Waar komt toch dat enorme gegeil op de Nederlandse cultuur ineens vandaan? Mensen die hun mond vol hebben over het behoud van onze nederlandse waarden zijn over het algemeen mensen die ergens in een achterlijk dorp of een VINEXwijk wonen en als enige cultuur hebben, bier drinken en meebrullen met het Nederlands elftal.
Cultuur is iets waar je in gelooft en waar je je identiteit aan ontleent. Bijvoorbeeld het dragen van afrikaanse gewaden of een hoefijzer als symbool voor een smederij. Cultuur is niet op Koninginnedag jezelf lam zuipen omdat je dan toevallig vrij bent. Je kunt cultuur alleen levendig houden als het meer betekent dan gewoon maar meedoen, en aangezien islamieten die hier komen wonen hun eigen gerechten en kledingidealen meebrengen vind ik de islamtische cultuur heel wat hoogwaardiger dan de Nederlandse. Zij laten ten minste zien, dat ze staan voor hun achtergronden, en niet zoals het merendeel van Nederland totaal geen binding heeft met onze cultuur, maar het meer ziet als een vrijbrief om onbezonnen te kunnen zuipen.
Er is echter een groot verschil tussen cultuur en politiek. En zodra de politiek zich met onze zogenaamde cultuur begint te bemoeien kom je in hele enge denkbeelden uit. Dat leid er namelijk toe dat de ene cultuur superieur is ten op zichte van de ander. En we onze zogenaamde cultuur moeten verdedigen tegen deze zogenaamde indringers.
Elke nationaliteit moeten zich volledig op z'n eigen cultuur kunnen richten, daarom maakt het ook niet uit als straks nederland grotendeels gedomineerd wordt door de islamtische cultuur. Zolang de Nederlandse (grond)rechten los staan van geloof, cultuur of wat voor overtuigingen dan ook, blijft jouw en mijn cultuur gewaarborgd. Zodra een cultuur politieke invloed gaat uitoefenen wordt het pas beangstigend, en volgens mij komt die politieke invloed niet uit de islamtische hoek, maar eerder uit het xenofobe clubje vreemdelingenhaters, wat zichzelf de partij van de Vrijheid noemt.