SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
oh:quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:49 schreef WupWup het volgende:
Gaat er iemand vna hier naar de draagwandeling?
Ja kan! Rond 13:00 begint de picknick dus jullie kunnen of rond kwart voor 1 bij de hoofdingang van het park staan (dat is de eerste ingang aan de amsterdamsestraatweg, vanaf de stad gezien) en dan nog een stuk meewandelen door het park (groot park, dan zijn we nog wel een kwartiertje zoet). Of we kunnen om 13:00 afspreken bij de speeltuin en het Antje Drijver paviljoen in het park en dan picknicken jullie gezellig mee.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:40 schreef texelonia het volgende:
Pvoess en tessie kunnen jullie anders niet alleen naar de picknick komen? Of iemand van de organisatie vragen of er een punt is dat je later kan inhaken bij de wandeling, zodat jullie niet zo lang hoeven te lopen?
Proud Mami, ik raad aan om 'm rechtop in de doek te dragen, dat het is het allerveiligste en ook goed voor de houding van je kindje. In de OP van dit topic staat een filmpje van Webkim over de rekbare doek, daar zie je heel duidelijk hoe je 'm goed kunt knopen. Succes er mee!quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:19 schreef proud_mami het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb een klein mannetje van 14 dagen die ik graag in een draagdoek wil dragen.
Ik heb een draagdoek van draagdoek.nl en die heb ik nu omgeknoopt. Weet alleen niet of de komma of de foetushouding beter/fijner is. Of rechtop? Dat lees ik weer op een ander forum, zou beter zijn. Maar hoe knoop ik de doek dan?
Wat raden jullie aan om mee te beginnen?
Alvast dank.
Ik blijk een verjaardag te hebbenquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:40 schreef texelonia het volgende:
Pvoess en tessie kunnen jullie anders niet alleen naar de picknick komen? Of iemand van de organisatie vragen of er een punt is dat je later kan inhaken bij de wandeling, zodat jullie niet zo lang hoeven te lopen?
Ik kom in elk geval wel
Ik vond het bij de eerste draagwandeling in 2008 geweldig om tussen al die dragende mensen te lopen! Was net een warm bad, overal om me heen mensen die net als ik wisten wat dragen te bieden had. En er waren zoveel verschillende doeken om naar te kijken!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:10 schreef WupWup het volgende:
Bij een rekbare doek heb je vaak een print staan op de horizontale band. Volgens mij is dat het hele eieren eten van het 'andersom' knopen.
Ik twijfel over die draagwandeling. Lijkt me leuk om eens anderen te zien met doeken echt, ik woon in een soort gat ofzo maar ik weet aan de andere kant niet zo goed wat ik er te zoeken heb
Foto's!!!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:33 schreef tessie het volgende:
En mijn Agave is er gewoon al!En hij is zo mooi!
De blauwe/petrol kant voelt al lekker zacht, maar de andere kant voelt echt heel stug!
Goed aanspannen om het kind heen is vaak lastiger met een rekbare doek dan met een geweven doek.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:05 schreef texelonia het volgende:
De standaard knoop met een rekbare doek (PWCC toch? --> Pocket Wrap Cross Carry) is vrijwel hetzelfde als de FWCC. Alleen bij de PWCC zit de horizontaleband aan de buitenkant, en bij de FWCC onder de schuine banden. De PWCC is makkelijker omdat je de knoop in zijn geheel kunt afmaken en daarna je kindje erin doen. Omdat het een rekbare doek is, zit het dan goed strak. De FWCC moet je nadat je je baby erin hebt gedaan aanspannen, en daarna pas afknopen. Maar als je de FWCC gewend bent kun je die vast ook prima met een rekbare doek doen.
Ik zie dus ook nooit iemand met een draagdoek. Ik ben echt de enige overal hierquote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:10 schreef WupWup het volgende:
Lijkt me leuk om eens anderen te zien met doeken echt, ik woon in een soort gat ofzo
nee, nee, nog niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:12 schreef Keshet het volgende:
Heb jij nog een foto van je slendang Lily? Ben benieuwd!
Ha, die weet ikquote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:17 schreef Asyniur het volgende:
Waar koop je hier in Nederland een amazonas (Laguna)?
Ik heb er zin in.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:19 schreef Twinkly het volgende:
Tessie wat mooi!!![]()
![]()
Morgen draagwandeling in UtrechtKomen jullie ook?
Het was leukquote:
Draagwandeling, the evening afterquote:Op zondag 13 juni 2010 17:23 schreef tessie het volgende:
Ja? Vertel vertel! Hoe was het om met zoveel dragers te lopen? En was het druk? En was de picknick gezellig? En zijn er al foto's?
Hé maar dan heb ik jou ook gezien vanmiddag!quote:Op zondag 13 juni 2010 21:43 schreef Macka66 het volgende:
Het was echt weer zo leuk om tussen al die dragende mensen te lopen en te zien hoeveel plezier je kunt hebben van dragen! Voor mezelf was het extra leuk dat lief en dametjes mee waren en we echt meewandelden als draaggezin
En dan zeg je niet even hallo?quote:Op zondag 13 juni 2010 21:25 schreef Sorbootje het volgende:
Webkim, ik zag jou vandaag! Bij het park
Ja, gemaakt door Webkim! Ben er heel blij mee, want het komt niet vaak voor dat we samen op draagfoto's staan. Meestal staat een van ons achter de camera.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:07 schreef Groofsken het volgende:
Oh Macka, wat een hele mooie foto is dat! Wat heerlijk voor jullie om zo'n moment vastgelegd terug te zien. echt wauw.
ik kan het niet zienquote:Op maandag 14 juni 2010 12:48 schreef texelonia het volgende:
Ik heb zelfs eens een éénschouderige versie van de double hammock gezien op TBW. Zal eens zoeken of ik dat topic nog kan vinden. Die zou je met de doek kunnen die je nu hebt. Hierbij wordt het gewicht op je bovenlijf verdeeld én één schouder. Wellicht kun je dan iets langer dragen dan met een rebozo of ringsling.
edit: gevonden!
Je moet een account hebben op die site om de berichten te kunnen bekijken.quote:
Geen dragenden zeker...quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:18 schreef freecell het volgende:
Goed punt, maar de betere bekenden weten ook wel dat doeken duur zijn en dat wij niet echt veel geld hebben...
En ik geloof dat iedereen het onzin vindt om meer dan één doek te hebben
Dat vind ik ook.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:20 schreef Macka66 het volgende:
[..]
En wat hebben ze bovendien met jouw bestedingspatroon te maken?![]()
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:01 schreef Groofsken het volgende:
Weet je wat ik me dus steeds afvraag als ik mijn zoon draag. Of dat niet slecht is voor z'b balletjes enzo. Hij zit toch bijna in de split helemaal tegen mij aan gerdukt. Hebben andere draagmama's van zonen daar nooit over getwijfeld?
Groof, als het slecht was dan bestond de bevolking van West-Afrika uit louter vrouwenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:01 schreef Groofsken het volgende:
Weet je wat ik me dus steeds afvraag als ik mijn zoon draag. Of dat niet slecht is voor z'b balletjes enzo. Hij zit toch bijna in de split helemaal tegen mij aan gerdukt. Hebben andere draagmama's van zonen daar nooit over getwijfeld?
ja! heeft schoonmama gedaan! Lief he!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:17 schreef Groofsken het volgende:
Gemaakt door je schoonmoeder?![]()
Mooie kleuren zeg. Is ie fijn?
Ik heb in Zuidelijk-Afrika leren dragen en ben er verliefd op!!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:55 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Groof, als het slecht was dan bestond de bevolking van West-Afrika uit louter vrouwen
ik heb 2 bekeken en toen gewoon iets gemaaktquote:Op zondag 20 juni 2010 21:23 schreef robazizo het volgende:
Welk patroon heb je gebruikt, Freecell? Jouw Mei Tai heeft van die mooie brede banden.
Zo, knap hoor. Ik ga eens op zoek naar een patroon. Ik zag er al een staan in de OP van dit topic, maar die had een stuk dunnere schouderbanden.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:33 schreef freecell het volgende:
[..]
ik heb 2 bekeken en toen gewoon iets gemaakt
Niet een patroon dus....
breder makenquote:Op maandag 21 juni 2010 00:15 schreef robazizo het volgende:
[..]
Zo, knap hoor. Ik ga eens op zoek naar een patroon. Ik zag er al een staan in de OP van dit topic, maar die had een stuk dunnere schouderbanden.
Ja, dat zit goed, volgens mij. Meestal zie ik dat ze te groot zijn, hangen de kinderen op de buik of lager...quote:Op maandag 21 juni 2010 08:29 schreef freecell het volgende:
Draculetje: zieter comfortabel uit!Die tricottie zie ik in mijn omgeving ook nog wel eens inderdaad...
Ik ga er eens op studeren. Bedankt voor de tips.quote:Op maandag 21 juni 2010 08:28 schreef freecell het volgende:
[..]
breder maken
En wat dacht je van deze dan?
http://www.kiind.nl/articles/29/Mei-Tai_maken.html
ook dunne banden, maar wel gevoerd
ik had eerst ook een maat groter en voelde me daar niet prettig bij, als in ik moet haar hoofdje echt nog ondersteunen, dus terug naar de winkel en een maat kleiner gepast en zie het resultaat!quote:Op maandag 21 juni 2010 09:21 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ja, dat zit goed, volgens mij. Meestal zie ik dat ze te groot zijn, hangen de kinderen op de buik of lager...
De Boba kan pas vanaf 9 maanden. En de meeste andere dragers kunnen vanaf 3 a 4 maanden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:36 schreef stengeltje het volgende:
Ik heb even een beginnersvraag. Ik heb nl. tot nut toe altijd een ringsling gebruikt en heb pas sinds kort ook een "echte" doek (een Hoppediz Kairo).
Het knopen van de koele FWCC gaat intussen gewoon goed, alleen als mijn zoontje in slaap schommelt hangt zijn hoofd zo "los". Tot nu toe is mijn oplossing langzamer lopen en een beetje achteruit hellen, maar dat is niet echt een oplossing voor langere afstanden. Hij hangt volgens mij netjes qua hoogte (ik kan 'm op z'n hoofd kussen), maar doordat m'n borsten nogal uitsteken blijft hij niet echt makkelijk tegen me aanhangen als hij volledig ontspannen is. Ik kan het helaas niet echt beter beschrijven dan dit.
Zijn er andere knopen die makkelijk zijn als je vrijwel zeker weet dat een kindje in slaap gaat vallen of is een drager als de Boba dan handiger?
Oja, en vanwege doorkomende kiezen en spuitluiers: kan ik m'n doek gewoon wassen?
Junglequote:Op woensdag 23 juni 2010 14:33 schreef TearSong het volgende:
Haha ja, gelukkig zijn ze wel te wassen. Als ik bedenk hoeveel spuug er bij mij over doeken heen is gegaan...en daarna fruitvlekken...en nu voornamelijk waterijsvlekken...
Deze kwam vanochtend met de post:
[ afbeelding ]
Hoewel veel fabrikanten beweren dat hún voorgevormde drager vanaf dag 1 kan vind ik dat eigenlijk alleen kunnen met de Bondolino. Die kan je stevig rond je kindje aanspannen en in andere SSC's zitten ze toch 'los' in de drager. En júist die kleintjes hebben heel veel steun nodig. Stevig en dicht tegen je aan dragen dus.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:38 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben heel tevreden over mijn manduca en mijn Yamo... Maar volgens mij zijn dat geen geschikte dragers voor een kleintje van 4 weken...
Alhoewel.. De manduca heeft zo'n babyinzet... Macka?
Manduca heeft een babyinzet en Ergo heeft een los verkrijgbare babyinzet. Geen van tweeën vind ik echt ideaal voor de heupjes. Bondolino kan wel, en Marsupi plus kan wel. En een ringsling natuurlijk, mits goed aangespannen en baby er rechtop in.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:38 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben heel tevreden over mijn manduca en mijn Yamo... Maar volgens mij zijn dat geen geschikte dragers voor een kleintje van 4 weken...
Alhoewel.. De manduca heeft zo'n babyinzet... Macka?
nee, geen ruck deze keerquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:10 schreef WupWup het volgende:
Oh haha, ik dacht dat je een ruck had geknoopt! Of je hebt dat inderdaad en dan snap ik er écht geen hout van
ik misschien... aangezien ik heul veel last van mijn bekken heb, ik ben dr over aan het nadenken om wat doekjes de deur uit te doen...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:17 schreef Kleurdoos het volgende:
verkoopt er iemand nog een leuke 4 of 5 ?
o hai! jou ken ik ook van D&Vquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:24 schreef Draadjes het volgende:
Ik heb mijn heup-SSC binnengekregen vandaag (een Scootababy) en hij zit echt super comfortabel![]()
[ afbeelding ]
Nee, met mama's met een kindje.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:59 schreef Kleurdoos het volgende:
dat is met nino's?
want nino's vind ik vreselijk
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:09 schreef simmu het volgende:
hier nog de beloofde foto van ravi in kommahouding in de doek:
[ afbeelding ]
Volgens mij is die van haar ook iets te groot.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:01 schreef freecell het volgende:
Das goedkoop Serpente!
Alleen die voorbeeldmevrouw draagt niet ideaal
Ik had er een gemaakt speciaal voor in het ziekenhuis toen ik van Maja zou bevallen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:49 schreef freecell het volgende:
Jup
Je kan die dingen natuurlijk ook zelf maken... Hmmm, moet niet zo moeilijk zijn....
Die's leuk! Verrassend he, dat zo'n heup ssc zo fijn kan zitten. Toch weer heel anders dan een doek of ringsling.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:24 schreef Draadjes het volgende:
Ik heb mijn heup-SSC binnengekregen vandaag (een Scootababy) en hij zit echt super comfortabel![]()
[ afbeelding ]
Dank je welquote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:10 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik had er een gemaakt speciaal voor in het ziekenhuis toen ik van Maja zou bevallen.
Patroon had ik van de site van Jan Andrea.
Ik vind em echt heel mooi en handig! Ik vind heupdragen heerlijk dus ik ga deze ook kopenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:24 schreef Draadjes het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef Ssserpente het volgende:
www.slings-and-things.nl, maar ze zijn op...
Hai terug en dank je!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:34 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
o hai! jou ken ik ook van D&Vnog een welkom enzo (cocoon)
Hij zit echt zalig, ik had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou zijn met mijn rsquote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:13 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Die's leuk! Verrassend he, dat zo'n heup ssc zo fijn kan zitten. Toch weer heel anders dan een doek of ringsling.
Leuk! Ik heb speciaal op dit printje gewacht.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:50 schreef Kaarr het volgende:
[..]
Ik vind em echt heel mooi en handig! Ik vind heupdragen heerlijk dus ik ga deze ook kopen![]()
Nu nog een kleur kiezen...
ooooh moooooi die kleuren zeg!!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:22 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb m ik heb m ik heb m
een indio april kunnen regelen en mevrouw haalt er zelfs een meter voor mij af (met een korting van 19 euro erbij
dus ik ben dolgelukkig
[ afbeelding ]
Wat een fijne oplossing Faja!quote:Op zondag 27 juni 2010 08:17 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb nu mijn draagdoek naar Storm op zolder gestuurd en daar worden dan 2 ringslings van gemaakt. Op die manier hou ik mijn mooie doek maar kan ik er wel mee dragen.
Oh, wat een mooi dingquote:Op zondag 27 juni 2010 15:01 schreef Kleurdoos het volgende:
tijdens t speuren kwam ik deze indio Ocah tegen![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 juni 2010 11:07 schreef Stiemie het volgende:
Tsja het is natuurlijk nog buiten het toeristenseizoen en dus waren er vooral veel jonge gezinnen en die waren zoals jij het beschrijft. Het waren voornamelijk de wat "oudere gepensioneerde bezoekers" die Esmee bijna uit die doek keken als ik 'm omdeed. Dan hoorde ik bv: nou als dat maar goed gaat en O jee nou dat kan toch nooit goed zitten zo. En dat gesleeeeeeep. Pfff lijkt me helemaal niks. En echt zin om dan een gesprek aan te gaan....mwa nee laat maar zitten
Wow!quote:Op zondag 27 juni 2010 15:01 schreef Kleurdoos het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Doe ik ook. Ik ben een held in me afsluiten voor dergelijke blikken/opmerkingen.quote:Op zondag 27 juni 2010 15:53 schreef Asyniur het volgende:
Negatieve reacties negeer ik gewoon. Ik reageer alleen op positieve reacties en soms hoor ik het zelf niet eens
Ohh gaaf!! Die kan Oeke wel maken denk ik!!quote:Op zondag 27 juni 2010 15:01 schreef Kleurdoos het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
De stippendoek van Tex is een Linuscka.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:29 schreef SacreCoeur het volgende:
Stippels wat leuk!!
Leuke kleur ook, waar komt 'ie vandaan?
Ben ik ook benieuwd naar. De Linuschka die ik wel eens gevoeld heb was drakerig, maar dat was een 100% linnen. Deze stippendoek is 48% katoen en 52% linnen. Misschien iets minder drakerig?quote:Op maandag 28 juni 2010 20:59 schreef Kleurdoos het volgende:
cute, maarre, ik hoorde dat die linuscka erg stug en drakerig zijn, iszo?
Yup, stofzuigen vind ik erger (bij strijken hoef je niet te bewegen, was goed te doen met een ventilator dichtbij).quote:Op maandag 28 juni 2010 21:31 schreef octopussy het volgende:
Tearsong, heb je nu echt met dit weer staan strijken![]()
in een mei tai ook? dat heb ik totaal niet. ik moet het niet urenlang doen hoor, maar voor naar de speeltuin ff snel met ravi in de wagen gaat primaquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:18 schreef freecell het volgende:
Florian gaat alleen voorop als hij achterop gaat huilen![]()
Voorop vindt hij vaak wel fijner, maar mijn schouders worden dan op een onpleizerige manier belast. Trekt zo aan onderaan mijn nek...
jup, dan ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:42 schreef simmu het volgende:
[..]
in een mei tai ook? dat heb ik totaal niet. ik moet het niet urenlang doen hoor, maar voor naar de speeltuin ff snel met ravi in de wagen gaat prima
Daar kan ik me heel erg op verheugen! Lotte ben ik gaan dragen toen ze 4 maanden was ofzo en ze heeft bijvoorbeeld nooit in de doek geslapenquote:Op donderdag 1 juli 2010 23:24 schreef oeke het volgende:
Maar straks heb je weer zo'n kleintje in de doek!
Niet? Harry is nu 4,5 maand en slaapt nog gewoon in de doek als ik hem meeneem en hij is moe.quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:43 schreef mrien het volgende:
[..]
Daar kan ik me heel erg op verheugen! Lotte ben ik gaan dragen toen ze 4 maanden was ofzo en ze heeft bijvoorbeeld nooit in de doek geslapen
Ik gooi het vanmiddag even in de groep! Hij zou voor m'n ouders zijn namelijk, niet voor onszelf.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:34 schreef mrien het volgende:
[..]
Nieuw is die 111 euro, ik zit zelf te denken aan 95 euro
Maar 4 maanden is iets anders dan 1,5 jaarquote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:50 schreef freecell het volgende:
Harry is het vanaf het begin gewent Asy, dat is echt andersAls Leander écht moe is, kan hij ook nog pitten op mijn rug, maar dat hoef je bij de meesten van zijn leeftijd niet te proberen
Claudia ik heb een tricot slen in legergroen die je best mag lenen hoor. Ik vond een rekbare doek wel fijn, maar niet fijner dan een gewone doekquote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik een lekkere zachte, warme, rekbare doek zal kopen voor de spruit op komst. Het vermoeden bestaat dat wij grote kinderen maken en ik vraag me af hoelang ik er dan plezier van zal hebben. Wat is nu de belangrijkste reden om bij pasgeborenen te beginnen met een rekbare doek in plaats van een geweven doek?
Same here.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:54 schreef texelonia het volgende:
Ik vond als onervaren knoopster een rekbare doek wel heel fijn voor een oasgeboren baby. Lekker voorknopen en dan gewoon baby erin zonder al teveel gedoe. Ik had na een paar weken al een geweven doek, maar gebruikte toen toch vaker de rekbare nog. Vond het aanspannen en alles toch een beetje een gedoe met zo'n pasgeboren frummel.
Nu dat ik veel ervaring heb met geweven doeken zou ik voor een volgende baby geen rekbare doek nemen.
Mijn meitai wraparound van mister mirko is echt níet geschikt voor een (heel) kleintje. Zelfs nu nog (7 mndn) moet ik nog de onderkant omslaan, omdat Emma anders het lijfje tot over d'r oren heeft zitten. Qua groei zit ze nét onder de middenlijn van de curves.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 09:15 schreef cattie het volgende:
Morretje, ik heb even verder gekeken en ik denk dat een mt wraparound, zoals die in het linkje staat, wel al geschikt is voor kleine babies.
Mag ik er nog even op wijzen dat je pasgeborenen bij voorkeur rechtop draagt in verband met de veiligheid.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:38 schreef octopussy het volgende:
Claudia, ik heb ook nog 2 (!) rekbare doeken die je mag lenen. Ik probeerde laatst nog eens Hannah erin te knopen, maar ik krijg hem absoluut niet mooi strak. Persoonlijk zou ik een pasgeboren baby nu ook gewoon liever in een geweven doek doen (die je wel lekker fluffy hebt gemaakt natuurlijk). De ringsling is nu denk ik ook best handig voor de kommahouding.
Ik heb net vriendinnetjes met hun kindje hier gehad en ze hebben me hun manduca even laten proberen. Het voelt echt wel fijn en stevig aanManlief was er ook van gecharmeerd trouwens. Ik denk dat ik ook maar op zoek ga naar een SSC.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |