abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:19:04 #251
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_82194390
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:12 schreef Esses het volgende:
Pff... zij ook weer hoor
Hoi!
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_82194746
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:04 schreef Esses het volgende:

[..]

O MIJN GOD
Niet iedereen heeft vier jaar training gehad hè.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:32:22 #253
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82195086
Vanaaf uit eten... Ik zeg:

Spareribs!

Er was eens....
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:11:23 #254
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82196887
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Gewoon doorprikken .

Wat minder bijdehand: de bovenkant verkeerd vastpakken, trekken om door te laden en de onderkant van je wijsvinger in het gat aan de bovenkant krijgen. Zo moeilijk was het niet hoor .
En dan nog ongeschikt plaatjes durven posten.
pi_82197148
Gewaagd hè?

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2010 17:17:43 ]
pi_82197646
zo maar eens pannekoeken bakken
Bah !
pi_82197955
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:11 schreef Nobu het volgende:En dan nog ongeschikt plaatjes durven posten.
Ja dat dacht ik ook al, want je moet het wapen wel heel gek vast houden wil dat gebeuren.
pi_82198491
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:37 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook al, want je moet het wapen wel heel gek vast houden wil dat gebeuren.
Dat viel wel mee hoor. Ik denk dat jullie een verkeerd beeld hebben van hoe ik het wapen vast hield. Ik trok gewoon aan de achterkant van de bovenkant van het bovenste gedeelte (mooie zin ) en hield daarbij mijn wijsvinger over het bovenste gedeelte. Gevolg: velletje tussen het pistool.

De luchtmobieler die er bij stond zei dat die fout vrij vaak werd gemaakt, dus dat hou ik mezelf maar voor (waarschijnlijk lachte hij me stiekem gewoon uit).
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:55:05 #259
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82198743
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:06 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Zou je willen

En hallootjes iedereen!
Hey hallo, welkom terug
Is je ban opgeheven?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82199001
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:19 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb trouwens geleerd op de landmachtdagen dat je op moet passen voor je klauwen als je een Glock doorlaadt.

En jij durft bij iemand anders [x] ongeschikt te zeggen?

edit: laat maar, ik las al hoe je het in godsnaam voor elkaar kreeg.
pi_82199083
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft vier jaar training gehad hè.
4 jaar training om een Glock te bedienen? Ik denk dat het meer richting de max 4 minuten is.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:04:27 #262
110987 ErwinRommel
pi_82199127
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:01 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

En jij durft bij iemand anders [x] ongeschikt te zeggen?
Hoe hield je die Glock vast dan???
Mij zijn linkevuist over de rechter vermoed ik hehe
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:14:42 #263
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_82199521
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mij zijn linkevuist over de rechter vermoed ik hehe
Klinkt een beetje als Ome WIllem.... deze vuist op deze vuist
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_82200267
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:03 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

4 jaar training om een Glock te bedienen? Ik denk dat het meer richting de max 4 minuten is.
Sarcasme hè .

Rommel: eerder rechts over links (southpaw).
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:37:56 #265
110987 ErwinRommel
pi_82200373
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:03 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Als er iets simpeler is om te "bedienen" dan is het wel de Glock17 ja.
Onze omscholing van de Browning FN 9mm naar de Glock duurde nog geen dag, incl het in en uit elkaar halen ervan, hoe te onderhouden en hoe ermee te schieten.
Ben zelfs "scherpschutter pistool" op de Glock geworden.

dinsdag 1 juni 2010 @ 18:44:13 #266
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_82200611
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_82200813
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als er iets simpeler is om te "bedienen" dan is het wel de Glock17 ja.
Onze omscholing van de Browning FN 9mm naar de Glock duurde nog geen dag, incl het in en uit elkaar halen ervan, hoe te onderhouden en hoe ermee te schieten.
Ben zelfs "scherpschutter pistool" op de Glock geworden.

[ afbeelding ]
Waar op het uniform horen zo'n emblemen eigenlijk thuis? Gewoon op de borst? En wat zijn de eisen voor die 'titel'?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2010 18:49:21 ]
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:49:17 #268
168777 Rave_NL
pi_82200839
In de kast. Ergens achterin.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:00:03 #269
110987 ErwinRommel
pi_82201310
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:48 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar op het uniform horen zo'n emblemen eigenlijk thuis? Gewoon op de borst? En wat zijn de eisen voor die 'titel'?
Het behoord te zitten op d borst, linkerzijde. Evt samen met je andere vaardigheids emblemen.
De eisen:
quote:
5. SCHERPSCHUTTERSPROEF

A. BEPALINGEN SCHERPSCHUTTERSPROEF

1. Bevoegdheid
De bevoegdheid tot het toekennen van het scherpschuttersbrevet berust bij de bataljonscommandant, de commandant van een zelfstandige compagnie of overeenkomstig commandant van de betrokken militair.

2. Wapens en toebehoren
Bij de Koninklijke Landmacht kan het scherpschuttersbrevet ‘pistool’ worden toegekend. De proef moet worden geschoten met een rijkswapen waaraan geen veranderingen zijn aangebracht.

3. Voorwaarden voor het afleggen van de scherpschuttersproef
De proef mag worden geschoten door een militair met een organieke functie met het/ de bij deze functie behorende wapen(s).
Alvorens voor het afleggen van een scherpschuttersproef in aanmerking te komen, moet de schutter voldaan hebben aan de eisen ‘Geoefend schutter’.

4. Voorwaarden tijdens het afleggen van de scherpschuttersproef
Tijdsbestek afleggen
De scherpschuttersproef moet op één dag worden geschoten.

Commissie
De verantwoording voor het afnemen van de scherpschuttersproef berust bij de bataljonscommandant, de commandant van een zelfstandige compagnie of overeenkomstig commandant van de betrokken militair.
Deze wijst een commissie aan die toeziet of aan de voorwaarden vóór en tijdens het afleggen van de proeven, de commissie ziet ook toe of de gestelde schieteisen gehaald worden.
Deze commissie bestaat uit twee (onder)officieren, welke geen directe bevelsverhouding mogen hebben met de schutter die de vaardigheidsproef aflegt.
Het is niet toegestaan dat een commissielid op dezelfde dag de proef aflegt waarop hij/zij optreedt als commissielid.
De commissie rapporteert haar bevindingen aan degene die de commissie heeft samengesteld.

De schutter
De schutter dient geheel zelfstandig te schieten. Eenmaal op het schietpunt gekomen mag hij noch voor, noch tijdens het schieten op enigerlei wijze aanwijzingen ontvangen, die tot een beter resultaat zouden kunnen leiden.

Doelvoorstellingsmiddelen
• De proef moet afgelegd worden op een schietbaan met elektronische schijven of draaimechanisme.
• Bij een doelpresentatie van meerdere doelen moeten deze ten minste één meter uit elkaar staan.

Overschieten
Bij niet voldoen aan de oefening, moet de gehele proef worden herhaald. Dit mag echter niet op dezelfde dag plaatsvinden.

Oefeningen met tijdslimiet
Indien er een tijdslimiet aan een oefening verbonden is kan bij een schietbaan met elektronische val-, draaischijven de tijd ingesteld worden, bij een schietbaan met mechanische draaischijven moet het mechanisme bediend worden.
Na zich overtuigd te hebben van het gereed zijn van de schutters roept de hoofdschietinstructeur ‘Schutters opgelet’ en vervolgens ‘Vuren vrij’ waarna hij de schijven na ongeveer 5 seconden laat opkomen/ voordraaien. De schutter vuurt gedurende de tijd dat de schijven zichtbaar zijn.

5. Geldigheidsduur
Het scherpschuttersbrevet is voor onbepaalde tijd geldig.

6. Termijn voor het afleggen
Tussen het afleggen van twee scherpschuttersproeven met moet minimaal 4 maanden zitten.

7. Het scherpschuttersbrevet
De commandant die het scherpschuttersbrevet toekent, reikt een door hem ondertekend brevet uit.
Een kopie van het brevet dient afgegeven te worden bij de administratie van de militair i.v.m. het verwerken in het HRS.
Tevens wordt aan betrokkene een scherpschuttersspeld uitgereikt. Dit onderscheidingsteken geeft door middel de letter ‘P’ aan welke vaardigheid is behaald.

8. De kleuren van de lamel
Na het met voldoende resultaat afleggen van de proef ontvangt de schutter het scherpschuttersembleem met een blauw lamel.
Indien de proef voor de tweede maal met voldoende resultaat wordt afgelegd ontvangt de schutter het scherpschuttersembleem met een wit lamel.
Indien de proef voor de derde maal met voldoende resultaat wordt afgelegd ontvangt de schutter het scherpschuttersembleem met een rood lamel.
Wanneer een scherpschuttersbrevet voor vier wapens is behaald kunnen slechts drie lamellen worden gedragen, de schutter kan naar eigen inzicht bepalen welk lamel gedragen wordt.

9. De scherpschutterskroon
Indien iemand op meerdere wapens voldoet aan de voor die wapens geldende eisen kan hij in aanmerking komen voor de scherpschutterskroon.

De scherpschutterskroon in brons kan gehaald worden indien de optelsom van de behaalde
scherpschuttersproeven op tenminste twee verschillende wapens minimaal vijf is.

De scherpschutterskroon in zilver kan gehaald worden indien de optelsom van de behaalde scherpschuttersproeven op tenminste twee verschillende wapens minimaal tien is. Hierbij dient op tenminste één wapen de eis minimaal drie maal gehaald te zijn.

De scherpschutterskroon in goud kan gehaald worden indien de optelsom van de behaalde scherpschuttersproeven op tenminste twee verschillende wapens minimaal vijftien is. Hierbij dient op tenminste één wapen de eis minimaal drie maal gehaald te zijn.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:00:23 #270
168777 Rave_NL
pi_82201329
Wie was trouwens ook alweer die pax die 8 mei beëdigd werd?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:02:49 #271
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82201422
lol
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_82201433
Bedankt! Moet je dan ook alles raken tijdens die proef, of hoe zit dat?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:04:32 #273
168777 Rave_NL
pi_82201489
Was dit trouwens in je KLu-tijd?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:04:41 #274
110987 ErwinRommel
pi_82201495
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:03 schreef Sloggi het volgende:
Bedankt! Moet je dan ook alles raken tijdens die proef, of hoe zit dat?
Ja, alles. Iets niet geraakt betekend einde oefening. Dan mag je het na 4 maanden weer eens proberen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:05:37 #275
110987 ErwinRommel
pi_82201539
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:04 schreef Rave_NL het volgende:
Was dit trouwens in je KLu-tijd?
Nee, tijdens mijn tijd bij Luchtmobiel.
In mijn diplitijd wel het schutter eerste klasse embleem "geweer" (FAL) gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')