Bolkesteijn en MrBadguy hebben weinig op met de democratie. Die willen ze afschaffen. MrBadguy zei "liever dat weinig mensen gaan stemmen dat de VVD de grootste wordt".quote:Op woensdag 9 juni 2010 08:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Typisch dat je weinig anders lijkt uit te kunnen stralen dan negatieve keuzes.
Mensen moeten toch lekker zelf weten waar ze op stemmen? We zijn een democratie
tering he, jij bent echt ziek in je hoofd met je 120 miljard. ga toch fietsen. en uiteraard wel de dingetjes over houden die het roofkapitalisme faciliteren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 02:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waar zou je eigenlijk iemand indelen die gewoon heel fors wil snoeien in de overheid? Ik wil dat de overheid een veel kleinere begroting krijgt (met een korte berekening kwam ik laatst op 120 miljard bezuinigen), ik wil dat de overheid veel minder taken op zich gaat nemen, ik wil dat de privacy van burgers gerespecteerd wordt en ik wil dat soft-drugs gelegaliseerd worden. Sommigen vinden mij conservatief omdat ik voor een radicaal kleinere overheid ben, maar dat is onterecht als je kijkt naar mijn standpunt op het gebied van privacy en soft-drugs.
Klopkoek, je kunt eigenlijk beter hopen op een zo rechts mogelijk regering. Al die kiezers die nu opeens op de VVD stemmen en dan keihard zelf de nadelige gevolgen gaan ondervinden (want echt niet alle VVD-stemmers zijn succesvolle ondernemers) zullen dan bij de volgende verkiezingen gegarandeerd zo links mogelijk stemmen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 08:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen schijnen te onderschatten hoe rechts D66 wel niet is en wat voor slappe knietjes de PvdA heeft. Ik wil absoluut geen paars. Dan wordt een grote linkse partij medeplichtig aan afbraakbeleid. Dus ik frustreer paars door op de SP te stemmen. D66 en VVD zijn rampenpartijen voor mij persoonlijk, die gaan mij hard pakken dus die moeten eruit.
Precies, ik hoop liever op rechts ipv paars. Links wordt niet medeplichtig gemaakt, de VVD gaat haar programma ten aanzien van de middenklasse uitvoeren... dat wordt feest. Met de PvdA erbij zul je zien dat voor de belangrijkste kiezersgroepen verwaterde compromissen uit de bus komen. Dan moeten de bezuinigingen ergens anders vandaan komen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 08:46 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Klopkoek, je kunt eigenlijk beter hopen op een zo rechts mogelijk regering. Al die kiezers die nu opeens op de VVD stemmen en dan keihard zelf de nadelige gevolgen gaan ondervinden (want echt niet alle VVD-stemmers zijn succesvolle ondernemers) zullen dan bij de volgende verkiezingen gegarandeerd zo links mogelijk stemmen.
Wat is volgens jou de middenklaase?quote:Op woensdag 9 juni 2010 08:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Precies, ik hoop liever op rechts ipv paars. Links wordt niet medeplichtig gemaakt, de VVD gaat haar programma ten aanzien van de middenklasse uitvoeren... dat wordt feest. Met de PvdA erbij zul je zien dat voor de belangrijkste kiezersgroepen verwaterde compromissen uit de bus komen. Dan moeten de bezuinigingen ergens anders vandaan komen.
Die is in NL heel erg breed. Van driekwart modaal tot 2 keer modaal. Daar zitten de belangrijkste kiezersgroepen. Het verdient een applausje dat de VVD met zo'n ongunstig programma toch nog zoveel zetels weet te scoren.quote:
Het gemiddelde wordt erg opgetrokken doordat de top 10% veel meer is gaan verdienen en een enorme welvaartsstijging heeft gekend. Gemiddelde zegt niet zoveel. Wel waar de grootste bulk mensen zitten en die zitten ongeveer van driekwart modaal tot 2 keer (tot 2,5) modaal. Deze grote bulk mensen worden door de politici vaak aangesproken als 'de middenklasse'. "De onderwijzer, de bakker, de verpleger" zoals Rutte het zegt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:15 schreef MSLOVER het volgende:
Ok, dat komt redelijk overeen met het gemiddelde inkomen in NL, ongeveer 56.000 euro. (< dan 2 * modaal).
Dus indien je 2 keer modaal verdient behoor je bij de gemiddelde nederlander en de middenklasse.
Dat is in ieder geval het beeld wat zij hebben ja. Of dat ook echt zo is hoor ik wisselende verhalen over.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:34 schreef MSLOVER het volgende:
Maar volgens mij is het huizenbezit onder die groep erg groot, of ligt dat aan mij? Het aantal mensen dat in enorme villa's woont is procentueel enorm klein. Dus die aanpakken is symboolpolitiek.
Wel de HRA aanpakken betekent dus vooral de middenklasse raken...
Dat vind ik dan weer niet. Er is al veel te veel geliberaliseerd bij deze basisbehoefte. Ik vind dat iedereen fatsoenlijk behoort te wonen. Dat is een noodzakelijke voorwaarde om wat van je leven te kunnen maken.quote:(Overigens ben ik wel voor het teurgbrengen van de HRA, maar alleen in combinatie met de rest van de woningmarkt, dus eigenwoningforfait, huurtoeslag, sociale huurwoningen, overdrachtsbelasting etc etc).
Dat ben ik met je eens. Maar wat is fatsoenlijk wonen? Een huis van 150.000? 250.000? 350.000? Een huis van 150.000 voldoet ook hoor... Laten we niet vergeten dat mensen met duurdere woningen daar ook hard voor werken. Het beginsel, Jan Modaal moet ook zo'n woning kunnen kopen, vind ik compleet scheef...quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval het beeld wat zij hebben ja. Of dat ook echt zo is hoor ik wisselende verhalen over.
Heel veel mensen bezitten tegenwoordig een huisje. Meer dan vroeger en die zijn allemaal bang voor hun huizenprijzen.
Dat vind ik dan weer niet. Er is al veel te veel geliberaliseerd bij deze basisbehoefte. Ik vind dat iedereen fatsoenlijk behoort te wonen. Dat is een noodzakelijke voorwaarde om wat van je leven te kunnen maken.
Laten we ook niet vergeten dat die top 20%, zoals hierboven beschreven, meer dan 90% van de belastingen ophoesten, met de HRA inbegrepen.quote:De HRA aanpakken is trouwens geen symboolpolitiek. 13 miljard waarvan 50% naar de 20% hoogste inkomens gaan. Een behoorlijk bedrag maar of het terecht is dat dit aangepakt moet worden is een politieke keuze. Wel is het zo dat bij die top 20% ook individuen zitten met een inkomen van circa 50000 euro per jaar.
Een goed huis kun je niet uit drukken in geld. Daarom zijn ooit de woningbouwverenigingen opgezet om tegen zo laag mogelijke kosten zo goed mogelijke woningen neer te zetten. Ik vind dat iedereen fatsoenlijk moet kunnen wonen. Het hoeft niet luxe maar het liefst wel veilig, degelijk, niet al te lawaaierig etc.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:58 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar wat is fatsoenlijk wonen? Een huis van 150.000? 250.000? 350.000? Een huis van 150.000 voldoet ook hoor... Laten we niet vergeten dat mensen met duurdere woningen daar ook hard voor werken. Het beginsel, Jan Modaal moet ook zo'n woning kunnen kopen, vind ik compleet scheef...
Ja maar daar kun je weer tegenover zetten dat die top 20% nu eenmaal veel meer is gaan verdienen en dus ondanks een lager wordende lastendruk procentueel meer bij draagt aan de IB. En de HRA is geen vaste subsidie. Dat is gegroeid van 3 naar 12 miljard in 15 jaar tijd. Gewoon veel te extreem.quote:[..]
Laten we ook niet vergeten dat die top 20%, zoals hierboven beschreven, meer dan 90% van de belastingen ophoesten, met de HRA inbegrepen.
Afschaffen heb ik niet gezegd, ik heb gewoon liever een lage opkomst met VVD als grootste dan een hoge opkomst met PvdA (of PVV wat dat betreft) als grootste. Dat past allemaal nog prima binnen onze democratische spelregelsquote:Op woensdag 9 juni 2010 08:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bolkesteijn en MrBadguy hebben weinig op met de democratie. Die willen ze afschaffen. MrBadguy zei "liever dat weinig mensen gaan stemmen dat de VVD de grootste wordt".
Vind jij... je bent nog maar een stap verwijderd van het actief drukken van de opkomstquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Afschaffen heb ik niet gezegd, ik heb gewoon liever een lage opkomst met VVD als grootste dan een hoge opkomst met PvdA (of PVV wat dat betreft) als grootste. Dat past allemaal nog prima binnen onze democratische spelregels
Nou nou nou, we hebben in Nederland niet de plicht om te stemmen, wel het recht. Ik ben geen God die de actief de opkomst kan of wil beïnvloeden. Ik stem gewoon op de VVD en ben eigenlijk heel lief (quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vind jij... je bent nog maar een stap verwijderd van het actief drukken van de opkomst
De HRA is geen subsidie, maar een belastingkorting, zoals we er zoveel van kennen in NL. En bij een gelijkheidsbeginsel gelden de regels net zo goed voor de rijken als voor de armen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:04 schreef Klopkoek het volgende:
Ja maar daar kun je weer tegenover zetten dat die top 20% nu eenmaal veel meer is gaan verdienen en dus ondanks een lager wordende lastendruk procentueel meer bij draagt aan de IB. En de HRA is geen vaste subsidie. Dat is gegroeid van 3 naar 12 miljard in 15 jaar tijd. Gewoon veel te extreem.
Waarom zou het onbespreekbaar zijn? Er is best wel wat voor te zeggen vind ik. Anderzijds moet je ook niet teveel verwachtingen van zulke maatregelen denk ik. Ten eerste omdat NL ook volgens Europese regels verplicht is om een aandeel aan vluchtelingen e.d. op te nemen, die kun je sowieso niet weren. Je weert misschien een groep kansarme immigranten, maar hier in Australie is de praktijk dat mensen die graag willen komen gewoon hier of daar bij de een of andere speciaal voor dat doel opgerichte instelling een certificaat halen/kopen die aansluit bij een van de beroepen die op dat moment op de lijst van gevraagde beroepen staat. Binnen 1 jaar werk hebben betekent ook niets, je kunt die baan een paar maanden later weer verloren zijn. Hier zie je dat ook sterk gebeuren bij immigranten zodra het economisch wat minder gaat. Bovendien lijkt een verplicht examen Nederlands in ons geval niet zo praktisch gezien de kennisimmigranten die je wel graag wilt hebben (naar ik aanneem).quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:24 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
De PVV is te extreem. Het probleem is niet de islam, en ook niet marokkanen. Wel dienen we eisen te stellen aan hen die hier willen wonen en werken.Het begint met taal, prachtige term, en niet echt in praktijk gebracht nog (mijn vrouw werkt op een zwarte school, he een van die 'gewone burgers' ;-)). Zolang er bij oudergesprekken een tolk aanwezig moet zijn, zit er toch iets niet goed me dunkt...
Laten we Canada als voorbeeld nemen. Wil je immigreren in Canada, dan dien je:
1. Aannemelijk te maken dat je in je levensonderhoud kan voorzien
2. Binnen 1 jaar werk te hebben
3. Een minimaal bedrag meenemen om die garantie voor levensonderhoud te ondersteunen
4. Een minimaal opleidingsniveau hebben
5. Een examen afleggen in zowel de engelse als franse taal
Kan je niet aan bovenstaande voldoen, dan kom je er niet in. En persoonlijk vind ik bovenstaanden logisch! Het voorkomt ingewikkelde integratie regelingen en subsidies. Waarom is dat hier onbespreekbaar?
Geneuzel over namen, feit is dat de HRA geld kost aan de staat, en veel. Feit is ook dat je er meer van profiteert naarmate je rijker bent. Tijd om aan beide praktijken paal en perk te stellen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:24 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
De HRA is geen subsidie, maar een belastingkorting, zoals we er zoveel van kennen in NL. En bij een gelijkheidsbeginsel gelden de regels net zo goed voor de rijken als voor de armen.
Vluchtelingen zijn geen vrijwillege immigranten. En mensen in nood moet je helpen. Het gaat inderdaad om kansarme immigranten en laten we wel wezen, die kunnen overal vandaan komen, niet alleen uit het midden oosten en afrika. En een lijst met gewenste beroepen lijkt me ook raar. Dat stel ik ook niet. Een minimaal opleidingsniveau is al een begin. De kennisimmigranten die hier willen werken en vestigen zijn prima bereid de taal te leren. NL is moeilijk, maar niet onmogelijk. Wil je alleen hier werken, dan lijkt Engels me voldoende. Die groep doet ook geen beroep op het sociale stelsel.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:45 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Waarom zou het onbespreekbaar zijn? Er is best wel wat voor te zeggen vind ik. Anderzijds moet je ook niet teveel verwachtingen van zulke maatregelen denk ik. Ten eerste omdat NL ook volgens Europese regels verplicht is om een aandeel aan vluchtelingen e.d. op te nemen, die kun je sowieso niet weren. Je weert misschien een groep kansarme immigranten, maar hier in Australie is de praktijk dat mensen die graag willen komen gewoon hier of daar bij de een of andere speciaal voor dat doel opgerichte instelling een certificaat halen/kopen die aansluit bij een van de beroepen die op dat moment op de lijst van gevraagde beroepen staat. Binnen 1 jaar werk hebben betekent ook niets, je kunt die baan een paar maanden later weer verloren zijn. Hier zie je dat ook sterk gebeuren bij immigranten zodra het economisch wat minder gaat. Bovendien lijkt een verplicht examen Nederlands in ons geval niet zo praktisch gezien de kennisimmigranten die je wel graag wilt hebben (naar ik aanneem).
Niet dus, het levert ze minder op, het kost ze niks. Afschaffen van de HRA is gewoon het verhogen van de belastingdruk en heeft niks met bezuinigen te maken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geneuzel over namen, feit is dat de HRA geld kost aan de staat, en veel.
Niet afschaffen maar beperken... tot een eerder niveau en eerder niveau aan herverdeling. simpelquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet dus, het levert ze minder op, het kost ze niks. Afschaffen van de HRA is gewoon het verhogen van de belastingdruk en heeft niks met bezuinigen te maken.
Veel zaken kosten de staat geld en niet allemaal zijn even nuttig. Als we daar nu eerst eens naar kijken in plaats van de lasten te verzwaren. Dat is zo makkelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geneuzel over namen, feit is dat de HRA geld kost aan de staat, en veel. Feit is ook dat je er meer van profiteert naarmate je rijker bent. Tijd om aan beide praktijken paal en perk te stellen.
Je zevert weer over benoemingen. Onder de streep is de staatskas slechter uit met de HRA dan zonder de HRA. Overigens ben ik voor het afschaffen van de HRA en dat in de vorm van lastenverlaging elders weer terug geven. Een simpeler belastingstelsel dat de bureaucratie terugdringt en waar niet slechts huizenbezitters van profiterenquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet dus, het levert ze minder op, het kost ze niks. Afschaffen van de HRA is gewoon het verhogen van de belastingdruk en heeft niks met bezuinigen te maken.
Waarom alles zo simpel opstellen? Huurders profiteren ook van de huurtoeslag (he, een echte subsidie). Dus om weer terug te gaan naar de kern, de HRA alleen is niet het probleem. Je kan het alleen oplossen door alle woning gerelateerde subsidies en belastingen onder de loep te nemen...quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je zevert weer over benoemingen. Onder de streep is de staatskas slechter uit met de HRA dan zonder de HRA. Overigens ben ik voor het afschaffen van de HRA en dat in de vorm van lastenverlaging elders weer terug geven. Een simpeler belastingstelsel dat de bureaucratie terugdringt en waar niet slechts huizenbezitters van profiteren
Huursubsidie is jaar na jaar op beknibbeld. HRA is jaar na jaar toegenomen...quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:38 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Waarom alles zo simpel opstellen? Huurders profiteren ook van de huurtoeslag (he, een echte subsidie). Dus om weer terug te gaan naar de kern, de HRA alleen is niet het probleem. Je kan het alleen oplossen door alle woning gerelateerde subsidies en belastingen onder de loep te nemen...
Zoals jij het voorstelt gaan de huurders er dubbel op vooruit. Waarom dan een eigen woning?
Oplossing ? Huur aftrekbaar maken net als de hypotheekrente. Iedereen blijquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Huursubsidie is jaar na jaar op beknibbeld. HRA is jaar na jaar toegenomen...
Lijkt me ook logisch als meer mensen een eigen woning bezitten. Dat was ook het doel toch? Daar was hij voor bedoeld.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Huursubsidie is jaar na jaar op beknibbeld. HRA is jaar na jaar toegenomen...
De individuele HRA is voor de meeste mensen (en vooral de rijken) toegenomen. Huursubsidie is op beknibbeld, ondanks dat inderdaad minder mensen er gebruik van maakten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:52 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Lijkt me ook logisch als meer mensen een eigen woning bezitten. Dat was ook het doel toch? Daar was hij voor bedoeld.
Het is idd CDA en VVD beleid om iedereen in een huisje te stoppen. Vandaar dat huren steeds onaantrekkelijker wordt gemaakt. O.a. door de huursubsidie aan te pakken.quote:Nu dat effect lijkt te hebben gaat men klagen dat het geld kost. Alleen al de laatste 3 jaar zijn er 200.000 meer woningeigenaren bijgekomen. Die genieten aftrek en dus gaan de lasten voor de staat omhoog. Het voorgenomen beleid werkt dus. Beetje makkelijk om dan achteraf de rekening te verhogen.
En op de overige punten wordt niet gereageerd. Lijkt wel of de HRA het enige probleem is in NL.
Daarom is een forum leuk, kunnen we ff van gedachten wisselen. Dat iedereen een huis moest hebben is niet de oorzaak van de crisis. Dat mensen een huis willen hebben dat ze niet kunnen betalen is een ander verhaal en geldt evenzeer voor de huren, al zijn de gevolgen lastiger in te schatten (denk aan schuldhulpverlening). In mijn humble opinion kost wonen geld. De beslissing tussen koop en huur moet mijn inziens gemaakt worden op basis van hoeveel verantwoordelijkheid je wilt nemen. Ik koop een eigen huis, omdat ik dan controle heb over hoe het wordt onderhouden en wat ik er mee doe. Je bent er dus zuinig op. Je gaat huren, omdat je al die lasten niet wilt hebben, maar uitbesteden (en geen vermogenopbouw wilt). Maak dus de huren afhankelijk van de koopmarkt en je maakt dat mogelijk. Oftewel, de huur van een huis is ongeveer gelijk aan de kosten die je zou hebben als je een igelijkwaardig egen huis koopt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:04 schreef Klopkoek het volgende:
Het is idd CDA en VVD beleid om iedereen in een huisje te stoppen. Vandaar dat huren steeds onaantrekkelijker wordt gemaakt. O.a. door de huursubsidie aan te pakken.
Ik vind dat echt idioot. Want dat iedereen zo nodig een huisje moest hebben is een oorzaak geweest van de crisis. Daar is hier in het verleden door rechtse mensen op Fok op gewezen maar nu geven ze niet thuis. Dan doe ik het maar.
Geen idee, hoorde dat hij vandaag ook door het land zwierf en kopjes koffie uitdeelde ;-)quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:17 schreef Sloggi het volgende:
Even iets anders: is het niet de gewoonte om geen campagne te voeren op de verkiezingsdag? Ik vind het vreemd dat Rutte vandaag bij Goedemorgen Nederland zat.
Te makkelijk. De huizen in de VS waren al niet al te luxe. Die waren erg karig. Kariger dan hier en duurder dan hier. Waarom? Omdat het een rechtser land is en ze een heilig vertrouwen hebben in de markt. Ze geloven daar niet zo in sociale rechten. In Nederland gelukkig hele lange tijd wel. Hier begreep men dat een degelijk huis de basis is om verder vooruit te kunnen komen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:18 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Daarom is een forum leuk, kunnen we ff van gedachten wisselen. Dat iedereen een huis moest hebben is niet de oorzaak van de crisis. Dat mensen een huis willen hebben dat ze niet kunnen betalen is een ander verhaal en geldt evenzeer voor de huren, al zijn de gevolgen lastiger in te schatten (denk aan schuldhulpverlening).
Dit vind ik wel een redelijk verhaal. Maar weet je hoeveel mensen een aflossingsvrije hypotheek hebben? Das ook een soort vorm van huren.quote:In mijn humble opinion kost wonen geld. De beslissing tussen koop en huur moet mijn inziens gemaakt worden op basis van hoeveel verantwoordelijkheid je wilt nemen. Ik koop een eigen huis, omdat ik dan controle heb over hoe het wordt onderhouden en wat ik er mee doe. Je bent er dus zuinig op. Je gaat huren, omdat je al die lasten niet wilt hebben, maar uitbesteden (en geen vermogenopbouw wilt). Maak dus de huren afhankelijk van de koopmarkt en je maakt dat mogelijk. Oftewel, de huur van een huis is ongeveer gelijk aan de kosten die je zou hebben als je een igelijkwaardig egen huis koopt.
Persoonlijk kies ik nog altijd voor een eigen huis, ook omdat generaties na mij (mijn kinderen) hier weer profijt van hebben. Je moet dus de hele woningmarkt onder de loep nemen. Denk je dat mensen met hoge inkomens in veel te goedkope en gesubsieerde huurhuizen daar nog blijven wonen als ze ongeveer hetzelfde zouden moeten betalen als een koophuis?
Laten we even voorop stellen. De US is een enorm kapitalistisch land dat compleet wereldvreemd is. Ik zou mijn kinderen daar nooit groot willen brengen. De huizen daar zijn zowiezo van een andere kwaliteit dan hier (v.n. houtbouw).quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Te makkelijk. De huizen in de VS waren al niet al te luxe. Die waren erg karig. Kariger dan hier en duurder dan hier. Waarom? Omdat het een rechtser land is en ze een heilig vertrouwen hebben in de markt. Ze geloven daar niet zo in sociale rechten. In Nederland gelukkig hele lange tijd wel. Hier begreep men dat een degelijk huis de basis is om verder vooruit te kunnen komen.
[..]
Dit vind ik wel een redelijk verhaal. Maar weet je hoeveel mensen een aflossingsvrije hypotheek hebben? Das ook een soort vorm van huren.
Je hebt er duidelijk niet gewoond. Kariger? Omdat je op TV ziet dat een gedeelte van de huizen van hout zijn, wil niet zeggen dat ze kariger zijn. Er zijn ook huizen die standaard geleverd worden met airco, koelkast, fornuis en/of andere standaard appliances. Wel grappig dat je het dan direct linkt aan 'rechts'. Dat kwam je toevallig goed uit zeker.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Te makkelijk. De huizen in de VS waren al niet al te luxe. Die waren erg karig. Kariger dan hier en duurder dan hier. Waarom? Omdat het een rechtser land is en ze een heilig vertrouwen hebben in de markt. Ze geloven daar niet zo in sociale rechten. In Nederland gelukkig hele lange tijd wel. Hier begreep men dat een degelijk huis de basis is om verder vooruit te kunnen komen.
[..]
Dit vind ik wel een redelijk verhaal. Maar weet je hoeveel mensen een aflossingsvrije hypotheek hebben? Das ook een soort vorm van huren.
In 2006 heeft de PvdA naast de SP ook veel kiezers verloren aan de PVV. Ik verwacht dat dat vandaag weer kan gebeuren. Dan blijft Cohen onder de 30 zetels.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef Mike het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als de PVV veel groter blijkt te worden dan verwacht werd aan de hand van de peilingen. Dat kan dan haast alleen maar ten koste gaan van de VVD, wat een groot voordeel zou kunnen worden voor de PvdA.
Ik verwacht dat het CDA onder de 20 eindigt, omdat ze veel verliezen aan de CU en SGP.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
In 2006 heeft de PvdA naast de SP ook veel kiezers verloren aan de PVV. Ik verwacht dat dat vandaag weer kan gebeuren. Dan blijft Cohen onder de 30 zetels.
Inderdaadquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef Mike het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als de PVV veel groter blijkt te worden dan verwacht werd aan de hand van de peilingen. Dat kan dan haast alleen maar ten koste gaan van de VVD, wat een groot voordeel zou kunnen worden voor de PvdA.
Het CDA heeft wel geluk dat Rouvoet de laatste campagnedagen blundert met uitspraken over homo's met een relatie.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het CDA onder de 20 eindigt, omdat ze veel verliezen aan de CU en SGP.
VVD en CDA komen daar heel makkelijk uit. D66 wordt lastiger, maar die hebben toch slappe knieën.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:24 schreef MSLOVER het volgende:
Ik verwacht dat de PvdA eindigt op pakweg 27 zetels.
VVD gaat uitkomen op 32 a 33
CDA gaat nog klimmen, denk aan 28 zetels.
D66 zal ook plussen, denk aan 16 zetels.
En zie daar, een meerderheid van 76 zetels voor VVD/CDA en D66. Maar of die eruit komen?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
In 2006 heeft de PvdA naast de SP ook veel kiezers verloren aan de PVV. Ik verwacht dat dat vandaag weer kan gebeuren. Dan blijft Cohen onder de 30 zetels.
Daarentegen huppelen mensen ook van de VVD naar de PVV en vice versa en die staan op diverse terreinen ook mijlenver uit elkaar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:29 schreef Mike het volgende:
[..]
Maar de PvdA lijkt me op dit moment toch ver van de PVV af te staan.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Daarentegen huppelen mensen ook van de VVD naar de PVV en vice versa en die staan op diverse terreinen ook mijlenver uit elkaar.
arrogante en inhoudsloze reactie. gemiddelde huizenprijzen zeggen niks, om te beginnen. het besteedbare inkomen van amerikanen is gemiddeld 50000 dollar. daarvan besteden ze 17000 dollar aan 'housing'. uiteraard is dat nog hoger als je in een stedelijke omgeving woont (hier). In Nederland nemen de uitgaven aan behuizing gemiddeld 24% voor zijn rekening (klik). De uitgaven in dit zwaar verstedelijkte land liggen dus aanzienlijk onder het niveau van de Verenigde Staten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:05 schreef axis303 het volgende:
[..]
Je hebt er duidelijk niet gewoond. Kariger? Omdat je op TV ziet dat een gedeelte van de huizen van hout zijn, wil niet zeggen dat ze kariger zijn. Er zijn ook huizen die standaard geleverd worden met airco, koelkast, fornuis en/of standaard appliances. Wel grappig dat je het dan direct linkt aan 'rechts'. Dat kwam je toevallig goed uit zeker.
Oh, en die gemiddelde huizenprijzen:
[ afbeelding ]
Wat betaal je in Nederland voor zo'n standaard grijze bunker zonder voortuin?
Niet alleen door de houtbouw maar sowieso zijn de achterstandswijken daar nog slechter aan toe dan hier. Slechte kwaliteit tegen relatief hoge kosten. Dat lees je in de amerikaanse kranten ook.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:02 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Laten we even voorop stellen. De US is een enorm kapitalistisch land dat compleet wereldvreemd is. Ik zou mijn kinderen daar nooit groot willen brengen. De huizen daar zijn zowiezo van een andere kwaliteit dan hier (v.n. houtbouw).
Ja, dat vind ik ook. Aflossingsvrije hypotheken zouden ontmoedigd moeten worden.quote:Maar even naar de aflossingvrije hypotheek. Daar heb je gelijk in. Die is teveel gepromoot de afgelopen jaren. Ik zou dan ook pleiten voor een systeem waarbij er fiscale voordelen aan een spaarhypotheek zitten. Bijvoorbeeld een grotere aftrek. Dat zorgt ervoor dat de hypotheekschulden omlaag gaan en de woonlasten, ook op de lange termijn, dalen. Dat maakt het tevens een stuk aantrekkelijker om te kopen, omdat na aflossing de woonlasten worden beperkt tot Gas, Water en Licht. Hoewel uiteraard de linkse partijen, met GL en PvdA voorop, dat niet weer eerlijk vinden en dus de woning in Box 3 (op een woning van 250000 3250 euro per jaar) plaatsen. Want een huis afbetalen en dan niets meer betalen kan natuurlijk niet he, ook al heb je er hard voor gewerkt.
Kleine correctie, het gaat in die grafiek om de mediaan. De middelste waarde dus, veel robuuster tegen uitschieters dan het gemiddelde.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:35 schreef Klopkoek het volgende:
arrogante en inhoudsloze reactie. gemiddelde huizenprijzen zeggen niks, om te beginnen.
ook dan zegt het geen hol. percentage bestedingen wat op gaat aan wonen (incl. tuin en onderhoud) zegt een stuk meer. als je een vergelijking wilt maken tussen landen. maar ook dan zit je met het probleem van verschillende bevolkingsdichtheden etc.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kleine correctie, het gaat in die grafiek om de mediaan. De middelste waarde dus, veel robuuster tegen uitschieters dan het gemiddelde.
Dat dus, open maar een apart topic. Ik ga hier zo deleten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:44 schreef Mike het volgende:
Kunnen jullie ophouden in dit peilingentopic over de huizenprijzen?
Sorry, er speelt natuurlijk meer dan de huizenprijzen ;-)quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:44 schreef Mike het volgende:
Kunnen jullie ophouden in dit peilingentopic over de huizenprijzen?
Even na 21:00 uur, lijkt mij.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef capricia het volgende:
Wanneer komen de eerste exit-polls?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef capricia het volgende:
Wanneer komen de eerste exit-polls?
Vind ik niet kies mocht het waar zijn. Dan kan het stemgedrag van mensen nog sterk beïnvloeden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:01 schreef Gebruikersnaam91 het volgende:
Het blijkt dat Maurice de Hond gewoon de peiling om 19:30 wil laten zien in DWDD i.p.v. wachten tot 21:00
Mooi. Dan ga ik daarna wel stemmen..quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:01 schreef Gebruikersnaam91 het volgende:
Het blijkt dat Maurice de Hond gewoon de peiling om 19:30 wil laten zien in DWDD i.p.v. wachten tot 21:00
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:06 schreef Rosite het volgende:
Nee, hij heeft gezegd dat hij dat niet zal doen, hij is er wel in DWDD, maar gaat geen peilingen lanceren.
Mooi.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:06 schreef Rosite het volgende:
Nee, hij heeft gezegd dat hij dat niet zal doen, hij is er wel in DWDD, maar gaat geen peilingen lanceren.
hij gaat het net als met de gemeenteraadsverkiezingen doen.quote:
Slecht idee idd. Kunnen we niet gewoon lekker tot 21:01 wachten?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
hij gaat het net als met de gemeenteraadsverkiezingen doen.
Als http://bit.ly/bmjHe3 dus. Lijkt me ook niet goed.
Precies. De Hond moet hier echt mee kappen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Slecht idee idd. Kunnen we niet gewoon lekker tot 21:01 wachten?
Krijgen we nu ook landelijke hertellingen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:16 schreef ouderejongere het volgende:
Voor het eerst zullen we in Nederland 'too close to call' krijgen. Volgens een andere poll die ik zag staan CDA, PvdA en VVD nagenoeg gelijk, dan komt mijn voorspelling van gisteren (verrassing JP) wellicht toch nog uit.
Dat heb ik liever dan dat Cohen wint.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:25 schreef TNA het volgende:
Toch lijkt het me simpelweg hilarisch als Balkenende alsnog wint
Het is geen exitpoll.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:21 schreef ouderejongere het volgende:
Ik vraag me af wat de exit-poll anderhalf uur voor sluiting voor verschil kan maken. Ik denk dat het tot 3 zetels verschil kan maken. Als ik geweten had dat die poll kwam was ik pas even voor 9 uur gegaan, als de race al gelopen is had ik dan anders gestemd.
Genoteerd!quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat heb ik liever dan dat Cohen wint.
Haha ja, de tranen die dan zullen vloeien.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
Als de PvdA wint ga ik mij goed vermaken op FOK!
rare redenering. Het blijft hoe dan ook een peiling, daar kun je niet teveel waarde aan hechten...quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:21 schreef ouderejongere het volgende:
Ik vraag me af wat de exit-poll anderhalf uur voor sluiting voor verschil kan maken. Ik denk dat het tot 3 zetels verschil kan maken. Als ik geweten had dat die poll kwam was ik pas even voor 9 uur gegaan, als de race al gelopen is had ik dan anders gestemd.
Laten we het hopen heer Koos.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
Als de PvdA wint ga ik mij goed vermaken op FOK!
Dan nog behoort een VVD-CDA coup tot de mogelijkheden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Haha ja, de tranen die dan zullen vloeien.
Dit zijn geen grappen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:25 schreef TNA het volgende:
Toch lijkt het me simpelweg hilarisch als Balkenende alsnog wint
Met welke partijen? Als de PvdA echt de grootste wordt dan kunnen de andere partijen gewoon niet om Cohen heen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan nog behoort een VVD-CDA coup tot de mogelijkheden.
Dat zou echt een ramp zijnquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat kan wel. VVD-CDA-D66-GL behoort gewoon tot de mogelijke coalities. Het is eerder vertoond dus ik zou het zeker niet uitsluiten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met welke partijen? Als de PvdA echt de grootste wordt dan kunnen de andere partijen gewoon niet om Cohen heen.
Waarom zouden mensen daar niet eerlijk voor durven uitkomen. Meeste polls gaan gewoon via de mail.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:34 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat de PVV nog wel eens kan gaan verrassen, aangezien mensen in peilingen vaak niet eerlijk durven te zijn over een 'extreme' stem. Ze zouden naar mijn verwachting best wel eens 25 zetels kunnen pakken.
Oh ja. Een PvdA-CDA coup bij een VVD-overwinning zou nog hilarischer zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
je hebt de verkiezingen van 2003 gemist? Pvda was de grootste maar CDA, VVD en D66 kwamen in de regering.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met welke partijen? Als de PvdA echt de grootste wordt dan kunnen de andere partijen gewoon niet om Cohen heen.
Daar kan ik beter mee leven.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh ja. Een PvdA-CDA coup bij een VVD-overwinning zou nog hilarischer zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |