hij doelt op de netjes knikkers die samen met de katapults gevonden zijn aan boord.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:57 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ze hebben geen knikkers nodig om mee te schieten, stenen zat daar.
En misschien wist je het niet, maar kinderspeelgoed zou niet naar Gaza mogen van Israël. Schijnt dat kinderen daar heel erg agressief van worden (net als van instant-koffie, jam, of gedroogd fruit...) Echt, is heel goed dat die blokkade er is...
Toevallig Jordanie en Egypte?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:58 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Buurlanden van Israël steunen de blokkade zelfs.
ik plak de post uit 't vorige topic hier maar gelijk bijquote:67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:
(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
quote:Op maandag 31 mei 2010 20:53 schreef msnk het volgende:
[..]
Het enige wat ik zag was een stukje tekst over "neutrale schepen". Of dat dan in neutraal wateren is, dat staat er totaal niet bij.
Ik zou dan denken dat dat alleen betrekking heeft tot een neutrale schip in jouw wateren.
Maar zeker weten doe ik het ook niet.
Heb de indruk dat de Anti Israël posters hier verder weinig weten van de feitelijke situatie. Die hebben gewoon weer wat om over te gillenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:58 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Buurlanden van Israël steunen de blokkade zelfs.
hierquote:
quote:Neutral merchant vessels
67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:
(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
(b) engage in belligerent acts on behalf of the enemy;
(c) act as auxiliaries to the enemy s armed forces;
(d) are incorporated into or assist the enemy s intelligence system;
Waar haal je die nonsens nou weer vandaan?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:57 schreef Tarak het volgende:
[..]
Teruggeven aan de inwoners van de Palestijnse gebieden? Maar dat gebied is toch altijd van Egypte hiervoor geweest? Het is nooit onafhankelijk geweest, er bestond zelfs niet zoiets als een Palestijns volk 60 jaar geleden, dat heette gewoon Egyptenaren.
Van Egypte weet ik het zeker, van de rest moet ik een bron zoeken. Palestina heeft weinig vrienden en de vrienden die ze hebben steunen ze alleen verbaal. Niemand is bereid te vechten, ook hun Fok!broeders die de held achter het toetsenbord uithangen laten de Palestijnen in de steek.quote:
Kan niks vinden dat aangeeft dat Israël een legitieme barrage mag aanbregen in neutrale wateren.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef waht het volgende:
[..]
![]()
Hier: http://www.icrc.org/IHL.n(...)02d49ce!OpenDocument
Veel plezier met lezen.
Vijftig jaar geleden heette dat nog gewoon burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:01 schreef MouzurX het volgende:
Er is een blokkade dus ze moeten er gewoon niet heen gaan, punt.
Ja die blokkade was idd een paar km verderop maar ze hadden al meerdere malen aangekondigd daar naartoe te varen.
Israel: draai om
Hippies: neeeee
Israel: piew piew piew.
Tegen beter weten in toch proberen, uitlokgedrag.
Ik zeg gewoon Hamas en andere terroristische organisaties elimineren, alle grenzen binnen Israël/Palestina opheffen en samen in vrede leven.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:59 schreef Monidique het volgende:
De beste stap die nu genomen kan worden, die nog enigszins realistisch is, is Turkije die hulptransporten gaat ondersteunen en begeleiden. Een soortement Berlijn-corridor. Ik zou graag zien dat Europa dat doet, maar dat gaat niet gebeuren. De lafaards. Zelfs bij Turkije is het onrealistisch, maar Erdogan is populistisch genoeg om iets dergelijks te wíllen in ieder geval. Dat zou ervoor zorgen dat Israël genoodzaakt wordt de realiteit te accepteren. Dat is goed voor de Palestijnen en goed voor Israël. Gaat helaas niet gebeuren.
Neuh, de enige oplossing is twee staten, twee landen. Er is geen alternatief.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:03 schreef waht het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon Hamas en andere terroristische organisaties elimineren, alle grenzen binnen Israël/Palestina opheffen en samen in vrede leven.Twee landen is één te veel.
Interessant, kom maar op met die bron.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
als een schip verdacht word van criminele activiteiten kun je in internationale wateren gewoon aangrijpen
gaat met name om piraterij maar ook bv wapensmokkel etc.
ik zal het zo eens nazoeken maar volgens mij mag je dat boarden uberhaupt niet weigeren laat staan die commando´s met allerhande wapentuig bewerken
Toch vreemd dan dat als bepaalde andere landen dergelijke acties voeren het opeens anders is. Dan is het opeens wel neutrale wateren en mag opeens niks meerquote:Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
als een schip verdacht word van criminele activiteiten kun je in internationale wateren gewoon aangrijpen
ik zal het zo eens nazoeken maar volgens mij mag je dat boarden uberhaupt niet weigeren laat staan die commando´s met allerhande wapentuig bewerken
Dan wacht je toch even netjes totdat ze ook daadwerkelijk door die barrage heen zijn? Why the rush? Alsof ze daarna binnen vijf minuten Gaza halenquote:Op maandag 31 mei 2010 21:01 schreef MouzurX het volgende:
Er is een blokkade dus ze moeten er gewoon niet heen gaan, punt.
Ja die blokkade was idd een paar km verderop maar ze hadden al meerdere malen aangekondigd daar naartoe te varen.
Israel: draai om
Hippies: neeeee
Israel: piew piew piew.
Tegen beter weten in toch proberen, uitlokgedrag.
Bedenk maar eerst een andere naam voor deze mensen want die weten niet wat vrede is als je 't mij vraagt.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:56 schreef Farang het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste keer dat er Turken om het leven komen. Zo zijn er vandaag ook enkele Turkse soldaten om het leven gekomen maar daar wordt niet zo'n ophef om gemaakt. Waar het men om gaat is de Israëlische misdaden tegen de menselijkheid en hun arrogantie om vredesactivisten af te slachten. Al zouden die activisten de Israëliërs met kernwapens te lijf gaan, dan nog zijn de Israëliërs degenen die verkeerd bezig zijn omdat ze andermans land bezetten en op dit moment ook nog Gaza in een concentratiekamp hebben getransformeerd (bron: het Vaticaan)
Wellicht zou je je eens moeten verdiepen in de geschiedenis van de eerste helft van de vorige eeuwquote:Op maandag 31 mei 2010 21:03 schreef KoosVogels het volgende:
Het is sowieso van de gekken dat Israel uberhaupt is gesticht. Een 2000 jaar oud boek beweert dat er in een ver verleden een land was dat Israel heette en waar joden woonden. Deze mensen waren als klap op de vuurpijl ook nog eens de oogappel van onze god. Kom, laten we die mensen een eigen land geven. Begrijp mij niet verkeerd, ik gun joden zeker een eigen stuk land. Echter, het was ronduit stompzinnig om hen op die locatie neer te planten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hostis_humani_generisquote:Op maandag 31 mei 2010 21:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Kan niks vinden dat aangeeft dat Israël een legitieme barrage mag aanbregen in neutrale wateren.
Het water dat van hen is dan totaal niet relevant, daar gaat het hier niet om.
met mandaat mag dat inderdaad niet geweigerd worden. Zoals ik al tikte, boarding is een erg veelvoorkomende geweldloze procedure.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je slaat alleen wat over, verdacht worden = bewijs aan kunnen dragen voor verdachtmakingen. Dat wil zeggen dat Israel aanwijzingen moet hebben voor het hebben van wapentuig (of het feit dat deze schepen uberhaupt een gevaar vormden voor de veiligheid van Israel).quote:Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef sp3c het volgende:
waar doel je precies op?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:05 schreef msnk het volgende:
[..]
Toch vreemd dan dat als bepaalde andere landen dergelijke acties voeren het opeens anders is. Dan is het opeens wel neutrale wateren en mag opeens niks meer
ik zei toch dat ik ging zoekenquote:Bron zou overigens leuk zijn.
Tot 1967 was het Egypte. Het is overigens nog het meest waarschijnlijk dat het ook weer Egypte gaat worden in de toekomst.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:02 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Waar haal je die nonsens nou weer vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |