Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:06 |

 |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:06 |
wuh |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:08 |
quote: Ja toch, je danst met die flinke namen |
Lakitu | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:08 |
je haatte toch op 'm? |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:08 |
YO YO YO! |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:09 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:54 schreef Allure_ het volgende:Kurk, het is trouwens chocolate fudge brownie. Ik begin er nu aan  . Nog nooit op maar brownies zijn lekker dus dat ijs moet ook wel lekker zijn 

Maar hoe krijg ik een hapje?  |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:09 |
quote:  |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:09 |
 |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:09 |
Godsamme is Bragi eindelijk weg, komt die Evangelilly weer voorbij op TV . |
Lakitu | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:10 |
quote:
 |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:10 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:09 schreef kurk_droog het volgende:[..] Nog nooit op maar brownies zijn lekker dus dat ijs moet ook wel lekker zijn  [ afbeelding ] Maar hoe krijg ik een hapje? Je bent uitgenodigd . |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:11 |
quote:
 |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:11 |
Ik heb nog Cookie Dough staan, maar ik vind B&J eigenlijk helemaal niet meer zo boeiend.. |
Lakitu | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:12 |
quote:
 |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:12 |
 |
Surveillance-Fiets | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:12 |
 |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:13 |
bouw één hut, ik klim, één ladder, ladder, één klim, ik hut bouw |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:13 |
Zie je rommel op de ruit of zit er stof op je oog |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:14 |
quote: Waar waar?  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:14 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 22:11 schreef Breathtaking het volgende:Ik heb nog Cookie Dough staan, maar ik vind B&J eigenlijk helemaal niet meer zo boeiend.. Caramel Chew Chew  |
Lakitu | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:14 |
rappers willen weten hoe komt hij aan dat vet geluid schrijf een brief aan jochem van gelder, willem wever legt je uit |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:14 |
quote: Ik vind hem echt een enorme klapjosti maar ik kan zijn muziek wel waarderen. |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:14 |
quote:  |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:16 |
PHISH FOOD IS ZO LEKKER VAN B&J |
Lakitu | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:17 |
ja |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:17 |
Of?
Is dat het niet?
't is gewoon een kwestie van perspectief! |
Lakitu | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:17 |
maar dushi'ss ik ga uit / aan. kusjes en fijne avond. <3 |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:17 |
gaan jullie vanavond nog wat doen?  |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:18 |
quote: Bij mij thuis. |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:18 |
|
Lakitu | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:18 |
quote: quote:  |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:18 |
een soort... strot |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:18 |
quote: Nee, ik ga morgen helemaal los.  |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:18 |
quote: Daar moest ik een keer van overgeven dus dat moet ik niet meer ! |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:19 |
quote: Geen aardewerken kruik? |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:19 |
quote: Nee, het hele weekend niets  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:19 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 22:18 schreef Breathtaking het volgende:[..] Daar moest ik een keer van overgeven dus dat moet ik niet meer  ! Dat heb ik met Ouzo/Sambucca/Jäeger  |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:20 |
|
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:21 |
quote: Nee want het was aarden kruik ik schreef het voordat ik het had gehoord  |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:22 |
Bosmuiiiiiiisssss
En hiermee ga ik weer ff knallen  |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:22 |
quote: Ik zou eerst naar een of andere popavond, wel grappig. Maar toen vertelde mijn vader ineens dat we toch naar zo'n oefenspring iets voor de keuring gingen. En ik moest per se mee. Echt naar, ben nu net weer. |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:22 |
quote: Same here met de Sambuca baby maar dat is wel weer verjaard, nu lust ik het weer. |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:22 |
quote: Nodig mensen uit bij jouw thuis voor een barbeque. |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:22 |
quote: Nee, morgen gaat de wekker alweer om half 7 en dan werken van 7 tot 11:15 
Morgenavond wel wat doen sowieso  |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:23 |
quote: Waar?
He, maar dan is het op voordat ik er ben..  |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:23 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:22 schreef kurk_droog het volgende:[..] Nee, morgen gaat de wekker alweer om half 7 en dan werken van 7 tot 11:15  Morgenavond wel wat doen sowieso Ik moet ook half 7 opstaan.  |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:25 |
quote: Ik heb nog 3kwart voor je over. |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:25 |
quote: Aan kwart heb ik wel genoeg hoor denk  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:26 |
 |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:28 |
quote: Denk ik ook, ben er nu ook wel klaar mee . |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:28 |
Als het om balzac gaat, dan is mijn reactie 'neger, bitte' |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:28 |
quote: Dat is je bestelling bedoel je. |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:30 |
quote: 
Nja om nou ook zo'n hele beker op te eten is ook weer zo wat he.. Ik zou het sowieso niet kunnen |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:30 |
even douchen  |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:31 |
quote:  |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:32 |
Ik heb ook geen plannen vanavond, HELAAS. |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:33 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:30 schreef kurk_droog het volgende:[..]  Nja om nou ook zo'n hele beker op te eten is ook weer zo wat he.. Ik zou het sowieso niet kunnen SPOILERIk eet jou wel op  . |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:33 |
Ik probeer de laatste paar centen nog uit mijn ouders te persen voordat ik 18 word.  |
Lamon. | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:38 |
quote: Ik heb mijn vierde date met iemand die ik al eerder kende, en ik moet eerlijk bekennen dat dat als je 35 bent wel het beste is wat je kunt doen in 1 uurtje.  |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:38 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 22:38 schreef Lamon. het volgende:[..] Ik heb mijn vierde date met iemand die ik ik al eerder kende, en ik moet eerlijk bekennen dat dat als je 35 bent wel het beste is wat je kunt doen in 1 uurtje.  Een date is altijd goed. |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:46 |
 |
Lamon. | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:46 |
quote: En altijd weer spannend zelfs al ben je ouder, ik vind het iig altijd weer iets om naar uit te kijken.  14 juni is via msn geprikt en het is weer afwachten of het meer kan worden, daten en muziek, dan kun je je wel even bezig houden als relatief bejaarde op dit forum.  |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:52 |
quote:  |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 22:52 |
quote: En morgen? |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:00 |
quote: Ook niet saai he? En jij? |
Fascination | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:01 |
quote: Wat, je gaat vanavond en morgen niet uit? Knal dan meteen een kogel door je hoofd. [/Ritmo] |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:02 |
quote: Die weekeinden heb je weleens he 
Nou, ik heb eigenlijk ook nog geen plannen maar ik weet wel dat ik iets ga doen. Liefst uit in Utrecht of Amsterdam of zo maar even kijken.. Scheveningen kan ook Maar regelen we altijd zaterdag pas dus alles staat open.. |
Lamon. | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:02 |
Maar dus geen medeleven,ik sta over 6 dagen voor Elllen, en weet niet meer wat ik verkeerd gedaan heb, en dan gaat ze me met liedjes afkraken, dat is best griezelig kan ik jullie vertellen...  |
Crack_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:03 |
Ik ga morgen naar het strand . |
Crack_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:04 |
Oh hehe, en naar de efteling . |
Crack_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:04 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:02 schreef Lamon. het volgende:Maar dus geen medeleven,ik sta over 6 dagen voor Elllen, en weet niet meer wat ik verkeerd gedaan heb, en dan gaat ze me met liedjes afkraken, dat is best griezelig kan ik jullie vertellen...  Uhu uhu, in ieder liedje waar ze Maartje zeggen hebben ze het ook over mij. I just know. |
ynuhh | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:05 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:01 schreef Fascination het volgende:[..] Wat, je gaat vanavond en morgen niet uit?  Knal dan meteen een kogel door je hoofd. [/Ritmo] ! |
Fascination | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:05 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:02 schreef Lamon. het volgende:Maar dus geen medeleven,ik sta over 6 dagen voor Elllen, en weet niet meer wat ik verkeerd gedaan heb, en dan gaat ze me met liedjes afkraken, dat is best griezelig kan ik jullie vertellen...  Ik snap niets van deze reactie.  |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:05 |
Ik heb zin in drugs en drank. En nog iets. |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:05 |
quote: dan moet je je nog haasten ook |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:06 |
quote: Verklaar je nader Wijn en jonko? |
Fascination | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:07 |
quote: Erkenning.  |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:08 |
quote: Ja. |
ynuhh | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:09 |
quote: Ik in iets, rest hoeft niet echt. Maar dat komt straks wel goed. |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:09 |
quote: en nog iets  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:09 |
Pool op OMGPOP is echt kanker..
Ik schoot die black ball erin en hoorde te winnen, maar omdat de witte bal meeging verloor ik? WTF |
ynuhh | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:10 |
quote: Voor jou altijd.  |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:10 |
quote: .quote: Ik moet ook echt een vriend, iemand die me in toom kan houden . |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:12 |
Ik vind die oranje jurkjes echt seksistisch . Die zijn alleen gemaakt voor het plezier van de man . |
Fascination | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:12 |
quote: Een stevige penis. quote: ! |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:13 |
quote: Een foto lief  |
Lamon. | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:13 |
quote: Omdat jullie met je kleine hoofdjes niet kunnen bevatten dat het echt naar mij bedoeld is.  Maar julie beperking helpt mij niet echt over 5 dagen, zoals ik al zei, ik heb dat briefje van Ellen nooit helemaal begrepen... |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:15 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:13 schreef Lamon. het volgende:[..] Omdat jullie met je kleine hoofdjes niet kunnen bevatten dat het echt naar mij bedoeld is.  Maar julie beperking helpt mij niet echt over 5 dagen, zoals ik al zei, ik heb dat briefje van Ellen nooit helemaal begrepen... Beperking? Wel een beetje vriendelijk blijven, Lamon. Deze SC is voor iedereen, dus houdt het gezellig . |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:17 |
quote: Cola, xtc en seks? |
ynuhh | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:17 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:12 schreef Allure_ het volgende:Ik vind die oranje jurkjes echt seksistisch  . Die zijn alleen gemaakt voor het plezier van de man  . Mijn vriend heeft er een voor mij, die kreeg ik net. No way dat ik dat ding ga dragen... |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:17 |
Ik heb hier een glazen literfles cola, zo cool, ik wist niet dat die nog gemaakt werden. |
Fascination | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:17 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:15 schreef Allure_ het volgende:[..] Beperking? Wel een beetje vriendelijk blijven, Lamon. Deze SC is voor iedereen, dus houdt het gezellig  . Altijd mensen beledigen die Lamon. |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:18 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:17 schreef ynuhh het volgende:[..] Mijn vriend heeft er een voor mij, die kreeg ik net. No way dat ik dat ding ga dragen... Ook echt stijlloos, dat ding. Al zou het jou vast wel staan .quote: Waar zie je me voor aan, puh-lease . Cola heb ik volgens mij al 10 jaar niet meer gedronken . |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:19 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:17 schreef ynuhh het volgende:[..] Mijn vriend heeft er een voor mij, die kreeg ik net. No way dat ik dat ding ga dragen... Geef dan maar aan mij! Ik vind die van Bavaria echt heel leuk ! |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:19 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:17 schreef Breathtaking het volgende:Ik heb hier een glazen literfles cola, zo cool, ik wist niet dat die nog gemaakt werden. Zo'n old school fles? 
In buitenland krijg je ze ook nog vaak als je cola besteld maar dan 0,33 of 0,5 Die van tegenwoordig Als je niet oplet knijp je de helft eruit over je vloer.. |
Crack_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:20 |
quote: Valt wel mee, ik ben dan al bijna in TIlburg he. |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:21 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:19 schreef kurk_droog het volgende:[..] Zo'n old school fles?  In buitenland krijg je ze ook nog vaak als je cola besteld maar dan 0,33 of 0,5  Ja deze grootste: 
En ja die krijg je in Nederland ook nog redelijk vaak, toch? |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:21 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:18 schreef Allure_ het volgende:[..] Ook echt stijlloos, dat ding. Al zou het jou vast wel staan  . [..] Waar zie je me voor aan, puh-lease  . Cola heb ik volgens mij al 10 jaar niet meer gedronken  . Stel je niet zo aan en cola is lekker ! |
Lamon. | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:22 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:15 schreef Allure_ het volgende:[..] Beperking? Wel een beetje vriendelijk blijven, Lamon. Deze SC is voor iedereen, dus houdt het gezellig  . ik ben heel gezellig, maar als ik vertel dat ik en Ellen Ten Damme een geschiedenis hebben, meen ik dat. Als ik nonsens zou willen vertellen kan ik ook zeggen dat ik de vriend van Madonna was, en ik post nog netjes het briefje waar ik nooit om gevraagd heb, maar klb losers geloven niets, al ben je al 10 jaar oprecht.  |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:22 |
 |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:22 |
Heb je die gewoon in de winkel gehaald Bt? |
Crack_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:22 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:22 schreef Lamon. het volgende:[..] ik ben heel gezellig, maar als ik vertel dat ik en Ellen Ten Damme een geschiedenis hebben, meen ik dat. Als ik nonsens zou willen vertellen kan ik ook zeggen dat ik de vriend van Madonna was, en ik post nog netjes het briefje waar ik nooit om gevraagd heb, maar klb losers geloven niets, al ben je al 10 jaar oprecht.  1 woord: kloon |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:23 |
quote: Al tijden niet meer gezien. Maar bestel ook niet zo vaak cola hier op terras... |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:23 |
http://vimeo.com/8714164
En deze  |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:23 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:22 schreef Lamon. het volgende:[..] ik ben heel gezellig, maar als ik vertel dat ik en Ellen Ten Damme een geschiedenis hebben, meen ik dat. Als ik nonsens zou willen vertellen kan ik ook zeggen dat ik de vriend van Madonna was, en ik post nog netjes het briefje waar ik nooit om gevraagd heb, maar klb losers geloven niets, al ben je al 10 jaar oprecht. Maar wat maakt het jou uit wat KLB'ers wel en niet geloven? |
Fascination | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:23 |
quote: Cola is voor mannen, vrouwen drinken sinas. |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:24 |
quote: Bij een avondwinkel. |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:25 |
quote: nice Niet over datum?  |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:25 |

Wat een ding  |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:25 |
quote: Ik drink beide. |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:26 |
quote: Mannen ook
Maar wat is dat nou met die Lamon hier? |
Lamon. | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:28 |
quote: Niet extreem veel, maar ik baal gewoon van het geloven in leugens, en als iemand dan iets echts vertelt geloven ze het juist weer niet....nou ja, je hebt gelijk, laat de pubers maar...  |
Crack_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:29 |
Serieus, negeer alles. |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:29 |
quote: Kan geen datum vinden  |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:29 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:28 schreef Lamon. het volgende:[..] Niet extreem veel, maar ik baal gewoon van het geloven in leugens, en als iemand dan iets echts vertelt geloven ze het juist weer niet....nou ja, je hebt gelijk, laat de pubers maar... Nouja, ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was. |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:31 |
quote: Gevaarlijk Staat op etiket naast barcode toch? Of op dop |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:31 |
quote: Nummer 1 van mijn dance smash collectie  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:32 |
Constant ook weer dat gepraat over die Barfaria jurkjes  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:32 |
Yes, ik lees terug. |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:33 |
quote: OH EXCUSE ME. Het is pas de eerste keer dat ik erover begin. |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:33 |
quote: Zullen zien tijdens eerste wedstrijd hoeveel dames die dragen  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:33 |
quote: Maakt verder ook niet uit maar Bragi en Reetveter liepen er echt de hele dag over te mekkeren. |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:34 |
quote: Ik zie nu pas dat dat bovenste stukje net een mannetje is die zn biceps showt  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:34 |
Oh my god:quote: Op vrijdag 4 juni 2010 22:29 schreef Mister1977 het volgende:[..] Hihi en wat zeggen jullie dan? Dat er twee vrouwtjes zijn die al een paar weken panklaar liggen te wachten?  Wat een pervert zeg Zulke kerels moet je een preventieve ban geven. |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:34 |
WAT  |
Fascination | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:35 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:34 schreef Japsnars het volgende:Oh my god: [..] Wat een pervert zeg  Zulke kerels moet je een preventieve ban geven. Wtf, ik wilde net die quote gaan posten. Over zielige mannetjes gesproken.  |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:35 |
quote: Ik kan 'm niet vinden, maar boeiend, fles is toch alweer leeg !quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:34 schreef Japsnars het volgende:Oh my god: [..] Wat een pervert zeg  Zulke kerels moet je een preventieve ban geven. Ik weet het zie ook een beetje op tegen die review .. |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:36 |
quote:  quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:35 schreef Fascination het volgende:[..] Wtf, ik wilde net die quote gaan posten.  Over zielige mannetjes gesproken.  Hehe Hij is echt zo'n treurig figuur die hier op FOK! zichzelf komt lopen opgeilen. Afgaande op zijn postgeschiedenis. |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:36 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:33 schreef Japsnars het volgende:[..] Maakt verder ook niet uit maar Bragi en Reetveter liepen er echt de hele dag over te mekkeren. Dat wist ik niet. Maar ik ben er al over uitgepraat, want ik vind ze lelijk . |
Fascination | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:36 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:35 schreef Breathtaking het volgende:[..] Ik kan 'm niet vinden, maar boeiend, fles is toch alweer leeg  ! [..] Ik weet het  zie ook een beetje op tegen die review  .. Oh god ja, daar ga je miljoenen reacties op krijgen.  |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:37 |
HAHAHA ALL, DIE CLIP  |
Smart_ass | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:38 |
Hai. |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:38 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:36 schreef Japsnars het volgende:[..]  [..] Hehe  Hij is echt zo'n treurig figuur die hier op FOK! zichzelf komt lopen opgeilen. Afgaande op zijn postgeschiedenis.  |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:38 |
quote:  |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:38 |
 |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:39 |
quote: deze heeft clip  |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:40 |
quote: HAHAHAHA |
Smart_ass | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:40 |
Ik keek net rtl 7. Fout programma zeg.  |
Fascination | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:40 |
quote: Wat dan? |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:41 |
quote: met de billen bloot |
Smart_ass | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:42 |
Bij ons achter woont een kat die verliefd is op onze kippen. HIj zit echt de hele tijd bij het hok enzo.  |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:42 |
quote: Enige keer dat ik zag was met die slotenmakers  |
kurk_droog | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:43 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:42 schreef Smart_ass het volgende:Bij ons achter woont een kat die verliefd is op onze kippen. HIj zit echt de hele tijd bij het hok enzo. Tot je hem erbij zet.. Dan eet hij die kippen op of de kippen hem |
Smart_ass | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:44 |
quote: Ja soort bananensplit maar dan beetje seksistisch, van playboy tv ofzo. |
Allure_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:44 |
NU NUN UNUNU NUTTIN NO GO SOO. |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:44 |
 |
Smart_ass | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:44 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:43 schreef kurk_droog het volgende:[..] Tot je hem erbij zet.. Dan eet hij die kippen op of de kippen hem Dat vraag ik me af eigenlijk. Maar dat doe ik sowieso niet. Ik laat ze morgen wel fijn los, als het lekker weer is. |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:45 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:42 schreef Smart_ass het volgende:Bij ons achter woont een kat die verliefd is op onze kippen. HIj zit echt de hele tijd bij het hok enzo.  Liefde van de man gaat door de maag. |
Crack_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:45 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:44 schreef Smart_ass het volgende:[..] Dat vraag ik me af eigenlijk. Maar dat doe ik sowieso niet. Ik laat ze morgen wel fijn los, als het lekker weer is. Byebye chicken. |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:47 |
seks en humor is volgens mij echt een dodelijke combinatie als het in verkeerde handen terecht komt |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:48 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:47 schreef Maisnon het volgende:seks en humor is volgens mij echt een dodelijke combinatie als het in verkeerde handen terecht komt Wat dan? |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:49 |
Dit nummer heeft zoveel kracht en energie  |
Smart_ass | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:50 |
quote: Wat doet iedereen dom, ze zitten gewoon in een hok hoor. |
Smart_ass | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:50 |
MAISNON! Morgen begint kaartverkoop van mijn tweede allerlievelingsband.  |
wolvendagen | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:50 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:50 schreef Smart_ass het volgende:MAISNON! Morgen begint kaartverkoop van mijn tweede allerlievelingsband.  Lady Gaga? |
Crack_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:51 |
quote: Oh ik dacht dat je ze los los ging zetten zeg maar . Sorry hoor. |
Fascination | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:51 |
quote:  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:51 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:50 schreef Smart_ass het volgende:MAISNON! Morgen begint kaartverkoop van mijn tweede allerlievelingsband.  Tell me |
Smart_ass | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:51 |
quote: Die titel. 
Been there, done that.  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:52 |
quote: OMG WTF IS DIT  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:52 |
5 vrouwen die allemaal een vent proberen vast te klemmen tussen hun borsten? |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:52 |
quote: Oke, dat klinkt goed. |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:53 |
quote: Wacht, je had het over loslaten? |
Smart_ass | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:53 |
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:51 schreef Crack_ het volgende:[..] Oh ik dacht dat je ze los los ging zetten zeg maar  . Sorry hoor. Ja ze lopen ook weleens los door de tuin, maar dan worden ze iig nooit aangevallen ofzo. 
Geeft niet hoor meisje.  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:53 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:52 schreef Japsnars het volgende:5 vrouwen die allemaal een vent proberen vast te klemmen tussen hun borsten? OMG wtf  |
Smart_ass | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:53 |
quote: Kijk mijn last.fm library en RAAD. |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:54 |
I'm gonna show you guys how you can use your pussy as a clamp.
Hold your pussy tight, keep it squeezed  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:54 |
quote: Ik gok Interpol. |
Crack_ | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:55 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:53 schreef Smart_ass het volgende:[..] Ja ze lopen ook weleens los door de tuin, maar dan worden ze iig nooit aangevallen ofzo.  Geeft niet hoor meisje.  . |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:56 |
Wat een bazenshow  |
Smart_ass | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:57 |
quote: JAAAA je gaat door voor de koelkast. Ik ben zo in extase nu, ik wachte daar al 3 jaar op. Wel jammer dat Carlos weg is, hij was mijn held.
Ik heb Paul Banks wel nog gezien tussendoor. Toen stond ik echt 5 meter van 'm af ofzo.  |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:57 |
Ik zou ook Interpol zeggen 
Maar ik dacht dat dat je allerlievelings was
En ik heb Beirut ook al heel veel geluisterd 
Ik heb zelfs naar aanleiding van hem de ukelele leren spelen  |
Maisnon | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:58 |
Ik ben echt goed en diepzinning en wetenschappelijk enzo bezig nu man  |
Japsnars | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:58 |
quote: Op vrijdag 4 juni 2010 23:57 schreef Smart_ass het volgende:[..] JAAAA je gaat door voor de koelkast. Ik ben zo in extase nu, ik wachte daar al 3 jaar op. Wel jammer dat Carlos weg is, hij was mijn held. Ik heb Paul Banks wel nog gezien tussendoor. Toen stond ik echt 5 meter van 'm af ofzo.  Eerst een magnetron en nu ook nog een koelkast, ik kan niet wachten tot de volgende prijs 
Ik heb echt amper muziek gehoord van Interpol Morgen maar eens wat luisteren. |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2010 @ 23:59 |
quote: Ja echt he  |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:00 |
Omg. Je moet Turn on the Bright Lights downloaden en luisteren. Die staat toch wel in mijn top 3 beste albums of all time. En dat zijn veel mensen met me eens. 
Echt hoor, Interpol MOET je kennen.  |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:00 |
Check ze even geil worden. Dat drankje moet ik op feestjes gaan schenken. |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:00 |
quote: Ik moest er stiekem wel om lachen. Dat Casual Friday ook daarnet, echt wtf.  |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:01 |
Interpol ken ik wel maar niet heel goed
Julian Plenti, dat is toch dat solo project van die Interpol kerel 
Maar wat is nu je allerlievlelvienings band dan |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:01 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:00 schreef Smart_ass het volgende:Omg. Je moet Turn on the Bright Lights downloaden en luisteren. Die staat toch wel in mijn top 3 beste albums of all time. En dat zijn veel mensen met me eens.  Echt hoor, Interpol MOET je kennen.   |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:02 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:00 schreef Smart_ass het volgende:[..] Ik moest er stiekem wel om lachen. Dat Casual Friday ook daarnet, echt wtf.  Dit is echt te slecht voor woorden  |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:02 |
 |
Fascination | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:02 |
Wtf, niet de man gaan spanken. Ze snappen er weer niets van.  |
kurk_droog | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:02 |
quote: Schiet niet echt op  |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:03 |
Ik wil ook wel op zo'n manier gebust worden door Playboy TV  |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:04 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:01 schreef Maisnon het volgende:Interpol ken ik wel maar niet heel goed Julian Plenti, dat is toch dat solo project van die Interpol kerel  Maar wat is nu je allerlievlelvienings band dan Ja Julian Plenti is Paul Banks. Die heb ik vorig jaar nog gezien. En hij keek me aan. 
Ja mijn allerlievelingsband is Radiohead. En daarna Coldplay en daarna Interpol. Of Interpol en Coldplay omgedraaid. Of gewoon gedeelde 2e en 3e plek.
Jouwe? |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:04 |
quote: Mijn 50MBit connectie ligt er tijdelijk uit.
 |
wolvendagen | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:04 |
quote: Live gezien. Bazen.

 |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:04 |
quote: Waarom download je niet gewoon rars, is toch veel handiger dan al die losse nummers? |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:04 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:04 schreef Smart_ass het volgende:[..] Ja Julian Plenti is Paul Banks. Die heb ik vorig jaar nog gezien. En hij keek me aan.  Ja mijn allerlievelingsband is Radiohead. En daarna Coldplay en daarna Interpol. Of Interpol en Coldplay omgedraaid. Of gewoon gedeelde 2e en 3e plek. Jouwe? mensen weten zus zo alles |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:05 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:00 schreef Smart_ass het volgende:[..] Ik moest er stiekem wel om lachen. Dat Casual Friday ook daarnet, echt wtf.  Hahaha ja jezus dat sloeg echt helemaal nergens op.quote: Nee daar ergerde ik me ook al aan .. |
wolvendagen | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:05 |
quote: Beste nummer van Interpol.  |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:05 |
Ik bedoel eh , ik moet er echt goed over nadenken omdat ik nogal veel verschillende muzieksoorten luister.
Ik kom er zo op terug  |
Fascination | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:06 |
quote: Dit is een persiflage mag ik hopen. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:06 |
http://www.dumpert.nl/med(...)imlichmanoeuvre.html |
Crack_ | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:06 |

Haihaiiii . |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:06 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:05 schreef Maisnon het volgende:Ik bedoel eh  , ik moet er echt goed over nadenken omdat ik nogal veel verschillende muzieksoorten luister. Ik kom er zo op terug Okee girl. |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:06 |
Surfer Blood is trouwens leuk he
I'm just waiting for the daaaaaaaaaaaaaaaaaay Geooooooorgia Geooooooooooooorgiaaaaaaaaa |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:07 |
quote: Ja  |
Crack_ | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:07 |
Ik ga interpol dan ook maar eens downloaden . |
wolvendagen | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:07 |
quote: Hey girl, you choking? |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:07 |
Maar ik heb dus bijna 1000 verschillende artists in mn lastfm wtf  |
kurk_droog | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:07 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:04 schreef Smart_ass het volgende:[..] Waarom download je niet gewoon rars, is toch veel handiger dan al die losse nummers? Dit komt binnen als de gehele cd.. Nieuwsgroepen  |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:07 |
quote: Trut  |
Fascination | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:08 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:05 schreef Breathtaking het volgende:[..] Hahaha ja jezus  dat sloeg echt helemaal nergens op. [..] Nee daar ergerde ik me ook al aan  .. Al zou ik die vriend van jou weleens stevige billenkoek willen geven.  |
Fascination | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:08 |
quote:  |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:09 |
Ik denk wel dat ik hoe langer ik luister, hoe meer ik van sommige dingen zeker wordt dat ik ze echt heel tof vind, en dat er tegelijkertijd wel een hoop veranderd.
Daarom vind ik het zo moeilijk te zeggen wat m'n lievelingsartiesten zijn, hangt heel erg af van hoe ik me voel, of plotselinge obsessies. Die overall top op last.fm zegt niet heeel veel. |
Crack_ | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:09 |
quote: Ahjoh, binnenkort heeft iedereen het . |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:09 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:04 schreef Smart_ass het volgende:[..] Waarom download je niet gewoon rars, is toch veel handiger dan al die losse nummers? Als je rars extract, krijg je ook weer gewoon de losse nummers.
Nu doe ik gewoon: http://binsearch.info/?q=Turn+on+the+Bright+Lights&max=25&adv_age=365&server=
Selecteer het album en dan krijg ik in mijn downloadfolder gewoon direct de losse nummers:
 |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:10 |
quote: Ik wil maar 1 ding 
Ja, ik zou er zelfs internet voor opgeven. |
wolvendagen | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:10 |
IK KAN EINDELIJK BESTELLEN OP ASOS DMV PAYPAL  |
kurk_droog | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:11 |
quote: ... |
Crack_ | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:11 |
quote: Wie moet je dan die geweldige tips geven .
You'll be fineee, je weet wat je moet. |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:11 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:06 schreef Maisnon het volgende:Surfer Blood is trouwens leuk he I'm just waiting for the daaaaaaaaaaaaaaaaaay Geooooooorgia Geooooooooooooorgiaaaaaaaaa Ja best wel. Ze waren laatst in Doornroosje dus. Ik ben trouwens van de week naar Two Door Cinema Club geweest, die waren ook leuk. |
Crack_ | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:11 |
quote: Chillll |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:11 |
The Knife Radiohead St.Vincent Bat for Lashes David Bowie Beirut Bonobo The Smiths Gang Gang Dance Maccabees Phoenix Vampire Weekend
En nog een hele shitload anderen maar 'doe mai die ma' dan als top nu  |
wolvendagen | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:12 |
http://www.dumpert.nl/med(...)japanse_fontein.html
dit is sick  |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:12 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:11 schreef Smart_ass het volgende:[..] Ja best wel. Ze waren laatst in Doornroosje dus. Ik ben trouwens van de week naar Two Door Cinema Club geweest, die waren ook leuk. Naar de kelder mensen 
Die is leuk op gitaar.
Ik heb bijna alleen maar naar undercover martyn geluisterd  |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:13 |
quote: Ja hebben ze van de Jeep fontein gejat echt gaaf |
wolvendagen | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:13 |
quote: Japanners.  |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:13 |
quote: Mmm oke. Ik vind alleen NYC echt niets aan. Heel veel mensen vinden dat nummer mooi, maar ik heb het album nou al zo vaak gedraaid, en ik blijf het niets vinden. Zelfde heb ik bij God put a smile upon your face van Coldplay. Vind ik ook niets. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:13 |
quote: Een heul leuk meisje.quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:11 schreef Crack_ het volgende:[..] Wie moet je dan die geweldige tips geven  . You'll be fineee, je weet wat je moet. Ah ja, daar heb je wel een goed punt.
Naja, er is altijd nog SMS  |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:14 |
quote: En dat is. |
Skylark. | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:14 |
Bt, mag ik die review voor jou schrijven ? Jij hoeft hem alleen te posten. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:14 |
quote: Post boven je. |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:15 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:08 schreef Fascination het volgende:[..] Al zou ik die vriend van jou weleens stevige billenkoek willen geven.  ! Ik niet. |
kurk_droog | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:15 |
quote:  |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:15 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:11 schreef Maisnon het volgende:The Knife Radiohead St.Vincent Bat for Lashes David Bowie Beirut Bonobo The Smiths Gang Gang Dance Maccabees Phoenix Vampire Weekend En nog een hele shitload anderen maar 'doe mai die ma' dan als top nu Ja ik snap je punt. Maar ik heb ook heel veel bands die ik een tijd lang veel draai en daarna ook vrijwel niet meer. Phoenix vond (en vind ook nog wel) ik ook heel tof, maar die zou nooit in mijn all time favourites staan. Net als al die andere bandjes als BBC, TDCC, Friendly Fires, etc. Goede lijst verder wel.  |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:16 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:14 schreef Skylark. het volgende:Bt, mag ik die review voor jou schrijven  ? Jij hoeft hem alleen te posten. Dat hangt er vanaf wat je erin gaat zetten natuurlijk. Als het is: 'En toen werd mijn kale kutje nat van het glinsterende kutvocht..' dan hoeft het niet. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:17 |
Phoenix vind ik ook wel hele leuke muziek maar ik luister er ook amper meer naar. Dat gaat gewoon te snel vervelen.
Vampire Weekend daarentegen  |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:17 |
Ja mijn essay is af! nu nog de spellingsfouten eruit halen. Bragiiiiiiiiiiiiii |
Skylark. | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:17 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:16 schreef Breathtaking het volgende:[..] Dat hangt er vanaf wat je erin gaat zetten natuurlijk. Als het is: 'En toen werd mijn kale kutje nat van het glinsterende kutvocht..' dan hoeft het niet. Een halve pornostory met een gigantische anti-climax op het einde. |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:17 |
quote: Daar zou je internet echt niet voor op willen geven hoor. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:17 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:17 schreef Maisnon het volgende:Ja mijn essay is af! nu nog de spellingsfouten eruit halen. Bragiiiiiiiiiiiiii Die komt alleen als Bt hem roept. |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:18 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:12 schreef Maisnon het volgende:[..] Naar de kelder mensen  Die is leuk op gitaar. Ik heb bijna alleen maar naar undercover martyn geluisterd To the basement peopleeeeeeeee, to the basement!
Ja das ook mijn favo. maar alle nummers zijn leuk en aanstekelijk.  |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:19 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:15 schreef Smart_ass het volgende:[..] Ja ik snap je punt. Maar ik heb ook heel veel bands die ik een tijd lang veel draai en daarna ook vrijwel niet meer. Phoenix vond (en vind ook nog wel) ik ook heel tof, maar die zou nooit in mijn all time favourites staan. Net als al die andere bandjes als BBC, TDCC, Friendly Fires, etc. Goede lijst verder wel. Ja ik zat er ook nog veel over te twijfelen maar ik weet dat als ik al die dingen terug ga luisteren dat ik er meteen weer 'verliefd' op kan worden en daarom moest ie erbij. Ik heb ook muziek die ik veel geluisterd heb waarvan ik nu denk okay, dat was leuk maar ik heb er nu echt totaal niks mee.
Acda en de Munnik ofzo
of de Red Hot Chili Peppers. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:19 |
quote: Dan ken je mij nog niet Ik word er helemaal gek van op dit moment
En op internet doe ik nu ook niet veel meer dan een beetje emailen, FOK!en en msn'en  |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:19 |
quote: Of als ynuhh een tvp maakt. |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:19 |
En dan heb ik het niet eens over alle jazz en hiphop gehad want dat is bijna weer een ander verhaal haha |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:19 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:19 schreef Japsnars het volgende:[..] Dan ken je mij nog niet  Ik word er helemaal gek van op dit moment En op internet doe ik nu ook niet veel meer dan een beetje emailen, FOK!en en msn'en Hoe kun je nou gek worden van het feit dat je geen vriendin hebt? Dat je gek wordt van je vriendin oke, maar dat je gek wordt van vrijgezel zijn?  |
Fascination | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:20 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:17 schreef Maisnon het volgende:Ja mijn essay is af! nu nog de spellingsfouten eruit halen. Bragiiiiiiiiiiiiii Ik wil het wel doen. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:20 |
quote: Of als hij ruikt dat Evangeline Lily een druppel vocht uit haar zweetporiën drukt. |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:20 |
de deadline was 4 juni trouwens maar had die man iets voor 12 een mailtje gestuurd met: ik moet nog een paar kleine dingetjes. Ik wil het goed afhebben. Nog een half uurtje? |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:20 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:19 schreef Maisnon het volgende:En dan heb ik het niet eens over alle jazz en hiphop gehad want dat is bijna weer een ander verhaal haha Dit is mijn guilty hip hop pleasure. 
|
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:20 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:17 schreef Skylark. het volgende:[..] Een halve pornostory met een gigantische anti-climax op het einde. Hmm, je mag 'm wel schrijven en dan zie ik wel of ik 'm post !quote: BRAGI! |
wolvendagen | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:21 |
http://www.dumpert.nl/med(...)ired_by_iceland.html
IJSLAND. Been there done that. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:21 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:19 schreef Smart_ass het volgende:[..] Hoe kun je nou gek worden van het feit dat je geen vriendin hebt? Dat je gek wordt van je vriendin oke, maar dat je gek wordt van vrijgezel zijn?  Ik ben 18, heb nog nooit een serieuze relatie gehad en ik verveel me de afgelopen tijd echt als de tiefus. Een aantal vrienden van mij hebben echter wel een vriendin en de anderen regelen er allemaal op los.
En nu zit ik dus bij echt een heel leuk meisje in de klas en ik kan maar niet ophouden met aan haar denken  |
Skylark. | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:21 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:20 schreef Breathtaking het volgende:[..] Hmm, je mag 'm wel schrijven en dan zie ik wel of ik 'm post  ! [..] BRAGI! ` Ik wil guarantees, anders is het verspilde moeite. Kies maar, anders veel plezier met schrijven . |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:22 |
quote: |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:23 |
Innovation. In today’s world, the word can often be found in advertising or slogans. Innovative design, innovative thinking, innovative business strategies; The marketing appeal of the word seems to have outgrown its true meaning. But how far ahead are these self proclaimed innovative thinkers?
The word innovation is derived directly from the Latin word ‘innovatio’, meaning ‘to renew’. The true innovator uses new ideas, works in a different direction, opens up new perspectives and finds a new mindset to work in. In modern times, this new mindset is often a profitable one, both in the field of art and design. Freedom of speech is one of the highest priorities in today’s society, and more and more restrictions seem to dissapear. Both as a designer and an artists, we have a lot of freedom to express ourselves.
But is true innovation still happening? Are there still artists and designers working on something so different, that it is able to shock a society, to shake an entire world and make way for a new era? Throughout history, such innovation has happened. Somewhere along the road, the focus on innovation seems to have shifted towards a more marketing based innovation. What happened to innovation in the shape of subject, creativity, and invention? Already we find innovation to be hard to define, and that might have to do with the many ways innovation is found throughout history up until this very moment. In this essay, I hope to explore the boundaries of what true innovation is, in both the field of art and design.
Likely, the two fields have a different way of approaching innovation, because of the different rules they set for creation. Some works of art might be less bound to rules than products are. What caused innovation to happen throughout the history of design and art, and what are the similarities between the events in both of these fields?
Some of the innovative artworks and designs I know feel like they were created in a moment of brilliancy: a sudden insight that helped spawn something entirely new. Or was it something different, and if so, can it be used in future designs? “Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.”
Vincent van Gogh
If innovation throughout the history of art can be considered as breaths of fresh air, the 20th century is a true tornado. The rapid succesion of new movements and styles came to a peak in the first half of the twentieth century, with the face of art to come changed forever. How sudden did this change happen, and what events led to the start of modern art?
In the nineteenth century already, two events occured that, in my opinion, sparked one of the first signs of a new era. One had to do with a technological breakthrough, and the other one with a nude woman having a picnic.
‘Le dejeuner sur l’herbe’ by Édouard Manet depicts a naked woman sitting amongst two clothed men, with a woman bathing in the background. While nude women were generally accepted in historical and mythological works of art, the simple display of nudity without such a context, and the way it was painted with rough strokes in a way not flattering, caused a shock among the public.
Indeed, the piece was not even meant to be shown to public at first. Manet submitted it to the anual art show, Salon de Paris, where it was rejected. Current artists were still painting in a realist way, using a modest palette of colours. The rejection caused a riot among Manet and his fellow befriended artists. Napoleon eventually granted the rejected works to be displayed by the public themselves, and so the Salon des Refusés came to be.
The general public seemed to come to this exhibition for laughs; but a large group of artists seem to come because they were interested in this stir in the art concensus. A growing group of likeminded artists, decided to take matters into their own hands, and from then on, expose their works themselves.
At the same time, photography was becoming more and more of an accesible technique. Photography allowed the perfect capture of scenes: in an instance, the most realistic portrayal of any person or landscape could be made.
This stimulated artists to further stray away from the realistic standard, and find a new way to express themselves. Metal tubes for oil paints allowed painters to work in the open air, outside, more easily.
These new paintings did not capture what the world looked like, but how the world was seen. Monet painted “Impression, soleil levant” and through a mocking review by critic Louis Leroy, the impressionist movement recieved its label and became a defined new art style.
Art was stuck in repeat. There were rules to follow, there was a public and even political opinion to what it should look like, and how it should be made. Suddenly, a lot of events came together that sparked the creation of something entirely new.
And while hints of impressionism and its qualities were apparent before Monet’s famous paintings, never did they all came together at the right time and the right place. Through a few small steps, room was made for innovation to happen: the rejection of Manet’s work, the reaction of other artists, and the invention of technology that not only made innovation possible (the metal tubes of paint for example) but also forced and almost worked as a catalyst for innovation (photography). Innovation apparently, needed space to happen, and under the right conditions, was able to occur.
Impressionism was only one of the first steps. Perhaps, the next big step, has a comparable context? Was the next big step in the way to modern art a cataclysm of events as well, or a decision out of the blue?
“Bad artists copy. Good artists steal.” Picasso
Up until the beginning of the twentieth century, Picasso was a rather realistic painter in an academy trained way. And although he started experimenting with symbolism and a more modern style of painting, influenced by the likes of Munch and El Greco many centuries before him, Picasso still painted in a rather conservative style.
After going through a period of a rather depressed series of paintings in sombre and blue colors, Picasso turned towards a more cheerful approach in what is considered his Rose period. Using more vibrant colors like orange and reds, Picasso still used recognisable figures, like harlequins, portraying the scenes and people in his own style of modern painting.
Ask anyone about Picasso, and they are likely to mention the distorted faces, the cubist forms and the jagged figures. How did Picasso transition from his Rose Period to the well-known cubist painter he came to be? Was it a decision Picasso made out of the blue? It was during the year of 1907, that everything changed. Not just for Picasso, but in retrospect, for generations of artists to come. During the time, Picasso had made quite a name for himself, but the most reknown artist of Paris was the fauvist Henri Matisse.
The academically Matisse painted from reality, but had a unique use of color; the Fauves in general disregarded the subjects natural color palette, and instead used different colors as a way to express emotions. Facing harsh criticism at first, Matisse responded by diving even deeper into his fauvist way of painting, and eventually displayed ‘Le bonheur de vivre’ in an exhibition he partially organised, called Salon d’Automne. Like the impressionist movement did before them, Salon d’Automne started as a response to the conservative Salon de Paris.
Reactions were divided still, but most undoubtedly invoked joy and laughter. Le bonheur de vivre expressed itself through vivid complementary colors, while still having a realistic structure underneath.
At this point, competition between Picasso and Matisse was still going strong. Even though the two were friends, Picasso had to accept the older Matisse as the through master of his time. His own paintings could even be considered rather boring, when compared to the wild expressive paintings Matisse made.
Realising he couldn’t beat Matisse at his own game, Picasso knew he had to create something drastic to set himself apart as the better artist. Something that was not seen before, something that would cause a shock and forever change the way Picasso painted.
At the time, a lot of artwork from Africa was imported into France, often ending up in stacks in tribal musea throughout Paris. Musée d’Ethnographie du Trocadéro was one of them, and during Picasso’s studies for his groundbreaking work, it was here he found his most important inspiration. The masks and statues displayed, added up to the influence of Spanish and Iberian art, and together with influences of Cezanne and El Greco, collided together in Picasso’s mind.
It was from those studies, ‘Les Demoiselles d’Avignon’ was given life. A painting so strange and ungraspable, with such disregard for what were considered common rules in art, that it blew everyone away and caused a huge uprising. Suddenly, Matisse was not that innovative anymore. All the time, Matisse was still working on a foundation of what Post Impressionist painters had done.
Picasso totally steered away from this. And even though he borrowed an enormous amount of details, techniques, colors and compositions from artists before him, it was the way these were all brought together that was never before seen.
I feel like this is where Picasso set himself apart from other ‘innovators’. He managed to partially reinvent the way artwork was looked at, like the impressionists did when the camera had risen to popularity. One can step away from what is currently being done and improve on it, but to take a step beyond that and almost travel in completely uncharted territory, is a true path to renewal. |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:24 |
Dat is ongeveer een derde  |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:24 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:21 schreef Japsnars het volgende:[..] Ik ben 18, heb nog nooit een serieuze relatie gehad en ik verveel me de afgelopen tijd echt als de tiefus. Een aantal vrienden van mij hebben echter wel een vriendin en de anderen regelen er allemaal op los. En nu zit ik dus bij echt een heel leuk meisje in de klas en ik kan maar niet ophouden met aan haar denken Ahw cute, je bent verliefd. Ja ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik dat niet ben. Ook al ruim 2 jaar niet meer.  |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:25 |
Ik ben ook alleen het is een keus, net als wanneer je meer dan een stok hebt om mee te poolen |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:25 |
Het is nog best veel om door te lezen  |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:25 |
Maar schatjes ik ga. Wilde op tijd naar bed gaan, en moet wekker zetten voor Interpol kaartjes. 
-xXx- |
Fascination | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:26 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:23 schreef Maisnon het volgende:Innovation. In today’s world, the word can often be found in advertising or slogans. Innovative design, innovative thinking, innovative business strategies; The marketing appeal of the word seems to have outgrown its true meaning. But how far ahead are these self proclaimed innovative thinkers? The word innovation is derived directly from the Latin word ‘innovatio’, meaning ‘to renew’. The true innovator uses new ideas, works in a different direction, opens up new perspectives and finds a new mindset to work in. In modern times, this new mindset is often a profitable one, both in the field of art and design. Freedom of speech is one of the highest priorities in today’s society, and more and more restrictions seem to dissapear. Both as a designer and an artists, we have a lot of freedom to express ourselves. But is true innovation still happening? Are there still artists and designers working on something so different, that it is able to shock a society, to shake an entire world and make way for a new era? Throughout history, such innovation has happened. Somewhere along the road, the focus on innovation seems to have shifted towards a more marketing based innovation. What happened to innovation in the shape of subject, creativity, and invention? Already we find innovation to be hard to define, and that might have to do with the many ways innovation is found throughout history up until this very moment. In this essay, I hope to explore the boundaries of what true innovation is, in both the field of art and design. Likely, the two fields have a different way of approaching innovation, because of the different rules they set for creation. Some works of art might be less bound to rules than products are. What caused innovation to happen throughout the history of design and art, and what are the similarities between the events in both of these fields? Some of the innovative artworks and designs I know feel like they were created in a moment of brilliancy: a sudden insight that helped spawn something entirely new. Or was it something different, and if so, can it be used in future designs? “Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.” Vincent van Gogh If innovation throughout the history of art can be considered as breaths of fresh air, the 20th century is a true tornado. The rapid succesion of new movements and styles came to a peak in the first half of the twentieth century, with the face of art to come changed forever. How sudden did this change happen, and what events led to the start of modern art? In the nineteenth century already, two events occured that, in my opinion, sparked one of the first signs of a new era. One had to do with a technological breakthrough, and the other one with a nude woman having a picnic. ‘Le dejeuner sur l’herbe’ by Édouard Manet depicts a naked woman sitting amongst two clothed men, with a woman bathing in the background. While nude women were generally accepted in historical and mythological works of art, the simple display of nudity without such a context, and the way it was painted with rough strokes in a way not flattering, caused a shock among the public. Indeed, the piece was not even meant to be shown to public at first. Manet submitted it to the anual art show, Salon de Paris, where it was rejected. Current artists were still painting in a realist way, using a modest palette of colours. The rejection caused a riot among Manet and his fellow befriended artists. Napoleon eventually granted the rejected works to be displayed by the public themselves, and so the Salon des Refusés came to be. The general public seemed to come to this exhibition for laughs; but a large group of artists seem to come because they were interested in this stir in the art concensus. A growing group of likeminded artists, decided to take matters into their own hands, and from then on, expose their works themselves. At the same time, photography was becoming more and more of an accesible technique. Photography allowed the perfect capture of scenes: in an instance, the most realistic portrayal of any person or landscape could be made. This stimulated artists to further stray away from the realistic standard, and find a new way to express themselves. Metal tubes for oil paints allowed painters to work in the open air, outside, more easily. These new paintings did not capture what the world looked like, but how the world was seen. Monet painted “Impression, soleil levant” and through a mocking review by critic Louis Leroy, the impressionist movement recieved its label and became a defined new art style. Art was stuck in repeat. There were rules to follow, there was a public and even political opinion to what it should look like, and how it should be made. Suddenly, a lot of events came together that sparked the creation of something entirely new. And while hints of impressionism and its qualities were apparent before Monet’s famous paintings, never did they all came together at the right time and the right place. Through a few small steps, room was made for innovation to happen: the rejection of Manet’s work, the reaction of other artists, and the invention of technology that not only made innovation possible (the metal tubes of paint for example) but also forced and almost worked as a catalyst for innovation (photography). Innovation apparently, needed space to happen, and under the right conditions, was able to occur. Impressionism was only one of the first steps. Perhaps, the next big step, has a comparable context? Was the next big step in the way to modern art a cataclysm of events as well, or a decision out of the blue? “Bad artists copy. Good artists steal.” Picasso Up until the beginning of the twentieth century, Picasso was a rather realistic painter in an academy trained way. And although he started experimenting with symbolism and a more modern style of painting, influenced by the likes of Munch and El Greco many centuries before him, Picasso still painted in a rather conservative style. After going through a period of a rather depressed series of paintings in sombre and blue colors, Picasso turned towards a more cheerful approach in what is considered his Rose period. Using more vibrant colors like orange and reds, Picasso still used recognisable figures, like harlequins, portraying the scenes and people in his own style of modern painting. Ask anyone about Picasso, and they are likely to mention the distorted faces, the cubist forms and the jagged figures. How did Picasso transition from his Rose Period to the well-known cubist painter he came to be? Was it a decision Picasso made out of the blue? It was during the year of 1907, that everything changed. Not just for Picasso, but in retrospect, for generations of artists to come. During the time, Picasso had made quite a name for himself, but the most reknown artist of Paris was the fauvist Henri Matisse. The academically Matisse painted from reality, but had a unique use of color; the Fauves in general disregarded the subjects natural color palette, and instead used different colors as a way to express emotions. Facing harsh criticism at first, Matisse responded by diving even deeper into his fauvist way of painting, and eventually displayed ‘Le bonheur de vivre’ in an exhibition he partially organised, called Salon d’Automne. Like the impressionist movement did before them, Salon d’Automne started as a response to the conservative Salon de Paris. Reactions were divided still, but most undoubtedly invoked joy and laughter. Le bonheur de vivre expressed itself through vivid complementary colors, while still having a realistic structure underneath. At this point, competition between Picasso and Matisse was still going strong. Even though the two were friends, Picasso had to accept the older Matisse as the through master of his time. His own paintings could even be considered rather boring, when compared to the wild expressive paintings Matisse made. Realising he couldn’t beat Matisse at his own game, Picasso knew he had to create something drastic to set himself apart as the better artist. Something that was not seen before, something that would cause a shock and forever change the way Picasso painted. At the time, a lot of artwork from Africa was imported into France, often ending up in stacks in tribal musea throughout Paris. Musée d’Ethnographie du Trocadéro was one of them, and during Picasso’s studies for his groundbreaking work, it was here he found his most important inspiration. The masks and statues displayed, added up to the influence of Spanish and Iberian art, and together with influences of Cezanne and El Greco, collided together in Picasso’s mind. It was from those studies, ‘Les Demoiselles d’Avignon’ was given life. A painting so strange and ungraspable, with such disregard for what were considered common rules in art, that it blew everyone away and caused a huge uprising. Suddenly, Matisse was not that innovative anymore. All the time, Matisse was still working on a foundation of what Post Impressionist painters had done. Picasso totally steered away from this. And even though he borrowed an enormous amount of details, techniques, colors and compositions from artists before him, it was the way these were all brought together that was never before seen. I feel like this is where Picasso set himself apart from other ‘innovators’. He managed to partially reinvent the way artwork was looked at, like the impressionists did when the camera had risen to popularity. One can step away from what is currently being done and improve on it, but to take a step beyond that and almost travel in completely uncharted territory, is a true path to renewal. Oh ik kan nie Engels nie, sorry. |
Smart_ass | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:26 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:25 schreef Maisnon het volgende:Ik ben ook alleen  het is een keus, net als wanneer je meer dan een stok hebt om mee te poolen Zo gaat dat grapje helemaal niet.  |
kurk_droog | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:26 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:25 schreef Smart_ass het volgende:Maar schatjes ik ga. Wilde op tijd naar bed gaan, en moet wekker zetten voor Interpol kaartjes.  -xXx- trusten  |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:26 |
 |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:27 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:21 schreef Skylark. het volgende:[..] ` Ik wil guarantees, anders is het verspilde moeite. Kies maar, anders veel plezier met schrijven  . Kan geen garanties geven ! Dat weet jij ook wel.quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:21 schreef Japsnars het volgende:[..] Ik ben 18, heb nog nooit een serieuze relatie gehad en ik verveel me de afgelopen tijd echt als de tiefus. Een aantal vrienden van mij hebben echter wel een vriendin en de anderen regelen er allemaal op los. En nu zit ik dus bij echt een heel leuk meisje in de klas en ik kan maar niet ophouden met aan haar denken  Niet doen alsof het raar is om op je 18e nog geen serieuze relatie gehad te hebben hoor ik haat mensen die dat doen ! En ahhw waarom onderneem je niets dan? |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:28 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:23 schreef Maisnon het volgende:Innovation. In today’s world, the word can often be found in advertising or slogans. Innovative design, innovative thinking, innovative business strategies; The marketing appeal of the word seems to have outgrown its true meaning. But how far ahead are these self proclaimed innovative thinkers? The word innovation is derived directly from the Latin word ‘innovatio’, meaning ‘to renew’. The true innovator uses new ideas, works in a different direction, opens up new perspectives and finds a new mindset to work in. In modern times, this new mindset is often a profitable one, both in the field of art and design. Freedom of speech is one of the highest priorities in today’s society, and more and more restrictions seem to disappear. Both as a designer and an artists, we have a lot of freedom to express ourselves. But is true innovation still happening? Are there still artists and designers working on something so different, that it is able to shock a society, to shake an entire world and make way for a new era? Throughout history, such innovation has happened. Somewhere along the road, the focus on innovation seems to have shifted towards a more marketing based innovation. What happened to innovation in the shape of subject, creativity, and invention? Already we find innovation to be hard to define, and that might have to do with the many ways innovation is found throughout history up until this very moment. In this essay, I hope to explore the boundaries of what true innovation is, in both the field of art and design. Likely, the two fields have a different way of approaching innovation, because of the different rules they set for creation. Some works of art might be less bound to rules than products are. What caused innovation to happen throughout the history of design and art, and what are the similarities between the events in both of these fields? Some of the innovative artworks and designs I know feel like they were created in a moment of brilliancy: a sudden insight that helped spawn something entirely new. Or was it something different, and if so, can it be used in future designs? “Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.” Vincent van Gogh If innovation throughout the history of art can be considered as breaths of fresh air, the 20th century is a true tornado. The rapid succession of new movements and styles came to a peak in the first half of the twentieth century, with the face of art to come changed forever. How sudden did this change happen, and what events led to the start of modern art? In the nineteenth century already, two events occurred that, in my opinion, sparked one of the first signs of a new era. One had to do with a technological breakthrough, and the other one with a nude woman having a picnic. ‘Le dejeuner sur l’herbe’ by Édouard Manet depicts a naked woman sitting amongst two clothed men, with a woman bathing in the background. While nude women were generally accepted in historical and mythological works of art, the simple display of nudity without such a context, and the way it was painted with rough strokes in a way not flattering, caused a shock among the public. Indeed, the piece was not even meant to be shown to public at first. Manet submitted it to the annual art show, Salon de Paris, where it was rejected. Current artists were still painting in a realist way, using a modest palette of colours. The rejection caused a riot among Manet and his fellow befriended artists. Napoleon eventually granted the rejected works to be displayed by the public themselves, and so the Salon des Refusés came to be. The general public seemed to come to this exhibition for laughs; but a large group of artists seem to come because they were interested in this stir in the art consensus. A growing group of likeminded artists, decided to take matters into their own hands, and from then on, expose their works themselves. At the same time, photography was becoming more and more of an accessible technique. Photography allowed the perfect capture of scenes: in an instance, the most realistic portrayal of any person or landscape could be made. This stimulated artists to further stray away from the realistic standard, and find a new way to express themselves. Metal tubes for oil paints allowed painters to work in the open air, outside, more easily. These new paintings did not capture what the world looked like, but how the world was seen. Monet painted “Impression, soleil levant” and through a mocking review by critic Louis Leroy, the impressionist movement received its label and became a defined new art style. Art was stuck in repeat. There were rules to follow, there was a public and even political opinion to what it should look like, and how it should be made. Suddenly, a lot of events came together that sparked the creation of something entirely new. And while hints of impressionism and its qualities were apparent before Monet’s famous paintings, never did they all came together at the right time and the right place. Through a few small steps, room was made for innovation to happen: the rejection of Manet’s work, the reaction of other artists, and the invention of technology that not only made innovation possible (the metal tubes of paint for example) but also forced and almost worked as a catalyst for innovation (photography). Innovation apparently, needed space to happen, and under the right conditions, was able to occur. Impressionism was only one of the first steps. Perhaps, the next big step, has a comparable context? Was the next big step in the way to modern art a cataclysm of events as well, or a decision out of the blue? “Bad artists copy. Good artists steal.” Picasso Up until the beginning of the twentieth century, Picasso was a rather realistic painter in an academy trained way. And although he started experimenting with symbolism and a more modern style of painting, influenced by the likes of Munch and El Greco many centuries before him, Picasso still painted in a rather conservative style. After going through a period of a rather depressed series of paintings in sombre and blue colors, Picasso turned towards a more cheerful approach in what is considered his Rose period. Using more vibrant colors like orange and reds, Picasso still used recognizable figures, like harlequins, portraying the scenes and people in his own style of modern painting. Ask anyone about Picasso, and they are likely to mention the distorted faces, the cubist forms and the jagged figures. How did Picasso transition from his Rose Period to the well-known cubist painter he came to be? Was it a decision Picasso made out of the blue? It was during the year of 1907, that everything changed. Not just for Picasso, but in retrospect, for generations of artists to come. During the time, Picasso had made quite a name for himself, but the most renown artist of Paris was the fauvist Henri Matisse. The academically Matisse painted from reality, but had a unique use of color; the Fauves in general disregarded the subjects natural color palette, and instead used different colors as a way to express emotions. Facing harsh criticism at first, Matisse responded by diving even deeper into his fauvist way of painting, and eventually displayed ‘Le bonheur de vivre’ in an exhibition he partially organized, called Salon d’Automne. Like the impressionist movement did before them, Salon d’Automne started as a response to the conservative Salon de Paris. Reactions were divided still, but most undoubtedly invoked joy and laughter. Le bonheur de vivre expressed itself through vivid complementary colors, while still having a realistic structure underneath. At this point, competition between Picasso and Matisse was still going strong. Even though the two were friends, Picasso had to accept the older Matisse as the through master of his time. His own paintings could even be considered rather boring, when compared to the wild expressive paintings Matisse made. Realizing he couldn’t beat Matisse at his own game, Picasso knew he had to create something drastic to set himself apart as the better artist. Something that was not seen before, something that would cause a shock and forever change the way Picasso painted. At the time, a lot of artwork from Africa was imported into France, often ending up in stacks in tribal museums throughout Paris. Musée d’Ethnographie du Trocadéro was one of them, and during Picasso’s studies for his groundbreaking work, it was here he found his most important inspiration. The masks and statues displayed, added up to the influence of Spanish and Iberian art, and together with influences of Cezanne and El Greco, collided together in Picasso’s mind. It was from those studies, ‘Les Demoiselles d’Avignon’ was given life. A painting so strange and ungraspable, with such disregard for what were considered common rules in art, that it blew everyone away and caused a huge uprising. Suddenly, Matisse was not that innovative anymore. All the time, Matisse was still working on a foundation of what Post Impressionist painters had done. Picasso totally steered away from this. And even though he borrowed an enormous amount of details, techniques, colors and compositions from artists before him, it was the way these were all brought together that was never before seen. I feel like this is where Picasso set himself apart from other ‘innovators’. He managed to partially reinvent the way artwork was looked at, like the impressionists did when the camera had risen to popularity. One can step away from what is currently being done and improve on it, but to take a step beyond that and almost travel in completely uncharted territory, is a true path to renewal. |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:28 |
Bij mijn relatieprobleem gaat mensen weten zus zo alles wel op  |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:29 |
Heb je dat serieus door zitten lezen of met een spellingchecker  |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:29 |
quote: Oh ik doe het wel even voor je! |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:29 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:24 schreef Smart_ass het volgende:[..] Ahw cute, je bent verliefd.  Ja ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik dat niet ben. Ook al ruim 2 jaar niet meer.  Ja maar ik ben altijd zo enorm onzeker en verlegen dat ik er echt weinig aan durf te doen  quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:25 schreef Smart_ass het volgende:Maar schatjes ik ga. Wilde op tijd naar bed gaan, en moet wekker zetten voor Interpol kaartjes.  -xXx- Trusten  |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:29 |
quote: Realizing is niet per definitie fout hoor, het hangt er vanaf of je Brits Engels of Amerikaans Engels gebruikt.. |
Fascination | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:30 |
Van vanaf wanneer is het dan wel raar, Bt? |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:30 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:29 schreef Japsnars het volgende:[..] Ja maar ik ben altijd zo enorm onzeker en verlegen dat ik er echt weinig aan durf te doen  [..] Trusten  Kun je wel gewoon leuk met haar opschieten enzo? |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:31 |
quote: Weet ik veel, je 30e ofzo? Ik vind het in ieder geval echt niet vreemd als je eind 20 bijvoorbeeld pas iemand tegenkomt die de moeite waard is. Je hebt heel veel mensen die maar relaties hebben om het hebben van een relatie, ja dat moet je ook niet willen. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:31 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:27 schreef Breathtaking het volgende:[..] Niet doen alsof het raar is om op je 18e nog geen serieuze relatie gehad te hebben hoor  ik haat mensen die dat doen  ! En ahhw  waarom onderneem je niets dan? Omdat ik dus, vanwege het verleden, nogal wat moeite heb met mijn zelfvertrouwen en daardoor onderneem ik nou niet zo snel stappen. Ik probeer nu wel iedere dag wat met haar te praten maar op school zijn daar verder niet zo heel veel kansen voor en ik kan dus ook totaal geen smoes/reden bedenken om buiten school contact met haar op te nemen  |
Allure_ | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:31 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:29 schreef Japsnars het volgende:[..] Ja maar ik ben altijd zo enorm onzeker en verlegen dat ik er echt weinig aan durf te doen Pics? |
Skylark. | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:31 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:29 schreef Japsnars het volgende:[..] Ja maar ik ben altijd zo enorm onzeker en verlegen dat ik er echt weinig aan durf te doen  [..] Trusten  Beter pak je die 2% kans dan 0% kans. |
Skylark. | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:32 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:31 schreef Japsnars het volgende:[..] Omdat ik dus, vanwege het verleden, nogal wat moeite heb met mijn zelfvertrouwen en daardoor onderneem ik nou niet zo snel stappen. Ik probeer nu wel iedere dag wat met haar te praten maar op school zijn daar verder niet zo heel veel kansen voor en ik kan dus ook totaal geen smoes/reden bedenken om buiten school contact met haar op te nemen  Beetje MSN'en toch. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:32 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:29 schreef Breathtaking het volgende:[..] Realizing is niet per definitie fout hoor, het hangt er vanaf of je Brits Engels of Amerikaans Engels gebruikt.. True. Maar ik gebruikte gewoon een simpele online spellingchecker  quote: Ik spreek haar zo af en toe maar dat zijn meestal ook niet al te lange en diepe gesprekken. Verder kom ik haar weleens tegen op feestjes en zoen ik haar ook wel gedag in de kroeg. |
Allure_ | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:33 |
Laidback Luke sets uit 2007 die nog steeds geniaal zijn . |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:34 |
quote: Ja dat is ook wel het beste maar ik ben echt als de tiefus dat het niets gaat worden  quote: Ja als ik haar eenmaal op MSN heb zal dat ook wel lukken maarrr, ik vind het nogal weird om haar ineens toe te voegen. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:34 |
quote: Van haar of van mij? Er zijn hier al wel een aantal pics van mij rondgegaan  |
kurk_droog | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:35 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:34 schreef Japsnars het volgende:[..] Van haar of van mij? Er zijn hier al wel een aantal pics van mij rondgegaan beide |
Fascination | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:35 |
@Bt: ohoh.  |
Skylark. | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:36 |
Tja, ik heb daar dan wel weer redelijk schijt aan. Ja, ze zal het vast wel doorhebben dat je wel geïnteresseerd bent maar dat is niet per se slecht, het hoeft geen surprise attack te zijn ofzo.
Ik ben wel dan weer iemand die het 1e gesprek op MSN expres heel kort houdt, dat je even hoi zegt en zo van: Hee, ik had je even geadd blabla en dan offline gaat zodat het volgende gesprek de weirdness een beetje weg is. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:37 |
quote: Die van haar gaan hier sowieso niet komen. |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:38 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:36 schreef Skylark. het volgende:Tja, ik heb daar dan wel weer redelijk schijt aan. Ja, ze zal het vast wel doorhebben dat je wel geïnteresseerd bent maar dat is niet per se slecht, het hoeft geen surprise attack te zijn ofzo. Ik ben wel dan weer iemand die het 1e gesprek op MSN expres heel kort houdt, dat je even hoi zegt en zo van: Hee, ik had je even geadd blabla en dan offline gaat zodat het volgende gesprek de weirdness een beetje weg is. Waarschijnlijk zal ze dat nu onderhand sowieso al wel langzaam door beginnen te krijgen.
Maar misschien moet ik haar binnenkort toch maar eens keer gaan toevoegen. |
kurk_droog | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:38 |
quote: logisch ook |
Allure_ | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:39 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:34 schreef Japsnars het volgende:[..] Van haar of van mij? Er zijn hier al wel een aantal pics van mij rondgegaan Van jou? |
Allure_ | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:40 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:36 schreef Skylark. het volgende:Tja, ik heb daar dan wel weer redelijk schijt aan. Ja, ze zal het vast wel doorhebben dat je wel geïnteresseerd bent maar dat is niet per se slecht, het hoeft geen surprise attack te zijn ofzo. Ik ben wel dan weer iemand die het 1e gesprek op MSN expres heel kort houdt, dat je even hoi zegt en zo van: Hee, ik had je even geadd blabla en dan offline gaat zodat het volgende gesprek de weirdness een beetje weg is. Tips van de E-hustler. |
Fascination | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:40 |
quote: Je weet wel hoe hij eruit ziet. Je zei eens: hey wd, is Japsnars niet wat voor jou?  |
Skylark. | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:40 |
quote: Ga je weer op de bitchtour? |
Crack_ | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:41 |
Ik weet hoe ze er uit ziet, and she's cute. |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:41 |
quote: Het was vast niet stom bedoeld  |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:41 |
quote: Ik heb hier alleen nog oude foto's en 1 hele scheve, ik maak morgen wel een nieuwe voor de vaste clique in de SC. |
Skylark. | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:41 |
quote: Come on, jij kent haar toch ook. |
kurk_droog | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:42 |
quote: die van japsnars? |
Japsnars | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:42 |
quote: Ja. |
Allure_ | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:42 |
quote: Als het aan jou ligt is alles wat ik zeg bitcherig.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:40 schreef Fascination het volgende:[..] Je weet wel hoe hij eruit ziet. Je zei eens: hey wd, is Japsnars niet wat voor jou? Hmm, ik kan het me niet meer herinneren? |
Skylark. | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:43 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:42 schreef Allure_ het volgende:[..] Als het aan jou ligt is alles wat ik zeg bitcherig. [..] Hmm, ik kan het me niet meer herinneren? Er zat zoveel sarcasme achter dat zelfs Lamon het herkend had. |
Maisnon | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:44 |
quote: Ja en ja het was een grapje  |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:44 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:23 schreef Maisnon het volgende:Innovation. In today’s world, the this? word can often be found in advertising or slogans. Innovative design, innovative thinking, innovative business strategies; The marketing appeal of the word seems to have outgrown its true meaning. But how far ahead are these self proclaimed innovative thinkers? The word innovation is derived directly from the Latin word ‘innovatio’, meaning ‘to renew’. The true innovator uses new ideas, works in a different direction, opens up new perspectives and finds a new mindset to work in. In modern times, this new mindset is often a profitable one, both in the field of art and in the field of? (of alleen of) design. Freedom of speech is one of the highest priorities in today’s society, and more and more restrictions seem to dissapear. Both as a designer and as an artist s, we have a lot of freedom to express ourselves. But is true innovation still happening? Are there still artists and designers working on something so different, that it is able to shock a society, (misschien hier een punt en dan het stukje hierna als nieuwe zin, anders is het wel heel lang) to shake an entire world and make way for a new era? Throughout history, such innovation has been displayed/oid maar happened is raar hier vind ikhappened. Somewhere along the road, the focus on innovation seems to have shifted towards a more marketing based innovation. (Ik snap niet wat je bedoelt, die zin loopt niet) What happened to innovation in the shape of subject, creativity, and invention? Already we find innovation to be hard to define, and that might have to do with the many ways innovation is found throughout history up until this very moment. In this essay, I hope to explore the boundaries of what true innovation is, in both the field of art as well as in the field of (ipv and) design. Likely, the two fields have a different way of approaching innovation, because of the different rules they set for creation. Some works of art might (ik vind dat might zo kut staan, misschien kun je het veranderen in may ofzo?) be less bound to rules than products are. What caused innovation to happen throughout the history of design and art, and what are the similarities between the events in both of these fields? Some of the innovative artworks and designs I know feel like they were created in a moment of brilliancy: a sudden insight that helped spawn something entirely new. Or was it something different, and if so, can it be used in future designs? “Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.” Vincent van Gogh If innovation throughout the history of art can be considered as breaths of fresh air, the 20th century is a true tornado. The rapid succesion of new movements and styles came to a peak in the first half of the twentieth century, with the face of art to come changed forever. How sudden did this change happen, and what events led to the start of modern art? In the nineteenth century already, two events occured that, in my opinion, sparked one of the first signs of a new era. One had to do with a technological breakthrough, and the other one with a nude woman having a picnic. ‘Le dejeuner sur l’herbe’ by Édouard Manet depicts a naked woman sitting amongst two clothed men, with a woman bathing in the background. While nude women were generally accepted in historical and mythological works of art, the simple display of nudity without such a context, and the way it was painted with rough strokes in a way not flattering, caused a shock among the public. Indeed, the piece was not even meant to be shown to public at first. Manet submitted it to the anual art show, Salon de Paris, where it was rejected. Current artists were still painting in a realist way, using a modest palette of colours. The rejection caused a riot among Manet and his fellow befriended artists. Napoleon eventually granted the rejected works to be displayed by the public themselves, and so the Salon des Refusés came to be. The general public seemed to come to this exhibition for laughs; but a large group of artists seem to come because they were interested in this stir in the art concensus. A growing group of likeminded artists, decided to take matters into their own hands, and from then on, expose their works themselves. At the same time, photography was becoming more and more of an accesible technique. Photography allowed the perfect capture of scenes: in an instance, the most realistic portrayal of any person or landscape could be made. This stimulated artists to further stray away from the realistic standard, and find a new way to express themselves. Metal tubes for oil paints allowed painters to work in the open air, outside, more easily. These new paintings did not capture what the world looked like, but how the world was seen. Monet painted “Impression, soleil levant” and through a mocking review by critic Louis Leroy, the impressionist movement recieved its label and became a defined new art style. Art was stuck in repeat. There were rules to follow, there was a public and even political opinion to what it should look like, and how it should be made. Suddenly, a lot of events came together that sparked the creation of something entirely new. And while hints of impressionism and its qualities were apparent before Monet’s famous paintings, never did they all came together at the right time and the right place. Through a few small steps, room was made for innovation to happen: the rejection of Manet’s work, the reaction of other artists, and the invention of technology that not only made innovation possible (the metal tubes of paint for example) but also forced and almost worked as a catalyst for innovation (photography). Innovation apparently, needed space to happen, and under the right conditions, was able to occur. Impressionism was only one of the first steps. Perhaps, the next big step, has a comparable context? Was the next big step in the way to modern art a cataclysm of events as well, or a decision out of the blue? “Bad artists copy. Good artists steal.” Picasso Up until the beginning of the twentieth century, Picasso was a rather realistic painter in an academy trained way. And although he started experimenting with symbolism and a more modern style of painting, influenced by the likes of Munch and El Greco many centuries before him, Picasso still painted in a rather conservative style. After going through a period of a rather depressed series of paintings in sombre and blue colors, Picasso turned towards a more cheerful approach in what is considered his Rose period. Using more vibrant colors like orange and reds, Picasso still used recognisable figures, like harlequins, portraying the scenes and people in his own style of modern painting. Ask anyone about Picasso, and they are likely to mention the distorted faces, the cubist forms and the jagged figures. How did Picasso transition from his Rose Period to the well-known cubist painter he came to be? Was it a decision Picasso made out of the blue? It was during the year of 1907, that everything changed. Not just for Picasso, but in retrospect, for generations of artists to come. During the time, Picasso had made quite a name for himself, but the most reknown artist of Paris was the fauvist Henri Matisse. The academically Matisse painted from reality, but had a unique use of color; the Fauves in general disregarded the subjects natural color palette, and instead used different colors as a way to express emotions. Facing harsh criticism at first, Matisse responded by diving even deeper into his fauvist way of painting, and eventually displayed ‘Le bonheur de vivre’ in an exhibition he partially organised, called Salon d’Automne. Like the impressionist movement did before them, Salon d’Automne started as a response to the conservative Salon de Paris. Reactions were divided still, but most undoubtedly invoked joy and laughter. Le bonheur de vivre expressed itself through vivid complementary colors, while still having a realistic structure underneath. At this point, competition between Picasso and Matisse was still going strong. Even though the two were friends, Picasso had to accept the older Matisse as the through master of his time. His own paintings could even be considered rather boring, when compared to the wild expressive paintings Matisse made. Realising he couldn’t beat Matisse at his own game, Picasso knew he had to create something drastic to set himself apart as the better artist. Something that was not seen before, something that would cause a shock and forever change the way Picasso painted. At the time, a lot of artwork from Africa was imported into France, often ending up in stacks in tribal musea throughout Paris. Musée d’Ethnographie du Trocadéro was one of them, and during Picasso’s studies for his groundbreaking work, it was here he found his most important inspiration. The masks and statues displayed, added up to the influence of Spanish and Iberian art, and together with influences of Cezanne and El Greco, collided together in Picasso’s mind. It was from those studies, ‘Les Demoiselles d’Avignon’ was given life. A painting so strange and ungraspable, with such disregard for what were considered common rules in art, that it blew everyone away and caused a huge uprising. Suddenly, Matisse was not that innovative anymore. All the time, Matisse was still working on a foundation of what Post Impressionist painters had done. Picasso totally steered away from this. And even though he borrowed an enormous amount of details, techniques, colors and compositions from artists before him, it was the way these were all brought together that was never before seen. I feel like this is where Picasso set himself apart from other ‘innovators’. He managed to partially reinvent the way artwork was looked at, like the impressionists did when the camera had risen to popularity. One can step away from what is currently being done and improve on it, but to take a step beyond that and almost travel in completely uncharted territory, is a true path to renewal. Mijn ogen doen nu te pijn om te lezen dus ik heb na 10 zinnen opgegeven ofzo, sorry !!  |
kurk_droog | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:44 |
quote:  |
Fascination | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:44 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:42 schreef Allure_ het volgende:[..] Als het aan jou ligt is alles wat ik zeg bitcherig. [..] Hmm, ik kan het me niet meer herinneren? Je vond 'm dus lelijk. Ik weet dat nog omdat ik het een kutopmerking vond. |
kurk_droog | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:45 |
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:44 schreef Breathtaking het volgende:[..] Mijn ogen doen nu te pijn om te lezen dus ik heb na 10 zinnen opgegeven ofzo, sorry  !! behoorlijke lap tekst ook  |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2010 @ 00:45 |
quote: Op zaterdag 5 juni 2010 00:38 schreef Japsnars het volgende:[..] Waarschijnlijk zal ze dat nu onderhand sowieso al wel langzaam door beginnen te krijgen. Maar misschien moet ik haar binnenkort toch maar eens keer gaan toevoegen. Ja doe gewoon, who cares. Zij gaat echt niet denken, ohmygod hij voegt me toe op msn hij wil vast met me trouwen ! Iedereen heeft iedereen op msn tegenwoordig. |