Ik heb het met mijn vriendin besproken, ik wilde eigenlijk gecremeerd worden maar zij wilde dat niet, ze zou dat niet goed kunnen uitleggen aan de kinderen. Prima, dan stop je me maar onder de grond, maar ik had als eis dat ik bij mijn overgrootouders ging liggen, ergens op een lullig begraafplaatsje in the middle of nowhere.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Om toch even weer wat actueels aan te halen:
Stel dat jij sneuvelt op het gevechtsveld, wat wil je dan? Gewoon begraven worden op een burger begraafplaats? Op het Ereveld te Loenen, of gewoon crematie?
Toen ik ging voor mijn missie gaf ik aan om op het Ereveld te Loenen begraven te worden.
Esses, hoe herdenken jullie binnen de KMAR de dood van Wachtmeester Severs? Is er een bepaald protocol voor elk jaar op zijn dag van sneuvelen?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:04 schreef Esses het volgende:
Ik wil, mocht ik sneuvelen in the line of duty, dan wil ik liggen op Loenen. Ik wil mijn hele afterlife de wereld duidelijk maken wat voor risico's mensen nemen voor de vrijheid in binnen- en buitenland. De KMar is meestal toch in het binnenland bezig, en met de grotere taken die er voor de KMar aan zitten te komen zie ik het wel zitten om op deze wijze aan ons land duidelijk te maken hoe noodzakelijk een flexibel inzetbaar orgaan eigenlijk is.
Nu nog hopen dat de wereld dat gaat begrijpen.
Niemand kiest er voor om dood te gaan, al vind ik het wel belangrijk dat mensen in je omgeving weten wat je wilt, ongeacht burger of militair..quote:Op maandag 31 mei 2010 21:04 schreef Rave_NL het volgende:
Met beperkt militair ceremonieel op een militair stukje van de dorpsbegraafplaats. Verder wil ik nog niet nadenken.
Ik zou juist al met vol militair ceremonieel begraven willen worden om een stuk traditie en eerbetoon te bewaren. Het zou alleen al waardevol zijn om dit gewoon aan de wereld te tonen...quote:Op maandag 31 mei 2010 21:04 schreef Rave_NL het volgende:
Met beperkt militair ceremonieel op een militair stukje van de dorpsbegraafplaats. Verder wil ik nog niet nadenken.
Joh. Maar ik zit voorlopig de komende maanden weer onder de pannen en zit een uitzending er niet in.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:09 schreef Maitje het volgende:
[..]
Niemand kiest er voor om dood te gaan, al vind ik het wel belangrijk dat mensen in je omgeving weten wat je wilt, ongeacht burger of militair..
Niet?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:04 schreef Rave_NL het volgende:
Beperkt ceremonieel maakte op mij al een diepe indruk. Ik weet niet wat volledig ceremonieel moet toevoegen...quote:Op maandag 31 mei 2010 21:12 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik zou juist al met vol militair ceremonieel begraven willen worden om een stuk traditie en eerbetoon te bewaren. Het zou alleen al waardevol zijn om dit gewoon aan de wereld te tonen...
Volledig ceremonieel wil zeggen dat defensie alles in handen heeft, dus ook de plaats van begrafenis/ crematie, dan heb je als familie weinig te zeggen. Daarom kiest bijna iedereen voor "beperkt".quote:Op maandag 31 mei 2010 21:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Beperkt ceremonieel maakte op mij al een diepe indruk. Ik weet niet wat volledig ceremonieel moet toevoegen...
Tja iedere begravenisverzekering zegt dat je begraven moet worden zoals jij dat wilt... :pquote:Op maandag 31 mei 2010 21:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volledig ceremonieel wil zeggen dat defensie alles in handen heeft, dus ook de plaats van begrafenis/ crematie, dan heb je als familie weinig te zeggen. Daarom kiest bijna iedereen voor "beperkt".
Daarom beperkt dus.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volledig ceremonieel wil zeggen dat defensie alles in handen heeft, dus ook de plaats van begrafenis/ crematie, dan heb je als familie weinig te zeggen. Daarom kiest bijna iedereen voor "beperkt".
Nee, als jij aangeeft dat jij volledig militaiir begraven wil worden dan regelt defensie dat voor jou en verdwijn je naar Loenen oid, als de familie zegt dat je begraven moet worden op Schubbekutteveen hebben ze daar weinig boodschap aan.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:27 schreef Esses het volgende:
[..]
Tja iedere begravenisverzekering zegt dat je begraven moet worden zoals jij dat wilt... :p
woehoehahahahaquote:Op maandag 31 mei 2010 21:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
......daarna naar het graf waar er nog een paar veren in mn reten worden gestoken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Snap ik, schapen blijven ook maar schapen....quote:Op maandag 31 mei 2010 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij hebben jouw collega's van de bootcie op Texel haar te pakken!
quote:Op maandag 31 mei 2010 22:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Snap ik, schapen blijven ook maar schapen....
Was ook. Heel veel dingen die opgezocht moesten worden etc.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:49 schreef viezerdt het volgende:
vorig jaar dat boekwerk ook moeten invullen voor de uitzending, sommige dingen zijn best moeilijk
USA?! Waarom daar? Kom jij of je vrouw daar oorspronkelijk vandaan?quote:Op maandag 31 mei 2010 23:03 schreef Sine_Pari het volgende:
Kom net terug van een militaire begravenis wat toch wel special was omdat het Memorial Day is. Heb al sinds jaar en dag een testament and will klaar liggen, heb hem enkel over de jaren deels moeten aanpassen. Laat echter aan het vrouwtje over waar ze me in de grond wil hebben, hier in de buurt zodat ze het graf kan bezoeken, of in Arlington. Mocht ze voor me sterven word het echter Arlington.
Ik moet dan toch gelijk denken aan die film, "Gardens of Stone".quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:56 schreef Sine_Pari het volgende:
@Maitje, ik woon en werk hier in de U.S., en als ik dus te overlijden kom ligt het natuurlijk voor de hand dat ik als Amerikaans militair hier met MFH begraven word.
Ooowh! Ja dat verklaart het!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:56 schreef Sine_Pari het volgende:
@Maitje, ik woon en werk hier in de U.S., en als ik dus te overlijden kom ligt het natuurlijk voor de hand dat ik als Amerikaans militair hier met MFH begraven word.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:59 schreef Maitje het volgende:
Vooruit!
![]()
![]()
![]()
Fijn dat het leuk was EllaN
Ik heb gewoon serieus (het is om te schamen) spierpijn van het achterlijk doen bij de landmachtdagen. Pijn in de onderarmen van het geweer
, pijn in de schouders en bovenbenen van de rugzak en het parcourtje rennen...
![]()
Ik schaam me diep!
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:59 schreef Maitje het volgende:
Vooruit!
![]()
![]()
![]()
Fijn dat het leuk was EllaN
Ik heb gewoon serieus (het is om te schamen) spierpijn van het achterlijk doen bij de landmachtdagen. Pijn in de onderarmen van het geweer
, pijn in de schouders en bovenbenen van de rugzak en het parcourtje rennen...
![]()
Ik schaam me diep!
Dat is idd een belangrijk puntquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:19 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb trouwens geleerd op de landmachtdagen dat je op moet passen voor je klauwen als je een Glock doorlaadt.
Echt, hoe krijg je dat voor elkaar?quote:
Gewoon doorprikkenquote:
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gewoon doorprikken.
Wat minder bijdehand: de bovenkant verkeerd vastpakken, trekken om door te laden en de onderkant van je wijsvinger in het gat aan de bovenkant krijgen. Zo moeilijk was het niet hoor.
Zou je willenquote:
Jij onderschat me.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij hebben jouw collega's van de bootcie op Texel haar te pakken!
Hoi!quote:
En dan nog ongeschikt plaatjes durven posten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gewoon doorprikken.
Wat minder bijdehand: de bovenkant verkeerd vastpakken, trekken om door te laden en de onderkant van je wijsvinger in het gat aan de bovenkant krijgen. Zo moeilijk was het niet hoor.
Ja dat dacht ik ook al, want je moet het wapen wel heel gek vast houden wil dat gebeuren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:11 schreef Nobu het volgende:En dan nog ongeschikt plaatjes durven posten.
Dat viel wel mee hoor. Ik denk dat jullie een verkeerd beeld hebben van hoe ik het wapen vast hield. Ik trok gewoon aan de achterkant van de bovenkant van het bovenste gedeelte (mooie zinquote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:37 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook al, want je moet het wapen wel heel gek vast houden wil dat gebeuren.
Hey hallo, welkom terugquote:
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:19 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb trouwens geleerd op de landmachtdagen dat je op moet passen voor je klauwen als je een Glock doorlaadt.
4 jaar training om een Glock te bedienen? Ik denk dat het meer richting de max 4 minuten is.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft vier jaar training gehad hè.
Mij zijn linkevuist over de rechter vermoed ik hehequote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:01 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
En jij durft bij iemand anders [x] ongeschikt te zeggen?
Hoe hield je die Glock vast dan???
Klinkt een beetje als Ome WIllem.... deze vuist op deze vuistquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mij zijn linkevuist over de rechter vermoed ik hehe
Sarcasme hèquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
4 jaar training om een Glock te bedienen? Ik denk dat het meer richting de max 4 minuten is.
Als er iets simpeler is om te "bedienen" dan is het wel de Glock17 ja.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
4 jaar training om een Glock te bedienen? Ik denk dat het meer richting de max 4 minuten is.
Waar op het uniform horen zo'n emblemen eigenlijk thuis? Gewoon op de borst? En wat zijn de eisen voor die 'titel'?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als er iets simpeler is om te "bedienen" dan is het wel de Glock17 ja.
Onze omscholing van de Browning FN 9mm naar de Glock duurde nog geen dag, incl het in en uit elkaar halen ervan, hoe te onderhouden en hoe ermee te schieten.
Ben zelfs "scherpschutter pistool" op de Glock geworden.
[ afbeelding ]
Het behoord te zitten op d borst, linkerzijde. Evt samen met je andere vaardigheids emblemen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waar op het uniform horen zo'n emblemen eigenlijk thuis? Gewoon op de borst? En wat zijn de eisen voor die 'titel'?
quote:5. SCHERPSCHUTTERSPROEF
A. BEPALINGEN SCHERPSCHUTTERSPROEF
1. Bevoegdheid
De bevoegdheid tot het toekennen van het scherpschuttersbrevet berust bij de bataljonscommandant, de commandant van een zelfstandige compagnie of overeenkomstig commandant van de betrokken militair.
2. Wapens en toebehoren
Bij de Koninklijke Landmacht kan het scherpschuttersbrevet ‘pistool’ worden toegekend. De proef moet worden geschoten met een rijkswapen waaraan geen veranderingen zijn aangebracht.
3. Voorwaarden voor het afleggen van de scherpschuttersproef
De proef mag worden geschoten door een militair met een organieke functie met het/ de bij deze functie behorende wapen(s).
Alvorens voor het afleggen van een scherpschuttersproef in aanmerking te komen, moet de schutter voldaan hebben aan de eisen ‘Geoefend schutter’.
4. Voorwaarden tijdens het afleggen van de scherpschuttersproef
Tijdsbestek afleggen
De scherpschuttersproef moet op één dag worden geschoten.
Commissie
De verantwoording voor het afnemen van de scherpschuttersproef berust bij de bataljonscommandant, de commandant van een zelfstandige compagnie of overeenkomstig commandant van de betrokken militair.
Deze wijst een commissie aan die toeziet of aan de voorwaarden vóór en tijdens het afleggen van de proeven, de commissie ziet ook toe of de gestelde schieteisen gehaald worden.
Deze commissie bestaat uit twee (onder)officieren, welke geen directe bevelsverhouding mogen hebben met de schutter die de vaardigheidsproef aflegt.
Het is niet toegestaan dat een commissielid op dezelfde dag de proef aflegt waarop hij/zij optreedt als commissielid.
De commissie rapporteert haar bevindingen aan degene die de commissie heeft samengesteld.
De schutter
De schutter dient geheel zelfstandig te schieten. Eenmaal op het schietpunt gekomen mag hij noch voor, noch tijdens het schieten op enigerlei wijze aanwijzingen ontvangen, die tot een beter resultaat zouden kunnen leiden.
Doelvoorstellingsmiddelen
• De proef moet afgelegd worden op een schietbaan met elektronische schijven of draaimechanisme.
• Bij een doelpresentatie van meerdere doelen moeten deze ten minste één meter uit elkaar staan.
Overschieten
Bij niet voldoen aan de oefening, moet de gehele proef worden herhaald. Dit mag echter niet op dezelfde dag plaatsvinden.
Oefeningen met tijdslimiet
Indien er een tijdslimiet aan een oefening verbonden is kan bij een schietbaan met elektronische val-, draaischijven de tijd ingesteld worden, bij een schietbaan met mechanische draaischijven moet het mechanisme bediend worden.
Na zich overtuigd te hebben van het gereed zijn van de schutters roept de hoofdschietinstructeur ‘Schutters opgelet’ en vervolgens ‘Vuren vrij’ waarna hij de schijven na ongeveer 5 seconden laat opkomen/ voordraaien. De schutter vuurt gedurende de tijd dat de schijven zichtbaar zijn.
5. Geldigheidsduur
Het scherpschuttersbrevet is voor onbepaalde tijd geldig.
6. Termijn voor het afleggen
Tussen het afleggen van twee scherpschuttersproeven met moet minimaal 4 maanden zitten.
7. Het scherpschuttersbrevet
De commandant die het scherpschuttersbrevet toekent, reikt een door hem ondertekend brevet uit.
Een kopie van het brevet dient afgegeven te worden bij de administratie van de militair i.v.m. het verwerken in het HRS.
Tevens wordt aan betrokkene een scherpschuttersspeld uitgereikt. Dit onderscheidingsteken geeft door middel de letter ‘P’ aan welke vaardigheid is behaald.
8. De kleuren van de lamel
Na het met voldoende resultaat afleggen van de proef ontvangt de schutter het scherpschuttersembleem met een blauw lamel.
Indien de proef voor de tweede maal met voldoende resultaat wordt afgelegd ontvangt de schutter het scherpschuttersembleem met een wit lamel.
Indien de proef voor de derde maal met voldoende resultaat wordt afgelegd ontvangt de schutter het scherpschuttersembleem met een rood lamel.
Wanneer een scherpschuttersbrevet voor vier wapens is behaald kunnen slechts drie lamellen worden gedragen, de schutter kan naar eigen inzicht bepalen welk lamel gedragen wordt.
9. De scherpschutterskroon
Indien iemand op meerdere wapens voldoet aan de voor die wapens geldende eisen kan hij in aanmerking komen voor de scherpschutterskroon.
De scherpschutterskroon in brons kan gehaald worden indien de optelsom van de behaalde
scherpschuttersproeven op tenminste twee verschillende wapens minimaal vijf is.
De scherpschutterskroon in zilver kan gehaald worden indien de optelsom van de behaalde scherpschuttersproeven op tenminste twee verschillende wapens minimaal tien is. Hierbij dient op tenminste één wapen de eis minimaal drie maal gehaald te zijn.
De scherpschutterskroon in goud kan gehaald worden indien de optelsom van de behaalde scherpschuttersproeven op tenminste twee verschillende wapens minimaal vijftien is. Hierbij dient op tenminste één wapen de eis minimaal drie maal gehaald te zijn.
Ja, alles. Iets niet geraakt betekend einde oefening. Dan mag je het na 4 maanden weer eens proberenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:03 schreef Sloggi het volgende:
Bedankt! Moet je dan ook alles raken tijdens die proef, of hoe zit dat?
Nee, tijdens mijn tijd bij Luchtmobiel.quote:
Hoeveel patronen moet je afvuren / doelen moet je raken? Bewegende doelen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, alles. Iets niet geraakt betekend einde oefening. Dan mag je het na 4 maanden weer eens proberen
Hoe het toen ging was als volgt (kan nu anders zijn)quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoeveel patronen moet je afvuren / doelen moet je raken? Bewegende doelen?
lol, wat ben jij fanatiek hehehe.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:15 schreef Rave_NL het volgende:
Lui, ik heb de perfecte OP voor de volgende dus we spammen deze even vol!
GVD Rave, je verknalt mijn volmaak runquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:18 schreef Rave_NL het volgende:
Hoeveel bekwaamheidmedailles heb je eigenlijk?
En welke?
Interessant, bedankt!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe het toen ging was als volgt (kan nu anders zijn)
Je krijgt 2 patroonhouders. Beiden zitten vooraf de test in je patroontashouder.
Bij gereedmaken van de test doe je alles volgens het boekje en propt 1 patroonhouder in je pistool na het doen van de veiligheidsprotocollen.
In elk zaten 10 patronen welke je va het sein "vuren vrij" op statische doelen moet afvuren. De doelen voor je komen verschillend boven. Dus je weet niet of het nu links, rechts of midden op gaat komen. Dus uiterste concentratie is een noodzaak. Je moet het dus doen met de marges die je hebt. En elk schot moet raak zijn.
Had ook niet anders verwacht..quote:
Jij wist helemaal niet wat ik wilde neerschrijven mijnheer Igloquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:21 schreef Rave_NL het volgende:
Zoiets heet trouwens op het juiste moment binnen komen vallen..
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:24 schreef Sloggi het volgende:
Nog even volspammen dan. Nederland moet 15 miljard bezuinigen. Ik stel voor het Korps Mariniers weg te bezuinigen.
Hohoho.......Van Uhm is een hele goede gozert. Was onze brigade-generaal.. En als je kijkt op zijn rechterborst zie je de "torenvalk"quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:24 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Had ook niet anders verwacht..
Zie ik bevoorbeeld die vallende tampon op het pak van de Commandant der Strijdkrachten en ik kijk naar zn wing, doe ik toch onbewust
Belastingtarief naar 150%, dan hebben we dat geld zo binnen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
![]()
Waar wil je de andere 14999 miljoen vandaan halen?
Sar-cas-me.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:26 schreef Rave_NL het volgende:
Serieus, mensen die denken dat het geld bij het Korps zit...
Als oud-aardbei zie ik er liever 1 Marns-Bat bijkomen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:24 schreef Sloggi het volgende:
Nog even volspammen dan. Nederland moet 15 miljard bezuinigen. Ik stel voor het Korps Mariniers weg te bezuinigen.
Er is bezuinigd op zeep en jullie bukken tegenwoordig ook zonder?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:27 schreef Rave_NL het volgende:
Wij doen meer met minder, daar zijn we beroemd en berucht door geworden...
We zijn inmiddels zo wegbezuinigd dat we op papier niet eens meer kunnen bestaan, maar toch zijn we dr...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |