quote:
Ik ben niet op mijn gelukkigst (want ik wil hem terug), maar het gaat wel goed tussen ons als vrienden. Ik val echt wel in een diep gat als ik hem helemaal niet meer kan zien denk ikquote:Op zondag 6 juni 2010 19:37 schreef Lallend het volgende:
@ Tegan: [ afbeelding ] probeer jezelf niet zo te kwellen door deze situatie in stand te houden. Snap dat het moeilijk is maar kan mij niet voorstellen dat je hier gelukkig van word..
Ik snap je wel Tegan maar vind het ook moeilijk om jou zo te zien omdat ik de kans aanwezig acht dat je weer gekwetst zult gaan worden. Noem maar eens een voorbeeld: stel hij komt over een maand een ander meisje tegen en er zit echt een klik tussen die twee maar het meisje heeft het er bijvoorbeeld moeilijk met de manier waarop jullie met elkaar om gaan. Hij zal denk ik toch echt voor het meisje kiezen als dit een struikelblok gaat vormen met hun. Jullie "relatie" zal nog minder worden dan dat je nu hebt. Ik zie de kans ook erg groot dat het eerder minder zal worden tussen jullie dan meer hoe hard dit ook klinkt.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:36 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik ben niet op mijn gelukkigst (want ik wil hem terug), maar het gaat wel goed tussen ons als vrienden. Ik val echt wel in een diep gat als ik hem helemaal niet meer kan zien denk ik. Maar ik kan hem ook niet compleet loslaten tot hij een ander heeft denk ik. Hij is nog steeds wel een beetje van mij.
Ik weet wel dat ik nu (tegen beter weten in) nog steeds af en toe denk/hoop op een verzoening. Aan de andere kant heb ik nu eindelijk de kans om alle problemen die we hadden uit te praten en om alle slechte tijden in te halen met leuke tijden. Ookal was onze weg heel hobbelig, hij betekent heel veel voor me en dat kan ik niet uit mezelf loslaten. Ookal zegt mijn verstand dat ik dat moet doen, ik weet dat ik dat toch niet kan. Ik heb me ook nooit zo gevoeld over een andere ex ofzo. Het is echt diep. Maar als ik mezelf vergelijk met een jaar geleden ben ik echt veel minder vaak in een dip, of dat we ruzie hebben komt eigenlijk gewoon niet meer voor. Ik kan eindelijk genieten van de vriend die ik wist dat hij in zich had. En ik ben zelf ook heel anders naar dingen gaan kijken. Ik word niet meer boos als dingen niet perfect gaan, ik probeer er nu het beste van te maken. En dat voelt wel erg fijn. Ik kom vast nog wel jaren in dit topic, maar hem loslaten dat kan ik niet.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:41 schreef Lallend het volgende:
[..]
Ik snap je wel Tegan maar vind het ook moeilijk om jou zo te zien omdat ik de kans aanwezig acht dat je weer gekwetst zult gaan worden. Noem maar eens een voorbeeld: stel hij komt over een maand een ander meisje tegen en er zit echt een klik tussen die twee maar het meisje heeft het er bijvoorbeeld moeilijk met de manier waarop jullie met elkaar om gaan. Hij zal denk ik toch echt voor het meisje kiezen als dit een struikelblok gaat vormen met hun. Jullie "relatie" zal nog minder worden dan dat je nu hebt. Ik zie de kans ook erg groot dat het eerder minder zal worden tussen jullie dan meer hoe hard dit ook klinkt.
Vandaar nog een keer een [ afbeelding ] en ik hoop dat je sterk genoeg bent voor jezelf om een verstandige keuze te gaan maken. Niet een keuze maken is ook een keuze tenslotte en daar zal ik je heus wel in respecteren maar het gaat er uiteindelijk om dat je zelf vrede kunt sluiten met je eigen handelen. Daar draait het uiteindelijk allemaal om.
Ik denk dat dat eerste beetje afhankelijk is van hoe lang je vrijgezel bent. Ik ben nu net 2,5 week vrijgezel, dus ik vind 't heerlijk om weer lekker zelf m'n dingetjes te kunnen doen, geen vaste tijdstippen aan haar zit (ook al was dat dan wel leuk, maar tis ook wel lekker om niet te hoeven, en dingen te kunnen afzeggen als je gewoon niet zoveel zin hebt), dingen te doen op 't moment dat 't mij uitkomt, als mijn hoofd ernaar staat.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:33 schreef Lallend het volgende:
[..]
Met wat je zegt dat het ook wel fijn is om je leven invulling te geven zoals je zelf wilt is fijn en dat had ik ook. Maar ik kom nu op het punt dat ik dat wel weer op zou willen geven voor het grotere doel: liefde geven en ook ontvangen.
Trouwens, ik ben ook ontzettend lui hoor dus schaam je er maar niet voor maar kan soms wel eens lastig zijn
Ik heb even opgezocht wat dat inhoudt, en het komt verdomd veel overeen met de situatie zoals zij die heeft beleefd. Bedankt, er vallen heel wat puzzelstukjes op hun plaats.quote:
quote:Maar ik merk dat ik alweer aardig op weg ben naar geluk, waar 't zeker de laatste maand in de relatie een beetje aan ontbrak. Better off without her.
Ik snap die gedachte wel. Komt ook door de manier waarop ik hier over 'r praat, klinkt allemaal wel negatief als ik 't zo terug lees. Zeker de eerste 11 maanden was ik gek op haar. Ondanks haar wispelturigheid. Leefde in een roze wolk, en voelde me gelukkig. Maar toen na die 11 maanden de echte verliefdheid verdween zag ik opeens ook de mindere punten, kwam ook doordat we toen nauwelijks meer konden praten zonder irritaties. En ik hield, en houd nog steeds wel van haar, maar een relatie werkte gewoon niet meer, teveel verschillen, gewoon niet genoeg bij elkaar passen. Maar ze zal altijd speciaal voor mij blijven, ze was mijn eerste serieuze relatie, en heeft mij als persoon anders naar het leven doen kijken, positiever.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:46 schreef Lallend het volgende:
Kijken en flirten ben ik altijd wel blijven doen. Ook toen ik gewoon nog met mijn ex had. We waren beide niet zo jaloers en hadden afgesproken dat kijken mag maar aanzitten niet.
Het vreemde is wel: ik had meer sjans toen ik een vriendin had dan nuach ja iets met onbereikbaar denk ik dan
Ik ben nu zelf denk ik zo'n 3,5 maand vrijgezel ofzo? En ik vind het leuk om mijn leven met iemand te delen vandaar dat ik die vrijheid best wat op zou willen geven maar niet zo erg als ik het heb laten gebeuren met mijn ex.. Ik zit inderdaad in een andere levensfase maar zou in principe weinig uit moeten maken al heb jij het erg getroffen met genoeg kennissen hebben om leuke dingen te gaan doen. Ook vind ik het knap dat je er in 2 dagen volgens jezelf al overheen bent. Dan twijfel ik toch wel of je oprecht gek was op de ander of dat je het eigenlijk nog helemaal niet verwerkt hebt maar simpelweg verdrongen?
Ik ga uit van het eerste als ik je volgende quote mag geloven:
[..]
Herkenbaar, maar bij mij is het na een tijdje voorbij gelukkig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:11 schreef goofy_goober het volgende:
Ik droom sinds het uit is heel vaak over mijn ex. Ik wil haar absoluut niet terug, maar toch zijn dat soort dromen verwarrend.
Twijfelachtig, ik ga uit van een rebound maar ik zou zeggen: geniet er gewoon van.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:59 schreef Rbhp het volgende:
Heel leuk meisje ontmoet, maar pas 6 weken sinds het uit is tussen ons. Te vroeg? Of gewoon van genieten? Probeer ik haar op deze manier te vergeten of vind ik dit meisje echt leuk?
Tja je kunt mij wel gaan vragen of het wel of niet een rebound is maar zoals ik al zei is er maar op één manier achter te komen; namelijk gewoon proberen en ervoor gaan. Ik begrijp ook wel dat je 4 jaar niet zomaar vergeet maar dat hoeft ook toch helemaal niet, je gaat gewoon verder met je leven en een nieuwe relatie is daar gewoon onderdeel van. Laat die negatieve gedachten je toch niet zo beheersen en probeer een nieuwe start te maken met geheel nieuwe uitdagingen. Daag jezelf ook uit zodat je je niet snel verveeld in je nieuwe "relatie".quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:22 schreef Rbhp het volgende:
Lallend, geloof jij dan dat het alleen een rebound kan zijn? Ik ben met een aantal vrouwen/meisjes uitgeweest en na 1 date had ik geen zin meer in een 2e. Maar ik krijg dit meisje niet uit mn hoofd en tot nog toe heb ik dus ook niet meer mn ex op mn netvlies staan, terwijl dat vorige week compleet anders was.
Denk wel dat je gelijk hebt, na 4 jaar vergeet je haar niet zomaar.
Volgensmij ben je gewoon verliefd, hoe raar het ook klinkt. Als je niet meer aan je ex denkt is dat echt heel positief, voor de meeste mensen ligt daar namelijk de kern van het probleem. Zeker doen!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:22 schreef Rbhp het volgende:
Lallend, geloof jij dan dat het alleen een rebound kan zijn? Ik ben met een aantal vrouwen/meisjes uitgeweest en na 1 date had ik geen zin meer in een 2e. Maar ik krijg dit meisje niet uit mn hoofd en tot nog toe heb ik dus ook niet meer mn ex op mn netvlies staan, terwijl dat vorige week compleet anders was.
Denk wel dat je gelijk hebt, na 4 jaar vergeet je haar niet zomaar.
Klinkt inderdaad raar, maar het voelt erg lekker. Kijken of het wederzijds is, morgen 3e keer dat ik haar zie in 1 week, 2e date.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:55 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
Volgensmij ben je gewoon verliefd, hoe raar het ook klinkt. Als je niet meer aan je ex denkt is dat echt heel positief, voor de meeste mensen ligt daar namelijk de kern van het probleem. Zeker doen!
Volgens mij heb ik jou hier nog niet eerder gezien... In ieder geval sterkte en welkom. Mocht je de behoefte hebben om het van je af te schrijven kan het hier en bijna iedereen probeert elkaar hier er doorheen te helpen.quote:
Flinke tijd geleden kwam ik hier wat meer... het komt er op neer dat het nu anderhalf jaar over is en ik nog steeds wel eens zware momenten heb, al die gedachtes en gevoelens hebben dus al anderhalf jaar lang een behoorlijke invloed op me.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:53 schreef Lallend het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou hier nog niet eerder gezien... In ieder geval sterkte en welkom. Mocht je de behoefte hebben om het van je af te schrijven kan het hier en bijna iedereen probeert elkaar hier er doorheen te helpen.
Waarom vind je dat je moet gaan...? Helpt het je? Doe je het omdat het zo hoort?quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:54 schreef Tegan het volgende:
Mijn ex is maandag jarig. Maar hij is nu anderhalve week op businesstrip. Ik heb eigenlijk echt geen zin in zijn verjaardagsfeest, en al zijn vrienden. Maar ik vind eigenlijk dat ik wel moet gaan. Gelukkig is het toch pas over twee weken ofzo.
Gewoon om te laten zien dat we nog wel gewoon met elkaar omgaan enzo. En ik eigenlijk ook wel vind dat ik daar tussen hoor, mensen die op zijn verjaardag komen. Neemt niet weg dat het wel vreemd wordt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:14 schreef Just-Lost het volgende:
[..]
Waarom vind je dat je moet gaan...? Helpt het je? Doe je het omdat het zo hoort?
Ga gewoon niet als je er zo mee zit, stuur hem een kaart, bel hem, mail hem, doe iets om hem te feliciteren.. maar om daar nou te gaan zitten.
Heb een stukje terug gelezen, jullie zijn nu een vriendschap aan het opbouwen. Dan kan snap ik idd de gedachte dat je het gevoel hebt daar thuis te horen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Gewoon om te laten zien dat we nog wel gewoon met elkaar omgaan enzo. En ik eigenlijk ook wel vind dat ik daar tussen hoor, mensen die op zijn verjaardag komen. Neemt niet weg dat het wel vreemd wordt.
Al lang uit elkaar?quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:37 schreef caroline1234 het volgende:
Het lijkt wel alsof ik het nooit kan loslaten.
Soms gaat het wat beter en dan denk ik: Ha! ik ben veel beter af zonder hem. Maar de andere keer voel ik me weer super kut en snap ik niet waarom ie me zo heeft laten staan. Dan ga ik er weer helemaal over nadenken en alles.
Hm. We hadden zoveel te bespreken omdat ze zo lang weg was, dat we het bijna helemaal niet over mijn ex hebben gehad. Nouja, komt volgende keer wel, en kan ik er nog mooi over malen in mijn slaapquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:33 schreef Tegan het volgende:
Vanavond met die vriendin iets drinken, misschien heeft zij raad. Ze was laatst een paar weken in het buitenland, dus ze weet eigenlijk niet hoeveel we elkaar weer zien enzo.
Welkom en sterkte.. Kan mij goed voorstellen dat jij je nu wanhopig voelt en niet weet hoe verder te gaan. Denk omdat jij nog vrij jong bent en eigenlijk tijdens deze levensfase nog niet het vrijgezellen bestaan hebt geproefd dat je juist dit als doel kunt stellen om te ervaren. Ga genieten van het niet gebonden zijn en zoek nieuwe contacten. Ga dingen doen die je tijdens je relatie niet kon doen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:39 schreef Bloempje. het volgende:
Mijn vriend heeft gisteren besloten dat het toch echt niet meer verder gaat zo. Alleen een beetje jammer dat ik vond dat het juist weer heel goed ging tussen ons. We hebben iets meer dan 3 jaar een relatie gehad, vanaf dat ik 16 was. We hadden wel vaak ruzies, maar die waren ook snel weer over en dan was het gewoon weer heel leuk en we hadden de laatste tijd helemaal geen ruzie meer of wat dan ook, hij zei juist laatst nog dat we het weer zo gezellig hebben. Ik snap er dus helemaal niks van dat hij niet meer verder wil nu, nou ik juist dacht dat het beter ging en dat het wel weer goed zou komen. Ik heb ook vanaf mijn 15e altijd een vriend gehad, maar mijn ex was niet zo'n leuke jongen achteraf. Daar behoorlijk door verpest. Maar ik weet echt even niet hoe ik nou verder moet zonder hem. Ik wil m alleen maar terug maar dat gaat echt niet gebeuren ben ik bang. Hij was er zo zeker van gisteravond dat hij echt de goede beslissing genomen heeft en er viel niet echt mee te praten.
Herkenbaar probleem.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:53 schreef goofy_goober het volgende:
Bah, sinds het uit is droom ik heel vaak over mijn ex. Ik wil helemaal niet over dat wijf dromen!
Dat heb ik nu dus ook. Ik heb al twee weken niks van dr gehoord, dus wellicht dat dit meespeelt in je onderbewustzijn o.i.d. En ja, in die dromen is alles juist weer goed. Eigenlijk zijn het dus nachtmerries.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:57 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Herkenbaar probleem.![]()
Echt zwaar irritant.
Vooral de eerste 2~3 weken, waarbij er in mijn dromen of niets aan de hand was óf dat ze weer bij me terug kwam. Wakker worden was toen echt niet leuk.![]()
Wat doet ze precies allemaal?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:05 schreef ChocolateGiddyUp het volgende:
Moet zeggen, toen iemand hier begon met de term "Narcist", ben ik wel even na gaan denken en opzich, perfecte beschrijving van mijn ex. Meteen ook de laatste keer dat ik eraan dacht. Ze geniet er blijkbaar van om mij door t stof te laten gaan voor haar, maar dat feest gaat niet door.
Heb exact hetzelfde gevoelquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:37 schreef caroline1234 het volgende:
Het lijkt wel alsof ik het nooit kan loslaten.
Soms gaat het wat beter en dan denk ik: Ha! ik ben veel beter af zonder hem. Maar de andere keer voel ik me weer super kut en snap ik niet waarom ie me zo heeft laten staan. Dan ga ik er weer helemaal over nadenken en alles.
Dat heb ik wel gepost eerder, was een heel lang verhaal.quote:
Zo hee. Heftig verhaal.quote:Op zondag 13 juni 2010 11:26 schreef ChocolateGiddyUp het volgende:
[..]
Dat heb ik wel gepost eerder, was een heel lang verhaal.
Alleen ze is arrogant in de mate van, ze ziet zichzelf nogal als het middenpunt van het universumen gaat heel erg ver in mensen kapot maken die haar zouden KUNNEN kwetsen.
Ja, dat heb ik inderdaad, alleen dat staat ook een beetje op een laag pitje op dit moment. Tis nogal dubbel, Met zoveel gedoe met haar ben ik nogal huiverig om een relatie te beginnen of me uberhaupt open te stellen. Naja, ben er best van geschrokken en het is ook wel een trap in mn emotionele welzijn. Wel fijn dat dat meisje waar ik me nu op richt het wel begrijpt en wel gedult met me heeft. Tis gewoon geen goed moment ervoor denk ik. Zie later wel wat ervan komt ofzo.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:48 schreef caroline1234 het volgende:
[..]
Zo hee. Heftig verhaal.
Vind het ook zo vreemd dat mensen altijd blindelings geloven wat over andere mensen gezegd wordt. Ze checken nooit de waarheid. Gelukkig heb je nu uiteindelijk een ander meisje waar je je op kunt richten. Vind dat je ex echt veel en veel té ver gaat.
Ik heb t gelezen maar ik kan me nog niet voorstellen dat me dat gaat lukken, wat me vrij logisch lijkt. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe ik nou verder moet zonder hem, er waren ook helemaal geen signalen dat hij niet meer wilde. Gewoon opeens pats boem over. Ik heb hem gisteravond nog even gesproken (we werken nog 3 weken allebei bij de zelfde supermarkt, waar ik gelukkig snel weg ben). We zijn gewoon vanaf het begin ook te vaak samen geweest, we zaten altijd bij elkaar. Maar de laatste jaren was dit veel minder, maar toch kon ik er altijd van op aan dat hij er voor me was, dat als er iets kut ging in m'n leven dat ik naar hem toe kon om even te praten of gewoon lekker te zeiken dat ik zo zielig ben. Ik ben niet alleen mijn vriendje maar ook mijn beste vriend kwijt nu. En vooral die beste vriend waar ik altijd zo mee kon lachen ga ik onwijs missen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:10 schreef Lallend het volgende:
[..]
Welkom en sterkte.. Kan mij goed voorstellen dat jij je nu wanhopig voelt en niet weet hoe verder te gaan. Denk omdat jij nog vrij jong bent en eigenlijk tijdens deze levensfase nog niet het vrijgezellen bestaan hebt geproefd dat je juist dit als doel kunt stellen om te ervaren. Ga genieten van het niet gebonden zijn en zoek nieuwe contacten. Ga dingen doen die je tijdens je relatie niet kon doen.
Wel word je gevormd door de gebeurtenissen die zich voltrekken in je leven en zie het als een mooie tijd die blijkbaar echt gewoon afgesloten moet worden. Leer ervan en ga op zoek naar je ware 'ik'.
Mocht je echt moeite hebben om er een punt achter te zetten dat het voorbij is kun je eventueel het volgende topic lezen: Centraal "ik ben gedumpt, en nu?" topic
Hierin zul je echt op de feiten gedrukt worden. Des te sneller dat je inziet dat het voorbij is, des te sneller zul je er overheen zijn of er vrede mee hebben.
Je bent altijd welkom mocht je de behoefte hebben om het van je af te schrijven. [ afbeelding ]
Dat denk ik ook wel is ja...Het was ook een aparte week wat dat betreft. Vorige week zondag is zij hier voor het eerst geweest nadat ik sinds begin april hier woon. Ze zou nog altijd is komen kijken...was een leuke en gezellige avond en had haar ook al een tijd niet gezien. De dagen erna elke dag wel contact gehad op msn en donderdag zelfs weer afgesproken en toen tot 1uur s'nachts aan de ijssel gezeten.quote:
Vreselijk kut dat gevoel, ik heb dat nu na 2 maanden nog steeds. Soms voel ik me prima, soms voel ik me gewoon helemaal kut. Toch laat ik nooit iets aan haar merken want ik hoop stiekem gewoon nog op die vriendschap over een tijdje, wetende dat mijn ex gewoon een goed persoon is zonder problemen.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:42 schreef Bloempje. het volgende:
[..]
Ik heb t gelezen maar ik kan me nog niet voorstellen dat me dat gaat lukken, wat me vrij logisch lijkt. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe ik nou verder moet zonder hem, er waren ook helemaal geen signalen dat hij niet meer wilde. Gewoon opeens pats boem over. Ik heb hem gisteravond nog even gesproken (we werken nog 3 weken allebei bij de zelfde supermarkt, waar ik gelukkig snel weg ben). We zijn gewoon vanaf het begin ook te vaak samen geweest, we zaten altijd bij elkaar. Maar de laatste jaren was dit veel minder, maar toch kon ik er altijd van op aan dat hij er voor me was, dat als er iets kut ging in m'n leven dat ik naar hem toe kon om even te praten of gewoon lekker te zeiken dat ik zo zielig ben. Ik ben niet alleen mijn vriendje maar ook mijn beste vriend kwijt nu. En vooral die beste vriend waar ik altijd zo mee kon lachen ga ik onwijs missen.
Ja ik hoop dat dat gaat lukken ooit. Maar nu hoop ik alleen nog maar dat ie kruipend terugkomt dat ie een fout gemaakt heeft. Maar dat zit er niet in ben ik bang. Het is gewoon onwijs raar allemaal, ik heb voor hem dus ook maar 1 vriend gehad, dus misschien is het wel beter om een tijdje niemand te hebben. Dat ik niet op m'n veertigste opeens zit van ja verdomme, waarom heb ik altijd een vriend gehad en ben ik niet leuk gaan feesten toen ik nog jong was. Maar ik was gewoon reuze gelukkig met m, ik kon vreselijk met m lachen.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:39 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
Vreselijk kut dat gevoel, ik heb dat nu na 2 maanden nog steeds. Soms voel ik me prima, soms voel ik me gewoon helemaal kut. Toch laat ik nooit iets aan haar merken want ik hoop stiekem gewoon nog op die vriendschap over een tijdje, wetende dat mijn ex gewoon een goed persoon is zonder problemen.
Ja, bij mij zei ze precies hetzelfde, dat van 'ik vind het ook niet leuk'. Pas achteraf realiseerde ik me dat als ik een paar kleine dingetjes anders had gedaan in de relatie dat het helemaal niet nodig geweest was. Maargoed, na een paar weken zei ze dat me nu 'anders' zag, oftewel dat ik even niets goeds meer kon doen bij haar.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:53 schreef Bloempje. het volgende:
[..]
Ja ik hoop dat dat gaat lukken ooit. Maar nu hoop ik alleen nog maar dat ie kruipend terugkomt dat ie een fout gemaakt heeft. Maar dat zit er niet in ben ik bang. Het is gewoon onwijs raar allemaal, ik heb voor hem dus ook maar 1 vriend gehad, dus misschien is het wel beter om een tijdje niemand te hebben. Dat ik niet op m'n veertigste opeens zit van ja verdomme, waarom heb ik altijd een vriend gehad en ben ik niet leuk gaan feesten toen ik nog jong was. Maar ik was gewoon reuze gelukkig met m, ik kon vreselijk met m lachen.
Dat ie dan ook nog zegt: ik vind het ook niet leuk. Ja eikel, doe het dan niet. Maar verder kan ik gewoon niet boos op m worden, ik vind m nogsteeds gewoon heel aardig.
Spreek jij je ex nu nog? Of totaal geen contact meer gehad nadat het uit is gegaan?
Alsnog al een uur wakker nu, geef de slaap maar op voor vannacht....quote:Op maandag 14 juni 2010 00:17 schreef Cocktailprikker het volgende:
even aangeschoten een tvp voor het slapen gaan![]()
misschien morgen een verklaring
Dat is ook lekker klote dan, zij verbreekt de relatie en dan kan jij even niks goed doen. Hoewel ik het aan de ene kant ook wel snap, met mijn enige andere ex heb ik na een tijdje gezegd dat ie echt op kon rotten. Hij maakte me gewoon helemaal gek met z'n gezeik dat ie me zo mist. Dat ben ik dan ook echt niet van plan te doen nu. Ik ga m niet ontwijken, maar ik ga ook niet aan z'n kop zeuren van wat heb je nou gedaan. Dan verpest ik helemaal de kans dat het ooit nog goed komt.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:17 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
Ja, bij mij zei ze precies hetzelfde, dat van 'ik vind het ook niet leuk'. Pas achteraf realiseerde ik me dat als ik een paar kleine dingetjes anders had gedaan in de relatie dat het helemaal niet nodig geweest was. Maargoed, na een paar weken zei ze dat me nu 'anders' zag, oftewel dat ik even niets goeds meer kon doen bij haar.
In die tijd daarna zocht ik nog wel eens sporadisch warmte, maar dan was het telkens gewoon een bitch. Een maand daarna (nu 2 weken geleden) voor het eerst weer normaal gesproken, en toen heb ik gezegd dat ik graag nog even wat afstand wilde houden, overigens tegen mijn gevoel in. Soms is dat zwaar, maar uiteindelijk sta ik er beter voor als ik weer een keer toenadering zoek.
Onthoud dat het nu nog mogelijk is dat hij je gaat missen, als je even koud blijft en niks laat horen. Doet hij dat niet, dan heb je de kans dat hij het goed verwerkt. Mocht je hem echt nog terugwillen dan is dat na een bepaalde tijd (minimaal een maandje) veel makkelijker. Spreek dan bijvoorbeeld af om iets vriendschappelijks te doen, en dan zul je zien dat bijvoorbeeld fysiek contact heel makkelijk gaat.
Succes
Dat.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:32 schreef goofy_goober het volgende:
Als hij het heeft uitgemaakt alleen maar omdat jullie moeite hadden met seks dan is hij nog geen knip voor de neus waard.
Als je met iemand een hele tijd lief en leed hebt gedeeld moet je ook nu begrip hiervoor hebben.quote:Op maandag 14 juni 2010 14:33 schreef Techno het volgende:
Is er ook een topic voor ex'en die jou niet kunnen/willen loslaten?
Ik denk dat dat lang niet altijd gebeurt.Bij mij volgens mij ook niet echt..Het ging meer van haar kant uit maar ik moet er begrip voor opbrengen bij alles maar als ik zeg nog wel is ups en downs te hebben dan is het bij een down momentje gelijk weer de negeer modus aan en is ze kortaf of reageert helemaal niet. Wil ze geen contact omdat ze bang is dat ik haar niet kan loslaten..quote:Op maandag 14 juni 2010 14:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Als je met iemand een hele tijd lief en leed hebt gedeeld moet je ook nu begrip hiervoor hebben.
Klopt, maar dat is niet de enige reden, of dat zei hij ten minste dat dat absoluut niet zo was en dat geloof ik van m. Maar het is gewoon klote dat ik het m nu eindelijk verteld heb en dat het te laat is. Want dit was wel een groot probleem, maar niet het enige waar we ooit ruzie over hadden. We praatten gewoon te weinig met elkaar. Als me iets dwars zat zei ik het niet en andersom.quote:
Jammer is dat. Sommige jongens snappen het gewoon niet. Als het bij jou steeds veel weerstand opriep dan heeft hij het totaal niet goed benaderd. Jongens zien meisjes dan snel als 'masturbatiespeeltje', in plaats van dat ze er iets speciaals van maken. Daar raakt hij alleen maar gefrustreerd van, en jij voelt je gebruikt.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:11 schreef Bloempje. het volgende:
[..]
Dat is ook lekker klote dan, zij verbreekt de relatie en dan kan jij even niks goed doen. Hoewel ik het aan de ene kant ook wel snap, met mijn enige andere ex heb ik na een tijdje gezegd dat ie echt op kon rotten. Hij maakte me gewoon helemaal gek met z'n gezeik dat ie me zo mist. Dat ben ik dan ook echt niet van plan te doen nu. Ik ga m niet ontwijken, maar ik ga ook niet aan z'n kop zeuren van wat heb je nou gedaan. Dan verpest ik helemaal de kans dat het ooit nog goed komt.
Ik heb nu alleen enorm het gevoel dat het mijn schuld is, ook al zegt hij van niet. Het grootste probleem bij ons was namelijk seks. Hij wilde maar ik blokkeerde op de een of andere manier. We deden het wel, maar heel weinig op het laatst. Ik heb heel lang niet gesnapt hoe dit nou kon, tot ik eens goed na ging denken. Ik had alle dingen die ik met m'n ex meegemaakt had op de een of andere manier zo ver weg gestopt dat ik het echt niet meer wist allemaal. Maar hij heeft me dus soort van gedwongen. Niet van "niet zeiken kreng en nu neuken"maar ik durfde nooit nee te zeggen hoewel ik er helemaal nog niet aan toe was (ik was dus 15, wist ik veel, ik dacht het hoort zo, toen ik nog in de relatie zat had ik het ook niet zo door). Dit heb ik mijn nieuwe ex pas vrijdagavond verteld, op het moment dat hij het uitmaakte. Ik wilde het hem echt eerder vertellen, maar dat ging gewoon niet. Niet iets waar je makkelijk over praat. Dus dat komt er ook nog eens bij, het gevoel dat ie me laat stikken nu ik het eindelijk heb durven vertellen. Maar het komt natuurlijk niet alleen daardoor, of dat zei hij ten minste. Maar ik weet gewoon zeker dat als ik dit eerder verteld had en we er over hadden kunnen praten, dat het dan heel anders gelopen had. Of dan hadden we ten minste allebei een eerlijke kans gehad om het nog te proberen te redden. Want als je zo iets niet van de ander weet dan snap ik ook wel dat ie er stapelgek van werd.
En nou heb ik vannacht ook nog gedroomd dat alles weer goed was. Dit word een topdag
Maar wil je nu je ex nog terug? Of wil je echt een vriendschap op proberen te bouwen? Ik vraag me echt af of dat laatste kan namelijk. Ik weet wel van mensen die echt gewoon goede vrienden zijn met hun ex, maar ik snap niet hoe die het voor elkaar krijgen.
Dat jullie niet goed met elkaar praatten zijn jullie beide schuldig aan. Maar dat hij daardoor jou pushte tot seks is echt zijn fout en daardoor verdient hij geen sympathie. Iemand pushen tot (zo)iets is nooit goed te praten.quote:Op maandag 14 juni 2010 16:52 schreef Bloempje. het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is niet de enige reden, of dat zei hij ten minste dat dat absoluut niet zo was en dat geloof ik van m. Maar het is gewoon klote dat ik het m nu eindelijk verteld heb en dat het te laat is. Want dit was wel een groot probleem, maar niet het enige waar we ooit ruzie over hadden. We praatten gewoon te weinig met elkaar. Als me iets dwars zat zei ik het niet en andersom.
Maar was het seksprobleem overheersend voor hem om het uit te maken?quote:Op maandag 14 juni 2010 16:52 schreef Bloempje. het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is niet de enige reden, of dat zei hij ten minste dat dat absoluut niet zo was en dat geloof ik van m. Maar het is gewoon klote dat ik het m nu eindelijk verteld heb en dat het te laat is. Want dit was wel een groot probleem, maar niet het enige waar we ooit ruzie over hadden. We praatten gewoon te weinig met elkaar. Als me iets dwars zat zei ik het niet en andersom.
Dat dus.. ben het hier volkomen mee eens. Jij verdiend echt beter! Zie het als een leermoment in je leven waarbij je voor jezelf helder krijgt wat je wel of niet van een ander verwacht en zie daardoor ook je eigen struikelpunten en leer daar ook van. Net zoals je nu aangeeft dat je communicatie te wensen over laat. Dit zijn punten die je juist aan moet kaarten als je in een nieuwe relatie zit. Juist door dit soort tegenslagen zal het geluk des te groter zijn omdat je dan weet waar je het voor doet!quote:Op maandag 14 juni 2010 17:40 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat jullie niet goed met elkaar praatten zijn jullie beide schuldig aan. Maar dat hij daardoor jou pushte tot seks is echt zijn fout en daardoor verdient hij geen sympathie. Iemand pushen tot (zo)iets is nooit goed te praten.
Goedzo! Dat is een belangrijke stap dat je voor jezelf zorgt en jezelf als uitgangspunt neemt tussen jullie twee.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:39 schreef melanie_x het volgende:
Het is nu bijna 3 maanden uit met mijn ex. Hij bleef maar zeggen dat hij niet zonder me kon leven enzovoort en dit trok ik echt niet meer. Ik had al gezegt dat hij me mijn rust moest gunnen maar dit lukte hem blijkbaar niet. Ruim een week geleden heb ik hem geblokkeerd en verwijderd van msn en hebben we geen contact meer. Ik voel me eerlijk gezegd stukken beter nu!
Dat zou ik mischien ook is moeten doen maar weet dat ik dat toch niet doe/kan. In dit geval ben ik dan degene die het moeilijker heeft al zeg ik niet dagelijks of wekelijks dat ik niet zonder kan. Ik hou me opzich juist al kalm maar toch heb ik die drang wel is en afwisselend te grote downs voor mezelf...tijd zonder alles qua contact zou niet eens zo slecht zijn. Ik zie haar in ieder geval over 2 weken hoe dan ook toch wel weer.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:30 schreef Lallend het volgende:
[..]
Goedzo! Dat is een belangrijke stap dat je voor jezelf zorgt en jezelf als uitgangspunt neemt tussen jullie twee.
Ja maar het probleem is dus dat hij niet meer wil. Ik zou er graag aan werken, maar zijn besluit staat vast. Ik hoop dat ie zich nog bedenkt, maar hij zegt zelf dat dit echt niet gaat gebeuren. Hij vind het ook niet leuk, maar het voelt wel beter zo zegt ie. (Dan vraag ik me wel af waarom ie dan toch de twee keer dat we elkaar nog gesproken hadden zo depri/boos weg loopt. Als het je echt weinig kan schelen doe je dat toch ook niet lijkt me, maargoed).quote:Op maandag 14 juni 2010 19:17 schreef goofy_goober het volgende:
Waarom niet? Het probleem is boven water. Als jullie elkaar leuk genoeg vinden dan lijkt me dit juist iets waar je aan kan werken met zijn tweeen.
Ah die heerlijke tweezijdigheid! Wie kent het niet..! Meid, kap het contact wat af voor je eigen bestwil. Dit zal hij naar alle waarschijnlijkheid ook zelf doen wanneer hij het bij iemand anders kwijt kan dan jij.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:36 schreef Bloempje. het volgende:
[..]
(Dan vraag ik me wel af waarom ie dan toch de twee keer dat we elkaar nog gesproken hadden zo depri/boos weg loopt. Als het je echt weinig kan schelen doe je dat toch ook niet lijkt me, maargoed).
Laat hem even alles op een rijtje zetten. Zolang jij er niet over klaagt of hem smeekt bij je terug te komen is de kans groot dat hij binnenkort uit zichzelf contact opzoekt. Aangezien zijn beslissing zo dubbelop is, is de kans groot dat hij je gaat missen.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:03 schreef Bloempje. het volgende:
Ja ik zie m nu ook niet meer als t niet anders kan, daar zit ik echt niet op te wachten even. Hij belt/smst/wat dan ook mij gelukkig ook niet nu. Dat snapt ie gelukkig wel, dat ik m even niet hoef te zien. Ik merk wel hoe het loopt allemaal, het is net 3 dagen uit...
Nou, niet om lullig te doen, maar dat zit er sowieso niet in als hij een nieuwe meid aan de spreekwoordelijke haak slaat. Dus zoals nu blijkt werkt jullie 'vriendschapsrelatie' maar van één kant: de zijne. Tja, het is al vaker gezegd, maar het is een verkeerde insteek om met een vriendschap te beginnen als je nog gevoelens hebt voor elkaar... dat werkt (op den duur) niet.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef Tegan het volgende:
Mijn ex is nu nog ruim een week weg. En vandaag jarig. Heb de afgelopen dagen heel veel nagedacht over ons. En over onze relatie momenteel. Ik mis hem momenteel echt heel erg, omdat ik ondertussen weer gewend was om hem meerdere keren per week te zien (als vrienden). Ik denk dat zoiets aangeven bij hem niet echt helpt, het lijkt wel alsof hij mij veel meer loslaat dan ik hem. Contact komt vaker van mij dan van hem. Wat niet erg is ofzo, meer nu ik er zo over nadenk is het ook niet echt een gezond iets. Ik voel nog gewoon zoveel voor hem. En hij beantwoord dat maar half. Maar op van die momenten dat ik niet eens te horen krijg dat hij veilig is geland, of alleen hoor wanneer hij precies terugkomt als ik dat vraag. Of dat ik gewoon geen proper afscheid heb kunnen nemen, terwijl hij anderhalve week weg ging. met dat soort dingen zit ik dan wel erg. Terwijl het toch maar een vriendschap is enzo. Ik weet het ff allemaal niet. Misschien toch even contact verbreken, maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon dat hij alles met me wil delen, zoals eerst.
Als je je er nu al zo rot bij voelt... dan denk ik niet dat je dat wil.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:44 schreef Ventilator het volgende:
Bah, vervelend dat zij een week op vakantie was, en het de chilste week van mn leven was sinds t uit was! Lekker smsen, flirten, doen en gaan wat ik wil. En nou is ze terug, en ze belde net.Ze wil samen naar de Efteling. En ik wil dat ook, of niet?
Denk dat ik het hier wel mee eens ben ja. Wat je wel kunt zeggen (mocht je geen drama willen) is dat je er geen prettig gevoel bij hebt gezien de recente gebeurtenissen en kun je aangeven dat je eventueel over 6 of 12 maand wel weer open zou kunnen staan voor dergelijke ondernemingen. Tot dan zou ik eerder aanraden om even 2 uur met z'n 2en op een terrasje te gaan zitten ofzo en andere KORTE ontmoetingen te houden mochten jullie hier beide behoefte aan hebben.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:54 schreef Just-Lost het volgende:
[..]
Als je je er nu al zo rot bij voelt... dan denk ik niet dat je dat wil.
Je verstand wil waarschijnlijk wel, maar als jij na zo'n ontmoeting weer een paar dagen van slag bent.. dan is je gevoel er niet klaar voor.
Tuurlijk wil jij ook graag die vriendschap, maar is dat die pijn telkens waard?
Nog steeds aan het twijfelen wat ik moet doen. Hij komt zaterdag terug. En dan moet ik een beslissing hebben gemaakt vind ik. Heb hem alleen nog even gesproken op zijn verjaardag, verder probeer ik nu ff niets van me te laten horen, maakt de beslissing alleen maar moeilijker.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:26 schreef goofy_goober het volgende:
Is Tegan er ondertussen alweer een beetje bovenop gekomen?
welke beslissing wil je ook alweer maken :pquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:28 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nog steeds aan het twijfelen wat ik moet doen. Hij komt zaterdag terug. En dan moet ik een beslissing hebben gemaakt vind ik. Heb hem alleen nog even gesproken op zijn verjaardag, verder probeer ik nu ff niets van me te laten horen, maakt de beslissing alleen maar moeilijker.
Of ik wel zo door kan gaan als vrienden terwijl ik toch dingen mis die ik niet ga krijgen. En of ik dan beter alle contact kan verbreken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
welke beslissing wil je ook alweer maken :p
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |