quote:Groot Carré-debat vanavond om 20:30
Woensdagavond zal het tweede grote lijsttekkersdebat plaatsvinden voor de Tweede Kamer-verkiezingen van 9 juni aanstaande. Het debat zal live op RTL 4 van 20:30 tot 22:00 uur worden uitgezonden. Daarna volgt een nabeschouwing van een half uur.
Anders dan in premiersdebat van afgelopen zondag doen er dit keer acht politieke partijen mee. De lijstrekkers Jan Peter Balkenende (CDA), Job Cohen (PvdA), Emile Roemer (SP), Mark Rutte (VVD), Geert Wilders (PVV), Femke Halsema (GroenLinks), André Rouvoet (ChristenUnie) en Alexander Pechtold (D66) zullen deelnemen aan het politieke gevecht om de kiezer.
Het debat zal plaatsvinden in het Amsterdamse Carré-theater en zal zich richten op één thema: de economie. Het debat, dat georganiseerd is door BNR Nieuwsradio, Elsevier, Het Financieele Dagblad en RTL, zal geleid worden door RTL Nieuws-presentator Rick Nieman. De nabeschouwing zal gedaan worden door Bas van Werven van BNR Nieuwsradio.
Failquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:51 schreef fratsman het volgende:
[..]
[img]http://www.bestweekever.tv/bwe/images/2008/10/michael%
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:50 schreef Eenskijken het volgende:
Game on!
Ik zou bijna SP stemmen om roemerheld
waar niet?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:49 schreef DeLuna het volgende:
Ja, Balkenende faalt wel hier.
Stel je aan en ga kijken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:51 schreef Ace-of-Spades het volgende:
kut users, hou eens op met zoveel te posten.
Hij kan geen link vinden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:51 schreef Nemain het volgende:
Geert zei helemaal niet 'massa-integratie'
Ze praat alsof ze een goed doel moet verkopen.quote:
Daar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:52 schreef wolfrolf het volgende:
Waar blijft die Marielle, ik wil ff fappen
Save a seal, kill a canadianquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:52 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ze praat alsof ze een goed doel moet verkopen.
Stem nu GL en red een zeehondje!
Twitter (Halsema)quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:51 schreef Q.E.D. het volgende:
Femke heeft haar maaltijdsalade niet gehad.
De spindoctors hebben hem getipt om zich maar een beetje buiten het debat op te stellen, kan hij ook niets fout doen.quote:
Wouter Bos was zijn voorganger he?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:52 schreef vulli het volgende:
mensen die zoveel kunnen aftrekken? wat zegt hij nou weer?
quote:
check die ass danquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:52 schreef wolfrolf het volgende:
Waar blijft die Marielle, ik wil ff fappen
Ja, en daar falen ALLE partijen behalve de SP. Er wordt gewoon niet gebouwd aan de onderkant. Mensen moeten toch ergens wonen. Laatst een verhaal van iemand die ver in de schulden zat en toch een drie kamer woning aangeboden kreeg. Gene inkomen, dik in de schulden en toch een riante woning omdat er niets anders is. Dat is het probleem.. Aan de onderkant veel fatsoenlijke, maar betaalbare woningen bouwen. Dat is de oplossing. Maar dat gebeurt niet... Niet bij het CDA, niet bij D66, zeker niet bij de VVD en zelfs niet bij GroenLinks.quote:Huurverhoging blablabla. In de grote steden is het allemaal vrije sector. Als je een huurwoning wil, sta je 15 jaar op de wachtlijst.
Welnee, ik vond hem (de opmerking) scherpquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:53 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Als je Neelie erbij moet halen dan ben je redelijk goedkoop bezig.
absoluuuuuut nietquote:
Uiteraard.quote:
Vind ik ook wel.quote:
Als er ook een Chipszak adoratietopic komtquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:55 schreef wolfrolf het volgende:
Wie opent het Marielle adoratie topic
Ik niet
Hij mag helaas alleen geen antwoord gevenquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:53 schreef dramatiek het volgende:
fijn dat Rutte eens goed de oren gewassen krijgt.
down boyquote:
Raar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:54 schreef Abraracadabra het volgende:
Wat raar, ik ben het alweer met Wilders eens.
Logisch, immigratie is zijn ding. Daar is hij sterk in, maar faalt in de meeste andere dingen, imo.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:54 schreef Mendeljev het volgende:
Wilders is wel sterk in zijn betoog. Eerste pluspunt van vanavond.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:55 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als er ook een Chipszak adoratietopic komt
quote:
Volgens mij hadden ze verwacht dat Wilders zichzelf wel belachelijk zou maken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:55 schreef timmmmm het volgende:
Wat een pussyvragen. Cohen en Rutte werden veel harder aangepakt.
Eerst lid van de VVD met rechts economisch beleid vs PVV-lid met links economisch beleid.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:55 schreef Type-R het volgende:
"wie is de ware wilders" wtf is dat voor vraag?
Bakker, Slager, garantie op stofzuigers....quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:55 schreef redcable het volgende:
elite,massa immigratie, henk ingrid, islamisering..
Idd, zwakquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:55 schreef timmmmm het volgende:
inderdaadquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:55 schreef Type-R het volgende:
"wie is de ware wilders" wtf is dat voor vraag?
Niet voor kinderen. Die hebben er niet voor gekozen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:56 schreef BlackLining het volgende:
Wilders komt er bijzonder makkelijk vanaf.
Ben het overigens wel met hem eens. De grens moet hard zijn.
Heb ik iets gemist?quote:
Het maakt niet uit, als hij de grootste verliezer word, zal hij morgen zeggen dat RTL4 verschrikkelijk links is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:55 schreef timmmmm het volgende:
Als wat dan, minister van peroxidezaken?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:55 schreef Zith het volgende:
WIlders heeft in paars in het kabinet gezeten, mag hij wel eventjes uitleggen ja
Ja zeg. Het zal helemaal lekker worden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Niet voor kinderen. Die hebben er niet voor gekozen.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het maakt niet uit, als hij de grootste verliezer word, zal hij morgen zeggen dat RTL4 verschrikkelijk links is.
Weheh, inderdaad.:')quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:55 schreef Eenskijken het volgende:
wilders viel tegen :s hij zei: ''wij zijn de banenkampioen als het gaat om veiligheid''. wtf
En alsof er honderden tot duizenden niet-Nederlanders hier komen voor medische hulp.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
gaat wss over het hoogste tarief, ophogen of niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:56 schreef Stranger het volgende:
Wat?
Gaat het dalijk over mensen die meer verdienen dat ze meer moeten betalen?
Dat hebben we toch al gehad in de hervorming van het zorgstelsel en de HRA?
ik vind het wel slim van die gasten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
VVD spotje staat weer klaar, let op
Vond het een beetje een gerichte vraag. Het ging nu over illegalen die geen verzekering hadden. Wat als het een Nederlander is die ook geen verzekering heeft? Gelden dan dezelfde grenzen of niet omdat hij een Nederlander is?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:56 schreef BlackLining het volgende:
Waar wil je dan een grens trekken? Kinderen t/m 18 jaar van illegale ouders wel helpen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
De grootste clown is nog altijd Cohenquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het maakt niet uit, als hij de grootste verliezer word, zal hij morgen zeggen dat RTL4 verschrikkelijk links is.
Gehaaid zijn ze wel ja...bakkers en slagers met een huis van 1 miljoenquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik vind het wel slim van die gasten.
Ben ik niet eens. Hij wilde schermen met de CPB-cijfers terwijl we allemaal weten dat het programma van de PVV zwaar kut is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze verwacht dat Wilders zichzelf wel belachelijk zou maken.
Hij had best een goed verhaal voor zijn doen.
Het is in Nederland ook illegaal om niet verzekerd te zijn, dus ja. Of betalen natuurlijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:57 schreef Maraca het volgende:
[..]
Vond het een beetje een gerichte vraag. Het ging nu over illegalen die geen verzekering hadden. Wat als het een Nederlander is die ook geen verzekering heeft? Gelden dan dezelfde grenzen of niet omdat hij een Nederlander is?
Dan is de vraag wat Wilders onder spoedeisend verstaat, want er zijn ook artsen die chemokuren geven, niet echt op de korte termijn noodzakelijk, maar die worden dus verboden. Dat betekent een inperking van de vrije wil van artsen om mensen te helpen, daarvoor wordt je immers arts, toch?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:56 schreef BlackLining het volgende:
Hoi.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Even om zeker te weten dat er geen kloon staat en hij er in de vorige reclame niet stiekem tussenuit is gesneakt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:57 schreef Merkie het volgende:
Wilders was sterk, maar de vragen waren erg matig. Vooral dat "ware Wilders"-vraagje, lekker boeiend.
Ja, precies. Valt mij op dat iedereen de CPB van de hand wijst, zelfs de PvdA. (terwijl het CPB zogenaamd in hun zak zou zitten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben ik niet eens. Hij wilde schermen met de CPB-cijfers terwijl we allemaal weten dat het programma van de PVV zwaar kut is.
cohen doet het anders erg goed.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:58 schreef Urquhart het volgende:
[..]
De grootste clown is nog altijd Cohen
Dat is niet de vraag, Wilders is geen arts en kan derhalve ook niet bepalen wat spoedeisend is. Een arts wel.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:58 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dan is de vraag wat Wilders onder spoedeisend verstaat, want er zijn ook artsen die chemokuren geven, niet echt op de korte termijn noodzakelijk, maar die worden dus verboden. Dat betekent een inperking van de vrije wil van artsen om mensen te helpen, daarvoor wordt je immers arts, toch?
Niet meer dan logisch tijdens campagnetijd. De campagneleiders van de andere partijen hebben gewoon een goede kans gemist. Dom.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Zouden we morgen ergens de afterparty kunnen bekijken, zoals bij Paul de Leeuw toenquote:
Ja, kloptquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
C1000 reclames zijn echt legendarisch slecht
En terecht...we hebben deze hele crisis te danken aan mensen die dachten dat ze de toekomst konden modelleren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, precies. Valt mij op dat iedereen de CPB van de hand wijst, zelfs de PvdA. (terwijl het CPB zogenaamd in hun zak zou zitten.
Best wel ernstig.
Als Pastors er is zet ik de TV gewoon uit.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:59 schreef Mendeljev het volgende:
Ik ben benieuwd wie vandaag uitgenodigd worden voor de nabeschouwing. Hopelijk krijgen we niet weer die soldaat en die acteur te zien
we?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben ik niet eens. Hij wilde schermen met de CPB-cijfers terwijl we allemaal weten dat het programma van de PVV zwaar kut is.
Ze had wel gelijk, eerst zat Wilders in de hoek van extreem rechts en nu neigt hij toch naar extreem midden, voor zover dat kan bestaanquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:57 schreef Merkie het volgende:
Wilders was sterk, maar de vragen waren erg matig. Vooral dat "ware Wilders"-vraagje, lekker boeiend.
Dat sowieso.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Als Pastors er is zet ik de TV gewoon uit.
Maar dat kan/mag dus niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:58 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
anders kan je hier net zo goed illegaal zitten.
AH reclame ftwquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja, klopt
En die van de Super de boer verschrikkelijk irritant.
hee! Da's lang gelee.quote:
Inderdaad...geen goede debater, wel de beste premier.quote:
Alsnog: irrelevant.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:00 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ze had wel gelijk, eerst zat Wilders in de hoek van extreem rechts en nu neigt hij toch naar extreem midden, voor zover dat kan bestaan
quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik vraag me af of de PvdA RTL4 heeft betaald om te zorgen dat Cohen neit te veel aan het woord komt. Beetje schade afkopen..
In het geval van Wilders wel.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:00 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ze had wel gelijk, eerst zat Wilders in de hoek van extreem rechts en nu neigt hij toch naar extreem midden, voor zover dat kan bestaan
jammer dat wilders zo fanatiek is op het gebied van allochtonen, anders zou ik toch serieus overwegen op die partij te stemmenquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:00 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Heeft een beetje met de opzet van het debat te maken, daardoor komt er niemand echt uit de verf, tenzij een paar pakkende one-liners.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:00 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik vind het een vrij matige bedoeling
Het programma van de SP en PVV zijn als enige gewoon niet haalbaar en doen te weinig om te bezuiningen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:00 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
we?![]()
praat lekker voor jezelf, vriend.
Doorberekend scoort het PVV-programma op alle punten het slechtst (werkgelegenheid, economische groei enz)quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:00 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
we?![]()
praat lekker voor jezelf, vriend.
Sowieso: AHquote:
Dat is ook wel weer zo. Maar als hij aan het woord is, vind ik het ook maar een matig en verwarrend verhaal.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Heeft een beetje met de opzet van het debat te maken, daardoor komt er niemand echt uit de verf, tenzij een paar pakkende one-liners.
Hopelijk een volgende keer?quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:01 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat thema's als vergrijzing, europa en crisisbeleid niet ter sprake komen. De onderwerpen kunnen best wat uitgebreider voor een economisch debat, de meeste onzin die verkondigd werd stond al grotendeels vast.
Helemaal mee eens. Ik vind het thema europa veel interessant bvquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:01 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat thema's als vergrijzing, europa en crisisbeleid niet ter sprake komen. De onderwerpen kunnen best wat uitgebreider voor een economisch debat, de meeste onzin die verkondigd werd stond al grotendeels vast.
Een arts kan dus zo beslissen dat hij een neustransplantatie doet en het onder het kopje spoedeisend weergeven, omdat hij anders niet kon ademen, terwijl het alleen om een mooie neus ging...quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is niet de vraag, Wilders is geen arts en kan derhalve ook niet bepalen wat spoedeisend is. Een arts wel.
De analyses van het CPB stellen dan ook gewoon weinig voor. Ze kunnen uiteindelijk maar weinig meenemen, hoogstens de richting van de effecten van bepaalde maatregelen bepalen en die een beetje tegen elkaar wegstrepen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, precies. Valt mij op dat iedereen de CPB van de hand wijst, zelfs de PvdA. (terwijl het CPB zogenaamd in hun zak zou zitten.
Best wel ernstig.
Volgens mij zeiden ze zoiets als : De VVD kan wel wat inhoud gebruiken, zeker nu. Maar ik kan het verkeerd gehoord hebbenquote:
haha gozer, ik heb jarenlang voor het uwv gewerkt en geloof me, die miljarden zijn op dat gebied zeker WEL te besparen, dus informeer je even beter voor je klakkeloos wat neerpentquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het programma van de SP en PVV zijn als enige gewoon niet haalbaar en doen te weinig om te bezuiningen.
Tenzij je in Wilders lulverhaaltje van die miljarden besparen op immigranten trapt.
Mee eensquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Hopelijk een volgende keer?
Ik vind wel dat Rouvoet, Halsema, Pechtold en Roemer er gewoon bij moeten zijn iedere keer. Het is nu veel leuker.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
"Onze veiligheid kan wel wat VVD gebruiken"
VVD, de joppiesaus onder de misdaadbestrijding...
Het is een grove indicatie. Niets meer, niets minder. Echter, als een programma zo slechts voor de dag komt als die van de PVV en de SP dan klopt er toch iets niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:02 schreef Pool het volgende:
[..]
De analyses van het CPB stellen dan ook gewoon weinig voor. Ze kunnen uiteindelijk maar weinig meenemen, hoogstens de richting van de effecten van bepaalde maatregelen bepalen en die een beetje tegen elkaar wegstrepen.
Nederland moet veiligerquote:
Het is gewoon wat lucht met chocolade erbij.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb zin in een Bros. Hoe komt dat?
dan heb je de vorige nabeschouwing niet gezien. In de aftiteling stond Goebels.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:03 schreef RvLaak het volgende:
De rechtse rakkers mogen nooit meer zeuren dat de PO links is... RTL heeft immers nu duidelijk bewezen achter de VVD te staan...
Als ze neutraal hadden willen lijken, hadden ze ofwel de VVD reclame moeten weigeren, ofwel de andere partijen ook reclame tijd moeten geven. Dit geeft een extreem partijdige indruk op mij.
Waar zie je dat?quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:03 schreef verzer het volgende:
#carredebat
#giftfromgodPeople
#rtldebat
AnahiChannelOne
Rutte
Halsema
Holandeses
Femke
Movie Awards
Seleccion
6/10 op twitter
en adem extra?quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:03 schreef Andyy het volgende:
[..]
Het is gewoon wat lucht met chocolade erbij.
Neem gewoon een reep
Precies.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:03 schreef RvLaak het volgende:
De rechtse rakkers mogen nooit meer zeuren dat de PO links is... RTL heeft immers nu duidelijk bewezen achter de VVD te staan...
Als ze neutraal hadden willen lijken, hadden ze ofwel de VVD reclame moeten weigeren, ofwel de andere partijen ook reclame tijd moeten geven. Dit geeft een extreem partijdige indruk op mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |