abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82162687
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:57 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ze hebben geen knikkers nodig om mee te schieten, stenen zat daar.
En misschien wist je het niet, maar kinderspeelgoed zou niet naar Gaza mogen van Israël. Schijnt dat kinderen daar heel erg agressief van worden (net als van instant-koffie, jam, of gedroogd fruit...) Echt, is heel goed dat die blokkade er is...
hij doelt op de netjes knikkers die samen met de katapults gevonden zijn aan boord.
pi_82162688
De beste stap die nu genomen kan worden, die nog enigszins realistisch is, is Turkije die hulptransporten gaat ondersteunen en begeleiden. Een soortement Berlijn-corridor. Ik zou graag zien dat Europa dat doet, maar dat gaat niet gebeuren. De lafaards. Zelfs bij Turkije is het onrealistisch, maar Erdogan is populistisch genoeg om iets dergelijks te wíllen in ieder geval. Dat zou ervoor zorgen dat Israël genoodzaakt wordt de realiteit te accepteren. Dat is goed voor de Palestijnen en goed voor Israël. Gaat helaas niet gebeuren.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:00:06 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82162703
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:58 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Buurlanden van Israël steunen de blokkade zelfs.
Toevallig Jordanie en Egypte?
Intelligent, but fucked up.
pi_82162732
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:57 schreef msnk het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?

Hier: http://www.icrc.org/IHL.n(...)02d49ce!OpenDocument
Veel plezier met lezen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:00:27 #30
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82162734
quote:
67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:

(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
ik plak de post uit 't vorige topic hier maar gelijk bij

Gevaarlijke lui overgens, die vredesactivisten. Merkwaardig idee over vrede hebben ze....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 21:00:47 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82162756
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:53 schreef msnk het volgende:

[..]

Het enige wat ik zag was een stukje tekst over "neutrale schepen". Of dat dan in neutraal wateren is, dat staat er totaal niet bij.

Ik zou dan denken dat dat alleen betrekking heeft tot een neutrale schip in jouw wateren.

Maar zeker weten doe ik het ook niet.

als een schip verdacht word van criminele activiteiten kun je in internationale wateren gewoon aangrijpen
gaat met name om piraterij maar ook bv wapensmokkel etc.

ik zal het zo eens nazoeken maar volgens mij mag je dat boarden uberhaupt niet weigeren laat staan die commando´s met allerhande wapentuig bewerken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:01:18 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82162786
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:58 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Buurlanden van Israël steunen de blokkade zelfs.
Heb de indruk dat de Anti Israël posters hier verder weinig weten van de feitelijke situatie. Die hebben gewoon weer wat om over te gillen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:01:37 #33
181126 MouzurX
Misschien?
pi_82162808
Er is een blokkade dus ze moeten er gewoon niet heen gaan, punt.
Ja die blokkade was idd een paar km verderop maar ze hadden al meerdere malen aangekondigd daar naartoe te varen.

Israel: draai om
Hippies: neeeee
Israel: piew piew piew.

Tegen beter weten in toch proberen, uitlokgedrag.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_82162849
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Waar geef je dat precies aan?

hier

Oorlogsactivisten lokken israels speciale tropen in een genadeloze val.De oorlogsterroristen stonden te wachten met molotov coctails, stalen buizen, moderne katapulten, messen, hakbijlen en schokgranaten op de israelische soldaten die geen weerstand verwachtten van de "vredesactivisten".

De boot was geinfiltreerd door gezochte Hamas en alqaida "activisten".

What really happened in the Gaza flotilla

Footage from the Mavi Marmara Including Injured Soldiers and Items Found On Board

En vandaag stonden de pro Hamas activisten ook te rellen in denhaag
http://binnenland.nieuws.(...)i-israeldemonstratie

Stukje internationaal recht.
quote:
Neutral merchant vessels

67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:

(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;

(b) engage in belligerent acts on behalf of the enemy;

(c) act as auxiliaries to the enemy s armed forces;

(d) are incorporated into or assist the enemy s intelligence system;

website van het rode kruis
San Remo Manual on International Law Applicable to Armed Conflicts at Sea
http://www.icrc.org/web/e(...)/57jmsu?opendocument
pi_82162850
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:57 schreef Tarak het volgende:

[..]

Teruggeven aan de inwoners van de Palestijnse gebieden? Maar dat gebied is toch altijd van Egypte hiervoor geweest? Het is nooit onafhankelijk geweest, er bestond zelfs niet zoiets als een Palestijns volk 60 jaar geleden, dat heette gewoon Egyptenaren.
Waar haal je die nonsens nou weer vandaan?
  maandag 31 mei 2010 @ 21:02:32 #36
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82162873
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Toevallig Jordanie en Egypte?
Van Egypte weet ik het zeker, van de rest moet ik een bron zoeken. Palestina heeft weinig vrienden en de vrienden die ze hebben steunen ze alleen verbaal. Niemand is bereid te vechten, ook hun Fok!broeders die de held achter het toetsenbord uithangen laten de Palestijnen in de steek.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 31 mei 2010 @ 21:02:53 #37
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82162897
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef waht het volgende:

[..]

Hier: http://www.icrc.org/IHL.n(...)02d49ce!OpenDocument
Veel plezier met lezen.
Kan niks vinden dat aangeeft dat Israël een legitieme barrage mag aanbregen in neutrale wateren.

Het water dat van hen is dan totaal niet relevant, daar gaat het hier niet om.
AFC AJAX
pi_82162929
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:01 schreef MouzurX het volgende:
Ja die blokkade was idd een paar km verderop maar ze hadden al meerdere malen aangekondigd daar naartoe te varen.

Vijftig jaar geleden heette dat nog gewoon burgerlijke ongehoorzaamheid.
pi_82162938
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:59 schreef Monidique het volgende:
De beste stap die nu genomen kan worden, die nog enigszins realistisch is, is Turkije die hulptransporten gaat ondersteunen en begeleiden. Een soortement Berlijn-corridor. Ik zou graag zien dat Europa dat doet, maar dat gaat niet gebeuren. De lafaards. Zelfs bij Turkije is het onrealistisch, maar Erdogan is populistisch genoeg om iets dergelijks te wíllen in ieder geval. Dat zou ervoor zorgen dat Israël genoodzaakt wordt de realiteit te accepteren. Dat is goed voor de Palestijnen en goed voor Israël. Gaat helaas niet gebeuren.
Ik zeg gewoon Hamas en andere terroristische organisaties elimineren, alle grenzen binnen Israël/Palestina opheffen en samen in vrede leven. Twee landen is één te veel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82162941
Het is sowieso van de gekken dat Israel uberhaupt is gesticht. Een 2000 jaar oud boek beweert dat er in een ver verleden een land was dat Israel heette en waar joden woonden. Deze mensen waren als klap op de vuurpijl ook nog eens de oogappel van onze god. Kom, laten we die mensen een eigen land geven. Begrijp mij niet verkeerd, ik gun joden zeker een eigen stuk land. Echter, het was ronduit stompzinnig om hen op die locatie neer te planten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82162969
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:03 schreef waht het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon Hamas en andere terroristische organisaties elimineren, alle grenzen binnen Israël/Palestina opheffen en samen in vrede leven. Twee landen is één te veel.
Neuh, de enige oplossing is twee staten, twee landen. Er is geen alternatief.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:04:38 #42
16715 Mylene
*schatje*
pi_82163009
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

als een schip verdacht word van criminele activiteiten kun je in internationale wateren gewoon aangrijpen

ik zal het zo eens nazoeken maar volgens mij mag je dat boarden uberhaupt niet weigeren laat staan die commando´s met allerhande wapentuig bewerken
Interessant, kom maar op met die bron.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:05:14 #43
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82163052
quote:

[..]

Toch vreemd dan dat als bepaalde andere landen dergelijke acties voeren het opeens anders is. Dan is het opeens wel neutrale wateren en mag opeens niks meer

Bron zou overigens leuk zijn.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:01 schreef MouzurX het volgende:

Dan wacht je toch even netjes totdat ze ook daadwerkelijk door die barrage heen zijn? Why the rush? Alsof ze daarna binnen vijf minuten Gaza halen
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 21:05:17 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82163056
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:56 schreef Farang het volgende:

[..]

Dit is niet de eerste keer dat er Turken om het leven komen. Zo zijn er vandaag ook enkele Turkse soldaten om het leven gekomen maar daar wordt niet zo'n ophef om gemaakt. Waar het men om gaat is de Israëlische misdaden tegen de menselijkheid en hun arrogantie om vredesactivisten af te slachten. Al zouden die activisten de Israëliërs met kernwapens te lijf gaan, dan nog zijn de Israëliërs degenen die verkeerd bezig zijn omdat ze andermans land bezetten en op dit moment ook nog Gaza in een concentratiekamp hebben getransformeerd (bron: het Vaticaan)
Bedenk maar eerst een andere naam voor deze mensen want die weten niet wat vrede is als je 't mij vraagt.
De arrogantie om soldaten aan te vallen en dan verontwaardigd te zijn als je op je bek gaat. En jezelf dan ook nog eens een vredesactivist noemen. Domme, geweldadige relschopper past dan beter als benaming.

Op wat voor manier gaat dit uitgelokte incident bijdragen aan de vrede ? Wellicht weet jij daar het antwoord op ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 31 mei 2010 @ 21:05:19 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82163058
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:03 schreef KoosVogels het volgende:
Het is sowieso van de gekken dat Israel uberhaupt is gesticht. Een 2000 jaar oud boek beweert dat er in een ver verleden een land was dat Israel heette en waar joden woonden. Deze mensen waren als klap op de vuurpijl ook nog eens de oogappel van onze god. Kom, laten we die mensen een eigen land geven. Begrijp mij niet verkeerd, ik gun joden zeker een eigen stuk land. Echter, het was ronduit stompzinnig om hen op die locatie neer te planten.
Wellicht zou je je eens moeten verdiepen in de geschiedenis van de eerste helft van de vorige eeuw
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 21:05:21 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82163064
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:02 schreef msnk het volgende:

[..]

Kan niks vinden dat aangeeft dat Israël een legitieme barrage mag aanbregen in neutrale wateren.

Het water dat van hen is dan totaal niet relevant, daar gaat het hier niet om.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hostis_humani_generis
pi_82163094
quote:

[..]

met mandaat mag dat inderdaad niet geweigerd worden. Zoals ik al tikte, boarding is een erg veelvoorkomende geweldloze procedure.

Rtl nieuws meldde ook dat het boardingteam erg verrast werd door de tegenstand en als je die soldaten ziet afdalen, lijkt dat er ook erg op.
pi_82163148
quote:

Je slaat alleen wat over, verdacht worden = bewijs aan kunnen dragen voor verdachtmakingen. Dat wil zeggen dat Israel aanwijzingen moet hebben voor het hebben van wapentuig (of het feit dat deze schepen uberhaupt een gevaar vormden voor de veiligheid van Israel).

Overigens mag je niet zomaar een schip enteren, zeker niet in internationale wateren.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 21:06:59 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82163169
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:05 schreef msnk het volgende:

[..]

Toch vreemd dan dat als bepaalde andere landen dergelijke acties voeren het opeens anders is. Dan is het opeens wel neutrale wateren en mag opeens niks meer
waar doel je precies op?
quote:
Bron zou overigens leuk zijn.
ik zei toch dat ik ging zoeken
  maandag 31 mei 2010 @ 21:07:09 #50
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82163182
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:02 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Waar haal je die nonsens nou weer vandaan?
Tot 1967 was het Egypte. Het is overigens nog het meest waarschijnlijk dat het ook weer Egypte gaat worden in de toekomst.

Er is wel een gebied wat bekend staat als Palestina, maar er is nooit een Palestijns volk geweest. Nooit.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')