abonnement Unibet Coolblue
pi_82654957
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je hoeft nou ook weer niet zo uitdrukkelijk te koop te lopen met je geestelijke handicap daar het al lang duidelijk is dat je niet vooraan in de rij hebt gestaan toen het verstand werd uitgedeeld.
Heb jij uberhaupt wel in die rij gestaan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:58:28 #102
299981 Opmaat
De maat der dingen
pi_82655585
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Deporteren, vergassen, nekschot geven, genocide plegen.

Dat wil jij toch horen met je simpele geest?


Inderdaad, Koosje V. stigmatiseert dat het een lieve lust is. Een voorbeeld van hoe links de problemen in dit land ontkent.
pi_82658226
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Maar wat gaat Wilders allemaal doen dan met moslims?
Hij zal vermoedelijk niet zoveel kúnnen doen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:26:05 #104
299981 Opmaat
De maat der dingen
pi_82659645
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij zal vermoedelijk niet zoveel kúnnen doen.
Met een rechtse regering zullen moslims gaan begrijpen dat het geen zin heeft het land over te nemen.
Criminelen zullen niet weten wat hen overkomt.
Ambtenaren zullen voor het eerst in hun leven begrijpen wat hard werken is.
Luie werklozen zullen onvrijwillig aan het werk worden gezet.

Met een PvdA in de regering zullen deze groeperingen worden ontzien en dus verandert er niks in dit land.
pi_82659912
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:26 schreef Opmaat het volgende:

[..]

Met een rechtse regering zullen moslims gaan begrijpen dat het geen zin heeft het land over te nemen.
Hoe kom je er bij dat moslims het land willen overnemen?
quote:
Criminelen zullen niet weten wat hen overkomt.
Oh, vertel...
quote:
Luie werklozen zullen onvrijwillig aan het werk worden gezet.
Welke maatregelen staan er zoal op de planning?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 15:21:48 #106
299981 Opmaat
De maat der dingen
pi_82668380
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat moslims het land willen overnemen?

[..]

Oh, vertel...
[..]

Welke maatregelen staan er zoal op de planning?
Je quote alleen deze 3. Begrijp ik goed dat je een werkloze, criminele moslim bent?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 15:47:17 #107
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82669512
Nu snap ik 1 ding niet.... Jaren, bijna eeuwen geleden heeft Nederland en masse, allemaal onopgeleide Marokkanen en ook Turken naar Nederland gehaald om werk te verrichten dat wij niet wilden doen. Al die mensen in leuke buurtjes geplensd en er vervolgens jaren niet naar omgekeken. Oh, en toen kwamen 'we' er opeens achter dat er toch wel meer nodig is om mensen te laten 'inburgeren' en dat, zeg, veel Marokkaanse tokkies, toch echt tokkies blijven als je verder niet constructief bijdraagt aan hun ontwikkeling. Jongeren in de criminalteit, ouders die maar niet aan een vast inkomen komen, en kinderen, die nog steeds een taalachterstand hebben.

En dat is dan opeens de schuld van de islam.

Ja, natuurlijk.

Hier in Canada is een overgroot deel van de (hoogopgeleide) immigranten moslim. Mijn dokter is moslim met hoofddoek nb, mijn financieel adviseur is moslim en ga zo maar verder. En is islam hier een probleem? Gek genoeg niet... Toch vreemd...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82669608
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:26 schreef Opmaat het volgende:

[..]

Met een rechtse regering zullen moslims gaan begrijpen dat het geen zin heeft het land over te nemen.
Ik moest heel hard lachen. Er zijn gewoon werkelijk mensen die denken dat moslims ons land over wil nemen. Zeg me dat je een grapje maakt. Zie het al helemaal voor me: een handjevol moslims komen samen in de moskee om een plan te smeden om Nederland voor zich te winnen.

Pink & The Brain jihad stijl
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 11 juni 2010 @ 16:15:13 #109
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82670835
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik moest heel hard lachen. Er zijn gewoon werkelijk mensen die denken dat moslims ons land over wil nemen. Zeg me dat je een grapje maakt. Zie het al helemaal voor me: een handjevol moslims komen samen in de moskee om een plan te smeden om Nederland voor zich te winnen.

Pink & The Brain jihad stijl
Een handjevol? Hele horden! Duizenden en duizenden! En het worden er alleen maar meer, want niet alleen staan de grenzen wagenwijd open, ze fokken als konijnen! Nog los van het feit dat Cohen en Bos regelmatig persoonlijk naar de Rif afreizen om de in dorpen met het grootste aantal analfabete fanatici kwistig rond te strooien met vliegtickets en pasjes van de sociale dienst.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 16:30:10 #110
299981 Opmaat
De maat der dingen
pi_82671539
Links zal schreeuwen, kermen en huilen ..... maar Nederland zal en moet van de grond af aan weer worden opgebouwd.

Buitenlanders zullen moeten bewijzen dat ze bijdragen aan de welvaart en het welzijn van de natie. Hun roofbouw van de staatsruif zal worden beëindigd.
pi_82672098
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:21 schreef Opmaat het volgende:

[..]

Je quote alleen deze 3. Begrijp ik goed dat je een werkloze, criminele moslim bent?
Dat begrijp je goed, ja. Een functie als ambtenaar ambieer ik nog.

Maar hoe kom je erbij dat moslims het land willen overnemen?
pi_82672706
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

Een handjevol? Hele horden! Duizenden en duizenden! En het worden er alleen maar meer, want niet alleen staan de grenzen wagenwijd open, ze fokken als konijnen! Nog los van het feit dat Cohen en Bos regelmatig persoonlijk naar de Rif afreizen om de in dorpen met het grootste aantal analfabete fanatici kwistig rond te strooien met vliegtickets en pasjes van de sociale dienst.
Oh, waar kun je zo'n pasje halen? Naast de Febo? (niet halal!)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_82672782
Waar ik nou werkelijk oprecht benieuwd naar ben, is hoe die blonde Israëliër zijn zogenaamde 'islamisering' wil tegengaan? Heb er nog steeds geen antwoord op gehad van zijn aanhangers. Gaan ze mijn koran afpakken? Gaan ze me verplicht voeden tijdens de Ramadan?

Wat willen ze nou?

'islam is slecht, islam is slecht'

Lijkt godverdomme wel een slechte grammofoonplaat die telkens blijft haken.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 16:55:50 #114
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82672819
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh, waar kun je zo'n pasje halen? Naast de Febo? (niet halal!)
Sorry, alleen allochtonen krijgen die. Even mee flashen en ze krijgen weer een paar kruiwagens met geld mee. Geld waar de hardwerkende Nederlander hard voor heeft gewerkt!
pi_82672893
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:55 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Waar ik nou werkelijk oprecht benieuwd naar ben, is hoe die blonde Israëliër zijn zogenaamde 'islamisering' wil tegengaan? Heb er nog steeds geen antwoord op gehad van zijn aanhangers. Gaan ze mijn koran afpakken? Gaan ze me verplicht voeden tijdens de Ramadan?

Wat willen ze nou?

'islam is slecht, islam is slecht'

Lijkt godverdomme wel een slechte grammofoonplaat die telkens blijft haken.
Dat vraag ik me ook af. Stel, ze zetten alle criminele moslims uit. En dan? Dan zit nog steeds de meerderheid hier. En ook als alle werkloze moslims eruit worden gezet. En ook als alle extreme fanaten erachteraan gaan. En dan? Nog ettelijke honderdduizenden to go.
En dan zeggen ze dat links niet praktisch nadenkt...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_82673098
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:55 schreef Frollo het volgende:

[..]

Sorry, alleen allochtonen krijgen die. Even mee flashen en ze krijgen weer een paar kruiwagens met geld mee. Geld waar de hardwerkende Nederlander hard voor heeft gewerkt!
Right-O
Ik ga vanavond inbreken in de schuurt van een allochtoon gezin. Wie doet er mee?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_82679125
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:19 schreef Opmaat het volgende:
Ik hoop dat links Nederland slecht slaapt de komende nachten. Een rechts kabinet met de PVV is een reële mogelijkheid.

Ik heb al gelezen dat Marokkanen zich grote zorgen maken. Dat is heel verstandig want het gespuis dat Nederland terroriseert zal dan hard aangepakt worden. De PvdA heeft dat altijd nagelaten omdat het laffe allochtonenknuffelaars zijn.

Links kan hoog of laag springen maar dit land zal in alle opzichten worden uitgemest: Marokkanen, ambtenaren, luie werklozen .... maak je borst maar nat.
kom je nu ook klaar als je dit opschrijft?
pi_82679908
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

kom je nu ook klaar als je dit opschrijft?

Ik ben nogal een beelddenker, wil je dit soort vragen niet meer stellen? Ik zie nu namelijk iemand voor me die wanhopig aan een velletje zit te trekken met zijn rechter (haha, take that islam!) en met zijn linker tegelijk probeert zijn qwerty te bespelen gelijk zijn minaret alsmede zijn toetsenplankje probeert af te schermen van een fontein van shoarmasaus terwijl hij met een rood, bezweet hoofd "Artikel Een! Artikel Een!" uitschreeuwt naar zijn monitor.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_82680708
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ben nogal een beelddenker, wil je dit soort vragen niet meer stellen? Ik zie nu namelijk iemand voor me die wanhopig aan een velletje zit te trekken met zijn rechter (haha, take that islam!) en met zijn linker tegelijk probeert zijn qwerty te bespelen gelijk zijn minaret alsmede zijn toetsenplankje probeert af te schermen van een fontein van shoarmasaus terwijl hij met een rood, bezweet hoofd "Artikel Een! Artikel Een!" uitschreeuwt naar zijn monitor.
pi_82681936
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ben nogal een beelddenker, wil je dit soort vragen niet meer stellen? Ik zie nu namelijk iemand voor me die wanhopig aan een velletje zit te trekken met zijn rechter (haha, take that islam!) en met zijn linker tegelijk probeert zijn qwerty te bespelen gelijk zijn minaret alsmede zijn toetsenplankje probeert af te schermen van een fontein van shoarmasaus terwijl hij met een rood, bezweet hoofd "Artikel Een! Artikel Een!" uitschreeuwt naar zijn monitor.
ja maar .... hetzelfde beeldje had ik dus ook... vandaar dat ik het vroeg
maar jeeeeeeeeeee... zou het woord minaret een heel geladen betekenis hebben voor Overmaat ?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:48:17 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82694763
http://www.facebook.com/group.php?gid=120636547978249&ref=mf



Doet me een beetje denken aan de "We are sorry for Bush" campagne die na de 2004 verkiezingen in de VS tot leven kwam.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 12 juni 2010 @ 08:14:12 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82697859
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 17:07 schreef remlof het volgende:
Opmaat, racistische trollkloon, kliko.
Het zou tijd worden..... let op, nu komt voice-over opeens weer terug.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82697915
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:56 schreef Opmaat het volgende:

[..]

A ha, een verwijzing naar de NSB.

Moderator, doe je werk.
Done, zo te zien.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2010 @ 08:50:29 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82698017
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:47 schreef Basboussa het volgende:
Nu snap ik 1 ding niet.... Jaren, bijna eeuwen geleden heeft Nederland en masse, allemaal onopgeleide Marokkanen en ook Turken naar Nederland gehaald om werk te verrichten dat wij niet wilden doen. Al die mensen in leuke buurtjes geplensd en er vervolgens jaren niet naar omgekeken. Oh, en toen kwamen 'we' er opeens achter dat er toch wel meer nodig is om mensen te laten 'inburgeren' en dat, zeg, veel Marokkaanse tokkies, toch echt tokkies blijven als je verder niet constructief bijdraagt aan hun ontwikkeling. Jongeren in de criminalteit, ouders die maar niet aan een vast inkomen komen, en kinderen, die nog steeds een taalachterstand hebben.

En dat is dan opeens de schuld van de islam.

Ja, natuurlijk.

Hier in Canada is een overgroot deel van de (hoogopgeleide) immigranten moslim. Mijn dokter is moslim met hoofddoek nb, mijn financieel adviseur is moslim en ga zo maar verder. En is islam hier een probleem? Gek genoeg niet... Toch vreemd...
Mooi verwoord, dus de grenzen moeten hier dicht. Net als in Canada. Waar je ook niet binnenkomt zonder dat er nadrukkelijk gekeken is of je een zinvolle bijdrage aan de maatschappij kan leveren. Soort van eh... pvv standpunt zeg maar.
pi_82698867
Volgens mij was D66 eerder daarmee
Er zijn wel meer partijen geweest die een soort Greencard-systeem voorstelden.

Zou mi ook een oplossing zijn voor al die mensen die hier nu een zielig verhaal ophangen. Dat filter je er veel beter uit als je ze de mogelijkheid geeft om ze verblijf te laten aanvragen op economische gronden. Dan wordt de asielindustrie ook minder belast.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2010 @ 10:20:53 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82699032
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Volgens mij was D66 eerder daarmee
Er zijn wel meer partijen geweest die een soort Greencard-systeem voorstelden.

Zou mi ook een oplossing zijn voor al die mensen die hier nu een zielig verhaal ophangen. Dat filter je er veel beter uit als je ze de mogelijkheid geeft om ze verblijf te laten aanvragen op economische gronden. Dan wordt de asielindustrie ook minder belast.
Maar als de PVV dit zegt is het opeens Het Kwaad en zijn de godwins niet van de lucht. Waarom is het zo verschrikkelijk om je grenzen te sluiten voor avonturiers en gelukszoekers die voornamelijk parasiteren en niets bijdragen?
pi_82699451
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar als de PVV dit zegt is het opeens Het Kwaad en zijn de godwins niet van de lucht.
Wat mij betreft niet. Ik ben het met het gros van de standpunten van de PVV oneens, maar dit is er eentje waar ik me in kan vinden. Het is dan ook geen standpunt wat exclusief van de PVV is.
quote:
Waarom is het zo verschrikkelijk om je grenzen te sluiten voor avonturiers en gelukszoekers die voornamelijk parasiteren en niets bijdragen?
Niks. Dat is mijn probleem met de PVV dan ook niet. Het probleem is dat hij in vrij grove bewoordingen de kraan wil dichtdraaien exclusief voor mensen uit islamitische landen, terwijl je dan nog steeds met die types uit het oostblok zit en een Bijlmer vol Westafrikaanse illegalen. Gewoon op de persoon en diens capaciteiten selecteren, niet op islam.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_82699800
Wat ik geweldig vind, is dat de PVV-stemmer daadwerkelijk denkt dat er iets gaat veranderen als Wilders en die hersendode vrienden van hem in een kabinet gaan zitten. Mensen schijnen denken dat Wilders twee keer in zn handen klapt en alle problemen met buitenlanders zijn opgelost. Ik kan jullie verzekeren dat jullie over een jaar nog steeds aan het zeiken zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2010 @ 11:19:47 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82700405
Wat ik geweldig vind is dat de (politieke) tegenstanders van Wilders denken dat het Wilders electoraat een homogeen geheel is en er zoiets als dé PVV stemmer bestaat.
pi_82700932
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat ik geweldig vind is dat de (politieke) tegenstanders van Wilders denken dat het Wilders electoraat een homogeen geheel is en er zoiets als dé PVV stemmer bestaat.
Op zich heb je gelijk... " PVV-bestemmer" bestaat niet.. Maxima zei dat al.
Maar jij doet hetzelfde met deze formulering.... je schrijft "de (politieke) tegenstanders"
Als je het woordje "sommige" erbij had gezet.. dan maak je je impliciete pretentie van divers en genuanceerd denker waar...
Nu blijf je steken in de categorie van de pot verwijt de ketel.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:59:15 #131
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_82701388
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat ik geweldig vind is dat de (politieke) tegenstanders van Wilders denken dat het Wilders electoraat een homogeen geheel is en er zoiets als dé PVV stemmer bestaat.
Net zo amusant als dat Wilders c.s. denken dat 'dé moslim' bestaat en hem karakteriseren volgens de ergste uitwas die ze kunnen vinden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:00:19 #132
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_82701418
Wat een kut TT
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2010 @ 12:02:48 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82701508
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk... " PVV-bestemmer" bestaat niet.. Maxima zei dat al.
Maar jij doet hetzelfde met deze formulering.... je schrijft "de (politieke) tegenstanders"
Als je het woordje "sommige" erbij had gezet.. dan maak je je impliciete pretentie van divers en genuanceerd denker waar...
Nu blijf je steken in de categorie van de pot verwijt de ketel.
Nou volgens mij reageerde ik al op de pot verwijt de ketel, maar mea culpa.
pi_82702561
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 08:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Het zou tijd worden..... let op, nu komt voice-over opeens weer terug.
Nu nog allen bannen die kritiek hebben op criminele kutmarokkanen en de islam. Kun je vrijelijk je haat jegens PVV en consorten spuien flink aangedikt met godwinkrachttermen.
pi_82702703
Dat gelul over dat men de PVV-kiezers serieus moet nemen komt me zo langzamerhand ook de strot uit. De talloze documentaires waar de 'gemiddelde PVV-kiezer' naar voren komt zegt w.m.b. wel genoeg. Het uitschot van Nederland moet men niet serieus nemen.
We shall meet again before long to march to new triumphs.
pi_82704036
Het doel van Wilders is natuurlijk simpel: zitting nemen in het kabinet en het zo snel mogelijk opblazen als de PVV z'n zin niet krijgen. Vervolgens weer verkiezingen en nog beter scoren. Kan niet missen!

Of anders gewoon toekijken hoe een kabinet van VVD, PvdA, D66 en GL dit land door besluiteloosheid naar de afgrond brengt. Dat kan natuurlijk ook.
pi_82705009
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 08:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Het zou tijd worden..... let op, nu komt voice-over opeens weer terug.
Ik heb jouw posts in dit topic eens gelezen, maar wat ben jij een ongelofelijk enge linksfascist zeg! Niet normaal meer!

En dan ook nog naar de VS gevlucht zijn en een beetje haatzaaien in het Nederland dat je hebt achtergelaten. Echt walgelijk gewoon.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:17:51 #138
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82706043
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:48 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Ik heb jouw posts in dit topic eens gelezen, maar wat ben jij een ongelofelijk enge linksfascist zeg! Niet normaal meer!

En dan ook nog naar de VS gevlucht zijn en een beetje haatzaaien in het Nederland dat je hebt achtergelaten. Echt walgelijk gewoon.
Doe niet zo mal.

Maartena is ten eerste rechts en ten tweede een van de weinigen in dit soort topic die altijd correct blijft en zich nooit laat provoceren tot ongenuanceerde uitspraken en persoonlijke aanvallen. Ten derde is nog nooit iemand erin geslaagd om hem op statistische, logische of juridische fouten te betrappen.

Als je dat links wilt noemen, graag.
pi_82706117
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:17 schreef Frollo het volgende:

[..]

Doe niet zo mal.

Maartena is ten eerste rechts en ten tweede een van de weinigen in dit soort topic die altijd correct blijft en zich nooit laat provoceren tot ongenuanceerde uitspraken en persoonlijke aanvallen. Ten derde is nog nooit iemand erin geslaagd om hem op statistische, logische of juridische fouten te betrappen.

Als je dat links wilt noemen, graag.
Oh kijk, een fan van maartena!
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:20:21 #140
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82706164
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:19 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Oh kijk, een fan van maartena!
Nou, ik vind het wel een van de puikere users, ja.
Maar daar gaat het niet om, ik wijs je gewoon even op je fout. Maartena een linksfascist noemen staat gelijk aan begonia zeggen tegen een konijn.
pi_82706336
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:20 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nou, ik vind het wel een van de puikere users, ja.
maartena is gewoon een droefsnoetje van het kaliber StefanP. Maar dan links. En fascistisch.
pi_82711690
Waarom is iedereen zo geobsedeerd door maartena? Dit topic gaat over de PVV.

En nee, er wordt hier niemand geband wegens kritiek op de islam of criminele kutmarokkanen. Wat hier liever niet kan, is alle Marokkanen crimineel noemen en collectief beledigen. Moslims idem. Uitwassen en achterlijkheden benoemen: prima. Alles over één kam scheren en genetisch/cultureel willen classificeren: neen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_82712561
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:08 schreef Mwanatabu het volgende:
En nee, er wordt hier niemand geband wegens kritiek op de islam of criminele kutmarokkanen. Wat hier liever niet kan, is alle Marokkanen crimineel noemen en collectief beledigen. Moslims idem. Uitwassen en achterlijkheden benoemen: prima. Alles over één kam scheren en genetisch/cultureel willen classificeren: neen.
Dat. Simpele oneliners over links en rechts en ad hominempjes mogen wat mij betreft ook wel achterwege gelaten worden wil het nog ergens over gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 17:41:26 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82712879
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom is iedereen zo geobsedeerd door maartena?
Als men niet meer on-topic kan onderbouwen, dan is persoonlijk aanvallen het enige wat nog overblijft....

Overigens is dit dpgargoyle's eerste keer in dit topic, en heeeeeel toevallig nadat Opmaat/voice-over gebanned werd, dus ik heb een flauw vermoeden.... Dat persoonlijk aanvallen was Opmaat/voice-over namelijk ook erg goed in.

In plaats van op de man te spelen, zou het dpgargoyle sieren om enkele van mijn posts te weerleggen met een fatsoenlijke onderbouwing. Daar heeft dit topic veel meer aan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82715095
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom is iedereen zo geobsedeerd door maartena? Dit topic gaat over de PVV.

En nee, er wordt hier niemand geband wegens kritiek op de islam of criminele kutmarokkanen. Wat hier liever niet kan, is alle Marokkanen crimineel noemen en collectief beledigen. Moslims idem. Uitwassen en achterlijkheden benoemen: prima. Alles over één kam scheren en genetisch/cultureel willen classificeren: neen.
Vind ik ook hoor. Maar haal dan ook die tientallen zoniet honderden posts weg waarin alle PVV'ers over één kam worden geschoren. Want je bent nu gewoon totaal ongeloofwaardig.
pi_82715177
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:41 schreef maartena het volgende:

[..]

Als men niet meer on-topic kan onderbouwen, dan is persoonlijk aanvallen het enige wat nog overblijft....

Overigens is dit dpgargoyle's eerste keer in dit topic, en heeeeeel toevallig nadat Opmaat/voice-over gebanned werd, dus ik heb een flauw vermoeden.... Dat persoonlijk aanvallen was Opmaat/voice-over namelijk ook erg goed in.
God, de linkse Gestapo in actie hoor.

Afijn, ja ik ben een kloon. Maar wel een kloon van een heel ander persoon dan jij denkt. En dat ga je ook nooit raden ofzo. Tenzij iemand uit de crew je even een handje helpt.
pi_82715436
Hier helpt maar één ding: DSM-IV.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:15:32 #148
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82716166
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:47 schreef dpgargoyle het volgende:
God, de linkse Gestapo in actie hoor.

Afijn, ja ik ben een kloon. Maar wel een kloon van een heel ander persoon dan jij denkt. En dat ga je ook nooit raden ofzo. Tenzij iemand uit de crew je even een handje helpt.
Allemaal heel leuk en aardig, maar als je vanaf nu eens gewoon onderbouwend reageert, en in plaats van alleen maar op de man spelen ook nog eens inhoudelijk kan reageren, dan is dit topic een stuk beter af.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82716241
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Allemaal heel leuk en aardig, maar als je vanaf nu eens gewoon onderbouwend reageert, en in plaats van alleen maar op de man spelen ook nog eens inhoudelijk kan reageren, dan is dit topic een stuk beter af.
Ik heb op jouw posts eigenlijk niet meer te zeggen dan hetgeen ik eerder al schreef:
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:48 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Ik heb jouw posts in dit topic eens gelezen, maar wat ben jij een ongelofelijk enge linksfascist zeg! Niet normaal meer!

En dan ook nog naar de VS gevlucht zijn en een beetje haatzaaien in het Nederland dat je hebt achtergelaten. Echt walgelijk gewoon.
Je zit alleen te jennen, te zuigen en haat te zaaien. Wat mij betreft het niet waard om verder nog op in te gaan.
pi_82717190
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:47 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

God, de linkse Gestapo in actie hoor.

Afijn, ja ik ben een kloon. Maar wel een kloon van een heel ander persoon dan jij denkt. En dat ga je ook nooit raden ofzo. Tenzij iemand uit de crew je even een handje helpt.
We shall meet again before long to march to new triumphs.
pi_82717220
De nachtwinkel hier in de buurt waar ik weleens mijn spulletjes haal en in handen is van Iraanse eigenaars wist me te vertellen dat ze ook op Wilders hebben gestemd. Waar gaat het heen?
We shall meet again before long to march to new triumphs.
pi_82717697
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:45 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Vind ik ook hoor. Maar haal dan ook die tientallen zoniet honderden posts weg waarin alle PVV'ers over één kam worden geschoren. Want je bent nu gewoon totaal ongeloofwaardig.
Vind je? Ik doe namelijk mijn best om zo veel mogelijk posts die op de persoon spelen weg te halen. En racistische posts. Er is al meerdere malen in de media en hier geroepen dat de PVV-stemmer niet zo stereotype is als gedacht wordt. Daarnaast overtreft het aantal posts over de slinksche kerk als te denigreren geheel het aantal over PVV-stemmers met een factor 10 schat ik. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de TT's van wat ik de afgelopen dagen gesloten heb.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_82721939
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom is iedereen zo geobsedeerd door maartena? Dit topic gaat over de PVV.

En nee, er wordt hier niemand geband wegens kritiek op de islam of criminele kutmarokkanen. Wat hier liever niet kan, is alle Marokkanen crimineel noemen en collectief beledigen. Moslims idem. Uitwassen en achterlijkheden benoemen: prima. Alles over één kam scheren en genetisch/cultureel willen classificeren: neen.
Dank u.
pi_82723508
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:48 schreef G.Garibaldi het volgende:
De nachtwinkel hier in de buurt waar ik weleens mijn spulletjes haal en in handen is van Iraanse eigenaars wist me te vertellen dat ze ook op Wilders hebben gestemd. Waar gaat het heen?
Dat is niet zo heel vreemd. Veel Iranezen zijn naar Nederland gekomen vanwege het regime in hun geboorteland. Ik ken ook een Iranees die helemaal niets met de Islam op heeft en zijn geloof heeft verloren vanwege zijn ervaringen daar.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 22:58:19 #155
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82725469
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:39 schreef Mwanatabu het volgende:


Niks. Dat is mijn probleem met de PVV dan ook niet. Het probleem is dat hij in vrij grove bewoordingen de kraan wil dichtdraaien exclusief voor mensen uit islamitische landen, terwijl je dan nog steeds met die types uit het oostblok zit en een Bijlmer vol Westafrikaanse illegalen. Gewoon op de persoon en diens capaciteiten selecteren, niet op islam.
Psies, ben ik het helemaal mee eens. Begrijp dan ook niet de obsessie van PVV jegens de islam.

Kan iemand me uitleggen wat het nut is van het verbieden van de hoofddoek bijvoorbeeld? Als een moslima, zeg, bij de gemeente wil werken met een hoofddoek, dan zou dat toch mogelijk moeten zijn/toegejuigd worden door de PVV met name, daar zij tegen haar 'onderdrukking' ingaat? En iemand die participeert en bijdraagt aan de samenleving, dat lijkt me voor iedereen beter, gezelliger en levert ook nog eens geld op.

Een hoofddoek belemmert goed werk niet, een hoofddoek zegt niets over de kwaliteiten/opleiding van de drager noch over haar gedrag of individuele levensinstelling. Ook heeft, volgens mij, een hoofddoek an sich nog nooit voor problemen gezorgd. Kan niet zeggen dat de recessie, toenemende criminaliteit of de globale opwarming van de aarde, bijvoorbeeld, ook maar in enige zin gelinked kan worden aan het fenomeen hoofddoek. Maar wat dan wel, dat het zo 'gevaarlijk' maakt voor de Nederlandse samenleving? En what's next?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82725688
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:48 schreef G.Garibaldi het volgende:
De nachtwinkel hier in de buurt waar ik weleens mijn spulletjes haal en in handen is van Iraanse eigenaars wist me te vertellen dat ze ook op Wilders hebben gestemd. Waar gaat het heen?
Dat zijn zeker allemaal racisten volgens heel links Nederland?

Maar er stemmen wel meerdere Iraniers op Wilders. Want zij hebben in hun eigen land gezien hoe de islam zich ook op polieke aspecten manifesteert. Maar goed, links Nederland wil zich niet eens in de islam verdiepen; zij denken bij voorbaat al dat de islam gelijk is aan het christendom of het jodendom
pi_82725731
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:08 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel vreemd. Veel Iranezen zijn naar Nederland gekomen vanwege het regime in hun geboorteland. Ik ken ook een Iranees die helemaal niets met de Islam op heeft en zijn geloof heeft verloren vanwege zijn ervaringen daar.
Over het algemeen zijn de 'asielzoekers-allochtonen' zoals Iranezen, Irakezen en Afghanen bijna compleet gescheiden van de Islam. Van de vele Iraniers die ik ken of heb gezien was er maar 1 die met de Islam bezig is.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_82725756
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zijn zeker allemaal racisten volgens heel links Nederland?

Maar er stemmen wel meerdere Iraniers op Wilders. Want zij hebben in hun eigen land gezien hoe de islam zich ook op polieke aspecten manifesteerd. Maar goed, maak dat links Nederland maar wijs.
Oh ik zit hier ook regelmatig tussen de allochtonen die zitten te zeiken op allochtonen hoor. Niks mis met het vermogen tot opmerken van "links Nederland"

P.S.: als er Iraanse PVV-stemmers zijn, nogal een non-stereotype, waarom is links Nederland dan wel over één kam te scheren?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 12 juni 2010 @ 23:10:01 #159
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82725850
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zijn zeker allemaal racisten volgens heel links Nederland?

Maar er stemmen wel meerdere Iraniers op Wilders. Want zij hebben in hun eigen land gezien hoe de Iraanse overheids interpretatie van Shi'a islam zich ook op polieke aspecten manifesteert. Maar goed, links Nederland wil zich niet eens in de islam verdiepen; zij denken bij voorbaat al dat de islam gelijk is aan het christendom of het jodendom
Genoeg islamitische landen waar het heul niet zo slecht toeven is, hoor. Vooral voor niet-moslims.

Islam gelijk aan jodendom/christendom. Zeker niet, maar heul niet zoveel anders...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82725901
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh ik zit hier ook regelmatig tussen de allochtonen die zitten te zeiken op allochtonen hoor. Niks mis met het vermogen tot opmerken van "links Nederland"

P.S.: als er Iraanse PVV-stemmers zijn, nogal een non-stereotype, waarom is links Nederland dan wel over één kam te scheren?
Hoe vaak worden PVV-stemmers wel niet over 1 kam geschoren?

De verkiezingen zijn trouwens nog maar een paar dagen geleden en nu al heb je een winkel in A'dam die PVV-stemmers weigert of kunstclubjes die oproepen om met PVV-stemmers geen zaken meer te doen. Doe daar eerst eens iets aan.

En voor iedereen (links en rechts) geldt hetzelfde: verdiep je eens in de islam en merk op dat de islam niet hetzelfde is als alle andere geloven. Ik moet zeggen dat rechts dat over het algemeen meer doorheeft dan links.
pi_82725913
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zijn zeker allemaal racisten volgens heel links Nederland?

Maar er stemmen wel meerdere Iraniers op Wilders. Want zij hebben in hun eigen land gezien hoe de islam zich ook op polieke aspecten manifesteert. Maar goed, links Nederland wil zich niet eens in de islam verdiepen; zij denken bij voorbaat al dat de islam gelijk is aan het christendom of het jodendom
Of ze houden er rekening mee dat de culturele factoren en tradities daar nog een grote rol in spelen en een gematigde islam wel degelijk mogelijk is. Onder de moslims hier bevinden zich ook politieke vluchtelingen uit bijvoorbeeld Iran die het geloof niet direct naast zich neerleggen maar dat op een gematigde manier belijden omdat ze dat hier in vrijheid kunnen.
pi_82726001
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe vaak worden PVV-stemmers wel niet over 1 kam geschoren?
Ja, daar refereerde ik ook aan. Scroll maar een beetje terug
quote:
De verkiezingen zijn trouwens nog maar een paar dagen geleden en nu al heb je een winkel in A'dam die PVV-stemmers weigert of kunstclubjes die oproepen om met PVV-stemmers geen zaken meer te doen. Doe daar eerst eens iets aan.
Wie ik?
quote:
En voor iedereen (links en rechts) geldt hetzelfde: verdiep je eens in de islam en merk op dat de islam niet hetzelfde is als alle andere geloven. Ik moet zeggen dat rechts dat over het algemeen meer doorheeft dan links.
Nee, islam is niet hetzelfde als andere geloven. Anders was het ook geen aparte godsdienst. Mijn idee is alleen dat het nog steeds allemaal door Homo Sapiens Sapiens beleden wordt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_82726008
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe vaak worden PVV-stemmers wel niet over 1 kam geschoren?

De verkiezingen zijn trouwens nog maar een paar dagen geleden en nu al heb je een winkel in A'dam die PVV-stemmers weigert of kunstclubjes die oproepen om met PVV-stemmers geen zaken meer te doen. Doe daar eerst eens iets aan.
Het mes snijdt altijd aan 2 kanten. Dat is ook zo ironisch in het debat omtrent dit onderwerp: enerzijds wel eisen dat men zich aanpast, maar anderzijds nog wel een vijandige houding blijven vasthouden richting die groepen.
quote:
En voor iedereen (links en rechts) geldt hetzelfde: verdiep je eens in de islam en merk op dat de islam niet hetzelfde is als alle andere geloven.
Op welke wijze verschilt de islam bijvoorbeeld m.b.t. het christendom dan?
pi_82726024
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of ze houden er rekening mee dat de culturele factoren en tradities daar nog een grote rol in spelen en een gematigde islam wel degelijk mogelijk is. Onder de moslims hier bevinden zich ook politieke vluchtelingen uit bijvoorbeeld Iran die het geloof niet direct naast zich neerleggen maar dat op een gematigde manier belijden omdat ze dat hier in vrijheid kunnen.
En ze stemmen voor de lol zeker Wilders?

Wie zou nou meer weten over de negatieve effecten waar de islam voor kan zorgen: liberale moslims uit moslimlanden, ex-moslims (Hirsi Ali, Wafa Sultan etc.) of linkse PvdA of GL-stemmers die de islam als een ver-van-mijn-bed-show zien?
pi_82726130
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:10 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Genoeg islamitische landen waar het heul niet zo slecht toeven is, hoor. Vooral voor niet-moslims.

Islam gelijk aan jodendom/christendom. Zeker niet, maar heul niet zoveel anders...
En ze stemmen zeker voor de lol Wilders? Als het slechts aan de intepretatie zou liggen, wat heel links Nederland als excuus gebruikt, zouden ze geen Wilders stemmen. En bovendien wonen in Nederland verhoudingsgewijs heel weinig shi'itische moslims.
pi_82726183
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En ze stemmen voor de lol zeker Wilders?
Oh, er zullen allicht mensen zijn die er een aversie tegen opgebouwd hebben en zich afgekeerd hebben van de islam.
quote:
Wie zou nou meer weten over de negatieve effecten waar de islam voor kan zorgen: liberale moslims uit moslimlanden, ex-moslims (Hirsi Ali, Wafa Sultan etc.) of linkse PvdA of GL-stemmers die de islam als een ver-van-mijn-bed-show zien?
De vraag is of persoonlijke ervaringen direct representatief zijn voor de hele lijn. Er zijn inderdaad ex-moslims die zich afgekeerd hebben tegen alles wat ook maar naar de islam ruikt. Niemand die ze dat kwalijk neemt, maar dat maakt de kritiek niet meteen geloofwaardiger.

Een voorbeeld wat dat tegenspreekt is bijvoorbeeld Tofik Dibi. Interessant: Tofik Dibi in debat met Hans Jansen.
pi_82726255
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, er zullen allicht mensen zijn die er een aversie tegen opgebouwd hebben en zich afgekeerd hebben van de islam.
Uhuh, en ze hebben zich zeker voor de lol afgekeerd tegen de islam?
quote:
De vraag is of persoonlijke ervaringen direct representatief zijn voor de hele lijn. Er zijn inderdaad ex-moslims die zich afgekeerd hebben tegen alles wat ook maar naar de islam ruikt. Niemand die ze dat kwalijk neemt, maar dat maakt de kritiek niet meteen geloofwaardiger.

Een voorbeeld wat dat tegenspreekt is bijvoorbeeld Tofik Dibi. Interessant: Tofik Dibi in debat met Hans Jansen.
Die uitzending had ik al gezien en je ziet goed hoe Dibi geen antwoord kan geven als Jansen hem intolerante soera's voor de neus legt.

En verder:
Hoe vaak hoor je ex-gelovigen uit heel andere plekken op de wereld waarschuwen voor hun voormalige geloof? Hoor je ex-boeddhisten dat massaal zeggen, nee toch? Maar er zijn wel ex-moslims in Nederland en ZELFS ex-moslims uit het Midden-Oosten die Nederland waarschuwen voor de gevaren van de islam. Dat zegt toch ook wel wat, niet?
pi_82726406
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Uhuh, en ze hebben zich zeker voor de lol afgekeerd tegen de islam?
Dat beweer ik toch niet? Zoals ik al zei: ik geloof graag dat ze dat niet voor de lol doen. Maar er zijn ook voorbeelden van moslims die dat niet doen. En ik zie geen reden om de eerste groep wél ineens serieus te nemen. Daarnaast is een en ander natuurlijk ook afhankelijk van het regerende regime. Dat hoeft niet direct gekoppeld te worden aan de islam an sich.
quote:
Die uitzending had ik al gezien en je ziet goed hoe Dibi geen antwoord kan geven als Jansen hem intolerante soera's voor de neus legt.
Wat jij wilt.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 23:26:38 #169
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82726423
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En ze stemmen zeker voor de lol Wilders? Als het slechts aan de intepretatie zou liggen, wat heel links Nederland als excuus gebruikt, zouden ze geen Wilders stemmen. En bovendien wonen in Nederland verhoudingsgewijs heel weinig shi'itische moslims.
Een paar moslims stemmen Wilders. En ze stemmen Wilders omdat ze zich met zijn ideeen kunnen identificeren. Hoeft niet meteen te betekenen dat ze zich in een geloofscrisis bevinden, of dat ze dan opeens geen moslim meer (willen) zijn.

Of het handig is, dat is een punt ter discussie, maar het is een keuze die zij gemaakt hebben.

Overigens ken ik bar weinig moslims die op Wilders gestemd hebben, of die zijn standpunten aanhangen. Er zullen er vast een paar zijn. Een paar.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82726469
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het mes snijdt altijd aan 2 kanten. Dat is ook zo ironisch in het debat omtrent dit onderwerp: enerzijds wel eisen dat men zich aanpast, maar anderzijds nog wel een vijandige houding blijven vasthouden richting die groepen.
Weet je dat links het hele allochtonengedoe alleen maar nog erger maakt? Want jullie gaan ervan uit dat allochtonen zielig zijn en dat alle ellende voorkomt uit sociaal-economische factoren.

Doordat jullie, links ja, de etterbakken uit bepaalde bevolkingsgroepen niet aanpakken, krijgen allochtonen als geheel een slechte naam. En wordt de kloof autochtoon-allochtoon alleen maar groter. Iedereen heeft er last van, autochtoon en allochtoon. Alleen denkt links dat we in een multicultureel sprookje leven.

Als links er niet zo'n bende van had gemaakt, waren de problemen met Marokkaanse en Antiliaanse relschoppers allang opgelost, hadden we geen religieus (lees: moslim-) extremisme en was de kloof autochtoon-allochtoon allang opgelost.
quote:
Op welke wijze verschilt de islam bijvoorbeeld m.b.t. het christendom dan?
Totalitaire ideologie.
pi_82726569
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:21 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe vaak hoor je ex-gelovigen uit heel andere plekken op de wereld waarschuwen voor hun voormalige geloof? Hoor je ex-boeddhisten dat massaal zeggen, nee toch? Maar er zijn wel ex-moslims in Nederland en ZELFS ex-moslims uit het Midden-Oosten die Nederland waarschuwen voor de gevaren van de islam. Dat zegt toch ook wel wat, niet?
Het zegt hoogstens iets over hun persoonlijke ervaringen, het regime waaronder ze gezeten hebben en de conditionering daarvan.
pi_82726605
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:26 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Een paar moslims stemmen Wilders. En ze stemmen Wilders omdat ze zich met zijn ideeen kunnen identificeren. Hoeft niet meteen te betekenen dat ze zich in een geloofscrisis bevinden, of dat ze dan opeens geen moslim meer (willen) zijn.

Of het handig is, dat is een punt ter discussie, maar het is een keuze die zij gemaakt hebben.

Overigens ken ik bar weinig moslims die op Wilders gestemd hebben, of die zijn standpunten aanhangen. Er zullen er vast een paar zijn. Een paar.
Iraniers in Nederland hoeven niet per se moslim te zijn he. Een deel is ex-moslim geworden en een ander deel is geen moslim en is op zoek naar zijn oorspronkelijke roots het Zoroatrisme.

Maar goed, gegeven het feit dat Wilders immigratie uit moslimlanden, dus ook uit Iran, wil stoppen, geeft al aan dat er een hoge drempel voor Iraniers ligt om WIlders te stemmen. En tóch doet een deel dat. Onbegrijpelijk he voor links?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 23:32:59 #173
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82726609
Volgens mij is het hele criminalitieits/allochtonen/achterstands probleem aan iedereen te wijten, noch links noch rechts heeft veel succes geboekt. Een verbod op hoofddoeken,bijvoorbeeld, lost zulke problemen nou ook niet echt op.

Maar please enlighten me!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zaterdag 12 juni 2010 @ 23:34:32 #174
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82726656
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Iraniers in Nederland hoeven niet per se moslim te zijn he. Een deel is ex-moslim geworden en een ander deel is geen moslim en is op zoek naar zijn oorspronkelijke roots het Zoroatrisme.
Net als dat niet elke Marokkaan zich nou identificeert met het labeltje moslim, en net als dat iedere Nederlander niet per definitie joods/christelijk is...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82726711
Links heeft een heel groot aandeel erin. Kijk, als alle relschoppers uit bepaalde allochtone bevolkinsgroepen allang waren aangepakt, hadden we nu geen kloof autochtoon-allochtoon. En als links zich eens een keer in de wereld gaat verdiepen en daardoor in gaat zien dat moslimextremisme een hardnekkig wereldwijd probleem is, hadden we geen Mo B. gehad, geen aanslagen Londen en Madrid gehad en daardoor zouden moslims ook minder kritiek krijgen.

En hadden we geen PVV gehad.
pi_82726747
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zegt hoogstens iets over hun persoonlijke ervaringen, het regime waaronder ze gezeten hebben en de conditionering daarvan.
Zucht... wat "toevallig" dat het zoveel bij ex-gelovigen uit de islam voorkomt.
pi_82726780
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:34 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Net als dat niet elke Marokkaan zich nou identificeert met het labeltje moslim, en net als dat iedere Nederlander niet per definitie joods/christelijk is...
Marokkanen in Nederland zijn geloviger dan Iraniers in Nederland. Onzin dus wat je zegt.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 23:43:13 #178
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82726909
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:39 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Marokkanen in Nederland zijn geloviger dan Iraniers in Nederland. Onzin dus wat je zegt.
Het spijt me zeer, als je twee zinnen zo slecht kan lezen, dan lijkt het me het niet nuttig om met je in discussie te gaan over enig onderwerp.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82727041
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:43 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Het spijt me zeer, als je twee zinnen zo slecht kan lezen, dan lijkt het me het niet nuttig om met je in discussie te gaan over enig onderwerp.
Ga ik te snel voor je?

Niet elke Marokkkaan identificeert zich met het labeltje moslims, klopt, niet elke Marokkaan is moslim. Een zeer klein deel is geen moslim. Verder wordt het labeltje moslim door Marokkanen in NL. wel serieuzer genomen: Marokkanen in NL. zijn geloviger dan Iraniers in NL.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 23:53:24 #180
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82727274
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ga ik te snel voor je?

Niet elke Marokkkaan identificeert zich met het labeltje moslims, klopt, niet elke Marokkaan is moslim. Een zeer klein deel is geen moslim. Verder wordt het labeltje moslim door Marokkanen in NL. wel serieuzer genomen: Marokkanen in NL. zijn geloviger dan Iraniers in NL.
Ik vind die hele discussie geloviger of niet geloviger niet belangrijk, daar gelovig niet meteen probleem betekent. Veel criminele Marokkanen komen nooit in de moskee, houden zich niet aan islamitische leefregels, hebben weinig kennis van het geloof, of enig ander geloof, en vinden zich enkel moslim als de situatie daar, volgens hen, om vraagt. Islam is daarom, mijns insziens, niet het probleem. Maar PVV vindt van wel. Ik vraag me dan af, wat het probleem is? En dan met name in betrekking tot de hoofddoek. PVV is nogal geobsedeerd met dit verschijnsel en ik begrijp er niets van...

Kun jij me dit uitleggen?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82727414
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:53 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ik vind die hele discussie geloviger of niet geloviger niet belangrijk, daar gelovig niet meteen probleem betekent. Veel criminele Marokkanen komen nooit in de moskee, houden zich niet aan islamitische leefregels, hebben weinig kennis van het geloof, of enig ander geloof, en vinden zich enkel moslim als de situatie daar, volgens hen, om vraagt. Islam is daarom, mijns insziens, niet het probleem. Maar PVV vindt van wel. Ik vraag me dan af, wat het probleem is? En dan met name in betrekking tot de hoofddoek. PVV is nogal geobsedeerd met dit verschijnsel en ik begrijp er niets van...

Kun jij me dit uitleggen?
Islam, althans de mindere kanten, zijn een probleem. En criminelen zijn een probleem.

Verder heb ik niks tegen hoofddoeken; met dat standpunt van de PVV ben ik het ook niet eens. Wilders vindt van wel, gezien de hoofddoek een uiting van die (politieke) idelogie is. Trouwens in Turkije zijn hoofddoeken ook verboden. Maar goed, al met al met ik het niet met dat standpunt eens.

De PVV had trouwens trouwens niet hoeven te ontstaan, als de traditionele partijen de problemen eens een keer zouden oplossen. Maar goed, ze hebben niet van de opkomst van Fortuyn geleerd en voila: daardoor is de PVV geboren.
  zondag 13 juni 2010 @ 00:06:21 #182
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82727687
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Islam, althans de mindere kanten, zijn een probleem. En criminelen zijn een probleem.

De 'mindere' kanten/interpretaties van elk geloof zijn een probleem... Maar ik vraag me af of dat meteen een politiek probleem is, daar ik me niet kan voorstellen dat een Marokkaanse loverboy zich tot dit bestaan geroepen voelt door de islam.

En veel orthodoxe joodse vrouwen bedekken ook hun hoofd, sommigen met een pruik, maar heel veel ook met een hoofddoek. Nonnen doen dat ook en veel orthodoxe christelijke vrouwen, met name de oudere dames, zijn dat ook gewend. Ook onder Sikh dames is het heel normaal.
De hoofddoek is verre van een islamitisch verschijnsel.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82727777
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:06 schreef Basboussa het volgende:

[..]

De 'mindere' kanten/interpretaties van elk geloof zijn een probleem...
En toch komt dit buitengewoon veel voor in slechts 1 enkele godsdienst: de islam.
quote:
Maar ik vraag me af of dat meteen een politiek probleem is, daar ik me niet kan voorstellen dat een Marokkaanse loverboy zich tot dit bestaan geroepen voelt door de islam.
Eens.
quote:
En veel orthodoxe joodse vrouwen bedekken ook hun hoofd, sommigen met een pruik, maar heel veel ook met een hoofddoek. Nonnen doen dat ook en veel orthodoxe christelijke vrouwen, met name de oudere dames, zijn dat ook gewend. Ook onder Sikh dames is het heel normaal.
De hoofddoek is verre van een islamitisch verschijnsel.
Klopt. Maar die andere godsdiensten zijn puur godsdiensten. En in de islam maakt religie slechts deel uit van het geheel.
pi_82728081
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Klopt. Maar die andere godsdiensten zijn puur godsdiensten. En in de islam maakt religie slechts deel uit van het geheel.
dit is onzin...
net als bij iedere religie zijn er officiele dogma's, en boeken door de gevestigde en erkende religieuise autoriteiten en veel gaat over normen hoe dagelijks te leven naar de God of naar de medemens....
daar zit een overlapping met politieke denkwijzes... maar daarom is het nog niet niet-religieus.
de islam is net zo'n 'pure' godsdienst als elk ander
pi_82728207
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dit is onzin...
net als bij iedere religie zijn er officiele dogma's, en boeken door de gevestigde en erkende religieuise autoriteiten en veel gaat over normen hoe dagelijks te leven naar de God of naar de medemens....
daar zit een overlapping met politieke denkwijzes... maar daarom is het nog niet niet-religieus.
de islam is net zo'n 'pure' godsdienst als elk ander
In de islam is het in instituten en rechtsscholen vastgelegd. In geen enkele andere godsdienst vind je zoiets als de Sharia bijvoorbeeld.
pi_82728419
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In de islam is het in instituten en rechtsscholen vastgelegd. In geen enkele andere godsdienst vind je zoiets als de Sharia bijvoorbeeld.
natuurlijk wel.. dat zijn de normen hoe dagelijks te leven... en dat schijnt allemaal door een god zo gewild te zijn... en dus is het godsdienstig te noemen , net zo gelegitimeerd door een god als in andere godsdiensten .. veel van die concrete normen die ooit gegeven zijn , bestonden al in die samenleving , wel of niet door een god opgelegd volgens de opvattingen.
pi_82728521
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

natuurlijk wel.. dat zijn de normen hoe dagelijks te leven... en dat schijnt allemaal door een god zo gewild te zijn... en dus is het godsdienstig te noemen , net zo gelegitimeerd door een god als in andere godsdiensten .. veel van die concrete normen die ooit gegeven zijn , bestonden al in die samenleving , wel of niet door een god opgelegd volgens de opvattingen.
Die normen worden niet door instituten en/of in dezelfde mate in rechtsscholen vastgelegd. Het christendom, jodendom en al die andere geloven hebben geen Sharia.
pi_82728646
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Die normen worden niet door instituten en/of in dezelfde mate in rechtsscholen vastgelegd. Het christendom, jodendom en al die andere geloven hebben geen Sharia.
dat zegt niks....
al die godsdiensten hebben hun regeltjes over hoe braaf te leven...en dat god het zo wilt...
daar gaat het om ... en het is niet van belang in de stelling dat in een bepaalde godsdienst het normenpakket van straf, vergelding, boete en loutering meer in detail ontwikkeld is
pi_82728710
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat zegt niks....
al die godsdiensten hebben hun regeltjes over hoe braaf te leven...en dat god het zo wilt...
daar gaat het om ... en het is niet van belang in de stelling dat in een bepaalde godsdienst het normenpakket van straf, vergelding, boete en loutering meer in detail ontwikkeld is
Elke godsdienst heeft een normenpakket, alhoewel het per godsdienst verschilt of dit normenpakket verplicht is voor de gelovigen of niet.
De manier waarop die normen overgedragen worden is anders. In de islam worden die normen in de instituten o.a. d.m.v. de sharia overgedragen. In alle andere godsdiensten is dat niet het geval.
pi_82729417
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Elke godsdienst heeft een normenpakket, alhoewel het per godsdienst verschilt of dit normenpakket verplicht is voor de gelovigen of niet.
De manier waarop die normen overgedragen worden is anders. In de islam worden die normen in de instituten o.a. d.m.v. de sharia overgedragen. In alle andere godsdiensten is dat niet het geval.
De interpretatie daarvan verschilt nogal en het kent hier geen enkele rechtsgeldigheid. Die normen kunnen onmogelijk nageleefd worden als men er een orthodoxe interpretatie - die botst met de Nederlandse wetgeving - op nahoudt.
pi_82729515
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Elke godsdienst heeft een normenpakket, alhoewel het per godsdienst verschilt of dit normenpakket verplicht is voor de gelovigen of niet.
De manier waarop die normen overgedragen worden is anders. In de islam worden die normen in de instituten o.a. d.m.v. de sharia overgedragen. In alle andere godsdiensten is dat niet het geval.
normenoverdracht gebeurt in alle samenlevingen op dezelfde menselijke wijze : van generatie op generatie, van ouder op kind, van buurkinderen op kind, van miljeu op kind, inclusief van schriftgeleerde op kind... of daar een religieuse school een kleine of grote rol in heeft is niet van belang voor de vraag of een bepaald normenpakket religieus te noemen is ...
maar christendom is ook mede overgedragen door christelijke scholen.... dat werd vroeger heel belangrijk gevonden .. in Nederland leidde dat tot de schoolstrijd...
dit noemen we een politieke kwestie ..maar dat wilt niet zeggen dat het niet om religieuse zaken ging...
dus eg wel: het ging om religieus onderwijs

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 13-06-2010 01:39:17 ]
pi_82729745
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:30 schreef Opmaat het volgende:
Links zal schreeuwen, kermen en huilen ..... maar Nederland zal en moet van de grond af aan weer worden opgebouwd.

Buitenlanders zullen moeten bewijzen dat ze bijdragen aan de welvaart en het welzijn van de natie. Hun roofbouw van de staatsruif zal worden beëindigd.
Wat is dit voor topic waarin dit soort onzin gepost wordt?
Van de grond af aan opgebouwd worden?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82729873
Het islam is een teruggetrokken leven en vooral in nederland het westen zoals wij het bekijken vanuit een optiek perspectief een van de punten waarbij zij zich tot geweld en terrorisme aanslagen kunnen beeiginnen die zij zichzelf heilig beschouwen.
Een beetje lezen of beinvloeding van de media en vooral niet willen praten met je medemensen met een aantal godsdienstige welk dan ook is voldoende voor mensen die die titel voor zich tot een kennis kunnen mogen bekennen mogen eren
Een menselijk hartstocht zoals de liefde zit er helaas niet bij denk je zo nu even?
Mensen hebben een levenswijze een religie vooroordelen hebben ze opgelegd gekregen die hebben zij verbrijzeld.
En toch zien anderen hen als minachtend als zwakke schepsels.
Mensen zijn wreed voor mensen die zij niet als hun gelijke beschouwen enof kennen of misschien helemaal de intentie niet hebben.
Mijn inzien is dat de netwerk ons dreigt te verstikken.....
pi_82730159
quote:
Op zondag 13 juni 2010 01:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is dit voor topic waarin dit soort onzin gepost wordt?
Van de grond af aan opgebouwd worden?
bantopic MED:
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 17:07 schreef remlof het volgende:
Opmaat, racistische trollkloon, kliko.
  zondag 13 juni 2010 @ 02:00:46 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82730641
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:17 schreef dpgargoyle het volgende:
Je zit alleen te jennen, te zuigen en haat te zaaien.
Waar precies?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82730976
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mooi verwoord, dus de grenzen moeten hier dicht. Net als in Canada. Waar je ook niet binnenkomt zonder dat er nadrukkelijk gekeken is of je een zinvolle bijdrage aan de maatschappij kan leveren. Soort van eh... pvv standpunt zeg maar.
Mooi verwoord, inderdaad.
In Nederland zijn indertijd de mensen uit Marokko en Turkije binnengehaald die een zinvolle bijdrage aan onze toenmalige maatschappij konden leveren. Ze kregen een gratis treinkaartje naar Nederland omdat we vonden dat ze konden bijdragen aan onze welvaart.
Al die gastarbeiders hebben een nuttige bijdrage geleverd aan onze welvaart.

Dus, eh.. het standpunt van de PVV indertijd zou geleid hebben tot de huidige situatie aangaande allochtonen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82732389
quote:
Op zondag 13 juni 2010 01:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

normenoverdracht gebeurt in alle samenlevingen op dezelfde menselijke wijze : van generatie op generatie, van ouder op kind, van buurkinderen op kind, van miljeu op kind, inclusief van schriftgeleerde op kind... of daar een religieuse school een kleine of grote rol in heeft is niet van belang voor de vraag of een bepaald normenpakket religieus te noemen is ...
maar christendom is ook mede overgedragen door christelijke scholen.... dat werd vroeger heel belangrijk gevonden .. in Nederland leidde dat tot de schoolstrijd...
dit noemen we een politieke kwestie ..maar dat wilt niet zeggen dat het niet om religieuse zaken ging...
dus eg wel: het ging om religieus onderwijs
Niet relevant. We hebben het hier over de theologie van religies. Leuk dat er christelijke scholen en christelijke normen en waarden zijn, maar deze zijn niet in de christelijke theologische insituties vastgelegd. Bij de islam is dat wel het geval: de sharia.
pi_82732401
quote:
Op zondag 13 juni 2010 01:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De interpretatie daarvan verschilt nogal en het kent hier geen enkele rechtsgeldigheid. Die normen kunnen onmogelijk nageleefd worden als men er een orthodoxe interpretatie - die botst met de Nederlandse wetgeving - op nahoudt.
Sharia4Belgium denkt er anders over.
pi_82734635
quote:
Op zondag 13 juni 2010 04:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Niet relevant. We hebben het hier over de theologie van religies. Leuk dat er christelijke scholen en christelijke normen en waarden zijn, maar deze zijn niet in de christelijke theologische insituties vastgelegd. Bij de islam is dat wel het geval: de sharia.
En dus?
quote:
Op zondag 13 juni 2010 04:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Sharia4Belgium denkt er anders over.
Tja, hoe reëel is die gedachte?
pi_82737876
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dus?
[..]

Tja, hoe reëel is die gedachte?
Kijk naar de UK

Dat de Islam een politieke ideologie is lijkt mij vrij duidelijk, waarom zouden we het dan niet mogen bekritiseren als een politieke ideologie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')