Wat nou als die het echt niet heeft gedaan, ook al is het Peru een land wat bekend staat om slechte omstandigheden, dan nog vind ik zielig hoe ze met hem omgaan.quote:
Dat wat je ziet in z'n ogen, is spijt dat hij dit keer gepakt is.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:03 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Wat nou als die het echt niet heeft gedaan, ook al is het Peru een land wat bekend staat om slechte omstandigheden, dan nog vind ik zielig hoe ze met hem omgaan.
Ik zie iets in die jongen zijn ogen dat die dit niet verdient heeft, ik voel meer iets aan dat hij het dus daadwerkelijk niet gedaan heeft, het is puur wat ik voel in mezelf. Bij Nathalee was dat gevoel er niet,
maar nu dus wel. Als ik hem daar zie staan in de lift zo emotioneel en je ziet gewoon iets in z'n ogen.
Vervolgens als die word voorgeleid aan de pers ook, hier klopt gewoon iets niet.
Krijg meer het idee dat het van de moeiheid is dan van stom stom.quote:
Psychopaten zijn op en top charmeur en manipulator.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:03 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Wat nou als die het echt niet heeft gedaan, ook al is het Peru een land wat bekend staat om slechte omstandigheden, dan nog vind ik zielig hoe ze met hem omgaan.
Ik zie iets in die jongen zijn ogen dat die dit niet verdient heeft, ik voel meer iets aan dat hij het dus daadwerkelijk niet gedaan heeft, het is puur wat ik voel in mezelf. Bij Nathalee was dat gevoel er niet,
maar nu dus wel. Als ik hem daar zie staan in de lift zo emotioneel en je ziet gewoon iets in z'n ogen.
Vervolgens als die word voorgeleid aan de pers ook, hier klopt gewoon iets niet.
Dat heb ik dus ook. Bij Natalee zag hij er heel anders uit, boze ogen, hij dacht dat ie alles kon maken en iedereen te slim af was. En deze keer ziet hij er gewoon echt zielig uit. Hij heeft ook geen praatjes meer, niks van dat alles.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:03 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Ja natuurlijk voelt ie zich zwaar kut en emotioneel en zo. Hij weet gewoon zelf ook heel goed dat ie nu heel zwaar de lul is.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:03 schreef Drumpie het volgende:
[..]
bij Natalee wist hij dat ze hem niks konden maken, want......geen lijk.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Bij Natalee zag hij er heel anders uit, boze ogen, hij dacht dat ie alles kon maken en iedereen te slim af was. En deze keer ziet hij er gewoon echt zielig uit. Hij heeft ook geen praatjes meer, niks van dat alles.
En dan dat presenteren aan de pers.... Dat doe je niet met iemand die alleen maar verdacht wordt
Ben ik met je eens. Nu staan ze ogen anders wat natuurlijk niets hoeft te betekenen. Maar er lijkt iets van onschuld in te zitten.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Bij Natalee zag hij er heel anders uit, boze ogen, hij dacht dat ie alles kon maken en iedereen te slim af was. En deze keer ziet hij er gewoon echt zielig uit. Hij heeft ook geen praatjes meer, niks van dat alles.
En dan dat presenteren aan de pers.... Dat doe je niet met iemand die alleen maar verdacht wordt
Of mensen zoals jij snappen niet wat 'bewezen' betekent.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is bewezen, Joran heeft het zelf toegegeven. Alleen vindt justitie in NL kennelijk de manier waarop het bewijs verkregen is belangrijker dan het oplossen van een misdrijf.
Nee, hij is er ingeluisd, je ziet in z'n ogen iets anders dan bij de Nathalee zaak.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:04 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Dat wat je ziet in z'n ogen, is spijt dat hij dit keer gepakt is.
Wat vind je er dan precies zielig aan.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:05 schreef Mercer het volgende:
Ook als Joran het wel gedaan heeft, vind ik het zielig voor hem. Wat hij de ouders van Natalee aan heeft gedaan is verschrikkelijk.
Inderdaad maar dat had Pa hem ingefluisterd , dan voel je jezelf een stuk zekerder, zonder Pa was hij toen ook doorgeslagenquote:Op maandag 7 juni 2010 20:07 schreef Gia het volgende:
[..]
bij Natalee wist hij dat ze hem niks konden maken, want......geen lijk.
Die ziet er over twee jaar een stuk anders uitquote:Op maandag 7 juni 2010 20:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
"su rostro de galan y de modelo de pasarela"
Ik geloof niet eerder dat hij een Psychopaat is voordat ik een rapport heb gezien dat dat zo is gebleken.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:05 schreef Felixa het volgende:
[..]
Psychopaten zijn op en top charmeur en manipulator.
Dát is wat je in zijn ogen ziet.
Medelijden proberen op te wekken.
Scum of the earth.
Ik heb iets ergs gedaan.. Ik ben net zo stoer als jij..quote:Op maandag 7 juni 2010 19:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij criminelen maak je je interessant door aan te geven dat je het lijk van een jong meisje hebt weggewerkt? Dat is helemaal nieuw voor me. Leg eens uit.
Verdiep je maar eens in zijn jeugd/verleden.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:11 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Ik geloof niet eerder dat hij een Psychopaat is voordat ik een rapport heb gezien dat dat zo is gebleken.
Peter lijkt Joran beter te kennen dan Joran zichzelf, dus Peter kan genoeg kletsen.
De media is verdacht, de media is een ongeregelde kutzooi. Maar dat wilt nog niks zeggen dat Joran
daadwerkelijk een physco is.. Ik zie een Psychopaat ook geen HBO Rechten volgen.
Dan snap je gewoon niet wat een psychopaat is. Ted Bundy (daar is 'ie weer) had ook gestudeerd en was zelfs een grote belofte in de Republikeinse partij.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:11 schreef Drumpie het volgende:
Ik zie een Psychopaat ook geen HBO Rechten volgen.
Je weet niet wat hem in de mond is gelegd, je weet niet wat hij fantaseert..quote:Op maandag 7 juni 2010 19:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daderkennis, geen alibi en bepaalde aanwijzingen die zelfs een pathologisch leugenaar afgeeft, zijn anders ook prima bruikbaar.
Wat je in zijn ogen ziet is angst en zijn eigen ongeloof dat hij zo dom heeft kunnen zijn.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:03 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Ted Bundy studeerde zelfs Rechten. Om nog maar te zwijgen van de academisch gevormde psychopaten die zich alleen al tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben uitgeleefd.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:11 schreef Drumpie het volgende:
Ik zie een Psychopaat ook geen HBO Rechten volgen.
Want een rapport zegt alles.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:11 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Ik geloof niet eerder dat hij een Psychopaat is voordat ik een rapport heb gezien dat dat zo is gebleken.
Peter lijkt Joran beter te kennen dan Joran zichzelf, dus Peter kan genoeg kletsen.
De media is verdacht, de media is een ongeregelde kutzooi. Maar dat wilt nog niks zeggen dat Joran
daadwerkelijk een physco is.. Ik zie een Psychopaat ook geen HBO Rechten volgen.
Daarom moet je niet zo heilig in die wetten geloven.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je weet niet wat hem in de mond is gelegd, je weet niet wat hij fantaseert..
En er zijn te weinig feiten bekend om daderkennis te toetsen.. Er is alleen die verklaring.. Niet eens een lijk.
Oh, hij zal het naar alle waarschijnlijkheid gedaan hebben.. Maar dat is niet voldoende voor de wet.
Overmoed, overschatting.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:15 schreef Bowny het volgende:
Als hij wist dat ze hem tijdens het Holloway-debacle niets konden maken, vanwege het ontbreken van een lichaam, is hij dan echt ZO stom om het deze keer zo aan te pakken?
Het is een hele hele slechte kerel....en dom.......maar zo dom? Nee, dit stinkt!
Berichten zowel in de Nederlandse als de Peruaanse pers.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Want een rapport zegt alles.
Een eng vertrouwen in de expertise van anderen.
Er was trouwens een bericht in de media vorige week dat hij het prototype psychopaat is. Dat is dan ook zo duidelijk als wat.
Omdat hij als een wild dier, geen controle lijkt te hebben over zijn eigen "gevaarlijkheid". Toch zie je soms ook een andere Joran, zoals op onderstaande foto op Hyves! Dat geeft mij een gevoel van medelijden.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat vind je er dan precies zielig aan.
Same. Ik denk dat hij even een momentje rust wilde nemen, wetend wat er komen gaat. Wel erg als ze daar een zelfmoordpoging in zagenquote:Op maandag 7 juni 2010 20:04 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Krijg meer het idee dat het van de moeiheid is dan van stom stom.
quote:Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat hij als een wild dier, geen controle lijkt te hebben over zijn eigen "gevaarlijkheid". Toch zie je soms ook een andere Joran, zoals op onderstaande foto op Hyves! Dat geeft mij een gevoel van medelijden.
[ afbeelding ]
Hier, nog zo'n enorme gezellige, aardige kerel.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat hij als een wild dier, geen controle lijkt te hebben over zijn eigen "gevaarlijkheid". Toch zie je soms ook een andere Joran, zoals op onderstaande foto op Hyves! Dat geeft mij een gevoel van medelijden.
[ afbeelding ]
Kameraad Stalin was ook een grote kindervriend. Althans, dat zou je zo denken. Ik heb nog nooit een meisje mishandeld, maar het bewijs voor mijn onschuld bestaat echt niet uit een geposeerde foto met wat kinderen in een Braziliaanse sloppenwijk.quote:
Ik heb jaren geleden een programma op tv gezien waar ze aan mensen foto's lieten zien van de meest vreselijke seriemoordenaars. Men werd gevraagd wie ze dachten dat die mensen waren en bijna unaniem werden ze aangezien voor "betrouwbare" personen als sporters, dokters of acteurs.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Hier, nog zo'n enorme gezellige, aardige kerel.
[ afbeelding ]
Het Stalinmuseum in Gori, Georgie hangt vol met dit soort shit. Geen ENKEL kritisch woord over deze "kindervriend".quote:
Oh oke. Ik heb niet gezegd dat het een bewijs is voor onschuld. Ik zei dat het me een gevoel van medelijden geeft.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:28 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Kameraad Stalin was ook een grote kindervriend. Althans, dat zou je zo denken. Ik heb nog nooit een meisje mishandeld, maar het bewijs voor mijn onschuld bestaat echt niet uit een geposeerde foto met wat kinderen in een Braziliaanse sloppenwijk.
Waarom zou jij dat moeten doen? Degene met de lapo opent normaal gewoon een nieuw topic hoor.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:27 schreef Creeg het volgende:
Ooh ik zat weer is niet op te letten. Weer vergeten topic te openen. Thnx @ Halcon opnieuw
O, dat kan natuurlijk best. Je kunt ook best medelijden hebben met Joran als-ie daadwerkelijk schuldig is en in die gruwelijke gevangenis belandt. Maar die foto zal ook wel met dat doel gemaakt zijn.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:30 schreef Mercer het volgende:
[..]
Oh oke. Ik heb niet gezegd dat het een bewijs is voor onschuld. Ik zei dat het me een gevoel van medelijden geeft.
Dat is heel gewoon in deze contreien. Ook in Brazilie gebeurd dat, ook bij verdachten. Hoort erbij.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
want zonder jou gaat het ook niet verder natuurlijkquote:Op maandag 7 juni 2010 20:27 schreef Creeg het volgende:
Ooh ik zat weer is niet op te letten. Weer vergeten topic te openen. Thnx @ Halcon opnieuw
Ja tuurlijk!quote:Op maandag 7 juni 2010 20:32 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Maar die foto zal ook wel met dat doel gemaakt zijn.
quote:Op maandag 7 juni 2010 20:32 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Maar die foto zal ook wel met dat doel gemaakt zijn.
Jij acht psychopaten niet tot zoveel geslepenheid in staat?quote:Op maandag 7 juni 2010 20:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]Ja hij zal toen gedacht hebben: "ik zou nog wel eens in de situatie terecht kunnen komen dat ik verdacht wordt van moord, dus laat ik maar even een foto maken waarbij ik leuk doe met kinderen om tegen die tijd wat medelijden te genereren".
Nog zoeen.quote:
Ik denk dat ook psychopaten menselijke trekken zoals plezier maken zonder nevenmotief te hebbenquote:Op maandag 7 juni 2010 20:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij acht psychopaten niet tot zoveel geslepenheid in staat?
Ik weet niet of Joran de Nederlandse taal zo slecht beheerst als jij hier doet voorkomen.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]Ja hij zal toen gedacht hebben: "ik zou nog wel eens in de situatie terecht kunnen komen dat ik verdacht wordt van moord
Jij zou advocaat moeten worden.quote:dus laat ik maar even een foto maken waarbij ik leuk doe met kinderen om tegen die tijd wat medelijden te genereren".
hahahahahahhaaquote:Op maandag 7 juni 2010 20:41 schreef krapula het volgende:
fantastisch wat iedereen in z'n ogen kan lezen. Als ik in z'n ogen kijk dan zie ik zijn worsteling met de problematiek in het midden-oosten
Ik spreek die taal niet.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:37 schreef MargrietV het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-vampier-Joran.dhtml
Zie Filmpje!
quote:Op maandag 7 juni 2010 20:41 schreef krapula het volgende:
fantastisch wat iedereen in z'n ogen kan lezen. Als ik in z'n ogen kijk dan zie ik zijn worsteling met de problematiek in het midden-oosten
Dat denk ik ook zeker. Het was ook niet zo serieus.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:41 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik denk dat ook psychopaten menselijke trekken zoals plezier maken zonder nevenmotief te hebben
grappig, nu komen er allemaal pseudowetenschappen om de hoek om van alles aan te tonenquote:Op maandag 7 juni 2010 20:37 schreef MargrietV het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-vampier-Joran.dhtml
Zie Filmpje!
Medeleven op de verkeerde gronden vind ik immoreel.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:43 schreef EllaN het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben meer medeleven dan anderen. Is niet erg toch?
Hij word inderdaad heel netjes zonder geknuppel aan de grootst mogelijk schandpaal genageld.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Om heel eerlijk te zijn, als ik dat filmpje zo bekijk op de "catwalk" Joran word heel behoorlijk behandeld.
Hier worden verdachten bij de haren gegrepen of een knuppel onder de kin gezet opdat zij hun tronie aan de pers tonen.
Dan word het dus een knuppel onder je kin PLUS een openbare tentoonstelling. Geloof me.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:44 schreef peesmaker het volgende:
[..]
Hij word inderdaad heel netjes zonder geknuppel aan de grootst mogelijk schandpaal genageld.
Niet dat ik er moeite mee heb overigens, maar als ik in zijn situatie zou zitten dan maar een knuppel onder mijn kin in plaats van een openbare persvertoning.
Dat is jouw mening.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Medeleven op de verkeerde gronden vind ik immoreel.
Oh, ja hoor!quote:Op maandag 7 juni 2010 20:42 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik weet niet of Joran de Nederlandse taal zo slecht beheerst als jij hier doet voorkomen.
[..]
Vertel mij maar waar dit in nederland zo is gegaan.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan word het dus een knuppel onder je kin PLUS een openbare tentoonstelling. Geloof me.
Dat is het verschil tussen een psychopaat en een normaal mens: medelijden en compassie kunnen voelen. Neemt niet weg dat ie wat mij betreft voor een vuurpeleton mag als hij schuldig wordt bevonden. Een daad heeft nu eenmaal gevolgen. Maar dat sluit niet uit dat je wel medelijden kunt voelen.quote:
In Zuid-Amerika, oa waar ik woon, Brazilië, is dit heel gewoon.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:46 schreef peesmaker het volgende:
[..]
Vertel mij maar waar dit in nederland zo is gegaan.
En wie zegt wat 'verkeerde gronden' zijn? Dat is nogal subjectief.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Medeleven op de verkeerde gronden vind ik immoreel.
ok, omdat je het had over hier dacht ik nederland.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In Zuid-Amerika, oa waar ik woon, Brazilië, is dit heel gewoon.
Medelijden met de slachtoffers lijkt mij heel wat meer op zijn plaats dan voor van der Sloot.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En wie zegt wat 'verkeerde gronden' zijn? Dat is nogal subjectief.
Dat sluit niet uit, dat je ook medelijden kunt hebben met Joran.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:51 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Medelijden met de slachtoffers lijkt mij heel wat meer op zijn plaats dan voor van der Sloot.
Nou, ik heb het in ieder geval niet. Niet na de afgelopen vijf jaar.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:53 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat sluit niet uit, dat je ook medelijden kunt hebben met Joran.
Dan sluit ik dat bij deze uit wat mijn persoon betreft.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:53 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat sluit niet uit, dat je ook medelijden kunt hebben met Joran.
Gelukkig sluiten deze 2 elkaar niet uit. Ik leef uiteraard het meest mee met familie en vrienden van de slachtoffers. Daarnaast vind ik het ook wel sneu hoe Joran wordt opgevoerd als een trofee en rond wordt geparadeerd.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:51 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Medelijden met de slachtoffers lijkt mij heel wat meer op zijn plaats dan voor van der Sloot.
Wel met Michael hea?quote:Op maandag 7 juni 2010 20:55 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nou, ik heb het in ieder geval niet. Niet na de afgelopen vijf jaar.
Over 10 jaar zien we joran, als hij nog leeft tenminste, terug in een documentaire dat het niet verstandig is om in peru iemand te vermoorden.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:57 schreef EllaN het volgende:
[..]
Gelukkig sluiten deze 2 elkaar niet uit. Ik leef uiteraard het meest mee met familie en vrienden van de slachtoffers. Daarnaast vind ik het ook wel sneu hoe Joran wordt opgevoerd als een trofee en rond wordt geparadeerd.
Zou goed kunnen ja.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:59 schreef peesmaker het volgende:
[..]
Over 10 jaar zien we joran, als hij nog leeft tenminste, terug in een documentaire dat het niet verstandig is om in peru iemand te vermoorden.
huh, hoe kan dat nou, daar is natalee holloway opeens in Peru?!!! dus het is wel een set up?? ;-)quote:
ahhh okquote:Op maandag 7 juni 2010 20:50 schreef peesmaker het volgende:
[..]
ok, omdat je het had over hier dacht ik nederland.
Dat denk ik dus niet. Hij zal wel terechtkomen op een geïsoleerde afdeling van het gevang. En ma zal wel de nodige centen sturen om hem een plek te laten inkopen.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:01 schreef peesmaker het volgende:
[..]
Als ie een cel heeft wellicht, maar hij zal eerst slapen op de gang.
Zou je denken.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Hij zal wel terechtkomen op een geïsoleerde afdeling van het gevang. En ma zal wel de nodige centen sturen om hem een plek te laten inkopen.
Als je geld hebt kun je een cel huren in een gevang. Ver weg van de andere gevangenen. Je leeft dan wel in een solitaire wereld met bar weinig contact. Je zit dan in een zgn "safe-cell". Althans hier in Brazilië is dat zo en ik denk dat dat in Peru niet anders is. Je kan zelfs pizza bestellen of drank indien je dat wilt. Geld maakt je de man.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:06 schreef peesmaker het volgende:
[..]
Zou je denken.
Dat ie tot zijn proces geïsoleerd zit dat geloof ik wel.
En ma kan wel centen sturen om zijn plek te kopen, maar hoe zeker is hij dan van zijn leven.
Kan jij daar een inschatting van geven. Omdat je daar dan ook in de buurt woont, of althans in soortgelijke gevangenis omstandigheden.
ok,quote:Op maandag 7 juni 2010 21:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je geld hebt kun je een cel huren in een gevang. Ver weg van de andere gevangenen. Je leeft dan wel in een solitaire wereld met bar weinig contact. Je zit dan in een zgn "safe-cell". Althans hier in Brazilië is dat zo en ik denk dat dat in Peru niet anders is. Je kan zelfs pizza bestellen of drank indien je dat wilt. Geld maakt je de man.
Ben je een arme pauper, tja, dan zit je diep in de stront.
Ziet er gezellig uit! Vriendelijke buren ookquote:Op maandag 7 juni 2010 21:10 schreef pinkplatinum het volgende:
Voor wie een kijkje wil nemen in Jorans nieuwe crib:
http://video.yahoo.com/watch/7601717/20170154
In de brochure zag het er beter uit. Misschien kan Alberto de vakantie nog redden.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:18 schreef dubidub het volgende:
http://www.flickr.com/photos/marcelo_montecino/4052117/
Dit moet echt zo a-relaxt zijn
Een gevangenis hoort dan ook helemaal niet relaxt te zijnquote:Op maandag 7 juni 2010 21:18 schreef dubidub het volgende:
http://www.flickr.com/photos/marcelo_montecino/4052117/
Dit moet echt zo a-relaxt zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |