abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82162144

1: Internationale druk op Israël neemt toe
2: Druk op Israël neemt toe #2: flotilla hulpgoederen beschoten
3: Druk op Israël neemt toe #3: Doden hulpconvooi
4: Israël #4 -Doden door aanval op Hulpkonvooi
quote:
Israël stopt hulpkonvooi met geweld

Israël heeft een scheepskonvooi met
hulpgoederen voor Gaza met geweld
tegengehouden.De meldingen over het
aantal doden lopen uiteen van 10 tot 19
en er zouden tientallen gewonden zijn.

De zes schepen met hulpgoederen werden
vanochtend buiten de territoriale
wateren aangevallen door Israëlische
commando's.Volgens het leger werden de
militairen beschoten en aangevallen met
messen en knuppels.Er waren ook twee
Nederlanders onder de activisten.

De Israëlische regering betreurt dat er
doden zijn gevallen,maar legt de schuld
bij de organisatoren van het konvooi.
Die zouden uit zijn geweest op geweld.
VIDEOBEELDEN:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896685,00.html
  maandag 31 mei 2010 @ 20:52:56 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82162175
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:48 schreef Monidique het volgende:
Dat is het, natuurlijk. Dit gaat niet om "oorlogsactivisten" -:')- die niet luisterden naar Israëlische militairen, uiteindelijk gaat dit om de bezetting van Palestina door Israël, die al halverwege z'n vijfde decennium is, dat houdt in dat alleen Palestijnen van boven de vijftig zich nog kunnen herinneren dat er geen Israëlische bezetting was (niet dat het daarvoor zoveel beter was, maar het maakt wel duidelijk hoe onwerkelijk lang deze misdaad al gaande is). Dit gaat om de bezetting, om de primaire misdaad van Israël, niet om "oorlogsactivisten" die niet luisteren naar bezettingstroepen. Rosa Parks hield zich ook niet aan de wet.
Rosa Parks vergelijken met de Hamas.
Triest,
Rosa Parks draait zich om in haar graf. Als ze nog leefde zou ze je waarschijnlijk een proces aandoen, net als OutKast
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_82162180
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:51 schreef Aylin het volgende:

[..]

Haha, thanks, dit dus!
Het is haat over en weer. Trek het jezelf niet aan...
  maandag 31 mei 2010 @ 20:53:18 #4
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82162193
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:50 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dit dacht ik ook altijd, maar kennelijk was het enteren legitiem als ik het hier lees.
Of geldt dat alleen voor Israël ?
Het enige wat ik zag was een stukje tekst over "neutrale schepen". Of dat dan in neutraal wateren is, dat staat er totaal niet bij.

Ik zou dan denken dat dat alleen betrekking heeft tot een neutrale schip in jouw wateren.

Maar zeker weten doe ik het ook niet.
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 20:54:13 #5
45206 Pietverdriet
pi_82162261
Er is een blokkade, dus wat oorlogs en staatsrecht aangaat was het ingrijpen van Israel gewoon legitiem
pi_82162279
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rosa Parks vergelijken met de Hamas.
Het zal nutteloos zijn, maar toch: Ik vergelijk haar niet met Hamas.
pi_82162292
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:49 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

molotov cocktails = ter plaatse en uiterst simpel te maken
stalen buizen = aan boord van een schip? vrij standaard
moderne katapulten = dat is iets minder standaard (maar goed, er waren er maar twee te zien)
messen = standaard
hakbijlen = standaard
schokgranaten = zijn door de Israëliers afgevuurd, niet door de bemanning

Kortom: weinig schokkends. Of je moet de mitrailleurs van de piraten bedoelen.
Ja je kan het wel weinig schokkends vinden maar in Nederland vindt 80% van de Moorden met deze wapens plaats.
Deze wapens zijn uiterst dodelijk in kleine ruimtes zoals op een schip. Een goedgeplaatste messteek, mep met stalen buis of katapult schot zijn net zo dodelijk als een m16 geweerschot.
Dat je met dit geweer ook iemand op 300 meter afstand kan doden heeft geen toegevoegde waarde omdat de aanvals afstand hier 1 tot 4 meter is. De wapens zijn dus net zo dodelijk.
quote:
Die filmpjes kennen we onderhand. Naast dat ze vrij weinig laten zien is vooral het vooral het commentaar dat door sommigen blind wordt gevolgd.
En jouw aanhaling van het internationale zeerecht is een leuk gebaar, maar misschien kan je even directer aangeven wat je precies bedoelt, want je wil er natuurlijk iets mee zeggen...
Uiteraard ik geef aan dat Israel de wet aan zijn kant heeft, en dat alle huilies over internationale wateren of geen verstand van zake heeft of gewoon anti semiten zijn.
  maandag 31 mei 2010 @ 20:55:04 #8
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82162319
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is een blokkade, dus wat oorlogs en staatsrecht aangaat was het ingrijpen van Israel gewoon legitiem
Hoe kun je een blokkade leggen in internationale wateren

Er lag geen blokkade. Die lag een stuk end verderop
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 20:55:29 #9
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82162350
quote:
Ik ga een blokkade voor je afrit zetten, niet overheen rijden hoor!
AFC AJAX
pi_82162419
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:45 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Demografisch en economisch leggen ze het steeds verder af. Bovendien verliezen ze nu in Turkije een sterke bondgenoot.
Economische??

leg uit
  maandag 31 mei 2010 @ 20:56:32 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82162431
quote:
Wat heeft dit met oorlogsrecht te maken?

En op grond waarvan was dit legitiem dan?

Erg kort door de bocht.

As usual.
Intelligent, but fucked up.
pi_82162446
terugvindpalestijn
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_82162454
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:44 schreef deedeetee het volgende:
Jeetje 19 doden ? Waren dat Turken ? OMG nou dat zullen we weten ook, die gaan nog wel ff door met rellen.
Dit is niet de eerste keer dat er Turken om het leven komen. Zo zijn er vandaag ook enkele Turkse soldaten om het leven gekomen maar daar wordt niet zo'n ophef om gemaakt. Waar het men om gaat is de Israëlische misdaden tegen de menselijkheid en hun arrogantie om vredesactivisten af te slachten. Al zouden die activisten de Israëliërs met kernwapens te lijf gaan, dan nog zijn de Israëliërs degenen die verkeerd bezig zijn omdat ze andermans land bezetten en op dit moment ook nog Gaza in een concentratiekamp hebben getransformeerd (bron: het Vaticaan)
pi_82162461
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:55 schreef msnk het volgende:

[..]

En als ie het wel doet schiet je hem gewoon neer. IS LEGITIEM HOOR!
  maandag 31 mei 2010 @ 20:57:01 #15
45206 Pietverdriet
pi_82162474
quote:

[..]

moet jij nog niet naar bed?
  maandag 31 mei 2010 @ 20:57:01 #16
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_82162476
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:50 schreef Den_Haag het volgende:
en mensen die denken dat een katapult met knikkers speelgoed is raad ik eens aan dat uit te gaan testen op zichzelf.
Ze hebben geen knikkers nodig om mee te schieten, stenen zat daar.
En misschien wist je het niet, maar kinderspeelgoed zou niet naar Gaza mogen van Israël. Schijnt dat kinderen daar heel erg agressief van worden (net als van instant-koffie, jam, of gedroogd fruit...) Echt, is heel goed dat die blokkade er is...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_82162483
quote:

[..]

Hoe kun je een blokkade leggen in internationale wateren

Er lag geen blokkade. Die lag een stuk end verderop
Dan moet je beter lezen. Er staat duidelijk dat er redelijke gronden moeten zijn dat een schip de blockade gaat doorbreken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82162503
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:54 schreef waractivist het volgende:

[..]

Ja je kan het wel weinig schokkends vinden maar in Nederland vindt 80% van de Moorden met deze wapens plaats.
Deze wapens zijn uiterst dodelijk in kleine ruimtes zoals op een schip. Een goedgeplaatste messteek, mep met stalen buis of katapult schot zijn net zo dodelijk als een m16 geweerschot.
Dat je met dit geweer ook iemand op 300 meter afstand kan doden heeft geen toegevoegde waarde omdat de aanvals afstand hier 1 tot 4 meter is. De wapens zijn dus net zo dodelijk.
Uit welke bron blijkt dat deze wapens aan boord lagen?
In één filmpje van het IDF werden achteraf knikkers, katapulten en een ijzeren staaf gefilmd, verder niet.

Welke wapens hadden de commando's eigenlijk? Hebben ze die negentien mensen met paintballguns vermoord?
  maandag 31 mei 2010 @ 20:57:23 #19
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_82162506
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:49 schreef waractivist het volgende:
Dat hebben ze ook gedaan meerdere malen zoals dat ook in de internationale wet staat. Kom naar israel en wij zullen de goederen controleren en dan naar Gaza sturen.
Dit werd geweigerd en de oorlogsactivisten gingen door met hun criminelen activiteiten en het in de val lokken van israelische soldaten.
Dat was mij niet bekend, maar dan nog snap ik die activisten wel, Israël belooft wel vaker dat zij dan zorgen dat de spullen op de plaats van bestemming komen, wat vervolgens niet gebeurt of tergend langzaam. Ik ken die bereidwilligheid van Israël inmiddels wel.
quote:
Jij zou daar zonder wapens aan boord gaan ?
Natuurlijke selectie in gang
Nee, ik zou daar helemaal niet aan boord gaan. Sterker nog, als ik daar geboren was (als Israeliër, want dan héb je een keuze), was ik daarallang weggeweest. In zo'n regio waar oplossingsgezindheid ver te zoeken is wil ik nog niet dood gevonden worden.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 31 mei 2010 @ 20:57:44 #20
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82162529
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:50 schreef Farang het volgende:

[..]

Illegale nederzettingen ontmantelen. Oost-Jeruzalem teruggeven aan de Palestijnen, een einde maken aan de bezetting van de Westelijke Jordaanoever en blokkade van Gaza zodat ze hun eigen staat kunnen hebben.

De Golanhoogte teruggeven aan Syrië en de Sheba-boerderijen teruggeven aan Libanon in ruil voor vrede.
Teruggeven aan de inwoners van de Palestijnse gebieden? Maar dat gebied is toch altijd van Egypte hiervoor geweest? Het is nooit onafhankelijk geweest, er bestond zelfs niet zoiets als een Palestijns volk 60 jaar geleden, dat heette gewoon Egyptenaren.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  maandag 31 mei 2010 @ 20:57:46 #21
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82162534
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:57 schreef waht het volgende:

[..]

Dan moet je beter lezen. Er staat duidelijk dat er redelijke gronden moeten zijn dat een schip de blockade gaat doorbreken.
Waar heb jij het nou weer over?
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 20:58:26 #22
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82162584
quote:
Buurlanden van Israël steunen de blokkade zelfs.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 31 mei 2010 @ 20:58:41 #23
188877 Stupendous76
pi_82162602
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:54 schreef waractivist het volgende:

[..]

quote:
[..]

Uiteraard ik geef aan dat Israel de wet aan zijn kant heeft
Waar geef je dat precies aan?
quote:
, en dat alle huilies over internationale wateren of geen verstand van zake heeft of gewoon anti semiten zijn.
Tekenende uitspraken.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 31 mei 2010 @ 20:58:48 #24
94405 Tarak
pi_82162607
Dit is toch deel 8 trouwens? Of is dat ook al vol?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_82162622
Aylin
Usericon van Aylin
Deze gebruiker is momenteel offlineAylin - maandag 31 mei 2010 @ 20:51
PMKlik hier om het profiel van Aylin te bekijkenQuote dit bericht in een nieuwe reactie.

quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:46 schreef Ik-Slim het volgende:

[..]

Nee, ze kwamen vast koffie drinken

Maar goed, sommige mensen zijn zo verblind door hun moslimhaat dat ze de werkelijkheid niet (willen) zien.

Haha, thanks, dit dus!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Zij zijn groot en ik is klein, dat is niet eerlijk !
pi_82162687
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:57 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ze hebben geen knikkers nodig om mee te schieten, stenen zat daar.
En misschien wist je het niet, maar kinderspeelgoed zou niet naar Gaza mogen van Israël. Schijnt dat kinderen daar heel erg agressief van worden (net als van instant-koffie, jam, of gedroogd fruit...) Echt, is heel goed dat die blokkade er is...
hij doelt op de netjes knikkers die samen met de katapults gevonden zijn aan boord.
pi_82162688
De beste stap die nu genomen kan worden, die nog enigszins realistisch is, is Turkije die hulptransporten gaat ondersteunen en begeleiden. Een soortement Berlijn-corridor. Ik zou graag zien dat Europa dat doet, maar dat gaat niet gebeuren. De lafaards. Zelfs bij Turkije is het onrealistisch, maar Erdogan is populistisch genoeg om iets dergelijks te wíllen in ieder geval. Dat zou ervoor zorgen dat Israël genoodzaakt wordt de realiteit te accepteren. Dat is goed voor de Palestijnen en goed voor Israël. Gaat helaas niet gebeuren.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:00:06 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82162703
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:58 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Toevallig Jordanie en Egypte?
pi_82162732
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:57 schreef msnk het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?

Hier: http://www.icrc.org/IHL.n(...)02d49ce!OpenDocument
Veel plezier met lezen.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:00:27 #30
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82162734
quote:
67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:

(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
ik plak de post uit 't vorige topic hier maar gelijk bij

Gevaarlijke lui overgens, die vredesactivisten. Merkwaardig idee over vrede hebben ze....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 21:00:47 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82162756
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:53 schreef msnk het volgende:

[..]

Het enige wat ik zag was een stukje tekst over "neutrale schepen". Of dat dan in neutraal wateren is, dat staat er totaal niet bij.

Ik zou dan denken dat dat alleen betrekking heeft tot een neutrale schip in jouw wateren.

Maar zeker weten doe ik het ook niet.

als een schip verdacht word van criminele activiteiten kun je in internationale wateren gewoon aangrijpen
gaat met name om piraterij maar ook bv wapensmokkel etc.

ik zal het zo eens nazoeken maar volgens mij mag je dat boarden uberhaupt niet weigeren laat staan die commando´s met allerhande wapentuig bewerken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:01:18 #32
45206 Pietverdriet
pi_82162786
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:58 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Heb de indruk dat de Anti Israël posters hier verder weinig weten van de feitelijke situatie. Die hebben gewoon weer wat om over te gillen
  maandag 31 mei 2010 @ 21:01:37 #33
181126 MouzurX
Misschien?
pi_82162808
Er is een blokkade dus ze moeten er gewoon niet heen gaan, punt.
Ja die blokkade was idd een paar km verderop maar ze hadden al meerdere malen aangekondigd daar naartoe te varen.

Israel: draai om
Hippies: neeeee
Israel: piew piew piew.

Tegen beter weten in toch proberen, uitlokgedrag.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_82162849
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Waar geef je dat precies aan?

hier

Oorlogsactivisten lokken israels speciale tropen in een genadeloze val.De oorlogsterroristen stonden te wachten met molotov coctails, stalen buizen, moderne katapulten, messen, hakbijlen en schokgranaten op de israelische soldaten die geen weerstand verwachtten van de "vredesactivisten".

De boot was geinfiltreerd door gezochte Hamas en alqaida "activisten".

What really happened in the Gaza flotilla

Footage from the Mavi Marmara Including Injured Soldiers and Items Found On Board

En vandaag stonden de pro Hamas activisten ook te rellen in denhaag
http://binnenland.nieuws.(...)i-israeldemonstratie

Stukje internationaal recht.
quote:
Neutral merchant vessels

67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:

(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;

(b) engage in belligerent acts on behalf of the enemy;

(c) act as auxiliaries to the enemy s armed forces;

(d) are incorporated into or assist the enemy s intelligence system;

website van het rode kruis
San Remo Manual on International Law Applicable to Armed Conflicts at Sea
http://www.icrc.org/web/e(...)/57jmsu?opendocument
pi_82162850
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:57 schreef Tarak het volgende:

[..]

Teruggeven aan de inwoners van de Palestijnse gebieden? Maar dat gebied is toch altijd van Egypte hiervoor geweest? Het is nooit onafhankelijk geweest, er bestond zelfs niet zoiets als een Palestijns volk 60 jaar geleden, dat heette gewoon Egyptenaren.
Waar haal je die nonsens nou weer vandaan?
  maandag 31 mei 2010 @ 21:02:32 #36
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82162873
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Toevallig Jordanie en Egypte?
Van Egypte weet ik het zeker, van de rest moet ik een bron zoeken. Palestina heeft weinig vrienden en de vrienden die ze hebben steunen ze alleen verbaal. Niemand is bereid te vechten, ook hun Fok!broeders die de held achter het toetsenbord uithangen laten de Palestijnen in de steek.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 31 mei 2010 @ 21:02:53 #37
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82162897
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef waht het volgende:

[..]

Hier: http://www.icrc.org/IHL.n(...)02d49ce!OpenDocument
Veel plezier met lezen.
Kan niks vinden dat aangeeft dat Israël een legitieme barrage mag aanbregen in neutrale wateren.

Het water dat van hen is dan totaal niet relevant, daar gaat het hier niet om.
AFC AJAX
pi_82162929
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:01 schreef MouzurX het volgende:
Ja die blokkade was idd een paar km verderop maar ze hadden al meerdere malen aangekondigd daar naartoe te varen.

Vijftig jaar geleden heette dat nog gewoon burgerlijke ongehoorzaamheid.
pi_82162938
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:59 schreef Monidique het volgende:
De beste stap die nu genomen kan worden, die nog enigszins realistisch is, is Turkije die hulptransporten gaat ondersteunen en begeleiden. Een soortement Berlijn-corridor. Ik zou graag zien dat Europa dat doet, maar dat gaat niet gebeuren. De lafaards. Zelfs bij Turkije is het onrealistisch, maar Erdogan is populistisch genoeg om iets dergelijks te wíllen in ieder geval. Dat zou ervoor zorgen dat Israël genoodzaakt wordt de realiteit te accepteren. Dat is goed voor de Palestijnen en goed voor Israël. Gaat helaas niet gebeuren.
Ik zeg gewoon Hamas en andere terroristische organisaties elimineren, alle grenzen binnen Israël/Palestina opheffen en samen in vrede leven. Twee landen is één te veel.
pi_82162941
Het is sowieso van de gekken dat Israel uberhaupt is gesticht. Een 2000 jaar oud boek beweert dat er in een ver verleden een land was dat Israel heette en waar joden woonden. Deze mensen waren als klap op de vuurpijl ook nog eens de oogappel van onze god. Kom, laten we die mensen een eigen land geven. Begrijp mij niet verkeerd, ik gun joden zeker een eigen stuk land. Echter, het was ronduit stompzinnig om hen op die locatie neer te planten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82162969
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:03 schreef waht het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon Hamas en andere terroristische organisaties elimineren, alle grenzen binnen Israël/Palestina opheffen en samen in vrede leven. Twee landen is één te veel.
Neuh, de enige oplossing is twee staten, twee landen. Er is geen alternatief.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:04:38 #42
16715 Mylene
*schatje*
pi_82163009
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

als een schip verdacht word van criminele activiteiten kun je in internationale wateren gewoon aangrijpen

ik zal het zo eens nazoeken maar volgens mij mag je dat boarden uberhaupt niet weigeren laat staan die commando´s met allerhande wapentuig bewerken
Interessant, kom maar op met die bron.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:05:14 #43
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82163052
quote:

[..]

Toch vreemd dan dat als bepaalde andere landen dergelijke acties voeren het opeens anders is. Dan is het opeens wel neutrale wateren en mag opeens niks meer

Bron zou overigens leuk zijn.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:01 schreef MouzurX het volgende:

Dan wacht je toch even netjes totdat ze ook daadwerkelijk door die barrage heen zijn? Why the rush? Alsof ze daarna binnen vijf minuten Gaza halen
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 21:05:17 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82163056
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:56 schreef Farang het volgende:

[..]

Dit is niet de eerste keer dat er Turken om het leven komen. Zo zijn er vandaag ook enkele Turkse soldaten om het leven gekomen maar daar wordt niet zo'n ophef om gemaakt. Waar het men om gaat is de Israëlische misdaden tegen de menselijkheid en hun arrogantie om vredesactivisten af te slachten. Al zouden die activisten de Israëliërs met kernwapens te lijf gaan, dan nog zijn de Israëliërs degenen die verkeerd bezig zijn omdat ze andermans land bezetten en op dit moment ook nog Gaza in een concentratiekamp hebben getransformeerd (bron: het Vaticaan)
Bedenk maar eerst een andere naam voor deze mensen want die weten niet wat vrede is als je 't mij vraagt.
De arrogantie om soldaten aan te vallen en dan verontwaardigd te zijn als je op je bek gaat. En jezelf dan ook nog eens een vredesactivist noemen. Domme, geweldadige relschopper past dan beter als benaming.

Op wat voor manier gaat dit uitgelokte incident bijdragen aan de vrede ? Wellicht weet jij daar het antwoord op ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 31 mei 2010 @ 21:05:19 #45
45206 Pietverdriet
pi_82163058
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:03 schreef KoosVogels het volgende:
Het is sowieso van de gekken dat Israel uberhaupt is gesticht. Een 2000 jaar oud boek beweert dat er in een ver verleden een land was dat Israel heette en waar joden woonden. Deze mensen waren als klap op de vuurpijl ook nog eens de oogappel van onze god. Kom, laten we die mensen een eigen land geven. Begrijp mij niet verkeerd, ik gun joden zeker een eigen stuk land. Echter, het was ronduit stompzinnig om hen op die locatie neer te planten.
Wellicht zou je je eens moeten verdiepen in de geschiedenis van de eerste helft van de vorige eeuw
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 21:05:21 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82163064
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:02 schreef msnk het volgende:

[..]

Kan niks vinden dat aangeeft dat Israël een legitieme barrage mag aanbregen in neutrale wateren.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hostis_humani_generis
pi_82163094
quote:

[..]

met mandaat mag dat inderdaad niet geweigerd worden. Zoals ik al tikte, boarding is een erg veelvoorkomende geweldloze procedure.

Rtl nieuws meldde ook dat het boardingteam erg verrast werd door de tegenstand en als je die soldaten ziet afdalen, lijkt dat er ook erg op.
pi_82163148
quote:

Je slaat alleen wat over, verdacht worden = bewijs aan kunnen dragen voor verdachtmakingen. Dat wil zeggen dat Israel aanwijzingen moet hebben voor het hebben van wapentuig (of het feit dat deze schepen uberhaupt een gevaar vormden voor de veiligheid van Israel).

Overigens mag je niet zomaar een schip enteren, zeker niet in internationale wateren.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 21:06:59 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82163169
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:05 schreef msnk het volgende:

[..]

Toch vreemd dan dat als bepaalde andere landen dergelijke acties voeren het opeens anders is. Dan is het opeens wel neutrale wateren en mag opeens niks meer
waar doel je precies op?
quote:
Bron zou overigens leuk zijn.
ik zei toch dat ik ging zoeken
  maandag 31 mei 2010 @ 21:07:09 #50
94405 Tarak
pi_82163182
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:02 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Waar haal je die nonsens nou weer vandaan?
Tot 1967 was het Egypte. Het is overigens nog het meest waarschijnlijk dat het ook weer Egypte gaat worden in de toekomst.

Er is wel een gebied wat bekend staat als Palestina, maar er is nooit een Palestijns volk geweest. Nooit.
pi_82163189
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:02 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Van Egypte weet ik het zeker, van de rest moet ik een bron zoeken. Palestina heeft weinig vrienden en de vrienden die ze hebben steunen ze alleen verbaal. Niemand is bereid te vechten, ook hun Fok!broeders die de held achter het toetsenbord uithangen laten de Palestijnen in de steek.
De Palestijnen zitten niet te wachten op mensen die voor hun willen vechten. Ze hebben genoeg strijders. Deze oorlog wordt niet alleen met wapens gevochten maar ook via de media en diplomatie etc.
pi_82163264
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:02 schreef msnk het volgende:

[..]

Er staat toch echt duidelijk dat elk schip dat verdacht wordt van criminele activiteiten gewoon aangevallen mag worden in internationale wateren.
In dit geval maakt het dus niet uit of Israel dit schip vlak voor de kust van israel heeft aangevallen of dat het voor de kust van afrika lag.
Criminelen hebben geen enkel recht in Internationale wateren en die zij zoooooo groot.
Ze hadden beter bij pappie Turkye zijn water kunnen blijven dan hadden ze een voet om op te staan.
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 21:08:38 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82163279
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je slaat alleen wat over, verdacht worden = bewijs aan kunnen dragen voor verdachtmakingen. Dat wil zeggen dat Israel aanwijzingen moet hebben voor het hebben van wapentuig (of het feit dat deze schepen uberhaupt een gevaar vormden voor de veiligheid van Israel).
vermoeden is genoeg

zie het als de identificatieplicht maar dan op zee
quote:
Overigens mag je niet zomaar een schip enteren, zeker niet in internationale wateren.
nee niet zomaar nee
pi_82163293
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:07 schreef Tarak het volgende:

[..]

Tot 1967 was het Egypte. Het is overigens nog het meest waarschijnlijk dat het ook weer Egypte gaat worden in de toekomst.

Er is wel een gebied wat bekend staat als Palestina, maar er is nooit een Palestijns volk geweest. Nooit.
Jawel hoor. Volgens mij noemen we de mensen die aldaar wonen Palestijnen. Ze hebben zelfs een eigen autoriteit.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 31 mei 2010 @ 21:09:12 #55
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82163318
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

waar doel je precies op?
Nou ja, als een schurkenstaat als N-K of Iran iets wil doen in neutrale wateren, staat de wereld op zijn kop. Zoiets.
quote:
[..]

ik zei toch dat ik ging zoeken
Dat zag ik niet, maar ik heb dus door de tekst gesearched (geen zin om alles te lezen ben moe ) maar ik kan niks vinden over Neutral Waters
AFC AJAX
pi_82163325
Kom net van de protestactie in Den Haag. De straten rondom de Israelische ambassade stonden vol met mensen. Indrukwekkend om te zien. De politie heeft alles netjes begeleid. Ze liepen mee in de optocht en ook ging de inspecteur van politie op de foto met de Palestijnse vlag. Toch goed om te ervaren dat er mensen zijn die de Palestijnen steunen in hun strijd voor vrijheid, ook al is het een ´ver van onze bed´ show.
pi_82163356
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:08 schreef sp3c het volgende:
vermoeden is genoeg
Een vermoeden moet gestaaft worden door aanwijzingen. Een redelijk vermoeden, zo noemen we dat in het recht.
quote:
zie het als de identificatieplicht maar dan op zee
Die zou gelden in Israelische wateren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82163365
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Op wat voor manier gaat dit uitgelokte incident bijdragen aan de vrede ? Wellicht weet jij daar het antwoord op ?
Theo van Gogh lokte Mohammed B. uit, net zoals deze activisten de moordenaar Israël hebben uitgelokt?

Geloof je het zelf.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:10:06 #59
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82163376
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:08 schreef waractivist het volgende:

[..]

Er staat toch echt duidelijk dat elk schip dat verdacht wordt van criminele activiteiten gewoon aangevallen mag worden in internationale wateren.
In dit geval maakt het dus niet uit of Israel dit schip vlak voor de kust van israel heeft aangevallen of dat het voor de kust van afrika lag.
Criminelen hebben geen enkel recht in Internationale wateren en die zij zoooooo groot.
Ze hadden beter bij pappie Turkye zijn water kunnen blijven dan hadden ze een voet om op te staan.
Ik lees alleen neutrale schepen, niet neutrale wateren, dit hoeft niet per se hetzelfde te betekenen lijkt mij

Vandaar de onduidelijkheid. Ik ben nog steeds niet overtuigd.
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 21:10:17 #60
45206 Pietverdriet
pi_82163391
quote:
Hugo de Groot heeft het in De iure praedae ook de rechtsfilosofische onderbouwing gegeven
  maandag 31 mei 2010 @ 21:10:27 #61
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82163405
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

ik plak de post uit 't vorige topic hier maar gelijk bij

Gevaarlijke lui overgens, die vredesactivisten. Merkwaardig idee over vrede hebben ze....
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:08 schreef waractivist het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dit de gedragsregels voor OORLOG OP ZEE tussen soevereine staten en niet de omgang met schepen in internationale wateren in vredestijd....

Dus dat staat er helegaar niet.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:10:35 #62
94405 Tarak
pi_82163415
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Volgens mij noemen we de mensen die aldaar wonen Palestijnen. Ze hebben zelfs een eigen autoriteit.
Het woord "Palestijnen" is om politieke redenen uitgevonden. Er is nooit een Palestijns volk geweest in de ware betekenis van "volk" , zoals je wel echt een Nederlands volk, een Turks volk of een Berbervolk hebt.

Het is trouwens vast één van de redenen dat die zogenaamde Palestijnse autoriteit niet functioneert. Er is geen eenheid daar. Ze moorden elkaar zelfs uit.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:10:46 #63
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82163428
"Hulp"convooi
Tendentieuze titel weer.

We gaan de hongerlijdende bevolking van Gaza helpen en wat nemen we mee? Knuppels, stokken, AK-47's, handgranaten en ..... oja, ook nog een zak rijst.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 31 mei 2010 @ 21:11:15 #64
181126 MouzurX
Misschien?
pi_82163460
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:09 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Kom net van de protestactie in Den Haag. De straten rondom de Israelische ambassade stonden vol met mensen. Indrukwekkend om te zien. De politie heeft alles netjes begeleid. Ze liepen mee in de optocht en ook ging de inspecteur van politie op de foto met de Palestijnse vlag. Toch goed om te zien dat er mensen zijn die de Palestijnen steunen in hun strijd voor vrijheid, ook al is het een ´ver van onze bed´ show.

When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:11:22 #65
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82163466
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:10 schreef ouderejongere het volgende:
"Hulp"convooi
Tendentieuze titel weer.

We gaan de hongerlijdende bevolking van Gaza helpen en wat nemen we mee? Knuppels, stokken, AK-47's, handgranaten en ..... oja, ook nog een zak rijst.
Alleen jammer dat ze die AKs en granaten niet hebben gevonden
AFC AJAX
pi_82163499
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:09 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Kom net van de protestactie in Den Haag. De straten rondom de Israelische ambassade stonden vol met mensen. Indrukwekkend om te zien. De politie heeft alles netjes begeleid. Ze liepen mee in de optocht en ook ging de inspecteur van politie op de foto met de Palestijnse vlag. Toch goed om te zien dat er mensen zijn die de Palestijnen steunen in hun strijd voor vrijheid, ook al is het een ´ver van onze bed´ show.
yeah right, politie bewust op de foto voor een diplomatie gevoelige situatie als deze. Nederland is geen bananen republiek hoor
pi_82163500
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:02 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat sowieso. De moslimbroeders van de Palestijnen doen amper hun best om het volk te helpen. Oke, ze willen wel wapentuig leveren aan gewapende facties, maar dat is het dan. Als elk moslimland de Palestijnse vluchteling met weelde zou ontvangen zouden we dit probleem niet hebben.

Maar moslimlanden willen geen Palestijnen, niemand wil ze.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:12:27 #68
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82163538
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:11 schreef waht het volgende:

[..]

Dat sowieso. De moslimbroeders van de Palestijnen doen amper hun best om het volk te helpen. Oke, ze willen wel wapentuig leveren aan gewapende facties, maar dat is het dan. Als elk moslimland de Palestijnse vluchteling met weelde zou ontvangen zouden we dit probleem niet hebben.

True.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:12:33 #69
45206 Pietverdriet
pi_82163544
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij zijn dit de gedragsregels voor OORLOG OP ZEE tussen soevereine staten en niet de omgang met schepen in internationale wateren in vredestijd....

Dus dat staat er helegaar niet.
Het is vrede tussen Israel en de Hamas?
Dacht dat hamas nog steeds de vernietiging van de joodse staat voorstaat.
pi_82163545
quote:

[..]

Het Palestijnse volk bestaat, en de internationale gemeenschap is het erover eens dat de Palestijnse gebieden waar hun toekomstige staat hoort te komen staan wordt bezet door Israël.

Al die andere zaken die jij erbij haalt zijn nonsens en niet relevant voor de discussie.
pi_82163547
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:10 schreef ouderejongere het volgende:
"Hulp"convooi
Tendentieuze titel weer.

Ja, en dan gebruiken we alleen een stalen pijp en een een katapult om onzelf te verdedigen tegen enterende piraten
  maandag 31 mei 2010 @ 21:12:36 #72
188877 Stupendous76
pi_82163549
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:02 schreef waractivist het volgende:
[..]
hier

Oorlogsactivisten lokken israels speciale tropen in een genadeloze val.De oorlogsterroristen stonden te wachten met molotov coctails, stalen buizen, moderne katapulten, messen, hakbijlen en schokgranaten op de israelische soldaten die geen weerstand verwachtten van de "vredesactivisten".

De boot was geinfiltreerd door gezochte Hamas en alqaida "activisten".
Sorry, maar dit zegt niets. Graag een (neutrale) bron.
quote:
What really happened in the Gaza flotilla

Footage from the Mavi Marmara Including Injured Soldiers and Items Found On Board

En vandaag stonden de pro Hamas activisten ook te rellen in denhaag
http://binnenland.nieuws.(...)i-israeldemonstratie

Stukje internationaal recht.
[..]

website van het rode kruis
San Remo Manual on International Law Applicable to Armed Conflicts at Sea
http://www.icrc.org/web/e(...)/57jmsu?opendocument
Zie mijn eerdere post hierop (want je herhaalt enkel je bericht)
Repent, Pray, Forgive
pi_82163591
quote:
[b]Op maandag 31 mei 2010 21:10 schreef Tarak het volgende:[/b

Het woord "Palestijnen" is om politieke redenen uitgevonden. Er is nooit een Palestijns volk geweest in de ware betekenis van "volk" , zoals je wel echt een Nederlands volk, een Turks volk of een Berbervolk hebt.
Jawel, er is een Palestijns volk en die woont daar al tijden in die regio. Ze hebben een staat, een volk, een eigen cultuur. Ze worden vertegenwoordigd in de VN en internationaal ook zo erkent. Je kan hoog of laag springen, de Palestijnen zijn er en blijven er.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 31 mei 2010 @ 21:13:34 #74
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82163604
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het was geen boot van Hamas.
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 21:13:56 #75
188877 Stupendous76
pi_82163618
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:59 schreef jpjedi het volgende:

[..]

hij doelt op de netjes knikkers die samen met de katapults gevonden zijn aan boord.
Dat begrijp ik. Maar ik zie daar geen wapensmokkel in met de bedoeling om Israëlische mariniers mee te bekogelen. Wel zie ik dat met die knikkers wapens geïmproviseerd kunnen zijn.
Repent, Pray, Forgive
pi_82163630
quote:

[..]

Nee.
Toen dit land (deels) onder Spaans bewind viel, was het ook niet plots Spanje of waren de inwoners Spanjaarden. Wie op enig moment in de geschiedenis over een bepaalde gebied heerste, zegt niets over de bewoners van dat gebied.
pi_82163650
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wellicht zou je je eens moeten verdiepen in de geschiedenis van de eerste helft van de vorige eeuw
Er woonden al aardig wat joden in het gebied. Echter, om de staat Israel in het leven te roepen is een heel ander verhaal. Elke idioot wist dat zo'n besluit niet goed zou vallen bij die klapjosti's in de regio.
pi_82163661
quote:

[..]

Je doelt erop dat alle moslimlanden Palestijnen moeten opnemen, zodat Israel nog makkelijker haar doel kan bereiken?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 31 mei 2010 @ 21:14:54 #79
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82163680
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, dit konvooi voer onder de vlag van de soevereine staat Hamas?

Fijn dat je dit grootse nieuws met ons wilde delen Piet.
pi_82163685
Het valt me bij dit soort incidenten steeds weer op hoe snel bepaalde mensen - vooral uit christelijke hoek - onmiddellijk in de verdediging schieten voor Israël, om dit gedrag goed te praten.

Israël is geen haar beter dan de terroristen die het zegt te bestrijden.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:16:18 #81
188877 Stupendous76
pi_82163771
quote:
Gesteld dat dit klopt, geldt natuurlijk ook dat Israël zich aan de regels moet houden (die tig VN-besluiten bijvoorbeeld...)
Repent, Pray, Forgive
  maandag 31 mei 2010 @ 21:16:23 #82
94405 Tarak
pi_82163775
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:12 schreef Farang het volgende:

[..]

Het Palestijnse volk bestaat, en de internationale gemeenschap is het erover eens dat de Palestijnse gebieden waar hun toekomstige staat hoort te komen staan wordt bezet door Israël.

Al die andere zaken die jij erbij haalt zijn nonsens en niet relevant voor de discussie.
Het is wel degelijk relevant voor de discussie want het geeft aan dat het helemaal niet om dat stukje klote land gaat. Het begrip "Palestijn" is om politieke redenen uitgevonden om Israel in een hoek te drijven.

Om de uit Gaza (GAZA!!) afkomstige Nonie Darwish te citeren:
quote:
"The issue over Palestine is not the land - that's the lie. It is not a land dispute. This is a religious, Holy War against any nation that rules itself, but not under Islamic leadership. And what is the closest autonomous, non-Muslim nation to the heart of the Middle East? It is Israel. And that is the truth. And until Muslims face that truth and admit it to the world instead of playing games and killing all these innocent people... We must face our internal problems - we must look within."

Fragment om 1:25
  maandag 31 mei 2010 @ 21:16:31 #83
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82163781
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je doelt erop dat alle moslimlanden Palestijnen moeten opnemen, zodat Israel nog makkelijker haar doel kan bereiken?
Ach, een beetje hulp/steun zou natuurlijk geen kwaad kunnen.
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 21:17:28 #84
45206 Pietverdriet
pi_82163844
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Oh, dit konvooi voer onder de vlag van de soevereine staat Hamas?

Fijn dat je dit grootse nieuws met ons wilde delen Piet.
Is niet van belang, in de eerste wereldoolog voer de neutrale Nederlandse vloot ook, die werd wereldwijd aan de ketting gelegd in 1917 op amerikaans bevel.
Zoals ik al eerder poste, van kennis van zaken moet de anti israel lobby het hier niet hebben
pi_82163878
quote:

[..]

Dat zou Israël wel goed uitkomen he, dat al die Palestijnse vluchtelingen zich in andere moslimlanden gaan vestigen. Maar zo makkelijk komen de Israëliërs niet weg met hun misdaden tegen de menselijkheid.
pi_82163890
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:16 schreef msnk het volgende:

[..]

Ach, een beetje hulp/steun zou natuurlijk geen kwaad kunnen.
Daar wordt voldoende aan gedaan. Hoe denk je dan dat de Palestijnen zo lang de terreur van Israel hebben kunnen overleven.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 31 mei 2010 @ 21:18:25 #87
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82163897
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is niet van belang, in de eerste wereldoolog voer de neutrale Nederlandse vloot ook, die werd wereldwijd aan de ketting gelegd in 1917 op amerikaans bevel.
Zoals ik al eerder poste, van kennis van zaken moet de anti israel lobby het hier niet hebben
Gelukkig leven we in de 21ste eeuw, met wetten en humanitaire rechten.
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 21:18:26 #88
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_82163900
quote:

[..]

Naja, die moslimlanden praten altijd over hun broeders enz.En hoe ze hun willen helpen met alles.Dus de Palestijnen opnemen zou logisch zijn.
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_82163904
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:16 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het is wel degelijk relevant voor de discussie want het geeft aan dat het helemaal niet om dat stukje klote land gaat. Het begrip "Palestijn" is om politieke redenen uitgevonden om Israel in een hoek te drijven.
Sorry, maar op welke aardbol leef jij precies? Israel in een hoek drijven?
pi_82163943
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We leven anno 2010, met andere wetten, regels en rules of engagement.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 31 mei 2010 @ 21:19:23 #91
94405 Tarak
pi_82163966
quote:

[..]

Tja....Nonie Darwish weer:
quote:
"Kinderen in de Arabische wereld worden opgevoed in een sfeer van haat en wraak tegenover de joden. De Arabische wereld heeft de Palestijnen nooit willen helpen; zij moeten vluchtelingen blijven, als menselijke tijdbom tegen Israël. Het haatdiscours vernietigt ook het moreel weefsel en de kwaliteit van de Arabische cultuur."
  maandag 31 mei 2010 @ 21:19:42 #92
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82163987
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar wordt voldoende aan gedaan. Hoe denk je dan dat de Palestijnen zo lang de terreur van Israel hebben kunnen overleven.
Kom op zeg, als Israel ze had willen wegvagen was dat allang gebeurd.

Lijkt een beetje op hoe Israeliers denken dat de wereld het op ze gemunt zou hebben, dat is neit zo. De fucking wereld -> Israel -> Palestina. Een paar AKs en raketjes helpt daar niet tegen.

De Arabische landen zouden zich moeten schamen, huilen om Palestijnen maar geen moer uitvoeren.
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 21:19:49 #93
45206 Pietverdriet
pi_82163996
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:14 schreef Boldface het volgende:
Het valt me bij dit soort incidenten steeds weer op hoe snel bepaalde mensen - vooral uit christelijke hoek - onmiddellijk in de verdediging schieten voor Israël, om dit gedrag goed te praten.

Israël is geen haar beter dan de terroristen die het zegt te bestrijden.
Valt me eerder op dat er nogal wat mensen hier alles aangrijpen om israel te veroordelen zonder dat men enige kennis van zaken of historisch besef heeft.
pi_82164005
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:18 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Naja, die moslimlanden praten altijd over hun broeders enz.En hoe ze hun willen helpen met alles.Dus de Palestijnen opnemen zou logisch zijn.
Dat slaat toch nergens op? Stel: Frankrijk valt Belgie binnen. Moeten wij dan de Belgen opvangen en tegen de Fransen zeggen dat ze het land mogen hebben. Of moeten we de actie veroordelen?
pi_82164017
quote:

[..]

Er zijn genoeg andere manieren om Palestijnen te helpen, zonder ze op te hoeven nemen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 31 mei 2010 @ 21:20:11 #96
94405 Tarak
pi_82164025
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, maar op welke aardbol leef jij precies? Israel in een hoek drijven?
In een reëlere wereld dan jij in ieder geval. Dat is zeker.
pi_82164029
quote:

[..]

Het lijkt mij voor een uiteindelijke totaaloplossing zeer waarschijnlijk dat de Arabische buurlanden ervoor moeten zorgen dat de Palestijnse vluchtelingen die daar wonen kunnen kiezen uit óf steun met hun terugkeer naar Palestina, middels geld met name, óf hun de volledige nationaliteit te geven van het betreffende land.
pi_82164040
quote:

[..]

[..]

Hoeveel geld heeft Nonie gekregen om onzin te lullen.
pi_82164071
quote:

[..]

[..]

Dus? Dat is net zoveel waard om een willekeurig persoon uit Utrecht vragen hoe het met de geschiedenis van Utrecht zit. Verder heeft je post een hoog conspiracy gehalte. Misschien een idee voor een topic in BNW.

Voordat er een Brits mandaat was en er nog geen grenzen waren, was het gewoon één groot gebied. Niet zoals de landen die we nu kennen. Desalniettemin leefden volkeren in de diverse gebieden die nu landen zijn geworden. Die afkappunten zijn willekeurig genomen.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:21:01 #100
45206 Pietverdriet
pi_82164078
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We leven anno 2010, met andere wetten, regels en rules of engagement.
Vertel, wanneer is waar het zeerecht gewijzigd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')