abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82246296
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:21 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Nee, zo gaan terreurorganisaties te werk.
One man's terrorist is another man's freedom fighter.

En zolang Israël de Palestijnse gebieden bezet heeft het Palestijnse volk het recht om in verzet te komen.

Is Bush trouwens berecht voor zijn illegale oorlog?
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:28:15 #102
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82246327
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:24 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik vind de vergelijking niet terecht aangezien dit propaganda materiaal is. Het is in scène gezet zodat het lijkt alsof er volop appels in Noord Korea verkrijgbaar zijn. In landen als China had je vroeger ook modelboerderijen als het voorbeeld dat het communisme werkt. Dat strookte niet met de werkelijkheid.

Ik geloof niet zo in Gaza als een concentratiekamp.
Jouw fotos kunnen ook propaganda zijn. Ik weet niet hoe het in Gaza is, ik ben er nooit geweest. Heel tof zal het er niet zijn denk ik.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:28:53 #103
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82246352
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:07 schreef Farang het volgende:

[..]

Turkije wilde bemiddelen, toen begon de Israëlische terreurstaat de afslachting van Gaza 2008/2009, want een oorlog kun je het niet noemen.
Op het moment van bemiddeling (mei 2008) was Hamas al een tijdje aan de macht in Gaza en was er al een "kleinschalig" conflict in Gaza aan de gang omdat Hamas niet ophield met beschietenvan Israelisch grondgebied. Hetgeen gestaakt is na bemiddeling van Egypte.
quote:
Op 19 juni 2008 ging de door Egypte geïnitieerde wapenstilstand in tussen Hamas en Israël. Hamas verklaarde zich aan de wapenstilstand te houden maar behield wel het recht voor om zich te verdedigen mocht Israël het bestand schenden. Op de vraag of Hamas een langere wapenstilstand voor mogelijk hield, zei Hamasleider Nizar Rayyan: "De enige reden om akkoord te gaan met een wapenstilstand is om ons beter voor te kunnen bereiden op de definitieve strijd met Israël en daar hebben we geen vijftig jaar voor nodig. Israël kan niet blijven bestaan, het is een belediging van God."[

Het conflict wat jij nu aanhaalt is pas van december 2008. Toen zijn de onderhandelingen inderdaad gestaakt, maar halverwege 2009 is er weer toenadering gezocht. Er zijn over en weer wat dreigementen geweest, maar Israel en Syrie hebben in 2010 toch weer aanboden gedaan.
quote:
During a meeting with the participants of "Arabism and the Future" conference, the Syrian top leader mentioned that Israeli President Shimon Peres asked the Russian President Dmitry Medvedev, on his visit to Damascus last week, to deliver an Israeli message which suggests to return the Golan Heights to Syria if Syria agreed to disengage with Iran and other resistant groups.
Overigens heeft Turkije zich teruggetrokken van mogelijke onderhandelingen, wegens een claim van Syrie op een gebied in Turkije.
pi_82246372
quote:
Zal ik hier ook een paar filmpjes posten van Hamas die hun eigen burgers terroriseren?

Zullen we proberen het ontopic te houden?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:29:24 #105
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82246374
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:27 schreef Farang het volgende:

[..]

One man's terrorist is another man's freedom fighter.

En zolang Israël de Palestijnse gebieden bezet heeft het Palestijnse volk het recht om in verzet te komen.

Is Bush trouwens berecht voor zijn illegale oorlog?
Natuurlijk niet, hij was democratisch verkozen, weet je nog? Het argument dat alle andere uitschakelt? Of geldt dat alleen voor Hamas?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:29:29 #106
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_82246379
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:25 schreef Farang het volgende:

[..]

Lees:

http://en.wikipedia.org/wiki/Positions_on_Jerusalem

Iedereen (VN, EU etc) is het erover eens dat Oost-Jeruzalem Palestijns grondgebied is. Dus niet meer dan normaal dat de Palestijnen de scepter gaan zwaaien in hun eigen land.
Dat land zal er de aankomende 100 jaar niet komen en zeker niet op de grenzen die zijn vastgesteld. Eerlijk maar waar, Israel steekt er een stokje voor. China, Rusland en Turkije gaan hun vingers niet branden om Israel middels sancties en eventueel geweld te dwingen zich naar resoluties te schikken. Welk belang hebben ze bij zo'n wespennest en daar je vinger in steken met het risico dat je hele lichaam wordt lek geprikt.

De realiteit is dus dat over 50 jaar opnieuw onderhandelt moet worden, de "facts on the ground" verandert zijn en dat de joodse populatie in oost-jeruzalem is gegroeid en het onmogelijk is hen weg te drijven. En zodoende de druk bij de Palestijnen ligt om uit hun miserabele situatie te komen en nog meer water bij de wijn te doen bij onderhandelingen of nog 100 jaar extra blijven dromen van een Palestijnse staat.

Onrechtvaardig? Ja, absoluut. Maar dat is het uiteindelijk en de sterkste overwint, in dit geval Israel met een oppermachtig leger. Vandaar dat het lachwekkend is dat men tegenover Iran wel de schone schijn ophoudt wat betreft "rechtvaardigheid" en "de internationale gemeenschap is het erover eens"... het is uiteindelijk belangen die voorop staan en niet de rechtvaardigheid. Dat wordt er met de haren bijgesleept zodra het de belangen ten goede komt, anders knijpt men een oogje dicht.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_82246386
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:24 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik vind de vergelijking niet terecht aangezien dit propaganda materiaal is. Het is in scène gezet zodat het lijkt alsof er volop appels in Noord Korea verkrijgbaar zijn. In landen als China had je vroeger ook modelboerderijen als het voorbeeld dat het communisme werkt. Dat strookte niet met de werkelijkheid.

Ik geloof niet zo in Gaza als een concentratiekamp.
The Pope's justice minister, Cardinal Renato Martino, has sharply criticised Israel's actions and likened the Gaza Strip to a "big concentration camp".

http://news.bbc.co.uk/2/hi/7817019.stm

Wie zal ik geloven: Mylene die het niks kan boeien "dat er weer een fokking Palestijn om het leven is gekomen", of The Pope's justice minister, Cardinal Renato Martino
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:30:12 #108
16715 Mylene
*schatje*
pi_82246404
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jouw fotos kunnen ook propaganda zijn.
Ja, daar heb je op zich een goed punt.
pi_82246424
Ja geloof het Vaticaan maar, de instantie die tegen condooms is en vindt dat AIDS door homo's is ontstaan
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82246434
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:26 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Jij verwacht van mij dat ik alles lees wat je mij voorschotelt maar vooralsnog weiger je de zaken van een andere kant te bekijken.
Je leest het niet omdat de waarheid pijn doet. Face it kid, je steunt een schurkenstaat. Gefeliciteerd.
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:31:57 #111
16715 Mylene
*schatje*
pi_82246469
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:29 schreef Farang het volgende:

[..]

The Pope's justice minister, Cardinal Renato Martino, has sharply criticised Israel's actions and likened the Gaza Strip to a "big concentration camp".

Wie zal ik geloven: Mylene die het niks kan boeien "dat er weer een fokking Palestijn om het leven is gekomen", of The Pope's justice minister, Cardinal Renato Martino
Het Vaticaan serieus nemen .

Kom op zeg .
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:33:23 #112
300256 CarolusV
Plus Ultra
pi_82246526
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:31 schreef Farang het volgende:

[..]

Je leest het niet omdat de waarheid pijn doet. Face it kid, je steunt een schurkenstaat. Gefeliciteerd.
Een schurkenstaat is nog altijd te verkiezen boven een volk dat kinderen als schild gebruikt.
pi_82246584
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:28 schreef Prosac het volgende:

[..]

Overigens heeft Turkije zich teruggetrokken van mogelijke onderhandelingen, wegens een claim van Syrie op een gebied in Turkije.
Ik heb weer gelezen dat Turkije en Syrië zich hebben teruggetrokken na de Israëlische afslachting van de hulpverleners in internationale wateren op 31 mei 2010.

En het onderstaande is natuurlijk belachelijk:
quote:
During a meeting with the participants of "Arabism and the Future" conference, the Syrian top leader mentioned that Israeli President Shimon Peres asked the Russian President Dmitry Medvedev, on his visit to Damascus last week, to deliver an Israeli message which suggests to return the Golan Heights to Syria if Syria agreed to disengage with Iran and other resistant groups.
Het gore lef van Peres om even te bepalen met wie Syrië relaties mag hebben en met wie niet. Donder op, misdadiger.
pi_82246644
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, hij was democratisch verkozen, weet je nog? Het argument dat alle andere uitschakelt? Of geldt dat alleen voor Hamas?
Hamas is geen illegale oorlog gestart, Bush wel.
Hamas bezet Israël niet, Israél bezet de Palestijnse gebieden en de Amerikanen zitten in Irak en niet andersom.

Wel bij de feiten blijven.
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:36:04 #115
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82246649
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:22 schreef Farang het volgende:

[..]

Gaza is maar een deel van de toekomstige Palestijnse staat. De strijd tegen de bezetters zal pas stoppen wanneer ze een einde maken aan de bezetting van alle Palestijnse, Syrische en Libanese gebieden.
Jij zegt zelf dat als ze zich misdragen Israël het volste recht heeft om ze aan te vallen. Dat is wat in Gaza is gebeurd.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:36:53 #116
300256 CarolusV
Plus Ultra
pi_82246682
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:34 schreef Farang het volgende:

[..]

Ik heb weer gelezen dat Turkije en Syrië zich hebben teruggetrokken na de Israëlische afslachting van de hulpverleners in internationale wateren op 31 mei 2010.

En het onderstaande is natuurlijk belachelijk:
[..]

Het gore lef van Peres om even te bepalen met wie Syrië relaties mag hebben en met wie niet. Donder op, misdadiger.
Terroristen hulpverleners noemen?

Ergens hoop ik ook dat er nu eens flink oorlog uitbreekt, zodat eens en voor altijd wordt afgerekend met die laffe arabische dictaturen.
pi_82246700
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:36 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Jij zegt zelf dat als ze zich misdragen Israël het volste recht heeft om ze aan te vallen. Dat is wat in Gaza is gebeurd.
Ik zei dat de Israëliërs eerst helemaal moeten vertrekken, dus uit alle Palestijnse gebieden zodat de Palestijnen een eigen staat kunnen stichten. Daarna heeft Israël het recht om de staat Palestina aan te vallen mocht Hamas (als ze de regeringspartij zijn) zich misdragen.
pi_82246772
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:37 schreef Farang het volgende:

[..]

Ik zei dat de Israëliërs eerst helemaal moeten vertrekken, dus uit alle Palestijnse gebieden zodat de Palestijnen een eigen staat kunnen stichten. Daarna heeft Israël het recht om de staat Palestina aan te vallen mocht Hamas (als ze de regeringspartij zijn) zich misdragen.
Vraagje, wat is voor jou Palestijns gebied. Is heel Israël Palestijns gebied voor jou?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_82246788
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:33 schreef CarolusV het volgende:

[..]

Een schurkenstaat is nog altijd te verkiezen boven een volk dat kinderen als schild gebruikt.
Wat een logica. Die schurkenstaat doodt de kinderen waar jij zogenaamd om geeft. Lol,

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 02-06-2010 19:20:03 ]
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:40:40 #120
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82246827
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:27 schreef HaagsPietje het volgende:
walgelijk inderdaad die joden....echt een schande hoe die dat palestijnse volk het leven onmogelijk maken...op uitwisseling naast een palestijns meisje gewoond, als je die verhalen hoort...

En dat is natuurlijk heel erg objectief
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:41:14 #121
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82246854
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:36 schreef Farang het volgende:

[..]

Hamas is geen illegale oorlog gestart, Bush wel.
Hamas bezet Israël niet, Israél bezet de Palestijnse gebieden en de Amerikanen zitten in Irak en niet andersom.

Wel bij de feiten blijven.
Hamas is jarenlang door de VN veroordeeld voor haar terroristische aanvallen op Israelische burgers, vervolgens zijn in 2008/2009 beide partijen (Israel EN Hamas) nogmaals door de VN veroordeeld, Hamas voor het terrorisme en Israel voor het feit dat ze teveel burgers slachtoffer lieten worden in de onderlinge strijd in Gaza.
Bush is met Irak ook veroordeeld door de VN

Dan is beide toch illegaal?
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:41:24 #122
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82246859
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:33 schreef CarolusV het volgende:

[..]

Tja dat roepen ze wel iedere keer.
Maar ook een terrorist heeft na een dag lang bommen maken behoefte om bij zijn familie aan tafel te schuiven voor het eten en een potje voetbal op tv te kijken.
Dan valt er ineens een Israëlische bom zijn huis binnen en roepen de Israëliërs dat hij zich verschuilde achter kinderen en vrouwen.

Laat ze onder werktijden aanvallen, dan heb je dat niet.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:41:28 #123
300256 CarolusV
Plus Ultra
pi_82246861
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:39 schreef Farang het volgende:

[..]

Wat een logica. Die schurkenstaat doodt de kinderen waar jij zogenaamd om geeft. Lol, troll.
Dat je je eigen kinderen wil opofferen zodat je zelf aanslagen kan plegen. Mensonwaardig.
pi_82246906
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:36 schreef CarolusV het volgende:

[..]

Terroristen hulpverleners noemen?

Ergens hoop ik ook dat er nu eens flink oorlog uitbreekt, zodat eens en voor altijd wordt afgerekend met die laffe arabische dictaturen.
Je bent niet goed bij je hoofd om een holocaustoverlevende, een nobelprijswinnaar, parlementsleden en allerlei andere prominenten op die schepen "terroristen" te noemen. Als die mensen al terroristen worden genoemd, dan betekent die term niks meer.

Je wilt afrekenen met de Arabische dictatoriale regimes? Toppie, dat wil ik namelijk ook, die kutregimes zijn namelijk niets meer dan smerige puppets van de VS en Israël.
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:42:17 #125
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82246911
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:16 schreef Mylene het volgende:

[..]

Jouw voorbeeld van schoolspullen bijvoorbeeld. Kom eens met een echte onafhankelijke bron.
Amnesty international b.v.
http://hrbriefblog.wordpr(...)tions-for-us-policy/
quote:
The Israeli offensive destroyed Gaza’s infrastructure, including schools, water distillation facilities, hospitals, factories, and electric grids. In addition, in implementing the blockade and preventing supplies and aid from entering, the offensive further devastated the region, stalling the recovery and reconstruction process. The crippling effect of the blockade on the ability of Gaza inhabitants to earn a livelihood is intensified by restrictions placed on fishing, farming, and exports from the region, which has led to massive layoffs. The blockade has also limited access to vital medical care, as supplies are scarce and only 50 percent of people are allowed to leave Gaza to obtain surgery or other medical help.
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:43:08 #126
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82246933
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:41 schreef BasOne het volgende:

[..]

Aangezien die mensen vaak vanuit huis werken, doe je dat beter onder schooltijden.
pi_82246964
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk heel erg objectief
gewoon de waarheid en feiten.
onschuldige burgers treiteren en pesten, daar zijn die joodse soldaten erg goed in. vind je het nog gek dat ze een bloedhekel aan die joden krijgen.

nee, ik heb er meerdere van dichtbij meegemaakt. ik vind het een ordinair, wild om zich heen schreeuwend, asociaal en vervelend volk.
pi_82246966
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Vraagje, wat is voor jou Palestijns gebied. Is heel Israël Palestijns gebied voor jou?
Ik heb volgens mij al meermalen aangegeven wat Palestijns grondgebied inhoudt: de grenzen van voor 1967.

Oost-Jeruzalem, Westbank, Gaza = Palestina.
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:44:48 #129
16715 Mylene
*schatje*
pi_82247014
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:43 schreef Farang het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij al meermalen aangegeven wat Palestijns grondgebied inhoudt: de grenzen van voor 1967.

Oost-Jeruzalem, Westbank, Gaza = Palestina.
Okay, dat ben ik wel met je eens.

Alleen wel dat het geweld eerst moet stoppen.
pi_82247023
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:29 schreef Farang het volgende:

[..]

En stichting Martijn zal ook wel een mening hebben
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:45:08 #131
300256 CarolusV
Plus Ultra
pi_82247026
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:42 schreef Farang het volgende:

[..]

Je bent niet goed bij je hoofd om een holocaustoverlevende, een nobelprijswinnaar, parlementsleden en allerlei andere prominenten op die schepen "terroristen" te noemen. Als die mensen al terroristen worden genoemd, dan betekent die term niks meer.

Je wilt afrekenen met de Arabische dictatoriale regimes? Toppie, dat wil ik namelijk ook, die kutregimes zijn namelijk niets meer dan smerige puppets van de VS en Israël.
Heb je de videobeelden wel gezien? Fundamentalistische gekken!
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:45:34 #132
16715 Mylene
*schatje*
pi_82247043
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:42 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Amnesty international b.v.
http://hrbriefblog.wordpr(...)tions-for-us-policy/
[..]
pi_82247102
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:41 schreef Prosac het volgende:

[..]

Hamas is jarenlang door de VN veroordeeld voor haar terroristische aanvallen op Israelische burgers, vervolgens zijn in 2008/2009 beide partijen (Israel EN Hamas) nogmaals door de VN veroordeeld, Hamas voor het terrorisme en Israel voor het feit dat ze teveel burgers slachtoffer lieten worden in de onderlinge strijd in Gaza.
Bush is met Irak ook veroordeeld door de VN

Dan is beide toch illegaal?
Ik heb volgens mij nergens beweerd dat Hamas hippies zijn, of wel?

Hamas en Hezbollah zijn verzetsorganisaties die in verzet komen tegen de Israëlische bezetter. Dat is hun goed recht, ieder bezet volk heeft het recht om in verzet te komen volgens de internationale afspraken die we hebben gemaakt.

Trap toch niet in die anti-verzetsorganisatiespropaganda. Heb geduld, en over een tijdje zul je het Westen met Hamas zien onderhandelen. Net zoals ze met de Taliban willen onderhandelen, wtf.
pi_82247105
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:45 schreef CarolusV het volgende:

[..]

Heb je de videobeelden wel gezien? Fundamentalistische gekken!
Hebben we het over die relschoppers op de boot?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:48:54 #135
300256 CarolusV
Plus Ultra
pi_82247174
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hebben we het over die relschoppers op de boot?
Ja
pi_82247200
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:41 schreef CarolusV het volgende:

[..]

Dat je je eigen kinderen wil opofferen zodat je zelf aanslagen kan plegen. Mensonwaardig.
Dat moet je aan Israël vertellen. Die staat gebruikt namelijk haar eigen burgers als menselijk schild om andermans gebied te koloniseren en te roven.
pi_82247267
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:48 schreef CarolusV het volgende:

[..]

Ja
Die zijn moeilijk fundamentalistisch te noemen. Volgens mij waren het geen doorgeflipte moslims.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:51:47 #138
145755 kahaarin
pi_82247301
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:38 schreef Mylene het volgende:
Concentratiekamp Gaza.

[ afbeelding ]
A Palestinian woman pays a vendor at a street market in Gaza City on March 19, 2010.

[ afbeelding ]
Palestinian men buy sandwiches from a street vendor at a market in Gaza City on March 19, 2010.

[ afbeelding ]
Palestinians stand in a supermarket aisle in Gaza City, Friday, May 28, 2010. Over the past three years Israel has determined down to the tiniest detail what gets into the Gaza Strip and to its population of 1.5 million. Secret guidelines are used to differentiate between humanitarian necessities and nonessential luxuries, and Palestinians are often baffled by what is let is and what is barred.
http://dossiers.nieuws.nl(...)goederen_toe_in_gaza
quote:
Israël staat goederen toe in Gaza

(Novum/AP) - Israël heeft een commerciële voorraad schoenen en kleding toegelaten tot de Gazastrook. Dat heeft een grenswacht gezegd. Het is sinds 2007 de eerste commerciële lading die Israël toelaat tot het geblokkeerde kustgebied.

Volgens Raed Fattouh zijn zondag tien vrachtwagenladingen toegelaten tot het door Hamas geregeerde gebied. Veel voorraden zouden zijn beschadigd omdat ze al twee jaar in een opslagplaats lagen.

Het was voor het eerst dat Israël weer niet-humanitaire voorraden in de Gazastrook toeliet.

Sinds Hamas in het kustgebied aan de macht kwam is de Gazastrook door een strenge Israëlische en Egyptische blokkade een soort openluchtgevangenis geworden. Aan veel basisgoederen is een tekort en kooplieden gebruiken smokkeltunnels onder de Egyptische grens om goederen in te voeren.
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:52:04 #139
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82247313
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:41 schreef BasOne het volgende:

[..]

Tja dat roepen ze wel iedere keer.
Maar ook een terrorist heeft na een dag lang bommen maken behoefte om bij zijn familie aan tafel te schuiven voor het eten en een potje voetbal op tv te kijken.
Dan valt er ineens een Israëlische bom zijn huis binnen en roepen de Israëliërs dat hij zich verschuilde achter kinderen en vrouwen.

Ik zit hier sowieso al met open mond van verbazing mee te lezen....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_82247336
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die zijn moeilijk fundamentalistisch te noemen. Volgens mij waren het geen doorgeflipte moslims.
De Israëlische media hebben al aangegeven dat het niet om jihadisten ging maar om fanatieke demonstranten.
pi_82247508
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:41 schreef Prosac het volgende:

[..]

Je begrijpt mijn sarcastische opmerking verkeerd.
Ik bedoelde dat wanneer je actie gaat goedpraten omdat Israel (of wie dan ook) dat zoveel jaar geleden ook al deed, dat je dan bij wijze van een holocaust/etnische zuivering op een bevolkingsgroep gepleegd door Israel/Joden ook goed zou kunnen praten, immers het hen ook overkomen is.
Als we het over de Israëlische misdaden hebben, dan hebben we het over het heden: de blokkade is nog niet opgeheven en drie dagen geleden hebben ze die hulpverleners gedood. De Israëlische terreurstaat heeft zwaarbewapende commando's afgestuurd op een schip waarop met koeienletters stond "HUMANITARIAN AID".

Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd Dresden ook platgegooid en moest Japan 2 nukes koppen. Beide kanten hebben misdaden gepleegd.
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:56:10 #142
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82247514
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:52 schreef Farang het volgende:

[..]

De Israëlische media hebben al aangegeven dat het niet om jihadisten ging maar om fanatieke demonstranten.
Zeg maar de marine van de AFA
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82247532
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:56 schreef BasOne het volgende:

[..]

Zeg maar de marine van de AFA
Ja, precies
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:57:38 #144
78780 deedeetee
pi_82247584
quote:
Eerlijk gezegd denk ik dat Mylene het idd wat te rooskleurig ziet. Ik vermoed dat Israël hoopt de Palestijnen murw te maken door de gewone artikelen niet door te laten. Ben bang dat schoolspullen en speelgoed daar ook onder vallen. Immers dan raak de ouders door de kinderen, en dat komt hard aan.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:00:18 #145
16715 Mylene
*schatje*
pi_82247716
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat Mylene het idd wat te rooskleurig ziet. Ik vermoed dat Israël hoopt de Palestijnen murw te maken door de gewone artikelen niet door te laten. Ben bang dat schoolspullen en speelgoed daar ook onder vallen. Immers dan raak de ouders door de kinderen, en dat komt hard aan.
Dat geloof ik ook wel hoor. Ik hekel alleen het punt dat de Gazastrook een concentratiekamp enzo is.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:01:40 #146
110987 ErwinRommel
pi_82247774
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:47 schreef Farang het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij nergens beweerd dat Hamas hippies zijn, of wel?

Hamas en Hezbollah zijn verzetsorganisaties die in verzet komen tegen de Israëlische bezetter. Dat is hun goed recht, ieder bezet volk heeft het recht om in verzet te komen volgens de internationale afspraken die we hebben gemaakt.

Trap toch niet in die anti-verzetsorganisatiespropaganda. Heb geduld, en over een tijdje zul je het Westen met Hamas zien onderhandelen. Net zoals ze met de Taliban willen onderhandelen, wtf.
Wordt jij nu nooit eens moe van jouzelf???
Jij vervalt maar in herhaling en ik raad je het volgende aan, koop eens een ballgag.

pi_82247909
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:44 schreef Mylene het volgende:

[..]

Okay, dat ben ik wel met je eens.

Alleen wel dat het geweld eerst moet stoppen.
Je redeneert krom. Het geweld stopt pas als de bezetting stopt en niet andersom.

Hoeveel Gandhi's ken jij want alleen zo iemand zou het geweld afzweren (weet je trouwens wat Gandhi's mening was over de holocaust?). Niet de Palestijnen die al decennialang worden onderdrukt.

De Israëliërs gaan namelijk vrolijk door met illegale nederzettingen bouwen. Ze kennen alleen de taal van het geweld zoals Hezbollah heeft aangetoond: Libanon werd bezet en de Israëliërs vertrokken pas nadat de Israëliërs het zat werden om elke dag een bodybag met daarin een dode IDF-soldaat te ontvangen.
pi_82248014
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wordt jij nu nooit eens moe van jouzelf???
Jij vervalt maar in herhaling en ik raad je het volgende aan, koop eens een ballgag.

[ afbeelding ]
Sterk. Ik heb trouwens al een ball gagg, maar dat weerhoudt mij er niet van om te typen.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 19:06:57 #149
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82248032
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:42 schreef kahaarin het volgende:

[..]

The blockade has also limited access to vital medical care, as supplies are scarce and only 50 percent of people are allowed to leave Gaza to obtain surgery or other medical help.

De andere helft mag wegrotten.

Maar als er medische apparatuur gebracht wordt is dat hèt bewijs dat het geen humanitaire vloot was volgens Colonel Moshe Levy.

Grote god...
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:08:27 #150
78780 deedeetee
pi_82248102
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:00 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel hoor. Ik hekel alleen het punt dat de Gazastrook een concentratiekamp enzo is.
Dat is het IMO ook niet. Ik begrijp het standpunt van de Israëli 's ook prima. Tenslotte hebben ze van de Palestijnen tot nu toe nog niks goeds ondervonden. Die hebben zich hun slechte reputatie zelf op de hals gehaald en Hamas maakt het er niet beter op.

De mensen zitten daar opgesloten om te voorkomen dat ze joden vermoorden. En nu zit iedereen daar met de gebakken peren. Kom er nu maar eens uit.

Onbegrijpelijk voor mij dat de Palestijnen zichzelf in zo'n onmogelijke positie hebben laten maunouevreren. Ze zijn daarbij natuurlijk nijver bijgestaan door buitenlanders die er wel schik in hadden om de joden het leven zuur te maken. Niet slim om je zo op te laten jutten.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:08:58 #151
110987 ErwinRommel
pi_82248124
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:49 schreef Farang het volgende:

[..]

Dat moet je aan Israël HAMAS vertellen. Die staat terroristische organisatie gebruikt namelijk haar eigen burgers als menselijk schild om andermans gebied te koloniseren bestoken en te roven .
Dit is HAMAS mafkees:

[ Bericht 0% gewijzigd door ErwinRommel op 02-06-2010 19:14:56 ]
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:10:47 #152
145755 kahaarin
pi_82248224
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:00 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ah zo, dat is idd waar, dat het er niet erg fijn is en er tekort is aan dingen moge duidelijk zijn, een concentratiekamp is het niet.
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:11:30 #153
78780 deedeetee
pi_82248258
NOuhou als ik lees wat Farang er allemaal uitkraamt dan groeit mijn sympathie voor het joodse standpunt meteen weer hoor.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 19:12:23 #154
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82248297
Ah we gaan weer plaatjes posten!

moment..
pi_82248318
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dit is HAMAS mafkees:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kom met argumenten want ik kan ook plaatjes posten.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:13:39 #156
145755 kahaarin
pi_82248365
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is het IMO ook niet. Ik begrijp het standpunt van de Israëli 's ook prima. Tenslotte hebben ze van de Palestijnen tot nu toe nog niks goeds ondervonden. Die hebben zich hun slechte reputatie zelf op de hals gehaald en Hamas maakt het er niet beter op.

De mensen zitten daar opgesloten om te voorkomen dat ze joden vermoorden. En nu zit iedereen daar met de gebakken peren. Kom er nu maar eens uit.

Onbegrijpelijk voor mij dat de Palestijnen zichzelf in zo'n onmogelijke positie hebben laten maunouevreren. Ze zijn daarbij natuurlijk nijver bijgestaan door buitenlanders die er wel schik in hadden om de joden het leven zuur te maken. Niet slim om je zo op te laten jutten.
En die lekker buiten schot blijven idd, propaganda is een heel groot wapen binnen een afgesloten gebied.
be nice or go away
pi_82248374
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:11 schreef deedeetee het volgende:
NOuhou als ik lees wat Farang er allemaal uitkraamt dan groeit mijn sympathie voor het joodse standpunt meteen weer hoor.
Daarvoor stond je namelijk bekend als Moeder Theresa. Zal ik je postgeschiedenis eens doorspitten en op zoek gaan naar je oude reacties? Dan zal duidelijk worden dat jij helemaal niet verandert door mijn reacties. Je was, en bent altijd al pro-Israël geweest.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:16:52 #158
110987 ErwinRommel
pi_82248520
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:12 schreef Farang het volgende:

[..]

Kom met argumenten want ik kan ook plaatjes posten.
Argumenteren met jou is water naar de zee dragen omdat jij bijzonder verstokt bent in het beeld dat Israel de valserik is. Israel is volgens jou de vereenzelviging van de duivel. Het zgn grote kwaad.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:16:53 #159
145755 kahaarin
pi_82248522
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:13 schreef Farang het volgende:

[..]

Daarvoor stond je namelijk bekend als Moeder Theresa. Zal ik je postgeschiedenis eens doorspitten en op zoek gaan naar je oude reacties? Dan zal duidelijk worden dat jij helemaal niet verandert door mijn reacties. Je was, en bent altijd al pro-Israël geweest.
Huh?! Deedeetee is al een poosje mordicus tegen die aanval hoor. Tegen geweld aan beide zijden betekent toch niet pro-Israel?!
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:18:11 #160
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82248586
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dit is HAMAS mafkees:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
http://www.ifamericansknew.org/media/ap-report.html

Laboro te salutante
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:18:17 #161
110987 ErwinRommel
pi_82248589
quote:

[..]

Wat is er mis mee om pro-Israel te zijn?
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:19:44 #162
110987 ErwinRommel
pi_82248666
quote:
Ik vind dat niet verassend hoor. En dan vraag ik mijzelf af hoe dat zo komt. Dus komen we weer terug bij het conflict wat er gaande is.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:20:55 #163
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82248730
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om pro-Israel te zijn?
Niets zolang je niet alles goedpraat wat ze doen en toe kunt geven dat ze schandalige dingen doen.
Laboro te salutante
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:21:31 #164
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82248763
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:19 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik vind dat niet verassend hoor. En dan vraag ik mijzelf af hoe dat zo komt. Dus komen we weer terug bij het conflict wat er gaande is.
Let's not and say we did
Laboro te salutante
pi_82248922
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Argumenteren met jou is water naar de zee dragen omdat jij bijzonder verstokt bent in het beeld dat Israel de valserik is. Israel is volgens jou de vereenzelviging van de duivel. Het zgn grote kwaad.
Dat zijn ze ook. Israël is een schurkenstaat die andermans grondgebied bezet.
Ik ben tegen de bezetters. Jij bent pro-bezetters. Wie is degene hier die verwerpelijk is.

Je argumenteert niet omdat je uitgeluld bent met keiharde feiten van mijn kant. Ik zou ook plaatjes posten en hem smeren als ik jou was, want hoe kun je in Godsnaam een misdadige blokkade goedpraten of een decennialange bezetting? Dat kun je niet..
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:25:01 #166
110987 ErwinRommel
pi_82248944
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:20 schreef BasOne het volgende:

[..]

Niets zolang je niet alles goedpraat wat ze doen en toe kunt geven dat ze schandalige dingen doen.
Sommige acties van Israel praat ik zeker niet goed nee
pi_82249022
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:16 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Huh?! Deedeetee is al een poosje mordicus tegen die aanval hoor. Tegen geweld aan beide zijden betekent toch niet pro-Israel?!
Ieder weldenkend mens is tegen die aanval. Als ze door mijn reacties opeens pro-aanval wordt dan ligt dat vooral aan haarzelf en niet aan mij want ik heb niets verkeerds gezegd.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:28:33 #168
78780 deedeetee
pi_82249104
quote:

[..]

Uiteraard, maar ik ben wél vatbaar voor argumenten om de andere kant ook 'ns te bekijken. Dat schijn jij absoluut niet te kunnen.
pi_82249111
Sommige users zijn blind en doof wat niet in hun visie valt.
Die zijn vergiftigd met: als je het vaak genoeg zegt en denkt is het de waarheid.
Iets zien van de andere kant is onbespreekbaar.

Motto: Beter een plaat voor je kop dan de feiten en waarheid onder ogen zien...
pi_82249115
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:23 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Als je jou zo mag geloven is het opmerkelijk dat je hier bent in het verderfelijke westen dat israel steunt en niet in de heilige strijd bezig bent als voetsoldaat. Ongekend dat jij terreurdaden goedpraat vanuit een terroristisch propaganda-verhaal waarin je niet kan inzien dat BEIDE kanten fout zijn.
Ben jij het eens met de steun van het Westen aan sommige dictatoriale regimes? Vast niet, maar je bent nog steeds niet vertrokken uit het Westen. Wanneer je dat doet, kom dan weer terug met je advies, tot die tijd ben je namelijk niet geloofwaardig.
pi_82249141
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik ben wél vatbaar voor argumenten om de andere kant ook 'ns te bekijken. Dat schijn jij absoluut niet te kunnen.
Ik ben inderdaad niet vatbaar voor "argumenten" die een bezetting goedkeuren. Wat bezielt die mensen om zulke misdaden goed te praten.
pi_82249158
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:26 schreef Farang het volgende:

[..]

Ieder weldenkend mens is tegen die aanval. Als ze door mijn reacties opeens pro-aanval wordt dan ligt dat vooral aan haarzelf en niet aan mij want ik heb niets verkeerds gezegd.
Als jij van de doorkijkspiegel een eens een gewoon raam maakt, misschien kan je het dan eens van een andere kant zien...
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:30:22 #173
78780 deedeetee
pi_82249174
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:16 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik ben wel degelijk pro Israël in die zin dat ik hun hun eigen land en vrede gun. Daarom hoef ik de Palestijnen toch niet dat zelfde te misgunnen ?
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:31:34 #174
110987 ErwinRommel
pi_82249240
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:24 schreef Farang het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook. Israël is een schurkenstaat die andermans grondgebied bezet.
Ik ben tegen de bezetters. Jij bent pro-bezetters. Wie is degene hier die verwerpelijk is.

Je argumenteert niet omdat je uitgeluld bent met keiharde feiten van mijn kant. Ik zou ook plaatjes posten en hem smeren als ik jou was, want hoe kun je in Godsnaam een misdadige blokkade goedpraten of een decennialange bezetting? Dat kun je niet..

Royal sadness vrind..............
Ga aub thee drinken met Greta Duisenberg en trawanten. Nodig daarbij vooral de demente oud-premier Dries van Agt bij uit.

Jij bent degene die blijft bij 1 radicaal standpunt. Mijn advies, koop een spiegel bij de Ikea. Is niet duur.
De argumenten die jij aandraagt slaan als een tang op een varken en is geheel niet productief omdat jij bij een oud vijandbeeld blijft en de palies vrijspreekt van enige kwade zin.

Jij hangt dat vijandbeeld aan alsof het een soort van mania is.
Succes.
pi_82249294
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:30 schreef Van_Puffelen het volgende:

[..]

Als jij van de doorkijkspiegel een eens een gewoon raam maakt, misschien kan je het dan eens van een andere kant zien...
Persoonlijke aanvallen ipv ontopic te blijven laat alleen maar zien dat ik gelijk heb en jij het niet met argumenten kunt winnen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:32:44 #176
78780 deedeetee
pi_82249308
Xenos is goedkoper
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:32:47 #177
145755 kahaarin
pi_82249311
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:26 schreef Farang het volgende:

[..]

In mijn optiek schaar je alle Joden over 1 kam, de meesten zijn net als de Palestijnse burgers gewoon mensen die elke dag naar hun werk gaan en voor hun gezin zorgen. Concluderen dat het een schurkenstaat is vind ik makkelijk. Je maakt wel het onderscheid tussen Hamas en burgers maar niet tussen de bevelhebbers van Israel/de machthebbers en de Joodse burgers.
Ik kan me niet voorstellen dat die op dit conflict zitten te wachten.
Fundamentalisten aan beide zijden maken zich schuldig aan verschrikkelijke zaken en zouden iemand van de andere kant zonder pardon afmaken.
Je maakt mij niet wijs dat alle Joden fundamentalisten zijn.
Dat is in mijn ogen het punt.
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:33:41 #178
110987 ErwinRommel
pi_82249349
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:29 schreef Farang het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad niet vatbaar voor "argumenten" die een bezetting goedkeuren. Wat bezielt die mensen om zulke misdaden goed te praten.
Welke bezetting heb jij het in hemelsnaam over?
pi_82249352
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik wel degelijk pro Israël in die zin dat ik hun hun eigen land en vrede gun. Daarom hoef ik de Palestijnen toch niet dat zelfde te misgunnen ?
Ik heb nergens gezegd dat ik de Joden geen eigen land gun. Dus waarom je problemen hebt met mijn reacties is een raadsel.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:34:22 #180
145755 kahaarin
pi_82249389
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik wel degelijk pro Israël in die zin dat ik hun hun eigen land en vrede gun. Daarom hoef ik de Palestijnen toch niet dat zelfde te misgunnen ?
Nee, precies, dat bedoel ik ook, ik ben pro-vrede daar en zou graag zien dat iedereen zich daar veilig kan voelen.
be nice or go away
pi_82249407
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Royal sadness vrind..............
Ga aub thee drinken met Greta Duisenberg en trawanten. Nodig daarbij vooral de demente oud-premier Dries van Agt bij uit.

Jij bent degene die blijft bij 1 radicaal standpunt. Mijn advies, koop een spiegel bij de Ikea. Is niet duur.
De argumenten die jij aandraagt slaan als een tang op een varken en is geheel niet productief omdat jij bij een oud vijandbeeld blijft en de palies vrijspreekt van enige kwade zin.

Jij hangt dat vijandbeeld aan alsof het een soort van mania is.
Succes.
Vertel nog een grap.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:36:03 #182
78780 deedeetee
pi_82249485
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:29 schreef Farang het volgende:

[..]

De moordpartijen van de Palestijnen op joodse burgers b.v ?? Wat denk je, zou dat er wellicht een ietsie pietsie mee te maken kunnen hebben ?
pi_82249531
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:32 schreef kahaarin het volgende:

[..]

In mijn optiek schaar je alle Joden over 1 kam, de meesten zijn net als de Palestijnse burgers gewoon mensen die elke dag naar hun werk gaan en voor hun gezin zorgen. Concluderen dat het een schurkenstaat is vind ik makkelijk. Je maakt wel het onderscheid tussen Hamas en burgers maar niet tussen de bevelhebbers van Israel/de machthebbers en de Joodse burgers.
Straks ga je mij nog een antisemiet noemen. Not that shit again.
Just for your info, ik verkondig alleen maar wat ik geleerd heb van Joodse intellectuelen als Chomsky en Finkelstein.

Misschien moet je deze video eens bekijken van mijn Joodse held?

pi_82249591
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:36 schreef Farang het volgende:

[..]

Just for your info, ik verkondig alleen maar wat ik geleerd heb van Joodse intellectuelen als Chomsky en Finkelstein.

Ik wil wel eens een antwoord van jou op mijn vraag
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:38:30 #185
110987 ErwinRommel
pi_82249607
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:34 schreef Farang het volgende:

[..]

Vertel nog een grap.
Dat doe ik graag, maar niet tegen een maniac zoals jij.
Want ingaan om mijn tegenargumenten doe jij namelijk niet.
Jij blijft bij dat vijandbeeld. Dat is dan jou goed recht, maar ik zie dat toch heel anders.
pi_82249612
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:32 schreef Farang het volgende:

[..]

Persoonlijke aanvallen ipv ontopic te blijven laat alleen maar zien dat ik gelijk heb en jij het niet met argumenten kunt winnen.
Is geen persoonlijke aanval, maar een advies, in de hoop dat je het ook eens van de andere kant ziet.
Maar in jou geval is dat zinloos.
Allebei de partijen hebben hun fouten, maar alles op een partij schuiven is nogal kortzichtig.
En getuigt van partijdigheid.
In dat geval is het idd onmogelijk een discussie met je aan te gaan.
pi_82249653
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Welke bezetting heb jij het in hemelsnaam over?
Ga je de simpele ziel uithangen of ben je er een?
pi_82249735
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De moordpartijen van de Palestijnen op joodse burgers b.v ?? Wat denk je, zou dat er wellicht een ietsie pietsie mee te maken kunnen hebben ?
Hoeveel Palestijnen zijn er al afgeslacht? Check de feiten:

http://www.ifamericansknew.org
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:41:43 #189
145755 kahaarin
pi_82249771
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:36 schreef Farang het volgende:

[..]

Ik noem je geen antisemiet, ik stel alleen vast dat je naar mijn mening niet dezelfde maatstaven hanteert voor onschuldige burgers. Een hele staat een schurkenstaat noemen en een heel volk over 1 kam scheren is niet erg netjes.

Tegenover jouw Joodse held kan ik ook wel een paar Palestijnse helden zetten, zoals ik al zei, fundamentalisten en dogmatici bestaan aan beide zijden.
be nice or go away
pi_82249862
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:38 schreef Van_Puffelen het volgende:

[..]

Is geen persoonlijke aanval, maar een advies, in de hoop dat je het ook eens van de andere kant ziet.
Maar in jou geval is dat zinloos.
Allebei de partijen hebben hun fouten, maar alles op een partij schuiven is nogal kortzichtig.
En getuigt van partijdigheid.
In dat geval is het idd onmogelijk een discussie met je aan te gaan.
Dat is allemaal mooi en aardig, maar feit is en blijft dat Israël een bezetter is. Ik zal dan ook nooit pro-Israël worden. Wel pro-Palestijnen want ik schaar me graag aan de kant van de onderdrukten. Sure, sommige Palestijnen misdragen zich maar ze hebben het recht om zich te misdragen want ze worden bezet.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 19:44:32 #191
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82249904
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:28 schreef Van_Puffelen het volgende:
Sommige users zijn blind en doof wat niet in hun visie valt.
Die zijn vergiftigd met: als je het vaak genoeg zegt en denkt is het de waarheid.
Iets zien van de andere kant is onbespreekbaar.

Motto: Beter een plaat voor je kop dan de feiten en waarheid onder ogen zien...

Klopt, veel mensen vinden dat een kernmacht met een van de meest geavanceerde legers ter wereld met de onvoorwaardelijke steun, financieel, materieel en militair, van de enige supermacht ter wereld, het slachtoffer is van een groep straatarme mensen die in getto’s en vluchtelingenkampen leven.

En wat Israel ook doet, al stuurt het de marine op burgers af en veroorzaakt daarbij een bloedbad, of vermoord het in een paar weken van bombardementen 1600 mensen, waaronder een 350 kinderen, al maakt het ieder jaar weer honderden nieuwe vluchtelingen door hun huizen en akkers te verwoesten, al voert het een apartheidsregime 15 jaar nadat de wereld een einde maakte aan dat van Zuid-Afrika, sommige mensen zullen blijven zeggen dat Israel slachtoffer en geen dader is.

Of bedoelde je dat niet?
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:45:20 #192
110987 ErwinRommel
pi_82249949
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:39 schreef Farang het volgende:

[..]

Ga je de simpele ziel uithangen of ben je er een?
Nee, vertel het me eens. Wat "bezet" Israel nu dan? Ik ben daar namelijk heel benieuwd naar.
pi_82249987
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:41 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik noem je geen antisemiet, ik stel alleen vast dat je naar mijn mening niet dezelfde maatstaven hanteert voor onschuldige burgers. Een hele staat een schurkenstaat noemen en een heel volk over 1 kam scheren is niet erg netjes.

Tegenover jouw Joodse held kan ik ook wel een paar Palestijnse helden zetten, zoals ik al zei, fundamentalisten en dogmatici bestaan aan beide zijden.
Ik beoordeel de staat Israël aan de hand van hun misdaden, hun laatste misdaad dateert van drie dagen geleden. De VS is nog zo'n schurkenstaat maar dit betekent niet dat ik alle Amerikanen over één kam scheer. Het zijn de Amerikaanse intellectuelen die de VS als schurkenstaat bestempelen gebaseerd op keiharde feiten.
pi_82250061
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik wil wel eens een antwoord van jou op mijn vraag
Ik heb je vraag gemist
pi_82250142
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:32 schreef kahaarin het volgende:

[..]

In mijn optiek schaar je alle Joden over 1 kam, de meesten zijn net als de Palestijnse burgers gewoon mensen die elke dag naar hun werk gaan en voor hun gezin zorgen. Concluderen dat het een schurkenstaan is vind ik makkelijk. Je maakt wel het onderscheid tussen Hamas en burgers maar niet tussen de bevelhebbers van Israel/de machthebbers en de Joodse burgers.
Ik kan me niet voorstellen dat die op dit conflict zitten te wachten.
Fundamentalisten aan beide zijden maken zich schuldig aan verschrikkelijke zaken en zouden iemand van de andere kant zonder pardon afmaken.
Je maakt mij niet wijs dat alle Joden fundamentalisten zijn.
Dat is in mijn ogen het punt.
Jij bent grappig. De enigen die het israelische regime nog erger vindt dan die vervloekte Arabieren, zijn kritische Joden. Gelukkig worden dat er steeds meer.

http://nos.nl/artikel/157931-israel-weert-noam-chomsky.html
pi_82250168
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee, vertel het me eens. Wat "bezet" Israel nu dan? Ik ben daar namelijk heel benieuwd naar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli-occupied_territories
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:51:55 #197
110987 ErwinRommel
pi_82250285
quote:
Mooi, dat wist ik. Dan de hamvraag: Hoe is het zover gekomen? Leg mij dat maar eens uit zonder aan te komen met wiki lnks, maar vanuit jouw eigen mening/opinie.
pi_82250289
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:43 schreef Farang het volgende:

[..]

Dat is allemaal mooi en aardig, maar feit is en blijft dat Israël een bezetter is. Ik zal dan ook nooit pro-Israël worden. Wel pro-Palestijnen want ik schaar me graag aan de kant van de onderdrukten. Sure, sommige Palestijnen misdragen zich maar ze hebben het recht om zich te misdragen want ze worden bezet.
Oftewel... discussiëren met jou is zinloos.
pi_82250336
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:44 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Klopt, veel mensen vinden dat een kernmacht met een van de meest geavanceerde legers ter wereld met de onvoorwaardelijke steun, financieel, materieel en militair, van de enige supermacht ter wereld, het slachtoffer is van een groep straatarme mensen die in getto’s en vluchtelingenkampen leven.

En wat Israel ook doet, al stuurt het de marine op burgers af en veroorzaakt daarbij een bloedbad, of vermoord het in een paar weken van bombardementen 1600 mensen, waaronder een 350 kinderen, al maakt het ieder jaar weer honderden nieuwe vluchtelingen door hun huizen en akkers te verwoesten, al voert het een apartheidsregime 15 jaar nadat de wereld een einde maakte aan dat van Zuid-Afrika, sommige mensen zullen blijven zeggen dat Israel slachtoffer en geen dader is.

Of bedoelde je dat niet?
Op retorische vragen antwoord ik nooit.
pi_82250398
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:51 schreef Van_Puffelen het volgende:

[..]

Oftewel... discussiëren met jou is zinloos.
Als je bedoelt dat ik nooit de Israëlische bezetting goed zal keuren dan heb je gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')