Het gaat twee kanten op; wat dat aangaat is het tijd dat beide partijen over hun drempel heenstappen. Zoals bv destijds met die 'Roadmap'. Terug naar 'oude grenzen', grote muur eromheen ... Het mooiste zou zijn als beide partijen zouden beseffen dat ze tot elkaar veroordeeld zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Valt me eerder op dat er nogal wat mensen hier alles aangrijpen om israel te veroordelen zonder dat men enige kennis van zaken of historisch besef heeft.
Hm ik kan het nergens anders vinden alleen op die website.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:27 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://ibnlive.in.com/new(...)16743-2.html?from=tn
Om hun woorden waar te makenquote:Op maandag 31 mei 2010 21:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een beetje. Maar waarom zouden andere Arabische landen Palestijnen op moeten vangen?
Dat verdient dus respect, die doen water bij de wijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens heeft Jordanie een lading Palestijnen binnengehaald. Maar dat terzijde.
Klopt maar dat is weer een andere discussie.Het gaat mij erom dat er eens actie komt ipv mooie praatjesquote:Op maandag 31 mei 2010 21:29 schreef KoosVogels het volgende:
Als al die andere staten Palestijnen opvangen dan komen zij niet in de buurt van een eigen staat. Eerder verder verwijderd.
Want daar kwamen ze oorspronkelijk vandaan ? Ging het dáár niet om ? Waarom moesten de moslims nu meteen zo geweldadig reageren op de komst meer joden naar dat stukje land ?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh - dan hadden ze best een stukje Italie kunnen nemen ofzo - of een stuk Duitsland, om de Europeanen nog eens in hun gezicht te spugen..
Filmpje is hier al eerder geweest en zegt verder vrij weinig.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Hele lieve mensen aan boord
http://www.dumpert.nl/med(...)aanval_hulpboot.html
Zoals ik al eerder poste, als boarding party had ik ook geschoten
Zowel Israëliërs als Palestijnen zijn overgeleverd aan de grillen van de machthebbers.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Yep, zou wel wat minder mogen, maar niet gek: deze geweldsuitbarsting gaat tot de kern van de zaak; het heeft met de bezetting te maken.
Hun oorsprong ligt overal en nergens. Sterker nog, oorspronkelijk komt iedereen uit afrika. En nu? Moslims reageerden niet geweldadig op de komst van Joden naar het stukje land, ze reageerden geweldadig op het uitroepen van een staat.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef deedeetee het volgende:
Want daar kwamen ze oorspronkelijk vandaan ? Ging het dáár niet om ? Waarom moesten de moslims nu meteen zo geweldadig reageren op de komst meer joden naar dat stukje land ?
Als moslims een stuk van Nederland bezetten, een staat uitroepen en vervolgens de oorspronkelijke bevolking totaal isoleren, dan mag je weer terug komen met dat voorbeeld.quote:Wij zijn ook niet allemaal blij met de aanwas van moslims hier in Nederland maar daarom slaan we toch niet aan het moorden !
Dank je voor de 15e repost van dit filmpje Pietverdriet, getuigt van kennis van zaken en historisch besef.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:
En nu beschikken de Koerden in Irak over autonomie. Het zijn vooral de Koerden in de andere landen die voor autonomie strijden.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:26 schreef Tarak het volgende:
[..]
Kijk maar naar wat er in Irak nu gebeurt, de verschillende volken die streven naar autonomie voor hun eigen volk. Of de Koerden die toch echt bestaan als apart volk ook al hebben ze geen eigen territorium.
Nu zijn ze er echter wel. Je kunt ze moeilijk wegdenken.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:57 schreef Tarak het volgende:
[..]
Teruggeven aan de inwoners van de Palestijnse gebieden? Maar dat gebied is toch altijd van Egypte hiervoor geweest? Het is nooit onafhankelijk geweest, er bestond zelfs niet zoiets als een Palestijns volk 60 jaar geleden, dat heette gewoon Egyptenaren.
En wat zijn dat voor landen? Noord-Korea wordt ook door buurlanden gesteund (Rusland en China). Gewoon omdat ze zo lief zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:58 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Buurlanden van Israël steunen de blokkade zelfs.
Wie is Nonie Darwish?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:16 schreef Tarak het volgende:
[..]
Om de uit Gaza (GAZA!!) afkomstige Nonie Darwish te citeren:
Fragment om 1:25
Zijn we in ieder geval van het gezeik af of Turkije wel of niet bij EU moet.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:27 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://ibnlive.in.com/new(...)16743-2.html?from=tn
Dat is de natuurlijke manier van naar een 'volk' groeien. Vroeger ging dat gewoon doordat er een heerser was die gebieden veroverde en dit aan zijn rijk voegde. Als dit rijk lang genoeg als één gebied bleef bestaan, had je uiteindelijk een volk. Ondanks dat dit van oorsprong natuurlijk niet één volk was.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:26 schreef Tarak het volgende:
[..]
De afkappunten zijn helaas te willekeurig geweest, maar die volken bestonden al wel. Kijk maar naar wat er in Irak nu gebeurt, de verschillende volken die streven naar autonomie voor hun eigen volk. Of de Koerden die toch echt bestaan als apart volk ook al hebben ze geen eigen territorium. Er woonden wel diverse bedoeïenen groepen in het gebied wat bekend stond als Palestina, maar die vormden niet één apart volk. Zoals je bijvoorbeeld in Afghanistan wel diverse bedoeinen hebt die één volk vormden.
Een volk is niet een willekeurige groep inwoners van een gebied, een volk is een begrip met aparte kenmerken waar "Palestijnen" op geen enkele wijze aan voldoen.
Lekker relevant voor dit topic. Probeer je de aandacht af te leiden van de Israëlische misdaad en bezetting.quote:
Haha! Goede streek, Tarak.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wie is Nonie Darwish?
"Darwish is a strong supporter of Israel, and has founded the group "Arabs for Israel",[10] composed of ethnic Arabs in support of Israel."
http://en.wikipedia.org/wiki/Nonie_Darwish#Arabs_for_Israel
Ik poste wat over het recht om schepen te boarden in tijd van oorlogquote:Op maandag 31 mei 2010 21:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Verlicht ons dan in plaats van met je armoedige oneliners te strooien.
Hoevaak probeer ik je dat niet duidelijk te maken?
Jawel hoorquote:Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef Zith het volgende:Nuance heeft geen plaats in dit soort topics.
Wellicht als een natie adequaat gestraft werd voor haar misdaden dat mensen het minder aandacht zouden geven.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:34 schreef JohnLocke het volgende:
Belachelijk dat deze onzin nu al bijna drie keer zoveel posts heeft als de olieramp
Klopt. Sinds kort komt Turkije meer op voor de Palestijnen wat te danken is aan Erdogan en de islamisten.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:29 schreef msnk het volgende:
[..]
Vragen m.b.t Turkije moet je mij niet vragen, ik ben zo'n ongelofelijke pessimist
Maar kort zou ik zeggen; Nee, maar ze komen meer solidair over dan pak 'm beet S-A.
Het aan de ketting leggen van een Nederlandse vloot in 1917, of gewapend enteren van een schip met onschuldige burgers anno 2010..quote:Op maandag 31 mei 2010 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik poste wat over het recht om schepen te boarden in tijd van oorlog
jij gilt wat over dat er geen oorlog is
Ik herinner je aan de doelstellingen van hamas
jij zegt dat de schepen onder de turke vlag varen
Ik zeg dat dit er niet toe doet, vergelijk het aan de ketting leggen van de zg neutrale Nederlandse vloot in de eerste wereldoorlog
Jij begint weer over wat anders,wat niets met zeerecht te maken heeft, dus dan haak ik af, als je niet inhoudelijk wenst te discussiëren, dan bekijk je het toch lekker?
ah, ja dus, thnx.quote:
Nee, dat is niet alleen vorm, het is een belangrijke reden waarom democratie daar niet werkt. Alleen natiestaten functioneren goed democratisch, zover men daar al mag stemmen (men is bang voor etnische onlusten) stemt men op iemand van het eigen volk, of de eigen stam.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:35 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat is de natuurlijke manier van naar een 'volk' groeien. Vroeger ging dat gewoon doordat er een heerser was die gebieden veroverde en dit aan zijn rijk voegde. Als dit rijk lang genoeg als één gebied bleef bestaan, had je uiteindelijk een volk. Ondanks dat dit van oorsprong natuurlijk niet één volk was.
In dat opzicht zouden 'oorspronkelijke' volken nooit uit meer dan een paar honderd mensen kunnen bestaan.
De Jordanezen van nu hadden vroeger ook niet die naam, maar het is wel een volk, al herbergen ze ook andere volkeren die nu ook 'Jordanezen' heten. Dat is slechts iets qua vorm.
quote:Als je op filistijnen oa gaat googelen kom je wel een eindje. Een volk dat al millennia in dat gebied heeft gewoond.
De vraag is hóe we Noord Korea moeten straffen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:38 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wellicht als een natie adequaat gestraft werd voor haar misdaden dat mensen het minder aandacht zouden geven.
Gelukkig is Israël verder een voorbeeldstaat en geen terreurstaat en doen ze verder niks meer fout. Vandaag was een ongelukje, kan gebeuren. Maar ze bezetten heus niet andermans grondgebied en onderdrukken geen andere volkeren etc.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Beiden een beetje lijkt mij. Israëlische regering + leger houdt er geen koosjere gedachtes op na.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
ah, ja dus, thnx.
Wat ik me af vraag, zou de aanval meer te maken hebben met angst voor een werkelijke dreiging of meer met: als je niet voor ons bent, ben je tegen ons? Ik vind het zo vreemd dat ze aan boord zijn gegaan, tegenhouden in de haven/beletten van het ontschepen of uitladen heeft toch hetzelfde effect?
Ging om welke vlag er gevaren werd, dat dit je niet vrijpleit als je lading vervoert voor een oorlog voerende partij.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het aan de ketting leggen van een Nederlandse vloot in 1917, of gewapend enteren van een schip met onschuldige burgers anno 2010..
Dat is ook geen reden voor moord.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hun oorsprong ligt overal en nergens. Sterker nog, oorspronkelijk komt iedereen uit afrika. En nu? Moslims reageerden niet geweldadig op de komst van Joden naar het stukje land, ze reageerden geweldadig op het uitroepen van een staat.
Hoezo de bevolking totaal isoleren ? Dat hebben ze op dag 1 echt niet al gedaan hoor. Voor zover ik weet werden ze zélf wel meteen al bedreigd en aangevallen. Er staat me iets van bij dat de een of andere leider/moefti de bevolking opriep om maar even uit de weg te gaan totdat de joden waren uitgemoord/verdreven. Dan konden ze weer veilig terug komen. Nou dat liep even anders af......quote:Als moslims een stuk van Nederland bezetten, een staat uitroepen en vervolgens de oorspronkelijke bevolking totaal isoleren, dan mag je weer terug komen met dat voorbeeld.
Men vervoerde geen lading voor een oorlog voerende partij. Ten tweede was het niet in Israelische wateren ("vijandelijk gebied").quote:Op maandag 31 mei 2010 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ging om welke vlag er gevaren werd, dat dit je niet vrijpleit als je lading vervoert voor een oorlog voerende partij.
Maar goed, in dit topic is niet inhoudelijk te discussiëren,
Je hebt je punt gemaakt, de VS heeft het ooit honderd jaar geleden ook gedaan, maar hoe keurt dat dit goed?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ging om welke vlag er gevaren werd, dat dit je niet vrijpleit als je lading vervoert voor een oorlog voerende partij.
Maar goed, in dit topic is niet inhoudelijk te discussiëren,
De VN veiligheidsraad is bijeen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:43 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ik heb het wel gezien. We zien wel hoe het verder gaat. Hopelijk wordt Israël diplomatiek en economisch aangepakt; we gaan kijken wat Turkije doet; hopelijk zullen meer activisten de misdadige blokkade van Gaza proberen te doorbreken middels burgerlijke ongehoorzaamheid; eens kijken hoe dit gaat vallen in Israël; kijken wat de rest van Palestina gaat doen. Maar voor dat alles moet ik wachten, want vooralsnog gebeurt er weinig.
Dit is allemaal verspilde moeite ja, er wordt toch niks gedaan. Net zoals toen met de witte fosfor op burgers.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:43 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ik heb het wel gezien. We zien wel hoe het verder gaat. Hopelijk wordt Israël diplomatiek en economisch aangepakt; we gaan kijken wat Turkije doet; hopelijk zullen meer activisten de misdadige blokkade van Gaza proberen te doorbreken middels burgerlijke ongehoorzaamheid; eens kijken hoe dit gaat vallen in Israël; kijken wat de rest van Palestina gaat doen. Maar voor dat alles moet ik wachten, want vooralsnog gebeurt er weinig.
Dat heeft niets te maken met waarom democratie daar niet werkt. Je kan simpelweg niet van een dictator naar een democratie gaan. Nederland is ook niet overnacht een democratie geworden. Dat kost tijd en moet zo groeien, op natuurlijke wijze. Zeker niet zoals het in Irak is gegaan. Vraag aan de mensen daar of ze blij zijn met de 'democratie' en de dagelijkse moorden en bomaanslagen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:40 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee, dat is niet alleen vorm, het is een belangrijke reden waarom democratie daar niet werkt. Alleen natiestaten functioneren goed democratisch, zover men daar al mag stemmen (men is bang voor etnische onlusten) stemt men op iemand van het eigen volk, of de eigen stam.
Kijk naar wat er nu in Irak gebeurt en de onafhankelijkheidsstrijd die de diverse volken in Irak nu tegen elkaar voeren en de etnische zuivering die plaatsvindt.
Nee, hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine#Boundariesquote:[..]
![]()
![]()
De Filistijnen waren een griekse stam
![]()
Dus jij wilt de Arabieren daar weg hebben en het gebied aan Griekenland teruggeven? De Arabieren kwamen hier pas in de 7e of 8e eeuw.
De bevolking werd weldegelijk vanaf dag 1 gemarginaliseerd. Alles wat er nu gebeurt hangt samen met de ontstaangeschiedenis van Israel - en dus ook de oproep van een dergelijke moefti (als dat al waar is). Kennelijk was dat de enige manier om hun land terug te krijgen. Dat praat niets goed, maar laat gewoon heel netjes de essentie van het conflict zien - en heeft neutraal gezien niets met anti-semitisme of Jodenhaat te maken. Dat is puur een Europese uitvinding.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is ook geen reden voor moord.
Hoezo de bevolking totaal isoleren ? Dat hebben ze op dag 1 echt niet al gedaan hoor. Voor zover ik weet werden ze zélf wel meteen al bedreigd en aangevallen. Er staat me iets van bij dat de een of andere leider/moefti de bevolking opriep om maar even uit de weg te gaan totdat de joden waren uitgemoord/verdreven. Dan konden ze weer veilig terug komen. Nou dat liep even anders af......
Volgens mij is er vaak genoeg gedreigd met sancties waardoor ze hun atoomprogramma weer eens staakten. Dus er was tenminste wel enig effect, al was het voor korte duur.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:41 schreef waht het volgende:
[..]
De vraag is hóe we Noord Korea moeten straffen.
Lading was voor de Palestijnen. Hamas is de Palestijnse regering, Hamas streeft de vernietiging van Israël na, wist niet dat Hamas vrede had gesloten met Israel. Maar wellicht weet jij dat beter. Punt 2 is niet relevant.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Men vervoerde geen lading voor een oorlog voerende partij. Ten tweede was het niet in Israelische wateren ("vijandelijk gebied").
Je vindt het wel leuk he als vrouwen klappen krijgen. Ben je een wifebeaterquote:Op maandag 31 mei 2010 21:46 schreef Den_Haag het volgende:
http://nos.nl/video/16116(...)ische-ambassade.html
Gretta krijgt klapjes![]()
Punt 2 is zeker relevant. Ten tweede behoorde het convooi noch tot Israel noch tot Hamas. Dit doet dan ook een beetje denken aan de actie van Nazi-duitsland op de handelsvloten.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hamas is de Palestijnse regering, Hamas streeft de vernietiging van Israël na, wist niet dat Hamas vrede had gesloten met Israel. Maar wellicht weet jij dat beter. Punt 2 is niet relevant.
Gretta een vrouw noemenquote:Op maandag 31 mei 2010 21:48 schreef Farang het volgende:
[..]
Je vindt het wel leuk he als vrouwen klappen krijgen. Ben je een wifebeater![]()
Hulpgoederen aan het volk dat in Gaza woont.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hamas is de Palestijnse regering, Hamas streeft de vernietiging van Israël na, wist niet dat Hamas vrede had gesloten met Israel. Maar wellicht weet jij dat beter. Punt 2 is niet relevant.
Met Engels heb je ook al moeite?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:48 schreef Farang het volgende:
[..]
Je vindt het wel leuk he als vrouwen klappen krijgen. Ben je een wifebeater![]()
Precies, voorkomen dat ze de haven binnen kunnen of niet kunnen uitladen zou minder agressief zijn geweest. Ik weet niet wat ik zou doen als er in internationale wateren gewapende mensen aan boord zouden komen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:42 schreef msnk het volgende:
[..]
Beiden een beetje lijkt mij. Israëlische regering + leger houdt er geen koosjere gedachtes op na.
Als ze waren geënterd in Israëlische wateren had ik het nog wel gesnapt, omdat ze niet wilden aanmeren, maar om het op deze manier te doen
Boeiend, er zijn honderden Afghaanse burgers omgekomen door Nederlanders, in Afrika zijn de laatste jaren honderdduizenden mensen afgeslacht. Maar mensen gaan een heisa maken over deze zoveelste confrontatie in dit hele oude conflict?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:38 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wellicht als een natie adequaat gestraft werd voor haar misdaden dat mensen het minder aandacht zouden geven.
Fijne vent ben jij Piet. Dus het volk moet lijden omdat Hamas een kloteclub is?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lading was voor de Palestijnen. Hamas is de Palestijnse regering, Hamas streeft de vernietiging van Israël na, wist niet dat Hamas vrede had gesloten met Israel. Maar wellicht weet jij dat beter. Punt 2 is niet relevant.
Nee hoor gewoon van wiki en daarvoor al wat algemene kennis:quote:Op maandag 31 mei 2010 21:45 schreef OldJeller het volgende:
Nee, hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine#Boundaries
Of heb je dit ook allemaal geleerd van je betrouwbare bron: Nonie Darwish?
En we hebben een Godwin.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Punt 2 is zeker relevant. Ten tweede behoorde het convooi noch tot Israel noch tot Hamas. Dit doet dan ook een beetje denken aan de actie van Nazi-duitsland op de handelsvloten.
Ja, omdat de wereldstabiliteit er vanaf hangt.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Boeiend, er zijn honderden Afghaanse burgers omgekomen door Nederlanders, in Afrika zijn de laatste jaren honderdduizenden mensen afgeslacht. Maar mensen gaan een heisa maken over deze zoveelste confrontatie in dit hele oude conflict?
Ik begin niet over iets anders! Ik zeg alleen dat het documen wat jij quote (over het recht schepen te boarden in tijd van oorlog) helemaal niet bestond ten tijde van de eerste wereldoorlog. En jij beweert dat die eerste wereldoorlog toch jouw initiele punt ondersteunt en dat lijkt me sterk als het document dat jouw initiele punt vormt in 1917 nog helemaal niet bestond.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik poste wat over het recht om schepen te boarden in tijd van oorlog
jij gilt wat over dat er geen oorlog is
Ik herinner je aan de doelstellingen van hamas
jij zegt dat de schepen onder de turke vlag varen
Ik zeg dat dit er niet toe doet, vergelijk het aan de ketting leggen van de zg neutrale Nederlandse vloot in de eerste wereldoorlog
Jij begint weer over wat anders,wat niets met zeerecht te maken heeft, dus dan haak ik af, als je niet inhoudelijk wenst te discussiëren, dan bekijk je het toch lekker?
Het was dan ook fout om naar Afghanistan in eerste plaats te gaan. Er is namelijk niks opgebouwd, er zijn alleen meer doden gevallen door onze komst.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Boeiend, er zijn honderden Afghaanse burgers omgekomen door Nederlanders, in Afrika zijn de laatste jaren honderdduizenden mensen afgeslacht. Maar mensen gaan een heisa maken over deze zoveelste confrontatie in dit hele oude conflict?
Volgens mij leef ik nog. En vele miljoenen andere oorspronkelijke inwoners met mij.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:51 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee hoor gewoon van wiki en daarvoor al wat algemene kennis:
"Modern archaeology has also suggested early cultural links with the Mycenean world in Greece.[1]"
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Philistines
De Filistijnen hebben dus niets met de Arabieren te maken die nu wonen in het voormalige Palestina te maken. De Arabieren hebben de meeste oorspronkelijke inwoners verdreven, vermoord of geassimileerd zoals ze dat in heel Noord-Afrika deden.
Ohja? Ze zijn al 60 jaar bezig.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, omdat de wereldstabiliteit er vanaf hangt.
Nu bezorgt "hun" land hen wereldwijd problemen op omdat Israël zich keer op keer misdraagt. Voelen ze zich veiliger met zo'n land dat zich de Joodse staat noemt en pretendeert in hun naam misdaden te plegen?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De joden die er nog over waren na de laatste grote massamoord bedoel je ? Die voelden zich in Europa niet zo veilig meer en wilden graag een eigen land hebben.
Misschien is dat laatste wel het echte probleem, dat het zo'n oud conflict is wat makkelijk opgelost kan worden als Israël zich niet meer misdraagt.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
We merken het anders nog dagelijks. 9/11 vloeit bijvoorbeeld direct voort uit dit conflict. En uit 9/11 vloeide direct de oorlogen in Afghanistan en Irak voort.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:57 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Als de wereldstabiliteit ervan afhing hadden we het onderhand wel gemerkt...
Je bent waarschijnlijk wel geassimileerd tot de Arabische Godsdienst.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij leef ik nog. En vele miljoenen andere oorspronkelijke inwoners met mij.
Dat gaat niet om land, dat gaat om een niet-islamitische staat in een gebied wat ooit islamitisch was.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:58 schreef Farang het volgende:
[..]
Misschien is dat laatste wel het echte probleem, dat het zo'n oud conflict is wat makkelijk opgelost kan worden als Israël zich niet meer misdraagt.
"has also" discutabel, een hypothese dus. Maar vooralsnog is dat niet het belangrijkste wat over dat volk bekend is en jij trekt die conclusie. Knap.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:51 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee hoor gewoon van wiki en daarvoor al wat algemene kennis:
"Modern archaeology has also suggested early cultural links with the Mycenean world in Greece.[1]"
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Philistines
De Filistijnen hebben dus niets met de Arabieren te maken die nu wonen in het voormalige Palestina te maken. De Arabieren hebben de meeste oorspronkelijke inwoners verdreven, vermoord of geassimileerd zoals ze dat in heel Noord-Afrika deden.
Dat heeft er vrij weinig mee te maken (zeker als we de kolonisatie-geschiedenis gaan bekijken). Maar daarvoor moet je natuurlijk wel je anti-islamitische bril afdoen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:59 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat gaat niet om land, dat gaat om een niet-islamitische staat in een gebied wat ooit islamitisch was.
Trollquote:Op maandag 31 mei 2010 21:58 schreef Tarak het volgende:
Maar goed, het zou wel goed zijn als de inwoners van Gaza massaal hun excuses aan Israel zouden aanbieden. Het is immers nogal schokkend wat ze hebben gedaan.
Het wordt natuurlijk wel een issue als er echt weer een gewapend conflict ontstaat en er andere landen zijn die zich er mee gaan bemoeien. Dit zou een aanleiding kunnen zijn voor repercussies.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:57 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Als de wereldstabiliteit ervan afhing hadden we het onderhand wel gemerkt...
Daar valt over te discussiëren lijkt me.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We merken het anders nog dagelijks. 9/11 vloeit bijvoorbeeld direct voort uit dit conflict. En uit 9/11 vloeide direct de oorlogen in Afghanistan en Irak voort.
Hamas heeft nog geen 24 uur geleden aangegeven hun strijd te willen staken als Israël optieft naar de grenzen van voor 1967, de Israëliërs hebben alles verpest door vredesactivisten af te slachten.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:59 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat gaat niet om land, dat gaat om een niet-islamitische staat in een gebied wat ooit islamitisch was.
De 3 monotheistische godsdiensten komen allen uit het Midden-Oosten. Zijn de Westerse landen dan ook geassimileerd?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:58 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Je bent waarschijnlijk wel geassimileerd tot de Arabische Godsdienst.
In wat voor zin?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:00 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Daar valt over te discussiëren lijkt me.
Vertel, op basis waarvan. Of hoe verhoudt dat zich tot deze gebeurtenis?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:58 schreef Tarak het volgende:
Maar goed, het zou wel goed zijn als de inwoners van Gaza massaal hun excuses aan Israel zouden aanbieden. Het is immers nogal schokkend wat ze hebben gedaan.
Het was een van de hoofd-redenen. Tezamen met de Amerikaanse onvoorwaardelijke steun aan Israel en permanente aanwezigheid in het Midden-Oosten.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:02 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
In hoeverre 9/11 een direct gevolg is. Lijkt mij dat er ook een hoop andere factoren spelen.
Maar nu heb jij de oogkleppen op. Israël mogen we uiteraard niet op haar woord geloven, maar Hamas kennelijk wel?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:01 schreef Farang het volgende:
[..]
Hamas heeft nog geen 24 uur geleden aangegeven hun strijd te willen staken als Israël optieft naar de grenzen van voor 1967, de Israëliërs hebben alles verpest door vredesactivisten af te slachten.
Ja, ik heb een hekel aan alle opdringerige Godsdiensten die plaatselijke culturen en gebruiken vernielen, met name de abrahamistische geloven dus. Daar maak ik geen onderscheid in.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De 3 monotheistische godsdiensten komen allen uit het Midden-Oosten. Zijn de Westerse landen dan ook geassimileerd?
Het was puur en alleen de aanwezigheid en invloed van Amerikanen in het Midden Oosten. Bin Laden zal net als de meeste moslims vrij weinig geven om Palestijnen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het was een van de hoofd-redenen. Tezamen met de Amerikaanse onvoorwaardelijke steun aan Israel en permanente aanwezigheid in het Midden-Oosten.
Hamas bezet niet andermans land. Israël wel.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:04 schreef waht het volgende:
[..]
Maar nu heb jij de oogkleppen op. Israël mogen we uiteraard niet op haar woord geloven, maar Hamas kennelijk wel?
De plaatselijke gebruiken zijn anders nogsteeds aanwezig. Dat maakte de verspreiding van de godsdiensten dan ook een stuk makkelijker.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:04 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ja, ik heb een hekel aan alle opdringerige Godsdiensten die plaatselijke culturen en gebruiken vernielen, met name de abrahamistische geloven dus. Daar maak ik geen onderscheid in.
http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli-occupied_territoriesquote:Op maandag 31 mei 2010 20:46 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Wat bezet Israël dan? Er zijn alleen veiligheidsbuffers.
quote:Op maandag 31 mei 2010 22:05 schreef waht het volgende:
[..]
Het was puur en alleen de aanwezigheid en invloed van Amerikanen in het Midden Oosten. Bin Laden zal net als de meeste moslims vrij weinig geven om Palestijnen.
quote:"We swore that America wouldn't live in security until we live it truly in Palestine . This showed the reality of America, which puts Israel's interest above its own people's interest. America won't get out of this crisis until it gets out of the Arabian Peninsula , and until it stops its support of Israel." -Osama bin Laden, October 2001
Dat niet, wel verzuild en bang gemaakt, propaganda is geen van de groeperingen vreemd denk ik.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De 3 monotheistische godsdiensten komen allen uit het Midden-Oosten. Zijn de Westerse landen dan ook geassimileerd?
Voor hun aanval op Israelische militairen natuurlijk. In Nederland zou ook de marine terecht ingeschakeld zijn. Zelf een aanval van de marine uitlokken en dan janken dat het ook gebeurt? Hou toch op.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:02 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Vertel, op basis waarvan. Of hoe verhoudt dat zich tot deze gebeurtenis?
Ik vroeg me al af : waar blijven de Nazi vergelijkingen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Punt 2 is zeker relevant. Ten tweede behoorde het convooi noch tot Israel noch tot Hamas. Dit doet dan ook een beetje denken aan de actie van Nazi-duitsland op de handelsvloten.
Ze hadden het volste recht om daar te varen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Voor hun aanval op Israelische militairen natuurlijk. In Nederland zou ook de marine terecht ingeschakeld zijn. Zelf een aanval van de marine uitlokken en dan janken dat het ook gebeurt? Hou toch op.
En jij kan het weten, je hebt alle moslims geïnterviewd en om hun mening gevraagd.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:05 schreef waht het volgende:
[..]
Bin Laden zal net als de meeste moslims vrij weinig geven om Palestijnen.
Waarom zou een dergelijke vergelijking niet kunnen, terwijl andere historische vergelijkingen uit 1917 wel goed zijn?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af : waar blijven de Nazi vergelijkingen.
hey wat mij betreft welquote:Op maandag 31 mei 2010 21:16 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Gesteld dat dit klopt, geldt natuurlijk ook dat Israël zich aan de regels moet houden (die tig VN-besluiten bijvoorbeeld...)
Dat klopt, de actie is namelijk op andere gronden niet legitiem.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
hey wat mij betreft wel
maar je kunt niet stellen dat deze actie tegen de internationale maritieme wet is simpelweg omdat ze andere VN besluiten naast zich neerleggen ... beetje vreemde argumentatie
Omdat het zo ontzettend afgezaagd is altijd weer de nazi 's erbij te slepen.Je kunt het natuurlijk best doen hoor. Maar verwacht dan niet dat je verder nog serieus wordt genomen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou een dergelijke vergelijking niet kunnen, terwijl andere historische vergelijkingen uit 1917 wel goed zijn?
Dat mag je vinden.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat het zo ontzettend afgezaagd is altijd weer de nazi 's erbij te slepen.
Ze zullen vanaf nu wel wachten tot ze in de territoriale wateren zijn. Dan hebben ze alle recht.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:43 schreef Monidique het volgende:
mwah, slap voorbeeldquote:Op maandag 31 mei 2010 21:09 schreef msnk het volgende:
[..]
Nou ja, als een schurkenstaat als N-K of Iran iets wil doen in neutrale wateren, staat de wereld op zijn kop. Zoiets.
zie het ook niet meerquote:[..]
Dat zag ik niet, maar ik heb dus door de tekst gesearched (geen zin om alles te lezen ben moe) maar ik kan niks vinden over Neutral Waters
http://en.wikipedia.org/wiki/International_watersquote:Ships sailing the high seas are generally under the jurisdiction of the flag state;[2] however, when a ship is involved in certain criminal acts, such as piracy,[3] any nation can exercise jurisdiction under the doctrine of hostis humani generis.
Turken zijn Arabieren. Tarak's wijsheid kent geen grenzen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:37 schreef Tarak het volgende:
Waarom deden ze dat nu? Wilden die bemanning gewoon een relletje uitlokken en wederom weer het eeuwige arabische slachtoffer uithangen?
Jij deed dat toch ook. De nazi's waren zo wreed en hebben de joden vervolgd, de joden wilden een eigen land en hebben vervolgens de Palestijnen uitgekozen als hun slachtoffer.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat het zo ontzettend afgezaagd is altijd weer de nazi 's erbij te slepen.
De vloot bestond uit Nederlanders, Amerikanen, Grieken, Zweden, Belgen, Turken, Israëliers, Britten en nog een hoop andere nationaliteiten.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Voor hun aanval op Israelische militairen natuurlijk. In Nederland zou ook de marine terecht ingeschakeld zijn. Zelf een aanval van de marine uitlokken en dan janken dat het ook gebeurt? Hou toch op.
joh ... bron?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt, de actie is namelijk op andere gronden niet legitiem.
Dat slaat echt als een tang op een varken, leer eens begrijpend lezen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:17 schreef Farang het volgende:
[..]
Jij deed dat toch ook. De nazi's waren zo wreed en hebben de joden vervolgd, de joden wilden een eigen land en hebben vervolgens de Palestijnen uitgekozen als hun slachtoffer.
Israël verleent zijn bestaansrecht aan de holocaust, de nazi's bij de discussie betrekken is hun specialiteit.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat slaat echt als een tang op een varken, leer eens begrijpend lezen.
Lol, als je uit gaat van het denkbeeld dat iedereen die niet voor je is en de "Vijand" helpt, tegen je is, dan is het natuurlijk logisch dat het uit draait op geweld.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
Involved in "criminal acts". Volgens mij is het vervoeren van etenswaar en cement geen criminal act.
Faalfiguur die Wilders. Heerlijk hoe hij zichzelf tegenspreektquote:Op maandag 31 mei 2010 22:25 schreef Zith het volgende:
Wilders zojuist op TV: Ik ken de feiten niet, u ook niet, dus we moeten geen voorbarige conclusies trekken, maar Israel had het volste recht om dat boot te enteren.
Een ding is zeker, als ze zo verder gaan dan redden ze het ook niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:26 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Anders redden ze het nooit tussen die boevenbende...
Zag het ook jaquote:Op maandag 31 mei 2010 22:25 schreef Zith het volgende:
Wilders zojuist op TV: Ik ken de feiten niet, u ook niet, dus we moeten geen voorbarige conclusies trekken, maar Israel had het volste recht om dat boot te enteren.
moot point aan gezien die idioten direct die militairen af begonnen te tuigenquote:Op maandag 31 mei 2010 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
Involved in "criminal acts". Volgens mij is het vervoeren van etenswaar en cement geen criminal act.
Niet dus. Dit zal dan ook gevolgen hebben voor Israël.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:25 schreef Zith het volgende:
maar Israel had het volste recht om dat boot te enteren.
Juist wel.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:27 schreef Farang het volgende:
[..]
Een ding is zeker, als ze zo verder gaan dan redden ze het ook niet.
Is het ook niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
Die kans is zeer klein, en volgens mij is de reden daarvan al uitgelegt.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:28 schreef Farang het volgende:
[..]
Niet dus. Dit zal dan ook gevolgen hebben voor Israël.
ik zal het je nog sterker vertellen ... Israel is als bezetter VERPLICHT schepen onderweg naar bezet gebied te doorzoekenquote:Op maandag 31 mei 2010 22:28 schreef Farang het volgende:
[..]
Vertel.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:30 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Die kans is zeer klein, en volgens mij is de reden daarvan al uitgelegt.
Nee hoor.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:28 schreef Farang het volgende:
[..]
Het enteren van een schip in internationale wateren zonder enige aanwijzingen van een "criminal act" en zonder toestemming van het land waar het onder vaart is niet legitiem.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
joh ... bron?
de actie is (of lijkt) gigantisch idioot geblunder maar volgens mij is het niet tegen de regels
quote:Except where acts of interference derive from powers conferred by treaty, a warship which encounters on the high seas a foreign ship, other than a ship entitled to complete immunity in accordance with articles 95 and 96, is not justified in boarding it unless there is reasonable ground for suspecting that:
(a) the ship is engaged in piracy;
(b) the ship is engaged in the slave trade;
(c) the ship is engaged in unauthorized broadcasting and the flag State of the warship has jurisdiction under article 109;
(d) the ship is without nationality; or
(e) though flying a foreign flag or refusing to show its flag, the ship is, in reality, of the same nationality as the warship.
2. In the cases provided for in paragraph 1, the warship may proceed to verify the ship's right to fly its flag. To this end, it may send a boat under the command of an officer to the suspected ship. If suspicion remains after the documents have been checked, it may proceed to a further examination on board the ship, which must be carried out with all possible consideration.
Net zoals Israël verplicht was om voor veiligheid in Libanon te zorgen als bezetter zijnde, maar dat niet deed en het in een bloedbad eindigde?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zal het je nog sterker vertellen ... Israel is als bezetter VERPLICHT schepen onderweg naar bezet gebied te doorzoeken
Doe dat dan effe lekker niet in internationale wateren.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zal het je nog sterker vertellen ... Israel is als bezetter VERPLICHT schepen onderweg naar bezet gebied te doorzoeken
Hmm, als je dat door-beredeneerd, waarom waren er gewapende Israelische militairen aan boord van een schip waar mensen die hulpgoederen kwamen brengen op zaten?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
mooi point aan gezien die idioten direct die militairen af begonnen te tuigen
als ze gewoon allemaal aan dek met de handjes op hun hoofd Kumbaya waren gaan zingen dan hadden ze een punt gehad want dan had Israel geen enkel recht om die schepen over te nemen
In internationale wateren?! Dat dacht ik toch niet. Ze hebben idd de plicht om er voor te zorgen dat bezette gebieden veilig zijn maar toch niet het recht om schepen te enteren buiten hun eigen wateren?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou en ? Daarom hoeven wij die er niet steeds bij te slepen in elke discussie. Zo van : *zij gedragen zich net als de nazi's* bedenk eens iets originelers. Afgezien van de nazi's hebben we nog veel meer slechterikken gehad door de eeuwen heen hoor.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:22 schreef Farang het volgende:
[..]
Israël verleent zijn bestaansrecht aan de holocaust, de nazi's bij de discussie betrekken is hun specialiteit.
Precies, Sp3c lijkt dat verschil totaal over het hoofd te zien.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doe dat dan effe lekker niet in internationale wateren.
Niet helemaal... Ken je de San Remo Manual?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het enteren van een schip in internationale wateren zonder enige aanwijzingen van een "criminal act" en zonder toestemming van het land waar het onder vaart is niet legitiem.
[..]
dat gaat vooral over het gijzelen van die figuren en het stelen van hun spulletjes niet over het boarden an sichquote:Op maandag 31 mei 2010 22:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Is het ook niet.
De echte misdaad is het met dodelijk geweld enteren van de schepen, de opvarenden ontvoeren en de goederen en schepen in beslag nemen.
Israeli lawyers: Raid violates int'l law
Zij noemen uit de losse pols al drie punten waarop Israel voor een tribunaal kan worden gesleept. En ongetwijfeld zijn er veel meer.
Als Israels actie niet tegen de regels zou zijn dan zijn er geen regels.
quote:However, the court ruled that sovereign states may act in anyway they please on the high seas as long as they do not violate an explicit prohibition.
Israel ontkent dat Gaza bezet is.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is wat dit betreft geen verschilquote:Op maandag 31 mei 2010 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, Sp3c lijkt dat verschil totaal over het hoofd te zien.
Israel vind het Israelquote:Op maandag 31 mei 2010 22:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Israel ontkent dat Gaza bezet is.
Dan zou de blokkade zelf namelijk een misdaad tegen de menselijkheid worden. Een bezetter heeft zich ook aan regels te houden.
Dat heb ik er niet in kunnen vinden.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:34 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Niet helemaal... Ken je de San Remo Manual?
Volgens de San Remo Manual voor het Internationale Recht voor conflict op zee is het toegestaan om neutrale schepen op open zee aan te vallen wanneer er reden is om aan te nemen dat zij smokkelwaar vervoeren of van plan zijn een blokkade te breken. Echter niet nadat men waarschuwing had ontvangen, opzettelijk weigerde te stoppen of opzettelijk zich verzette tegen onderzoek, entering of overname van het schip.
http://www.icrc.org/ihl.n(...)47e1c125641f002d49ce
omdat de schepen de Israelische blokkade wilde doorbrekenquote:Op maandag 31 mei 2010 22:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, als je dat door-beredeneerd, waarom waren er gewapende Israelische militairen aan boord van een schip waar mensen die hulpgoederen kwamen brengen op zaten?
Ik zeg niet dat het goed was dat die soldaten afgetuigd zijn maar zet ook vraagtekens bij het zomaar enteren van een schip.
In israel worden oorlogsmisdadigers premier. Dat dan weer wel.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:32 schreef Farang het volgende:
[..]
Net zoals Israël verplicht was om voor veiligheid in Libanon te zorgen als bezetter zijnde, maar dat niet deed en het in een bloedbad eindigde?
Jawel, vanuit nationale wateren hadden ze nog een recht op pursuit gehad (als ze uberhaupt de verdachtmakingen waar konden maken). Maar nu niet.quote:
Omdat ze de hulpgoederen niet willen, de huidige belegering van de Gazastrook is een manier om de Hamas-regering te verdrijven.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom niet de schepen voor anker laten gaan in Gaza om daar vervolgens de schepen te doorzoeken. Had een hoop ellende gescheeld.
omdat je schepen en helikopters dan kwetsbaar zijn voor raketaanvallen vanaf het landquote:Op maandag 31 mei 2010 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom niet de schepen voor anker laten gaan in Gaza om daar vervolgens de schepen te doorzoeken. Had een hoop ellende gescheeld.
Als jij de regels voor hen gaat interpreteren ook kennelijk.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel vind het Israel
als we daarvanuit gaan dan kunnen ze nagenoeg doen wat ze willen
het smokkelen van wapens is een criminal act kun je je vrij eenvoudig achter verschuilenquote:Op maandag 31 mei 2010 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het enteren van een schip in internationale wateren zonder enige aanwijzingen van een "criminal act" en zonder toestemming van het land waar het onder vaart is niet legitiem.
[..]
quote:Op maandag 31 mei 2010 22:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat je schepen en helikopters dan kwetsbaar zijn voor raketaanvallen vanaf het land
Misschien niet, maar dan was de situatie makkelijker in de hand te houden. Nu zijn er mensen gestorven, terwijl dat nergens voor nodig was.quote:bovendien geloof ik niet dat die figuren op die schepen dan anders hadden gereageerd
Dan moet je dat kunnen bewijzen - en dat zie ik ze vooralsnog niet doen. Het is dus niet legitiem vooralsnog.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
het smokkelen van wapens is een criminal act kun je je vrij eenvoudig achter verschuilen
Alles goed en wel, met een heli soldaten aan boord zetten is iets anders dan een boot langszij sturen en controleurs aan boord brengen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat de schepen de Israelische blokkade wilde doorbreken
dan wil (moet) Israel sowieso weten wat ze bij zich hebben
pot ketelquote:Op maandag 31 mei 2010 22:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als jij de regels voor hen gaat interpreteren ook kennelijk.
hoe maakt dit die hele blokkade een misdaad?quote:Jij komt aan met het argument dat het mag omdat Gaza bezet is. Prima, Gaza is imo ook bezet. Maar daarmee wordt de hele blokkade zelf een misdaad. Dus hoe kan je dat nou als argument gebruiken om deze actie te rechtvaardigen??
Als het konvooi de inspectie gewoon had toegelaten, hadden er inderdaad geen doden hoeven te vallen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien niet, maar dan was de situatie makkelijker in de hand te houden. Nu zijn er mensen gestorven, terwijl dat nergens voor nodig was.
want?quote:
Beide zijden dragen schuld. Israel had dat schip nooit moeten enteren.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als het konvooi de inspectie gewoon had toegelaten, hadden er inderdaad geen doden hoeven te vallen.
Maar neem het gewapend op tegen een commando, dan is je kans om te sterven nogal hoog. Die doden hebben het aan zichzelf te danken.
Het betreft hier geen merchant vessel....quote:Op maandag 31 mei 2010 22:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
pot ketel
[..]
hoe maakt dit die hele blokkade een misdaad?
Omdat ik het niet zie gebeuren dat de hel plotseling losbarst aan land.quote:
Israel ontkent dat het om een bezetting gaat dus kunnen ze niet tevens beweren dat ze de goederen moesten controleren omdat zij verantwoordelijk zijn voor de veiligheid.quote:
dat slaat toch nergens opquote:Op maandag 31 mei 2010 22:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan moet je dat kunnen bewijzen - en dat zie ik ze vooralsnog niet doen. Het is dus niet legitiem vooralsnog.
ja nu ja het was een stompzinnige actiequote:Op maandag 31 mei 2010 22:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Alles goed en wel, met een heli soldaten aan boord zetten is iets anders dan een boot langszij sturen en controleurs aan boord brengen.
Controleren wat er aan boord is was volgens mij geen probleem geweest, er is helaas gekozen voor machtsvertoon ipv dialoog.
In dat opzicht is het idd jammer dat die soldaten zijn mishandeld, nu kunnen ze zie je wel gaan roepen.
Van mijn part hadden ze d'r nog wat meer door de flikker mogen schieten.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:38 schreef chroestjov het volgende:
Aww, wat een lieve onschuldige actievoerders, die doen idd geen vlieg kwaad.
dan zit je niet op te lettenquote:Op maandag 31 mei 2010 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ik het niet zie gebeuren dat de hel plotseling losbarst aan land.
Israelisch grondgebied moeten ze ook controlerenquote:Op maandag 31 mei 2010 22:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Israel ontkent dat het om een bezetting gaat dus kunnen ze niet tevens beweren dat ze de goederen moesten controleren omdat zij verantwoordelijk zijn voor de veiligheid.
Je mag bezet gebied niet afsluiten van verkeer van goederen en mensen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
pot ketel
[..]
hoe maakt dit die hele blokkade een misdaad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |