abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 mei 2010 @ 20:16:10 #276
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_81800475
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:13 schreef msnk het volgende:

[..]

[..]

Kan mij hier goed in vinden inderdaad. Als een "buitenlander" mij vraagt waar ik vandaan kom of wat mijn roots zijn, zeg ik ook gewoon Turks-Nederlands.
Precies, het is een veelvoorkomend verschijnsel, ik heb er ook last van.
Cool story, Hansel.
pi_81800495
ik zeg een Turk uit Nederland.
Ik ben een pure Turk.
  zondag 23 mei 2010 @ 20:17:15 #278
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_81800517
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
MSNK, wat kun je alles toch zo serieus nemen. Ik vind het wel echt irritant hoe jij praat over turkzijn, maar ook ik voel me verbonden met Nederland, maar anders dan met Turkije. Als ik tijdens het WK naar een wedstrijd van Turkije ga, is dat gewoon een ander gevoel dat ik heb, maar ik zou nu wel blij zijn als Nederland ver komt. Uiteindelijk woon ik toch in dit land, maar als Turkije speelt, kijk ik veel liever.

Je hoeft trouwens geen dingen te noemen om te bewijzen dat je wel verbonden bent met Turkije. Neem niet alles van mij zo serieus.
Als ik mij aangevallen voel, dan verweer ik mij. Dat is nu eenmaal hoe de mens in mekaar steekt (door evolutie ). Als je perse wilt rellen, doe dat dan in KLB ofzo, dat is gewoon een rel sub-forum
AFC AJAX
pi_81800566
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:17 schreef msnk het volgende:

[..]

Als ik mij aangevallen voel, dan verweer ik mij. Dat is nu eenmaal hoe de mens in mekaar steekt (door evolutie ). Als je perse wilt rellen, doe dat dan in KLB ofzo, dat is gewoon een rel sub-forum
maar bij klbers is het niet leuk, bij jou wel
Ik ben een pure Turk.
pi_81800593
msnk gaat sowieso het einde van de dag niet halen
Ik ben een pure Turk.
pi_81800617
Bilmiyorem loopt de boel soms te stoken, maar dat merk je pas achteraf, vet irritant
pi_81800666
het is een beetje onzinning om je nederlander te voelen als de gemiddelde autochtone nederlander zich niet nederlands voelt
  zondag 23 mei 2010 @ 20:20:48 #283
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_81800686
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:18 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

maar bij klbers is het niet leuk, bij jou wel
Nou prima.

Trouwens, misschien neem jij het allemaal niet zo serieus (waar ik eigenlijk nog wel een hard hoofd in heb), maar het is wél een typische Turks-Nederlandse reactie wat ik maar al te vaak tegenaan loop in mijn omgeving. En ja, dat gaat heel ver.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat Turken in Turkije (wat dit betreft) wél heel begripvol zijn op het feit dat een Turk in Nederland zich meer verbonden kan voelen dan met Turkije
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
msnk gaat sowieso het einde van de dag niet halen
Ik moet nog pokkenveel doen, maar ik heb geen zin én ik word afgeleid door mensen.. Uchum
AFC AJAX
pi_81800720
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:19 schreef Rookert het volgende:
Bilmiyorem loopt de boel soms te stoken, maar dat merk je pas achteraf, vet irritant
bij msnk meen ik het wel hoor
Ik ben een pure Turk.
  zondag 23 mei 2010 @ 20:22:03 #285
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_81800738
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:20 schreef EchoAlpha het volgende:
het is een beetje onzinning om je nederlander te voelen als de gemiddelde autochtone nederlander zich niet nederlands voelt
Nou.. Zat mensen die bijvoorbeeld de Gulden terug willen hebben, Nederland uit Europa, terug naar het VOC-mentaliteit, uit economisch belang natuurlijk, maar ook door verbintenis met hun nationale identiteit waar Nederland ooit zo roemruchtig om was I'm sure

Maar je merkt bij (o.a ook Nederlandse) jongeren wel steeds meer dat we afstevenen op een soort van één internationale identiteit, ofzo.
AFC AJAX
pi_81800776
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:22 schreef msnk het volgende:

[..]

Nou.. Zat mensen die bijvoorbeeld de Gulden terug willen hebben, Nederland uit Europa, terug naar het VOC-mentaliteit, uit economisch belang natuurlijk, maar ook door verbintenis met hun nationale identiteit waar Nederland ooit zo roemruchtig om was I'm sure
Tijdens het WK veinzen we het weer even een maandje
pi_81800817
msnk ik hoop dat je op een dag het licht zult zien

ik moet nu even weg.

kendine iyi bak msnk..
Ik ben een pure Turk.
  zondag 23 mei 2010 @ 20:23:57 #288
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_81800837
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:20 schreef EchoAlpha het volgende:
Dat is wel een beetje érg overdreven, vind je niet? Het tegenovergestelde lijkt mij eerder waar, mede door de opkomst van de PVV e.d.
Cool story, Hansel.
pi_81800854
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:22 schreef msnk het volgende:

[..]

Maar je merkt bij (o.a ook Nederlandse) jongeren wel steeds meer dat we afstevenen op een soort van één internationale identiteit, ofzo.
allemaal populistisch geblaat om de eigen economische situatie te verbeteren (denken ze). heeft niks met het nederlander zijn te maken
pi_81800899
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:22 schreef Rookert het volgende:

[..]

Tijdens het WK veinzen we het weer even een maandje
slechts een excuus om bier te drinken en je als een mongool te gedragen
pi_81800960
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:23 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje érg overdreven, vind je niet? Het tegenovergestelde lijkt mij eerder waar, mede door de opkomst van de PVV e.d.
zoals ik al zei...slechts economisch bedoeld (lees: ze pikken onze banen in/ze trekken allemaal een uitkering)
pi_81800996
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:25 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Dan zoek jij de verkeerde mensen op
pi_81801078
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:27 schreef Rookert het volgende:

[..]

Dan zoek jij de verkeerde mensen op
ik omschrijf slechts wat ik zie tijdens het wk...joep v/h hek heeft daar een leuk stukje over in zijn meest recente oudjaars conference
  zondag 23 mei 2010 @ 20:29:48 #294
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_81801103
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:26 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

zoals ik al zei...slechts economisch bedoeld (lees: ze pikken onze banen in/ze trekken allemaal een uitkering)
Lijkt me niet. Dat komt echt niet puur door economische redenen, sociale problemen spelen net zo'n grote, zo niet een grotere rol. Geen wonder dat veel mensen uit 'peer pressure' hun identiteit afdoen als onbelangrijk als er constant wordt gezegd dat 'de Nederlander' niet bestaat. Jij doet er hierboven net zo hard aan mee . De kracht van herhaling.
Cool story, Hansel.
pi_81801126
Lijsttrekkersdebat.

Na verhaaltje dat onder Cohen moord en doodslag laatste jaar zwaar is gestegen zegt Wilders:

"Mr cohen, als u zegt dat u voor Nederland wilt doen wat u deed voor Amsterdam dan is dat geen belofte, maar een dreigement"

Mooie diss van hem

Puur objectief natuurlijk
pi_81801167
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:29 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Dat komt echt niet puur door economische redenen, sociale problemen spelen net zo'n grote, zo niet een grotere rol. Geen wonder dat veel mensen uit 'peer pressure' hun identiteit afdoen als onbelangrijk als er constant wordt gezegd dat 'de Nederlander' niet bestaat. Jij doet er hierboven net zo hard aan mee .
de sociale problemen zijn 9 van de 10 keer gerelateerd aan de economische situatie.
  zondag 23 mei 2010 @ 20:32:01 #297
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_81801213
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:24 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

allemaal populistisch geblaat om de eigen economische situatie te verbeteren (denken ze). heeft niks met het nederlander zijn te maken
Populistisch geblaat van de politici ja, maar de mensen die de ideeën steunen zien dat toch anders. Die dromen er bijna over, durf ik te zeggen.
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:25 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Ach gezellig toch. Bij Turken zie je dat ook veel hoor. Van die types die je niet hoort praten over voetbal, maar wanneer er een Turkse team (i.e GS EL 2000) of de nationale ploeg zich voor een eindronde plaatst toeteren ze de buurt half doof.
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
msnk ik hoop dat je op een dag het licht zult zien

ik moet nu even weg.

kendine iyi bak msnk..
Ty, you too
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:11 schreef msnk het volgende:
Wat ik mij dan afvraag is, als "jullie" hier zo anti-integratie/semi-assimilatie zijn, wat zijn dan jullie toekomstplannen?

Klein-Azië oprichten in Nederland? Of teruggaan naar Turkije en je heil daar zoeken (en je kinderen daar opvoeden?
Hier ben ik overigens serieus benieuwd naar, niemand ?
AFC AJAX
  zondag 23 mei 2010 @ 20:33:54 #298
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_81801299
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:30 schreef Rookert het volgende:
Lijsttrekkersdebat.

Na verhaaltje dat onder Cohen moord en doodslag laatste jaar zwaar is gestegen zegt Wilders:

"Mr cohen, als u zegt dat u voor Nederland wilt doen wat u deed voor Amsterdam dan is dat geen belofte, maar een dreigement"

Mooie diss van hem

Puur objectief natuurlijk
Och, het gaat de afgelopen aantal jaren stukken beter hoor in Amsterdam.

Ik ben opgegroeid in een Turkse en Marokkaanse (ook huidige) wijk, beiden in het lijstje probleemwijken van Vogelaar (of hoe dat mens ook heette) en het is de afgelopen drie jaar écht een stuk fijner geworden om te wonen
AFC AJAX
  zondag 23 mei 2010 @ 20:35:02 #299
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_81801378
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:31 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

de sociale problemen zijn 9 van de 10 keer gerelateerd aan de economische situatie.
Deels, maar sociale problemen onstaan ook door cultuurverschillen die mensen niet willen overbruggen. En zoals ik al zei dat veel mensen het blijkbaar nodig vinden om te zeggen dat de Nederlandse cultuur niet bestaat, dat de Nederlandse cultuur slechter is dan X, etc. etc. in plaats van gewoon in harmonie te leven .

En dan heb je nog de breezerjeugd die sowieso een verloren zaak is, die mogen van mij hun eigen staat op een onbewoond eiland stichten.
Cool story, Hansel.
pi_81801592
Jongens toch.

Gewoon vanelkaar houden niet zo moeilijk doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')