Met "paintballgeweertjes" aan boord komen? Wat is het doel daarvan in vredesnaam, een paintballfestijn?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze kwamen een voor een op de boot met paintballgeweertjes nadat ze allerlei beloftes hadden gedaan aan de activisten die ze weigerden en naar herhaalde waarschuwingen. Dit had zonder kleerscheuren kunnen aflopen. Maar nee, dan zou er niet of nauwelijks publiciteit zijn, de commando's moesten aangevallen worden en op die manier zou Israel moeten reageren en de negatieve publiciteit over zich heen krijgen. Maar goed.
ja we stonden massaal te rellen voor ambassades van Iranquote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Monidique het volgende:
Ik weet nog dat Iran een dozijn Britse marinemensen had opgepakt in Iraanse wateren. Het was een schande. Het was een duidelijk teken dat Iran geen goede bedoelingen had. Beter als het maar direct met de grond gelijk werd gemaakt.
Israël slacht mogelijk twintig vredesactivisten af? Zelfverdediging.
quote:Neutral merchant vessels
67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:
(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
(b) engage in belligerent acts on behalf of the enemy;
(c) act as auxiliaries to the enemy s armed forces;
(d) are incorporated into or assist the enemy s intelligence system;
Iran mocht die mensen gewoon oppakken. Maar voor de camera zetten en hun publiek tentoonstellen mag dus NIET.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Monidique het volgende:
Ik weet nog dat Iran een dozijn Britse marinemensen had opgepakt in Iraanse wateren. Het was een schande. Het was een duidelijk teken dat Iran geen goede bedoelingen had. Beter als het maar direct met de grond gelijk werd gemaakt.
Hoe kun je eigenlijk gelijk hebben d.m.v een fragment van één minuut?quote:
Je bent het eens met mij dat de illegale kolonisten moeten optieven? Mooi zo.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ja johMaar goed kolonisten zijn rijk en machtig binnen Israël ook al is het een klein groepje
Dat zal het zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef Roi het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan het feit dat de Britten ze niet hebben aangevald met metalen buizen?
Hypocrisie, generaliseren, zwart/wit-denken. Zo doen we allemaal iets doms, nietwaar Monidique?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Monidique het volgende:
Israël slacht mogelijk twintig vredesactivisten af? Zelfverdediging.
Het is deze hypocrisie die natuurlijk veel woede doet ontstaan en verergeren. Woede die zich bijvoorbeeld uit in terroristische aanslagen. Op een gegeven moment moeten we zeggen: Israël is een gevaar voor onze veiligheid, zoals generaal Petraeus ook heeft gezegd; Israël is niet uit zichzelf bereid tot vrede.
Lieve schat, het waren dus (nog) geen inbrekers, daar ze in internationale wateren waren, moet je eens zien wat de rechter in nederland erop te zeggen heeft als jij iemand op straat zomaar te lijf gaat..quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als ik op die manier een inbreker hier in Nederland in mijn eigen huis te lijf ga moet je eens zien wat de rechter daarover te zeggen heeft.Dan ben ik er gloeiend bij.
![]()
In dit geval waren die lui gewaarschuwd, dan hadden ze daar maar weg moeten blijven.
eigelijk zie ik het tegenovergestelde, Israel word steeds sterker het enige verschil is dat dit conflict nu weer aandacht krijgt in de media.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:33 schreef iehlaak het volgende:
Wat we zien is een typische clash of civilizations. Moslims willen hun land terug en joden willen hun land houden. Feit is dat de macht van Israël krimpt en die van de moslims groeit. Probleem hierbij is dat Israël zich nooit zal overgeven omdat het weet dat het betekent dat alle joden worden verdreven of vermoord door de moslims. Bovendien is Israel bereid om in het uiterste geval de Samson optie te lichten, met alle consequenties voor Caïro, Damascus, Teheran, Beirut, Riyad en Istanbul.
Aangevald?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef Roi het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan het feit dat de Britten ze niet hebben aangevald met metalen buizen?
Ze waren toch gewaarschuwd?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef Aylin het volgende:
[..]
De bemanning deed dat nadat het schip met geweld was bestormd terwijl het schip niet eens in Israelische wateren lag...
Niet allemaal: de Hyperintelligent niet, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:41 schreef waht het volgende:
[..]
Hypocrisie, generaliseren, zwart/wit-denken. Zo doen we allemaal iets doms, nietwaar Monidique?
Dit ging vooraf:quote:Op maandag 31 mei 2010 20:40 schreef msnk het volgende:
[..]
Hoe kun je eigenlijk gelijk hebben d.m.v een fragment van één minuut?
Het enige wat hier duidelijk te zien is, is dat een stel mannen afdalen op een schip en klappen krijgen.
Maar wat ging ervoor af dan? Of bestaat dat niet, een vooraf?
Dat weten we toch, de vloot werd gesommeerd aan te meren in Ashdod, spullen uitlaten, overbrengen en oprotten. Maar deze vloot was duidelijk uit op actie, dat moge nu wel duidelijk zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:40 schreef msnk het volgende:
[..]
Het enige wat hier duidelijk te zien is, is dat een stel mannen afdalen op een schip en klappen krijgen.
Ze kommen net aan boord, dat lijkt me het begin.Tenminste zou je zeggenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:40 schreef msnk het volgende:
[..]
JIj bent van mening dat de Gazastrook aan Egypte moet worden teruggegeven?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:13 schreef Farang het volgende:
[..]
Volgens jou bezet Israël niet andermans land? De internationale gemeenschap heeft het bij het verkeerde eind als ze beweren dat Israël een bezetter is?
Israël moet stoppen met andermans grondgebied te bezetten. Dat zou een goed begin zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef iehlaak het volgende:
Maar wat had Israel dan moeten doen? Dit schip doorlaten? Dan zit het volgende schip vol met wapens...
quote:Op maandag 31 mei 2010 20:40 schreef Farang het volgende:
[..]
Je bent het eens met mij dat de illegale kolonisten moeten optieven? Mooi zo.
*proest!*quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef waractivist het volgende:
Oorlogsactivisten lokken israels speciale tropen in een genadeloze val.De oorlogsterroristen stonden te wachten met molotov coctails, stalen buizen, moderne katapulten, messen, hakbijlen en schokgranaten op de israelische soldaten die geen weerstand verwachtten van de "vredesactivisten".
Islam en Judaisme is niet hetzelfde geloof!quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef mr_me_me het volgende:
Ach, het is de zoveelste clash tussen deze minderwaardige bevolkingsgroepen daar.
Blijft apart dat beide volkeren een godsdienst aanhangen die uitgaat van hetzelfde geloof waarbij de geschiedsschrijving is gewijzigd. Wanneer het nou echt zo ontzettend goede aanhangers waren van dat geloof had er helemaal niks aan de hand geweest ('Heb je naaste lief' e.d.).
Ja, die mannen komen inderdaad buitengewoon gewelddadig naar beneden glijden. Maar goed, sommige mensen zijn zo verblind door hun jodenhaat dat ze de werkelijkheid niet (willen) zien.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef Aylin het volgende:
[..]
De bemanning deed dat nadat het schip met geweld was bestormd terwijl het schip niet eens in Israelische wateren lag...
Hebben de Israëlische helden admiraal Bin Laden gevonden en gearresteerd?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef waractivist het volgende:
De boot was geinfiltreerd door gezochte Hamas en alqaida "activisten".
Demografisch en economisch leggen ze het steeds verder af. Bovendien verliezen ze nu in Turkije een sterke bondgenoot.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:42 schreef mm1985 het volgende:
[..]
eigelijk zie ik het tegenovergestelde, Israel word steeds sterker het enige verschil is dat dit conflict nu weer aandacht krijgt in de media.
Als je oplossingsgezind bent stuur je toch eerst een bemiddelaar ? Leuk om de stokjes en katapulten te benadrukken, maar als je vol bewapend een schip entert kom je ook niet om te klaverjassen. Gewoon weer het oude liedje, beide partijen schatten alles verkeerd in en reageren ook nog eens compleet verkeerd, geheel in lijn met de traditie.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef waractivist het volgende:
Oorlogsactivisten lokken israels speciale tropen in een genadeloze val.De oorlogsterroristen stonden te wachten met molotov coctails, stalen buizen, moderne katapulten, messen, hakbijlen en schokgranaten op de israelische soldaten die geen weerstand verwachtten van de "vredesactivisten".
Ze denken nu zelfs dat d einternationale wateren van hen zijnquote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef Farang het volgende:
[..]
Israël moet stoppen met andermans grondgebied te bezetten. Dat zou een goed begin zijn.
Wat bezet Israël dan? Er zijn alleen veiligheidsbuffers.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef Farang het volgende:
[..]
Israël moet stoppen met andermans grondgebied te bezetten. Dat zou een goed begin zijn.
Geloof het of niet, het stamt daadwerkelijk van dezelfde stroming.... ...of je wilt of niet...quote:Op maandag 31 mei 2010 20:44 schreef Tarak het volgende:
[..]
Islam en Judaisme is niet hetzelfde geloof!
]http://www.youtube.com/watch?v=P6jDIQr59Sk&feature=related[/quote][/url]quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Dit ging vooraf:
[url=http://www.youtube.com/watch?v=P6jDIQr59Sk&feature=related
Ze waren gecontroleerd in de Turkse havens.quote:en ohja, ook de duizenden raketten die vanuit gaza op israel worden afgevuurd nog niet zo lang geleden.
Vind je het gek dat ze zulke grote boten eerst echt willen controleren en niet zomaar zonder enige controle in gaza laten aanmeren...
Nee, ze kwamen vast koffie drinkenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, die mannen komen inderdaad buitengewoon gewelddadig naar beneden glijden. Maar goed, sommige mensen zijn zo verblind door hun jodenhaat dat ze de werkelijkheid niet (willen) zien.
Leer Maritiem recht. Israel mocht dit gewoon doen. snap dat eens.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:41 schreef Aylin het volgende:
[..]
Lieve schat, het waren dus (nog) geen inbrekers, daar ze in internationale wateren waren, moet je eens zien wat de rechter in nederland erop te zeggen heeft als jij iemand op straat zomaar te lijf gaat..
Palestijnen en Israëliërs zijn de barbaren.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef mr_me_me het volgende:
Ach, het is de zoveelste clash tussen deze minderwaardige bevolkingsgroepen daar.
Blijft apart dat beide volkeren een godsdienst aanhangen die uitgaat van hetzelfde geloof waarbij de geschiedsschrijving is gewijzigd. Wanneer het nou echt zo ontzettend goede aanhangers waren van dat geloof had er helemaal niks aan de hand geweest ('Heb je naaste lief' e.d.).
Het is een schandalig zootje bij elkaar waar landen als de V.S. en Turkije niet naar om zouden moeten kijken. Halsstarrige fundementalisten die zich werkelijk kapot zouden moeten schamen dat onschuldigen (aan beide kanten) slachtoffer worden van een eigen verzonnen waarheid.
Nou ja, de schepen lagen natuurlijk wel tot de nok toe gevuld met supplies om de militante Palestijnen te bewapen he?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:44 schreef OldJeller het volgende:
[..]
*proest!*
Van vredesactivisten naar oorlogsactivisten.
Van een stel knikkers, wat katapulten en een ijzeren staaf naar molotov cocktails, messen, hakbijlen en schokgranaten.
En dan ook nog eens soldaten die niet voorbereid zijn op weerstand terwijl ze zelf een inval doen
Het wordt steeds hilarischer. Wachten is op de volgende die beweert dat aan boord tanks en F16's stonden.![]()
Als boarding party was ik ook gaan schieten.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:32 schreef Haradrim het volgende:
Pijnlijk videostukje voor Pallywood...
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896996,00.html
Ow dus op internationaal water mag je iedereen te lijf gaan als die op je boot land ? Dat wist ik nietquote:Op maandag 31 mei 2010 20:41 schreef Aylin het volgende:
[..]
Lieve schat, het waren dus (nog) geen inbrekers, daar ze in internationale wateren waren, moet je eens zien wat de rechter in nederland erop te zeggen heeft als jij iemand op straat zomaar te lijf gaat..
Als boarding party maak je je schuldig aan piraterij wanneer je dit in internationale wateren doet.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als boarding party was ik ook gaan schieten.
molotov cocktails = ter plaatse en uiterst simpel te makenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef waractivist het volgende:
Hamas en Al-Qaidaquote:De boot was geinfiltreerd door gezochte Hamas en alqaida "activisten".
Die filmpjes kennen we onderhand. Naast dat ze vrij weinig laten zien is vooral het vooral het commentaar dat door sommigen blind wordt gevolgd.quote:What really happened in the Gaza flotilla
Footage from the Mavi Marmara Including Injured Soldiers and Items Found On Board
En vandaag stonden de pro Hamas activisten ook te rellen in denhaag
http://binnenland.nieuws.(...)i-israeldemonstratie
Stukje internationaal recht.
[..]
website van het rode kruis
San Remo Manual on International Law Applicable to Armed Conflicts at Sea
http://www.icrc.org/web/e(...)/57jmsu?opendocument
quote:Op maandag 31 mei 2010 20:45 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als je oplossingsgezind bent stuur je toch eerst een bemiddelaar ? Leuk om de stokjes en katapulten te benadrukken, maar als je vol bewapend een schip entert kom je ook niet om te klaverjassen. Gewoon weer het oude liedje, beide partijen schatten alles verkeerd in en reageren ook nog eens compleet verkeerd, geheel in lijn met de traditie.
Dat doet er niet toe. Ook al zitten ze in internationale wateren:quote:Op maandag 31 mei 2010 20:41 schreef Aylin het volgende:
[..]
quote:67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:
(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
Gaat misschien weer iets te ver, feit is wel dat je de leef- en denkwijze van de Palestijnen en Israëliërs (of groepen daarvan) te triest voor woorden is...quote:Op maandag 31 mei 2010 20:47 schreef Farang het volgende:
[..]
Palestijnen en Israëliërs zijn de barbaren.
Turkije en de VS zijn beschaafd.
SInds wanneer is een of andere vage gedachte genoeg om iemand dood te slaan?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:46 schreef Ik-Slim het volgende:
[..]
Nee, ze kwamen vast koffie drinken
Maar goed, sommige mensen zijn zo verblind door hun moslimhaat dat ze de werkelijkheid niet (willen) zien.
Dit dacht ik ook altijd, maar kennelijk was het enteren legitiem als ik het hier lees.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Linkje met betrekking tot de vraag of het al dan niet een aanval in internationale wateren betreft.
Deze mevrouw Leibovich wordt door vele bronnen gequote. Als dit correct is, betekent dat dus een bevestiging van de eerdere 'vermoedens' dat de aanval in internationaal water heeft plaatsgevonden.
Dan zou Israel toch wel een probleem kunnen hebben.
Een blokkade in internationaal water is één ding, de legitimiteit ervan een tweede. Het enteren van andere schepen in internationaal water is feitelijk een no-no en bij mijn weten stonden de activisten dan in hun recht (maar slim is het niet) zich te verdedigen.
Illegale nederzettingen ontmantelen. Oost-Jeruzalem teruggeven aan de Palestijnen, een einde maken aan de bezetting van de Westelijke Jordaanoever en blokkade van Gaza zodat ze hun eigen staat kunnen hebben.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef Tarak het volgende:
[..]
JIj bent van mening dat de Gazastrook aan Egypte moet worden teruggegeven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |