Hitler vertelde de Duitsers ook dat de Joden de macht wilden en de Christelijke cultuur wilde verwerpenquote:Nederland maar ook andere West-Europese landen zoals Duitsland, Frankrijk, en Engeland gaan zwaar gebukt onder de allochtone-bezetting en overname. Deze gasten hebben hier één enkele intentie: het land overnemen en vervormen naar hun eigen waarden en normen.
Crises worden altijd geweten aan ongerelateerde oorzaken. Zo kun je de oorzaak aanpakken zonder iets in het systeem aan te passen. Alleen mensen die nooit fatsoenlijk onderwijs hebben gevolgd en nooit een boek lezen trappen hier telkens weer inquote:
quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:28 schreef wesp40 het volgende:
Nederland maar ook andere West-Europese landen zoals Duitsland, Frankrijk, en Engeland gaan zwaar gebukt onder de allochtone-bezetting en overname. Deze gasten hebben hier één enkele intentie: het land overnemen en vervormen naar hun eigen waarden en normen.
Stem PVV.
Nee, mensen die de waarheid niet willen zien.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:31 schreef tarantism het volgende:
[..]
Crises worden altijd geweten aan ongerelateerde oorzaken. Zo kun je de oorzaak aanpakken zonder iets in het systeem aan te passen. Alleen mensen die nooit fatsoenlijk onderwijs hebben gevolgd en nooit een boek lezen trappen hier telkens weer in
Kijk en genietquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:30 schreef Roellie80 het volgende:
Blijf lekker verder dromen
De PVV is een zooitje ongeregeld dat het nog geen 4 jaar meer meegaat
Oke, hoe los je de problemen die we nu hebben volgens jou op. Ik heb nu wel genoeg gehoord waarom de oplossingen van de PVV niet salonfähig zijn, maar welke oplossingen zie jij? Hoe denk jij de immigratie problemen op te lossen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:34 schreef SpecialK het volgende:
Zelfs al ben je het tijdens een vlaag van verstandsverbijstering volledig eens met de conclusies in de OP zie ik nog steeds niet hoe je dan tot de conclusie kan komen dat je dus op PVV moet stemmen.
Ik heb liever iemand die rechtvaardig de problemen oplost.
Belachelijk paranoïde waanidee. De meeste immigranten komen hier omdat ze juist vluchten voor de armoede en onderdrukking in hun eigen land, niet om ''de boel over te nemen''. Dat is gewoon zielige propaganda, bedacht door idioten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:28 schreef wesp40 het volgende:
Nederland maar ook andere West-Europese landen zoals Duitsland, Frankrijk, en Engeland gaan zwaar gebukt onder de allochtone-bezetting en overname. Deze gasten hebben hier één enkele intentie: het land overnemen en vervormen naar hun eigen waarden en normen.
Ga dan voor de SP,quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Iedereen kraakt de PVV af om immigratie beleid. Ik vind dat ze verder zeer goede standpunten hebben.
Nou sp met pvv in de regering lijkt me best een goed plan!quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:41 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ga dan voor de SP,
Geert heeft zo ondertussen hun hele programma overgenomen
In een Frans Raport (Le coût réel de l’immigration en France) zijn de tot de conclusie gekomen dat de economische groei met 2/3 werd gereduceerd. En dat jij dat propagandaverhaaltje van de PvdA nog echt geloofd dat de immigranten vluchtelingen zijn stuit me tegen het hart. Medewerkers van het IND zeggen dat het voornamelijk 'gezinshereniging' is (bijv. een Marokkaan die 9 gezinnen herenigd).quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Belachelijk paranoïde waanidee. De meeste immigranten komen hier omdat ze juist vluchten voor de armoede en onderdrukking in hun eigen land, niet om ''de boel over te nemen''. Dat is gewoon zielige propaganda, bedacht door idioten.![]()
Weet je wat pas raar is? Het EU landbouw beleid. Van elke Euro die naar de EU gaat, gaat 45% (!) naar het landbouw beleid. En maar zeggen dat de EU het beste is wat ons is overkomen. EEG = Oké, de EU niet.quote:En los van dat hele immigratie-issue, Wilders zijn partij is gewoon net zo onrealistisch raar conservatief bezig als de SP. Hun economische programma lijkt nergens naar, en die idiote anti-Europa houding is al helemaal de pest.
Een stem op Wilders is een stem op vooruitgang en opbouw van Nederland.quote:Een stem op Wilders is een stem op achteruitgang en verval van Nederland.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:41 schreef OldJeller het volgende:
Ik had gisteren (bleek achteraf toen ik thuis was) te veel betaald voor mijn boodschappen. Toen ik diezelfde morgen op weg was naar mijn werk ging een brug open, omdat er een boot aankwam, ik kwam te laat daardoor. Vorige week nog, ik liep naar buiten, het was mooi weer.. stap ik pardoes in een hondendrol!
En daarom stem ik PVV.
Het klinkt allemaal wel leuk, maar wie/wat bepaald de standaard dan??quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Wil je een hoofddoek dragen prima doe dat lekker ergens anders joh!
Met carnaval prima hoor geen probleem mee maar in je dagelijkse bestaan..niet hier aub!
pfff
maar tis puur opzet van hen, ze moeten perse hun zin krijgen!
schei uit.
Doe maar gewoon doe je al gek zat!
Klinkt ook leuk, maar gaat m zekers niet wordenquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:44 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Nou sp met pvv in de regering lijkt me best een goed plan!
Overname? Hoeveel zetels hebben de Islamitsche partijen in de kamer? Hoeveel vakbonden zijn er opgericht door de Moslims? Hoeveel televisieomroepen zijn er?quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:28 schreef wesp40 het volgende:
Dit is trouwens zo´n veelgehoord geouwehoer.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:28 schreef wesp40 het volgende:
Ik heb geen idee. Die mensen zijn hier nu. Aangezien vrijheid ons grootste goed is lijkt het mij dat we deze mensen gewoon langzaamaan zullen moeten verzadigen met onze cultuur.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:37 schreef Holograph het volgende:
[..]
Oke, hoe los je de problemen die we nu hebben volgens jou op. Ik heb nu wel genoeg gehoord waarom de oplossingen van de PVV niet salonfähig zijn, maar welke oplossingen zie jij? Hoe denk jij de immigratie problemen op te lossen?
Nee omdat mensen zoals jij dus gewoonweg niet nadenken!quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:47 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal wel leuk, maar wie/wat bepaald de standaard dan??
Ik erger me namelijk kapot aan je Uggs.
Met carnaval prima hoor geen probleem mee maar in je dagelijkse bestaan..niet hier aub!
maar tis puur opzet van jou, je moet perse je zin krijgen!
doe maar gewoon.
[..]
Klinkt ook leuk, maar gaat m zekers niet worden
Waarom geen gezinshereniging?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Die mensen zijn hier nu. Aangezien vrijheid ons grootste goed is lijkt het mij dat we deze mensen gewoon langzaamaan zullen moeten verzadigen met onze cultuur.
Ben wel voor hevige aanpassingen qua immigratie. Geen gezinsherrenigingen meer. In de grondwet staat dat de staat niet mag discrimineren. Alle Nederlandse staatsburgers zijn wettelijk gezien gelijkwaardig. Maar dit geldt niet voor niet-Nederlanders. Daar mag je best als overheid op discrimineren. De huidige criteria zijn op basis van geld van de persoon die ze overhaalt en het halen van wat belachelijke toetsen en gewoon tijd... een overzichtelijke hoeveelheid tijd.
Discrimineer liever op opleidingsniveau. Wil je hier komen wonen? Prima... Laat je diploma maar zien. Wij hebben je nodig als je slim bent want wij zijn een kenniseconomie. Wel bij een universiteit die wij acceptabel vinden. Graag zelfs!
Dat is het probleem juist. Wat versta jij onder je wel of niet gedragen? Is de wet strenger voor iemand die zojuist een nederlands paspoort heeft gehad dan? Dat is in strijd met de grondwet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:02 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Waarom geen gezinshereniging?
Mag van mij allemaal mits men zich net weet te gedragen!
Nee de laatste 4 kabinetten gingen lang mee...quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:30 schreef Roellie80 het volgende:
Blijf lekker verder dromen
De PVV is een zooitje ongeregeld dat het nog geen 4 jaar meer meegaat
Je weet toch wat aanpassen is?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is het probleem juist. Wat versta jij onder je wel of niet gedragen? Is de wet strenger voor iemand die zojuist een nederlands paspoort heeft gehad dan? Dat is in strijd met de grondwet.
Pvv erbij is niks mis mee!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:06 schreef Chinless het volgende:
[..]
Nee de laatste 4 kabinetten gingen lang mee...
Weet jij wat aanpassen is?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:06 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Je weet toch wat aanpassen is?
Nou dat.
sorry?!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:01 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Nee omdat mensen zoals jij dus gewoonweg niet nadenken!
Get some brains
Ik stopte hier met lezen. Xenofoob.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:28 schreef wesp40 het volgende:
Truequote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Weet jij wat aanpassen is?
Ik heb altijd het idee dat PVV-ers integratie met assimilatie verwarren.
De topics worden echt met de de dag dubieuzer..quote:
Dan heeft hij juist recht van spreken , want als buitenstaander vallen de plus en minpunten juist veel meer op dan als je inwoner bent van dat land aangezien je dan sommige dingen meer als 'normaal' gaat beschouwen en minder opvallen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:51 schreef Igen het volgende:
Beste TS,
Waarom spreek je over "wij" en "hier" als je zelf in Amerika woont?
Waarom denk je dat je na één weekje vakantie in Nederland wel eventjes kan bepalen wat wij moeten gaan stemmen?
Ach ja, zeggen ze niet dat de beste stuurlui aan wal staan?
Groetjes,
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:00 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Dan heeft hij juist recht van spreken , want als buitenstaander vallen de plus en minpunten juist veel meer op dan als je inwoner bent van dat land aangezien je dan sommige dingen meer als 'normaal' gaat beschouwen en minder opvallen.
Bovendien is er in Amerika van dit islamisering probleem absoluut geen sprake , integendeel zij waarschuwen West-Europa voor de steeds groeiende moslim populatie in West-Europa dat dit wel is op een bepaalde dag foutief kan aflopen.
Natuurlijk niet. In zo'n korte tijd kun je niet de hele maatschappij doorgronden. Je kan hoogstens een keertje tegen een louche taxichauffeur aanlopen en dan, op grond van de grote hoeveelheid bullshit die je vanuit Amerika in NWS hebt gelezen, denken dat heel Nederland net zo'n boevenbende als de taxibranche is en denken dat alles aan de Islam ligt. Beide dingen kloppen natuurlijk voor geen meter.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:00 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Dan heeft hij juist recht van spreken , want als buitenstaander vallen de plus en minpunten juist veel meer op dan als je inwoner bent van dat land aangezien je dan sommige dingen meer als 'normaal' gaat beschouwen en minder opvallen.
Ah, je bedoelt te zeggen dat ze allerlei dingen roepen zonder (uit eerste hand) te weten waar ze het nou eigenlijk over hebben?quote:Bovendien is er in Amerika van dit islamisering probleem absoluut geen sprake , integendeel zij waarschuwen West-Europa voor de steeds groeiende moslim populatie in West-Europa dat dit wel is op een bepaalde dag foutief kan aflopen.
Als een Amerikaan(se) vanuit een land dat typerend is voor een sterk chauvinistisch gevoel en fierheid op z'n eigen cultuur en creaties naar een stad in belgië of Nederland komt zal hij/zij zich sterk afvragen wat het regerende geloof in dat land is en of hij wel de juiste vlucht heeft genomen. Als het voor een persoon als ik die niets anders dan de aanwezigheid van moslims gekend storend en opvallend begint te worden dan kan je je wel voorstellen wat dat voor een Amerikaan is die sluiers en arabische opschriften op winkelramen en deuren enkel vanop tv kent.quote:
Niet lullig bedoeld: maar het boeit me in het geheel niet wat (genaturaliseerde) inwoners van de VS denken. Laat ze eerst maar hun eigen land een beetje op orde krijgen..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:15 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Als een Amerikaan(se) vanuit een land dat typerend is voor een sterk chauvinistisch gevoel en fierheid op z'n eigen cultuur en creaties naar een stad in belgië of Nederland komt zal hij/zij zich sterk afvragen wat het regerende geloof in dat land is en of hij wel de juiste vlucht heeft genomen. Als het voor een persoon als ik die niets anders dan de aanwezigheid van moslims gekend storend en opvallend begint te worden dan kan je je wel voorstellen wat dat voor een Amerikaan is die sluiers en arabische opschriften op winkelramen en deuren enkel vanop tv kent.
In New York City is er wel een kleine moslimgemeenschap veronderstel ik , maar daar zie of hoor je niet veel van.
True... Maar denk maar niet dat je gelijk gaat krijgen (op Fok!)quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:21 schreef Injetta het volgende:
In Nederland wordt het aantal moskeeën op dit moment geschat op tussen de 400 en 500.
Op een Moslimbevolking van nog geen 1 miljoen zou dat betekenen dat elke moskee wel zo'n 2000 bezoekers zou moeten hebben! Er zijn een paar grote moskeeën maar de meeste zijn toch een stuk kleiner. Echte belijdende moslims zijn er dan hooguit 150.000. Daarvan zal ook maar weer een percentage zijn die misschien met verkeerde ideeën rondlopen.
Het aantal kerken in Nederland wordt geschat op rond de 13.000!
Ik zie niet hoe een groep van hooguit 150.000 mensen op een bevolking van meer dan 16 miljoen mensen de boel gaan overnemen.
Dit is dus een echte fobie: een onrealistische allesoverheersende angst, die dus geen verbinding meer heeft met de realiteit. Daar zijn behandelingen voor. Want zo'n angst vergiftigd je denken en je leven.
En het wordt gevaarlijk als je die angst ook nog andere mensen gaat aanpraten.
komt dat nou van FOX news?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:15 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Als een Amerikaan(se) vanuit een land dat typerend is voor een sterk chauvinistisch gevoel en fierheid op z'n eigen cultuur en creaties naar een stad in belgië of Nederland komt zal hij/zij zich sterk afvragen wat het regerende geloof in dat land is en of hij wel de juiste vlucht heeft genomen. Als het voor een persoon als ik die niets anders dan de aanwezigheid van moslims gekend storend en opvallend begint te worden dan kan je je wel voorstellen wat dat voor een Amerikaan is die sluiers en arabische opschriften op winkelramen en deuren enkel vanop tv kent.
In New York City is er wel een kleine moslimgemeenschap veronderstel ik , maar daar zie of hoor je niet veel van.
Ik denk het ook niet.... een mens met straatvrees praat je die vrees ook niet uit het hoofd.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
True... Maar denk maar niet dat je gelijk gaat krijgen (op Fok!)
Daar hebben ze op gebied van meer betaalbare verzekeringen en het meer betaalbaar maken van een goede gezondheidszorg inderdaad wel hun problemen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld: maar het boeit me in het geheel niet wat (genaturaliseerde) inwoners van de VS denken. Laat ze eerst maar hun eigen land een beetje op orde krijgen..
nee, en er zijn geen bendes (die elkaar om mininieme verschillen uitmoorden) en de KKK bestaat zeker ook niet. Etc etc etcquote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:29 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Daar hebben ze op gebied van meer betaalbare verzekeringen en het meer betaalbaar maken van een goede gezondheidszorg inderdaad wel hun problemen.
Bovendien is er dan natuurlijk ook nog de armoede onder de eigen bevolking dat problematisch kan genoemd worden. Maar verder is iedereen daar wel fier en trots om Amerikaan te zijn en zal het z'n eigen levensstijl , normen en waarden niet zomaar laten opzij zetten door iets als de islam in de grootsteden en zal het zeker geen veeleisend en toegevig gedrag toelaten van een onderdukkend en prehistorisch geloof als de islam
Ik denk van wel. Ook op FOK! is er toch wel een aardig tegengeluid en ook loopt Geert Wilders weinig kans premier te worden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
True... Maar denk maar niet dat je gelijk gaat krijgen (op Fok!)
Ik hoop het met je!!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik denk van wel. Ook op FOK! is er toch wel een aardig tegengeluid en ook loopt Geert Wilders weinig kans premier te worden.
Overigens lees ik dat TS in Amerika zegt te wonen, en je hebt nog zo´n ordinaire oostbloktante die iedere morgen iedereen uit loopt te schelden en verder nog zo´n kerel die zegt in Denemarken te wonen en zich ook zo ontzettend druk maakt om de situatie in Nederland. Tja, ik zou daar toch niet teveel waarde aan hechten. Er zijn genoeg mensen die gewoon gematigd zijn. De meeste mensen eigenlijk wel.
Wat jij wil.. Ik heb er weinig last van, maar woon in een grote stad in NL (1 vd 4), en niet in een dure wijk...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:49 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Ik heb het moslimaantal in de verschillende West-Europese landen natuurlijk al lang nagetrokken en dan sta ik echt verbaasd van hoe weinig het er maar zijn , dus soms zeg ik maar dan tegen mezelf van 'ach het is allemaal zo problematisch nog niet' maar ik zet enkele stappen op straat en die gedachte wordt in één keer weer terug gedraaid naar 'islamophobic mode' bij het zien van sluiers , het horen van arabisch en dat geschrift te zien staan op winkelramen , groepjes kerels en kereltjes die teveel Scarface hebben bekeken en ga zo maar verder.
Ik heb 7 jaar tussen hen gewoond en heb met hen te maken gehad op school , werk enz.
Ik moet zeggen dat ik in die 7 jaren geen enkel positieve ervaring heb met dit volk , en heb op verschillende scholen en werken gezeten. Nochtans had ik in het begin totaal geen anti islam houding had , integendeel ik probeerde ze als kameraad te zien en mensen die slecht over hen spraken terecht te wijzen enz. Maar dan passeert de tijd en begin je dit volkje beter te kennen enz.
En dan heb je nog het belachelijke feit dat ze voor het minste negatieve dat je tegen hen zegt je een 'racist' gaat noemen maar zij bekijken mensen met een zwarte huidskleur wel als minder , zo zal een marrokaans of turks meisje niet met een zwarte gozer naar huis hoeven te komen.
Bovendien is islam geen 'ras' maar een religie , hoe kan je dan in hemelsnaam een racist zijn?Een islamofoob akkoord en dat ze me zo noemen heb ik absoluut geen probleem mee.
Dat van die bende's is te wijten aan de verpaupering van sommige wijken en stadsdelen en de bijkomende armoede. De oorzaak is het niet correct zorgen voor degelijk onderwijs voor deze mensen (zo zijn de public schools veelal niet veel waard) waardoor velen op vroege leeftijd gaan afhaken. Afhaken van school betekent dus een minder leuke en voldoening gevende job aannemen die je al snel beu bent aangezien je veel meer kan verdienen door middel van criminaliteit enz.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
nee, en er zijn geen bendes (die elkaar om mininieme verschillen uitmoorden) en de KKK bestaat zeker ook niet. Etc etc etc
Kom op zeg.. De VS heeft problemen zat (idd), en het zou mooi zijn als ze zich daar op zouden richten.. Trouwens afhaken van school is in NL niet echt leuker hoorquote:Op vrijdag 28 mei 2010 02:03 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Dat van die bende's is te wijten aan de verpaupering van sommige wijken en stadsdelen en de bijkomende armoede. De oorzaak is het niet correct zorgen voor degelijk onderwijs voor deze mensen (zo zijn de public schools veelal niet veel waard) waardoor velen op vroege leeftijd gaan afhaken. Afhaken van school betekent dus een minder leuke en voldoening gevende job aannemen die je al snel beu bent aangezien je veel meer kan verdienen door middel van criminaliteit enz.
Dus hét grote probleem van Amerika is gewoon dat het de armoede verder laat stijgen bij de armen en het alleen maar rijker maken van de rijken. Een economisch en financiëel probleem dus.
En dat je nog maar de KKK erbij haalt![]()
Bewijst hoeveel je van het land kent aangezien deze sekte door iedereen als een stelletje clowns wordt aanzien en z'n hoogdagen had begin 20ste eeuw en dan nog ergens in afgelegen dorpjes op het platteland. In de steden had nauwelijks iemand er sympathie voor. Deze sekte is denk ik al zo'n 20 jaar uitgestorven , er zijn natuurlijk wel enkele overblijfende sympathisanten maar tegenwoordig zijn het een stelletje analfabetische rednecks ergens op het platteland en huizen ze in dorpjes waar je nog nooit van gehoord hebt. Dus ze zijn vandaag de dag eerder een zeldzame ontmoeting dan regelmaat.
Je bent het er dus wel mee eens dat er geen sprake is van overname of bezetting?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:49 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Ik heb het moslimaantal in de verschillende West-Europese landen natuurlijk al lang nagetrokken en dan sta ik echt verbaasd van hoe weinig het er maar zijn , dus soms zeg ik maar dan tegen mezelf van 'ach het is allemaal zo problematisch nog niet' maar ik zet enkele stappen op straat en die gedachte wordt in één keer weer terug gedraaid naar 'islamophobic mode' bij het zien van sluiers , het horen van arabisch en dat geschrift te zien staan op winkelramen , groepjes kerels en kereltjes die teveel Scarface hebben bekeken en ga zo maar verder.
Niet 1 positieve ervaring in zeven jaar? Dit vind ik wel wat vreemd. Ik begrijp dat je niets met de Islam hebt, dit heb ik ook niet. Maar niet 1 positieve ervaring met een moslim, dit lijkt me toch wel heel sterk.quote:Ik heb 7 jaar tussen hen gewoond en heb met hen te maken gehad op school , werk enz.
Ik moet zeggen dat ik in die 7 jaren geen enkel positieve ervaring heb met dit volk , en heb op verschillende scholen en werken gezeten.
Ik ben te misantropisch en hoef geen kameraden te zijn. Probeer het in je straat met Nederlanders en dit wil ook niet lukken tenzij je altjid "hoest" vraagt en over het veranderlijke weer wilt praten. Ik ontkom er niet altijd aan maar heb gewoon geen zin in die domme praatjes. Je bent verhuisd heb ik begrepen. Ben jij in je straat nu met elke Nederlander dikke kameraden?quote:Nochtans had ik in het begin totaal geen anti islam houding had , integendeel ik probeerde ze als kameraad te zien en mensen die slecht over hen spraken terecht te wijzen enz. Maar dan passeert de tijd en begin je dit volkje beter te kennen enz.
Dit herken ik wel.quote:En dan heb je nog het belachelijke feit dat ze voor het minste negatieve dat je tegen hen zegt je een 'racist' gaat noemen maar zij bekijken mensen met een zwarte huidskleur wel als minder , zo zal een marrokaans of turks meisje niet met een zwarte gozer naar huis hoeven te komen.
Bovendien is islam geen 'ras' maar een religie , hoe kan je dan in hemelsnaam een racist zijn?Een islamofoob akkoord en dat ze me zo noemen heb ik absoluut geen probleem mee.
Nee er is momenteel geen overname of bezetting maar als we nu niet beginnen ingrijpen dan kan het binnen pakweg 10 jaar wel tot overname of bezetting leiden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 02:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Je bent het er dus wel mee eens dat er geen sprake is van overname of bezetting?
[..]
Niet 1 positieve ervaring in zeven jaar? Dit vind ik wel wat vreemd. Ik begrijp dat je niets met de Islam hebt, dit heb ik ook niet. Maar niet 1 positieve ervaring met een moslim, dit lijkt me toch wel heel sterk.
Ik heb bijv. niet veel op met gereformeerden maar ik heb toch wel drie leuke contacten met gereformeerden gehad in een plaats waar ik een jaar gewoond heb. terwijl ik met dat geloof ook niets heb. Het was een gereformeerde gemeente.
[..]
Je reageert selectief op mijn vragen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 02:33 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Nee er is momenteel geen overname of bezetting maar als we nu niet beginnen ingrijpen dan kan het binnen pakweg 10 jaar wel tot overname of bezetting leiden.
En ja , voor mij niet verwonderlijk maar voor sommigen raar maar waar , op het moment zelf vond ik het allemaal wel redelijk positief maar eens je volwassen bent en je bewust bent van je eigen ideologiën , levensstijl enz. dan ga je verstaan dat het helemaal geen positieve ervaringen zijn enkel negatieve die je toen als positief moest bekijken. Voorbeeld : als je positief praat over de islam dan ben je goed maar als je er ook maar iets negatiefs over zegt of een kwestie ter vraag stelt dan moet je al gaan uitkijken voor boze reacties en dan ben je zogenaamd een 'racist'
Goedenavond, allemaal.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 02:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom op zeg.. De VS heeft problemen zat (idd), en het zou mooi zijn als ze zich daar op zouden richten.. Trouwens afhaken van school is in NL niet echt leuker hoor
PS De KKK is er nog steeds, dat ze niet meer openlijk lynchen is een ander verhaal
Wat bedoel je nou precies? Kennen alleen van tv?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:15 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
dan kan je je wel voorstellen wat dat voor een Amerikaan is die sluiers en arabische opschriften op winkelramen en deuren enkel vanop tv kent.
Maar die moslims zijn meestal Pakistanen , Indiase moslims enz. Die hebben toch een iets minder opdringerige omgang met hun geloof , ook al wordt het gros van die terroristen opgeleid in Pakistan.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 03:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou precies? Kennen alleen van tv?Ik zie hier meer hoofddoeken, Indiaase hoofdeksels, tulbanden en weet ik wat 't allemaal is dan ik ooit in NL gezien heb. Als er een samenleving multicultureel is is het de VS wel.
Er wonen ook ardig wat moslims in de VS, de schattingen gaan van 5 tot 10 miljoen en die groeit gestaag door. Niet net doen alsof ze alleen in NL zitten hoor.
Ga je deze vragen ook nog beantwoorden?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 02:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Je reageert selectief op mijn vragen.
En waarom geloof je dat er over pakweg tien jaar wel een overname of bezetting zal plaatsvinden? Waarom denk je dit?
En wat is jou ideologie? Waar geloof jij in?
En waarom is het jou niet gelukt om in zeven jaar en dat is een lange tijd geen enkele positieve ervaring met een moslim te hebben?
Die hele islamisering waar Wilders het over heeft is ook onzin. Maar het verkopen van populistische onzin doet het nou eenmaal goed bij de gemiddelde kiezer.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:21 schreef Injetta het volgende:
Ik zie niet hoe een groep van hooguit 150.000 mensen op een bevolking van meer dan 16 miljoen mensen de boel gaan overnemen.
Je springt van de hak op de tak, potdimme zeg, wat moet ik hier nu mee?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 04:07 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Maar die moslims zijn meestal Pakistanen , Indiase moslims enz. Die hebben toch een iets minder opdringerige omgang met hun geloof , ook al wordt het gros van die terroristen opgeleid in Pakistan.
En ik kan nauwelijks geloven dat de situatie daar zo erg is als hier , in een vooral na 9/11 enorm islamofobisch geworden land als Amerika is het denk ik niet evident voor moslims daar. En zeker in een staat zoals Michigan verwacht ik geen hele stadswijken of buurten met niets anders dan sluiers , arabische geschriften op winkelramen , moskees en dergelijke.
Zou je me dan kunnen vertellen welke plaatsen er dan van die moslimwijken hebben? Ken Michigan redelijk en naar mijn insziens is dit desondanks de verpaupering en de hoge criminaliteitsgraad één vd beste plekken op aarde om te wonen qua sfeer , klimaat en steden. Nog zo typisch en puur Amerikaans (behalve van klimaat dan want Amerika kent zowat alle klimaten die er zijn natuurlijk) en bovenal zijn Blanken en Zwarten daar op gelijk niveau , er zijn denk ik bijna evenveel Zwarte burgemeesters in die staat als Blanke. Steden als Detroit en Flint tellen zelfs ongeveer 70 % Afro-Amerikanen , één van de weinige steden in Amerika dus waar Afro-Amerikanen een grote meerderheid tellen.
Nee dat is niet waar. Als Turkije lid gaat worden van de EU zul je op een zeker moment moeten gaan spreken over de Islamisering van de Nederlandse cultuur. Zelfs Ella Vogelaar zei nog dat we binnenkort moesten gaan spreken over een Joodse-, Christelijke- en Islamitische cultuur, en Job Cohen was het hier "van A tot Z" mee eens.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:21 schreef Injetta het volgende:
In Nederland wordt het aantal moskeeën op dit moment geschat op tussen de 400 en 500.
Op een Moslimbevolking van nog geen 1 miljoen zou dat betekenen dat elke moskee wel zo'n 2000 bezoekers zou moeten hebben! Er zijn een paar grote moskeeën maar de meeste zijn toch een stuk kleiner. Echte belijdende moslims zijn er dan hooguit 150.000. Daarvan zal ook maar weer een percentage zijn die misschien met verkeerde ideeën rondlopen.
Het aantal kerken in Nederland wordt geschat op rond de 13.000!
Dit is dus een echte fobie: een onrealistische allesoverheersende angst, die dus geen verbinding meer heeft met de realiteit. Daar zijn behandelingen voor. Want zo'n angst vergiftigd je denken en je leven.
En het wordt gevaarlijk als je die angst ook nog andere mensen gaat aanpraten.
moslimwijken hoeven niet per se probleemwijken te zijn. Er zijn in België wijken die vroeger als probleemwijk werden bestempeld als Molenbeek(Brussel) en Borgerhout(Antwerpen) die nu een enorm lage crime rate hebben omdat ze daar nu toch al alles ingepalmd hebben. Hun eigen volk zullen ze nou niet gaan lastig vallen nee. Het is pas als een wijk een groot aantal of gewoon een aantal moslims telt , dat er wel wat incidenten zullen gebeuren ivm met onverdraagzaamheid.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 04:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Je springt van de hak op de tak, potdimme zeg, wat moet ik hier nu mee?Ik denk dat je moslimwijken verwart met probleemwijken. Ik heb juist 't gevoel, ik kan het mis hebben hoor, dat juist de 'moslims' of beter, Marokkanen, want laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen, helemaal niet zo moslim zijn als je denkt. Het zijn meer irritante brulboeien die eens een goed pak op de donder moeten hebben van overheid.
Oh, en in het oosten van Michigan zitten veel Afro Amerikanen, in het westen aan 't meer waar ik zit zijn het voornamelijk mensen met Nederlandse achternamen.
Je lult uit je nekquote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:07 schreef jaronsch het volgende:
Beetje mixen, goed voor de genenpoel. Een beperkte poel leidt tot paupers die moeilijk een baan kunnen houden en klagen over alles wat ze niet begrijpen. De gemiddelde PVV-stemmer dus.
Jij lult nog harderquote:Op vrijdag 28 mei 2010 07:53 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
moslimwijken hoeven niet per se probleemwijken te zijn. Er zijn in België wijken die vroeger als probleemwijk werden bestempeld als Molenbeek(Brussel) en Borgerhout(Antwerpen) die nu een enorm lage crime rate hebben omdat ze daar nu toch al alles ingepalmd hebben. Hun eigen volk zullen ze nou niet gaan lastig vallen nee. Het is pas als een wijk een groot aantal of gewoon een aantal moslims telt , dat er wel wat incidenten zullen gebeuren ivm met onverdraagzaamheid.
Dat gedoe van Criminaliteit vanwege islamisering is nonsense , iedereen doet aan criminaliteit , in de gevangenis zitten ook een hoop Westerlingen hoor. De ergste feiten als verkrachtingen , onschuldige en zwakkere burgers in een storm van waanzin met een rifle neerknallen , eigen kinderen vermoorden enz. Is allemaal al door Westerse mensen gedaan. Die moslims zitten veelal voor wat drugshandel , diefstal uiteraard en dat soort gemiddelde criminaliteit maar zelfs hier wordt ook een Westerling regelmatig achter tralies gestopt.
En inderdaad , die 'irritante brulboeien' zouden ze n's beter naar een echte ghetto sturen en dan niet per se een Afro Amerikaanse maar in de UK en Oost-Europa zullen deze scarface bewonderaars niet te veel moeten piepen met hun gezeik. Als ze dat ghetto gedoe en die 'ik ben stoer' attitude dan toch zo graag willen uitstralen , is zien of ze daar nog veel praatjes gaan hebben.
Om maar te zeggen , hier in de lage landen heersen geen bende's of dergelijke die dan zogenaamd voor 'criminaliteit' zorgen. Het zijn gewoon een hoop snotneuzen tesamen met een hoop jonge twintigers die den haag connection als helden bekijken en geil wordt als ze de term 'jihad' horen.
Ook genoeg dertigers en oudere mocro's en turken die je liever ziet oprotten maar die vind je veelal in die beruchte 'verenigingen zonder winst' en andere 'clubhuizen'.
Beste,quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:48 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Kan TS alleen maar gelijk geven , wat is er nou fout met het trots zijn op je eigen cultuur en levenstijl terwijl je in je eigen land woonachtig bent? En mensen die roepen , ze hebben toch nog geen eigen partijen , kamers en tv omroepen , nou tien jaar geleden had je ook zo'n hoofddoeken debat of jihad achtige moorden niet verwacht wel nou is het geschiedenis.
Die moslims waren welkom als gastarbeider destijds het waren dus goedkope werkkrachten maar voor hen was het ook goed verdienen. En eens er geen werk meer voor hen was , was het dus de bedoeling dat deze gastarbeiders (let op : GASTarbeider dus was het niet de bedoeling dat ze hier ineens bleven en een hoop kinderen begonnen te kweken) terug naar hun land van herkomst gingen en zo daar de economie en koopkracht van de mensen daar wat te verbeteren.
In West-Europa is iedereen behalve moslims welkom in mijn mening . Zuid-Amerikanen, Afrikanen , mede Europeanen , Aziaten enz. kunnen alleen maar een verrijking zijn in West-Europa aangezien zij niet zo'n opdringerig en enorm onderdrukkend geloof afkomen dat zo hard verschilt met de Westerse normen en waarden en ze soms zelfs tegenspreekt.
En bovenal : probeer maar n's een kerk te zetten in een moslimland , dat gebeurt daar in geen honderd jaar en als het dan gebeurt is het niet een kerk zoals wij die kennen maar enorm ondergedoken.
Het dragen van een kruisbeeld in het openbaar is in zo'n moslimland op eigen risico. Bovendien is 'een heilige oorlog' tegen het Westen aka de jihad een belangrijk hoofdstuk in hun heilig schrift en is dit volgens hen één van de middelen om in de hemel te geraken.
Het Christendom heeft niet zo'n 'oorlogspropaganda' , het spreekt zich wel streng uit tegenover ongelovigen maar naar wat ik heb gelezen en ondervonden is er absoluut geen oproepen tot oorlog te bespeuren in De Bijbel.
Ik heb verscheidene moslim's en moslima's als 'kameraden' gehad een tijdje geleden. Pak zo'n 4 à 5 jaar geleden. Kwam alleen maar onwetende bullshit praat uit , ok we waren dan allemaal 15 of 16 jaar dus dan zit je in je volle pubertijd en praat je wel n's irrationeel , maar die minachting naar Westerse mensen en hun levensstijl is me het meeste bijgebleven. Maar wel lopen ze rond met die nieuwe gsm , dragen ze Hillfiger, armani of een ander duur merk , als je dan zo tegen het Westen bent , loop dan toch rond in je eigen klederdracht , nou ja dat is ook al niet veel soeps dus ja. Ze zijn zelf zo hypocriet en tegenstrijdig met alles.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:18 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Beste,
Ik weet bij god niet hoe je bij deze info komt. De islam en het christendom zijn allebei even discriminerend als elk ander geloof. Een paar voorbeelden: de kruistochten in de 11e 12e 13e en 14e eeuw. De geweldadige verspreiding van het christendom onder de slavische volkeren. En de islamitische expansie na de dood van de profeet mohamad. De ottomaanse expansie is ook een islamitische expansie geweest. Mijn familie is ook naar nederland geïmigreerd en ze hebben allemaal gestudeerd. Alleen dragen de vrouwen een hoofdoek; is dat nou zo erg? Ze kunnen beter nederlands als menig tokkie. Toen mijn ouders hierheen kwamen hadden ze echt niet het idee nu kunnen we nederland toevoegen aan turkije of we gaan hier een jihad uitvoeren. Nee we kwamen hier om een beter bestaan op te bouwen. Zo gaat het net alle immigranten van de eerste generatie. De tweede generatie komt echter in botsing met de eerste. Menig poster hier heeft nooit net een moslim/moslima een normaal gesprek proberen te voeren, en kom niet net het argument ik versta het niet, want het moet kan zeker wel. Je moet er alleen wat moeite voor doen.
En de Antillianen dan, om eens een allochtone groep met christelijke achtergrond te noemen? Zijn die dan wel zo goed aangepast en geïntegreerd?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:15 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
De teringzooi is pas begonnen toen er geen werk meer voor hen was en dat ze hier zijn blijven plakken en ondertussen nog wat kindjes op de wereld gezet hebben. Die generatie werd dan opgegroeid en geboren in een land waar zij eigenlijk niets gemeen mee hebben. Voor velen mensen niet echt een probleem want via het Christendom dat automatisch de Westerse normen en waarden meegeeft kan bv een Afrikaan of Zuid-Amerikaan zich veel makkelijker aanpassen aan het dagelijkse leven en de omgangsvormen hier in het Westen. Want moslims waren heus niet de enige andersgekleurden hier hoor in de jaren 80.
Je zegt het zelf al: je was toen een jaar of zestien, zeventien, zij waren ook van die leeftijd. Pubertjes dus. En dat is representatief voor de gehele moslim bevolking?quote:
Inderdaad en toen was ik mee van diegenen die dat ook maar larrie vond , ook al was ik maar 10 jaar. Maar wees nou toch eerlijk tien jaar geleden , dan spreken we van het jaar 2000 , vóór 9/11 , vóór de moord op Theo Van Gogh , doodsbedreigingen aan het adres van ex-moslima Hirsi Ayaan Ali , aanslagen in Spanje en Londen. Heel wat gebeurd en allemaal vanuit moslim kant , toch? Weliswaar de extremistische kant , maar ik zie bv mensen in fanatiek Christelijke landen toch geen aanslag plegen op pakweg mekka ofzo.... En ja je kan de invasie van de Amerikaanse troepen als Christelijk tegenantwoord erbij halen maar dat ging puur om oliegeld en voor het publiek was het dan zogezegd 'het bestrijden van terrorisme' nou ja , het is te hopen dat er dan geen aanslagen van jihad strijders meer zullen plaatsvinden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: je was toen een jaar of zestien, zeventien, zij waren ook van die leeftijd. Pubertjes dus. En dat is representatief voor de gehele moslim bevolking?
En met je 'over tien jaar nemen ze de boel hier over'.![]()
Tien jaar geleden werd dat ook al geroepen. Toen lag jij nog in je luiers.
Dit is echt de meest zwakke verdediging die ik ooit gezien heb! Moslims dragen geen hoofddoek om ons te pesten, maar vanwege hun geloof. Net als dat christenen naar de kerk mogen hebben moslims het recht naar de moskee te gaan. Bovendien, om even terug te komen op jouw gezeur over gastarbeiders, het is die mensen nooit duidelijk gemaakt dat ze terug moesten. En ze hebben zelfs de keuze gehad van onze regering om hun familie hierheen te halen en hier te blijven. Dat valt dus niet op de gastarbeiders zelf af te schrijven. Bovendien heeft niemand ooit ook maar geprobeerd om contact met ze aan te gaan en om ze te laten assimileren hier. Iedereen dacht dat ze zo weer weg waren, dus ze hoefden toch geen nederlands te leren. Dan lok je taalproblemen ook wel een beetje uit.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:36 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Inderdaad en toen was ik mee van diegenen die dat ook maar larrie vond , ook al was ik maar 10 jaar. Maar wees nou toch eerlijk tien jaar geleden , dan spreken we van het jaar 2000 , vóór 9/11 , vóór de moord op Theo Van Gogh , doodsbedreigingen aan het adres van ex-moslima Hirsi Ayaan Ali , aanslagen in Spanje en Londen. Heel wat gebeurd en allemaal vanuit moslim kant , toch? Weliswaar de extremistische kant , maar ik zie bv mensen in fanatiek Christelijke landen toch geen aanslag plegen op pakweg mekka ofzo.... En ja je kan de invasie van de Amerikaanse troepen als Christelijk tegenantwoord erbij halen maar dat ging puur om oliegeld en voor het publiek was het dan zogezegd 'het bestrijden van terrorisme' nou ja , het is te hopen dat er dan geen aanslagen van jihad strijders meer zullen plaatsvinden.
Nou ja , ik blijf erbij na 7 jaar geen enkele opmerkelijk positieve ervaring met dit volk dan is het toch niet verwonderlijk dat je islamofobische gedachten en meningen gaat krijgen?
Verder ben ik geboren en getogen in een Westerse omgeving en een Westers land en hoef ik niet opgedrongen worden met hoofddoeken overal op straat , moskees en arabische invloeden waar ik geen boodschap aan heb. Nogmaals , gaan we is met z'n allen naar pakweg marroko? Dan openen we er een paar cafés , de meiden lopen in dat hete weer dan rond in hotpants , en ieders outfit gaat tevens ook gepaard met een kruisbeeld , is zien hoe zij gaan reageren![]()
Verder vind ik het gewoon klote dat zelfs een stadsmens als ik die ooit zo fier was over z'n stad vandaag de dag geen al te hoge dunk meer heeft van de stad waar ik woon , Antwerpen. Maar ik kom regelmatig en ben vaak genoeg in Nederland geweest in zowat alle provincies op een paar na dan om de situatie te weten waarover er wordt gesproken. Het is maar raden waar het nou het ergste is , België of Nederland?
Dus daarom DWINGEN ze die hoofdoekjes af te zetten?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:42 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Ja ik meen deze argumenten zeer serieus , die moslims moesten gewoonweg na hun verblijf als GASTarbeider gewoon terug naar hun eigen land.
Natuurlijk weet ik dat dat volgens hun geloof moet die hoofddoeken , maar ik moet niks van dit soort toestanden weten in mijn omgeving , is gewoonweg onderdrukking vd vrouw en waarom zou je nou een vrouw onder zo'n stuk laken gaan bedekken?![]()
quote:En ja in marokko zouden we het niet moeten proberen dus waarom the fuck zouden wij dan wel alles van hen tolereren?!
Pffff een katholiek die praat over onderdrukking van de vrouw. Als het aan de CU en de SGP lag zouden er uberhaupt geen vrouwen in het bedrijfsleven werkzaam zijnquote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:42 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Ja ik meen deze argumenten zeer serieus , die moslims moesten gewoonweg na hun verblijf als GASTarbeider gewoon terug naar hun eigen land.
Natuurlijk weet ik dat dat volgens hun geloof moet die hoofddoeken , maar ik moet niks van dit soort toestanden weten in mijn omgeving , is gewoonweg onderdrukking vd vrouw en waarom zou je nou een vrouw onder zo'n stuk laken gaan bedekken?![]()
En ja in marokko zouden we het niet moeten proberen dus waarom the fuck zouden wij dan wel alles van hen tolereren?!
Tjonge tjonge , zoveel positievelingen die dat islam gedoe liggen op te hemelen , wakker worden mensen !!!!
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:07 schreef n3z het volgende:
Nocturnal_Johnny
Ik zou graag met je praten hierover. Maar ik weet dat discussie voeren met een verbitterd iemand kansloos is. Nu denk je, hey hij spreekt me niet tegen of komt niet eens met ze eigen verhaal.
Enige wat ik kan zeggen is, dat ook jij er een keer achter zult komen hoe dom je bent geweest. Dat kan over paar jaar zijn, of misschien over 50. Maar ooit komt er een moment.
Zo ben ik zelf dat moment al gepasseerd, gelukkig al vroeg. Ik wens je veel sterkte.
Omdat Frankrijk moslims van het begin af aan heeft laten assimileren/intergreren waardoor ze minder vasthielden aan hun geloof, het enige wat ze nog gemeen haddenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:28 schreef Holograph het volgende:
Even over het hoofddoek verbod, toen de PVV dit voorstelde om dat te doen in Almere waren de reacties van Moslims niet zo zeer dat het discriminerend was, maar vooral dat je hun eigen identiteit afnam. Oké, dat wil ik best geloven maar ik vraag me nog steeds 1 ding af: Waarom kunnen Franse moslima's er wel mee leven dat de geen hoofddoek mogen dragen: Waarom zien Franse Moslima's het niet als het ontnemen van hun identiteit? En in gebouwen waar het dragen van een hoofddoek niet verboden is (Metro stations etc.) zie je ook bijna geen hoofddoeken. Zoals ik al zei: Waarom kan een Franse Moslima er wel mee leven?
Om deze reden alleen al zie ik een hoofddoek als teken van afzetting tegen de maatschappij, en dat moeten we niet willen.
PVV is voor 'kopvoddentax' en een algemeen hoofdoekjes-verbod. In Frankrijk is een verbod in openbare gebouwen, is toch heel wat anders.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:28 schreef Holograph het volgende:
Even over het hoofddoek verbod, toen de PVV dit voorstelde om dat te doen in Almere waren de reacties van Moslims niet zo zeer dat het discriminerend was, maar vooral dat je hun eigen identiteit afnam. Oké, dat wil ik best geloven maar ik vraag me nog steeds 1 ding af: Waarom kunnen Franse moslima's er wel mee leven dat de geen hoofddoek mogen dragen: Waarom zien Franse Moslima's het niet als het ontnemen van hun identiteit? En in gebouwen waar het dragen van een hoofddoek niet verboden is (Metro stations etc.) zie je ook bijna geen hoofddoeken. Zoals ik al zei: Waarom kan een Franse Moslima er wel mee leven?
Om deze reden alleen al zie ik een hoofddoek als teken van afzetting tegen de maatschappij, en dat moeten we niet willen.
Hoe is een staat die vrouwen dwingt geen hoofddoekjes te dragen anders dan een geloof wat vrouwen dwingt dat wel te doen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:42 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
En ja in marokko zouden we het niet moeten proberen dus waarom the fuck zouden wij dan wel alles van hen tolereren?!
Tjonge tjonge , zoveel positievelingen die dat islam gedoe liggen op te hemelen , wakker worden mensen !!!!
Nee, de PVV is niet voor een algeheel hoofddoekjes verbod, alleen in openbare gebouwen. En met de kopvoddentax ben ik het ook niet eens.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 07:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
PVV is voor 'kopvoddentax' en een algemeen hoofdoekjes-verbod. In Frankrijk is een verbod in openbare gebouwen, is toch heel wat anders.
En is daar in een metro-station een hoofddoekje verboden? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Openbare gebouwen? Dat is dus ongeveer over behalve thuis. Ik zie dat als een geheel verbod. En dat kopvoddentaxgedoe vond ik wel heel zwak. Eerst serieus met dat idee komen en het daarna afdoen als een grapjequote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:46 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, de PVV is niet voor een algeheel hoofddoekjes verbod, alleen in openbare gebouwen. En met de kopvoddentax ben ik het ook niet eens.
Een supermarkt is geen openbaar gebouw, maar is particulier eigendom.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:06 schreef LetItBleed het volgende:
[..]
Openbare gebouwen? Dat is dus ongeveer over behalve thuis. Ik zie dat als een geheel verbod. En dat kopvoddentaxgedoe vond ik wel heel zwak. Eerst serieus met dat idee komen en het daarna afdoen als een grapje
Ik kan me niet voorstellen dat ze in Frankrijk hun hoofddoekje af moeten doen zogauw ze in een metrostation komen. Is dat ook niet geprivatiseerd? Kan er in ieder geval niks van terugvinden op internet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Een supermarkt is geen openbaar gebouw, maar is particulier eigendom.
Een gemeentehuis daarentegen is wel een openbaar gebouw, en doe daar maar je hoofddoekje af.
Alleen is het geen grapje, het staat namelijk in zijn partijprogramma.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:06 schreef LetItBleed het volgende:
[..]
Openbare gebouwen? Dat is dus ongeveer over behalve thuis. Ik zie dat als een geheel verbod. En dat kopvoddentaxgedoe vond ik wel heel zwak. Eerst serieus met dat idee komen en het daarna afdoen als een grapje
dat is dus mijn punt. Ze hebben het afgedaan als een grapje omdat er verafschuwd op werd gereageerd, maar het staat wel in het programmaquote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alleen is het geen grapje, het staat namelijk in zijn partijprogramma.
Het gaat hier om een staat waarin dat geloof niet tot de oorspronkelijke roots behoort. Bijna alle Westerse landen worden bekeken als Christelijke landen. Ook al is bij de meesten de staat gescheiden van de kerk , de officiële vakantie en feestdagen data van deze landen is nog altijd volgens Christelijke traditie (zie Pasen , Kerst , Hemelvaart enz.).quote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe is een staat die vrouwen dwingt geen hoofddoekjes te dragen anders dan een geloof wat vrouwen dwingt dat wel te doen?
Meneer schrijft christelijk met een hoofdletter. Ik weet alweer genoeg.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:18 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Het gaat hier om een staat waarin dat geloof niet tot de oorspronkelijke roots behoort. Bijna alle Westerse landen worden bekeken als Christelijke landen. Ook al is bij de meesten de staat gescheiden van de kerk , de officiële vakantie en feestdagen data van deze landen is nog altijd volgens Christelijke traditie (zie Pasen , Kerst , Hemelvaart enz.).
Natuurlijk moet men tolerant zijn tegenover andere geloven , maar NIET als deze vijandig opgesteld staan tegen het Westen en alles wat er bijhoort.
Op zich heb ik niks met een vrouw die een hoofddoek draagt , maar omdat het zo gelinkt is met de islam en het ook gewoon een straatbeeld dat wordt gepromoot door de islam , ben ik voor een verbod.
Oh, daar hebben we weer zo'n boomknuffelaarquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:15 schreef Injetta het volgende:
De partij van de VRIJHEID maakt van een VERBOD een belangrijk punt.
Waar staat die vrijheid dan voor? Vrijheid van wie?
Vrijheid is vrijheid. Zodra je de vrijheid van anderen wil beperken met wat voor argument dan ook en zelfs denkt aan geboden en verboden voor een bepaald deel van de mensheid, dan is er geen sprake meer van vrijheid.
Noem je partij dan Partij van het Verbod. Of partij voor de Joods-Gristelijke traditie. Of... de Partij van de Jihad tegen de Islam.
Maar dat woordje vrijheid is werkelijk het tegenovergestelde waar die partij voor staat.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meneer schrijft christelijk met een hoofdletter. Ik weet alweer genoeg.
Lees het propaganda van die partij dan maar n's , ze zeggen en het betekent duidelijk de vrijheid van het Nederlandse volk.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:15 schreef Injetta het volgende:
Ah laten weven dan die groepen aanstippen waarvan Geert herhaaldelijk heeft gezegd dat hij hun wil aanpakken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:15 schreef Injetta het volgende:
Vrijheid is vrijheid. Zodra je de vrijheid van anderen wil beperken met wat voor argument dan ook en zelfs denkt aan geboden en verboden voor een bepaald deel van de mensheid, dan is er geen sprake meer van vrijheid.
Noem je partij dan Partij van het Verbod. Of partij voor de Joods-Gristelijke traditie. Of... de Partij van de Jihad tegen de Islam.
Maar dat woordje vrijheid is werkelijk het tegenovergestelde waar die partij voor staat.
De wijze waarop je je zin formuleert verteld alles over hetgeen je werkelijk wil zeggen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:42 schreef Injetta het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat nou zo "eng" en vreselijk is aan iemand met een hoofddoekje?
Vrouwen moeten een lust object zijn, dat valt niet mee met zon hoofddoekje.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:42 schreef Injetta het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat nou zo "eng" en vreselijk is aan iemand met een hoofddoekje?
Het zijn de moslims die juist vinden dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen , om de vrouwen tegen hun lte beschermen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:12 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Vrouwen moeten een lust object zijn, dat valt niet mee met zon hoofddoekje.
Dus wegens de door jou vermeende problemen door massa immigrate ben je zelf een immigrant geworden in een ander land? En als toonbeeld van integratie post je dus over de Nederlandse politiek op een Nederlands forum, in het Nederlands.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 02:51 schreef wesp40 het volgende:
Mijn belangstelling voor Nederland in het twijfel willen trekken omdat ik nu in het buitenland woon is helemaal niet gepast. Nederland is mijn land van herkomst (niet per sé qua ras maar zeker qua nationaliteit, vaderland, etc etc). Misschien moet je je eerder afvragen waarom ik destijds ben geëmigreerd.
Het antwoord daarop is juist! de problemen wat ik in mijn OP noem, namelijk de verislamitisering van Nederland en West-Europa.
Blijkbaar niet. Christelijk wordt nameijk altijd met een kleine letter geschreven, tenzij het woord natuurlijk de eerste in de zin is.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:50 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Sorry dat ik op de hoogte ben van de Nederlandse taalwet
Wat is er mis met een seculiere staat?quote:Op zondag 30 mei 2010 14:51 schreef tho_Omas het volgende:
Mensen die zich druk maken over hoofddoekjes achter een gemeentebalie.
Helemaal niets. Maar wees dan consequent en verwijs het christendom ook naar de prive-sfeer. Dat betekent natuurlijk het einde voor het CDA, de CU en de SGP.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er mis met een seculiere staat?
Verkeerde vergelijking. Verwijder alle uitingen van christelijk geloof in openbare gebouwen is de juiste. En wat mij betreft ook prima.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal niets. Maar wees dan consequent en verwijs het christendom ook naar de prive-sfeer. Dat betekent natuurlijk het einde voor het CDA, de CU en de SGP.
Niets. Alleen is het niet haalbaar, als je alle religie naar de achtergrond wil hebben. Bovendien hoeft een hoofddoek op of af de objectiviteit van iemand niet te beinvloeden. Het geloof verdwijnt daarmee niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vreemd als je religie achter de voordeur plaatst, terwijl christelijke partijen gehandhaafd mogen blijven.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Verkeerde vergelijking. Verwijder alle uitingen van christelijk geloof in openbare gebouwen is de juiste. En wat mij betreft ook prima.
Dat doet nog steeds niets af aan het feit dat er helemaal niets mis is met het nastreven van een seculiere staat en het dragen van hoofddoekjes daar dus niet bij hoort.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Niets. Alleen is het niet haalbaar, als je alle religie naar de achtergrond wil hebben. Bovendien hoeft een hoofddoek op of af de objectiviteit van iemand niet te beinvloeden. Het geloof verdwijnt daarmee niet.
Want het verbod op hoofddoekjes in openbare gebouwen staat gelijk aan het verbod op een poltieke partij met een islamitische grondslag?quote:Op zondag 30 mei 2010 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vreemd als je religie achter de voordeur plaatst, terwijl christelijke partijen gehandhaafd mogen blijven.
Bedoel je niet een neutrale overheid? Bijvoorbeeld dat politieagenten of andere gemeente-ambtenaren die geen keppeltje, hoofddoek of tulband dragen?quote:Op zondag 30 mei 2010 14:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je voor een seculier staat gaat, dan dienen alle vormen van religie naar het prive-domein te worden verwezen.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want het verbod op hoofddoekjes in openbare gebouwen staat gelijk aan het verbod op een poltieke partij met een islamitische grondslag?
Onzin.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je voor een seculier staat gaat, dan dienen alle vormen van religie naar het prive-domein te worden verwezen.
quote:Seculiere staten gaan een stapje verder: de staat tracht zich neutraal op te stellen tegenover alle religies, voor zover deze de burgerlijke wetgeving integraal erkennen en respecteren. Deze staten beschermen hun onderdanen ook tegenover eventuele religieus gemotiveerde inbreuken op hun rechten. Veel westerse staten zijn in deze zin seculier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |