abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:01:43 #101
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82308253
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Re was een prima gespreksleider. Je kunt nu eenmaal geen strenge schooljuf gaan spelen in zo'n open discussie, anders is het net een één-op-één interview.
Af en toe een vraag van een user extra onder de aandacht brengen, meer moet je ook niet willen doen. Anders is het hele opene er af.
Maar, vond je dit zelf nou goed gaan? Echt niet verkeerd bedoelt, maar echt overzichtelijk was het niet. Ook niet voor Marianne.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:06:54 #102
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_82308523
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Persoonlijk lijkt het me toch handiger niet alle users zomaar te laten blaten daar. Wordt ook voor de teruglezers wat onduidelijk dan. Beter 2 topics. 1tje met gespreksleider die de vragen doorgeeft, en ander topic waar users reageren en vragen stellen
- Of, een apart topic voor de politicus om te reageren op vragen.
Als ze de vraag quote is het ook duidelijk waar ze antwoord op geeft, en staan al haar reacties achter elkaar.

Om te voorkomen dat ze alleen vragen beantwoord die in zijn of haar straatje vallen, kan een mod vragen aan haar doorspelen, door deze in dat topic te plaatsen.

Als het alleen de verantwoordelijkheid van een mod is, dan krijg je het geouwehoer dat hij of zij het niet goed doet.
Als zij al de gelegenheid heeft om van tevoren op vragen in te gaan, voordat de sessie begint, is de grootste druk van de ketel en kan ze daarna 'live'gaan met de users zoals ik hierboven geschreven heb.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_82308557
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alleen jammer dat mijn vraag die ik twee keer gesteld heb over de dieren in de Oostvaardersplassen niet beantwoord werd. Je zou denken dat dieren toch hoog staan op haar prioriteitenlijstje. Maar goed het was maar een uurtje, dus ze kan de vraag gemist hebben.
Verder gaf ze echt duidelijke antwoorden
Zat het net door te lezen, maar inderdaad: antwoorden waren kort, maar wel krachtig. Fijn dat er ook politici zijn die niet proberen om in zoveel mogelijk woorden zo weinig mogelijk te zeggen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 juni 2010 @ 23:07:35 #104
163650 Greys
pi_82308565
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:01 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Maar, vond je dit zelf nou goed gaan? Echt niet verkeerd bedoelt, maar echt overzichtelijk was het niet. Ook niet voor Marianne.
Het kan altijd beter, maar we willen wel absoluut het 'open' houden. Dat iedereen mee kan en mag doen.
Want écht... anders is het meer een interview dan een open discussie. En het is ook heel lastig om zoiets op een forum te doen, zelfs in het echt in een debat roept iedereen al door elkaar

We moeten denk ik ook niet de illusie hebben dat zoiets op FOK! (of waar dan ook online met een heel grote groep mensen) netjes en gestroomlijnd en heel overzichtelijk kan gaan. En daarmee bedoel ik dan weer niet 'this is it, we doen niets met jullie commentaar en tips', absoluut niet. Als er iemand met de gouden tip hoe dit op deze manier kan (en dus niet via andere programma's en dan logs hier posten, wat ik mensen zag opperen...) dan staan we daar altijd voor open.

Het is bovenal heel tof dat een lijsttrekker zoiets wil doen, en we hebben de keuze gemaakt om niet bv één iemand jullie vragen aan de persoon voor te leggen. Want dan kan je net zo goed een lijst met vragen indienen van te voren en daarvan de antwoorden publiceren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 juni 2010 @ 23:08:54 #105
163650 Greys
pi_82308637
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:06 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

- Of, een apart topic voor de politicus om te reageren op vragen.
Als ze de vraag quote is het ook duidelijk waar ze antwoord op geeft, en staan al haar reacties achter elkaar.

Om te voorkomen dat ze alleen vragen beantwoord die in zijn of haar straatje vallen, kan een mod vragen aan haar doorspelen, door deze in dat topic te plaatsen.

Als het alleen de verantwoordelijkheid van een mod is, dan krijg je het geouwehoer dat hij of zij het niet goed doet.
Als zij al de gelegenheid heeft om van tevoren op vragen in te gaan, voordat de sessie begint, is de grootste druk van de ketel en kan ze daarna 'live'gaan met de users zoals ik hierboven geschreven heb.
Dit hebben we overlegd op deze manier met de 'organisatie', maar het overgrote merendeel vond toch dat het dan geen open discussie meer is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 juni 2010 @ 23:09:54 #106
163650 Greys
pi_82308697
Wat ik op zich wel een goed idee vind is om een aantal belangrijke vragen (een KLEIN aantal) alvast op de dag zelf in te dienen, dat die eerst beantwoord worden en daarna verder los. Zal het eens overleggen wat de rest er van vindt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:11:20 #107
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_82308776
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit hebben we overlegd op deze manier met de 'organisatie', maar het overgrote merendeel vond toch dat het dan geen open discussie meer is.

Oh, okay,
pi_82308787
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Mwah het is toch gewoon live? Dan worden niet alle vragen beantwoord, maar nu ook niet. En je filtert de 'lollige' vragen en onzin eruit. Staat ook een stuk professioneler naar de geinterviewde toe denk ik

Maar je weet al wat ik er van vind, en het is gewoon een FOK!-dingetje, dus aan jullie hoe het in te richten. Maar als ik voor mezelf spreek dan vond ik dit wel leuk, maar erg onoverzichtelijk en zat niet echt lekker de vaart erin
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:12:07 #109
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82308817
quote:
Het kan altijd beter, maar we willen wel absoluut het 'open' houden. Dat iedereen mee kan en mag doen.
Want écht... anders is het meer een interview dan een open discussie. En het is ook heel lastig om zoiets op een forum te doen, zelfs in het echt in een debat roept iedereen al door elkaar
Dat snap ik. En dat is ook het beste denk ik dat het open is, maar Marianne was nog bezig met de vragen die vooraf waren gesteld, terwijl er maar vragen binnen bleven stromen, EN reacties erop. Dat is denk ik ook een van de redenen dat ze 'weinig' (echt weinig was het niet, maar in de ogen van de users wel) heeft kunnen beantwoorden omdat ze steeds moest kijken waar ze was gebleven. Wat je eventueel kunt doen is vragen regelen, die apart in een topic zetten, en dat ze van daaruit quote in een topic waar iedereen kan reageren. Alleen gaat dat wel deels ten koste van het live-gebeuren.
quote:
We moeten denk ik ook niet de illusie hebben dat zoiets op FOK! (of waar dan ook online met een heel grote groep mensen) netjes en gestroomlijnd en heel overzichtelijk kan gaan. En daarmee bedoel ik dan weer niet 'this is it, we doen niets met jullie commentaar en tips', absoluut niet. Als er iemand met de gouden tip hoe dit op deze manier kan (en dus niet via andere programma's en dan logs hier posten, wat ik mensen zag opperen...) dan staan we daar altijd voor open.
Neuh, geheel netjes hoeft het niet. Maar ik denk dat iets meer overzicht geen overbodige luxe is, ook niet voor in dit geval Marianne. En logs posten, nah .
quote:
Het is bovenal heel tof dat een lijsttrekker zoiets wil doen
Dat sowieso
quote:
en we hebben de keuze gemaakt om niet bv één iemand jullie vragen aan de persoon voor te leggen. Want dan kan je net zo goed een lijst met vragen indienen van te voren en daarvan de antwoorden publiceren.
Ook daar heb je gelijk in .
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:12:15 #110
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_82308826
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:09 schreef Greys het volgende:
Wat ik op zich wel een goed idee vind is om een aantal belangrijke vragen (een KLEIN aantal) alvast op de dag zelf in te dienen, dat die eerst beantwoord worden en daarna verder los. Zal het eens overleggen wat de rest er van vindt

Ik ga nu even bijlezen.
pi_82308989
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Re was een prima gespreksleider. Je kunt nu eenmaal geen strenge schooljuf gaan spelen in zo'n open discussie, anders is het net een één-op-één interview.
Af en toe een vraag van een user extra onder de aandacht brengen, meer moet je ook niet willen doen. Anders is het hele opene er af.
Oh was Re de gespreksleider? Had dat niet eens door, misschien idee om degene die gespreksleider is een andere tag te geven dan.
Ben het met je eens dat je niet te streng moet doen, maar vind wel dat een gespreksleider de discussies en vragen moet opsommen.
1: Voor de politicus die lijkt me horendol wordt van al die vragen en steeds terugscrollen.
2: Voor de users. Ik vond het persoonlijk beetje hak op de tak. Logisch van de ene kant want iedereen heeft andere interesses. Maar met een beetje meer hand kun je zo'n gesprek veel beter structureren imo.

Maar goed, wel chapeau voor het idee.
Vond het best leuk. En Marianne is een lekker wijf.
Mag ik haar stoel kopen waar ze op heeft gezeten?
U MAD?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 juni 2010 @ 23:56:59 #112
163650 Greys
pi_82311116
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Oh was Re de gespreksleider? Had dat niet eens door, misschien idee om degene die gespreksleider is een andere tag te geven dan.
Ben het met je eens dat je niet te streng moet doen, maar vind wel dat een gespreksleider de discussies en vragen moet opsommen.
1: Voor de politicus die lijkt me horendol wordt van al die vragen en steeds terugscrollen.
2: Voor de users. Ik vond het persoonlijk beetje hak op de tak. Logisch van de ene kant want iedereen heeft andere interesses. Maar met een beetje meer hand kun je zo'n gesprek veel beter structureren imo.

Maar goed, wel chapeau voor het idee.
Vond het best leuk. En Marianne is een lekker wijf.
Mag ik haar stoel kopen waar ze op heeft gezeten?
Er was van te voren met Thieme afgesproken dat Re de gespreksleider was voor haar. Dat ze hem in de gaten kon houden als ze de weg tussen de vragen niet meer kon vinden. Daarom heeft hij het discussietopic ook geopend, zodat hij voor haar een achtergrondkleurtje had met zijn posts.

En we kunnen niet voorkomen dat iedereen vragen door elkaar roept, want dat is maar op één manier op te lossen en dat is door het geen open discussie meer te laten zijn. En het is ook geen doen (en niet leuk) om 'te vroeg gestelde vragen' weg te gaan editten ofzo. We willen wel proberen om er voortaan een tikkie meer structuur in te krijgen zonder dat de open discussie vervalt, dus dat zullen we zeker nog bespreken en jullie tips meenemen daarin
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82311419
Misschien een optie dat de fipo geplaatst wordt door de gast en er geen vragen buiten die in de OP gesteld worden voordat die beantwoord zijn?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:04:13 #114
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_82314260
Uit het andere topic:
quote:
[quote]Op donderdag 3 juni 2010 18:54 schreef Qwea het volgende:
U heeft zich er wel verdomd gemakkelijk vanaf gemaakt mbt dierenthuis. Eeuwige zonde want ik had juist van een partij als de uwe veel meer verwacht.
Maar nu negeer je wel de vele aandacht die de partij heeft gegeven aan dierenthuis voorheen. Ik geloof dat marianne ook met burgemeester heeft gepraat en andere groepen.

En idd.. nog meer kamervragen stellen lijkt me geen zin hebben. Overigens.. politiek gaat niet over individuele gevallen helpen. Eigenlijk hoort in dit geval de DB iets te doen met hun miljoenen. Politieke partijen pakken hooguit gevallen eruit om de kern van het probleem aan de kaak te stellen, zoals dat gevallen als Dierenthuis vaker voorkomen doordat de overheid dus geen structurele opvang regelt en iets doet aan het overaanbod van dieren op de markt.

Dierenthuis is niet de enige opvang in problemen. Ook bv. stichting Vida Nueva is in problemen, een opvang voor chinchilla's. Diverse konijnenopvangcentra hebben problemen. etc.

De PvdD is erg consequent geweest in de kern van de problemen aan te kaarten. Esther Ouwehand pakt dit onderwerp (opvang van dieren en problemen er rondom) erg aan. Zo was ze afgelopen weekend nog op werkbezoek bij een opvang:

Meer zetels betekent natuurlijk verder meer ruimte om nog meer zaken te bespreken. Daarnaast is elke steun in werkgroepen ook goed. Werkgroepen hebben vaak meer de mogelijkheid om lokaal opvangcentra te ondersteunen en te helpen. Soms wordt het dus landelijk opgepakt, maar je kan niet voor elk individuele zaak kamervragen stellen. Maar via werkgroepen lukt het vaak ook media-aandacht te genereren.
quote:
PvDD gaat iig niet mijn stem krijgen, en ik kijk wel of Dion Graus wél een oplossing wil zoeken.
Een oplossing voor dieren zoeken bij een persoon die ruimte niet bepalend vind voor dierenwelzijn?

[ Bericht 45% gewijzigd door TechXP op 04-06-2010 02:19:31 ]
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:05:39 #115
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_82314273
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:05 schreef Desunoto het volgende:
Heb het ook gemist maar wel teruggelezen.

Zoals al eerder gezegd: beetje jammer van die vleestaks inderdaad. Ik vroeg iets soortgelijks in het vragentopic (die niet genoeg kudows kreeg) en hoopte dat het antwoord daarop 'nee' zou zijn. Maar helaas wil ze wel zoiets invoeren. Ik vind het te gek voor woorden.
Waarom eigenlijk als ik vragen mag?

Had je dit al gelezen? http://www.guardian.co.uk(...)eport-meat-free-diet
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:07:19 #116
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_82314282
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:19 schreef Drinky het volgende:
Ze heeft mijn beide vragen beantwoord, top, maar ik vond het wel heel erg kort. Over privacy haalde ze alleen maar telefoontaps aan, maar er zijn meer dingen die onze privacy schenden in het huidige nederland. Vingerafdruk in de paspoorten is daar een zo'n ding van.
Als je kijkt naar het stemgedrag van de partij in de 2e kamer, dan zie je dat ze bij de top behoren van partijen die het erg op de privacy hebben.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:09:18 #117
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_82314304
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:04 schreef Loveless85 het volgende:
Omdat ze nu eenmaal meestal op de voorgrond treden met hun standpunten over dieren.
Probleem is ook dat ze wel vaak aanwezig zijn bij debatten, maar de media ze niet noemt in rijtjes over wie voor stemde e.d. Onvolledige media... best irritant.

Ik vind het ook raar dat ze de traditionele partijen zoveel platform geven en de kleinere niet. Eigenlijk is dat obstructie van een democratie en bijna berlusconi-toestanden m.i.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:19:52 #118
286543 ViezeFreddiey
Sigillum Militum Χpis
pi_82314405
Gemist
It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world the way it is. It's about respecting the will of others and believing in your own...
pi_82314754
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:44 schreef BenSherman het volgende:

[..]

stem aub niet op die one-issue-partij.
Nee, partij van de dieren heeft geen eenzijdig speerpunt?

Anyway, ik vind het mooi van haar dat ze tijd heeft gemaakt voor Fok. Ik begrijp dat ze erg weinig tijd had, maar veel van haar antwoorden sloegen natuurlijk kant nog wal. Ik kan ook wel zeggen waar ik voor of tegen ben in een zinnetje, maar ff kleine uitleg over de aanpak maakt het net iets inhoudelijker.

Vooral hiervan gingen de haren op mijn rug rechtop staan:
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:44 schreef Re het volgende:

[..]

vragen met dezelfde essentie:

• Kernenergie is CO2neutraal, kernfusie is nu nog geen alternatief, welke energiecentrales moet Nederland volgens u de komende 15 jaar bouwen?

• Bij het produceren van veel 'groene' alternatieven is veel meer energie en zijn meer grondstoffen nodig voor de productie ervan, dan bij traditionele toepassingen. (auto's, elektronica etc.), Vindt u dat elk product een soort ecologische voetstap zou moeten krijgen zodat consumenten ook de productie mee kunnen wegen bij de keuze voor een 'groen' product? Hoe krijgt u dat ingevoerd? Alleen in Nederland?
  • En het antwoord van Marianne:
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 18:04 schreef Marianne_Thieme het volgende:

[..]
    Voor ontwikkeling kernfusie, voor footprint groene alternatieven
    Juist.... De vraag is "er is nu nog geen kernfusie mogelijk, wat wil je in de toekomst doen"? Antwoord: "Investeren in kernfusie". Ja maar Marianne, hoe wil je de komende 20 jaar genoeg energie krijgen?! Onderzoek levert geen energie op

Beetje omzeilende antwoorden dus, helaas.
      vrijdag 4 juni 2010 @ 07:23:00 #120
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_82315070
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 22:35 schreef de_boswachter het volgende:
    Leuk initiatief van FOK!

Jammer dat er geen fatsoenlijke gespreksleider was aangesteld vanavond. Had toch wel iemand aangewezen kunnen worden om het eea te structureren
    Je zag na 2 blz. door de bomen het bos niet meer.

Maar goed, misschien een leermoment voor FOK!
    hoi bo-wa

niet zo miepen hoor, je vraag is zelfs door haar beantwoord, dat je vervolgens zelf gaat lopen slowchatten in het topic kan ik verder ook weinig aan doen
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_82315091
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 07:23 schreef Re het volgende:

[..]

hoi bo-wa

niet zo miepen hoor, je vraag is zelfs door haar beantwoord, dat je vervolgens zelf gaat lopen slowchatten in het topic kan ik verder ook weinig aan doen
    Lul niet zo en lees de rest van mijn post.
    Gaat zich niet om jou. Draag alleen zaken aan die beter zouden kunnen. Bij die VVD'er dinsdag waren er ook wat aandachtspunten die verbeterd kunnen worden.
    Niks mis mee toch? Aldoende leert men.
    U MAD?
      vrijdag 4 juni 2010 @ 07:30:33 #122
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_82315128
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 07:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Lul niet zo en lees de rest van mijn post.
    Gaat zich niet om jou. Draag alleen zaken aan die beter zouden kunnen. Bij die VVD'er dinsdag waren er ook wat aandachtspunten die verbeterd kunnen worden.
    Niks mis mee toch? Aldoende leert men.
    zeker.... dit is natuurlijk compleet nieuw dus het ideale formaat zal na verloop van tijd wel uitgekristaliseerd worden... je vraag was iig interessant genoeg voor haar om een toch redelijk helder antwoord te laten geven...

en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      vrijdag 4 juni 2010 @ 08:05:21 #123
    136 V.
    Like tears in rain...
    pi_82315472
    Jammer dat ze (voor zover ik kon zien) mijn vraag niet heeft beantwoord

Ik zeg meteen mijn lidmaatschap op

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_82315941
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 07:30 schreef Re het volgende:

[..]

zeker.... dit is natuurlijk compleet nieuw dus het ideale formaat zal na verloop van tijd wel uitgekristaliseerd worden... je vraag was iig interessant genoeg voor haar om een toch redelijk helder antwoord te laten geven...

en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom
    Het was/is een erg leuke opzet! Het is alleen ietwat onoverzichtelijk misschien in de huidige opzet. Door de SC/grappen/onbeantwoorde vragen tussendoor. Maar wat je zelf al zegt; als je daar aan sleutelt verliest het al snel wat van z'n open karakter. Maar goed, ik heb mijn suggesties gedumpt in de mail. Prima als jullie er wat mee kunnen.

En ook prima wanneer niet. Vind het sowieso echt een leuk initiatief
    pi_82315960
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 22:56 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik heb wel wat beters te doen, politiek is veel praten weinig zeggen en nog minder waarmaken.

Dan hoef je hier ook niet te komen
    Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
    Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
    pi_82316046
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 08:46 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dan hoef je hier ook niet te komen
    Inderdaad. Wat bezielen die mensen toch altijd om in een themaforum te gaan roepen dat het thema ze niet interesseert

Prima, haal het lekker uit je index en AT dan, ben je er vanaf
    pi_82316560
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 19:20 schreef BenSherman het volgende:

[..]

Toch was Fred Teeven een stuk uitgebreider in z'n antwoorden.
    Als je van uitgebreide antwoorden houdt, stel ik voor Balkenende uit te nodigen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')