Nog meer leugens.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:39 schreef AryaMehr het volgende:
Ik ben de echte Arier! De Nederlands zijn slechts phony!
You're a phony! A big fat phony!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:39 schreef AryaMehr het volgende:
Ik ben de echte Arier! De Nederlands zijn slechts phony!
Volgens mij denkt iedereen dat, maar had hij de ideeën gejat van een ander. Of zijn werk was in ieder geval op dat van een ander gebaseerd.quote:
Jij weet niet eens hoe de speekselhuishouding in de mond werkt, om ook maar een triviaal punt te noemen gebaseerd op een woord uit je zin, dus mondje dichtquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij weet niet eens wie de telefoon heeft uitgevonden, dus mondje dicht.
Care wie de eerste wasquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Bell is een ordinaire dief! Anthonio Meucci was de eerste!
Wat jij geschiedvervalser! Het gaat er wel degelijk om wie de eerste was, want aan hem komt alle eer toe! Niet aan dieven die een idee stelen en het zich eigen maken!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:49 schreef Ayca het volgende:
[..]
Care wie de eerste washij maakte het tot een succes!
* Rookert wacht op de analogiequote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat jij geschiedvervalser! Het gaat er wel degelijk om wie de eerste was, want aan hem komt alle eer toe! Niet aan dieven die een idee stelen en het zich eigen maken!
Oke Meucci uitvinder, Bell baas?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat jij geschiedvervalser! Het gaat er wel degelijk om wie de eerste was, want aan hem komt alle eer toe! Niet aan dieven die een idee stelen en het zich eigen maken!
The matrixquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:57 schreef AryaMehr het volgende:
Ok, en dan nu de echte bazenvraag: Antonio Meucci heeft de telefoon uitgevonden, maar in welke bekende film wordt dit ook nog eens aangehaald?
Notquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Je hebt wel lekker uitgebreid gegoogled he?
The Godfather 3. Waar Joey Zaza op het bureau van Michael Corleone de Meucci-prijs aan hem overhandigd! Ken je klassiekers!quote:
Deel 1 is goed, daarna bergafwaarts.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
The Godfather 3. Waar Joey Zaza op het bureau van Michael Corleone de Meucci-prijs aan hem overhandigd! Ken je klassiekers!![]()
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
The Godfather 3. Waar Joey Zazsa op het bureau van Michael Corleone de Meucci-prijs aan hem overhandigd! Ken je klassiekers!![]()
Ik heb hier ook een boek voor me liggen, maar ik ben nog aan het twijfelen. Slapen klinkt ook erg aantrekkelijk. Wellicht een beginnetje maken in het boek, een goed boek volgens mij.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:14 schreef msnk het volgende:
Zou Ayca nog steeds aan het lezen zijn?
Ik had het over Sjaak Swart's profielquote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb hier ook een boek voor me liggen, maar ik ben nog aan het twijfelen. Slapen klinkt ook erg aantrekkelijk. Wellicht een beginnetje maken in het boek, een goed boek volgens mij.
Ik heb hier het boek van Fareed Zakaria voor me liggen. De wereld na Amerika.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:19 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik had het over Sjaak Swart's profiel
Welk boek heb jij daar liggen dan?
Ik zie net trouwens dat vijf van de tien boeken die ik besteld had bij bol.com een uurtje geleden op de post zijn gezet, lekker laat!
Is dat die gast van GPS?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb hier het boek van Fareed Zakaria voor me liggen. De wereld na Amerika.
Ja, die gast. Is overigens niet zijn eerste boek. Zijn vorige boek De toekomst van de vrijheid was een wereldwijde bestseller.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:22 schreef msnk het volgende:
[..]
Is dat die gast van GPS?
Wist niet dat die een boek had
Ik vind 'm altijd eng veel op MJ lijkenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:25 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, die gast. Is overigens niet zijn eerste boek. Zijn vorige boek De toekomst van de vrijheid was een wereldwijde bestseller.
Er wonen namelijk enorm veel Turken in Delfshaven en 't zou mij niets verbazen als één van deze Turken in dit topic zit of zitten.quote:
ik ben net wakkerquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:07 schreef IHVK het volgende:
Slapen jullie nog steeds? :S
Jaquote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:45 schreef msnk het volgende:
[..]
Dus je begint iets, en tien minuten later slaap je al.
SPOILERclass="spoiler"> http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Random
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:32 schreef zarGon het volgende:
Kermes in Den Haag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toevallig langsgelopen. Die vlaggen waren wel tof.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:02 schreef Rookert het volgende:
Ik ben weer wat bruiner![]()
En het vlees, waaronder de varkenskarbonade, van de bbq was goddelijk
Gewoon, beetje chit chat en socializen enzoquote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:43 schreef Rookert het volgende:
[..]
Vandaag niet, dinsdag pas weer, waarom?
Hahah, okquote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Gewoon, beetje chit chat en socializen enzo
Cool. Ik was wel in het park de hele dag gevoetbald en gefrisbeest enzo.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:50 schreef Rookert het volgende:
[..]
Hahah, okMaar jij ook niet? Ik heb gezeild en ben bruin geworden dus, ga zo chillen bij vrienden als het goed, beetje gezeik over bij wie, wij gaan iig niet in een parkje hangen
Gefrisbeestquote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Cool. Ik was wel in het park de hele dag gevoetbald en gefrisbeest enzo.
ja hier alleen tantesquote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:43 schreef Julis het volgende:
[..]
Mijn ooms, neefjes enzo. zijn hier. De meeste stemmen gelden.
Ah.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:49 schreef Garso het volgende:
Afstudeerstage, scriptie, tentamens, meehelpen met verbouwen, van alles en nog wat behalve tijd voor mezelf
Het is hier lang niet zo leuk als dat het een paar maanden terug was. Maar toen had ik ook geen leven en zat ik hier 24/7.quote:
aha, wat zijn de veranderingen in je leven?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is hier lang niet zo leuk als dat het een paar maanden terug was. Maar toen had ik ook geen leven en zat ik hier 24/7.
Ja idd. Nu kom ik hier een keer per dag om even te groeten. En dat was het.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:57 schreef Ayca het volgende:
Hoezo is het hier minder leuk?alhoewel er wel wat hilarische momenten waren
nu is het wat rustiger
School & werk.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:58 schreef Garso het volgende:
[..]
aha, wat zijn de veranderingen in je leven?
Kom dan vakerquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja idd. Nu kom ik hier een keer per dag om even te groeten. En dat was het.
[..]
School & werk.
De zomer komt eraan, laat af en toe school en werk linksquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja idd. Nu kom ik hier een keer per dag om even te groeten. En dat was het.
[..]
School & werk.
Neem wat te drinke en wat chips/koekjes en ga naar een park of museumplein (als je in amsterdam woont) strandquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:19 schreef Ayca het volgende:
Iemand een idee wat ik morgen met een vriendin kan doen?we willen wat leuks doen, maar we kunnen niets orgineels verzinnen
Nope woon in Alkmaar, pretpark Hmm beetje laat om nu te regelen nog, strand zou opzich wel kunnenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:36 schreef Garso het volgende:
[..]
Neem wat te drinke en wat chips/koekjes en ga naar een park of museumplein (als je in amsterdam woont) strand
pretkpark
Naar de Eftelingquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:19 schreef Ayca het volgende:
Iemand een idee wat ik morgen met een vriendin kan doen?we willen wat leuks doen, maar we kunnen niets orgineels verzinnen
Turken leren nooit iets fatsoenlijks aan anderenquote:Op zondag 23 mei 2010 00:04 schreef msnk het volgende:
Damn d'r zijn veel van dit soort filmpjes, is dit een nieuwe Turkse volkssport ofzo?
quote:Op zondag 23 mei 2010 00:05 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Turken leren nooit iets fatsoenlijks aan anderen
Altijd schelden etc.
Ahjaa, dat. Pffquote:Op zondag 23 mei 2010 00:08 schreef EchoAlpha het volgende:
Nu wel fatsoenlijk youtube spul
Gister op Beyaz Show
quote:28 doden na explosie in Turkse mijn
Update: donderdag 20 mei 2010, 09:11
Reddingswerkers hebben in de mijn in het noorden van Turkije waar maandag een explosie was de lichamen gevonden van 28 mijnwerkers. Aanvankelijk werden alleen gewonden gemeld.
In de mijn waren ongeveer veertig mensen aan het werk op een diepte van 540 meter toen ze door een explosie ingesloten raakten. Volgens de Turkse minister van Energie zitten er nog twee mijnwerkers onder de grond. Hij gaat er vanuit dat ook zij zijn omgekomen.
De oorzaak van de explosie is nog niet bekend. In februari kwamen bij een explosie in een Turkse mijn 13 mensen om het leven.
quote:Op zondag 23 mei 2010 00:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ben vandaag tot twee keer toe door een cameraman op straat gefilmd.
Geen flauw idee, het was alleen een kerel met een camera, maar wel zo'n professioneel groot dingquote:Op zondag 23 mei 2010 00:17 schreef Julis het volgende:
[..]
Haha, gaan we je zien op tv? Weet je ook waarvoor
?
Spannend. Misschien zien we je wel in een reclamestuk of iets dergelijksquote:Op zondag 23 mei 2010 00:19 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Geen flauw idee, het was alleen een kerel met een camera, maar wel zo'n professioneel groot ding.
quote:Op zondag 23 mei 2010 00:31 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik hoop van niet. Ze zaten bij de bios ook al promotiefoto's te maken voor een of ander vrouwelijk energiedrankje genaamd she of zo. Ik word nog eens beroemd.
neequote:Op zondag 23 mei 2010 00:39 schreef Julis het volgende:
[..]
Hello. Ben je er al uit wat je morgenvandaag met je vriendin gaat doen
?
Hmpf, meestal komt dat wel vanzelf als jullie eenmaal bij elkaar zijnquote:
ja dan wordt het weer zoiets standaards, en dat ben ik een beetje zatquote:Op zondag 23 mei 2010 00:44 schreef Julis het volgende:
[..]
Hmpf, meestal komt dat wel vanzelf als jullie eenmaal bij elkaar zijn. Tenminste, dat is vaak het geval bij mij met vrienden.
Dat is ook vaak het geval, inderdaadquote:Op zondag 23 mei 2010 00:46 schreef Ayca het volgende:
[..]
ja dan wordt het weer zoiets standaards, en dat ben ik een beetje zat
Nou meid, kom op, doe eens lekker gek!quote:Op zondag 23 mei 2010 00:46 schreef Ayca het volgende:
[..]
ja dan wordt het weer zoiets standaards, en dat ben ik een beetje zat
Het hele turkentopic was er?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:52 schreef Bortecinem het volgende:
BBQ'en.
Wij hebben vandaag ook gebbqt met vriendinnen.
Dat gingen we sowieso al met familie doenquote:Op zondag 23 mei 2010 00:52 schreef Bortecinem het volgende:
BBQ'en.
Dat is ook een goed idee. Heb je ook veel Adanali vriendinnen? Hihiquote:Op zondag 23 mei 2010 00:52 schreef Bortecinem het volgende:
BBQ'en.
Ga vissen!quote:
Ik heb Adanali vriendinnen maar die waren er vandaag niet bij.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:55 schreef Julis het volgende:
[..]
Dat is ook een goed idee. Heb je ook veel Adanali vriendinnen? Hihi. Adana kebap
!
Wheheh, nu ik mijn reactie terugleesquote:Op zondag 23 mei 2010 00:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ga vissen!
[..]
Ik heb Adanali vriendinnen maar die waren er vandaag niet bij.![]()
En Adana kebab is inderdaad.
Haha nu je het zegt.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:01 schreef Julis het volgende:
[..]
Wheheh, nu ik mijn reactie terug lees... "Heb jij ook veel Adanali vriendinnen?" "Adana kebap
"
Dit kan ook heel fout klinken. Mja, zo bedoelde ik het niet
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cool story, Hansel.
quote:Op zondag 23 mei 2010 01:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
De wereld zou minder leuk zijn zonder Turkije, want dan zouden Turkengrappen geen bestaansrecht hebben.
quote:Op zondag 23 mei 2010 01:11 schreef wikwakka2 het volgende:
Het.Echt? Dat klinkt echt niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het klinkt wel, want zo hoort het te klinken! Je zit gewoon te drammen!quote:Op zondag 23 mei 2010 01:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja ja, ik geloof je wel. Maar ik vind het gewoon niet klinken.
Mensen die het WK volgen "omdat ze de volgende dag op het werk anders niks hebben om over te praten / niet kunnen meepraten"quote:Op zondag 23 mei 2010 01:06 schreef Bortecinem het volgende:
Mensen die het WK niet volgen "omdat Turkije niet meedoet"
NL is o zo geweldig!quote:Op zondag 23 mei 2010 01:20 schreef Garso het volgende:
[..]
Mensen die het WK volgens "omdat ze de volgende dag op het werk anders niks hebben om over te praten / niet kunnen meepraten"![]()
GVD tis met elk WK en EK raak, praten ze de hele dag over het wk alsof ze ook enig verstand hebben van voetbal en dat NL o zo geweldig is
Dat is het nou, geen enkel volk kan beter zeiken dan de Nederlanders en ineens zijn ze trots op hun land omdat ze met zn allen weer de oranje shirts kunnen aantrekken met wat rare hoeden sponsored by Heinekenquote:Op zondag 23 mei 2010 01:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
NL is o zo geweldig!
Laat men nou ook gewoon eens ergens trots op zijn. Liever trots dan constant zeiken.
Je bent zeker jaloers dat jij geen rood shirt met sponsored by Ülker kan dragen!quote:Op zondag 23 mei 2010 01:24 schreef Garso het volgende:
[..]
Dat is het nou, geen enkel volk kan beter zeiken dan de Nederlanders en ineens zijn ze trots op hun land omdat ze met zn allen weer de oranje shirts kunnen aantrekken met wat rare hoeden sponsored by Heineken
Ik ben juist blij dat ze niet door zijn, misschien dat ze eens wakker worden daar in Turkije en eens een fatsoenlijk spel neerzetten.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je bent zeker jaloers dat jij geen rood shirt met sponsored by Ülker kan dragen!
Dat is dan ook precies wat ik daar aankaart, want al mijn familieleden en kennissen (en de één, twee Turkse vrienden die ik hebquote:Op zondag 23 mei 2010 01:10 schreef Bortecinem het volgende:
Ik kan het enthousiasme niet opbrengen voor Nederland. Ik wil wel doen alsof Nederland mij boeit tijdens het WK, maar dat lukt niet.
Maar natuurlijk gun ik het Nederland van harte om kampioen te worden.![]()
Daar was ook al een topic over, en daardoor kwam ik een beetje op het idee van mijn topiquequote:Op zondag 23 mei 2010 01:20 schreef Garso het volgende:
[..]
Mensen die het WK volgen "omdat ze de volgende dag op het werk anders niks hebben om over te praten / niet kunnen meepraten"![]()
GVD tis met elk WK en EK raak, praten ze de hele dag over het wk alsof ze ook enig verstand hebben van voetbal en dat NL o zo geweldig is
edit:typo
Het lijkt wel alsof ik hbo doe. Maar ja, dit is wel het laatste deel van een project dat 6 maanden heeft geduurdquote:
Sowieso schaamteculturenquote:Op zondag 23 mei 2010 13:40 schreef wikwakka2 het volgende:
Alsof je je ergens voor zou moeten schamen als je wel of geen voetbal kijkt.
Langquote:Op zondag 23 mei 2010 13:37 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof ik hbo doe. Maar ja, dit is wel het laatste deel van een project dat 6 maanden heeft geduurd.
Survival of the fittest.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze hebben ook hele
mooie hoge zelfmoordcijfers daar. Falers moeten dood
Ach ja, ze hebben wel trots en eergevoel. Dat duizenden mensen zichzelf vermoorden brengt hen weer een stapje dichter bij de Samurai en de Spartanen.quote:
BUSHIDOquote:Op zondag 23 mei 2010 13:53 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ach ja, ze hebben wel trots en eergevoel. Dat duizenden mensen zichzelf vermoorden brengt hen weer een stapje dichter bij de Samurai en de Spartanen.
Ik wel. Wij voelen ons niet Nederlands. En dat hoeft ook helemaal niet zolang ik mij hier aan de regels houd en netjes mijn belasting betaal.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:35 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat ik daar aankaart, want al mijn familieleden en kennissen (en de één, twee Turkse vrienden die ik heb) denken er precies zo over, en ik begrijp er eerlijk gezegd niks van
![]()
Ik voel me eigenlijk bij geen van beide voor 100 procentquote:Op zondag 23 mei 2010 18:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik wel. Wij voelen ons niet Nederlands. En dat hoeft ook helemaal niet zolang ik mij hier aan de regels houd en netjes mijn belasting betaal.
Same here, hoor. Maar toch voel ik mij meer Turks - al dan niet echt op zo'n manier dat ik mij verbonden voel met Turkije - dan Nederlands.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:11 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik voel me eigenlijk bij geen van beide voor 100 procent
Als het oorlog was tussen Nederland en Turkije, en je was dienstplichtig - voor wie zou je dan vechten? Dit is net zo'n vraag.quote:
geeft niet hoooor schat.quote:Op zondag 23 mei 2010 19:44 schreef wikwakka2 het volgende:
Sorry hoor, maar ik weet niet wat zieliger is: constant afgeven op Turken of msnk aanvallen op zijn 'turkzijn'.
Ja maar dit is een 'spel'quote:Op zondag 23 mei 2010 19:45 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als het oorlog was tussen Nederland en Turkije, en je was dienstplichtig - voor wie zou je dan vechten? Dit is net zo'n vraag.
Voetbal is voor veel mensen oorlog.quote:Op zondag 23 mei 2010 19:46 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja maar dit is een 'spel', geen oorlog.
nee waarom zou je als turk de nederlander spelen?quote:Op zondag 23 mei 2010 19:54 schreef Rookert het volgende:
Jongens, wat doen we sneuMag msnk niet de Nederlander spelen?
Ik ben bruin verbrand en ik heb een vent in een rok gezien op een andere zeilboot, dat was echt apart
Omdat je hier bent geboren, opgegroeid, woont, werkt en studeert?quote:Op zondag 23 mei 2010 19:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
nee waarom zou je als turk de nederlander spelen?
Oh, ik heb er niets tegen hoorquote:Op zondag 23 mei 2010 19:54 schreef Rookert het volgende:
Jongens, wat doen we sneuMag msnk niet de Nederlander spelen?
Ik ben bruin verbrand en ik heb een vent in een rok gezien op een andere zeilboot, dat was echt apart
Als het op bepaalde dingen aankomt voel ik mij wel Nederlands, maar verder voel ik me weinig verbonden met Nederland.quote:Op zondag 23 mei 2010 19:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
wik jij voelt je toch ook gewoon nederlands?
Voel je je ook Omaans omdat je daar bent opgegroeid?quote:Op zondag 23 mei 2010 20:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als het op bepaalde dingen aankomt voel ik mij wel Nederlands, maar verder voel ik me weinig verbonden met Nederland.
Nee, maar jij bent dan ook de aardigheid zelvequote:Op zondag 23 mei 2010 19:58 schreef Julis het volgende:
[..]
Oh, ik heb er niets tegen hoor.
Tja, misschien was dat toch geen echte vent.
http://en.wikipedia.org/w(...)cultural_experiencesquote:Op zondag 23 mei 2010 20:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Voel je je ook Omaans omdat je daar bent opgegroeid?
okquote:Op zondag 23 mei 2010 20:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)cultural_experiences
ik welquote:Op zondag 23 mei 2010 20:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Als je je niet zo voelt niet
Hebben jullie trouwens allemaal een Turks paspoort of niet?
die ok was niet zo bedoeld.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te lezen, maar het geeft wel een goede uitleg.
Geen idee eerlijk gezegd. Vaak over nagedacht, maar ik kom er niet uitquote:Op zondag 23 mei 2010 19:41 schreef Julis het volgende:
[..]
![]()
Msnk, als bijv. Nederland tegen Turkije moet spelen... voor welk land ben jij dan?
1. Waarom ben ik een nep-Turk?quote:Op zondag 23 mei 2010 19:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
MSNK wat een kuttopic heb je geopend. Ik zag dat topic eerder en had niet eens door dat het van een Turk was. Zo een nepturk ben je nou. En die Nederlanders in dat topic vinden je nu niet leuker en alle andere Turken ook niet. Nu ben je alles kwijt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik voel mij wel meer verbonden met Nederland dan met Turkije, dus dikke kans inderdaad, maar waarom is dat zo vreemd? Ik voel me overigens wel verbonden met Turkije hoor, anders zou ik hier niet zittenquote:Op zondag 23 mei 2010 19:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
dan is hij zeker voor NL, want je woont hier toch!!
Ik zou naar Canada gaanquote:Op zondag 23 mei 2010 19:45 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als het oorlog was tussen Nederland en Turkije, en je was dienstplichtig - voor wie zou je dan vechten? Dit is net zo'n vraag.
Wat Rootert zegt, ik ben nu eenmaal geboren in Nederland, opgegroeid in Nederland, opgegroeid met de Nederlandse taal als voertaal, ik studeer hier, ik zal hier werken (hoewel ik buitenlandse expedities niet uitsluit) en waarschijnlijk ook hier doodgaan gezien ik hier geworteld benquote:Op zondag 23 mei 2010 19:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
nee waarom zou je als turk de nederlander spelen?
En toch ben ik (en jij ook neem ik aan) ook Nederlands.quote:
Yep, en die ga ik ook gewoon prolongeren door in Turkse dienst te gaan, als mij dat geen Turk maaktquote:Op zondag 23 mei 2010 20:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Yepquote:Op zondag 23 mei 2010 20:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 mei 2010 20:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Interessante materie voor de schreeuwerds onder ons:
http://en.wikipedia.org/w(...)cultural_experiences
Ja, m'n beste Turken, jullie zijn dat (deels) ook.
Kan mij hier goed in vinden inderdaad. Als een "buitenlander" mij vraagt waar ik vandaan kom of wat mijn roots zijn, zeg ik ook gewoon Turks-Nederlands.quote:Many Third Culture Kids face an identity crisis: they don't know where they come from. It would be typical for a TCK to say that he or she is a citizen of a country but with nothing beyond their passport to define that identification for them. They usually find it difficult to answer the question, "Where are you from?"
hahahaha ik voel me wel degelijk verbonden met Nederland. Ik ben niet anti-Nederland ofzo.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:11 schreef msnk het volgende:
Wat ik mij dan afvraag is, als "jullie" hier zo anti-integratie/semi-assimilatie zijn, wat zijn dan jullie toekomstplannen?
Klein-Azië oprichten in Nederland? Of teruggaan naar Turkije en je heil daar zoeken (en je kinderen daar opvoeden?
De vraag is waarom je dan zo reageert. Zo lok je gewoon reacties uit die tegen jouw en anderen hun gedachtengang ingaan, en we weten allemaal hoe dat eindigt.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
MSNK, wat kun je alles toch zo serieus nemen. Ik vind het wel echt irritant hoe jij praat over turkzijn, maar ook ik voel me verbonden met Nederland, maar anders dan met Turkije. Als ik tijdens het WK naar een wedstrijd van Turkije ga, is dat gewoon een ander gevoel dat ik heb, maar ik zou nu wel blij zijn als Nederland ver komt. Uiteindelijk woon ik toch in dit land, maar als Turkije speelt, kijk ik veel liever.
Je hoeft trouwens geen dingen te noemen om te bewijzen dat je wel verbonden bent met Turkije. Neem niet alles van mij zo serieus.
alsof we elkaar in het echt kennen en het voor relatieproblemen gaat zorgen. Boeiend hoe jullie erover denken.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
De vraag is waarom je dan zo reageert. Zo lok je gewoon reacties uit die tegen jouw en anderen hun gedachtengang ingaan, en we weten allemaal hoe dat eindigt.
Precies, het is een veelvoorkomend verschijnsel, ik heb er ook last van.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:13 schreef msnk het volgende:
[..]
[..]
Kan mij hier goed in vinden inderdaad. Als een "buitenlander" mij vraagt waar ik vandaan kom of wat mijn roots zijn, zeg ik ook gewoon Turks-Nederlands.
Als ik mij aangevallen voel, dan verweer ik mij. Dat is nu eenmaal hoe de mens in mekaar steekt (door evolutiequote:Op zondag 23 mei 2010 20:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
MSNK, wat kun je alles toch zo serieus nemen. Ik vind het wel echt irritant hoe jij praat over turkzijn, maar ook ik voel me verbonden met Nederland, maar anders dan met Turkije. Als ik tijdens het WK naar een wedstrijd van Turkije ga, is dat gewoon een ander gevoel dat ik heb, maar ik zou nu wel blij zijn als Nederland ver komt. Uiteindelijk woon ik toch in dit land, maar als Turkije speelt, kijk ik veel liever.
Je hoeft trouwens geen dingen te noemen om te bewijzen dat je wel verbonden bent met Turkije. Neem niet alles van mij zo serieus.
maar bij klbers is het niet leuk, bij jou welquote:Op zondag 23 mei 2010 20:17 schreef msnk het volgende:
[..]
Als ik mij aangevallen voel, dan verweer ik mij. Dat is nu eenmaal hoe de mens in mekaar steekt (door evolutie). Als je perse wilt rellen, doe dat dan in KLB ofzo, dat is gewoon een rel sub-forum
Nou prima.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
maar bij klbers is het niet leuk, bij jou wel
Ik moet nog pokkenveel doen, maar ik heb geen zin én ik word afgeleid door mensen.. Uchumquote:Op zondag 23 mei 2010 20:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
msnk gaat sowieso het einde van de dag niet halen
bij msnk meen ik het wel hoorquote:Op zondag 23 mei 2010 20:19 schreef Rookert het volgende:
Bilmiyorem loopt de boel soms te stoken, maar dat merk je pas achteraf, vet irritant
Nou.. Zat mensen die bijvoorbeeld de Gulden terug willen hebben, Nederland uit Europa, terug naar het VOC-mentaliteit, uit economisch belang natuurlijk, maar ook door verbintenis met hun nationale identiteit waar Nederland ooit zo roemruchtig om was I'm surequote:Op zondag 23 mei 2010 20:20 schreef EchoAlpha het volgende:
het is een beetje onzinning om je nederlander te voelen als de gemiddelde autochtone nederlander zich niet nederlands voelt
Tijdens het WK veinzen we het weer even een maandjequote:Op zondag 23 mei 2010 20:22 schreef msnk het volgende:
[..]
Nou.. Zat mensen die bijvoorbeeld de Gulden terug willen hebben, Nederland uit Europa, terug naar het VOC-mentaliteit, uit economisch belang natuurlijk, maar ook door verbintenis met hun nationale identiteit waar Nederland ooit zo roemruchtig om was I'm sure
Dat is wel een beetje érg overdreven, vind je niet? Het tegenovergestelde lijkt mij eerder waar, mede door de opkomst van de PVV e.d.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:20 schreef EchoAlpha het volgende:
het is een beetje onzinning om je nederlander te voelen als de gemiddelde autochtone nederlander zich niet nederlands voelt
allemaal populistisch geblaat om de eigen economische situatie te verbeteren (denken ze). heeft niks met het nederlander zijn te makenquote:Op zondag 23 mei 2010 20:22 schreef msnk het volgende:
[..]
Nou.. Zat mensen die bijvoorbeeld de Gulden terug willen hebben, Nederland uit Europa, terug naar het VOC-mentaliteit, uit economisch belang natuurlijk, maar ook door verbintenis met hun nationale identiteit waar Nederland ooit zo roemruchtig om was I'm sure
Maar je merkt bij (o.a ook Nederlandse) jongeren wel steeds meer dat we afstevenen op een soort van één internationale identiteit, ofzo.
slechts een excuus om bier te drinken en je als een mongool te gedragenquote:Op zondag 23 mei 2010 20:22 schreef Rookert het volgende:
[..]
Tijdens het WK veinzen we het weer even een maandje
zoals ik al zei...slechts economisch bedoeld (lees: ze pikken onze banen in/ze trekken allemaal een uitkering)quote:Op zondag 23 mei 2010 20:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje érg overdreven, vind je niet? Het tegenovergestelde lijkt mij eerder waar, mede door de opkomst van de PVV e.d.
Dan zoek jij de verkeerde mensen opquote:Op zondag 23 mei 2010 20:25 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
slechts een excuus om bier te drinken en je als een mongool te gedragen
ik omschrijf slechts wat ik zie tijdens het wk...joep v/h hek heeft daar een leuk stukje over in zijn meest recente oudjaars conferencequote:
Lijkt me niet. Dat komt echt niet puur door economische redenen, sociale problemen spelen net zo'n grote, zo niet een grotere rol. Geen wonder dat veel mensen uit 'peer pressure' hun identiteit afdoen als onbelangrijk als er constant wordt gezegd dat 'de Nederlander' niet bestaat. Jij doet er hierboven net zo hard aan meequote:Op zondag 23 mei 2010 20:26 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
zoals ik al zei...slechts economisch bedoeld (lees: ze pikken onze banen in/ze trekken allemaal een uitkering)
de sociale problemen zijn 9 van de 10 keer gerelateerd aan de economische situatie.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Dat komt echt niet puur door economische redenen, sociale problemen spelen net zo'n grote, zo niet een grotere rol. Geen wonder dat veel mensen uit 'peer pressure' hun identiteit afdoen als onbelangrijk als er constant wordt gezegd dat 'de Nederlander' niet bestaat. Jij doet er hierboven net zo hard aan mee.
Populistisch geblaat van de politici ja, maar de mensen die de ideeën steunen zien dat toch anders. Die dromen er bijna over, durf ik te zeggen.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:24 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
allemaal populistisch geblaat om de eigen economische situatie te verbeteren (denken ze). heeft niks met het nederlander zijn te maken
Ach gezellig toch. Bij Turken zie je dat ook veel hoor. Van die types die je niet hoort praten over voetbal, maar wanneer er een Turkse team (i.e GS EL 2000) of de nationale ploeg zich voor een eindronde plaatst toeteren ze de buurt half doof.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:25 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
slechts een excuus om bier te drinken en je als een mongool te gedragen
Ty, you tooquote:Op zondag 23 mei 2010 20:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
msnk ik hoop dat je op een dag het licht zult zien
ik moet nu even weg.
kendine iyi bak msnk..
Hier ben ik overigens serieus benieuwd naar, niemandquote:Op zondag 23 mei 2010 20:11 schreef msnk het volgende:
Wat ik mij dan afvraag is, als "jullie" hier zo anti-integratie/semi-assimilatie zijn, wat zijn dan jullie toekomstplannen?
Klein-Azië oprichten in Nederland? Of teruggaan naar Turkije en je heil daar zoeken (en je kinderen daar opvoeden?
Och, het gaat de afgelopen aantal jaren stukken beter hoor in Amsterdam.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:30 schreef Rookert het volgende:
Lijsttrekkersdebat.
Na verhaaltje dat onder Cohen moord en doodslag laatste jaar zwaar is gestegen zegt Wilders:
"Mr cohen, als u zegt dat u voor Nederland wilt doen wat u deed voor Amsterdam dan is dat geen belofte, maar een dreigement"
Mooie diss van hem![]()
Puur objectief natuurlijk
Deels, maar sociale problemen onstaan ook door cultuurverschillen die mensen niet willen overbruggen. En zoals ik al zei dat veel mensen het blijkbaar nodig vinden om te zeggen dat de Nederlandse cultuur niet bestaat, dat de Nederlandse cultuur slechter is dan X, etc. etc. in plaats van gewoon in harmonie te levenquote:Op zondag 23 mei 2010 20:31 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
de sociale problemen zijn 9 van de 10 keer gerelateerd aan de economische situatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |