In mijn optiek schaar je alle Joden over 1 kam, de meesten zijn net als de Palestijnse burgers gewoon mensen die elke dag naar hun werk gaan en voor hun gezin zorgen. Concluderen dat het een schurkenstaat is vind ik makkelijk. Je maakt wel het onderscheid tussen Hamas en burgers maar niet tussen de bevelhebbers van Israel/de machthebbers en de Joodse burgers.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:26 schreef Farang het volgende:
[..]
Ieder weldenkend mens is tegen die aanval. Als ze door mijn reacties opeens pro-aanval wordt dan ligt dat vooral aan haarzelf en niet aan mij want ik heb niets verkeerds gezegd.
Welke bezetting heb jij het in hemelsnaam over?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:29 schreef Farang het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet vatbaar voor "argumenten" die een bezetting goedkeuren. Wat bezielt die mensen om zulke misdaden goed te praten.
Ik heb nergens gezegd dat ik de Joden geen eigen land gun. Dus waarom je problemen hebt met mijn reacties is een raadsel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik wel degelijk pro Israël in die zin dat ik hun hun eigen land en vrede gun. Daarom hoef ik de Palestijnen toch niet dat zelfde te misgunnen ?
Nee, precies, dat bedoel ik ook, ik ben pro-vrede daar en zou graag zien dat iedereen zich daar veilig kan voelen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik wel degelijk pro Israël in die zin dat ik hun hun eigen land en vrede gun. Daarom hoef ik de Palestijnen toch niet dat zelfde te misgunnen ?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
Royal sadness vrind..............
Ga aub thee drinken met Greta Duisenberg en trawanten. Nodig daarbij vooral de demente oud-premier Dries van Agt bij uit.
Jij bent degene die blijft bij 1 radicaal standpunt. Mijn advies, koop een spiegel bij de Ikea. Is niet duur.
De argumenten die jij aandraagt slaan als een tang op een varken en is geheel niet productief omdat jij bij een oud vijandbeeld blijft en de palies vrijspreekt van enige kwade zin.
Jij hangt dat vijandbeeld aan alsof het een soort van mania is.
Succes.
De moordpartijen van de Palestijnen op joodse burgers b.v ?? Wat denk je, zou dat er wellicht een ietsie pietsie mee te maken kunnen hebben ?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:29 schreef Farang het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet vatbaar voor "argumenten" die een bezetting goedkeuren. Wat bezielt die mensen om zulke misdaden goed te praten.
Straks ga je mij nog een antisemiet noemen. Not that shit again.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
In mijn optiek schaar je alle Joden over 1 kam, de meesten zijn net als de Palestijnse burgers gewoon mensen die elke dag naar hun werk gaan en voor hun gezin zorgen. Concluderen dat het een schurkenstaat is vind ik makkelijk. Je maakt wel het onderscheid tussen Hamas en burgers maar niet tussen de bevelhebbers van Israel/de machthebbers en de Joodse burgers.
Ik wil wel eens een antwoord van jou op mijn vraagquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:36 schreef Farang het volgende:
[..]
Straks ga je mij nog een antisemiet noemen. Not that shit again.
Just for your info, ik verkondig alleen maar wat ik geleerd heb van Joodse intellectuelen als Chomsky en Finkelstein.
Misschien moet je deze video eens bekijken van mijn Joodse held?
Dat doe ik graag, maar niet tegen een maniac zoals jij.quote:
Is geen persoonlijke aanval, maar een advies, in de hoop dat je het ook eens van de andere kant ziet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:32 schreef Farang het volgende:
[..]
Persoonlijke aanvallen ipv ontopic te blijven laat alleen maar zien dat ik gelijk heb en jij het niet met argumenten kunt winnen.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Welke bezetting heb jij het in hemelsnaam over?
Hoeveel Palestijnen zijn er al afgeslacht? Check de feiten:quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De moordpartijen van de Palestijnen op joodse burgers b.v ?? Wat denk je, zou dat er wellicht een ietsie pietsie mee te maken kunnen hebben ?
Ik noem je geen antisemiet, ik stel alleen vast dat je naar mijn mening niet dezelfde maatstaven hanteert voor onschuldige burgers. Een hele staat een schurkenstaat noemen en een heel volk over 1 kam scheren is niet erg netjes.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:36 schreef Farang het volgende:
[..]
Straks ga je mij nog een antisemiet noemen. Not that shit again.
Just for your info, ik verkondig alleen maar wat ik geleerd heb van Joodse intellectuelen als Chomsky en Finkelstein.
Misschien moet je deze video eens bekijken van mijn Joodse held?
Dat is allemaal mooi en aardig, maar feit is en blijft dat Israël een bezetter is. Ik zal dan ook nooit pro-Israël worden. Wel pro-Palestijnen want ik schaar me graag aan de kant van de onderdrukten. Sure, sommige Palestijnen misdragen zich maar ze hebben het recht om zich te misdragen want ze worden bezet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:38 schreef Van_Puffelen het volgende:
[..]
Is geen persoonlijke aanval, maar een advies, in de hoop dat je het ook eens van de andere kant ziet.
Maar in jou geval is dat zinloos.
Allebei de partijen hebben hun fouten, maar alles op een partij schuiven is nogal kortzichtig.
En getuigt van partijdigheid.
In dat geval is het idd onmogelijk een discussie met je aan te gaan.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:28 schreef Van_Puffelen het volgende:
Sommige users zijn blind en doof wat niet in hun visie valt.
Die zijn vergiftigd met: als je het vaak genoeg zegt en denkt is het de waarheid.
Iets zien van de andere kant is onbespreekbaar.
Motto: Beter een plaat voor je kop dan de feiten en waarheid onder ogen zien...
Nee, vertel het me eens. Wat "bezet" Israel nu dan? Ik ben daar namelijk heel benieuwd naar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:39 schreef Farang het volgende:
[..]Ga je de simpele ziel uithangen of ben je er een?
Ik beoordeel de staat Israël aan de hand van hun misdaden, hun laatste misdaad dateert van drie dagen geleden. De VS is nog zo'n schurkenstaat maar dit betekent niet dat ik alle Amerikanen over één kam scheer. Het zijn de Amerikaanse intellectuelen die de VS als schurkenstaat bestempelen gebaseerd op keiharde feiten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik noem je geen antisemiet, ik stel alleen vast dat je naar mijn mening niet dezelfde maatstaven hanteert voor onschuldige burgers. Een hele staat een schurkenstaat noemen en een heel volk over 1 kam scheren is niet erg netjes.
Tegenover jouw Joodse held kan ik ook wel een paar Palestijnse helden zetten, zoals ik al zei, fundamentalisten en dogmatici bestaan aan beide zijden.
Ik heb je vraag gemistquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik wil wel eens een antwoord van jou op mijn vraag
Jij bent grappig. De enigen die het israelische regime nog erger vindt dan die vervloekte Arabieren, zijn kritische Joden. Gelukkig worden dat er steeds meer.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
In mijn optiek schaar je alle Joden over 1 kam, de meesten zijn net als de Palestijnse burgers gewoon mensen die elke dag naar hun werk gaan en voor hun gezin zorgen. Concluderen dat het een schurkenstaan is vind ik makkelijk. Je maakt wel het onderscheid tussen Hamas en burgers maar niet tussen de bevelhebbers van Israel/de machthebbers en de Joodse burgers.
Ik kan me niet voorstellen dat die op dit conflict zitten te wachten.
Fundamentalisten aan beide zijden maken zich schuldig aan verschrikkelijke zaken en zouden iemand van de andere kant zonder pardon afmaken.
Je maakt mij niet wijs dat alle Joden fundamentalisten zijn.
Dat is in mijn ogen het punt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli-occupied_territoriesquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, vertel het me eens. Wat "bezet" Israel nu dan? Ik ben daar namelijk heel benieuwd naar.
Mooi, dat wist ik. Dan de hamvraag: Hoe is het zover gekomen? Leg mij dat maar eens uit zonder aan te komen met wiki lnks, maar vanuit jouw eigen mening/opinie.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:49 schreef Farang het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli-occupied_territories
Oftewel... discussiëren met jou is zinloos.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:43 schreef Farang het volgende:
[..]
Dat is allemaal mooi en aardig, maar feit is en blijft dat Israël een bezetter is. Ik zal dan ook nooit pro-Israël worden. Wel pro-Palestijnen want ik schaar me graag aan de kant van de onderdrukten. Sure, sommige Palestijnen misdragen zich maar ze hebben het recht om zich te misdragen want ze worden bezet.
Op retorische vragen antwoord ik nooit.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt, veel mensen vinden dat een kernmacht met een van de meest geavanceerde legers ter wereld met de onvoorwaardelijke steun, financieel, materieel en militair, van de enige supermacht ter wereld, het slachtoffer is van een groep straatarme mensen die in getto’s en vluchtelingenkampen leven.
En wat Israel ook doet, al stuurt het de marine op burgers af en veroorzaakt daarbij een bloedbad, of vermoord het in een paar weken van bombardementen 1600 mensen, waaronder een 350 kinderen, al maakt het ieder jaar weer honderden nieuwe vluchtelingen door hun huizen en akkers te verwoesten, al voert het een apartheidsregime 15 jaar nadat de wereld een einde maakte aan dat van Zuid-Afrika, sommige mensen zullen blijven zeggen dat Israel slachtoffer en geen dader is.
Of bedoelde je dat niet?
Als je bedoelt dat ik nooit de Israëlische bezetting goed zal keuren dan heb je gelijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:51 schreef Van_Puffelen het volgende:
[..]
Oftewel... discussiëren met jou is zinloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |