abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:39:35 #201
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82534892
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 08:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Typisch dat je weinig anders lijkt uit te kunnen stralen dan negatieve keuzes .

Mensen moeten toch lekker zelf weten waar ze op stemmen? We zijn een democratie
Bolkesteijn en MrBadguy hebben weinig op met de democratie. Die willen ze afschaffen. MrBadguy zei "liever dat weinig mensen gaan stemmen dat de VVD de grootste wordt".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:42:29 #202
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82534940
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 02:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waar zou je eigenlijk iemand indelen die gewoon heel fors wil snoeien in de overheid? Ik wil dat de overheid een veel kleinere begroting krijgt (met een korte berekening kwam ik laatst op 120 miljard bezuinigen), ik wil dat de overheid veel minder taken op zich gaat nemen, ik wil dat de privacy van burgers gerespecteerd wordt en ik wil dat soft-drugs gelegaliseerd worden. Sommigen vinden mij conservatief omdat ik voor een radicaal kleinere overheid ben, maar dat is onterecht als je kijkt naar mijn standpunt op het gebied van privacy en soft-drugs.
tering he, jij bent echt ziek in je hoofd met je 120 miljard. ga toch fietsen. en uiteraard wel de dingetjes over houden die het roofkapitalisme faciliteren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82535016
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 08:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mensen schijnen te onderschatten hoe rechts D66 wel niet is en wat voor slappe knietjes de PvdA heeft. Ik wil absoluut geen paars. Dan wordt een grote linkse partij medeplichtig aan afbraakbeleid. Dus ik frustreer paars door op de SP te stemmen. D66 en VVD zijn rampenpartijen voor mij persoonlijk, die gaan mij hard pakken dus die moeten eruit.
Klopkoek, je kunt eigenlijk beter hopen op een zo rechts mogelijk regering. Al die kiezers die nu opeens op de VVD stemmen en dan keihard zelf de nadelige gevolgen gaan ondervinden (want echt niet alle VVD-stemmers zijn succesvolle ondernemers) zullen dan bij de volgende verkiezingen gegarandeerd zo links mogelijk stemmen.
pi_82535028
Nou, zal spanned worden. Heb zo eens een beetje door dit topic heen zitten te lezen en zowel zeer rechtse als linkse voorstanders gezien.

Persoonlijk denk ik niet dat we in NL te weinig belasting heffen. In tegendeel, we behoren bij de top 3 ter wereld. Een twijfelachtige eer. Dat we toch problemen hebben de eindjes aan elkaar te knopen komt niet doordat we te weinig binnen krijgen, maar dat we teveel uitgeven.

En dan geldt gewoon de realtieti, geef je meer uit dan je verdient, dan zal je moeten bezuinigen. Moet je zelf ook wanneer je aan het einde van je geld een stuk maand over hebt.

Maar dan komt de PvdA en vooral GL en SP weer met de aloude mantra, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Die kunnen dus nog wel wat missen. Oftewel, we komen wat te kort, laten dat nog maar eens bij de burger vandaan halen. Laten we elkaar nou geen mietje noemen, in NL dragen de sterkste schouders al jaaaaaaaaaren de zwaarste lasten. Wie ooit de moeite neemt de cijfers van het CBS er eens bij te pakken ziet dan de 10% best verdiende nederlanders 223 keer zoveel belasting betalen als de armsten in ons land. Sterker, de 10% rijksten betalen meer belasting dan de overige 90% bij elkaar! Dat ze daar nog steeds goed van kunnen leven ontkent niemand, maar we krijgen dus ook niet bepaald te weinig binnen.

Als we nu eens stoppen met kijken waar we extra geld vandaan kunnen halen en in plaats daarvan kritischer kijken naar het uitgaven patroon, wellicht heb je dan al die strenge bezuinigingen niet nodig. En laten we wel wezen, die doorrekeningen van het CPB kan je gelijk naast je neerleggen, want niemand weet hoe de wereld er in 2040 voor staat. Het gaat NU niet goed, dues NU moet er wat gebeuren. Voor je uitschuiven betekent de volgende generatie (mijn kinderen) met de problemen opzadelen.

We moeten als burger meer verantwoordelijkheid nemen voor ons eigen leven en daarbij minder vertrouwen op de overheid. We leven in een mooi land, laten we dat dan met zijn allen betaalbaar houden. Iedereen is voor het sociale stelsel, links en rechts! Dat maakt Nederland uniek in de wereld. Maar zorg dat dat geld terecht komt bij die waar het voor bedoeld is. Het kan toch niet zo zijn dat niet werken meer oplevert dan wel werken? Het kan toch niet zo zijn dat we een tekort aan sociale woningen hebben, omdat er geen controle is op de mensen die erin wonen? Het kan toch niet zo zijn dat criminelen worden beschermd en slachtoffers nul op het rekest krijgen?

Maar goed, misschien denk iik wel te simpel. Misschien kan de overheid eens op bezoek bij het NIBUD. Kunnen ze daar kijken wat ze de bevolking ook al weer leren...
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:53:37 #205
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82535151
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 08:46 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Klopkoek, je kunt eigenlijk beter hopen op een zo rechts mogelijk regering. Al die kiezers die nu opeens op de VVD stemmen en dan keihard zelf de nadelige gevolgen gaan ondervinden (want echt niet alle VVD-stemmers zijn succesvolle ondernemers) zullen dan bij de volgende verkiezingen gegarandeerd zo links mogelijk stemmen.
Precies, ik hoop liever op rechts ipv paars. Links wordt niet medeplichtig gemaakt, de VVD gaat haar programma ten aanzien van de middenklasse uitvoeren... dat wordt feest. Met de PvdA erbij zul je zien dat voor de belangrijkste kiezersgroepen verwaterde compromissen uit de bus komen. Dan moeten de bezuinigingen ergens anders vandaan komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82535267
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 08:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Precies, ik hoop liever op rechts ipv paars. Links wordt niet medeplichtig gemaakt, de VVD gaat haar programma ten aanzien van de middenklasse uitvoeren... dat wordt feest. Met de PvdA erbij zul je zien dat voor de belangrijkste kiezersgroepen verwaterde compromissen uit de bus komen. Dan moeten de bezuinigingen ergens anders vandaan komen.
Wat is volgens jou de middenklaase?
pi_82535339
is er nog een twitter update geweest vandaag?
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:06:46 #208
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82535427
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 08:59 schreef MSLOVER het volgende:

[..]

Wat is volgens jou de middenklaase?
Die is in NL heel erg breed. Van driekwart modaal tot 2 keer modaal. Daar zitten de belangrijkste kiezersgroepen. Het verdient een applausje dat de VVD met zo'n ongunstig programma toch nog zoveel zetels weet te scoren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82535641
Ok, dat komt redelijk overeen met het gemiddelde inkomen in NL, ongeveer 56.000 euro. (< dan 2 * modaal).

Dus indien je 2 keer modaal verdient behoor je bij de gemiddelde nederlander en de middenklasse.
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:20:49 #210
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82535765
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:15 schreef MSLOVER het volgende:
Ok, dat komt redelijk overeen met het gemiddelde inkomen in NL, ongeveer 56.000 euro. (< dan 2 * modaal).

Dus indien je 2 keer modaal verdient behoor je bij de gemiddelde nederlander en de middenklasse.
Het gemiddelde wordt erg opgetrokken doordat de top 10% veel meer is gaan verdienen en een enorme welvaartsstijging heeft gekend. Gemiddelde zegt niet zoveel. Wel waar de grootste bulk mensen zitten en die zitten ongeveer van driekwart modaal tot 2 keer (tot 2,5) modaal. Deze grote bulk mensen worden door de politici vaak aangesproken als 'de middenklasse'. "De onderwijzer, de bakker, de verpleger" zoals Rutte het zegt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82536137
Maar volgens mij is het huizenbezit onder die groep erg groot, of ligt dat aan mij? Het aantal mensen dat in enorme villa's woont is procentueel enorm klein. Dus die aanpakken is symboolpolitiek.

Wel de HRA aanpakken betekent dus vooral de middenklasse raken...

(Overigens ben ik wel voor het teurgbrengen van de HRA, maar alleen in combinatie met de rest van de woningmarkt, dus eigenwoningforfait, huurtoeslag, sociale huurwoningen, overdrachtsbelasting etc etc).
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:49:57 #212
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82536610
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:34 schreef MSLOVER het volgende:
Maar volgens mij is het huizenbezit onder die groep erg groot, of ligt dat aan mij? Het aantal mensen dat in enorme villa's woont is procentueel enorm klein. Dus die aanpakken is symboolpolitiek.

Wel de HRA aanpakken betekent dus vooral de middenklasse raken...
Dat is in ieder geval het beeld wat zij hebben ja. Of dat ook echt zo is hoor ik wisselende verhalen over.

Heel veel mensen bezitten tegenwoordig een huisje. Meer dan vroeger en die zijn allemaal bang voor hun huizenprijzen.

De HRA aanpakken is trouwens geen symboolpolitiek. 13 miljard waarvan 50% naar de 20% hoogste inkomens gaan. Een behoorlijk bedrag maar of het terecht is dat dit aangepakt moet worden is een politieke keuze. Wel is het zo dat bij die top 20% ook individuen zitten met een inkomen van circa 50000 euro per jaar.
quote:
(Overigens ben ik wel voor het teurgbrengen van de HRA, maar alleen in combinatie met de rest van de woningmarkt, dus eigenwoningforfait, huurtoeslag, sociale huurwoningen, overdrachtsbelasting etc etc).
Dat vind ik dan weer niet. Er is al veel te veel geliberaliseerd bij deze basisbehoefte. Ik vind dat iedereen fatsoenlijk behoort te wonen. Dat is een noodzakelijke voorwaarde om wat van je leven te kunnen maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82536867
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval het beeld wat zij hebben ja. Of dat ook echt zo is hoor ik wisselende verhalen over.

Heel veel mensen bezitten tegenwoordig een huisje. Meer dan vroeger en die zijn allemaal bang voor hun huizenprijzen.

Dat vind ik dan weer niet. Er is al veel te veel geliberaliseerd bij deze basisbehoefte. Ik vind dat iedereen fatsoenlijk behoort te wonen. Dat is een noodzakelijke voorwaarde om wat van je leven te kunnen maken.
Dat ben ik met je eens. Maar wat is fatsoenlijk wonen? Een huis van 150.000? 250.000? 350.000? Een huis van 150.000 voldoet ook hoor... Laten we niet vergeten dat mensen met duurdere woningen daar ook hard voor werken. Het beginsel, Jan Modaal moet ook zo'n woning kunnen kopen, vind ik compleet scheef...
quote:
De HRA aanpakken is trouwens geen symboolpolitiek. 13 miljard waarvan 50% naar de 20% hoogste inkomens gaan. Een behoorlijk bedrag maar of het terecht is dat dit aangepakt moet worden is een politieke keuze. Wel is het zo dat bij die top 20% ook individuen zitten met een inkomen van circa 50000 euro per jaar.
Laten we ook niet vergeten dat die top 20%, zoals hierboven beschreven, meer dan 90% van de belastingen ophoesten, met de HRA inbegrepen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:04:20 #214
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82537038
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:58 schreef MSLOVER het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar wat is fatsoenlijk wonen? Een huis van 150.000? 250.000? 350.000? Een huis van 150.000 voldoet ook hoor... Laten we niet vergeten dat mensen met duurdere woningen daar ook hard voor werken. Het beginsel, Jan Modaal moet ook zo'n woning kunnen kopen, vind ik compleet scheef...
Een goed huis kun je niet uit drukken in geld. Daarom zijn ooit de woningbouwverenigingen opgezet om tegen zo laag mogelijke kosten zo goed mogelijke woningen neer te zetten. Ik vind dat iedereen fatsoenlijk moet kunnen wonen. Het hoeft niet luxe maar het liefst wel veilig, degelijk, niet al te lawaaierig etc.
quote:
[..]

Laten we ook niet vergeten dat die top 20%, zoals hierboven beschreven, meer dan 90% van de belastingen ophoesten, met de HRA inbegrepen.
Ja maar daar kun je weer tegenover zetten dat die top 20% nu eenmaal veel meer is gaan verdienen en dus ondanks een lager wordende lastendruk procentueel meer bij draagt aan de IB. En de HRA is geen vaste subsidie. Dat is gegroeid van 3 naar 12 miljard in 15 jaar tijd. Gewoon veel te extreem.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82537081
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 08:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bolkesteijn en MrBadguy hebben weinig op met de democratie. Die willen ze afschaffen. MrBadguy zei "liever dat weinig mensen gaan stemmen dat de VVD de grootste wordt".
Afschaffen heb ik niet gezegd, ik heb gewoon liever een lage opkomst met VVD als grootste dan een hoge opkomst met PvdA (of PVV wat dat betreft) als grootste. Dat past allemaal nog prima binnen onze democratische spelregels
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:06:40 #216
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82537110
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Afschaffen heb ik niet gezegd, ik heb gewoon liever een lage opkomst met VVD als grootste dan een hoge opkomst met PvdA (of PVV wat dat betreft) als grootste. Dat past allemaal nog prima binnen onze democratische spelregels
Vind jij... je bent nog maar een stap verwijderd van het actief drukken van de opkomst
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82537244
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vind jij... je bent nog maar een stap verwijderd van het actief drukken van de opkomst
Nou nou nou, we hebben in Nederland niet de plicht om te stemmen, wel het recht. Ik ben geen God die de actief de opkomst kan of wil beïnvloeden. Ik stem gewoon op de VVD en ben eigenlijk heel lief ( ) en sociaal ( ) en geen een of andere dictator die je voor ogen hebt
pi_82537784
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:04 schreef Klopkoek het volgende:

Ja maar daar kun je weer tegenover zetten dat die top 20% nu eenmaal veel meer is gaan verdienen en dus ondanks een lager wordende lastendruk procentueel meer bij draagt aan de IB. En de HRA is geen vaste subsidie. Dat is gegroeid van 3 naar 12 miljard in 15 jaar tijd. Gewoon veel te extreem.
De HRA is geen subsidie, maar een belastingkorting, zoals we er zoveel van kennen in NL. En bij een gelijkheidsbeginsel gelden de regels net zo goed voor de rijken als voor de armen.

Zoals hierboven, laten we met zijn allen zelf meer verantwoordelijkheid nemen. Het verbeteren van de wereld en je eigen levensomstandigheden begint bij jezelf. Voor hen die dat niet kunnen hebben wij in NL ons sociale stelsel. Maar die wordt wel erg misbruikt nu (en trekt dus een zware wissel op de staatskas).
Dat geldt evenzeer voor de overheden. Ik heb vaak genoeg bij overheden en lokale overheden binnen gezeten om daar getuige van te zijn.

De PVV is te extreem. Het probleem is niet de islam, en ook niet marokkanen. Wel dienen we eisen te stellen aan hen die hier willen wonen en werken.Het begint met taal, prachtige term, en niet echt in praktijk gebracht nog (mijn vrouw werkt op een zwarte school, he een van die 'gewone burgers' ;-)). Zolang er bij oudergesprekken een tolk aanwezig moet zijn, zit er toch iets niet goed me dunkt...

Laten we Canada als voorbeeld nemen. Wil je immigreren in Canada, dan dien je:

1. Aannemelijk te maken dat je in je levensonderhoud kan voorzien
2. Binnen 1 jaar werk te hebben
3. Een minimaal bedrag meenemen om die garantie voor levensonderhoud te ondersteunen
4. Een minimaal opleidingsniveau hebben
5. Een examen afleggen in zowel de engelse als franse taal

Kan je niet aan bovenstaande voldoen, dan kom je er niet in. En persoonlijk vind ik bovenstaanden logisch! Het voorkomt ingewikkelde integratie regelingen en subsidies. Waarom is dat hier onbespreekbaar?
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:45:23 #219
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_82538613
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:24 schreef MSLOVER het volgende:

[..]

De PVV is te extreem. Het probleem is niet de islam, en ook niet marokkanen. Wel dienen we eisen te stellen aan hen die hier willen wonen en werken.Het begint met taal, prachtige term, en niet echt in praktijk gebracht nog (mijn vrouw werkt op een zwarte school, he een van die 'gewone burgers' ;-)). Zolang er bij oudergesprekken een tolk aanwezig moet zijn, zit er toch iets niet goed me dunkt...

Laten we Canada als voorbeeld nemen. Wil je immigreren in Canada, dan dien je:

1. Aannemelijk te maken dat je in je levensonderhoud kan voorzien
2. Binnen 1 jaar werk te hebben
3. Een minimaal bedrag meenemen om die garantie voor levensonderhoud te ondersteunen
4. Een minimaal opleidingsniveau hebben
5. Een examen afleggen in zowel de engelse als franse taal

Kan je niet aan bovenstaande voldoen, dan kom je er niet in. En persoonlijk vind ik bovenstaanden logisch! Het voorkomt ingewikkelde integratie regelingen en subsidies. Waarom is dat hier onbespreekbaar?
Waarom zou het onbespreekbaar zijn? Er is best wel wat voor te zeggen vind ik. Anderzijds moet je ook niet teveel verwachtingen van zulke maatregelen denk ik. Ten eerste omdat NL ook volgens Europese regels verplicht is om een aandeel aan vluchtelingen e.d. op te nemen, die kun je sowieso niet weren. Je weert misschien een groep kansarme immigranten, maar hier in Australie is de praktijk dat mensen die graag willen komen gewoon hier of daar bij de een of andere speciaal voor dat doel opgerichte instelling een certificaat halen/kopen die aansluit bij een van de beroepen die op dat moment op de lijst van gevraagde beroepen staat. Binnen 1 jaar werk hebben betekent ook niets, je kunt die baan een paar maanden later weer verloren zijn. Hier zie je dat ook sterk gebeuren bij immigranten zodra het economisch wat minder gaat. Bovendien lijkt een verplicht examen Nederlands in ons geval niet zo praktisch gezien de kennisimmigranten die je wel graag wilt hebben (naar ik aanneem).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_82538654
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:24 schreef MSLOVER het volgende:

[..]

De HRA is geen subsidie, maar een belastingkorting, zoals we er zoveel van kennen in NL. En bij een gelijkheidsbeginsel gelden de regels net zo goed voor de rijken als voor de armen.
Geneuzel over namen, feit is dat de HRA geld kost aan de staat, en veel. Feit is ook dat je er meer van profiteert naarmate je rijker bent. Tijd om aan beide praktijken paal en perk te stellen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_82539064
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:45 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Waarom zou het onbespreekbaar zijn? Er is best wel wat voor te zeggen vind ik. Anderzijds moet je ook niet teveel verwachtingen van zulke maatregelen denk ik. Ten eerste omdat NL ook volgens Europese regels verplicht is om een aandeel aan vluchtelingen e.d. op te nemen, die kun je sowieso niet weren. Je weert misschien een groep kansarme immigranten, maar hier in Australie is de praktijk dat mensen die graag willen komen gewoon hier of daar bij de een of andere speciaal voor dat doel opgerichte instelling een certificaat halen/kopen die aansluit bij een van de beroepen die op dat moment op de lijst van gevraagde beroepen staat. Binnen 1 jaar werk hebben betekent ook niets, je kunt die baan een paar maanden later weer verloren zijn. Hier zie je dat ook sterk gebeuren bij immigranten zodra het economisch wat minder gaat. Bovendien lijkt een verplicht examen Nederlands in ons geval niet zo praktisch gezien de kennisimmigranten die je wel graag wilt hebben (naar ik aanneem).
Vluchtelingen zijn geen vrijwillege immigranten. En mensen in nood moet je helpen. Het gaat inderdaad om kansarme immigranten en laten we wel wezen, die kunnen overal vandaan komen, niet alleen uit het midden oosten en afrika. En een lijst met gewenste beroepen lijkt me ook raar. Dat stel ik ook niet. Een minimaal opleidingsniveau is al een begin. De kennisimmigranten die hier willen werken en vestigen zijn prima bereid de taal te leren. NL is moeilijk, maar niet onmogelijk. Wil je alleen hier werken, dan lijkt Engels me voldoende. Die groep doet ook geen beroep op het sociale stelsel.

Mocht je na een jaar je baan weer kwijt zijn, heb je nog steeds de minimale financiele buffer om in je levensonderhoud te voorzien en dus tijd een nieuwe baan te zoeken. Gedurende die tijd heb je ook geen claim op sociale voorzieningen.Door je minimale opleidingsniveau is de kasn daarop ook een stuk groter. Het is dus allemaal niet zo moeilijk .We zoeken allemaal naar uitzonderingen, die zijn er altijd. Laten in ieder geval de lat een stuk hoger leggen.
pi_82539202
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Geneuzel over namen, feit is dat de HRA geld kost aan de staat, en veel.
Niet dus, het levert ze minder op, het kost ze niks. Afschaffen van de HRA is gewoon het verhogen van de belastingdruk en heeft niks met bezuinigen te maken.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:01:22 #223
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82539417
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Niet dus, het levert ze minder op, het kost ze niks. Afschaffen van de HRA is gewoon het verhogen van de belastingdruk en heeft niks met bezuinigen te maken.
Niet afschaffen maar beperken... tot een eerder niveau en eerder niveau aan herverdeling. simpel
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82539461
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Geneuzel over namen, feit is dat de HRA geld kost aan de staat, en veel. Feit is ook dat je er meer van profiteert naarmate je rijker bent. Tijd om aan beide praktijken paal en perk te stellen.
Veel zaken kosten de staat geld en niet allemaal zijn even nuttig. Als we daar nu eerst eens naar kijken in plaats van de lasten te verzwaren. Dat is zo makkelijk.

Het complete beleid van de afgelopen jaren is aan elkaar geregen van symboolpolitiek. Co2 uitstoot bijvoorbeeld. Het autopark stoot 'slechst' 2,5% van het totaal uit. Dat de fossile brandstoffen eindig zijn is een feit en dus zijn alternatieven nodig. Maar om dat nu op te hangen aan Co2 uitstoot? Dat zet geen zoden aan de dijk. Is gewoon een lastenverzwaring. Volgens werkelijkverbuik.nl zijn de hybrides in de praktijk helemaal niet zo zuining (tot wel +40% meer). Waarom? Omdat ze vooral geleasd zijn en die mensen vooral op de snelweg 100+ rijden. En dan verbruikt zo'n klein motortje veel meer dan aangegeven omdat de elektromotor niet meedoet. Dus werkt niet. Ga dan ergens aan werken waar wel flinke winst te behalen valt. Zoals de kolencentrales bijvoorbeeld.

Er zijn nog tal van voorbeelden. SP noemt bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking asociaal. Waarom? Laten we nou eens zorgen dat we de boel hier op orde krijgen (en binnen de EU) en dan weer de wereld verder verbeteren. En de controle op die subsidies veel scherper maken. Etc etc
pi_82540257
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je zevert weer over benoemingen. Onder de streep is de staatskas slechter uit met de HRA dan zonder de HRA. Overigens ben ik voor het afschaffen van de HRA en dat in de vorm van lastenverlaging elders weer terug geven. Een simpeler belastingstelsel dat de bureaucratie terugdringt en waar niet slechts huizenbezitters van profiteren
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_82541209
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je zevert weer over benoemingen. Onder de streep is de staatskas slechter uit met de HRA dan zonder de HRA. Overigens ben ik voor het afschaffen van de HRA en dat in de vorm van lastenverlaging elders weer terug geven. Een simpeler belastingstelsel dat de bureaucratie terugdringt en waar niet slechts huizenbezitters van profiteren
Waarom alles zo simpel opstellen? Huurders profiteren ook van de huurtoeslag (he, een echte subsidie). Dus om weer terug te gaan naar de kern, de HRA alleen is niet het probleem. Je kan het alleen oplossen door alle woning gerelateerde subsidies en belastingen onder de loep te nemen...

Zoals jij het voorstelt gaan de huurders er dubbel op vooruit. Waarom dan een eigen woning?
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:44:04 #227
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82541435
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:38 schreef MSLOVER het volgende:

[..]

Waarom alles zo simpel opstellen? Huurders profiteren ook van de huurtoeslag (he, een echte subsidie). Dus om weer terug te gaan naar de kern, de HRA alleen is niet het probleem. Je kan het alleen oplossen door alle woning gerelateerde subsidies en belastingen onder de loep te nemen...

Zoals jij het voorstelt gaan de huurders er dubbel op vooruit. Waarom dan een eigen woning?
Huursubsidie is jaar na jaar op beknibbeld. HRA is jaar na jaar toegenomen...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82541501
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Oplossing ? Huur aftrekbaar maken net als de hypotheekrente. Iedereen blij
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_82541818
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lijkt me ook logisch als meer mensen een eigen woning bezitten. Dat was ook het doel toch? Daar was hij voor bedoeld.

Nu dat effect lijkt te hebben gaat men klagen dat het geld kost. Alleen al de laatste 3 jaar zijn er 200.000 meer woningeigenaren bijgekomen. Die genieten aftrek en dus gaan de lasten voor de staat omhoog. Het voorgenomen beleid werkt dus. Beetje makkelijk om dan achteraf de rekening te verhogen.

En op de overige punten wordt niet gereageerd. Lijkt wel of de HRA het enige probleem is in NL.
pi_82544227
Alle extreme standpunten worden toch afgezwakt tijdens een coalitie en overdreven hierop blijven hameren heeft geen zin. Die journalisten vragen ook 100 keer hetzelfde en daar wordt je doodziek van. Er is meer waar de wereld om draait zoals boven aangegeven vind ik een goed argument.

Mijn stemwijzer
CDA heeft de kans nu ondertussen wel gehad na meerdere kabinetten de grond in te hebben geboord om wat voor reden dan ook. Dus zonder CDA.

Laat PVV ook maar weg elke discussie gaat over de islam, breng je andere punten eens naar voren zonder dit woord te noemen. Ik heb graag iemand in de coalitie die niet in elke zin dit woord stopt.

SP heeft standpunten die te links zijn. Wel een heel goed punt om niet zonder slag of stoot de pensioen leeftijd te verhogen. Eerst de mensen aan het werk en daarna pas denken aan verhogen. Verhogen is gewoon kiezen voor de simpele uitweg. Uiteindelijk is verhogen wel mogelijk maar eerst na blijven denken. Maar geen SP. Overigens heeft PvdA deze stemmen nodig anders kan het alleen maar over rechts.

GL heeft als coalitie partner ook niet de juiste insteek en deze stemmen kunnen net zoals bij de SP beter naar PvdA gaan om een goede coalitie mogelijk te maken.

Alhoewel ik vaak VVD heb gestemd slaan ze wel erg door en ben sinds vorige week overgaan naar de d66 en hoop op paars VVD, PVDA, D66. Het is alleen te hopen dat ze een meerderheid halen zodat in ieder geval die optie open is. Ook zijn meer dan 3 partijen teveel, teveel meningen in een coalitie is niet goed. Ik las net op nu.nl dat d66 misschien weinig zetels krijgt dus dat gaat niet de goede kant op. Pechtold had gister ook wel een goede opmerking paars met een stabiel midden en dat is wel iets wat je nodig hebt is een kleine partij erbij om een meerderheid te krijgen die niet extreem afwijkende standpunten heeft.

PvdA en VVD lijken redelijk wat stemmen te krijgen dus alleen D66 nog wat extra stemmen en de mogelijkheid is open.

En ja ik beredeneer eigenlijk alleen naar de gewenste coalitie toe want die moeten het simpelweg doen.
pi_82544765
Denk inderdaad dat paars de meest waarchijnlijke coaltie is, al is het wel weer het ultieme poldermodel. We eindigen ergens in het midden en uiteindelijk verandert er weinig.

VVD en PvdA liggen op dit moment erg ver uit elkaar en of die bij elkaar komen?

VVD/CDA+D66/ lijkt ook een mogelijkheid als D66 voldoende stemmen krijgt.
pi_82545146
Ja maar we zijn toch wel een beetje Balkende moe ik kan die vent in ieder geval niet meer zien. Vol overtuiging erin gaan doet hij wel. Indien je zoveel kabinetten laat vallen ben je simpelweg geen goed leider, hij praat er altijd omheen. Ook was hij tijdens de campagne de grootste moddergooier en als ik ergens een hekel aan heb dan is het dat wel. Breng je eigen standpunten naar buiten en reageer alleen met een tegenaanval indien je aangevallen wordt. Geen nutteloze steken onderwater.

De standpunten liggen inderdaad ver uit elkaar tussen de VVD en PVDA en het is maar de vraag of ze elkaar kunnen vinden. Maar laten we een keer een kabinet zijn termijn vol laten maken en coalitiepartners die ruziën is echt belachelijk.

Wel een beetje laf maar we zullen het zien. Ik wil niets volledig over links en niets volledig over rechts tja dan blijft er nog maar 1 optie open.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:04:40 #233
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82545168
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:52 schreef MSLOVER het volgende:

[..]

Lijkt me ook logisch als meer mensen een eigen woning bezitten. Dat was ook het doel toch? Daar was hij voor bedoeld.
De individuele HRA is voor de meeste mensen (en vooral de rijken) toegenomen. Huursubsidie is op beknibbeld, ondanks dat inderdaad minder mensen er gebruik van maakten.
quote:
Nu dat effect lijkt te hebben gaat men klagen dat het geld kost. Alleen al de laatste 3 jaar zijn er 200.000 meer woningeigenaren bijgekomen. Die genieten aftrek en dus gaan de lasten voor de staat omhoog. Het voorgenomen beleid werkt dus. Beetje makkelijk om dan achteraf de rekening te verhogen.

En op de overige punten wordt niet gereageerd. Lijkt wel of de HRA het enige probleem is in NL.
Het is idd CDA en VVD beleid om iedereen in een huisje te stoppen. Vandaar dat huren steeds onaantrekkelijker wordt gemaakt. O.a. door de huursubsidie aan te pakken.

Ik vind dat echt idioot. Want dat iedereen zo nodig een huisje moest hebben is een oorzaak geweest van de crisis. Daar is hier in het verleden door rechtse mensen op Fok op gewezen maar nu geven ze niet thuis. Dan doe ik het maar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82545906
Even iets anders: is het niet de gewoonte om geen campagne te voeren op de verkiezingsdag? Ik vind het vreemd dat Rutte vandaag bij Goedemorgen Nederland zat.
pi_82545981
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:04 schreef Klopkoek het volgende:

Het is idd CDA en VVD beleid om iedereen in een huisje te stoppen. Vandaar dat huren steeds onaantrekkelijker wordt gemaakt. O.a. door de huursubsidie aan te pakken.

Ik vind dat echt idioot. Want dat iedereen zo nodig een huisje moest hebben is een oorzaak geweest van de crisis. Daar is hier in het verleden door rechtse mensen op Fok op gewezen maar nu geven ze niet thuis. Dan doe ik het maar.
Daarom is een forum leuk, kunnen we ff van gedachten wisselen. Dat iedereen een huis moest hebben is niet de oorzaak van de crisis. Dat mensen een huis willen hebben dat ze niet kunnen betalen is een ander verhaal en geldt evenzeer voor de huren, al zijn de gevolgen lastiger in te schatten (denk aan schuldhulpverlening). In mijn humble opinion kost wonen geld. De beslissing tussen koop en huur moet mijn inziens gemaakt worden op basis van hoeveel verantwoordelijkheid je wilt nemen. Ik koop een eigen huis, omdat ik dan controle heb over hoe het wordt onderhouden en wat ik er mee doe. Je bent er dus zuinig op. Je gaat huren, omdat je al die lasten niet wilt hebben, maar uitbesteden (en geen vermogenopbouw wilt). Maak dus de huren afhankelijk van de koopmarkt en je maakt dat mogelijk. Oftewel, de huur van een huis is ongeveer gelijk aan de kosten die je zou hebben als je een igelijkwaardig egen huis koopt.

Persoonlijk kies ik nog altijd voor een eigen huis, ook omdat generaties na mij (mijn kinderen) hier weer profijt van hebben. Je moet dus de hele woningmarkt onder de loep nemen. Denk je dat mensen met hoge inkomens in veel te goedkope en gesubsieerde huurhuizen daar nog blijven wonen als ze ongeveer hetzelfde zouden moeten betalen als een koophuis?
pi_82546947
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:17 schreef Sloggi het volgende:
Even iets anders: is het niet de gewoonte om geen campagne te voeren op de verkiezingsdag? Ik vind het vreemd dat Rutte vandaag bij Goedemorgen Nederland zat.
Geen idee, hoorde dat hij vandaag ook door het land zwierf en kopjes koffie uitdeelde ;-)
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:54:32 #237
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82548057
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:18 schreef MSLOVER het volgende:

[..]

Daarom is een forum leuk, kunnen we ff van gedachten wisselen. Dat iedereen een huis moest hebben is niet de oorzaak van de crisis. Dat mensen een huis willen hebben dat ze niet kunnen betalen is een ander verhaal en geldt evenzeer voor de huren, al zijn de gevolgen lastiger in te schatten (denk aan schuldhulpverlening).
Te makkelijk. De huizen in de VS waren al niet al te luxe. Die waren erg karig. Kariger dan hier en duurder dan hier. Waarom? Omdat het een rechtser land is en ze een heilig vertrouwen hebben in de markt. Ze geloven daar niet zo in sociale rechten. In Nederland gelukkig hele lange tijd wel. Hier begreep men dat een degelijk huis de basis is om verder vooruit te kunnen komen.
quote:
In mijn humble opinion kost wonen geld. De beslissing tussen koop en huur moet mijn inziens gemaakt worden op basis van hoeveel verantwoordelijkheid je wilt nemen. Ik koop een eigen huis, omdat ik dan controle heb over hoe het wordt onderhouden en wat ik er mee doe. Je bent er dus zuinig op. Je gaat huren, omdat je al die lasten niet wilt hebben, maar uitbesteden (en geen vermogenopbouw wilt). Maak dus de huren afhankelijk van de koopmarkt en je maakt dat mogelijk. Oftewel, de huur van een huis is ongeveer gelijk aan de kosten die je zou hebben als je een igelijkwaardig egen huis koopt.

Persoonlijk kies ik nog altijd voor een eigen huis, ook omdat generaties na mij (mijn kinderen) hier weer profijt van hebben. Je moet dus de hele woningmarkt onder de loep nemen. Denk je dat mensen met hoge inkomens in veel te goedkope en gesubsieerde huurhuizen daar nog blijven wonen als ze ongeveer hetzelfde zouden moeten betalen als een koophuis?
Dit vind ik wel een redelijk verhaal. Maar weet je hoeveel mensen een aflossingsvrije hypotheek hebben? Das ook een soort vorm van huren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82548432
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Te makkelijk. De huizen in de VS waren al niet al te luxe. Die waren erg karig. Kariger dan hier en duurder dan hier. Waarom? Omdat het een rechtser land is en ze een heilig vertrouwen hebben in de markt. Ze geloven daar niet zo in sociale rechten. In Nederland gelukkig hele lange tijd wel. Hier begreep men dat een degelijk huis de basis is om verder vooruit te kunnen komen.
[..]

Dit vind ik wel een redelijk verhaal. Maar weet je hoeveel mensen een aflossingsvrije hypotheek hebben? Das ook een soort vorm van huren.
Laten we even voorop stellen. De US is een enorm kapitalistisch land dat compleet wereldvreemd is. Ik zou mijn kinderen daar nooit groot willen brengen. De huizen daar zijn zowiezo van een andere kwaliteit dan hier (v.n. houtbouw).

Maar even naar de aflossingvrije hypotheek. Daar heb je gelijk in. Die is teveel gepromoot de afgelopen jaren. Ik zou dan ook pleiten voor een systeem waarbij er fiscale voordelen aan een spaarhypotheek zitten. Bijvoorbeeld een grotere aftrek. Dat zorgt ervoor dat de hypotheekschulden omlaag gaan en de woonlasten, ook op de lange termijn, dalen. Dat maakt het tevens een stuk aantrekkelijker om te kopen, omdat na aflossing de woonlasten worden beperkt tot Gas, Water en Licht. Hoewel uiteraard de linkse partijen, met GL en PvdA voorop, dat niet weer eerlijk vinden en dus de woning in Box 3 (op een woning van 250000 3250 euro per jaar) plaatsen. Want een huis afbetalen en dan niets meer betalen kan natuurlijk niet he, ook al heb je er hard voor gewerkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door MSLOVER op 09-06-2010 14:18:55 ]
pi_82548593
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[..]

Je hebt er duidelijk niet gewoond. Kariger? Omdat je op TV ziet dat een gedeelte van de huizen van hout zijn, wil niet zeggen dat ze kariger zijn. Er zijn ook huizen die standaard geleverd worden met airco, koelkast, fornuis en/of andere standaard appliances. Wel grappig dat je het dan direct linkt aan 'rechts'. Dat kwam je toevallig goed uit zeker.

Oh, en die huizenprijzen:

Wat betaal je in Nederland voor zo'n standaard grijze bunker zonder voortuin?

[ Bericht 1% gewijzigd door axis303 op 09-06-2010 14:24:58 ]
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 14:20:03 #240
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_82549462
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als de PVV veel groter blijkt te worden dan verwacht werd aan de hand van de peilingen. Dat kan dan haast alleen maar ten koste gaan van de VVD, wat een groot voordeel zou kunnen worden voor de PvdA.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:21:14 #241
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_82549527
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef Mike het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als de PVV veel groter blijkt te worden dan verwacht werd aan de hand van de peilingen. Dat kan dan haast alleen maar ten koste gaan van de VVD, wat een groot voordeel zou kunnen worden voor de PvdA.
In 2006 heeft de PvdA naast de SP ook veel kiezers verloren aan de PVV. Ik verwacht dat dat vandaag weer kan gebeuren. Dan blijft Cohen onder de 30 zetels.
Pugna Pro Patria
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:23:08 #242
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82549638
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:21 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

In 2006 heeft de PvdA naast de SP ook veel kiezers verloren aan de PVV. Ik verwacht dat dat vandaag weer kan gebeuren. Dan blijft Cohen onder de 30 zetels.
Ik verwacht dat het CDA onder de 20 eindigt, omdat ze veel verliezen aan de CU en SGP.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82549739
Ik verwacht dat de PvdA eindigt op pakweg 27 zetels.
VVD gaat uitkomen op 32 a 33

CDA gaat nog klimmen, denk aan 28 zetels.
D66 zal ook plussen, denk aan 16 zetels.

En zie daar, een meerderheid van 76 zetels voor VVD/CDA en D66. Maar of die eruit komen?
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:25:33 #244
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_82549796
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef Mike het volgende:
Inderdaad Mensen denken inmiddels dat de VVD hun stem niet meer nodig heeft omdat ze een voorsprong hebben, maar ze hebben een stem juist harder nodig dan ooit!
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:25:47 #245
139330 TNA
For the stars that shine
pi_82549806
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:23 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het CDA onder de 20 eindigt, omdat ze veel verliezen aan de CU en SGP.
Het CDA heeft wel geluk dat Rouvoet de laatste campagnedagen blundert met uitspraken over homo's met een relatie.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:26:57 #246
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_82549871
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:24 schreef MSLOVER het volgende:
Ik verwacht dat de PvdA eindigt op pakweg 27 zetels.
VVD gaat uitkomen op 32 a 33

CDA gaat nog klimmen, denk aan 28 zetels.
D66 zal ook plussen, denk aan 16 zetels.

En zie daar, een meerderheid van 76 zetels voor VVD/CDA en D66. Maar of die eruit komen?
VVD en CDA komen daar heel makkelijk uit. D66 wordt lastiger, maar die hebben toch slappe knieën.
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 14:29:09 #247
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_82550003
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:21 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Dat de SP zetels zou kunnen verliezen, snap ik wel, zowel de SP als de PVV zijn toch vaak een proteststem. Maar de PvdA lijkt me op dit moment toch ver van de PVV af te staan.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_82550090
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:29 schreef Mike het volgende:

[..]

Maar de PvdA lijkt me op dit moment toch ver van de PVV af te staan.
Daarentegen huppelen mensen ook van de VVD naar de PVV en vice versa en die staan op diverse terreinen ook mijlenver uit elkaar.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 14:34:24 #249
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_82550370
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Daarentegen huppelen mensen ook van de VVD naar de PVV en vice versa en die staan op diverse terreinen ook mijlenver uit elkaar.

Dat klopt, maar voor veel van die mensen zijn alleen de onderwerpen Veiligheid en Immigratie belangrijk en de VVD is dan toch een beetje PVV-light, voor mensen die Wilders vinden doorslaan en ook wat beter naar de economie kijken.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:35:33 #250
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82550459
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:05 schreef axis303 het volgende:

[..]

Je hebt er duidelijk niet gewoond. Kariger? Omdat je op TV ziet dat een gedeelte van de huizen van hout zijn, wil niet zeggen dat ze kariger zijn. Er zijn ook huizen die standaard geleverd worden met airco, koelkast, fornuis en/of standaard appliances. Wel grappig dat je het dan direct linkt aan 'rechts'. Dat kwam je toevallig goed uit zeker.

Oh, en die gemiddelde huizenprijzen:

[ afbeelding ]

Wat betaal je in Nederland voor zo'n standaard grijze bunker zonder voortuin?
arrogante en inhoudsloze reactie. gemiddelde huizenprijzen zeggen niks, om te beginnen. het besteedbare inkomen van amerikanen is gemiddeld 50000 dollar. daarvan besteden ze 17000 dollar aan 'housing'. uiteraard is dat nog hoger als je in een stedelijke omgeving woont (hier). In Nederland nemen de uitgaven aan behuizing gemiddeld 24% voor zijn rekening (klik). De uitgaven in dit zwaar verstedelijkte land liggen dus aanzienlijk onder het niveau van de Verenigde Staten.
Dat zegt veel meer dan een plaatje over gemiddelde huizenprijzen. Op de rest van jouw anekdotische verhaal ga ik niet in.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:40:26 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82550799
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:02 schreef MSLOVER het volgende:

[..]

Laten we even voorop stellen. De US is een enorm kapitalistisch land dat compleet wereldvreemd is. Ik zou mijn kinderen daar nooit groot willen brengen. De huizen daar zijn zowiezo van een andere kwaliteit dan hier (v.n. houtbouw).
Niet alleen door de houtbouw maar sowieso zijn de achterstandswijken daar nog slechter aan toe dan hier. Slechte kwaliteit tegen relatief hoge kosten. Dat lees je in de amerikaanse kranten ook.

Houtbouw is vooral populair op het platteland volgens mij. Daar kun je gewoon relatief goedkoop een groot huis aanschaffen. Geen enkel probleem.

Ik bedoel alleen maar dat het subsidiëren en reguleren van huizen niet slecht hoeft te zijn als je daarmee een zeker kwaliteitsniveau af dwingt.
quote:
Maar even naar de aflossingvrije hypotheek. Daar heb je gelijk in. Die is teveel gepromoot de afgelopen jaren. Ik zou dan ook pleiten voor een systeem waarbij er fiscale voordelen aan een spaarhypotheek zitten. Bijvoorbeeld een grotere aftrek. Dat zorgt ervoor dat de hypotheekschulden omlaag gaan en de woonlasten, ook op de lange termijn, dalen. Dat maakt het tevens een stuk aantrekkelijker om te kopen, omdat na aflossing de woonlasten worden beperkt tot Gas, Water en Licht. Hoewel uiteraard de linkse partijen, met GL en PvdA voorop, dat niet weer eerlijk vinden en dus de woning in Box 3 (op een woning van 250000 3250 euro per jaar) plaatsen. Want een huis afbetalen en dan niets meer betalen kan natuurlijk niet he, ook al heb je er hard voor gewerkt.
Ja, dat vind ik ook. Aflossingsvrije hypotheken zouden ontmoedigd moeten worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82550925
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:35 schreef Klopkoek het volgende:
arrogante en inhoudsloze reactie. gemiddelde huizenprijzen zeggen niks, om te beginnen.
Kleine correctie, het gaat in die grafiek om de mediaan. De middelste waarde dus, veel robuuster tegen uitschieters dan het gemiddelde.
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 14:44:24 #253
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_82551039
Kunnen jullie ophouden in dit peilingentopic over de huizenprijzen?
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:44:55 #254
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82551068
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kleine correctie, het gaat in die grafiek om de mediaan. De middelste waarde dus, veel robuuster tegen uitschieters dan het gemiddelde.
ook dan zegt het geen hol. percentage bestedingen wat op gaat aan wonen (incl. tuin en onderhoud) zegt een stuk meer. als je een vergelijking wilt maken tussen landen. maar ook dan zit je met het probleem van verschillende bevolkingsdichtheden etc.

sowieso had ik het over de kwaliteit van huizen, afgezet tegen de prijs.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82551681
Met 50000 dollar aan besteedbaar inkomen doen ze het niet slecht daar in de VS. Natuurlijk moeten daar nog wel bepaalde voorzieningen van betaald worden die bij ons in het sociale stelsel zitten, maar toch...

Dacht dat ze nog minder verdienden...
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:57:46 #256
104871 remlof
Europees federalist
pi_82551804
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:44 schreef Mike het volgende:
Dat dus, open maar een apart topic. Ik ga hier zo deleten.
pi_82551819
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:44 schreef Mike het volgende:
Sorry, er speelt natuurlijk meer dan de huizenprijzen ;-)
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 14:58:39 #258
236264 crew  capricia
pi_82551862
Wanneer komen de eerste exit-polls?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 juni 2010 @ 14:59:13 #259
862 Arcee
Look closer
pi_82551896
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef capricia het volgende:
Even na 21:00 uur, lijkt mij.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82551964
quote:
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_82551999
Het blijkt dat Maurice de Hond gewoon de peiling om 19:30 wil laten zien in DWDD i.p.v. wachten tot 21:00
pi_82552162
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:01 schreef Gebruikersnaam91 het volgende:
Het blijkt dat Maurice de Hond gewoon de peiling om 19:30 wil laten zien in DWDD i.p.v. wachten tot 21:00
Vind ik niet kies mocht het waar zijn. Dan kan het stemgedrag van mensen nog sterk beïnvloeden.

Alles voor de kijkcijfers.
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 15:05:20 #263
236264 crew  capricia
pi_82552216
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:01 schreef Gebruikersnaam91 het volgende:
Mooi. Dan ga ik daarna wel stemmen..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82552282
Nee, hij heeft gezegd dat hij dat niet zal doen, hij is er wel in DWDD, maar gaat geen peilingen lanceren.
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:06:48 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82552304
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:06 schreef Rosite het volgende:
Nee, hij heeft gezegd dat hij dat niet zal doen, hij is er wel in DWDD, maar gaat geen peilingen lanceren.
Netjes van hem
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82552323
quote:
In Nederland is het gebruikelijk dat pas na 21.00 te doen. Maar het is niet verboden .
pi_82554201
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:06 schreef Rosite het volgende:
Mooi.
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:44:59 #268
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_82554326
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Netjes van hem
hij gaat het net als met de gemeenteraadsverkiezingen doen.
Als http://bit.ly/bmjHe3 dus. Lijkt me ook niet goed.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_82559016
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:44 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

hij gaat het net als met de gemeenteraadsverkiezingen doen.
Als http://bit.ly/bmjHe3 dus. Lijkt me ook niet goed.
Slecht idee idd. Kunnen we niet gewoon lekker tot 21:01 wachten?
pi_82559372
Zo, plicht gedaan, vrouw is onderweg. Ben benieuwd. Was niet echt druk.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:25:54 #271
139330 TNA
For the stars that shine
pi_82561733
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Slecht idee idd. Kunnen we niet gewoon lekker tot 21:01 wachten?
Precies. De Hond moet hier echt mee kappen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:12:18 #272
139330 TNA
For the stars that shine
pi_82563748
Goed, volgens De Hond staan er om 19.30 uur op peil.nl "duidelijke trends".
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:16:04 #273
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82563940
Voor het eerst zullen we in Nederland 'too close to call' krijgen. Volgens een andere poll die ik zag staan CDA, PvdA en VVD nagenoeg gelijk, dan komt mijn voorspelling van gisteren (verrassing JP) wellicht toch nog uit.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:19:18 #274
104871 remlof
Europees federalist
pi_82564121
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:16 schreef ouderejongere het volgende:
Voor het eerst zullen we in Nederland 'too close to call' krijgen. Volgens een andere poll die ik zag staan CDA, PvdA en VVD nagenoeg gelijk, dan komt mijn voorspelling van gisteren (verrassing JP) wellicht toch nog uit.
Krijgen we nu ook landelijke hertellingen?
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:21:48 #275
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82564234
Ik vraag me af wat de exit-poll anderhalf uur voor sluiting voor verschil kan maken. Ik denk dat het tot 3 zetels verschil kan maken. Als ik geweten had dat die poll kwam was ik pas even voor 9 uur gegaan, als de race al gelopen is had ik dan anders gestemd.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:23:59 #276
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82564356
Dit wordt zó spannend
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_82564450
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:23 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Dit wordt zó spannend
Op wie heb je gestemd, chewbacca?
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:25:55 #278
139330 TNA
For the stars that shine
pi_82564460
Toch lijkt het me simpelweg hilarisch als Balkenende alsnog wint
pi_82564485
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:25 schreef TNA het volgende:
Dat heb ik liever dan dat Cohen wint.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 juni 2010 @ 19:27:12 #280
862 Arcee
Look closer
pi_82564532
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:21 schreef ouderejongere het volgende:
Ik vraag me af wat de exit-poll anderhalf uur voor sluiting voor verschil kan maken. Ik denk dat het tot 3 zetels verschil kan maken. Als ik geweten had dat die poll kwam was ik pas even voor 9 uur gegaan, als de race al gelopen is had ik dan anders gestemd.
Het is geen exitpoll.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82564577
Als de PvdA wint ga ik mij goed vermaken op FOK!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82564610
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat heb ik liever dan dat Cohen wint.
Genoteerd!
pi_82564654
Wordt echt fucking spannend Zelfs balkie maakt nog kans. Dan gaat hij wel lief kijken denk ik.
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:29:29 #284
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82564674
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
Haha ja, de tranen die dan zullen vloeien.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 19:30:31 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_82564710
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:21 schreef ouderejongere het volgende:
rare redenering. Het blijft hoe dan ook een peiling, daar kun je niet teveel waarde aan hechten...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_82564729
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we het hopen heer Koos.
pi_82564753
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:29 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Haha ja, de tranen die dan zullen vloeien.
Dan nog behoort een VVD-CDA coup tot de mogelijkheden.
pi_82564763
Ben benieuwd wat Maurice gaat doen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_82564812
Ik hoop dat De Hond beschaafd genoeg is om die peilingen achterwege te laten. Het hoort niet dus anderhalf uur wachten kan nog wel even
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:32:30 #290
104871 remlof
Europees federalist
pi_82564822
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ben benieuwd wat Maurice gaat doen.
Wedden dat ie dit grafiekje gaat laten zien?

woensdag 9 juni 2010 @ 19:33:08 #291
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_82564847
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:25 schreef TNA het volgende:
Dit zijn geen grappen.
3 keer links is ook rechts
pi_82564867
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Met welke partijen? Als de PvdA echt de grootste wordt dan kunnen de andere partijen gewoon niet om Cohen heen.
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 19:34:02 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_82564898
Ik denk dat de PVV nog wel eens kan gaan verrassen, aangezien mensen in peilingen vaak niet eerlijk durven te zijn over een 'extreme' stem. Ze zouden naar mijn verwachting best wel eens 25 zetels kunnen pakken.

Aan de andere kant is wilders de laatste week wat gematigder, wat voor minder kiezers gezorgd kan hebben. Maar ik blijf bij mijn voorspelling
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 juni 2010 @ 19:34:49 #294
862 Arcee
Look closer
pi_82564943

Maximaal 24 voor CDA? Lijkt me sterk.
pi_82564944
quote:

[..]

Dat zou echt een ramp zijn
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_82564967
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met welke partijen? Als de PvdA echt de grootste wordt dan kunnen de andere partijen gewoon niet om Cohen heen.
Dat kan wel. VVD-CDA-D66-GL behoort gewoon tot de mogelijke coalities. Het is eerder vertoond dus ik zou het zeker niet uitsluiten.
pi_82565000
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:34 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat de PVV nog wel eens kan gaan verrassen, aangezien mensen in peilingen vaak niet eerlijk durven te zijn over een 'extreme' stem. Ze zouden naar mijn verwachting best wel eens 25 zetels kunnen pakken.
Waarom zouden mensen daar niet eerlijk voor durven uitkomen. Meeste polls gaan gewoon via de mail.
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:36:04 #298
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82565011
quote:

[..]

Oh ja. Een PvdA-CDA coup bij een VVD-overwinning zou nog hilarischer zijn.
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 19:36:18 #299
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_82565022
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

je hebt de verkiezingen van 2003 gemist? Pvda was de grootste maar CDA, VVD en D66 kwamen in de regering.
pi_82565035
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:36 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh ja. Een PvdA-CDA coup bij een VVD-overwinning zou nog hilarischer zijn.
Daar kan ik beter mee leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')