Openbare gebouwen? Dat is dus ongeveer over behalve thuis. Ik zie dat als een geheel verbod. En dat kopvoddentaxgedoe vond ik wel heel zwak. Eerst serieus met dat idee komen en het daarna afdoen als een grapjequote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:46 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, de PVV is niet voor een algeheel hoofddoekjes verbod, alleen in openbare gebouwen. En met de kopvoddentax ben ik het ook niet eens.
Een supermarkt is geen openbaar gebouw, maar is particulier eigendom.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:06 schreef LetItBleed het volgende:
[..]
Openbare gebouwen? Dat is dus ongeveer over behalve thuis. Ik zie dat als een geheel verbod. En dat kopvoddentaxgedoe vond ik wel heel zwak. Eerst serieus met dat idee komen en het daarna afdoen als een grapje
Ik kan me niet voorstellen dat ze in Frankrijk hun hoofddoekje af moeten doen zogauw ze in een metrostation komen. Is dat ook niet geprivatiseerd? Kan er in ieder geval niks van terugvinden op internet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Een supermarkt is geen openbaar gebouw, maar is particulier eigendom.
Een gemeentehuis daarentegen is wel een openbaar gebouw, en doe daar maar je hoofddoekje af.
Alleen is het geen grapje, het staat namelijk in zijn partijprogramma.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:06 schreef LetItBleed het volgende:
[..]
Openbare gebouwen? Dat is dus ongeveer over behalve thuis. Ik zie dat als een geheel verbod. En dat kopvoddentaxgedoe vond ik wel heel zwak. Eerst serieus met dat idee komen en het daarna afdoen als een grapje
dat is dus mijn punt. Ze hebben het afgedaan als een grapje omdat er verafschuwd op werd gereageerd, maar het staat wel in het programmaquote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alleen is het geen grapje, het staat namelijk in zijn partijprogramma.
Het gaat hier om een staat waarin dat geloof niet tot de oorspronkelijke roots behoort. Bijna alle Westerse landen worden bekeken als Christelijke landen. Ook al is bij de meesten de staat gescheiden van de kerk , de officiële vakantie en feestdagen data van deze landen is nog altijd volgens Christelijke traditie (zie Pasen , Kerst , Hemelvaart enz.).quote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe is een staat die vrouwen dwingt geen hoofddoekjes te dragen anders dan een geloof wat vrouwen dwingt dat wel te doen?
Meneer schrijft christelijk met een hoofdletter. Ik weet alweer genoeg.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:18 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Het gaat hier om een staat waarin dat geloof niet tot de oorspronkelijke roots behoort. Bijna alle Westerse landen worden bekeken als Christelijke landen. Ook al is bij de meesten de staat gescheiden van de kerk , de officiële vakantie en feestdagen data van deze landen is nog altijd volgens Christelijke traditie (zie Pasen , Kerst , Hemelvaart enz.).
Natuurlijk moet men tolerant zijn tegenover andere geloven , maar NIET als deze vijandig opgesteld staan tegen het Westen en alles wat er bijhoort.
Op zich heb ik niks met een vrouw die een hoofddoek draagt , maar omdat het zo gelinkt is met de islam en het ook gewoon een straatbeeld dat wordt gepromoot door de islam , ben ik voor een verbod.
Oh, daar hebben we weer zo'n boomknuffelaarquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:15 schreef Injetta het volgende:
De partij van de VRIJHEID maakt van een VERBOD een belangrijk punt.
Waar staat die vrijheid dan voor? Vrijheid van wie?
Vrijheid is vrijheid. Zodra je de vrijheid van anderen wil beperken met wat voor argument dan ook en zelfs denkt aan geboden en verboden voor een bepaald deel van de mensheid, dan is er geen sprake meer van vrijheid.
Noem je partij dan Partij van het Verbod. Of partij voor de Joods-Gristelijke traditie. Of... de Partij van de Jihad tegen de Islam.
Maar dat woordje vrijheid is werkelijk het tegenovergestelde waar die partij voor staat.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meneer schrijft christelijk met een hoofdletter. Ik weet alweer genoeg.
Lees het propaganda van die partij dan maar n's , ze zeggen en het betekent duidelijk de vrijheid van het Nederlandse volk.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:15 schreef Injetta het volgende:
Ah laten weven dan die groepen aanstippen waarvan Geert herhaaldelijk heeft gezegd dat hij hun wil aanpakken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:15 schreef Injetta het volgende:
Vrijheid is vrijheid. Zodra je de vrijheid van anderen wil beperken met wat voor argument dan ook en zelfs denkt aan geboden en verboden voor een bepaald deel van de mensheid, dan is er geen sprake meer van vrijheid.
Noem je partij dan Partij van het Verbod. Of partij voor de Joods-Gristelijke traditie. Of... de Partij van de Jihad tegen de Islam.
Maar dat woordje vrijheid is werkelijk het tegenovergestelde waar die partij voor staat.
De wijze waarop je je zin formuleert verteld alles over hetgeen je werkelijk wil zeggen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:42 schreef Injetta het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat nou zo "eng" en vreselijk is aan iemand met een hoofddoekje?
Vrouwen moeten een lust object zijn, dat valt niet mee met zon hoofddoekje.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:42 schreef Injetta het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat nou zo "eng" en vreselijk is aan iemand met een hoofddoekje?
Het zijn de moslims die juist vinden dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen , om de vrouwen tegen hun lte beschermen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:12 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Vrouwen moeten een lust object zijn, dat valt niet mee met zon hoofddoekje.
Dus wegens de door jou vermeende problemen door massa immigrate ben je zelf een immigrant geworden in een ander land? En als toonbeeld van integratie post je dus over de Nederlandse politiek op een Nederlands forum, in het Nederlands.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 02:51 schreef wesp40 het volgende:
Mijn belangstelling voor Nederland in het twijfel willen trekken omdat ik nu in het buitenland woon is helemaal niet gepast. Nederland is mijn land van herkomst (niet per sé qua ras maar zeker qua nationaliteit, vaderland, etc etc). Misschien moet je je eerder afvragen waarom ik destijds ben geëmigreerd.
Het antwoord daarop is juist! de problemen wat ik in mijn OP noem, namelijk de verislamitisering van Nederland en West-Europa.
Blijkbaar niet. Christelijk wordt nameijk altijd met een kleine letter geschreven, tenzij het woord natuurlijk de eerste in de zin is.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:50 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Sorry dat ik op de hoogte ben van de Nederlandse taalwet
Wat is er mis met een seculiere staat?quote:Op zondag 30 mei 2010 14:51 schreef tho_Omas het volgende:
Mensen die zich druk maken over hoofddoekjes achter een gemeentebalie.
Helemaal niets. Maar wees dan consequent en verwijs het christendom ook naar de prive-sfeer. Dat betekent natuurlijk het einde voor het CDA, de CU en de SGP.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er mis met een seculiere staat?
Verkeerde vergelijking. Verwijder alle uitingen van christelijk geloof in openbare gebouwen is de juiste. En wat mij betreft ook prima.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal niets. Maar wees dan consequent en verwijs het christendom ook naar de prive-sfeer. Dat betekent natuurlijk het einde voor het CDA, de CU en de SGP.
Niets. Alleen is het niet haalbaar, als je alle religie naar de achtergrond wil hebben. Bovendien hoeft een hoofddoek op of af de objectiviteit van iemand niet te beinvloeden. Het geloof verdwijnt daarmee niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vreemd als je religie achter de voordeur plaatst, terwijl christelijke partijen gehandhaafd mogen blijven.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Verkeerde vergelijking. Verwijder alle uitingen van christelijk geloof in openbare gebouwen is de juiste. En wat mij betreft ook prima.
Dat doet nog steeds niets af aan het feit dat er helemaal niets mis is met het nastreven van een seculiere staat en het dragen van hoofddoekjes daar dus niet bij hoort.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Niets. Alleen is het niet haalbaar, als je alle religie naar de achtergrond wil hebben. Bovendien hoeft een hoofddoek op of af de objectiviteit van iemand niet te beinvloeden. Het geloof verdwijnt daarmee niet.
Want het verbod op hoofddoekjes in openbare gebouwen staat gelijk aan het verbod op een poltieke partij met een islamitische grondslag?quote:Op zondag 30 mei 2010 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vreemd als je religie achter de voordeur plaatst, terwijl christelijke partijen gehandhaafd mogen blijven.
Bedoel je niet een neutrale overheid? Bijvoorbeeld dat politieagenten of andere gemeente-ambtenaren die geen keppeltje, hoofddoek of tulband dragen?quote:Op zondag 30 mei 2010 14:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je voor een seculier staat gaat, dan dienen alle vormen van religie naar het prive-domein te worden verwezen.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want het verbod op hoofddoekjes in openbare gebouwen staat gelijk aan het verbod op een poltieke partij met een islamitische grondslag?
Onzin.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je voor een seculier staat gaat, dan dienen alle vormen van religie naar het prive-domein te worden verwezen.
quote:Seculiere staten gaan een stapje verder: de staat tracht zich neutraal op te stellen tegenover alle religies, voor zover deze de burgerlijke wetgeving integraal erkennen en respecteren. Deze staten beschermen hun onderdanen ook tegenover eventuele religieus gemotiveerde inbreuken op hun rechten. Veel westerse staten zijn in deze zin seculier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |