -ie mooi, met die birdies! Ik word Boba-curious. Had er toch even een uit moeten proberen op de draagwandeling, maar ik had geen kind mee met het goede formaat.
Hardloper.
IG @webkim
pi_83031650
Draadjes, die ziet er ook mooi uit. Plaats je nog een actie foto als hij binnen is?

Dankjewel Tessie.

Mooi geworden Karin en wat fijn dat je schoonmoeder die voor je maakt. Lief!

Webkim, ik vind hem erg lekker dragen en de vogeltjes in het echt nog leuker dan op de promotiefoto's. En die voetensteuntjes die ik maar een rariteit vond, zijn echt helemaal geweldig!
Daardoor zit hij heel lekker.
Ik vind hem alleen nog moeilijk goed af te stellen maar misschien is dat nieuwigheid.
En ik had het gevoel dat Ko er erg laag in zat, dat het rugpand wat hoger kon.
Maar goed voor een eerste keer meteen 3 uur ermee op de rug zonder een centje pijn vind ik perfect!
pi_83033554
Ik vind vooral ook het slaapkapje van de Boba geniaal, de eerste keer dat ik een slaapkapje zonder problemen zelf vast krijg tijdens het lopen. Ideaal, geen hulp van buitenstaanders meer nodig.

En die vogeltjes
pi_83046182
Karin mooi!

Mijn Mei Tai is ook af, maar een stuk minder professioneel
pi_83046612
gister met boodschapjes doen een verrassing: ravi vind de kommahouding helemaal geweldig. die verwachtte ik niet. selene zat bij sangdrax in het karretje, dus ik had de handen vrij en dacht "ik probeer het eens, hij's tenslotte al wat groter en overeind is hij steeds aan het wurmen om zijn hoofd eruit te krijgen (wat nog niet mag). en meneertje blijkt het geweldig te vinden. ah well; vanmiddag komt mijn ringsling, kunnen we daarmee aan de slag
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83064139
Ha, goede uitvinding dus Simmu!

Check de hyper-de-hyper-tai!

Kant A:

Kant B:

Grote Actie!

Kleine Actie:

En toen wilde de grote ook nog ff zo zitten
pi_83064398
erg leuk, freecell
pi_83072006
Welk patroon heb je gebruikt, Freecell? Jouw Mei Tai heeft van die mooie brede banden.
pi_83072493
w00t! Mei Tai FTW!!!!

in normale reactie: wij ervaren onze mei tai als erg prettig in de omgang

de ringsling is gearriveerd, morgen gaan we oefenen
pi_83072923
Wat een leuke stof Freecell!
pi_83074439
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:55 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Groof, als het slecht was dan bestond de bevolking van West-Afrika uit louter vrouwen
Ik heb in Zuidelijk-Afrika leren dragen en ben er verliefd op!!
Ik vond het in het begin zo eng om een baby op mn rug te doen, vooral als je ziet hoe die vrouwen dat daar doen. Hup aan de arm en op de rug, hoe klein ook.
Maar blijkbaar went het en ik genoot er keer op keer van.
Heb bij terugkomst zelfs mijn 4-jarige neefje op mn rug gehad, maar die was toch echt te zwaar. Jammer voorlopig nog geen draagbaby hier in omgeving. Ik heb een vriendin van me wel een doek gegeven, maar die ligt na 1 keer dragen waarschijnlijk ergens onderop in de kast. Erg jammer want baby genoot er duidelijk van!
pi_83077261
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:23 schreef robazizo het volgende:
Welk patroon heb je gebruikt, Freecell? Jouw Mei Tai heeft van die mooie brede banden.
ik heb 2 bekeken en toen gewoon iets gemaakt
Niet een patroon dus....
pi_83077299
Ja Wow Freecell die stof is echt geweldig!!
pi_83077607
Leuk Free, met die brede banden! Ziet er ook erg comfortabel uit.

Piglet, dat slaapkapje heb ik alleen maar even getest, Ko heeft niet geslapen. Maar het lijkt me erg handig inderdaad.

Zuster87, wat leuk dat je in Afrika hebt leren dragen. Bijzonder.
pi_83077828
Het geeft me ook echt nog steeds een warm gevoel als ik eraan terugdenk
pi_83082787
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:33 schreef freecell het volgende:

[..]

ik heb 2 bekeken en toen gewoon iets gemaakt
Niet een patroon dus....
Zo, knap hoor. Ik ga eens op zoek naar een patroon. Ik zag er al een staan in de OP van dit topic, maar die had een stuk dunnere schouderbanden.
pi_83086807
free dat ziet er goed uit!

inmiddels heb ik de tri cotti steeds beter door:

maar ook de bondolino gaat wel goed, al blijf ik daar nu nog steeds het hoofdje willen ondersteunen:
pi_83087157
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:15 schreef robazizo het volgende:

[..]

Zo, knap hoor. Ik ga eens op zoek naar een patroon. Ik zag er al een staan in de OP van dit topic, maar die had een stuk dunnere schouderbanden.
breder maken

En wat dacht je van deze dan?
http://www.kiind.nl/articles/29/Mei-Tai_maken.html

ook dunne banden, maar wel gevoerd
pi_83087168
Draculetje: zieter comfortabel uit! Die tricottie zie ik in mijn omgeving ook nog wel eens inderdaad...
  maandag 21 juni 2010 @ 09:21:21 #132
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83087850
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:29 schreef freecell het volgende:
Draculetje: zieter comfortabel uit! Die tricottie zie ik in mijn omgeving ook nog wel eens inderdaad...
Ja, dat zit goed, volgens mij. Meestal zie ik dat ze te groot zijn, hangen de kinderen op de buik of lager...
pi_83111509
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:28 schreef freecell het volgende:

[..]

breder maken

En wat dacht je van deze dan?
http://www.kiind.nl/articles/29/Mei-Tai_maken.html

ook dunne banden, maar wel gevoerd
Ik ga er eens op studeren. Bedankt voor de tips.
pi_83115203
quote:
Op maandag 21 juni 2010 09:21 schreef Grijs het volgende:

[..]

Ja, dat zit goed, volgens mij. Meestal zie ik dat ze te groot zijn, hangen de kinderen op de buik of lager...
ik had eerst ook een maat groter en voelde me daar niet prettig bij, als in ik moet haar hoofdje echt nog ondersteunen, dus terug naar de winkel en een maat kleiner gepast en zie het resultaat!
pi_83140677
Ik heb even een beginnersvraag. Ik heb nl. tot nut toe altijd een ringsling gebruikt en heb pas sinds kort ook een "echte" doek (een Hoppediz Kairo).

Het knopen van de koele FWCC gaat intussen gewoon goed, alleen als mijn zoontje in slaap schommelt hangt zijn hoofd zo "los". Tot nu toe is mijn oplossing langzamer lopen en een beetje achteruit hellen, maar dat is niet echt een oplossing voor langere afstanden. Hij hangt volgens mij netjes qua hoogte (ik kan 'm op z'n hoofd kussen), maar doordat m'n borsten nogal uitsteken blijft hij niet echt makkelijk tegen me aanhangen als hij volledig ontspannen is. Ik kan het helaas niet echt beter beschrijven dan dit.

Zijn er andere knopen die makkelijk zijn als je vrijwel zeker weet dat een kindje in slaap gaat vallen of is een drager als de Boba dan handiger?

Oja, en vanwege doorkomende kiezen en spuitluiers: kan ik m'n doek gewoon wassen?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:56:06 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_83141370
Nee joh, doeken moet je nooit wassen. Die moet je gewoon onder laten kosten en poepen enzo en dan gewoon blijven gebruiken

(lees: de meeste doeken kun je gewoon wassen )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2010 @ 14:03:54 #137
141844 Macka66
pi_83141689
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:36 schreef stengeltje het volgende:
Ik heb even een beginnersvraag. Ik heb nl. tot nut toe altijd een ringsling gebruikt en heb pas sinds kort ook een "echte" doek (een Hoppediz Kairo).

Het knopen van de koele FWCC gaat intussen gewoon goed, alleen als mijn zoontje in slaap schommelt hangt zijn hoofd zo "los". Tot nu toe is mijn oplossing langzamer lopen en een beetje achteruit hellen, maar dat is niet echt een oplossing voor langere afstanden. Hij hangt volgens mij netjes qua hoogte (ik kan 'm op z'n hoofd kussen), maar doordat m'n borsten nogal uitsteken blijft hij niet echt makkelijk tegen me aanhangen als hij volledig ontspannen is. Ik kan het helaas niet echt beter beschrijven dan dit.

Zijn er andere knopen die makkelijk zijn als je vrijwel zeker weet dat een kindje in slaap gaat vallen of is een drager als de Boba dan handiger?

Oja, en vanwege doorkomende kiezen en spuitluiers: kan ik m'n doek gewoon wassen?
De Boba kan pas vanaf 9 maanden. En de meeste andere dragers kunnen vanaf 3 a 4 maanden.

Met de FWCC kun je de bovenrand van de buidel tot op het voorhoofd van je kind trekken (let wel op dat er genoeg stof onder het achterwerk blijft zitten). Daarna rol je de stof terug tot in de nek of tot op het achterhoofd, eventueel kun je een spuugdoekje mee inrollen. Dat zou het hoofdje van je zoon voldoende moeten stutten.
pi_83143576
Gewoon wassen op 30 (of 40) En de eerste paar keer even alleen in de machine. Gaat hier altijd goed.

En qua hoofdje trek ik er dan vaak één van de zijbanden omheen. Werkt prima
pi_83179066
Dank voor alle tips!

Gistermiddag gelijk de truuk met de hydrofiel gebruikt. Het was even wat meer gehannes (ben nog niet zo heel handig in het knopen), maar werkte wel. Hij heeft heerlijk liggen slapen.

Gelukkig wachtte hij met de volgende spuitluier tot 5 minuten na het dragen, maar fijn om te weten dat eventuele toekomstige ongelukjes gewoon in de wasmachine kunnen!
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:02:39 #140
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83184410
Ja, wassen kan zeker wel, daarom heb ik destijds mijn 2e doek aangeschaft: ik moest natuurlijk ook kunnen dragen als een doek in de was zat (en dat was best vaak met een spugertje).
pi_83192947
Haha ja, gelukkig zijn ze wel te wassen. Als ik bedenk hoeveel spuug er bij mij over doeken heen is gegaan...en daarna fruitvlekken...en nu voornamelijk waterijsvlekken...

Deze kwam vanochtend met de post:

It's all up to you
pi_83202915
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:33 schreef TearSong het volgende:
Haha ja, gelukkig zijn ze wel te wassen. Als ik bedenk hoeveel spuug er bij mij over doeken heen is gegaan...en daarna fruitvlekken...en nu voornamelijk waterijsvlekken...

Deze kwam vanochtend met de post:

[ afbeelding ]

Jungle
pi_83217655
TS wat mooi En die puntmuts!
Oeke wat mooi, vogeltjes
Free wat super hyper vrolijk
Ik wil ze alledrie
pi_83222366
Hallo dames.

Heb nog een draagdoek die ik niet heel veel gebruikt heb (ongeveer een maand of 2 intensief daarna amper meer) het gaat om de Binana draagdoek. Mocht er iemand interesse hebben dan kun je PM'en
pi_83230300
Tearsong, wat gaaf

En waterijs? No way dat Leander waterijs mag eten in de doek (buiten de doek wel hoor met dit weer )
Dan zit mijn hele hoofd eronder
pi_83235626
Dames, ik heb even jullie hulp nodig want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil graag een draagzak. Ik heb al een draagdoek maar zoek er een makkelijke drager bij voor kleine stukjes wandelen e.d.

Ik had me een baby bjorn laten aanpraten in de winkel maar die snel weer teruggebracht na allerlei recensies e.d. op internet. Ik lees wel goede dingen over Mancuca, Bondolino, Mei Tai. Wellicht zijn er nog andere dragers die wel oke zijn?

En welke raden jullie aan?

Mijn zoontje is 4 weken en weegt bijna 4 kilo.

Mijn dank is groot!!
pi_83235876
Ik ben heel tevreden over mijn manduca en mijn Yamo... Maar volgens mij zijn dat geen geschikte dragers voor een kleintje van 4 weken...

Alhoewel.. De manduca heeft zo'n babyinzet... Macka?
pi_83236188
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:38 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben heel tevreden over mijn manduca en mijn Yamo... Maar volgens mij zijn dat geen geschikte dragers voor een kleintje van 4 weken...

Hoewel veel fabrikanten beweren dat hún voorgevormde drager vanaf dag 1 kan vind ik dat eigenlijk alleen kunnen met de Bondolino. Die kan je stevig rond je kindje aanspannen en in andere SSC's zitten ze toch 'los' in de drager. En júist die kleintjes hebben heel veel steun nodig. Stevig en dicht tegen je aan dragen dus.

Dus, Bondolino kan vanaf dag 1, met de beentjes erbinnen en andere voorgevormde dragers afhankelijk van de grootte van je kind vanaf een maand of 3, 4.

My 2 cents.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:05:25 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_83237131
Een ringsling is ook lekker voor kleine stukjes.
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2010 @ 12:17:32 #150
141844 Macka66
pi_83237536
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:38 schreef Ticootje het volgende:

Manduca heeft een babyinzet en Ergo heeft een los verkrijgbare babyinzet. Geen van tweeën vind ik echt ideaal voor de heupjes. Bondolino kan wel, en Marsupi plus kan wel. En een ringsling natuurlijk, mits goed aangespannen en baby er rechtop in.
Maar voor hele kleintjes prefereer ik toch een doek, ook voor kleine stukjes wandelen.
pi_83238685
Tearsong, wat is die MT mooi
pi_83241198
F. vindt het te warm om te slapen, moe, huilen huilen.

hup!

En dan wel in de doek gaan slapen hč?

*plak!*

Dat zijn we de momenten dat ik blij ben met mijn Afrikaanse shortie, die dingen zijn écht gemaakt voor hitte

[ Bericht 16% gewijzigd door freecell op 24-06-2010 14:21:00 ]
pi_83243047
ah heerlijk, plakkerige slapende kindjes tegen je aan met dit weer het scheelt dat je shorty dus lekker luchtig is!
It's all up to you
pi_83262754
Dames bedankt voor jullie reacties! Het gaat zeker een Bondolino worden.

Ik heb nog 1 vraagje: kennen jullie de Hop-Tye? Is van dezelfde fabrikant als de Bondolino maar dan gebaseerd op de Mei Tai. Is dat net zo goed of raden jullie toch de Bondolino aan?

Hier een linkje: http://www.naturebabies.n(...)-chicago-p-1567.html

Foto: http://www.naturebabies.nl/imagemagic.php?img=images/Hoppediz%20Hop%20Tye%20Chicago.jpg&w=135&h=180&page=

Mocht iemand trouwens een Bondolino te koop hebben dan hou ik me aanbevolen.

Bedankt weer!
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2010 @ 23:13:46 #155
141844 Macka66
pi_83265631
Ik heb de Hop-Tye nog niet in het echt gezien. Maar misschien kun je voor goed advies bellen met Petra van Naturebabies, zij is (ook) gecertificeerd draagconsulente en heeft ervaring met zowel de Hop-Tye als Bondolino.
pi_83272700
- edit -
Ik pm wel even.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:21:48 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83273221
Wat een prachtige dragers komen hier langs!
pi_83274703
hier nog de beloofde foto van ravi in kommahouding in de doek:

pi_83275485
Free hoe heb je die schouderflip gedaan? Ik sandwich momenteel, maar dit ziet er ook heel solide uit en dat sandwichen moet nog best secuur, want anders snijdt het

Lief Simmu! Vind je die rekbare niet onwijs warm deze dagen?
pi_83275658
zekers wel, daarom ben ik ook in het proces om die te vervangen door eentje van bamboestof en hebben we een ringsling aangeschaft. maar ik ben nog aan het oefenen met de ringsling
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:44:32 #161
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83275950
Een zweterig kind tegen je zweterige rug aan..dat is iets wat ik niet echt mis aan het dragen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_83280809
Uhm, weet ik niet eigenlijk. Goed uitgespreid, tot de doek echt meer op je arm ligt en niet meer in de buurt van je nek en dan helemaal naar boven klappen, zoiets
pi_83285046
Ok dus je spant dan eerst (en knoopt af?) en daarna pas omflippen?
pi_83290961
Ik knoop niet af in dit geval

Ik maak een schuifknoop over één schouder, zet baby er in (voor), aanspannen tot hij stevig zit. Hops baby over heup naar rug en als hij daar zit span ik nog een beetje na en flip de schouder.
pi_83297763
Oh haha, ik dacht dat je een ruck had geknoopt! Of je hebt dat inderdaad en dan snap ik er écht geen hout van
pi_83297874
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:10 schreef WupWup het volgende:
Oh haha, ik dacht dat je een ruck had geknoopt! Of je hebt dat inderdaad en dan snap ik er écht geen hout van
nee, geen ruck deze keer Over één schouder als bij een ringsling. Maar dan met een shortie.

Bij een ruck wil dat trouwens ook wel, zelfde idee. Goed aanspannen, dan de doek zover mogelijk richting je armen trekken en helemaal naar boven flippen. En dan kan je de andere kant eronderdoor trekken richting armen.

Maar dat kan ik niet zo goed zelf Ben ik niet lenig genoeg voor. Dus dat laat ik TARA doen
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:24:09 #167
306586 Draadjes
draadloos
pi_83298233
Ik heb mijn heup-SSC binnengekregen vandaag (een Scootababy) en hij zit echt super comfortabel

vrijdag 25 juni 2010 @ 19:31:54 #168
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83298551
Dazt ziet er ook echt heel comfi uit
pi_83306724
verkoopt er iemand nog een leuke 4 of 5 ?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:21:30 #170
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83306963
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:17 schreef Kleurdoos het volgende:
verkoopt er iemand nog een leuke 4 of 5 ?
ik misschien... aangezien ik heul veel last van mijn bekken heb, ik ben dr over aan het nadenken om wat doekjes de deur uit te doen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83307441
wat heje dan aan doeken?
(alleen geweven )
pi_83307647
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:24 schreef Draadjes het volgende:
Ik heb mijn heup-SSC binnengekregen vandaag (een Scootababy) en hij zit echt super comfortabel

[ afbeelding ]
o hai! jou ken ik ook van D&V nog een welkom enzo (cocoon)
pi_83307899
tsk

denk je, goh wat leuk, een geweven doek op marktplaats, draagt ze t kind verkeerd om
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:45:29 #174
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83308122
Kd, ik heb een Jim stahlblau. Maat 4 dacht ik. Ik vind m wat kort voor mezelf, en afvallen zie ik zo snel niet gebeuren.

Misschien iets ruilen?
pi_83308256
ik heb net mn ruilding verkocht zodat ik wat anders kon kopen

Ik zal eens nadenken over stahl trouwens.. ik zit eigenlijk wel aan een blauwe doek te denken (misschien zara nike, lemongrass ofzo

of gewoon iets lekker roze
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:49:40 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83308305
Hij hoeft niet weg. Kijk maar.
pi_83308393
ah oke

heeft ie trouwens een lichte en donkere kant?

ik denk trouwens ook dat ik wat meer aan een intensere kleur blauw zit te denken (ben in mijn blauw en rozefase) en ik weet dat ultramarin me eigenlijk erg goed stond.. en ik stiekem weinig andere kleuren, op roze , paars, o en zwart na kan hebben
pi_83308441
Didy LLL 5? Is blauw.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:58:26 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83308718
Yep met donkere kant.
pi_83308778
dat is met nino's?
want nino's vind ik vreselijk
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:01:44 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83308892
Nee lll is met het logo van de la leche. Wel zelfde weving en kleur als de spermies.
pi_83308905
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:59 schreef Kleurdoos het volgende:
dat is met nino's?
want nino's vind ik vreselijk
Nee, met mama's met een kindje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_83308967
Ohja, dattem, de kleur is awesome, maar die poppies vind ik jammergenoeg niets
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:04:00 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83309028
Is dat de jeansblauwe? Die kun je wel heel mooi paars maken met dylon fucsia.
pi_83309191
maar ik wil geen gekke vrouwtjes op mn doek

patronen zoals sneeuwvlokkies of indio/ diamantkepertjes/ zara's en jade's vind ik niet erg..maar zelf wil ik geen walvissen of vogels ofzo
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:30:38 #186
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_83312908
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:09 schreef simmu het volgende:
hier nog de beloofde foto van ravi in kommahouding in de doek:

[ afbeelding ]

Oja, Simmu!

Ellaroo La Rae.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_83313136
Oh, dies mooi, Noli
pi_83318323
Look what I bought!

Ik heb al een buidelsling, maar die is net een maatje te groot. Maar ik vind ze ideaal! En nu waren de XS-jes afgeprijsd van ¤55,- naar ¤17,-.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:58:35 #189
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_83319649
Koopje, Ssserpente!

KD ik heb nog een kersenbloesem maat 4 te koop
©Dumbo
pi_83319713
Das goedkoop Serpente!
Alleen die voorbeeldmevrouw draagt niet ideaal
pi_83320219
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:01 schreef freecell het volgende:
Das goedkoop Serpente!
Alleen die voorbeeldmevrouw draagt niet ideaal
Volgens mij is die van haar ook iets te groot.
pi_83320600
Jup
Je kan die dingen natuurlijk ook zelf maken... Hmmm, moet niet zo moeilijk zijn....
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:08:28 #193
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_83322718
Bedankt voor de tip Ssserpente
Heb net de laatste gekocht, maar dan die met stippen
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2010 @ 13:10:02 #194
141844 Macka66
pi_83322774
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:49 schreef freecell het volgende:
Jup
Je kan die dingen natuurlijk ook zelf maken... Hmmm, moet niet zo moeilijk zijn....
Ik had er een gemaakt speciaal voor in het ziekenhuis toen ik van Maja zou bevallen.
Patroon had ik van de site van Jan Andrea.
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2010 @ 13:13:57 #195
141844 Macka66
pi_83322914
quote:

[ afbeelding ]
Die's leuk! Verrassend he, dat zo'n heup ssc zo fijn kan zitten. Toch weer heel anders dan een doek of ringsling.
pi_83322942
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:10 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik had er een gemaakt speciaal voor in het ziekenhuis toen ik van Maja zou bevallen.
Patroon had ik van de site van Jan Andrea.
Dank je wel
Vrij onoverzichtelijke site trouwens Staan hele nuttige dingen op, maar je moet wel goed lezen en zoeken.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:43:04 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83323833
sserpente, dies leuk! Waar heb je hem gekocht?
pi_83324035
quote:

[ afbeelding ]
Ik vind em echt heel mooi en handig! Ik vind heupdragen heerlijk dus ik ga deze ook kopen
Nu nog een kleur kiezen...
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_83324220
www.slings-and-things.nl, maar ze zijn op...
pi_83324260
Ik wil ook een buidelsling
pi_83324313
Pas je die 'oude' van mij niet? Staat in het reistopic.
pi_83324381
Ik zag het al en helaas niet.

Ik heb gemeten en ik meet van schouder naar heup 64 cm.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 14:10:49 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83324671
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef Ssserpente het volgende:
www.slings-and-things.nl, maar ze zijn op...

Had ik maar eerder moeten zijn...
pi_83327434
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:34 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

o hai! jou ken ik ook van D&V nog een welkom enzo (cocoon)
Hai terug en dank je!
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:13 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Die's leuk! Verrassend he, dat zo'n heup ssc zo fijn kan zitten. Toch weer heel anders dan een doek of ringsling.
Hij zit echt zalig, ik had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou zijn met mijn rs
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:50 schreef Kaarr het volgende:

[..]

Ik vind em echt heel mooi en handig! Ik vind heupdragen heerlijk dus ik ga deze ook kopen
Nu nog een kleur kiezen...
Leuk! Ik heb speciaal op dit printje gewacht.
pi_83340002
ik heb m ik heb m ik heb m

een indio april kunnen regelen en mevrouw haalt er zelfs een meter voor mij af (met een korting van 19 euro erbij

dus ik ben dolgelukkig
pi_83340270
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:22 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb m ik heb m ik heb m

een indio april kunnen regelen en mevrouw haalt er zelfs een meter voor mij af (met een korting van 19 euro erbij

dus ik ben dolgelukkig
[ afbeelding ]
ooooh moooooi die kleuren zeg!! echt heel tof
en ik deel je mening echt heel erg over zwemmende zaadcellen, visjes en andere dingen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83340617
helemaal mij idd

ik was al te laat toen ie uitkwam..en overal uitverkocht enzo 9of veel te lang) dus nu een mooie deal
pi_83341867
Oh KD, die zag ik op het andere foum een tijdje te koop staan, en ik moest me zoooo inhouden om hem niet te kopen! Hij is echt superrrrmooi!
  zondag 27 juni 2010 @ 08:07:58 #209
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83348867
We zijn gisteren teruggekomen van 15 dagen Texel en wat ben ik blij met mijn ringsling!

Even eruit op de boot? Geen gezeul met maxi cosi, maar zo in de rs en gaan. Wandelen in natuurgebieden? Hup meiske in de ringsling! Peuter moe? Hup uk in ringsling en peuter in de bugaboo. Zo blij dat ik 'm heb! En het valt me zo mee hoe lang je ermee kunt lopen. Dacht echt dat het snel vervelend zou gaan dragen omdat het op 1 schouder is, maar ik gebruik 'm rustig zo'n anderhalf a 2 uur zonder problemen. En Esmee wordt helemaal blij als ze 'm ziet. (alleen jammer dat je je soms een soort lopende attractie voelt )
pi_83348897
Ik heb nu mijn draagdoek naar Storm op zolder gestuurd en daar worden dan 2 ringslings van gemaakt. Op die manier hou ik mijn mooie doek maar kan ik er wel mee dragen.
  zondag 27 juni 2010 @ 09:30:28 #211
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83349330
quote:
Op zondag 27 juni 2010 08:17 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb nu mijn draagdoek naar Storm op zolder gestuurd en daar worden dan 2 ringslings van gemaakt. Op die manier hou ik mijn mooie doek maar kan ik er wel mee dragen.
Wat een fijne oplossing Faja!

Stiemie, ik voel me eigenlijk nooit een attractie. Ik vind het wel grappig dat mensen nieuwsgierig zijn. Na 2 tellen is de nieuwigheid toch wel af. En anders knoop ik een praatje aan ter promotie van draagdoekdragen (dan haken ze snel genoeg af )
is dat niet zwaar? nee, gewicht is goed verdeeld zit het niet te strak? nee, als ik het te los doe dan valt hij eruit en dat is niet de bedoeling vindt hij het wel fijn? ik hoor hem niet klagen, jij wel? het is wel veel werk hč, zo'n doek omknopen? heb je al eens een kinderwagen in en uit de auto gehaald? en dan moet je er nog mee door al die smalle gangpaden... is het niet vreselijk warm? neuj, warm is het toch wel en of je nou je kind op de arm meeleurt of dan maar op je rug knoopt usw
  zondag 27 juni 2010 @ 11:07:20 #212
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83351383
Tsja het is natuurlijk nog buiten het toeristenseizoen en dus waren er vooral veel jonge gezinnen en die waren zoals jij het beschrijft. Het waren voornamelijk de wat "oudere gepensioneerde bezoekers" die Esmee bijna uit die doek keken als ik 'm omdeed. Dan hoorde ik bv: nou als dat maar goed gaat en O jee nou dat kan toch nooit goed zitten zo. En dat gesleeeeeeep. Pfff lijkt me helemaal niks. En echt zin om dan een gesprek aan te gaan....mwa nee laat maar zitten
pi_83358634
tijdens t speuren kwam ik deze indio Ocah tegen

zondag 27 juni 2010 @ 15:41:47 #214
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83359860
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:01 schreef Kleurdoos het volgende:

[ afbeelding ]
Oh, wat een mooi ding
  zondag 27 juni 2010 @ 15:53:12 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83360246
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:07 schreef Stiemie het volgende:
Tsja het is natuurlijk nog buiten het toeristenseizoen en dus waren er vooral veel jonge gezinnen en die waren zoals jij het beschrijft. Het waren voornamelijk de wat "oudere gepensioneerde bezoekers" die Esmee bijna uit die doek keken als ik 'm omdeed. Dan hoorde ik bv: nou als dat maar goed gaat en O jee nou dat kan toch nooit goed zitten zo. En dat gesleeeeeeep. Pfff lijkt me helemaal niks. En echt zin om dan een gesprek aan te gaan....mwa nee laat maar zitten

Stel je voor: een huilende/blčrende Harry die in een vol restaurant op de rug wordt geslingerd. Mijn man zegt steds: die gezichten: priceless!

Negatieve reacties negeer ik gewoon. Ik reageer alleen op positieve reacties en soms hoor ik het zelf niet eens
  maandag 28 juni 2010 @ 10:08:20 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83389433
quote:

[ afbeelding ]
Wow!
pi_83389590
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:53 schreef Asyniur het volgende:
Negatieve reacties negeer ik gewoon. Ik reageer alleen op positieve reacties en soms hoor ik het zelf niet eens
Doe ik ook. Ik ben een held in me afsluiten voor dergelijke blikken/opmerkingen.

Kleurdoos gefeliciteerd met April! Die staat je vast erg mooi. Ik vond Smaragd jullie ook zo goed staan!
En die Ocah is wel tof zeg.
pi_83390861
quote:

[ afbeelding ]
Ohh gaaf!! Die kan Oeke wel maken denk ik!!
En KD wat een prachtige doek Die kleuren wow.

Soms reageren mensen waarvan je het niet verwacht heel enthousiast, zoals gisteren een man van rond de 70
  maandag 28 juni 2010 @ 13:48:50 #219
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_83398361
Oooh die indio april is mooi En die Ocah vind ik eigenlijk wel grappig om te zien, maar weer niets voor mij eigenlijk. Wel een mooie naam voor een jongetje trouwens Ocah 't is dat ik echt niet meer wil
  maandag 28 juni 2010 @ 20:13:29 #220
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_83413971
Er werd vandaag zo'n leuke doek bezorgd!
Mijn zus is helemaal weg van rood met witte stippen. Dus toen ik deze doek aan haar liet zien riep ze "en die heb je nog niet?!" Ik zei dat als zij kinderen zou krijgen ik hem voor haar zou kopen. Maar ja het was een LE, en misschien krijgt ze helemaal geen kinderen. Maar dan mocht ze Hannah ermee dragen en dat vond ze wel een goed idee Ik hoop dat ze hem ook echt gaat gebruiuken, ze heeft Hannah een paar keer gedragen, maar mag wat mij betreft veel vaker!

©Dumbo
  maandag 28 juni 2010 @ 20:29:52 #221
298315 SacreCoeur
pi_83414964
Stippels wat leuk!!
Leuke kleur ook, waar komt 'ie vandaan?
pi_83415316
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:29 schreef SacreCoeur het volgende:
Stippels wat leuk!!
Leuke kleur ook, waar komt 'ie vandaan?
De stippendoek van Tex is een Linuscka.
Hardloper.
IG @webkim
pi_83416414
cute, maarre, ik hoorde dat die linuscka erg stug en drakerig zijn, iszo?
pi_83417418
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:59 schreef Kleurdoos het volgende:
cute, maarre, ik hoorde dat die linuscka erg stug en drakerig zijn, iszo?
Ben ik ook benieuwd naar. De Linuschka die ik wel eens gevoeld heb was drakerig, maar dat was een 100% linnen. Deze stippendoek is 48% katoen en 52% linnen. Misschien iets minder drakerig?
It's all up to you
pi_83418185
Overigens, bar slechte foto maar ik heb vanmiddag m'n doeken weer eens gestreken

Wil pas weer een 'fatsoenlijke' stashpic doen als m'n earthy rainbow weer terug is, die ontbreekt dus. Rekbare doeken staan er ook niet op maar dit is momenteel wat ik verder aan geweven doeken heb.
It's all up to you
pi_83418444
Tearsong, heb je nu echt met dit weer staan strijken

Kan je opnoemen wat voor doeken het zijn in je stash? Ik vind de vierde van boven erg mooi en de tweede van onderen ook
pi_83419277
quote:
Op maandag 28 juni 2010 21:31 schreef octopussy het volgende:
Tearsong, heb je nu echt met dit weer staan strijken
Yup, stofzuigen vind ik erger (bij strijken hoef je niet te bewegen, was goed te doen met een ventilator dichtbij).

De vierde van boven is een didymos indio gold en de tweede van onderen is een zara tri-pink
It's all up to you
pi_83419346
Draagstaking lijkt zowaar voorbij hier! Op vakantie wilde ze gelukkig weer in de Manduca gedragen worden, vond ze het ook erg leuk en was ze boos als ze er af ging, klom ze gewoon weer op m'n rug.
In het zwembad vond ze het ook erg leuk om gewoon op m'n rug te klimmen en zo een beetje te "zwemmen"

Toch denk ik er wel sterk over om mijn Manduca te verkopen en een Boba te kopen omdat ze nu toch wel groot begint te worden..mja de baby kan straks weer eerder in de manduca dan in de boba..dilemma's

Hele mooie Mei Tai Karin!!! Ik wil hem wel eens een keer proberen
  maandag 28 juni 2010 @ 21:52:52 #229
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_83419770
De rood met witte stippen is een Linuscka idd. Was nog niet bekend met dat merk, maar had juist gelezen dat het linnen veel zachter was dan van bijv Didymos. Viel dat even tegen! Hoog draak-gehalte. Hoop maar dat ie snel zacht wordt, morgen ook maar even strijken.

Tearsong mooie stapel!

Mrien wat fijn dat de draagdoekstaking voorbij is
©Dumbo
pi_83419896
Mooi inderdaad Tex!

Van de week maar eens proberen of ze ook weer in de doek wil ipv de manduca, zou wel fijn zijn
Kan ik ze zelf ook weer eens gebruiken ipv uitlenen
pi_83429769
Mrien, hoera voor einde draagstaking Veel gezelliger zo!

Gisteren een doek (tricot) teruggekregen van iemand die hem geleend had, vond het helemaal niets Nuja, kan, even goede vrienden
Maar ze vindt het er wel heel handig uitzien als ik draag. Maar ze wilde geen geweven proberen.

Leander is een beetje jaloers soms. Hij zit nog regelmatig (paar keer per week) op mijn rug en Florian zat tot hij een maand of 3 was altijd voorop. Maar nu zit Florian meestal ook achterop en dan is het 'Bloja mama rlug..... Mij mama rlug? Ook mama rlug? Samen mama rlug? En dan heel sip: Lanne mama rlug...

En ik vind het oprecht sneu! Gelukkig voor Leander hebben Leander en ik het niet zo snel te warm en Florian wel, dus is hij momenteel draagkind, maar toch. Iemand nog tips?
pi_83445826
Ik heb gisteren van een deel van mijn verjaardagsgeld een ringsling besteld bij Slings & Things en hij is nu al binnen Een Hoppediz Kairo is het, en hij is heel mooi, en een stuk minder dik dan ik verwacht had!
pi_83452390
Leuk Cantare!

Wat bedoelen jullie met 'drakerig'?

Ik ga m'n nino verven! Ik wilde 'm zwart maken, maar er stond geen zwart tussen bij de drogist. Het wordt nu burlesque red. Heb nog nooit eerder textiel geverfd, dus hoop dat het goed gaat
  dinsdag 29 juni 2010 @ 18:49:52 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_83454688
Met drakerig wordt bedoeld dat de doek erg erg stug, hard, krakerig is. Verre van zacht, soepel en fluffy dus.

Maar heb de doek vandaag nog eens gewassen, even laten drogen en daarna droog gestreken. Scheelt een boel! Kan de doek gewoon vouwen enzow zonder bang te zijn dat ie breekt
©Dumbo
pi_83456920
Ik heb peuter in de doek gedragen
En ze heeft wel 1,5 uur lang heerlijk erin geslapen

pi_83457922
Pvoes wat lief zo!

En jij draagt peuter nog voor? HELD!
Ik heb Florian al naar mijn rug verbannen omdat voor me te zwaar werd
pi_83458167
Ja ik draag het liefst op de buik.
Zwanger is het ook nog wel redelijk te doen nu ik me lichamelijk iets beter voel.
pi_83458351
Wat een mooie en lieve foto Pvoess! En idd dat je haar nog op je buik draagt! En dan helemaal nu ook nog zwanger! Hoeveel weegt ze dan?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:12:09 #239
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83458392
Ik draag mijn dame ook nog wel eens op de buik. Heb dat altijd fijner vinden dragen dan achterop, eerlijk gezegd
En ik ben niet zwanger
pi_83458579
selene gaat hier ook nog geregeld voorop hoor
pi_83458671
Florian gaat alleen voorop als hij achterop gaat huilen
Voorop vindt hij vaak wel fijner, maar mijn schouders worden dan op een onpleizerige manier belast. Trekt zo aan onderaan mijn nek...
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:40:38 #242
298315 SacreCoeur
pi_83459832
Voorop is hier te lastig.. doordat ze daar echt te groot voor wordt.
Dus alles met de heup (draag alleen nog maar echt heeeel weinig doordat ze naar school gaat)
Ik denk dat ze op de rug wel heel erg leuk zal vinden, maar ik niet.
pi_83459927
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:18 schreef freecell het volgende:
Florian gaat alleen voorop als hij achterop gaat huilen
Voorop vindt hij vaak wel fijner, maar mijn schouders worden dan op een onpleizerige manier belast. Trekt zo aan onderaan mijn nek...
in een mei tai ook? dat heb ik totaal niet. ik moet het niet urenlang doen hoor, maar voor naar de speeltuin ff snel met ravi in de wagen gaat prima
pi_83460001
te groot vind ik peuter niet en te zwaar ook niet.. ergens rond de 12/13 kilo weegt ze nu.
Zo lekker knus
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:50:13 #245
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_83460299
Stoer Pvoesss! En vast ook even heel fijn voor jullie allebei

Ik draag Hannah steeds vaker op de rug, maar ook nog geregeld op de buik. Maar dat is echt niet met elke doek prettig meer merk ik. Doeken die ik vorige zomer nog heerlijk vond dragen, krijg ik nu sneller last van op mijn schouders.
©Dumbo
pi_83461014
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:42 schreef simmu het volgende:

[..]

in een mei tai ook? dat heb ik totaal niet. ik moet het niet urenlang doen hoor, maar voor naar de speeltuin ff snel met ravi in de wagen gaat prima
jup, dan ook.
Daarbij kan ik ook sneller achterop knopen dan voorop en zit Leander (10 kg) ook veel liever op mijn rug, haha

Maar dat stukje tussen je schouders, onderaan je nek ik echt mijn probleempunt. Het zit daar altijd wel een beetje vast... au. En met voor dragen span ik dat toch weer aan. ook au.

En langzamerhand begint het bij Florian ook echt onaangenaam te voelen.
pi_83486171
ik draag elin ook graag voorop hoor, ik ben niet zo'n geweldige rugdraagster, alleen met een SSC, wel gaat het rugknopen mij steeds beter af, maar elin is een enorme buttpopper, erg irritant
pi_83490060
Mooie foto Pvoesss!

Vandaag mijn Rose & Rebellion SSC binnengekregen en ik ben op het printje en hij draagt super!

woensdag 30 juni 2010 @ 14:27:23 #249
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83490245
Ik draag al tijden niet meer voorop. Voornamelijk op de rug en de kleine stukjes op mijn heup. Op mijn heup vind ik gezelliger, maar minder praktisch voor langere tijd en minder goed vol te houden. Mijn lange doeken gebruik ik bijna nooit meer. Op de rug gaat ze in de 3,5m. doek of in de mei tai en op de heup in mijn shortie (2,7m).

Als er iemand nog belang heeft bij een lange doek (Neobulle Margot 4,5m) stuur dan maar even een berichtje.
pi_83490646
Draadjes,wat mooi is die
pi_83502698
Pvoess, wat heerlijk zo lekker je slapende meiske gedragen. Ik draag ook bij voorkeur voorop. Het is toch het fijnst wb contact met je kind. Op de rug vind ik lang niet zo gezellig.
Met de Boba draag ik nu wel meer op de rug. Het is wel erg prettig. En je kan ijsjes eten zonder dat je de hele tijd een handje moet ontwijken.
P. en ik willen een draagconsult nemen voor het rugdragen, dat lijkt me wel handig.

Mooi Draadjes! En wat een mooi kind heb je!
  woensdag 30 juni 2010 @ 19:53:31 #252
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_83503874
Nou ik vind rugdragen toch ook steeds gezelliger te vinden hoor. Hannah begint zo langzamerhand een beetje te brabbelen, is vooral into dieren en dierengeluiden. Dus hoor ik de hele tijd "woef woef" of "miaaaa" of "bččččč" in mijn oor als ze een dier ziet (ze snapt nog niet precies welk dierengeluid bij welk dier hoort )

En je kan toch wat makkelijker dingen doen, op de buik zit ze al snel in de weg.

Nu met de warmte gebruik ik bijna alleen nog mijn shorty's. RUB, rebozo ruck, rebozo jbc... Doek alleen over schouders, kind tegen mn rug, en verder helemaal geen doek om me heen, lekker luchtig dus. Nu ja, zo luchtig als kan met een kind tegen je aan geplakt
©Dumbo
pi_83504196
Je hebt gelijk hoor Tex, en ik denk dat het vanzelf ook leuker gaat worden naast praktisch en comfortabel enzo. Maar nu ben ik nog zo gewend in Ko zijn gezichtje te kunnen kijken en hem een kusje of een stukje brood te kunnen geven. Of iets aan te wijzen.
Nouja, het is even wennen gewoon.
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:18:14 #254
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_83505151
Ja wennen ja. Ik begon met rugdragen toen Hannah 4 maanden was, en geef sinds paar weken pas echt de voorkeur aan rugdragen. Best wat tijd overheen gegaan dus
©Dumbo
pi_83505421
Ik ben ook pas later gaan rugdragen hoor, vond het buikdragen veel te leuk

Heeft er iemand interesse in een Manduca Mellow Fellow?

Voor buik en rugdragen, vanaf de geboorte (in principe) tot zo'n 20 kilo
pi_83509619
quote:
Mooi Draadjes! En wat een mooi kind heb je!
Dank je
pi_83522555
Wat wil je ervoor hebben mrien?
  donderdag 1 juli 2010 @ 10:03:05 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83522802
Oeh, mooie manduca!
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:26:07 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_83542630
Eindelijk een actiefoto van mijn nieuwe MT. We gebruiken em nu op de camping hier elke dag, veel praktischer om Driekus mee te nemen naar het zwembad. En we hebben er gisteren ook al een stuk mee gewandeld. Ik zal nog een keer een detailfoto van de stof enzo maken, maar voor nu:
pi_83544735
Da's wel een heel klein plaatje Mefke! Ik kan er niet veel van maken zo.

Mijn 2e MT is nu ook klaar,oh mooi! tis dat het te warm voor Lars is om hem te dragen nu (hij vindt het echt niet fijn nu) maar gauw actiefoto's!
pi_83545130
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:55 schreef WupWup het volgende:
Wat wil je ervoor hebben mrien?
Nieuw is die 111 euro, ik zit zelf te denken aan 95 euro
pi_83552469
Mooie manduca, Mrien.

Ik kan inderdaad niet veel zien op dat kleine plaatje Mefke. jammer.

Vandaag weer enorm veel dragers gezien. In de stad een rekbare met minibaby. En een heupdrager alhoewel het meer een dijbeendrager leek.
Daarna in het park op een feest ter gedenking van de afschaffing van de slavernij een Surinaamse dame die haar kindje droeg met een torsoknoop. Ze deed me denken aan die clip van Kelis die iemand hier laatst poste. Verder heel veel BB's, een buidelsling en zo'n hangmatdrager.
Het is zo leuk om te zien dat er zoveel mensen dragen.
pi_83552799
Leuk Oeke!
Ik kom altijd alleen maar BB's tegen, pas nog weer heel kleintje met gezicht naar voren..

De manduca vind ik ook supermooi, maar wil eigenlijk een Boba omdat Lotte nu toch echt wel wat groter begint te worden
Maar zit dus vooral in dubio omdat ik de Manduca straks voor baby eerder kan gebruiken dan de boba...

Vandaag nog eens met een doek geprobeerd, daar wilde ze toch echt niet in..
Doeken op reis gaat sturen tot baby er is
pi_83553038
Hier zijn zoveel dragers. Ik denk dat ik bijna elke dag wel een variant zie.
BB's wel het meest.

Kan me voorstellen dat je in dubio bent, Mrien. Maar straks heb je weer zo'n kleintje in de doek!
Boba draagt heerlijk. Ko is nog iets te klein om met zijn armen aan de bovenkant eruit te steken, wat hij wel doet. Het lijkt iets oncomfortabel omdat zijn schouders dan helemaal omhoog gaan.
Maar hij kan er lekker inslapen.

P_iglet, je had gelijk wb het slaapkapje. Het is heel handig!
pi_83553415
Ik zag vandaag ook weer iemand met een shortie op de heup. Lang geleden, kan er zo vrolijk van worden!
Verder kom ik het jammer genoeg niet zo vaak tegen.
pi_83553778
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:24 schreef oeke het volgende:
Maar straks heb je weer zo'n kleintje in de doek!
Daar kan ik me heel erg op verheugen! Lotte ben ik gaan dragen toen ze 4 maanden was ofzo en ze heeft bijvoorbeeld nooit in de doek geslapen
  vrijdag 2 juli 2010 @ 07:30:15 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83558809
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:43 schreef mrien het volgende:

[..]

Daar kan ik me heel erg op verheugen! Lotte ben ik gaan dragen toen ze 4 maanden was ofzo en ze heeft bijvoorbeeld nooit in de doek geslapen
Niet? Harry is nu 4,5 maand en slaapt nog gewoon in de doek als ik hem meeneem en hij is moe.
pi_83559191
hih, elin valt nog altijd in slaap in de doek, en lang ook, heerlijk
(anderhalf inmiddels)
pi_83559833
Harry is het vanaf het begin gewent Asy, dat is echt anders Als Leander écht moe is, kan hij ook nog pitten op mijn rug, maar dat hoef je bij de meesten van zijn leeftijd niet te proberen
pi_83560994
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:34 schreef mrien het volgende:

[..]

Nieuw is die 111 euro, ik zit zelf te denken aan 95 euro
Ik gooi het vanmiddag even in de groep! Hij zou voor m'n ouders zijn namelijk, niet voor onszelf.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:11:04 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83565682
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:50 schreef freecell het volgende:
Harry is het vanaf het begin gewent Asy, dat is echt anders Als Leander écht moe is, kan hij ook nog pitten op mijn rug, maar dat hoef je bij de meesten van zijn leeftijd niet te proberen
Maar 4 maanden is iets anders dan 1,5 jaar
pi_83582257
Ik kom hier ook maar eens om de hoek kijken.

We hebben hier een minimonkey, maar daar krijg ik Isabel (6 weken) niet lekker meer in. Over 3 weken gaan we een weekje kamperen, dan zou ik graag een andere doek of drager meenemen, maar dan wel een zomerdoek denk ik. Ravage heeft met de minimonkey gemerkt dat hij liever op 2 schouders draagt.

Wat raden jullie aan qua doek/ drager? Oh, ons budget voor een doek/drager is niet heel groot, max ¤50 denk ik.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 2 juli 2010 @ 18:59:50 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_83583413
De minimonkey zou ik heel snel aan de kant leggen, zeker met dit weer!
Met jouw budget zou ik voor een tweedehands gaan. Calin Bleu schijnt fijne zomerdoeken te hebben. Ik zelf gebruik al mijn doeken in de zomer, dus ik ben niet echt een zomerdoekenkenner. Weet je al welke maat je moet/wil hebben?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 19:02:38 #274
108648 cattie
lieve moeder
pi_83583509
Hier staat een Didymos Jonas te koop, maat 5. Dat is niet specifiek een zomerdoek, maar wel een vrij dunne doek (vind ik).
Hier kun je zien welke maat je nodig hebt. Al houdt Didymos vrij veel ruimte aan, ik (maat 36/38) kan met een maat 5 alles knopen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:03:02 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_83587285
Er staat ook een Jonas maat 6 op eBay voor 49 euro.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:39:34 #276
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_83590745
Ssserpente heb jij je nieuwe buidelsling al binnen? zit deze beter dan maat S?

Ik had er ook een besteld (de laatste dus) maar ik vind het echt een fijn ding.
Bij een gewone ringsling krijg ik 'm niet goed strak aangetrokken, en deze zit precies goed.
Heb er nu ook een zelf gemaakt voor mijn vriend maar dan wat groter. Hij vindt het volgens mij maar allemaal onzin maar ik denk dat hij nog wel van gedachte verandert na een lange wandeling met kind
pi_83591261
Jups, hij zit prima! Het is soms wel even proppen om Lente erin te krijgen.

Ik moet wel zeggen dat ik mn oude sling qua stof fijner vind. Tenminste, 's winters dan. Die is een stuk dikker met aan de binnenkant een fijn, zacht stofje. Maar ik kwam er laatst achter dat deze bij ook Naturebabies vandaan komt ipv Slings en Things.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 23:02:18 #278
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_83591689
Ja, ik vind het ook wel een beetje proppen, maar mijn zoontje is wat ouder dan jou dame, dus misschien dat het over een tijdje makkelijker gaat als ze wat meer kan meewerken?
Ik vind het op dit moment de uitvinding van de eeuw. Als wij terugkomen van de kinderopvang dan komen we langs een fontein en is hij daar niet meer weg te slaan, en is het een groot drama om hem dan mee naar huis te krijgen. Nu gaat hij vrijwillig in de doek en laat zich rustig naar huis toe brengen, een hele verademing (ondanks het warme weer)
pi_83592304
Dank je wel Cattie! Mijn Duits is niet heel goed, maar ik denk dat we aan een maatje 5 meer dan genoeg hebben. (Ravage heeft maat 44 denk ik, ikke 38)

Die Jonas is wel mooi Zou die andere link in die advertentie niet handiger zijn? Een mei tai dus, we zijn niet echt van die knopers denk ik. Of kan ze daar nog niet in?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 3 juli 2010 @ 08:32:03 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_83599389
Een mei tai is ook fijn, maar ik denk dat ze daar idd nog te klein voor is, maar dat weten Macka en Webkim beter. Een bondolino zou volgens mij wel kunnen. Die zijn nieuw boven je budget, maar vast ook tweedehands te vinden. Ik ga wel even op zoek voor je.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 09:05:45 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_83599622
Bondolino op eBay kan voor 50 euro, maar de meeste gaan voor een tientje meer weg. Gezien de maat van je man lijkt mij een maat 6 handiger, zou zonde zijn als de doek net iets te kort voor hem is.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 09:15:34 #282
108648 cattie
lieve moeder
pi_83599708
Morretje, ik heb even verder gekeken en ik denk dat een mt wraparound, zoals die in het linkje staat, wel al geschikt is voor kleine babies.
  † In Memoriam † zaterdag 3 juli 2010 @ 10:17:03 #283
141844 Macka66
pi_83600370
Morretje, ik vind eerlijk gezegd geen enkele MT ideaal voor kleine babies. Tenzij het een helemaal op maat gemaakte MT is. Anders zitten de heupjes al snel te wijd uit.
Doek is een beter idee, die knoop je om je kind heen en daardoor wordt de wijdte van de heupjes niet geforceerd maar netjes gevolgd.
Als je nog geen ervaring met knopen hebt zou ik starten met een doek maat 6 (en die maat varieert van 4.5 m tot 4.7 m, afhankelijk van het merk). Als je veel ervaring hebt kun je veel strakker knopen dan iemand die net begint, en Cattie heeft veel ervaring
pi_83604546
Ik zit te twijfelen of ik een lekkere zachte, warme, rekbare doek zal kopen voor de spruit op komst. Het vermoeden bestaat dat wij grote kinderen maken en ik vraag me af hoelang ik er dan plezier van zal hebben. Wat is nu de belangrijkste reden om bij pasgeborenen te beginnen met een rekbare doek in plaats van een geweven doek?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83605100
Claudia, dat heb ik nooit begrepen
Ik heb hier een tricot liggen, maar daar heeft Florian letterlijk nooit ingehangen
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:20:02 #286
108648 cattie
lieve moeder
pi_83605143
Volgens mij het idee dat het zachter is en makkelijker is om te knopen. Ik vond, voor mij persoonlijk, een rekbare doek geen voordelen hebben. Er zijn ook hele zachte, goed te knopen, geweven draagdoeken, die je veel langer kunt gebruiken.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:24:19 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83605292
Harry heeft ook niet lang in een tricotdoek gezeten. Die zat al heel snel in een geweven doek. Mijn millefiori kapok is ook superzacht en als je eenmaal knopen kunt, maakt het volgens mij geen verschil meer of je geweven of rekbaar knoopt. Als er een tweede komt, ga ik in elk geval geen tricotdoek meer aanschaffen
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:31:20 #288
100412 mefke79
komt goed!
pi_83607581
plaatje is inderdaad wel heeel klein zie ik nu. Volgens mij is deze beter:

ipv knopen zit er klitteband op de heupband. Hij is van lekker luchtige katoen en bevalt me prima.
pi_83608047
wat een leuke ! Ik zou wel wat hoger knopen als ik jou was
pi_83608743
Da's idd een leuke, Mef. Maar bij mag wel stuk omhoog idd.

Die laatste foto van Driekus die je plaatste is trouwens ook prachtig, zeg. Wat een bink!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 15:10:49 #291
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83608840
claudia, als je geweven gewend bent, zou ik bij geweven blijven. ik heb de binana nooit zo lekker strak gekregen als een geweven doek. ja, het is lekker zacht en fluffy en alles, maar toch vond ik geweven al heel snel lekkerder. (maar je kan altijd als cadeau iemand of een groep een rekbare doek vragen. heb je hem toch, kost het je nies, en krijg je geen cadeaus die je toch al hebt, omdat het je tweede is )
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:47:53 #292
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83619167
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik een lekkere zachte, warme, rekbare doek zal kopen voor de spruit op komst. Het vermoeden bestaat dat wij grote kinderen maken en ik vraag me af hoelang ik er dan plezier van zal hebben. Wat is nu de belangrijkste reden om bij pasgeborenen te beginnen met een rekbare doek in plaats van een geweven doek?
Claudia ik heb een tricot slen in legergroen die je best mag lenen hoor. Ik vond een rekbare doek wel fijn, maar niet fijner dan een gewone doek

Even foto bij gezocht (let niet op mijn hormonale "ik ben 5 dagen geleden bevallen, maar wil toch zelf mijn peuter naar de opvang brengen-hoofd)
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:10:13 #293
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83620024
Mefke, wat zit hij laag joh. Kan dat niet hoger?Volgens mij moet hij bijna over je schouders mee kunnen kijken toch?

Claudia, even een tegengeluid. Ik draag eigenlijk liever in een rekbare doek. Mijn kinderen waren ook best groot en ik heb ze allebei 6 mnd (S nog langer) met veel plezier in rekbare gedragen. Zelf heb ik een tricotslen, maar mocht er ooit nog een derde komen dan komt er een binana .
pi_83620044
Mefke, dat is een leuke Mei Tai. Hij hangt wel erg laag, en ik vraag me af waarom je de banden niet onder zijn billen door knoopt ipv onder zijn oksels.
En klittenband? Is dat sterk genoeg om Driekus te houden? Ik zou het best eng vinden eerlijk gezegd.

He, Lindes sweatertje met die gitaren heeft Ko ook!

Claudia, ik heb ook een Tricot doek liggen, nooit gebruikt, heel warm volgens mij. Mag je zo hebben. Beige.
Maar ik zou gewoon meteen in geweven gaan dragen!
pi_83623450
Ik twijfel dus ook over een rekbare doek, zo vond ik de binana van Nijna zo vreselijk zacht aanvoelen, dat lijkt me wel weer wat voor een kleine baby
Als ik weet wat baby voor geslacht is kijk ik daar wel verder naar denk ik, er stond hier pas een blauwe te koop maar dat vond ik toch wel wat risico
Mja..kan ook gewoon gelijk in de geweven doeken dragen, oftewel ik twijfel nog wel verder
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:54:13 #296
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_83624678
Ik vond als onervaren knoopster een rekbare doek wel heel fijn voor een oasgeboren baby. Lekker voorknopen en dan gewoon baby erin zonder al teveel gedoe. Ik had na een paar weken al een geweven doek, maar gebruikte toen toch vaker de rekbare nog. Vond het aanspannen en alles toch een beetje een gedoe met zo'n pasgeboren frummel.
Nu dat ik veel ervaring heb met geweven doeken zou ik voor een volgende baby geen rekbare doek nemen.
©Dumbo
pi_83624706
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:54 schreef texelonia het volgende:
Ik vond als onervaren knoopster een rekbare doek wel heel fijn voor een oasgeboren baby. Lekker voorknopen en dan gewoon baby erin zonder al teveel gedoe. Ik had na een paar weken al een geweven doek, maar gebruikte toen toch vaker de rekbare nog. Vond het aanspannen en alles toch een beetje een gedoe met zo'n pasgeboren frummel.
Nu dat ik veel ervaring heb met geweven doeken zou ik voor een volgende baby geen rekbare doek nemen.
Same here. Nouja, zoveel ervaring heb ik niet natuurlijk, maar ik vond m'n tricotje om te wennen wel erg fijn, hoor.
pi_83625942
Fijn om al die ervaringen te lezen! Ik twijfel nog steeds enigszins, maar ik ben zo blij met mijn geweven doek dat ik het wel voor me zie om die al snel te gebruiken. Ik heb ook nog een ringsling waar ik goed mee uit de voeten kan. Ik vind het ook wel een goede tip om een rekbare doek als kraamcadeau te vragen. We hebben inderdaad alles al.

Lief die aanbiedingen, oeke en Stiemie. Ik denk er nog even over na. Ik vind die foto trouwens geweldig, Stiemie. Je ziet er juist alweer ontzettend goed uit, Linde is zo leuk en wat is Esmee er nog een frummeltje! Heerlijke foto.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83628967
Claudia, ik heb ook nog 2 (!) rekbare doeken die je mag lenen. Ik probeerde laatst nog eens Hannah erin te knopen, maar ik krijg hem absoluut niet mooi strak. Persoonlijk zou ik een pasgeboren baby nu ook gewoon liever in een geweven doek doen (die je wel lekker fluffy hebt gemaakt natuurlijk ). De ringsling is nu denk ik ook best handig voor de kommahouding.

Ik heb net vriendinnetjes met hun kindje hier gehad en ze hebben me hun manduca even laten proberen. Het voelt echt wel fijn en stevig aan Manlief was er ook van gecharmeerd trouwens. Ik denk dat ik ook maar op zoek ga naar een SSC.
pi_83637796
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 09:15 schreef cattie het volgende:
Morretje, ik heb even verder gekeken en ik denk dat een mt wraparound, zoals die in het linkje staat, wel al geschikt is voor kleine babies.
Mijn meitai wraparound van mister mirko is echt níet geschikt voor een (heel) kleintje. Zelfs nu nog (7 mndn) moet ik nog de onderkant omslaan, omdat Emma anders het lijfje tot over d'r oren heeft zitten. Qua groei zit ze nét onder de middenlijn van de curves.
Maar misschien kan het wel als je een klein reusje produceert
  † In Memoriam † zondag 4 juli 2010 @ 11:53:37 #301
141844 Macka66
pi_83638014
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:38 schreef octopussy het volgende:
Claudia, ik heb ook nog 2 (!) rekbare doeken die je mag lenen. Ik probeerde laatst nog eens Hannah erin te knopen, maar ik krijg hem absoluut niet mooi strak. Persoonlijk zou ik een pasgeboren baby nu ook gewoon liever in een geweven doek doen (die je wel lekker fluffy hebt gemaakt natuurlijk ). De ringsling is nu denk ik ook best handig voor de kommahouding.

Ik heb net vriendinnetjes met hun kindje hier gehad en ze hebben me hun manduca even laten proberen. Het voelt echt wel fijn en stevig aan Manlief was er ook van gecharmeerd trouwens. Ik denk dat ik ook maar op zoek ga naar een SSC.
Mag ik er nog even op wijzen dat je pasgeborenen bij voorkeur rechtop draagt in verband met de veiligheid.
Anders is er kans dat de kin op de borst komt en de ademhaling blokkeert.
http://www.draagdoekconsulenten.nl/index.php?p=11
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')