awhh beterschap dan maar hequote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:01 schreef Faithfulness het volgende:
Ik ga er wel even mee bezig, ben ziek op bed en heb niet veel beters te doen
U heeft een PM!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:07 schreef Markster het volgende:
[..]
awhh beterschap dan maar heen nu plaatje maken
![]()
iig voeden! Niet teveel voer voor vissen, maar bemesten die handelquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:09 schreef Brerius het volgende:
een vraagje hoe kan ik er voor zorgen dat mijn planten mooi helder groen blijven zonder dat er algen op komen
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:51 schreef Markster het volgende:
als je de algeneter (oto hele lange naam) er maar even uit haalt
ja waren grappige beestjes, het aparte alleen is dat ik ze nooit dood gevonden heb, maar de eerste 2 waren al weg in mijn eerste aqua, en de 3e is verdwenen in mijn huidige aqua.quote:
Ik hoor wel vaker dat sommige vissen onvindbaar blijken als ze overlijdenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:57 schreef Markster het volgende:
[..]
ja waren grappige beestjes, het aparte alleen is dat ik ze nooit dood gevonden heb, maar de eerste 2 waren al weg in mijn eerste aqua, en de 3e is verdwenen in mijn huidige aqua.
De 2 overleden guppen heb ik wel gezien en verwijderd.
geblurred is ie beterquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:23 schreef Faithfulness het volgende:
Ik heb dode-vissen-trauma, niet teveel infoMijn man regelt dat soort dingen altijd
Ik werd ook een beetje eng van dat filmpje van AdmiraalSlaat nergens op, is natuur... Maar Brrrrrrr
Plaatjes en/of tekst veranderen is easy peasy.
Ligt het aan mij, of blurred de tekst een beetje als FoK! 'm automatisch kleiner maakt?
Dat klopt, ik wilde 't nog ff snel snel snel laten zienquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:25 schreef Markster het volgende:
[..]
geblurred is ie beterAls ik erop klik krijg ik hele scherpe letters, en zijn sommige letter-openingen (van de O bijvoorbeeld) wit.
Trouwens mag ik ook niet tegen mijn vriendin zeggen dat er 1 dood is. Vind ze zielig
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:33 schreef Faithfulness het volgende:
Vindt Samzz het niet erg dat ik ermee bezig ga? Het is Samzz fantastische idee.
Zou je die je al klaar hebt, anders hier neer willen zetten?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:27 schreef Samzz het volgende:
Ik heb er al een paar klaar ja, maar het maakt me niet uit wie ermee verder gaat, ik heb er momenteel weinig tijd voor
Wat voor luchtpomp heb je, en op wat voor ondergrond staat ie?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:51 schreef versteegrob het volgende:
Wie kan mij helpen met het volgende, heb een garnalen bio filter is die aangesloten op een luchtpompje en lees het volgende maar
Heb sinds 2 dagen de filter draaien icm een luchtpompje maar jesus wat een tering geluid maakt zo'n lucht pompje, de cube staat in de woonkamer dus dit werkt zo niet, is hier een oplossing voor ? Anders ben ik genoodzaakt de oude filter terug te plaatsen maar heb liever de nieuwe filter omdat die beter schijnt te zijn voor baby garnalen
Ik zal binnenkort eens een plaatje schieten. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik behalve verversen en voeren al 1,5 jaar niks maar aan die bak gedaan heb. Dode bladeren laat ik liggen, en sommige planten zijn losgewoeldquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:22 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Post eens een foto van jou aquarium, ben erg benieuwd
Hij was heel goedkoop vandaar het harde geluid maar de pomp trilt vrij hard dus daarom maakt het volgens mij niet zoveel uit waar die op staat, wordt er echt gek vanquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:20 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Wat voor luchtpomp heb je, en op wat voor ondergrond staat ie?
Het kan dat je vloer mee resoneert, of dat het een goedkope en/of versleten pomp is..
Goedkope luchtpompen maken over het algemeen wat meer lawaai, maar meestal is het resonantie. Op een stuk rubber zetten kan al veel schelen
Heb je een mail gestuurdquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:16 schreef Faithfulness het volgende:
Grote bak is bijna helemaal algvrij...
Nu zit de kleine bak vol met draadalg.
En ik ben even te brak om alles schoon te maken. Blehhh.
Mocht je Perry nog niet gemailt hebben, Samzz, kun je mij wel mailen naar Dana at poezels punt com
Ontvangen!quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heb je een mail gestuurdApart adres, might I add
ik zal als ik morgen tijd heb wel eens al mijn waardes gaan meten, tenminste als ik tijd heb morgen drukke dagquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Ik ben benieuwd naar je waardes.
Flourisch Excel heb ik gehoord van Stali. Ze zei dat er veel goede effecten mee gehaald worden volgens verhalen op internet.
Ik zou zeggen; meet je huidige waardes is.
Tip om van je alg af te komen (serieus he); doe wat easycarbo in een spuit, en spuit het onderwater gewoon rechtstreeks op de plant. Erg veel algen kunnen niet tegen easycarbo en zullen afsterven binnen enkele dagen. Ik doe dat tegenwoordig ook bij andere mensen die er last van hebben, en het werkt echt super goed. Binnen enkele dagen zal je gegarandeerd vermindering van alg zien.
Tevens nu even niet al teveel profito toevoegen, want dat stimuleert je alg weer
Stiekem was ik we; erg benieuwd naar de waardes dus ik heb net alle waardes die ik kan testen getestquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:31 schreef NeoDweezil het volgende:
[..]
ik zal als ik morgen tijd heb wel eens al mijn waardes gaan meten, tenminste als ik tijd heb morgen drukke dag
100% kijk wat perry zegtquote:Op donderdag 3 juni 2010 08:44 schreef Joene het volgende:
Zo nachtje geslapenZit te twijfelen of ik er gelijk nog een buitenfilter bij zal kopen.
klinkt bekend, heb voorin het aquarium een spiralis staan die groeit echt als een gek, maar achterin staat een varen die groeit heel lanzaam.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat ziet er niet verkeerd uit opzich, echter heb je een lage co2 gehalte, dus dat zou eventuele plantengroei niet echt heel erg stimuleren, dus dat kan een mogelijk probleem zijn.. Dat je planten niet genoeg opnemen, waardoor alg de kans krijgen.
Je ijzergehalte (Fe) zou ook iets hoger mogen, maar icm profito zal dit wel zachtjes verhogen.
Easycarbo rechtstreeks op de alg spuiten is echt effectief tegen de algen.
Staat er nog veel zonlicht op de bak toevallig?
Perse een dure eheim hoeft nietquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:50 schreef Joene het volgende:
Even kijken of ik nog euro's kan vinden voor een eheim buitenfiltertje ernaast dus.
Heb een JBL co2 ding staan en gebruik profito, easycarbo en ferro.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:24 schreef versteegrob het volgende:
Hey Witte,
Mooie bak en vooral de planten zijn mooi, voeg je co2/plantenvoeding toe ? vind je gras erg mooi aan de voorkant, wat is Latijnse naam ervan ?
60 in een kleine bak ? Op de garnalen forums zeiden mensen dat er makkelijk 200 in konden maar weet nog niet of ik wil kweken, heb er gewoon 60 gekocht en als het er meer worden gaan die mooi in mijn discus aquariums of het moet heel goed lopen dan wil ik ze misschien verkopen. Maar of je er nou 30 of 60 haalt, haal er dan liever wat meer zodat het wat sneller gaat. Verder kreeg ik een goede aanbieding dus vandaar maar zoek jij straks CBquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:00 schreef Kreator het volgende:
@Rob: Je wilde toch gaan kweken met die garnalen? Waarom dan nu al 60 in zo'n kleine bak?
Zou zeker geen Eheim halen, veels te duur voor wat je krijgt, kan je beter voor de JBL 700 gaanquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:50 schreef Joene het volgende:
Even kijken of ik nog euro's kan vinden voor een eheim buitenfiltertje ernaast dus.
Waarom gebruik je Co2 EN Easy Carbo ? Je weet dat je Carbo onnodig is als je al co2 toevoegt ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:13 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Heb een JBL co2 ding staan en gebruik profito, easycarbo en ferro.
Hoe het gras heet? Geen flauw idee!Probeer ook zoveel mogelijk namen vooral NIET te onthouden, elke keer weer lekker rommelen als er een plant in gaat.
Nee, bron?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:23 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Je weet dat je Carbo onnodig is als je al co2 toevoegt ?
http://www.seachem.com/Li(...)Planted_Aquarium.pdfquote:
Uhh nee, dat is niet zo.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:23 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Je weet dat je Carbo onnodig is als je al co2 toevoegt ?
Dank.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Uhh nee, dat is niet zo.
Easycarbo is ook niet een vervanger voor co2... Maar het bevat koolstof, en dat is goed voor je planten.
Combinatie co2 + easycarbo = super goed
Wel hoor, kijk mijn links maar is, heb het echt al zovaak gelezen en ook al veel ervaringen gelezen van mensen en ervaar het zelf ook. Als ik nu easy carbo toevoeg merk ik nagenoeg niksquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Uhh nee, dat is niet zo.
Easycarbo is ook niet een vervanger voor co2... Maar het bevat koolstof, en dat is goed voor je planten.
Combinatie co2 + easycarbo = super goed
Ik kijk naar je links en met name naar http://www.seachem.com/Li(...)Planted_Aquarium.pdfquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:30 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Wel hoor, kijk mijn links maar is, heb het echt al zovaak gelezen en ook al veel ervaringen gelezen van mensen en ervaar het zelf ook. Als ik nu easy carbo toevoeg merk ik nagenoeg niks
Zoek dan eerst eens wat uit voordat je wat roept!quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:30 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Wel hoor, kijk mijn links maar is, heb het echt al zovaak gelezen en ook al veel ervaringen gelezen van mensen en ervaar het zelf ook. Als ik nu easy carbo toevoeg merk ik nagenoeg niks
Of helpt Easy carbo wel erbij ? Heb nog 1 liter liggen maar ben gestopt sinds ik Co2 heb, maar ga op onderzoek uit.
Hey zwart persoon, wil je helpen met geld besparen he vandaar dat ik het zeg en daarom geef ik ook alternatieve middel zoals op de foto maar als je het niet wilt zien/lezen reageer dan niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:35 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Zoek dan eerst eens wat uit voordat je wat roept!
Enneh rob, denk niet dat iemand fotootjes hoeft te zien hoe jij dingen mengt.
Eigenlijk moet je het is 2 weken proberen zonder en dan kan je een conclusie trekken. Twijfel zelf nog om het te gebruiken want iedereen zegt wat anders zonder echt een bron te gebruiken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nu ik door je links blader en verder zoek, kom ik ook dingen tegen van mensen die het zonder easycarbo slechter ervaren, en andere mensen weer juist het tegenovergestelde..
Dus toch lijkt het een beetje willekeurig te zijn.
Ik blijf het gebruiken, aangezien me planten het dan super doen (en 1 plant moet ik elke paar dagen weer 43 a 6cm afknippen, aangezien die als een gek groeit)
Als er testen zouden zijn voor Koolstof gehalte ansich, dan zou je het echt kunnen meten..
Beheerders hebben niet altijd gelijk he.. Want dan weet ik spontaan ook alles van diverse zaken die ik beheer en draaiend hou hahaquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:10 schreef versteegrob het volgende:
http://www.aquaplantexchange.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=3346
Beheerder van een planten vorm zegt het volgende
"Easylife easycarbo, is vloeibare CO2. "
Mooi bak rob!quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:39 schreef versteegrob het volgende:
Vanmorgen 60 CB opgehaald en ze zwemmen nu al rond in de cube, velen zijn al lekker actief wat positief is, afijn hier wat foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's zijn nogal slecht ivm het zonlicht, vanavond zal ik nieuwe foto's posten met de achterwand.
Inrichting is een klein beetje veranderd, 2 plantjes erbij, 2 mosbollen weg, stukje hout erin en de kokosnoot weg maar hiervoor is een stukje leisteen gekomen. Ben verder super blij met de CB, had niet verwacht dat ik ze zo mooi zou vinden met grade b/c
Vanavond komt er zwarte achterkant op, twijfel alleen nog wat over de temperatuur, die is 24 graden
Zou niet voor een gezelschap gaan maar voor 1 soort, dat komt in mijn ogen natuurlijker en mooier over. Malawi is echt mooi denk alleen dat je niet heel veel soorten kan plaatsen maar het moet vast lukken, ben benieuwdquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:52 schreef Joene het volgende:
Hmmm ik ben echt in twijfel wat ik er in wil doen
"gezelschap" omdat ik er al een poosje uitben en dat vrij makkelijk te houden is.
Of echt Amazone
Of de Malawi's alleen dan wil ik toch beplanten en dat is ruk
Mijn voorkeur gaat uit naar een groentebak zogezegd. Ofwel mengeling van alles (vissen+planten).quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:52 schreef Joene het volgende:
Hmmm ik ben echt in twijfel wat ik er in wil doen
"gezelschap" omdat ik er al een poosje uitben en dat vrij makkelijk te houden is.
Of echt Amazone
Of de Malawi's alleen dan wil ik toch beplanten en dat is ruk
quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De nieuwe eigenaar zou de vuurgarnalen en andere visjes namelijk laten opeten door andere vissen, en de overgebleven ging ie vermoorden zei die..![]()
![]()
Mooiquote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:36 schreef Faithfulness het volgende:
Testje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
OP
The end
quote:
Super super vet ! Echt heel netjes gedaan, ook super handig als er zo'n op isquote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:36 schreef Faithfulness het volgende:
Testje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OP
The end
Heel mooiquote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:36 schreef Faithfulness het volgende:
Testje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OP
The end
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer helemaal zeker weet wat je in je bak hebt :$ Behalve discussenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 03:31 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Super super vet ! Echt heel netjes gedaan, ook super handig als er zo'n op is
Alleen heb echt geen ancitrissen, staat zo goedkoop, zeg dan de L134
Grmbl, waar zijn die nou weer geblevenquote:
Check wel even van te voren http://www.aquaplant.nl/quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:22 schreef Joene het volgende:
Zo net even binnengelopen bij www.discusmak.nl in schagen , mooie winkel dus ik denk dat ik daar mn plantjes enzo maar is vandaan ga halen.
Als je de ancitrussen veranderd in L134 ben ik helemaal blijquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:22 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer helemaal zeker weet wat je in je bak hebt :$ Behalve discussen
Wist ook niet zeker van de garnalen, omdat je ook een 2e bak erbij hebt
Komt goed, ga ik vanavond mee aan de slagquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:21 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Als je de ancitrussen veranderd in L134 ben ik helemaal blij![]()
Maar verder ziet het er echt super uit
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:19 schreef Faithfulness het volgende:
Volgens mijn papieren ben ik vanalles.
Ik heb universitair Technische wiskunde afgerond.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
![]()
Respect!
Ik ben zeer slecht in wiskunde
Nope, stilzitten en niets doen is niets voor mijquote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ah Faith, je zit zo te horen dus echt niet stil
Ik moet zelf ook nog flink leren, aangezien ik hier de jongste ben.. Maar het is zo ontzettend leuk
Maargoed, ik moet nog 42 jaar werken en dan ben ik klaar![]()
Wellicht komt daar later nog 3 jaar bij..
Ik kan goed paarden tekenen, maar in mijn toekomstige beroepenveld heb ik daar niets aanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:18 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Iedereen heeft iets waar hij/zij goed in is. Ik heb een wiskundeknobbel, wat is jouw gebrek?![]()
[..]
Ben benieuwd! Ben je er al wat zekerder van wat je ermee wilt?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:18 schreef Joene het volgende:
Nou aangezien ik hem pas de laatste week Juni ophaal , dan ergens dus
Ik ga hem wel snel beplanten enzoVisjes uiteraard pas week of 10 dagen later
Het is ook niet verplicht het word wel aangeraden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:30 schreef Markster het volgende:
ik heb me bak helemaal niet inlaten draaien
Ik heb gewoon al het water van mijn 60L bak overgegooid en de rest aangevuld met kraanwaterquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:33 schreef Joene het volgende:
[..]
Het is ook niet verplicht het word wel aangeraden.
je kan het ook beter niet doen als je geen water uit een ander aqua kan gebruiken hoor. Vissen houden echt niet van kraanwater. Ligt er wel beetje aan waar je zit (hier in lelystad is vrij goed en kalkvrij water)quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:35 schreef Faithfulness het volgende:
Het KAN ook prima goed gaan!![]()
Ik wilde alleen geen risico's nemen, moet er niet aan denken dat ik in 1 klap al m'n vissies dood maak
Waar is Stali eigenlijk gebleven?
Kop van nh , gezuiverd duinwater standaard een prima ph van 6.8quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:36 schreef Markster het volgende:
[..]
Ligt er wel beetje aan waar je zit (hier in lelystad is vrij goed en kalkvrij water)
"Nergens is het publiek zo stroef als in Hippolytushoef". Of nog hoger in NH?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:39 schreef Joene het volgende:
[..]
Kop van nh , gezuiverd duinwater standaard een prima ph van 6.8
dat heeft niet fucking weinig zin. In je aquarium die al draait, zitten al goede en werkende bactieren, dat is vele malen bter dan zo een potje startersbactieren (ik heb ongeveerd 50 liter van mijn 60l bak gebruikt in de 240l die ik nu hebquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:39 schreef Joene het volgende:
Mwah ik zou dan 30liter ingewaterd guppenwater kunnen gebruiken maarja op 190L heeft dan fucking weinig zin
Denk dat ik daar een 10L van ga gebruiken en dat ik zo een bacterierenstart erin flikker.
uit de kraan een pH van 6.8? dat is een mooie waarde. is het zo zacht dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:39 schreef Joene het volgende:
[..]
Kop van nh , gezuiverd duinwater standaard een prima ph van 6.8
Leuuuuuuukquote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:31 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb nu in mijn 60 liter bakkie een aantal endlers, 4m, 12v, en een stuk of 25 vuurgarnaaltjes. Zal eerdaags eens fotos maken.
ligt eraan welke je hebt, aan degene cij catch22 te zien, is dat dezelfde als mijne, en die worden tegen de 50cm. In een 60cm bak is zo een beest zowiezo onverantwoordquote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, leuke algeneter, ik mag toch hopen dat de mijne niet zo groot wordt
Wat voor alg?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:03 schreef vlam12 het volgende:
Zo, ik heb vandaag weer mijn aquarium schoon gemaakt, maar ik krijg die alg echt niet weg !
1 Ancistrus Dolichopterus.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:55 schreef Markster het volgende:
[..]
ligt eraan welke je hebt, aan degene cij catch22 te zien, is dat dezelfde als mijne, en die worden tegen de 50cm. In een 60cm bak is zo een beest zowiezo onverantwoord
Volgens mij is het baardalg, het groeit vooral op de wanden en op de hout ( die je speciaal in je aquarium kan zetten :p)quote:
ow die worden niet zo groot als dat ik zei, die ancistrus wordt maximaal zo een 20cm, ik heb hem ook, als albinootjequote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
1 Ancistrus Dolichopterus.
Ik heb alleen een te kleine bak, want ze moeten in een bak van 80 cm..
Ik heb de algeneter nu ruim een jaar, zal ze nog verder groeien?
En hoelang duurt het voordat ze een gewei ontwikkelen?
Heb even gezocht op internet, maar ik kon het niet vinden.
Ik schrok alquote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:50 schreef Markster het volgende:
[..]
ow die worden niet zo groot als dat ik zei, die ancistrus wordt maximaal zo een 20cm, ik heb hem ook, als albinootje
Leuk dat je discussen hebt ! Vertel is wat meer, welke maat, welke vissen, foto ? enzquote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:03 schreef vlam12 het volgende:
Zo, ik heb vandaag weer mijn aquarium schoon gemaakt, maar ik krijg die alg echt niet weg !
Weet iemand nog leuke bijvissen bij discus vissen?
Ik heb nu alleen een alg eter (die mijn algen niet wil opeten), en een paar neon tetra's.
Verder heb ik 7 discus vissen, maar de aquarium ziet er nog steeds saai uit.![]()
Kijk eens naar de L134/L168/L46/L201 allemaal klein blijvende lnummers en zo mooi en helaas sommige zo duur.quote:
Probeer Flourish Excel eens uit, heeft bij mij wonderen verricht!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:45 schreef vlam12 het volgende:
[..]
Volgens mij is het baardalg, het groeit vooral op de wanden en op de hout ( die je speciaal in je aquarium kan zetten :p)
Kweken om bij te verdienen of als hobby ? Hoeveel bakken enz ?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:41 schreef admiraal_anaal het volgende:ik heb een onwijs mooie kweekstelling gevonden voor mijn garnalen en wat kleine vissen
Ben aan het wachten op een prijsopgave en meer informatie![]()
![]()
Ik ben voor alsnog van plan om rond de 1500 uit te geven dus maar even kijken hoe ver ik kom en anders iets anders zoeken. Wil zelf ook kweken en doorkweken met de wat exclusievere garnalen voor de verkoopquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:39 schreef Prowl het volgende:
Ik ken iemand die zo'n stelling heeft staan
Volledig geautomatiseerd
Koste maar 1700,= 2dehands van een winkel overgenomen met 5 jr garantie
Die gast kweekt dan ook wel "exclusieve" garnalen van gemiddeld 70,= per stuk
dat is dan ook zijn woonkamer stellinkje
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:39 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Kijk eens naar de L134/L168/L46/L201 allemaal klein blijvende lnummers en zo mooi en helaas sommige zo duur.
1500 euroquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik ben voor alsnog van plan om rond de 1500 uit te geven dus maar even kijken hoe ver ik kom en anders iets anders zoeken. Wil zelf ook kweken en doorkweken met de wat exclusievere garnalen voor de verkoop
En betaalbaar, hij is echt te vet, zou er wel wat meer kopen dan gebruikelijk dan zie je ze altijd, heb er zelf 8quote:
Vind het echt raar dat die vissen worden verkocht, ze worden 35 cmquote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:08 schreef Markster het volgende:
iemand intresse in een L190 ?
Hij schijt nogal veel, en me filter kan het niet helemaal meer aan
Cwlquote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:22 schreef versteegrob het volgende:
[..]
En betaalbaar, hij is echt te vet, zou er wel wat meer kopen dan gebruikelijk dan zie je ze altijd, heb er zelf 8
Het is dat ik hem heb meegekregen met me aqua, anders had ik hem nooit genomen. Prachtige vis hoor, voelt keihard aan als een haaiquote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:26 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Vind het echt raar dat die vissen worden verkocht, ze worden 35 cm![]()
Dat is voor een bodem vis toch bijna altijd te groot, maakt volgens mij alle planten los als die gaat zwemmen, wel echt een monster
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:38 schreef Faithfulness het volgende:
Ohhh mooi! Wat een enorme algeneter (?) op 't raam!
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, leuke algeneter, ik mag toch hopen dat de mijne niet zo groot wordt
Deze komt al een paar aquaria mee, hij doet geen vlieg kwijt maar hij gaat binnnenkort wel op marktplaats, want dit slaat nergens meer op natuurlijkquote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:55 schreef Markster het volgende:
[..]
ligt eraan welke je hebt, aan degene cij catch22 te zien, is dat dezelfde als mijne, en die worden tegen de 50cm. In een 60cm bak is zo een beest zowiezo onverantwoord
Ja vet he, je hebt ook van die gobies voor het zoutwateraquarium. Dat is ook een mooie symbiose aangezien zij holletjes graven voor garnalen en de garnalen dan ook weer wat terugdoen voor hen.quote:
Wat versta je onder een cichliden aquarium?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:40 schreef Kreator het volgende:
Valt dat nou echt zo tegen en is het echt zo moeilijk of is dat toch een beetje bullshit en is het niet zo moeilijk als 'men' zegt? Iemand hier die een cychlidenaqua heeft toevallig?
Elke dag is niet goed nee, 1 of 2x per week kan prima omdat het erg vet voer isquote:(oh en ik las op verschillende sites en in het boek dat het altijd slecht is om vissen rode muggenlarven te voeren en volgens mij deed iemand dat hier...)
Een aquarium met cychliden.quote:
Ik las dat het slecht is omdat het uit vervuild water komt ofzoiets. Begreep er ook niet alles van.quote:Elke dag is niet goed nee, 1 of 2x per week kan prima omdat het erg vet voer is
Ze kunnen idd uit slecht water komen en parasieten bij zich hebben maar over het algemeen is alles wel dood gevroren aan slechte dingenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:15 schreef Kreator het volgende:
Ik las dat het slecht is omdat het uit vervuild water komt ofzoiets. Begreep er ook niet alles van.
het gaat langzaamaan beter met hem. heb nog geen medicijnen gebruikt, omdat het een bakje met piepjonge pauwooggrondeltjes (1 week oud) is, en er garnalen inzitten. wilde het nog 1 nachtje aankijken, en hij ziet er vandaag iets minder opgezwollen uit. hij vertoont ook geen raar gedrag, dus ik kijk het nog wat langer aan. hopelijk wordt ie snel beter, maar zo gauw ik zie dat hij lijdt zal ik hem verlossen.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:08 schreef Faithfulness het volgende:
Hoe gaat het nu met de oto?
Al nieuws over de kweekstelling a_a?
Ik zal vanavond weer wat gaan knutselen aan de OP, erg druk gehad, brak geweest, etc
1 x per maand is inderdaad wel te doen, hou ze er dan wel in.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iedere 2 weken?
Filterwatten filteren de zwevende deeltjes eruit..
Ik vervang deze zo 1x per maand a 1x per anderhalve maand eens. Dat vind ik persoonlijk meer dan genoeg.
Dat ze een beetje vies worden is niet erg.
In mijn garnalenbak is ie altijd pikzwart voordat ie eruit gaat..
hoezo 7 dagen wachten, kun je hem niet gewoon laten vullen waar je bij staat?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:51 schreef versteegrob het volgende:
[..]
1 x per maand is inderdaad wel te doen, hou ze er dan wel in.
Mijn co2 fles is nu al leeg en moet nog 7 dagen wachten op een nieuwe, grrrrr
Heb zelf ook roodkopzalmen gehad, maar zodra er een beetje stress is gaan ze gauw dood.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:28 schreef versteegrob het volgende:
zou 1 school nemen ipv 2 scholen, dat oogt onrustig en zou voor de roodkopzalm gaan
Waarom zou het niet goed gaan ?quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:57 schreef ook_gek het volgende:
Mijn aqua 40 is verbouwd en klaar
achterwand er in, intern filter en thermosstaat weg gewerkt.
Plantjes en stukje hout er in. Paar vuurtjes om te kijken of ze het overleven. En dat gaat een week al goed!
Nou, er kunnen met een aquarium soms heel onverwachts hele vreemde dingen gebeuren..quote:
wat perry zegt.quote:
zal eens kijken voor een foto. En ik doe er elke keer meer garnalen inquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Klopt.. Daarom kun je ook beter zachtjes alles opbouwen zoals je nu doet.
Iedereen zegt altijd vanalles zo van 'wacht tot de nitrietpiek geweest is', maar die komt er pas als je er garnalen/vissen indoet..
Daar ben ik inderdaad laatst ook geweest. Erg mooie zaak en behulpzame mensen. Leuke zoutwaterafdeling ook!quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:54 schreef Samzz het volgende:
Zonder vissen of garnalen kan je idd lang wachten op je nitrietpiek
Vorige week vrijdag met lief naar de Rifwachter geweest. Wat een prachtige winkel! Ondanks dat deze nog midden in de verbouwing zit. Erg veel verschillende vissoorten zoet en zout, een heleboel soorten planten, koralen, zelfs plankton en een mooie afdeling met verschillende soorten aquaria. Erg leuk
Niet erg groot, maar je kunt er makkelijk 1,5 uur rondlopen. Ze hebben wel heel veel bakken etc staan!quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:16 schreef ook_gek het volgende:
Zo dat ziet er gaaf uit bij rifwachter.
Is dat erg groot en is het leuk om daar eens rond te kijken?
Ziet er wel groot uit!
wel leuk dus om daar eens te gaan kijkenquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Niet erg groot, maar je kunt er makkelijk 1,5 uur rondlopen. Ze hebben wel heel veel bakken etc staan!
Garnalen zijn natuurlijk perfecte algenetersquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:05 schreef ook_gek het volgende:
[..]
zal eens kijken voor een foto. En ik doe er elke keer meer garnalen in
zijn er nog algen eters die klein genoeg blijven voor in een aqua 40? Of andere visjes? Wil er niet te veel vissen in hebben
Ik heb er ook 1. Ik laat alleen de jongen nog even in m'n 'gewone' bak beneden groeien en dan zet ik ze later wel over in de garnalenbak.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:34 schreef versteegrob het volgende:
Zijn aardig wat mensen hier met garnalen he, wie heeft er allemaal een garnalen bakje ?
Mooie vis maar zou hij echt een baby garnaal eten, ze eten toch alleen groen voer ? Hoe is het met je garnalen ? Al veel aan het kweken ?quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ook de Otocinclus Vittatus is ook een leuk klein blijvende algeneter die ik wel veilig acht bij mijn garnalen (alleen bij de babygarnalen durf ik ze nog niet zo goed te doen)
Mooie kleur hebben die L-nummers.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:45 schreef versteegrob het volgende:
[ afbeelding ]
Otto aan het werk, handig. Zou de L134 ook algen eten ?
[ afbeelding ]
L168
Nou, geef mij 2 of 3 euro per plant en ik kom ze wel halen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zijn er nog mensen die tegen een kleine vergoeding wat aquarium planten willen?
Ik heb namelijk nog wel wat staan..
Doen ! Beste online shop die er is en snelle service echter voor plantenvoeding zou ik voor aquariumbemesting.nl gaanquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:48 schreef Joene het volgende:
Lamaik zit er over te denken mn planten setje bij aquaplantsonline te halen
Kan altijd nog snoeien maar de bossen hoeven niet zo heel groot als ze maar lekker vol zijn. Verder zijn bijna alle planten langzame groeiers dus het duurt nog even.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:20 schreef Samzz het volgende:
Het ziet er mooi uit, RobIk denk alleen dat meer/grotere bossen planten de ruimte voor de discussen niet ten goede komt.
Zoutwater, vol met koraal en anemoonvisjes.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:59 schreef versteegrob het volgende:
Maar misschien een leuke vraag aan iedereen, wat is jou droom aquarium ?
900 euro? Wat ga jij in hemelsnaam voor pup halen ?quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:28 schreef Faithfulness het volgende:
Mwah, aquarium is natuurlijk een eenmalige uitgave. Maar ik woon op vier hoog en heb geen zin om een 500 literbak neer te zetten, en die uiteindelijk, samen met een stuk vloer, bij de onderburen weg te moeten halen
Bovendien heb ik zoveel wensenVolgend jaar, als we in een ander huis zitten, komt er ook een pup in huis. Alleen de aanschaf van de pup kost al 900 euro. En dan nog cursussen, eten, en alles wat erbij hoort. Om nog maar te zwijgen over de 3 katten, hond en 2 aqua's die we nu al hebben. Het is allemaal duur en tijdrovend
quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:38 schreef Markster het volgende:
[..]
900 euro? Wat ga jij in hemelsnaam voor pup halen ?
Mijn ras labrador was 300, en gewoon gezond van een boerderij. (dus geen illigale fokker oid)
ow okay. Wij zijn ook met cursus met haar. Ze is heel slim en ze hebben al meerdere keren gevraagd of we haar niet als blinde geleide hond willen gaan inzetten.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:52 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met stamboom![]()
Ik wil er een cursus mee gaan doen bij Stichting Sociale Honden voor Gehandicapten. En eventueel een nestje. Misschien. Ooit.
En met een Dalmaatje moet je niet beginnen aan eentje zonder stamboom. Dan zijn ze vaak niet gehoor-getest, etc, wat zeer belangrijk is.
Gaaaafquote:Op donderdag 17 juni 2010 18:53 schreef Markster het volgende:
[..]
ow okay. Wij zijn ook met cursus met haar. Ze is heel slim en ze hebben al meerdere keren gevraagd of we haar niet als blinde geleide hond willen gaan inzetten.
Ehh nee dus
wowquote:Op donderdag 17 juni 2010 18:58 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Gaaaaf![]()
Labradors en goldies zijn sowieso erg intelligent![]()
Wel een heel compliment zeg!![]()
Tsja, helaas hier een slechte ervaring met een fokker die zonder stamboom werkte.
Dit is Bram:
[ afbeelding ]
Bram heeft hartklachten, epilepsie en is verder ook nog helemaal gestoord. Zo kan hij zomaar ineens, zonder waarschuwing, opspringen om de slapende kat -hard- te bijten. En Bram is een chihuahua. Zou een grote hond dat doen, zouden we de kat kunnen begraven denk ik. :
Natuurlijk is niet elke fokker slechtquote:Op donderdag 17 juni 2010 19:03 schreef Markster het volgende:
[..]
wow
Dan hebben wij wel geluk iddDie van ons is echt heel lief, nog beetje wild/enthiosiast want ze is nog geen half jaar.
Luistert supergoed en leer snel (ik heb der: zit, poot, af, rol, high five (hoge poot), blijf geleerd) Elke oefening binnen een dag geleerd
![]()
![]()
Wat ook zo mooi is, ze is een ontzettende vreter (welke hond niet) maar wij hebben haar geleerd dat ze haar eten pas mag pakken, als wij het zeggen. Dan zetten we der etensbak zo een 10cm voor der neus, en gewoon niet pakken he, totdat wij het zeggen
Als ze echt honger heeft begint ze zelfs te kwijlen
je kunt beter een beginnersaquarium nemen idd, maar zo verschrikkelijk moeilijk is een chichlidenbak (neem aan dat je malawi of taganjikabak bedoelt en niet discussen oid) nou ook weer niet hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:40 schreef Kreator het volgende:
..loop ik zo met m'n vriendin door de aquariumwinkel, zie ik een cychlidenbak. Haske mooi qua inrichting enzo. Ik denk: Dat lijkt me nou wel wat!
Thuisgekomen enthousiast "het cychlidenboek" uit de kast gepakt en begonnen met lezen....en na een paar uur en een aantal fora verder diepdroevig toch het idee maar weer uit m'n kop gezet.
Valt dat nou echt zo tegen en is het echt zo moeilijk of is dat toch een beetje bullshit en is het niet zo moeilijk als 'men' zegt? Iemand hier die een cychlidenaqua heeft toevallig?
(oh en ik las op verschillende sites en in het boek dat het altijd slecht is om vissen rode muggenlarven te voeren en volgens mij deed iemand dat hier...)
Ik ben me wel aan het orienteren en aan het sparen voor een zoutwaterbak, maar net als Faithfullness woon ik ook op x hoog in een antiek huis. Ben ook inderdaad bang dat de vloer met alles naar beneden dondert!quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:59 schreef versteegrob het volgende:
Dank je, begin het aardig te leren he. Alleen echt balen dat ik 12 dagen zonder co2 heb gezeten, dat is niet echt positief voor je planten
Maar misschien een leuke vraag aan iedereen, wat is jou droom aquarium ?
En hebben er hier mensen een zoutwater aquarium ?
Hij heeft al een gezelschapsbak. Een Nano met uitstekende waardenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je kunt beter een beginnersaquarium nemen idd, maar zo verschrikkelijk moeilijk is een chichlidenbak (neem aan dat je malawi of taganjikabak bedoelt en niet discussen oid) nou ook weer niet hoor. Je moet er alleen wat meer tijd en aandacht in stoppen dan in een normaal aquarium.
Dan is een cichlidenbak helemaal geen probleem. Zo moelijk is het echt nietquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij heeft al een gezelschapsbak. Een Nano met uitstekende waarden
Kijken ja. Aanschaffen nog niet hoor. Het is alleen mijn droom een mega aquarium in de muur te hebben zeg maarquote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:05 schreef Faithfulness het volgende:
Wooooow a_a, die Longfin ancistrus Albino vind ik echt megaprachtig!
Ik heb je berichtje ontvangen, zal je er vanavond nog even tussen stoppen!![]()
Gaan jullie kijken voor een grotere aqua Samzz?
BTW rob, had nog helemaal niet opgemerkt dat ik jouw foto's ook weer prachtig vond!![]()
De volgende topicstarter kan gebruikmaken van de nieuwe OP
Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Kijken ja. Aanschaffen nog niet hoor. Het is alleen mijn droom een mega aquarium in de muur te hebben zeg maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |