abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:32:44 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82334145
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:54 schreef WupWup het volgende:

[..]

ik kan dat echt niet he
Is het ondertussen al gelukt? Zou een mei tai misschien werken? Dat zit met het omdoen een stukje losser dan een doek, dus meer vechtruimte. Ik weet niet waar je woont, maar je zou de mijne wel mogen proberen?
Nou ja, ik zeg dat ook wel makkelijk hoor. Maar hier is het nog niet voorgekomen.
Maar ik heb het over als je echt móet...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:46:14 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82349405
* Asyniur van dragen
Vandaag hebben mijn zoon en ik de avond 4-daagse uitgelopen, 4x6km.
De 1e dag in een FWCC, maar dat was wel zwaar (denk aan heuvellandschap), 2e dag Rucksack geknoopt maar ik had niet goed geknoopt blijkbaar want na nog geen 10 minuten zakte zijn bips uit de doek en toen zat hij alleen nog op het kruis, dus maar weer een FWCC geknoopt. Poeh dat was echt zwaar. Maar dag 3 en 4 weer in Rucksack en dat waren echt eitjes! Heerlijk dus!
Volgend jaar gaan we voor de 10km!
pi_82349995
Stoer Asy

Ik heb vandaag Hannah voor het eerst op de rug gehad. Heb het aangedurft om haar vanaf ons bed op mijn rug te hijsen in de doek. Na een paar keer zat ze best goed en heb ik het huis gestofzuigd. Ze is in slaap gevallen
Ik merkte nauwelijks dat ik haar droeg

Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik goed strak moet spannen, maar oefening baart kunst.
pi_82357249
Asy, wat stoer
Wij zijn terug van vakantie en lang leve de Calin Bleu met dit weer

Alleen bij een ruck heeft Florian af en toe de neiging om met zijn koppie 'in de doek te kruipen
Leander deed dat nooit, weet iemand hoe dat kan en hoe ik het kan voorkomen?
  zaterdag 5 juni 2010 @ 08:53:11 #255
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82357420
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:56 schreef octopussy het volgende:
Stoer Asy

Ik heb vandaag Hannah voor het eerst op de rug gehad. Heb het aangedurft om haar vanaf ons bed op mijn rug te hijsen in de doek. Na een paar keer zat ze best goed en heb ik het huis gestofzuigd. Ze is in slaap gevallen
Ik merkte nauwelijks dat ik haar droeg

Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik goed strak moet spannen, maar oefening baart kunst.
De randen van de doek zo ver mogelijk als je er bij kan vastpakken en dan door middel van je handen er langs laten glijden strak trekken. Dit eventueel nog eens herhalen en daarna dus aan de andere kant hetzelfde doen.
En natuurlijk goed op spanning houden dan!
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 08:31 schreef freecell het volgende:
Asy, wat stoer
Wij zijn terug van vakantie en lang leve de Calin Bleu met dit weer

Alleen bij een ruck heeft Florian af en toe de neiging om met zijn koppie 'in de doek te kruipen
Leander deed dat nooit, weet iemand hoe dat kan en hoe ik het kan voorkomen?
Ik rol er een spuugdoekje in zodat de doek dus sowieso nog een stukje 'smaller' is. Verder trek ik de doek onder zijn bips heel erg overdreven naar onder/richting mijn rug zodat de banden er heel strak overheen gaan. Maar als Harry heel erg gaat friemelen dan zakt ook hij nog een klein beetje naar beneden en krijg je het geplette mus effect
En de Calin Bleu is inderdaad fijn dragen met dit weer
pi_82357426
geplette mus check
Maar hij vindt het zelf heerlijk om er in te kruipen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 10:10:59 #257
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82358288
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 08:54 schreef freecell het volgende:
geplette mus check
Maar hij vindt het zelf heerlijk om er in te kruipen

Ik hoor Harry ook nooit klagen
HIj ziet er alleen altijd zo verfromfraaid uit als ik hem uit de doek haal...
pi_82370808
Asynuir, wat goed de vierdaagse!

Twinkly, wat vervelend dat Niels zo doet. Hoe is het nu?
Ko deed ook een tijdje zo, maar ik ging gewoon door. We hadden toen nog geen buggy/wagen. Maar het was inderdaad niet leuk. Vaak gaf ik hem zijn speen zodat hij rustiger werd, of een soepstengeltje.

Ik vind dragen zo fijn!

En ik ben vast een enorme emodoos als ik vertel dat ik gewoon wat traantjes moest wegslikken bij het zien van het filmpje van die draagwandeling in Utrecht.
Al die dragende mensen! En mijn geliefde stadje!
En echt, Noah en de middelste van TF, die allebei zo fier hun pop rond droegen.
Jammer dat ik niet kan, ik had graag meegewandeld!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 5 juni 2010 @ 20:37:18 #259
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82375302
Wat gaaf zeg, de avondvierdaagse! Heb het overwogen, maar wil niet teveel morrelen aan het slaapritme van Elyas.

Heb vandaag mijn slingview binnen, handig!! Zal er morgen een foto van maken!
pi_82379197
Gisteren binnengekregen!
Hoezee

zaterdag 5 juni 2010 @ 23:40:47 #261
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82380693
Ooh wat een mooie zeg! Maar zie ik nou traantjes?

Wat vinden jullie nu eigenlijk de fijnste draagmethode voor de rug? Ik heb tot nu toe alleen BWCC (met en zonder twist) en double hammock geprobeerd, rucksack kwam ik nog niet helemaal uit. Ik vind zelf DH het ligst dragen, maar bij géén van de methoden heb ik het gevoel goed in evenwicht te zijn, ik moet wat gaan tegenhangen zeg maar, waardoor het voor mijn onderrug toch belastender is dan voorop dragen, of doe ik iets niet goed? Misschien zorgen dat Elyas echt heel hoog en strak tegen de rug zit?
  zondag 6 juni 2010 @ 09:03:42 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82385529
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:37 schreef Tan het volgende:
Wat gaaf zeg, de avondvierdaagse! Heb het overwogen, maar wil niet teveel morrelen aan het slaapritme van Elyas.
Harry heeft gewoon onderweg op mijn rug geslapen
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 23:40 schreef Tan het volgende:
Wat vinden jullie nu eigenlijk de fijnste draagmethode voor de rug? Ik heb tot nu toe alleen BWCC (met en zonder twist) en double hammock geprobeerd, rucksack kwam ik nog niet helemaal uit. Ik vind zelf DH het ligst dragen, maar bij géén van de methoden heb ik het gevoel goed in evenwicht te zijn, ik moet wat gaan tegenhangen zeg maar, waardoor het voor mijn onderrug toch belastender is dan voorop dragen, of doe ik iets niet goed? Misschien zorgen dat Elyas echt heel hoog en strak tegen de rug zit?
Ik draag Harry tot nu toe nog altijd in Rucksack, maar ik heb dan ook nog niks anders geprobeerd.
ALs ik hem zo draag, dan heb ik nauwelijks 'last' van het feit dat ik nog eens 5kg extra meesleep. Ik knoop wel altijd voor mijn borst af, anders gaan de schouderbanden glijden.

Ik moet nog altijd eens een andere methode uitproberen maar ik ben meestal behoudend in dat soort dingen. ZO van het werkt en ik kan het dus waarom iets anders doen
pi_82385560
Hij was net weer stil, was een troostactie

Ik knoop het liefst rucksack. Dat is gewoon zwiep, knoop, klaar. Gemakszucht

Double Hammock zit bij mij het fijnst als hij goed geknoopt is, maar is erg warm. BWCC vind ik niet echt fijn. Kom ik toch weer uit op de ruck

Ik ken je probleem. Als de bovenste rail goed strak zit is het beter
  zondag 6 juni 2010 @ 09:44:22 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82385907
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:40 schreef cattie het volgende:
Twinkly, wat naar. Kun je misschien de scc doen, die knoop je van te voren en dan hoef je hem er "alleen maar" in te vechten.
Die ga ik oefenen!
  zondag 6 juni 2010 @ 10:02:43 #265
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82386138
Ik vind de ruck het fijnst. Hannah zit dan lekker hoog en kan mooi over mijn schouder heenkijken. En niet zoveel stof om je heen enzow. BWCC wordt lager geknoopt, dan ziet Hannah niks. DH vind ik ook wel fijn, maar zou ik minder snel kiezen op warmere dagen. Heb je nog de SHBC, maar dan gaat één kant van de doek over je schouder, en de andere kant van de doek gaat onder je andere arm door. Vind het hierdoor lastig deze goed te knopen, Hannah gaat snel scheef hangen. Daarbij houd ik niet zo van een chestbelt. En de doek bij mijn schouders krijg ik ook nooit helemaal goed bij BWCC en SHBC. Er is ook nog de JBC, Jordan's Back Carry, maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

Tegenwoordig knoop ik vaak de Reinforced-Rear Rebozo Rucksack nu ik eindelijk dé shorty heb gevonden. Hierbij gaat de doek alleen over je schouders en direct over de billetjes van je kindje, en de knoop zit aan de voorkant bij je oksel/schouder, ipv bij je buik. Met een maat 2 kun je ook afknopen onder het kontje (RUB, Ruck under Bum), maar dan vind ik de knoop moeilijk strak te trekken.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:06:46 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82386178
Gheghe tex, ik kan geen touw doek vastknopen aan jouw post met al die afko's.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:07:28 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82386193
En bijj reinforced lees ik altijd rainforest en dan denk ik. Wat voor knoop is dat nou weer.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:25:05 #268
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82386452
Sorry
Ruck=rucksack
RRRR=Rear Reinforced Rebozo Rucksack
BWCC=Back Wrap Cross carry
SHBC= Secure High Back Carry
DH=Double Hammock
JBC=Jordan's Back Carry

Normaal bij een Rucksack, haal je de doek die over je schouders gaat, onder je arm door, en kruis je ze onder het kontje. Reinforced houdt in dat je de doek die onder de billen door gaat, helemaal uitspreidt over de billen van je kind. Dit geeft weer iets meer steun. Dat kan trouwens ook bij een gewone Rucksack

Een Reinforced Rucksack ziet er zo uit:
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 6 juni 2010 @ 11:40:10 #269
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82388186
Die ziet er inderdaad fijn uit. Vanochtend heb ik ook een rucksack geknoopt maar ik vond het niet wat. Hij zakte vrij snel laag, terwijl hij voor mijn gevoel wel strak zat. Dan lijkt de reinforced mij wel een betere optie
wel nog even twee leuke fotootjes van de slingview, ik vind het erg leuk, en Elyas had meteen door dat hij mij er ook in kon zien

pi_82389523
Oh die knoop ziet er idd wel fijn uit Tex. En wat een mooie doek, welke is dat?

Tan, koel zo'n spiegeltje! Waar heb je dat vandaan?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 6 juni 2010 @ 13:05:34 #271
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82391094
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:24 schreef tessie het volgende:

Tan, koel zo'n spiegeltje! Waar heb je dat vandaan?
hiero, niet heel goedkoop, maar wel veilig (het is geen glas maar plastik)! Je hebt ze ook in andere kleuren.
pi_82393797
Mocht je interesse hebben Tessie, ik ga mijne verkopen, niet gebruikt
Pm maar als je interesse hebt
  zondag 6 juni 2010 @ 14:24:39 #273
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82394439
@tessie dat is Jim Pink. Roze aan de ene kant, zwart aan de andere

@Tan wat een leuke foto's met dat spiegeltje! Ik heb dat spiegeltje ook, ik vind hem erg handig, en gezellig om even oogcontact te kunnen maken.
©Dumbo
pi_82395480
Tan, wat kijkt Elyas lief

Net met Hannah in de doek even boodschapjes gedaan. Had haar in de rucksack en dan kruislings over de borst afgeknoopt. Dat zit echt heel fijn zeg!
pi_82395550
Lotte wil echt steeds minder
Wel jammer, toch gaat binnenkort op vakantie de Manduca zeker mee en waarschijnlijk ook m'n korte doek, eventueel dan maar als dekentje.

Als er iemand eens een Binana weg doet hou ik me aanbevolen
pi_82404554
Net even de Ikea doorgecruised met Emma voor het eerst in ruck. Voor het eerst heeft ze gehuild in de doek en later bleek nog door mijn schuld ook Hij zat te strak in d'r nek, die was helemaal rood toen ik haar eruit haalde. Volgende keer maar een hydrofiel inrollen.
pi_82407967
Ik heb laatst een ruck bij mn vriend geknoopt, maar iedere keer schoot de doek onder dr kontje vandaan. Ik heb 'm, dacht ik, goed vast gezet en toen issie een stukje gaan lopen met dr. Komen ze terug, Lotte over de zeik, hangt ze alleen nog in het kruis en het rugpand zit in dr nek gefrot Hoe kan ik dat nou tegen gaan? Verder zat ze wel netjes namelijk, maar hij schoot dus steeds onder dr billen vandaan...
Lotte!
Noah!
  zondag 6 juni 2010 @ 19:39:40 #278
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82408993
Hier is de ruck aak nog niet zo'n succes, maar wegschieten van de doek had ik geen last van, dus kan je niet helpen. Misschien hangt ze niet genoeg met de billen omlaag zodat ze zich kan afzetten?

Over draagdoek gesproken ... Vandaag E. in de aquacarrier (die speciale bykay draagdoek) in het zwembad gehad. Supergrappig Hij viel zelfs in slaap terwijl we in het water waren. Heb er alleen geen foto van, maar het was echt voor herhaling vatbaar. Kon zo lekker met de anderen mee het water in.
pi_82409048
Volgens mij had Webkim een flimpje van hoe je de doek kan zekeren Linda, dat je zeg maar dat kruis over de doek heen doet, zodat het echt vastzit....

En op ebay gaat er nu een doek weg voor 2110 euro! (nou ja, hij moet nog 5 mninuten). Een roze indio, vraag me af wat daar zo speciaal aan is
  zondag 6 juni 2010 @ 19:47:04 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_82409361
Linda, tex heeft hierboven een foto staan van een "gezekerde"ruck, dan kan het kontje er zeker niet uitvallen.

Tessie, dat is een altrosa en die is zeeeer zeldzaam. Oostblokvrouwen schijnen er dol op te zijn. (al moet ik zeggen dat als ik graag een doek in die kleur zo willen hebben, ik wel een indio natur zou kopen en in de verf zou gooien. )
pi_82413365
Buh ik vind ebay stom. Ik kan echt niet tegen ebay. Had een stendhal in maat 7 gevonden die ik per se wou hebben. Dus ik natuurlijk ook nog eens veel hoger bieden dan ik van plan was, en nu ben ik toch nog overboden. Belachelijk veel geld voor een doek 186 euro nog wat gaat ie nu voor weg.
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2010 @ 21:23:42 #282
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_82415479
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:54 schreef tessie het volgende:
Buh ik vind ebay stom. Ik kan echt niet tegen ebay. Had een stendhal in maat 7 gevonden die ik per se wou hebben. Dus ik natuurlijk ook nog eens veel hoger bieden dan ik van plan was, en nu ben ik toch nog overboden. Belachelijk veel geld voor een doek 186 euro nog wat gaat ie nu voor weg.
Dat valt best mee voor een zeldzame doek met linnen zoals Stendhal, en dan ook nog in maat 7. En Ebay is niet stom, sommige verzamelaars zijn stom
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 6 juni 2010 @ 21:33:52 #283
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82416297
En vergeleken die 2110 voor die andere doek valt 186 euro toch best mee

Maar ja, snap wel dat je baalt. Maar de doeken met 50% linnen zijn erg populair en worden in kleine oplages gemaakt. De prijs loopt dan dus erg snel op op eBay. Doeken uit het standaard assortiment kun je vaak goedkoop krijgen op eBay, de LE's kunnen erg duur worden.
©Dumbo
pi_82416477
Ja ik ben er gewoon net een heel klein beetje te nuchter voor, ik vond dit al heeeeel veel geld. Maar ja, komt vast wel weer een andere doek die ik ook heeeeel mooi vind en graag wil hebben voorbij.
  maandag 7 juni 2010 @ 16:31:36 #285
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82448681
Emma vindt het heerlijk om gedragen te worden!
Als ze een doek voelt valt ze al in slaap. Ze slaapt heerlijk ontspannen in de doek en vindt een stukje wandelen ook prima.

Het knopen heb ik geleerd van Webkim ( ) en de doek op de foto's is van Ticootje ( )geweest!

Voor mijn gevoel zit het allemaal best goed maar misschien hebben jullie nog tips voor me?

Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe doek! Het moet een doek zijn die goed te gebruiken is als het warm is. (We zijn alletwee nogal warmbloedig geloof ik; we plakken nu echt al aan elkaar na een korte draagsessie!) De doek moet ook tegen een stootje kunnen.
Kortom, ik ben op zoek naar een koele huis-tuin-en-keukendoek! Tips anyone?
A grand adventure has begun.
pi_82449837
Gossie, ze vindt het echt heerlijk he! Ik knoop zelf altijd een stuk hoger, maar ik heb nooit een consult gehad. Dus misschien doe jij het hartstikke goed en ik hartstikke fout
Qua doeken, ik heb nog niet zoveel verschillende gevoeld, maar ik kan je alvast verklappen dat mijn Girasol erg warm is en Ellevill Zara weer lekker luchtig. M'n didy's hangen daar een beetje tussenin.
  maandag 7 juni 2010 @ 16:57:52 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_82450132
Keshet, dat ziet er prima uit!

Een koele doek is erg persoonlijk volgens mij, maar Didymosdoeken met linnen dragen wel koeler. Er is de indio natur met linnen, kan tegen een stootje, makkelijk verkrijgbaar en een prima doek. Ook goed tweedehands te vinden. (Scheelt een boel geld.)
pi_82453597
Wat heerlijk Keshet!
Maar Wup heeft gelijk; ze mag idd hoger; op de ideale hoogte kan je een kus op haar bolletje geven. En ik kan op de foto's niet zo goed zien of je de stof op je schouders ook nog hebt teruggeslagen na het naar beneden trekken. Dat hóeft niet, maar is wel comfortabeler.

Wat een klein mupke zo zeg, in je doek.
Hardloper.
IG @webkim
pi_82454355
Calin Bleu is ook heel koel en niet duur
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:11:05 #290
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_82500706
Ik ben me eens aan het inlezen. De zara's van ellevil vind ik wel erg mooi.

Maar welke maat moet ik naar kijken als ik zelf maat 38/40 heb en een aardige variatie aan knopen uit wil kunnen voeren?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:49:51 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_82502900
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Maar welke maat moet ik naar kijken als ik zelf maat 38/40 heb en een aardige variatie aan knopen uit wil kunnen voeren?
Een maat 5 zou moeten lukken, maar voor de zekerheid (zwangerschapskilo's en in het begin kan knopen met een wat langere doek makkelijker zijn) kun je ook voor een maat 6 gaan.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:16:07 #292
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82504474
Zeker met een Ellevill zou ik een maat 6 nemen, want die heeft erg schuine punten. je kunt beter niet in de schuine punten afknopen, omdat je dan de spanning verliest.
©Dumbo
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:53:53 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82569931
keshet, wat lief!
de schuine band zou iets breder kunnen, denk ik. maar dat ga je vanzelf merken als ze wat zwaarder wordt.

DML, ik heb zelf maat 38, en ik heb het liefst 4,7m (maat 6?), want dan heb ik lekker veel stof om mee te knopen, en als alles dicht is, kunnen de staarten nog 1x rond en kunnen die zo weggewerkt worden met een halve knoop, zeg maar.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:23:03 #294
100412 mefke79
komt goed!
pi_82585121
Ik heb een nieuwe unieke MT!
Oke, het kost een dagje, maar dan heb je ook wat. Ik heb vandaag mijn moeder geholpen met het maken van mijn MT (ik kan zelf niet naaien). Beetje stom, hij ligt nog bij mijn ouders want er moeten nog wat kleine dingen en ik heb geen foto gemaakt. Ben benieuwd hoe ie gaat dragen, we hebben wat dingen uit de marsupi die ik geleend heb van Babybij verwerkt in het ontwerp. Zodra ik een foto heb laat ik em zien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82600703
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Ik heb een Ellevill maat 5 en dat gaat prima maar ik zou het niet erg vinden als ie wat langer zou zijn dus ik zou ook voor een 6 gaan.
  donderdag 10 juni 2010 @ 08:12:33 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82601493
Ik heb een Tobi
HIj hangt alleen nog te drogen en met dit weer droogt het zo slecht
of magtie in de droger?
pi_82602968
Wat is een Tobi?

Ik heb gisteren een slendang besteld 80 cm bij 205 cm

pi_82603167
Bedankt voor het advies allemaal.

Maat 6 it is dan!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:20:51 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82607432
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 09:17 schreef lily het volgende:
Wat is een Tobi?

Ik heb gisteren een slendang besteld 80 cm bij 205 cm
Dit is een Tobi
pi_82611747
Gaat er iemand vna hier naar de draagwandeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')