Ik heb het met mijn vriendin besproken, ik wilde eigenlijk gecremeerd worden maar zij wilde dat niet, ze zou dat niet goed kunnen uitleggen aan de kinderen. Prima, dan stop je me maar onder de grond, maar ik had als eis dat ik bij mijn overgrootouders ging liggen, ergens op een lullig begraafplaatsje in the middle of nowhere.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Om toch even weer wat actueels aan te halen:
Stel dat jij sneuvelt op het gevechtsveld, wat wil je dan? Gewoon begraven worden op een burger begraafplaats? Op het Ereveld te Loenen, of gewoon crematie?
Toen ik ging voor mijn missie gaf ik aan om op het Ereveld te Loenen begraven te worden.
Esses, hoe herdenken jullie binnen de KMAR de dood van Wachtmeester Severs? Is er een bepaald protocol voor elk jaar op zijn dag van sneuvelen?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:04 schreef Esses het volgende:
Ik wil, mocht ik sneuvelen in the line of duty, dan wil ik liggen op Loenen. Ik wil mijn hele afterlife de wereld duidelijk maken wat voor risico's mensen nemen voor de vrijheid in binnen- en buitenland. De KMar is meestal toch in het binnenland bezig, en met de grotere taken die er voor de KMar aan zitten te komen zie ik het wel zitten om op deze wijze aan ons land duidelijk te maken hoe noodzakelijk een flexibel inzetbaar orgaan eigenlijk is.
Nu nog hopen dat de wereld dat gaat begrijpen.
Niemand kiest er voor om dood te gaan, al vind ik het wel belangrijk dat mensen in je omgeving weten wat je wilt, ongeacht burger of militair..quote:Op maandag 31 mei 2010 21:04 schreef Rave_NL het volgende:
Met beperkt militair ceremonieel op een militair stukje van de dorpsbegraafplaats. Verder wil ik nog niet nadenken.
Ik zou juist al met vol militair ceremonieel begraven willen worden om een stuk traditie en eerbetoon te bewaren. Het zou alleen al waardevol zijn om dit gewoon aan de wereld te tonen...quote:Op maandag 31 mei 2010 21:04 schreef Rave_NL het volgende:
Met beperkt militair ceremonieel op een militair stukje van de dorpsbegraafplaats. Verder wil ik nog niet nadenken.
Joh. Maar ik zit voorlopig de komende maanden weer onder de pannen en zit een uitzending er niet in.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:09 schreef Maitje het volgende:
[..]
Niemand kiest er voor om dood te gaan, al vind ik het wel belangrijk dat mensen in je omgeving weten wat je wilt, ongeacht burger of militair..
Niet?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:04 schreef Rave_NL het volgende:
Beperkt ceremonieel maakte op mij al een diepe indruk. Ik weet niet wat volledig ceremonieel moet toevoegen...quote:Op maandag 31 mei 2010 21:12 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik zou juist al met vol militair ceremonieel begraven willen worden om een stuk traditie en eerbetoon te bewaren. Het zou alleen al waardevol zijn om dit gewoon aan de wereld te tonen...
Volledig ceremonieel wil zeggen dat defensie alles in handen heeft, dus ook de plaats van begrafenis/ crematie, dan heb je als familie weinig te zeggen. Daarom kiest bijna iedereen voor "beperkt".quote:Op maandag 31 mei 2010 21:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Beperkt ceremonieel maakte op mij al een diepe indruk. Ik weet niet wat volledig ceremonieel moet toevoegen...
Tja iedere begravenisverzekering zegt dat je begraven moet worden zoals jij dat wilt... :pquote:Op maandag 31 mei 2010 21:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volledig ceremonieel wil zeggen dat defensie alles in handen heeft, dus ook de plaats van begrafenis/ crematie, dan heb je als familie weinig te zeggen. Daarom kiest bijna iedereen voor "beperkt".
Daarom beperkt dus.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volledig ceremonieel wil zeggen dat defensie alles in handen heeft, dus ook de plaats van begrafenis/ crematie, dan heb je als familie weinig te zeggen. Daarom kiest bijna iedereen voor "beperkt".
Nee, als jij aangeeft dat jij volledig militaiir begraven wil worden dan regelt defensie dat voor jou en verdwijn je naar Loenen oid, als de familie zegt dat je begraven moet worden op Schubbekutteveen hebben ze daar weinig boodschap aan.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:27 schreef Esses het volgende:
[..]
Tja iedere begravenisverzekering zegt dat je begraven moet worden zoals jij dat wilt... :p
woehoehahahahaquote:Op maandag 31 mei 2010 21:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
......daarna naar het graf waar er nog een paar veren in mn reten worden gestoken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Snap ik, schapen blijven ook maar schapen....quote:Op maandag 31 mei 2010 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij hebben jouw collega's van de bootcie op Texel haar te pakken!
quote:Op maandag 31 mei 2010 22:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Snap ik, schapen blijven ook maar schapen....
Was ook. Heel veel dingen die opgezocht moesten worden etc.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:49 schreef viezerdt het volgende:
vorig jaar dat boekwerk ook moeten invullen voor de uitzending, sommige dingen zijn best moeilijk
USA?! Waarom daar? Kom jij of je vrouw daar oorspronkelijk vandaan?quote:Op maandag 31 mei 2010 23:03 schreef Sine_Pari het volgende:
Kom net terug van een militaire begravenis wat toch wel special was omdat het Memorial Day is. Heb al sinds jaar en dag een testament and will klaar liggen, heb hem enkel over de jaren deels moeten aanpassen. Laat echter aan het vrouwtje over waar ze me in de grond wil hebben, hier in de buurt zodat ze het graf kan bezoeken, of in Arlington. Mocht ze voor me sterven word het echter Arlington.
Ik moet dan toch gelijk denken aan die film, "Gardens of Stone".quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:56 schreef Sine_Pari het volgende:
@Maitje, ik woon en werk hier in de U.S., en als ik dus te overlijden kom ligt het natuurlijk voor de hand dat ik als Amerikaans militair hier met MFH begraven word.
Ooowh! Ja dat verklaart het!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:56 schreef Sine_Pari het volgende:
@Maitje, ik woon en werk hier in de U.S., en als ik dus te overlijden kom ligt het natuurlijk voor de hand dat ik als Amerikaans militair hier met MFH begraven word.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:59 schreef Maitje het volgende:
Vooruit!
![]()
![]()
![]()
Fijn dat het leuk was EllaN
Ik heb gewoon serieus (het is om te schamen) spierpijn van het achterlijk doen bij de landmachtdagen. Pijn in de onderarmen van het geweer
, pijn in de schouders en bovenbenen van de rugzak en het parcourtje rennen...
![]()
Ik schaam me diep!
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:59 schreef Maitje het volgende:
Vooruit!
![]()
![]()
![]()
Fijn dat het leuk was EllaN
Ik heb gewoon serieus (het is om te schamen) spierpijn van het achterlijk doen bij de landmachtdagen. Pijn in de onderarmen van het geweer
, pijn in de schouders en bovenbenen van de rugzak en het parcourtje rennen...
![]()
Ik schaam me diep!
Dat is idd een belangrijk puntquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:19 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb trouwens geleerd op de landmachtdagen dat je op moet passen voor je klauwen als je een Glock doorlaadt.
Echt, hoe krijg je dat voor elkaar?quote:
Gewoon doorprikkenquote:
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gewoon doorprikken.
Wat minder bijdehand: de bovenkant verkeerd vastpakken, trekken om door te laden en de onderkant van je wijsvinger in het gat aan de bovenkant krijgen. Zo moeilijk was het niet hoor.
Zou je willenquote:
Jij onderschat me.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij hebben jouw collega's van de bootcie op Texel haar te pakken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |