De palestijnen zijn helemaal niet afgesloten van de buitenwereld. Dat is een fabeltje.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:52 schreef Aylin het volgende:
[..]
Dat kun je toch wel inzien met gezond verstand? Je weet dat Israel de Palestijnen van de buitenwereld hebben afgesloten en het zijn nu muizen in de klauwen van een leeuw. En jij denkt dat Israel die hulpmiddelen toch aan de Palestijnen laat geven?
Dan staat het volgende konvooi volgeladen met wapens meteen klaar. Israel had weinig opties, net als de Palestijnen. Het is een houdgreep waarin ze elkaar vasthouden.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:46 schreef Re het volgende:
wat had het toch tof geweest als de Israeli gewoon het konvooi hadden doorgelaten en zo een beetje goodwil en positieve PR de wereld hadden ingeslingerd... maar nee dit is effectiever voor de stabiliteit in de regio
Gretta Duisenberg die klappen krijgt, dat maakt mijn dag weer goed.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:57 schreef Caesu het volgende:
De ME probeert te voorkomen dat ze dichtbij de ambassade komen en heeft een charge uitgevoerd. NOS-verslaggever Peter Blok meldt dat activiste Gretta Duisenberg klappen heeft gekregen.
http://nos.nl/artikel/161(...)tie-in-den-haag.html
Lees het bericht, troll. De activisten hadden uiteenlopende nationaliteiten. Van Amerikanen en Nederlanders tot Turken. Je posts in dit topic slaan tot zover als een tang op een varken.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:56 schreef ouderejongere het volgende:
De Palestijnen hebben vaker menselijke schilden gebruikt, zo ook vandaag weer. Al die standaardrechtse propaganda waar huillies elke keer mee aankomen lees ik niet eens meer.
Dat de Randstad toch al bijna?quote:Op maandag 31 mei 2010 18:53 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ooooh, het is maar een klein deel. Nee, dan is het niet erg. Weet je wat. De Turken en Marokkanen mogen ook Zuid-Holland tot eigen staat maken. Is toch maar een klein deel van Nederland.
Dus Israelische douaniers moesten de Gazastrook binnen wandelen om het schip te controleren. Nee, dat was een leuk padvindersuitje geweest.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:54 schreef Re het volgende:
[..]
dan hadden ze dat lekker aan land gedaan aldaar (Gaza dus), hadden ze gelijk aan kunnen tonen wat er allemaal aan boord zou zijn, maar nee... moest natuurlijk commandostyle... prima verder maar echt positieve reacties geeft het niet.
Ze was net nog huillie aan het doen bij twee vandaag, zou het echt waar zijn? Ik hoop het welquote:Op maandag 31 mei 2010 19:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Gretta Duisenberg die klappen krijgt, dat maakt mijn dag weer goed.
Die van mij ook.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Gretta Duisenberg die klappen krijgt, dat maakt mijn dag weer goed.
Die huilturken kunnen er weinig aan doen, die worden door radicale zenders die zij via hun schotels bekijken opgejut. Gretta heeft een vrije keuze en ze kiest voor terroristen. Wat zal Wim blij zijn dat hij dood is.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:08 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Die van mij ook.
En een sloot huilturken die klappen krijgen is ook geweldig
Palastina is onze land weet je, als ik daar woon gaat niks uitmaken weetjequote:Op maandag 31 mei 2010 20:09 schreef JohnLocke het volgende:
Domme actie van Israel, maar rellende Moslims die verder geen flut met dat conflict te maken hebben vind ik nog veel storender.
had het over de huilturken in Turkije zelf. Een radicale humanitaire organisatie.....hmmmmmquote:Op maandag 31 mei 2010 20:09 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Die huilturken kunnen er weinig aan doen, die worden door radicale zenders die zij via hun schotels bekijken opgejut. Gretta heeft een vrije keuze en ze kiest voor terroristen. Wat zal Wim blij zijn dat hij dood is.
We hebben een Israëlische Gorbatsjov nodig.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:10 schreef remlof het volgende:
[..]
So true.
Hoewel een Israëlische Ghandi ook meer dan welkom zou zijn.
Dan hebben ze tenminste nog 50 jaar. Geef 't 6 maanden met de Nederlandse mentaliteit en de Israelische bevolking woont op de bodem van de Middelandse zee.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:05 schreef Monidique het volgende:
Mja, Israël graaft z'n eigen graaf. Niet nu, maar al jaren. Je vraagt je af of ze dat zelf niet zien? Het is heel leuk dat ze nu de onvoorwaardelijke steun hebben van Amerika, waarvoor Amerika overigens voor bloedt middels een verhoogde terreurdreiging -en wij ook-, maar daar houdt het zo'n beetje op. In de jaren zeventig was Israël een sympathiek land, zelfs toen de bezetting al jaren voortwoekerde, ondertussen zijn we dertig jaar verder, is de bezetting bijna halverwege het vijfde decennium en keert de demografie zich tegen hen. Ze redden het nu wel, maar behalve Amerika en Europese politici -en Arabische dictators- hebben ze geen steun. Dertig jaar later en Israëls traditionele bondgenoten of knechten hebben minder macht, Israël heeft minder populariteit en de Palestijnse bevolking is nog groter geworden.
Als Israël zo doorgaat, roeit het zichzelf en z'n joodse karakter binnen vijftig jaar uit.
Dus niet alleen omdat het misdadig is, niet alleen omdat ze Arabieren laten lijden, niet alleen omdat Israël een gevaar is voor de regio, niet alleen omdat Israël een gevaar is voor ónze veiligheid, niet alleen omdat Israël een gevaar is voor de rest van de wereld, maar ook omdat het huidige Israëlische beleid een gevaar is voor Israël zélf, dient de misdadige en dodelijk bezetting van Palestina beëindigd te worden.
Zoals ik eerder zei, laten we eerst eens beginnen met een Palestina-tribunaal. Maar helaas zal zoiets nog niets worden door de dogmatische en slaafse houding van Amerika en Europa.
Ergens al online?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:10 schreef Den_Haag het volgende:mooie beelden van Gretta die een hoek krijgt. de ME
Volgens jou bezet Israël niet andermans land? De internationale gemeenschap heeft het bij het verkeerde eind als ze beweren dat Israël een bezetter is?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:09 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Die huilturken kunnen er weinig aan doen, die worden door radicale zenders die zij via hun schotels bekijken opgejut. Gretta heeft een vrije keuze en ze kiest voor terroristen. Wat zal Wim blij zijn dat hij dood is.
Ach, de onvrede groeit mondiaal, niet alleen bij moslims. Niet heel raar aangezien de misdaden van Israël keer op keer gedoogd worden door eigen regeringsleiders.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:09 schreef JohnLocke het volgende:
Domme actie van Israel, maar rellende Moslims die verder geen flut met dat conflict te maken hebben vind ik nog veel storender.
Ik ben toch bang dat dat niet zal gebeuren zolang Israël nog op onvoorwaardelijke steun uit de VS kan rekenen. Misschien over een jaar of vijftig, als China de dominante wereldmacht is.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
We hebben een Israëlische Gorbatsjov nodig.
linkjequote:Op maandag 31 mei 2010 20:10 schreef Den_Haag het volgende:
mooie beelden van Gretta die een hoek krijgt. de ME
Een radicale turkse hulporganisatie. goh, waar zit de fail.
De waarheid ligt er ergens tussenin.....quote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Demonstranten die op RTL4 hun mening geven:
Israel moet van de kaart geveegd worden, dood aan israel, etc
Demonstranten die op het NOS Journaal hun mening geven
Ik ben hier als mens, we moet lief zijn voor elkaar.
Absoluut en dat is dom, want zoals ik hierboven al poog uit te leggen, Israël graaft z'n eigen graf en bereidt de vernietiging van Israël en het joodse karakter ervan alleen maar voor. Wat dat betreft is het een zeer positief teken dat Turkije zich steeds meer pro-humanisme opstelt.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben toch bang dat dat niet zal gebeuren zolang Israël nog op onvoorwaardelijke steun uit de VS kan rekenen. Misschien over een jaar of vijftig, als China de dominante wereldmacht is.
De leden van die radicale organisatie waren niet de enigen op die schepen. Er zat ook eenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:11 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
had het over de huilturken in Turkije zelf. Een radicale humanitaire organisatie.....hmmmmm
Wat opvalt is dat het NOS Journaal, dat altijd en eeuwig positief was over israel, nu zeer negatief is. De Palestijnen als boze fanatiekelingen, en nu als lieve humanisten.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:15 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
De waarheid ligt er ergens tussenin.....
of die voor 2005 nog niet zatenquote:Op maandag 31 mei 2010 19:51 schreef Farang het volgende:
[..]
Dat was een toneelstukje van Israël. De kolonisten werden niet verwijderd, ze werden verplaatst naar de Westelijke Jordaanoever waar thans een kwart miljoen (of was het een half miljoen) illegale Joodse kolonisten verblijven op Palestijns grondgebied. Maak een einde aan de bezetting en blokkade en de raketten zullen stoppen. Zo simpel is het.
goedzo, lange lat erover.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:17 schreef StephanL het volgende:
foto http://www.telegraaf.nl/b(...)ie___.html?cid=short
Goh, niet door wat er de afgelopen 10-15 jaar gebeurd is?quote:Op maandag 31 mei 2010 19:51 schreef Farang het volgende:
[..]
Dat was een toneelstukje van Israël. De kolonisten werden niet verwijderd, ze werden verplaatst naar de Westelijke Jordaanoever waar thans een kwart miljoen (of was het een half miljoen) illegale Joodse kolonisten verblijven op Palestijns grondgebied. Maak een einde aan de bezetting en blokkade en de raketten zullen stoppen. Zo simpel is het.
nu ff wachten op de beeldenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:17 schreef StephanL het volgende:
foto http://www.telegraaf.nl/b(...)ie___.html?cid=short
Nou ja, "eentje". De Amerikaanse overheid is wettelijk verplicht Israël militaire steun te verlenen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:21 schreef The_Avatar het volgende:
Niemand durft iets tegen Israël. Die gasten zijn in hun eentje ook aso sterk. (Egypte iemand?)
Ach gut ze heeft klappen gehad.quote:'Gretta Duisenberg geslagen bij demonstratie'
AMSTERDAM - De pro-Palestijnse Gretta Duisenberg zegt te zijn geslagen door de ME bij de demonstratie maandagavond voor het gebouw van de Israëlische ambassade in Den Haag.
De politie ontkent vooralsnog dat Duisenberg geslagen is en wil eerst de videobeelden van de demonstratie bekijken. Daarna geeft de politie een verklaring of Duisenberg inderdaad geslagen is.
De demonstratie is gericht tegen de militaire actie van Israël tegen een hulpkonvooi, dat met schepen onderweg was van Cyprus naar de Gazastrook.
Enkele van de ruim driehonderd demonstranten begonnen met voorwerpen te gooien. De mobiele eenheid heeft een charge uitgevoerd om de gemoederen tot bedaren te brengen.
stiekem heeft ie wel laptop of pc met een processor uit Israëlquote:Op maandag 31 mei 2010 20:23 schreef StephanL het volgende:
http://yfrog.com/3upcjbj LOLWeet niet of die van vandaag is of eerder.
Hoe kan je zoiets in eigen land wettelijk verplicht stellen betreffende een ander land?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, "eentje". De Amerikaanse overheid is wettelijk verplicht Israël militaire steun te verlenen.
Zie Zesdaagse Oorlogquote:Op maandag 31 mei 2010 20:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, "eentje". De Amerikaanse overheid is wettelijk verplicht Israël militaire steun te verlenen.
Ja want iedere Turk is werkloos en Turken mogen zich er niet om bekommeren dat hun onschuldige landgenoten zijn doodgeschoten door Israel.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:24 schreef mm1985 het volgende:
gossie zeg er is wat aan de hand in het midden-oosten meteen voelen mensen zich in meerdere landen geroepen om te rellen en te protesteren. Alsof je er wat van voelt in Nederland. Dan heb ik het niet eens over die werkloze turken die in Ankara zitten te rellen.
Ik moet bekennen dat ik mogelijk niet snap wat jij bedoelt, maar die lieve humanisten op de boot waren natuurlijk geen Palestijnen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat opvalt is dat het NOS Journaal, dat altijd en eeuwig positief was over israel, nu zeer negatief is. De Palestijnen als boze fanatiekelingen, en nu als lieve humanisten.
Ook vrij fout, zijn toch terroristenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat opvalt is dat het NOS Journaal, dat altijd en eeuwig positief was over israel, nu zeer negatief is. De Palestijnen als boze fanatiekelingen, en nu als lieve humanisten.
ZE IS GESLAGEN DAT DIT KAN !!!!!quote:
Gastquote:Op maandag 31 mei 2010 20:26 schreef Aylin het volgende:
[..]
Ja want iedere Turk is werkloos en Turken mogen zich er niet om bekommeren dat hun onschuldige landgenoten zijn doodgeschoten door Israel.
Onschuldig als je met messen, knuppels en breekijzers mensen aanvalt?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:26 schreef Aylin het volgende:
[..]
Ja want iedere Turk is werkloos en Turken mogen zich er niet om bekommeren dat hun onschuldige landgenoten zijn doodgeschoten door Israel.
Aan de ene kant mooi ja, dat het hier alleen maar over de hyptheek-renthe aftrek gaat. Maar had Femke er wel wat van gezegd, was ze weer afgemaakt omdat ze van de gelegenheid gebruik maakt iets niet relevants ter sprake te brengen. Mooi gedicht, maar beetje makkelijk scoren door Nico.quote:
en dan ? China gaat Israël boycottenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben toch bang dat dat niet zal gebeuren zolang Israël nog op onvoorwaardelijke steun uit de VS kan rekenen. Misschien over een jaar of vijftig, als China de dominante wereldmacht is.
De aanval werd toch echt ingezet door de commando's die de boot binnendrongen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:29 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Onschuldig als je met messen, knuppels en breekijzers mensen aanvalt?
duhhh, als ze ergens kan komen huilen laat ze dat niet na.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:29 schreef Caesu het volgende:
vanavond zit Gretta bij Knevel van de Brink
2010 Belt aan.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:27 schreef JohnLocke het volgende:
Zij zal het ook gezellig hebben op de feestjes van haar man tussen alle Joodse bankiers.
Wanneer was de laatste aanslag waar een bus werd opgeblazen?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:27 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
ZE IS GESLAGEN DAT DIT KAN !!!!!
Een bus met burgers opblazen kan natuurlijk wél !
Haar man is al een tijdje dood hequote:Op maandag 31 mei 2010 20:27 schreef JohnLocke het volgende:
Zij zal het ook gezellig hebben op de feestjes van haar man tussen alle Joodse bankiers.
De ellende met die demonstrerende Turken is dat een Turk per definitie onschuldig is en een jood per definitie dood moet.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:26 schreef Aylin het volgende:
[..]
Gewoon expres uitllokken dat is toch wel duidelijk. Je bent niet goed bij je hoofd als je in alle onschuld, op die manier soldaatje gaat pestenquote:Onschuldig als je met messen, knuppels en breekijzers mensen aanvalt?
Misschien loopt ze straks eerst nog tegen een deur en gaat ze daarna zeggen dat die bult van een vuistslag gekomen isquote:
quote:Op maandag 31 mei 2010 20:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
De aanval werd toch echt ingezet door de commando's die de boot binnendrongen.
De laatste bus werd opgeblazen voor de verdedigingsmuur werd gebouwd. Die heeft zijn nut wel bewezen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:32 schreef Farang het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste aanslag waar een bus werd opgeblazen?
De laatste Israëlische staatsterreurdaad werd op 31 mei 2010 gepleegd.
Ze kwamen een voor een op de boot met paintballgeweertjes nadat ze allerlei beloftes hadden gedaan aan de activisten die ze weigerden en naar herhaalde waarschuwingen. Dit had zonder kleerscheuren kunnen aflopen. Maar nee, dan zou er niet of nauwelijks publiciteit zijn, de commando's moesten aangevallen worden en op die manier zou Israel moeten reageren en de negatieve publiciteit over zich heen krijgen. Maar goed.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Egypte waar dictator Mubarak aan de macht is, nee hij zal niks tegen Israël doen aangezien hij een puppet van de Amerikanen is.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:21 schreef The_Avatar het volgende:
Niemand durft iets tegen Israël. Die gasten zijn in hun eentje ook aso sterk. (Egypte iemand?)
Bron?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
De ellende met die demonstrerende Turken is dat een Turk per definitie onschuldig is en een jood per definitie dood moet.
Als China de wereldmacht is dan heeft zij schijt aan landen als Israel. Dan is er niemand meer om Israel de hand boven het hoofd te houden. Want China geeft misschien niks om moslims, maar ook niet om Israel.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:31 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
en dan ? China gaat Israël boycottenomdat ze niet lief zijn tegen moslims wat China totaal niet boeit die denken toch liever niet hun handels economie op spel gaat zetten met Israël om dit klein ongelukje van maar liefst 9 doden
![]()
Dat is voor sommigen blijkbaar moeilijk om te begrijpen, ik word er moe om het tig keer te moeten uitleggen!quote:Op maandag 31 mei 2010 20:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wat is er de afgelopen 10-15 jaar gebeurd dan? Ga niet andere conflicten erbij halen die geen reet met het Israël-Palestina conflict te maken hebben.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh, niet door wat er de afgelopen 10-15 jaar gebeurd is?
Het ligt allemaal aan Israel?
Hoe simpel ben je dan.
Ah, is het weer zo laat? Elk beetje kritiek op Israel wordt met zulke reacties gecounterd. Droevig.quote:
if you fuck with the bull you got to be prepare to sit on the hornsquote:Op maandag 31 mei 2010 20:32 schreef Haradrim het volgende:
Pijnlijk videostukje voor Pallywood...
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896996,00.html
ja johquote:
Gast, dat begrijp ik, vandaar mijn reactie. En ja, in Turkije krijg je vrij van je baas en zal je baas waarschijnlijk nog met je meegaan om te demonstreren ook omdat die Turken het dus wél erg vinden wat er is gebeurd! Er waren een hoop mensen uit Turkije op dat schip, get it?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:29 schreef mm1985 het volgende:
[..]
Gastik heb het over die kneuzen die midden in de dag zitten te demonstreren bij de Israelische ambasade in Ankara. Denk je als ik tegen mijn baas zeg " he pik ik wil demonstreren mag ik ff 3 uur vrij hebben" dat ik dat krijg? haha
Jaloers zeker.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:29 schreef mm1985 het volgende:
[..]
Gastik heb het over die kneuzen die midden in de dag zitten te demonstreren bij de Israelische ambasade in Ankara. Denk je als ik tegen mijn baas zeg " he pik ik wil demonstreren mag ik ff 3 uur vrij hebben" dat ik dat krijg? haha
Nah, het stukje waar ik op reageer is droevigquote:Op maandag 31 mei 2010 20:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, is het weer zo laat? Elk beetje kritiek op Israel wordt met zulke reacties gecounterd. Droevig.
Iets met verbanden wellicht. Alsof je in deze geglobaliseerde tijd het ene conflict aan de ene kant van de wereld nog los van een conflict 6000 km verderop kunt zien...quote:Op maandag 31 mei 2010 20:35 schreef Farang het volgende:
[..]
Wat is er de afgelopen 10-15 jaar gebeurd dan? Ga niet andere conflicten erbij halen die geen reet met het Israël-Palestina conflict te maken hebben.
quote:
dit dus!quote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Monidique het volgende:
Ik weet nog dat Iran een dozijn Britse marinemensen had opgepakt in Iraanse wateren. Het was een schande. Het was een duidelijk teken dat Iran geen goede bedoelingen had. Beter als het maar direct met de grond gelijk werd gemaakt.
Israël slacht mogelijk twintig vredesactivisten af? Zelfverdediging.
Dat is dan jammer. Hadden die mensen geen verstand toen de honkbalknuppels uit het vet getrokken werden?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Aylin het volgende:
[..]
Gast, dat begrijp ik, vandaar mijn reactie. En ja, in Turkije krijg je vrij van je baas en zal je baas waarschijnlijk nog met je meegaan om te demonstreren ook omdat die Turken het dus wél erg vinden wat er is gebeurd! Er waren een hoop mensen uit Turkije op dat schip, get it?
maar wel om wapensquote:Op maandag 31 mei 2010 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als China de wereldmacht is dan heeft zij schijt aan landen als Israel. Dan is er niemand meer om Israel de hand boven het hoofd te houden. Want China geeft misschien niks om moslims, maar ook niet om Israel.
zelfs Usa niet blij meequote:Israel has now become China's second-largest supplier of arms (following Russia)
is maritiem recht had Israel gewoon het recht om aan boord te gaan hoor.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:34 schreef Aylin het volgende:
[..]
Dat is voor sommigen blijkbaar moeilijk om te begrijpen, ik word er moe om het tig keer te moeten uitleggen!
Alleen al de raketaanvallen van de Palestijnen hebben een eigen wiki per jaar:quote:Op maandag 31 mei 2010 20:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
De laatste bus werd opgeblazen voor de verdedigingsmuur werd gebouwd. Die heeft zijn nut wel bewezen.
Huh?Die SP mevrouw zegt net op tv dat het niet geweldadige mensen zijnquote:
Natuurlijk, het waren bloemenkranzen, maar door de schaduw is dit wat lastig waar te nemen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:37 schreef Aylin het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Hoe vaak gaat dat filmpje nog langskomen met steeds hetzelfde commentaar wat overduidelijk nergens op slaat?
Misschien ligt het aan het feit dat de Britten ze niet hebben aangevald met metalen buizen?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Monidique het volgende:
Ik weet nog dat Iran een dozijn Britse marinemensen had opgepakt in Iraanse wateren. Het was een schande. Het was een duidelijk teken dat Iran geen goede bedoelingen had. Beter als het maar direct met de grond gelijk werd gemaakt.
De bemanning deed dat nadat het schip met geweld was bestormd terwijl het schip niet eens in Israelische wateren lag...quote:Op maandag 31 mei 2010 20:37 schreef Tarak het volgende:
Waar is nu het gedoe over? De bemanning van het schip viel nota bene militairen aan met ijzeren staven, dan waren er zelfs in Nederland schoten gelost door de marine. Waarom deden ze dat nu? Wilden die bemanning gewoon een relletje uitlokken en wederom weer het eeuwige arabische slachtoffer uithangen?
Hmm.. dan zou ik als commando ook den trekker overhalen, als je maat daar in elkaar geslagen wordt.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:32 schreef Haradrim het volgende:
Als ik op die manier een inbreker hier in Nederland in mijn eigen huis te lijf ga moet je eens zien wat de rechter daarover te zeggen heeft.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:34 schreef Aylin het volgende:
[..]
Dat is voor sommigen blijkbaar moeilijk om te begrijpen, ik word er moe om het tig keer te moeten uitleggen!
Met "paintballgeweertjes" aan boord komen? Wat is het doel daarvan in vredesnaam, een paintballfestijn?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze kwamen een voor een op de boot met paintballgeweertjes nadat ze allerlei beloftes hadden gedaan aan de activisten die ze weigerden en naar herhaalde waarschuwingen. Dit had zonder kleerscheuren kunnen aflopen. Maar nee, dan zou er niet of nauwelijks publiciteit zijn, de commando's moesten aangevallen worden en op die manier zou Israel moeten reageren en de negatieve publiciteit over zich heen krijgen. Maar goed.
ja we stonden massaal te rellen voor ambassades van Iranquote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Monidique het volgende:
quote:Neutral merchant vessels
67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:
(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
(b) engage in belligerent acts on behalf of the enemy;
(c) act as auxiliaries to the enemy s armed forces;
(d) are incorporated into or assist the enemy s intelligence system;
Iran mocht die mensen gewoon oppakken. Maar voor de camera zetten en hun publiek tentoonstellen mag dus NIET.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Monidique het volgende:
Hoe kun je eigenlijk gelijk hebben d.m.v een fragment van één minuut?quote:
Je bent het eens met mij dat de illegale kolonisten moeten optieven? Mooi zo.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ja johMaar goed kolonisten zijn rijk en machtig binnen Israël ook al is het een klein groepje
Dat zal het zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef Roi het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan het feit dat de Britten ze niet hebben aangevald met metalen buizen?
Hypocrisie, generaliseren, zwart/wit-denken. Zo doen we allemaal iets doms, nietwaar Monidique?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Monidique het volgende:
Het is deze hypocrisie die natuurlijk veel woede doet ontstaan en verergeren. Woede die zich bijvoorbeeld uit in terroristische aanslagen. Op een gegeven moment moeten we zeggen: Israël is een gevaar voor onze veiligheid, zoals generaal Petraeus ook heeft gezegd; Israël is niet uit zichzelf bereid tot vrede.
Lieve schat, het waren dus (nog) geen inbrekers, daar ze in internationale wateren waren, moet je eens zien wat de rechter in nederland erop te zeggen heeft als jij iemand op straat zomaar te lijf gaat..quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als ik op die manier een inbreker hier in Nederland in mijn eigen huis te lijf ga moet je eens zien wat de rechter daarover te zeggen heeft.Dan ben ik er gloeiend bij.
![]()
In dit geval waren die lui gewaarschuwd, dan hadden ze daar maar weg moeten blijven.
eigelijk zie ik het tegenovergestelde, Israel word steeds sterker het enige verschil is dat dit conflict nu weer aandacht krijgt in de media.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:33 schreef iehlaak het volgende:
Wat we zien is een typische clash of civilizations. Moslims willen hun land terug en joden willen hun land houden. Feit is dat de macht van Israël krimpt en die van de moslims groeit. Probleem hierbij is dat Israël zich nooit zal overgeven omdat het weet dat het betekent dat alle joden worden verdreven of vermoord door de moslims. Bovendien is Israel bereid om in het uiterste geval de Samson optie te lichten, met alle consequenties voor Caïro, Damascus, Teheran, Beirut, Riyad en Istanbul.
Aangevald?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef Roi het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan het feit dat de Britten ze niet hebben aangevald met metalen buizen?
Ze waren toch gewaarschuwd?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef Aylin het volgende:
[..]
De bemanning deed dat nadat het schip met geweld was bestormd terwijl het schip niet eens in Israelische wateren lag...
Niet allemaal: de Hyperintelligent niet, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:41 schreef waht het volgende:
[..]
Hypocrisie, generaliseren, zwart/wit-denken. Zo doen we allemaal iets doms, nietwaar Monidique?
Dit ging vooraf:quote:Op maandag 31 mei 2010 20:40 schreef msnk het volgende:
[..]
Hoe kun je eigenlijk gelijk hebben d.m.v een fragment van één minuut?
Het enige wat hier duidelijk te zien is, is dat een stel mannen afdalen op een schip en klappen krijgen.
Maar wat ging ervoor af dan? Of bestaat dat niet, een vooraf?
Dat weten we toch, de vloot werd gesommeerd aan te meren in Ashdod, spullen uitlaten, overbrengen en oprotten. Maar deze vloot was duidelijk uit op actie, dat moge nu wel duidelijk zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:40 schreef msnk het volgende:
[..]
Het enige wat hier duidelijk te zien is, is dat een stel mannen afdalen op een schip en klappen krijgen.
Ze kommen net aan boord, dat lijkt me het begin.Tenminste zou je zeggenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:40 schreef msnk het volgende:
[..]
JIj bent van mening dat de Gazastrook aan Egypte moet worden teruggegeven?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:13 schreef Farang het volgende:
[..]
Volgens jou bezet Israël niet andermans land? De internationale gemeenschap heeft het bij het verkeerde eind als ze beweren dat Israël een bezetter is?
Israël moet stoppen met andermans grondgebied te bezetten. Dat zou een goed begin zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef iehlaak het volgende:
Maar wat had Israel dan moeten doen? Dit schip doorlaten? Dan zit het volgende schip vol met wapens...
quote:Op maandag 31 mei 2010 20:40 schreef Farang het volgende:
[..]
Je bent het eens met mij dat de illegale kolonisten moeten optieven? Mooi zo.
*proest!*quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef waractivist het volgende:
Oorlogsactivisten lokken israels speciale tropen in een genadeloze val.De oorlogsterroristen stonden te wachten met molotov coctails, stalen buizen, moderne katapulten, messen, hakbijlen en schokgranaten op de israelische soldaten die geen weerstand verwachtten van de "vredesactivisten".
Islam en Judaisme is niet hetzelfde geloof!quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef mr_me_me het volgende:
Ach, het is de zoveelste clash tussen deze minderwaardige bevolkingsgroepen daar.
Blijft apart dat beide volkeren een godsdienst aanhangen die uitgaat van hetzelfde geloof waarbij de geschiedsschrijving is gewijzigd. Wanneer het nou echt zo ontzettend goede aanhangers waren van dat geloof had er helemaal niks aan de hand geweest ('Heb je naaste lief' e.d.).
Ja, die mannen komen inderdaad buitengewoon gewelddadig naar beneden glijden. Maar goed, sommige mensen zijn zo verblind door hun jodenhaat dat ze de werkelijkheid niet (willen) zien.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef Aylin het volgende:
[..]
De bemanning deed dat nadat het schip met geweld was bestormd terwijl het schip niet eens in Israelische wateren lag...
Hebben de Israëlische helden admiraal Bin Laden gevonden en gearresteerd?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef waractivist het volgende:
De boot was geinfiltreerd door gezochte Hamas en alqaida "activisten".
Demografisch en economisch leggen ze het steeds verder af. Bovendien verliezen ze nu in Turkije een sterke bondgenoot.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:42 schreef mm1985 het volgende:
[..]
eigelijk zie ik het tegenovergestelde, Israel word steeds sterker het enige verschil is dat dit conflict nu weer aandacht krijgt in de media.
Als je oplossingsgezind bent stuur je toch eerst een bemiddelaar ? Leuk om de stokjes en katapulten te benadrukken, maar als je vol bewapend een schip entert kom je ook niet om te klaverjassen. Gewoon weer het oude liedje, beide partijen schatten alles verkeerd in en reageren ook nog eens compleet verkeerd, geheel in lijn met de traditie.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef waractivist het volgende:
Oorlogsactivisten lokken israels speciale tropen in een genadeloze val.De oorlogsterroristen stonden te wachten met molotov coctails, stalen buizen, moderne katapulten, messen, hakbijlen en schokgranaten op de israelische soldaten die geen weerstand verwachtten van de "vredesactivisten".
Ze denken nu zelfs dat d einternationale wateren van hen zijnquote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef Farang het volgende:
[..]
Israël moet stoppen met andermans grondgebied te bezetten. Dat zou een goed begin zijn.
Wat bezet Israël dan? Er zijn alleen veiligheidsbuffers.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef Farang het volgende:
[..]
Israël moet stoppen met andermans grondgebied te bezetten. Dat zou een goed begin zijn.
Geloof het of niet, het stamt daadwerkelijk van dezelfde stroming.... ...of je wilt of niet...quote:Op maandag 31 mei 2010 20:44 schreef Tarak het volgende:
[..]
Islam en Judaisme is niet hetzelfde geloof!
]http://www.youtube.com/watch?v=P6jDIQr59Sk&feature=related[/quote][/url]quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Dit ging vooraf:
[url=http://www.youtube.com/watch?v=P6jDIQr59Sk&feature=related
Ze waren gecontroleerd in de Turkse havens.quote:en ohja, ook de duizenden raketten die vanuit gaza op israel worden afgevuurd nog niet zo lang geleden.
Vind je het gek dat ze zulke grote boten eerst echt willen controleren en niet zomaar zonder enige controle in gaza laten aanmeren...
Nee, ze kwamen vast koffie drinkenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, die mannen komen inderdaad buitengewoon gewelddadig naar beneden glijden. Maar goed, sommige mensen zijn zo verblind door hun jodenhaat dat ze de werkelijkheid niet (willen) zien.
Leer Maritiem recht. Israel mocht dit gewoon doen. snap dat eens.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:41 schreef Aylin het volgende:
[..]
Lieve schat, het waren dus (nog) geen inbrekers, daar ze in internationale wateren waren, moet je eens zien wat de rechter in nederland erop te zeggen heeft als jij iemand op straat zomaar te lijf gaat..
Palestijnen en Israëliërs zijn de barbaren.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef mr_me_me het volgende:
Ach, het is de zoveelste clash tussen deze minderwaardige bevolkingsgroepen daar.
Blijft apart dat beide volkeren een godsdienst aanhangen die uitgaat van hetzelfde geloof waarbij de geschiedsschrijving is gewijzigd. Wanneer het nou echt zo ontzettend goede aanhangers waren van dat geloof had er helemaal niks aan de hand geweest ('Heb je naaste lief' e.d.).
Het is een schandalig zootje bij elkaar waar landen als de V.S. en Turkije niet naar om zouden moeten kijken. Halsstarrige fundementalisten die zich werkelijk kapot zouden moeten schamen dat onschuldigen (aan beide kanten) slachtoffer worden van een eigen verzonnen waarheid.
Nou ja, de schepen lagen natuurlijk wel tot de nok toe gevuld met supplies om de militante Palestijnen te bewapen he?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:44 schreef OldJeller het volgende:
[..]
*proest!*
Van vredesactivisten naar oorlogsactivisten.
Van een stel knikkers, wat katapulten en een ijzeren staaf naar molotov cocktails, messen, hakbijlen en schokgranaten.
En dan ook nog eens soldaten die niet voorbereid zijn op weerstand terwijl ze zelf een inval doen
Het wordt steeds hilarischer. Wachten is op de volgende die beweert dat aan boord tanks en F16's stonden.![]()
Als boarding party was ik ook gaan schieten.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:32 schreef Haradrim het volgende:
Ow dus op internationaal water mag je iedereen te lijf gaan als die op je boot land ? Dat wist ik nietquote:Op maandag 31 mei 2010 20:41 schreef Aylin het volgende:
[..]
Lieve schat, het waren dus (nog) geen inbrekers, daar ze in internationale wateren waren, moet je eens zien wat de rechter in nederland erop te zeggen heeft als jij iemand op straat zomaar te lijf gaat..
Als boarding party maak je je schuldig aan piraterij wanneer je dit in internationale wateren doet.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als boarding party was ik ook gaan schieten.
molotov cocktails = ter plaatse en uiterst simpel te makenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef waractivist het volgende:
Hamas en Al-Qaidaquote:De boot was geinfiltreerd door gezochte Hamas en alqaida "activisten".
Die filmpjes kennen we onderhand. Naast dat ze vrij weinig laten zien is vooral het vooral het commentaar dat door sommigen blind wordt gevolgd.quote:What really happened in the Gaza flotilla
Footage from the Mavi Marmara Including Injured Soldiers and Items Found On Board
En vandaag stonden de pro Hamas activisten ook te rellen in denhaag
http://binnenland.nieuws.(...)i-israeldemonstratie
Stukje internationaal recht.
[..]
website van het rode kruis
San Remo Manual on International Law Applicable to Armed Conflicts at Sea
http://www.icrc.org/web/e(...)/57jmsu?opendocument
quote:Op maandag 31 mei 2010 20:45 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als je oplossingsgezind bent stuur je toch eerst een bemiddelaar ? Leuk om de stokjes en katapulten te benadrukken, maar als je vol bewapend een schip entert kom je ook niet om te klaverjassen. Gewoon weer het oude liedje, beide partijen schatten alles verkeerd in en reageren ook nog eens compleet verkeerd, geheel in lijn met de traditie.
Dat doet er niet toe. Ook al zitten ze in internationale wateren:quote:Op maandag 31 mei 2010 20:41 schreef Aylin het volgende:
[..]
quote:67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:
(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
Gaat misschien weer iets te ver, feit is wel dat je de leef- en denkwijze van de Palestijnen en Israëliërs (of groepen daarvan) te triest voor woorden is...quote:Op maandag 31 mei 2010 20:47 schreef Farang het volgende:
[..]
Palestijnen en Israëliërs zijn de barbaren.
Turkije en de VS zijn beschaafd.
SInds wanneer is een of andere vage gedachte genoeg om iemand dood te slaan?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:46 schreef Ik-Slim het volgende:
[..]
Nee, ze kwamen vast koffie drinken
Maar goed, sommige mensen zijn zo verblind door hun moslimhaat dat ze de werkelijkheid niet (willen) zien.
Dit dacht ik ook altijd, maar kennelijk was het enteren legitiem als ik het hier lees.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Linkje met betrekking tot de vraag of het al dan niet een aanval in internationale wateren betreft.
Deze mevrouw Leibovich wordt door vele bronnen gequote. Als dit correct is, betekent dat dus een bevestiging van de eerdere 'vermoedens' dat de aanval in internationaal water heeft plaatsgevonden.
Dan zou Israel toch wel een probleem kunnen hebben.
Een blokkade in internationaal water is één ding, de legitimiteit ervan een tweede. Het enteren van andere schepen in internationaal water is feitelijk een no-no en bij mijn weten stonden de activisten dan in hun recht (maar slim is het niet) zich te verdedigen.
Illegale nederzettingen ontmantelen. Oost-Jeruzalem teruggeven aan de Palestijnen, een einde maken aan de bezetting van de Westelijke Jordaanoever en blokkade van Gaza zodat ze hun eigen staat kunnen hebben.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef Tarak het volgende:
[..]
JIj bent van mening dat de Gazastrook aan Egypte moet worden teruggegeven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |