quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:27 schreef Stiemie het volgende:
Karin ik zat nog even na te denken over wat je schreef over de yoghurt voor Lars. Mag hij ook geen geitenyoghurt? Dat verkopen ze bij ons bij AH. Ik heb Linde een tijdje geitenmelk gegeven in plaats van gewone koemelk omdat ze toen vaak verkouden was en koemelk zorgde voor meer slijm dan de geitenmelk.
En Amélie en Graeme weer goedgekeurd bij het cb![]()
Esmee krijgt het eten nu echt door
Net gewoon bijna een halve boterham met smeerkaas gegeten. Echt als ze het zelf mag doen eet mevrouw het dus wel
Nu zei het cb dat we na het brood nog een flesje mochten aanbieden. Alleen heb ik zo'n fles-aholic dat die hele fles ook gewoon nog op gaat. Hoe doen jullie dat? Kleinere fles geven of gaat ze vanzelf minderen?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
dat zouden we kunnen proberen, maar ook daarbij is het de vraag of hij er tegen kan.
Goed zeg van Esmee! Lekker zelf doen is dus de truc?
En Amelie goed gekeurd! Joepie!
Tess al aan het oefenen voor dr verjaardag
En tjonge zeg, Takkembah, 4 boventanden tegelijk? Arm meisje!
En nog even eenvoor Sorbo! Way to go girl!
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:59 schreef WupWup het volgende:
Mogen wij nog in de OP? Emma is van 23 november '09.
Waardoor ie dat zuurstof gebrek heeft gehad weten ze niet. Hij heeft nog steeds dat ie af en toe stopt met ademhalen. Ze hebben hem al paar keer onderzocht maar kunnen niks vinden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 07:59 schreef Twinkly het volgende:
MeNicole![]()
Wat schrikken zeg. Hoe komt het dat hij zuurstofgebrek heeft gehad de eerste tijd? Heb ik wat gemist of is het niet helemaal duidelijk? Opzich vind ik het wel apart dat ze dat nu al kunnen voorspellen, het brein van een jong kind is nog zo plastisch.
Fijn dat jullie het idd zien zitten. En een half jaar is zo om! En je zal zien dat het echt superhard gaat!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:46 schreef Incantrix het volgende:
Nou, we zijn dus naar het helmpjesspreekuur geweest van het Erasmus en de uitkomst is dat Stef toch wel echt een helmpje kan gebruiken. Het herstel is al begonnen uit zichzelf hoor, dat was al wel duidelijk te zien, maar hij is wel écht heel plat. Volgens de 'keurmeesteres' was het op een schaal van 1 tot 10 een 7 of een 8 zeg maar. We hebben nu dus een printje uitgezocht en gaan binnenkort een telefoontje krijgen om een afspraak te maken en dan gaat het gebeuren.
Ik vind het eigenlijk niet zo erg, om eerlijk te zijn. Ik vind de afplatting wel van dien aard dat ik bereid ben de moeite die we ervoor moeten doen ook te doen en zoals door de helmpjesmaker werd gezegd: de afwijking zoals Stef 'm heeft is voor hen eigenlijk het meest ideaal, omdat deze nog het makkelijkst te corrigeren is. Hij is symmetrisch en heeft verder ook geen bulten of iets, hij is alleen heul plat
En nu wil het kind eten, denk ik zo. Tot zo!
Maf hoor! Echt ik zou het echt heel eng vinden..quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:58 schreef innepin het volgende:
Och Menicolewat een heftig nieuws... En inderdaad, het gevoel dat je nu al weet dat ie het moeilijk zal krijgen lijkt me erg zwaar.
![]()
Stef aan de helm... staat 'm vast heel stoer!Komt helemaal goed joh
Ik zit op werk en D is net met Willow naar de huisarts gegaan, ze had weer stuipachtige bewegingen zoals op onderstaand filmpje, en ze kwam er maar niet uit.Heel fijn allemaal zo'n benigne myonogwatdiagnose, maar om je kind zo in zichzelf gekeerd te zien, met rare dwangmatige bewegingen erbij, is niet leuk
Huisarts kon niets doen, dus ik heb toch maar de KA gemaild. Je weet maar nooit. Muh.
(
Overigens zit ze nu weer gewoon te spelen, aldus de update van D. Maar ze heeft het wel meer dan een uur (!) volgehouden zo.
Dus dat schiet lekker opquote:Gezegd dat er geen duidelijk beeld is van het verloop, en dus ook geen uitsluitsel/advies kan geven . Veeg maar op de hoop benigne infantiele bla bla bla. moment opnames, Kan met pieken of langzaam opbouwen/afbouwen, bla bla bla.. Als je je zorgen maakt langs komen ( om me gerust te laten stellen) Blijven filmen, en tot ziens.
ik ben dan ook zo'n zeikerd hoor.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:31 schreef Ticootje het volgende:
En dan ben ik dus een zeikerd en met zo'n advies neem ik dus geen genoegen... Is er geen andere huisarts in de praktijk?
Nou ja, ik vind het van de huisarts wel goed dat hij zich niet waagt aan dingen waar hij niet voldoende verstand van heeft, maar ik vind wel dat een nieuwe doorverwijzing naar de ka dan op zijn plaats zou zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:31 schreef Ticootje het volgende:
En dan ben ik dus een zeikerd en met zo'n advies neem ik dus geen genoegen... Is er geen andere huisarts in de praktijk?
Ja ze kunnen echt pas zien wat de schade is als hij moet gaan praten. En nog beter als ie 4 jaar is en naar school moet. Want dan moeten de gedeeltes gebruikt worden die beschadigt zijn. Kinderen die dit hebben (1 op de 7000 had de arts het over waarom winnen we niet gewoon de jackpotquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:34 schreef WupWup het volgende:
Goh Nicole, dat is wel heftig nieuws zeg. Het is dus in feite dan maar gewoon afwachten wat de gevolgen zijn begrijp ik?
Hier hetzelfdequote:Op woensdag 2 juni 2010 16:38 schreef WupWup het volgende:
Emma heeft ook nog geen tanden. We hebben het wel al een paar keer gedacht dat het zover was
Uhhhh ik zeg maar niks denk ik. Wij hebben al een maand of 3 slaapellendequote:Op woensdag 2 juni 2010 17:06 schreef mefke79 het volgende:
ik gooi ook alles op tandjes..en zijn het geen tandjes, dan is het vast een faaaaaseeee
effe serieus, duurt die periode van " ik wil niet slapen als ik papa of mama niet zie " lang? Ik ben het nu al beu (na een dag of vier, ik ben echt te ongeduldig)
Een maand of 3? Een maand of 12....!!quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
Uhhhh ik zeg maar niks denk ik. Wij hebben al een maand of 3 slaapellende
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond nog meer hangerigheid en jawel 38,9.... en dan op het CB maar beweren dat verhoging niks met tandjes te maken heeft. Erg toevallig...![]()
Maar goed, ze heeft net wel heel goed gedronken en ze snurkte al (letterlijk) voor ze haar matrasje raakte. Lief smurfje![]()
Jups, mijn moeder had na een hersenbloeding volledige afasie. Kon totaal niet meer praten, niets meer. Op een scan was ook te zien dat d'r hele taalgedeelte in d'r hersenen 'dood' was. De artsen schatten dat d'r spraak 50% zo worden van wat ie ooit geweest was. Nu, een paar jaar later, hoort niemand meer iets aan d'r (hoewel praten haar wel veel energie kost). D'r hersenen hebben een ander deel tot taalgebied gebombardeerd. Vind ik zo bijzonder.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
MeNicole, wat een bericht! Ik zou daar echt heel verdrietig om zijn. Ik bewonder je 'we maken er het beste van'. Wie weet valt het allemaal mee. De hersenen van jonge kinderen zijn flexibel en kunnen verrassende dingen doen. Er zijn gevallen bekend van hersenhelften die functies van andere delen hebben overgenomen na beschadiging (bijvoorbeeld taal).
Oeke en miss_sly, welkom terug!
Miss, wat heb je mooie foto's van Senna in het fototopic geplaatst! En wat knap dat ze los kan staan. Dat heupwiegen doet mijn neefje ook en dat is zó schattig.
Oeke, ik wens je nu al veel plezier met de eerste verjaardag van Kobus. Blijf je hier wel gewoon posten?
Ik heb even geen energie om op iedereen te reageren, maar ik volg jullie allemaal.Na onze vakantie voel ik me vast als herboren.
Krijg nou wat. Ziet dit er nog ziek uit..? Ik geloof dat het zetpilletje z'n werk heeft gedaan.quote:
Met een kleintje kom je je dagen wel door, het vergt zoveel aandacht.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:43 schreef Ssserpente het volgende:
Oek, wat een dagen, meis. Hoe voel je je?
Ik zal het doorgeven, kan ze in d'r spaarpotje kijkenquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:24 schreef Stiemie het volgende:
Lotte ze kosten tussen de 15 en 20 euro ongeveer.
Hij gaat nu nog helemaal nergens heen. We waren net bezig met een gastouder maar lief en ik gaan daar toch maar niet mee door. Een mkdv is dus echt uit voorzorg vast. Maar dat moet ik eerst nog zien. Ik heb het namelijk niet zo op kdven dus ik moet me er echt wel goed bij voelen. Ik weet dat het mkdv wat hier zit pas nieuw is enzo. Dus dat scheeld voor mij hoop ik een stuk. Als hij gaat willen we ook niet te vaak hoor. Maar gewoon voor als we het nodig hebben dat er mensen in de buurt zijn die ons kunnen helpen zeg maar. Tis een beetje moeilijk uit te leggen. Ik wil namelijk niet dat hij een plaats in neemt van een ander kindje diehet harder nodig heeft. Daarom willen we eerst kijken welke beperkingen de kinderen hebben die daar zitten.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:34 schreef sproet-je het volgende:
MeNicole, ik had nog even niet goed terug gelezen. Wat een heftig nieuws hebben jullie gehad zeg. En nu dus al naar een mkdv. Gaat het ook niet goed op een 'gewoon' kdv of is het voorzorg. In ieder geval een![]()
quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:29 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven, kan ze in d'r spaarpotje kijken
Of het echt nodig is weten we idd dus nog niet. Maar de ka heeft ons een aanmelding mee gedaan omdat ze gewoon niet weten hoe het verder gaat. En als het wel goed gaat kun je altijd je plek weer inleveren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:40 schreef Stiemie het volgende:
[..]
MeNicole wat een heftige tijd zo zeg voor jullieIs een medisch kinderdagverblijf echt nodig? Omdat jullie zelf nog maar weinig anders aan hem merken?
Kunnen ze die draadjes niet lostrekken zodra ze tandjes hebben?quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:06 schreef heaven7 het volgende:
Ik kom even binnenstormen met een vraag.. Ik lurk hier wel eens mee en een tijdje terug heb ik gelezen over mogelijke gevaren van die gekleurde rammelaar van de wereldwinkel? Wat was daar ook weer mee? Mijn oppaskindje van bijna 9 maanden heeft er één gekregen van zijn moeder maar ik meende me dus te herinneren dat er iets mee was..
Och Serpente wat naar voor jullie allebeiquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:07 schreef Ssserpente het volgende:
Moggel...![]()
Die opleving van gisteravond was maar van korte duur... Wat een nacht... Ze heeft uren gehuild, ontroostbaar. Kl*te is ook dat ze ineens d'r pyjamapapje niet meer wil. Borstvoeding wel. Gister op het kdv heeft ze zich verslikt tijdens het drinken, of ze kokhalsde, dat weten ze niet precies, en daarna weigerde ze ook pertinent de fles. En nu thuis dus ook weer. Hoop dat het niet doorzet, wan op bv slaapt ze niet door.
D'r oor heeft ook weer gelopen vannacht. En heb er net met de achterkant van een schuifspeldje een hele vieze prop uitgehaald.
Ik denk dat ik onderhand gewoon mijn definitie van een 'slechte nacht' heb aangepast. Als ze zich twee keer meldt heb ik goed geslapen en bij maar één keertje was het een topnacht. En ik ik denk dat verlepte vaatdoek gewoon nu de standaard is bij mijquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:50 schreef Ssserpente het volgende:
Dank je Sorbo, ik met jou, haha. Bij jullie is het zo goed als iedere nacht bal, dus dan mag ik nog in m’n handjes knijpen. Ik zou daar zooo slecht tegen kunnen, hè, ik voel me echt een verlepte vaatdoek na een slechte nacht, zie er niet uit en ben niet te genieten. Hulde aan de moeders die dit volhouden!
Ik heb er eentje en ik vind hem echt IDEAAL!quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:42 schreef Stiemie het volgende:
Oeke ik zou het zo doen als BE. Dan en dan vieren we het. Jullie kunnen dan ook komen. Ga je elkaar dwars zitten, dan vertrek je lekker allebei weer. Het gaat nu even om je kleinzoon dus zet jezelf even opzij wil je?
Oh Claudia lekker op vakantie! Waar ga je heen?
Heeft hier iemand ervaring met zo'n ding?
[ afbeelding ]
Wij gaan binnenkort op vakantie naar een huisje en daarin zit een groot bad. Het leek me ook wel handig voor buiten in het opblaasbadje.
Wat zeg je dat lief!quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:55 schreef Incantrix het volgende:
Oeke, bah, wat verdrietigWel fijn dat je het er even uit hebt kunnen gooien, dat is wel belangrijk. Wij hebben morgen ook een begrafenis. Kost me enerzijds een vrije dag, maar anderszijds is het wel een opvangdag voor Stef dus die kunnen we gewoon wegbrengen en dat vind ik toch ook wel prettig. Hij gaat gewoon naar het KDV zoals hij altijd gaat en hij zal verder niks meekrijgen van de dikke tranen die ik daar ga huilen. Naja, ik dwaal af, ik wens jou enórm veel sterkte hiermee en ik hoop dat je het een plekje zal kunnen geven. Het gat in je hart zal er altijd wel een beetje blijven zitten, maar de herinneringen aan hem zullen dat ook
Ik bedoelde ook niet dat ze misschien tandjes krijgt hoor. Ik bedoelde dat ze misschien wel pap of melk van een lepeltje wil eten ipv uit de fles. Het duurt wel langer, vooral met melkquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:50 schreef Ssserpente het volgende:
Tandjes denk ik niet, Xenia. Ik zie niets in d’r mondje en de laatste keer dat ze tandjes kreeg had ze erg rooie konen.
Ik heb er een gekochtquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb er eentje en ik vind hem echt IDEAAL!Oscar kon nog niet heel goed zitten toen ik ermee begon, maar ik kreeg echt een lamme rug van dat op de grond zitten met badderen.
En in een buitenbadje kan ook prima volgens mij. Althans, ik krijg zo'n badje vol met water nauwelijks opgetild dus het lijkt me sterk dat het kan kantelen dan. Maar goed, dat is een kwestie van uitproberen.
Ik vind het ook heel leuk om ze op die manier samen in bad te doen, kunnen ze een beetje met elkaar spelen enzo. Bij mij in mijn armen is hij toch minder vrij.
Wij gaan nog niet weg hoor, maar zijn wel bezig met de voorbereidingenquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef miss_sly het volgende:
Ow, voor ik het vergeet en te laat ben: claudia fijne vakantie
Stiemie, jullie gaan ook nu een paar dagen weg?
huup, hoe gaat het trouwens met het poepen van Amélie? Zit er verbetering in?
Voorbereidingen zijn de halve pret al, toch?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:42 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Wij gaan nog niet weg hoor, maar zijn wel bezig met de voorbereidingen![]()
Ja, ik heb zoiets. Ze zijn nu in de aanbieding bij Prenatal voor 15 euro.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:19 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee Stiemie. McLaura heeft er een geloof ik. Maar Lotte kan ook prima zo in bad, dus miss. dat eerst proberen? Geen idee of ze duur zijn namelijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |