Had je anders verwacht van de TS dan?quote:
Met die topics die jij opent en het niveau van jouw denktank is het niet vanzelfsprekend dat dat gebeurd is, hoor...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:09 schreef Athlon64x het volgende:
duh al drivers gedaan
zeg niet zo bijdhand he bij andere spel kreeg ik het zelfde opvolger van rome total warquote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:11 schreef Cothen het volgende:
[..]
Had je anders verwacht van de TS dan?
Waarschijnlijk is het spel gewoon te oud. (ja, dat kan)
ik ben heel slimquote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:13 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Met die topics die jij opent en het niveau van jouw denktank is het niet vanzelfsprekend dat dat gebeurd is, hoor...
Zet dat dan ook in de OP, fulltime autist.quote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:16 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Zet dat dan ook in OP, fulltime autist.
ga nog bijdehand lopen doen ookquote:
quote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:00 schreef Rucky het volgende:
Ik denk dat beter kan vertrekken naar tweakers
ah dus op snelkopeling of exe bestand eigenschappen en daar selecteren bedoel jequote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:49 schreef WallOfStars het volgende:
game in compatibiliteits modus draaien....
WinXP DX9 game op Win 7 met DX 11.......
yepquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:04 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ah dus op snelkopeling of exe bestand eigenschappen en daar selecteren bedoel je
Zit je al op de nieuwste update van steam... zoja... niet aande hand.quote:
Maar ik heb dus Rome total war op me steam account en in steam mapje kan ik niks vinden maar vraag het wel even op steam forumquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:46 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Zit je al op de nieuwste update van steam... zoja... niet aande hand.
Steam is volledig compatible met win 7
(steam doet alleen het versprijden en copyright van het spel)
Ik heb de Engelse ati catalyst driver setquote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb ook zoiets gelijks gehad.
Pak de Engelse (Alle drivers in 1 pakket) download en installeer die, ik pakte eerst altijd de Displaydrivers in de Nederlandse taal, maar die gaf ook problemen..
De complete pakket? Zo ja, pak eens de displaydrivers only. Probeer dat eens.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:29 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Ik heb de Engelse ati catalyst driver set
Ook bij media player classic gebeurt het ook net even mijn puppy lopen filmen (avhdc camera) loopt ie ook vast zal wel geen toeval zijn want ik gebruik hardware accelartionquote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:47 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
De complete pakket? Zo ja, pak eens de displaydrivers only. Probeer dat eens.
Gedaan maar gaat ie automatisch weer drivers updatenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:17 schreef CantFazeMe het volgende:
Hm download eens Driver Sweeper en lees de instructies en installeer dan weer eens?
Wat voor moederbord heb je? Als deze twee PCI-E sloten heeft, kan je proberen de videokaart in het tweede slot te prikken, en anders zou een BIOS update het probleem kunnen verhelpen.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:41 schreef Athlon64x het volgende:
Hmm het is een bekend probleem ik heb de fan speed hoger gedaan en idle speel verhoogt van gpu nog steeds alleen hij houdt het nu langer vol in Silent hunter 5
I7 860 Asus p7p55dquote:Op zondag 23 mei 2010 10:46 schreef DanOam het volgende:
[..]
Wat voor moederbord heb je? Als deze twee PCI-E sloten heeft, kan je proberen de videokaart in het tweede slot te prikken, en anders zou een BIOS update het probleem kunnen verhelpen.
al gedaan ati 9.11 van oktoberquote:Op zondag 23 mei 2010 10:48 schreef dpgargoyle het volgende:
Probeer eens een oudere driver. Bijvoorbeeld eentje van net na het moment dat het spel uitkwam, als die je graka tenminste ondersteunt. Zoniet, dan gewoon de oudste die dat wel doet.
Twee PCI-E (x16) sloten vriendquote:Op zondag 23 mei 2010 10:48 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
I7 860 Asus p7p55d
[ afbeelding ]
is dus 1 pci-e
staat al hogerquote:Op zondag 23 mei 2010 10:53 schreef dpgargoyle het volgende:
Zal wel gewoon aan de warmte liggen. Elk jaar is het weer raak rond deze tijd.
Oplossing: meer aanvoer van koude en afvoer van warme lucht. En eventueel de fans op de kaarten wat harder laten draaien.
het is 1156 socket he die hebben maar 1 pci-express 16 slot of hoe je dat ook mag heten en dat is de blauwe aansluitingquote:Op zondag 23 mei 2010 10:53 schreef DanOam het volgende:
[..]
Twee PCI-E (x16) sloten vriendhet witte slot, met dezelfde lengte als het slot met de blauwe kleur. (Weet overigens niet of het tweede PCI-E slot met de witte kleur op 8x werkt als je de videokaart daar in prikt, niet dat het er toe doet, het is alleen om weer wat uit te kunnen sluiten)
Ja, maar je zult dus ook meer "koude" lucht van buiten de kast moeten aanvoeren. En de hete lucht actief afvoeren. Niet denken dat convectie het allemaal wel voor je doet, want dat is dus niet zo in een afgesloten kast met grote obstakels erin.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:55 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
staat al hoger
[ afbeelding ]
standaard op 35% volgens mij
Jazeker, 3DMark Vantage is er een van, en anders Aquamark o.i.d. maar deze testen niet echt op errors die zich kunnen voordoen, wel op performance, maar als er dan tijdens het testen iets vastslaat, dan is het imo verstandig om de kaart toch in een andere computer te proberen.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:57 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
het is 1156 socket he die hebben maar 1 pci-express 16 slot of hoe je dat ook mag heten en dat is de blauwe aansluiting![]()
Is er geen test tool voor je gpu zoiets als mem test alleen dan voor gpus ?
zitten 3 fans in in bios kan je dat regelen tochquote:Op zondag 23 mei 2010 10:58 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Ja, maar je zult dus ook meer "koude" lucht van buiten de kast moeten aanvoeren. En de hete lucht actief afvoeren. Niet denken dat convectie het allemaal wel voor je doet, want dat is dus niet zo in een afgesloten kast met grote obstakels erin.
alleen met media player classic als gpu inzet even cyberlink downloaden of ie het daar ook heeftquote:Op zondag 23 mei 2010 10:58 schreef DanOam het volgende:
Heb je er trouwens ook last van als je gewoon aan het surfen bent bijvoorbeeld? Dat dan je scherm voor 1-2 sec op zwart gaat en terugkomt met de melding dat de driver gecrashed is en vervolgens hersteld?
Oke, het is idd een hardnekkig probleem, vervelende is dat men niet weet waar het door veroorzaakt wordt, kan per probleem verschillen, bij mij was het het moederbord wat problemen gaf, na een update naar de meest recente BETA bios, heb ik deze crashes niet meer gezien.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:00 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
alleen met media player classic als gpu inzet even cyberlink downloaden of ie het daar ook heeft
Ook ga dan voor bios updatequote:Op zondag 23 mei 2010 11:03 schreef DanOam het volgende:
[..]
Oke, het is idd een hardnekkig probleem, vervelende is dat men niet weet waar het door veroorzaakt wordt, kan per probleem verschillen, bij mij was het het moederbord wat problemen gaf, na een update naar de meest recente BETA bios, heb ik deze crashes niet meer gezien.
Over wat voor fans heb je het nu? Normaal zit er een fan op je CPU, op je videokaart en vaak ook op je chipset. Dat zijn er dus al 3. En meestal ook nog 1 of 2 in je voeding.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:59 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
zitten 3 fans in in bios kan je dat regelen toch
Klinkt als voldoende, maar ik zou ze ff nalopen of het allemaal wel doet wat het moet doen.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:10 schreef Athlon64x het volgende:
1 op de voeding 1 op gpu uiteraard 1 op cpu koeler en 3 volgens mij in me kast
Voordat je dat gaat doen, zou ik eerst de kaart in een andere computer proberen mits mogelijkquote:Op zondag 23 mei 2010 11:05 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Ook ga dan voor bios updateMeestal wordt het afgeraden maar wordt er schijtziek van
hoe dan gewoon op houden kast tijden het draaien?quote:Op zondag 23 mei 2010 11:12 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Klinkt als voldoende, maar ik zou ze ff nalopen of het allemaal wel doet wat het moet doen.
3200 rpm is misschien wel erg hard, klinkt als een stofzuiger, maar als het kan zou ik ze wel harder zetten.quote:
mooi klote kon dus kiezen uit 800 of lager maar er waren ook profielen van silent/turbo/normal ik heb dus voor turbo gekozenquote:Op zondag 23 mei 2010 11:21 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
3200 rpm is misschien wel erg hard, klinkt als een stofzuiger, maar als het kan zou ik ze wel harder zetten.
quote:
Ja, dat zal dan wel 800 zijn.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:25 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
mooi klote kon dus kiezen uit 800 of lager maar er waren ook profielen van silent/turbo/normal ik heb dus voor turbo gekozen
die is leegquote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:28 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Als jij heel slim was, zou deze lijst leeg zijn, klapventiel...
Je, leuke plaatjes (wat een kleine kutterige volle klotekast trouwensquote:Op zondag 23 mei 2010 11:40 schreef Athlon64x het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tririps moet ik nog kopen
ik hou van kleine kasten niet van die lompe dingenquote:Op zondag 23 mei 2010 12:12 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Je, leuke plaatjes (wat een kleine kutterige volle klotekast trouwens) en mooi dat de rpm naar 1100 kan (zal ook wel niet voor niks zijn). Maar ga nou eerst maar eens even testen met die kast open en alle ramen open en een grote ventilator ernaast die in de kast blaast.
Oh, en tie wraps heb je echt niet nodig, da's meer iets voor autismefethisjisten.
Goed hoor, moet jij weten. Maar de airflow is sowieso ruk in zo'n kleine kast, tenzij het een duurdere kast is die er speciaal op gebouwd is om veel warmte te kunnen afvoeren.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:16 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ik hou van kleine kasten niet van die lompe dingentie wraps is handig voor beter air flow als je goed ziet hangen sommige kakels voor ventalitie
http://tweakers.net/price(...)-a05n-zwart.html#tab:infoquote:Op zondag 23 mei 2010 12:28 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Goed hoor, moet jij weten. Maar de airflow is sowieso ruk in zo'n kleine kast, tenzij het een duurdere kast is die er speciaal op gebouwd is om veel warmte te kunnen afvoeren.
Maar heb je nou al wat getest?
1) kleine kast -> weinig airflow -> dus veel warmer met de nodige problemen tot gevolg (niet altijd uiteraard)quote:Op zondag 23 mei 2010 12:16 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ik hou van kleine kasten niet van die lompe dingentie wraps is handig voor beter air flow als je goed ziet hangen sommige kakels voor ventalitie
QFTquote:Op zondag 23 mei 2010 12:32 schreef mschol het volgende:
[..]
2) tie wraps zijn niet handig.. dubbelzijdig klitteband, DAT is handig..
Ja, zal best. Zo'n kleine kast is best leuk voor een tikbak of voor casemodders die weten wat ze doen.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:32 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
http://tweakers.net/price(...)-a05n-zwart.html#tab:info
die is het
bij deze valt nog wel mee 3 air flows in de kast cpu zit rond 35 in rust dat noem ik niet echt warmquote:Op zondag 23 mei 2010 12:32 schreef mschol het volgende:
[..]
1) kleine kast -> weinig airflow -> dus veel warmer met de nodige problemen tot gevolg (niet altijd uiteraard)
2) tie wraps zijn niet handig.. dubbelzijdig klitteband, DAT is handig..
Je kan toch gewoon ff zo'n spel opstarten dat voorheen al na een paar minuten ofzo crashte? Als dat het nu ineens wel doet kun je daarna met 3dmark aan de slag om het zeker te weten.quote:
kast staat nu open ik laat hem wel even flink wat hd filmpjes renderen eerst gewoon via cpu daarna met cyberlink dia het via gpu kan doen weet ik gelijk waar het misschien aan ligtquote:Op zondag 23 mei 2010 12:34 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Ja, zal best. Zo'n kleine kast is best leuk voor een tikbak of voor casemodders die weten wat ze doen.
Maar heb je nou al wat getest, zoals ik hierboven zei?
dat kan maar ik moet zo even wegquote:Op zondag 23 mei 2010 12:35 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon ff zo'n spel opstarten dat voorheen al na een paar minuten ofzo crashte? Als dat het nu ineens wel doet kun je daarna met 3dmark aan de slag om het zeker te weten.
Want? Hij doet het nog niet goed, ondanks dat de temp nu sterk omlaag is? Of weet je nog niks?quote:Op zondag 23 mei 2010 13:01 schreef Athlon64x het volgende:
Ook neem vanavond videokaart naar een hommie mee even daar testen $$$$$$$$
power dvd liep ie gelijk vast toen ik in het menu video acceleration wou proberen ik ga even dirt 2 proberen dat is dirext 11 spelquote:Op zondag 23 mei 2010 13:27 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Want? Hij doet het nog niet goed, ondanks dat de temp nu sterk omlaag is? Of weet je nog niks?
klinkt niet goed...neen....quote:Op zondag 23 mei 2010 16:01 schreef Athlon64x het volgende:
andere pci express loopt ie ook vast in 3dmark ik ga straks naar vriend om daar te testen.
ik ben zeer zuinig op mijn spulquote:Op zondag 23 mei 2010 16:58 schreef mschol het volgende:
volgens mij heeft TS z'n nieuwe pc (ik neem aan dat we het over de pc hebben die hij enige tijd terug heeft gekocht) de nodige mishandelingen laten ondergaan..
ga zo heen testen bij hommie anders rma aanvragenquote:Op zondag 23 mei 2010 16:56 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
klinkt niet goed...neen....
op naar een nieuwe graka of nog garantie?
Doe dat, en hou ons op de hoogte, mooi dat de BIOS flash zonder problemen gegaan is overigensquote:Op zondag 23 mei 2010 17:03 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ga zo heen testen bij hommie anders rma aanvragen
Je hoeft ook niet gelijk een bigtower te kopen, maar je kan op zijn minst al beginnen met een midi tower ipv een mini tower.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:16 schreef Athlon64x het volgende:
ik hou van kleine kasten niet van die lompe dingen
Ja dit was mij ook al opgevallen. Maar ik ging er eigenlijk al vanuit dat dit gewoon niet waar kon zijn en dit plaatje ondersteboven was, hetgeen de situatie iets verbetert. Zoniet, danquote:Op zondag 23 mei 2010 19:12 schreef Cothen het volgende:
Dit is trouwens je probleem:
[ afbeelding ]
De warmte van je CPU stijgt direct omhoog richting je videokaart.
booten via usb werkt niet moet goed werken als ik extern harde schijf via usb insteek tijdens booten werkt ie nietquote:Op zondag 23 mei 2010 20:57 schreef dpgargoyle het volgende:
En daaruit concludeer meteen jij dat het je moederboard is? Nouja, ik hoop dat je gelijk hebt.
zeg bij mattie doet videokaart prima of denk jij soms dat ie kan toverenquote:Op zondag 23 mei 2010 21:07 schreef Tarabass het volgende:
Je videokaart ligt zowat op de bloedhete heatsink van je cpu. Dan kan je wel kijken na het gebruik van je graka, maar in jouw geval wordt je graka ook warmer als je cpu belast wordt. De heatsink van je cpu is totaal niet geschikt voor jouw opstelling
kast stond hele dag open ik stuur morgen op moederbordquote:Op zondag 23 mei 2010 21:05 schreef Frozenz het volgende:
Ik neem aan dat je het ook geprobeerd hebt met de kast open, lijkt me dan sterk dat het dan door de warmte komt die opstijgt.
Ik zou gewoon RMA aan gaan vragen als ik jouw was, ze testen hem daar over het algemeen wel.
Mocht hij niets mankeren krijg je hem gewoon weer terug gestuurd.
is geen mini tower ditquote:Op zondag 23 mei 2010 19:12 schreef Cothen het volgende:
Dit is trouwens je probleem:
[ afbeelding ]
De warmte van je CPU stijgt direct omhoog richting je videokaart.
Koop gewoon een fatsoenlijke kast, waar meer ruimte voor luchtcirculatie is.
[..]
Je hoeft ook niet gelijk een bigtower te kopen, maar je kan op zijn minst al beginnen met een midi tower ipv een mini tower.
Dat zeg ik toch ook! Je graka is goed, je heatsink is veel te groot en zit veel te dicht bij je graka. Ik zeg nergens dat je graka niet goed is..quote:Op zondag 23 mei 2010 21:08 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
zeg bij mattie doet videokaart prima of denk jij soms dat ie kan toveren
moet ik dan in pci exress slot 2 doen dan heb ik maar 8x ter beschiking tochquote:Op zondag 23 mei 2010 21:12 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook! Je graka is goed, je heatsink is veel te groot en zit veel te dicht bij je graka. Ik zeg nergens dat je graka niet goed is..
Btw, zo hoort een computer er van binnen uit te zien
[ afbeelding ]
ik heb geen 6 harde schijven 2 ssd 1 normale worden niet warm videokaart is bekend dat ie niet warm wordtquote:Op zondag 23 mei 2010 21:12 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook! Je graka is goed, je heatsink is veel te groot en zit veel te dicht bij je graka. Ik zeg nergens dat je graka niet goed is..
[ afbeelding ]
Ik zou een andere heatsink erop zetten, waardoor je graka meer ruimte krijgt. Daarnaast zou ik in zo'n kleine kast zeker niet met een stockkoelertje op mijn graka draaien, zeker niet als ik ook game..quote:Op zondag 23 mei 2010 21:15 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
moet ik dan in pci exress slot 2 doen dan heb ik maar 8x ter beschiking toch
andere heatsink op videokaart bedoel je ?quote:Op zondag 23 mei 2010 21:17 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ik zou een andere heatsink erop zetten, waardoor je graka meer ruimte krijgt. Daarnaast zou ik in zo'n kleine kast zeker niet met een stockkoelertje op mijn graka draaien, zeker niet als ik ook game..
Dit was bij mij uiteindelijk wel het geval na tig andere dingen uitgesloten te hebben, bij mij verhielp het flashen van het BIOS het probleem, TS heeft dit al gedaan en heeft het probleem nog steeds, kan dus idd gewoon een brak moederbord zijn. TS heb je je geheugen trouwens al getest? Als je dat ook kan uitsluiten moet het wel het moederbord zijn.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:57 schreef dpgargoyle het volgende:
En daaruit concludeer meteen jij dat het je moederboard is? Nouja, ik hoop dat je gelijk hebt.
morgen doe ik datquote:Op zondag 23 mei 2010 21:19 schreef Frozenz het volgende:
Je zou eens kunnen kijken wat de temperatuur van je videokaart is, bijv met ATI tool en volgens mij kan dit ook met ATI catalyst control center
Je kunt het ook overdrijven.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:12 schreef Tarabass het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meestal krijg je met brak geheugen een ander soort fouten. Maarja, zou inderdaad kunnen. Meten (testen) is weten.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:18 schreef DanOam het volgende:
TS heb je je geheugen trouwens al getest?
vorige geheugen was idd brak heb ik toen opgestuurd dus ligt echt aan moederbord gok ik want booten via usb doet het ook niet eensquote:Op zondag 23 mei 2010 21:18 schreef DanOam het volgende:
[..]
Dit was bij mij uiteindelijk wel het geval na tig andere dingen uitgesloten te hebben, bij mij verhielp het flashen van het BIOS het probleem, TS heeft dit al gedaan en heeft het probleem nog steeds, kan dus idd gewoon een brak moederbord zijn. TS heb je je geheugen trouwens al getest? Als je dat ook kan uitsluiten moet het wel het moederbord zijn.
Wat is trouwens dat gekke blauwe kastje daar aan de onderkant? Ik loop een jaar of 8 achter op hardware-gebied.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:12 schreef Tarabass het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
voedingquote:Op zondag 23 mei 2010 21:33 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Wat is trouwens dat gekke blauwe kastje daar aan de onderkant? Ik loop een jaar of 8 achter op hardware-gebied.
Wat is het dan wel?quote:
Nogal wiedes, bij je maat ligt je videokaart niet bovenop de heatsink van de CPU-koeler gok ik zo.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:08 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
zeg bij mattie doet videokaart prima of denk jij soms dat ie kan toveren
en die heeft 8800 gt die wordt vele malen warmer en precies de zelfde koeler alleen videokaart iets hoger vanwege andere socket versie van cpu.quote:Behuizingtype Tower
Kudo's voor jouquote:Op zondag 23 mei 2010 23:08 schreef DanOam het volgende:
[..]
Ziet er als een voeding van het merk Hiper uit
Volgens mij heeft jouw mattie ook een computer met scherm toch? Ah, als hij hetzelfde probleem niet heeft, dan ligt het niet aan je videokaart, uitgemaakte zaak lijkt me!quote:Op maandag 24 mei 2010 00:07 schreef Athlon64x het volgende:
nou bij een mattie die heeft zelf ook een vergelijkbare
[..]
en die heeft 8800 gt die wordt vele malen warmer en precies de zelfde koeler alleen videokaart iets hoger vanwege andere socket versie van cpu.
nee serieus hij heeft wel andere merk kast maar zelfde afmetingen alleen zit zijn videokaart iets hoger ik ga wel op andere forum vragen stel ezelsquote:Op maandag 24 mei 2010 06:45 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft jouw mattie ook een computer met scherm toch? Ah, als hij hetzelfde probleem niet heeft, dan ligt het niet aan je videokaart, uitgemaakte zaak lijkt me!![]()
![]()
Lees nu je eigen antwoorden eens terug, en de reakties die je erop gekregen hebt.
je wilt alle adviezen die worden gegeven maar niet accepteren...quote:Op maandag 24 mei 2010 10:15 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
nee serieus hij heeft wel andere merk kast maar zelfde afmetingen alleen zit zijn videokaart iets hoger ik ga wel op andere forum vragen stel ezels
jawel maar jullie denken dat jullie allemaal Einstein hetenquote:Op maandag 24 mei 2010 10:19 schreef mschol het volgende:
[..]
je wilt alle adviezen die worden gegeven maar niet accepteren...
dit geldt overigens niet alleen in dit topic maar in heel veel van je topic's in DIG, misschien is het dan verstandig ook niet terug te komen...
Wie heeft hier nou een probleem en vraagt om raad?quote:
En waarom doe je het nu dan niet?quote:Op maandag 24 mei 2010 10:23 schreef Athlon64x het volgende:
dat andere topic heb ik jullie advies wel gevolgd![]()
nee het is shuttle nou goedquote:Op maandag 24 mei 2010 10:26 schreef dpgargoyle het volgende:
Het is een mini tower.
Probleem is dat je geen goede feedback geeft, alleen maar info over de problemen die je tegenkomt maar niet (of nauwelijks) over wat je allemaal geprobeerd hebt en wat de uitkomst daarvan was, terwijl je wel van anderen verwacht dat die je even gaan helpen om je computer te fixen. Zo werkt dat niet. Dat levert wrijving op.
Op tweakers.net zouden ze je topic volgens mij gewoon dichtpleuren. Maarja, die lui daar sporen ook niet.
Dat weet ik niet.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:30 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ow wat moet ik dan doen volgens meneer Einstijn
voordat je je videokaart gaat proberen te veranderen probeer dit eens:quote:Op maandag 24 mei 2010 11:01 schreef Athlon64x het volgende:
vanavond ga ik dit doen http://www.cpuid.com/hwmonitor.php anders even andere koeler op videokaart rammen
Dat van die open kast me ventilator erop heb ik vier bladzijden geleden al 2x tegen hem gezegd, maar ik geloof niet dat hij die raad destijds heeft opgevolgd. Misschien dachtie dat ik een geintje maakte ofzo.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:12 schreef mschol het volgende:
[..]
voordat je je videokaart gaat proberen te veranderen probeer dit eens:
open je kast en zet er een tafelventillator naast die erin blaast.
quote:Op maandag 24 mei 2010 11:14 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Dat van die open kast me ventilator erop heb ik vier bladzijden geleden al 2x tegen hem gezegd, maar ik geloof niet dat hij die raad destijds heeft opgevolgd. Misschien dachtie dat ik een geintje maakte ofzo.
Moet ik dat ruiken ofzo? "hmmm *sniff* *sniff* ja ik ruik het, Athlon64x heeft er een ventilator naast gezet die in de kast blaast"quote:
Nee. Je airflow is toch al ruk. Een groot koelblok gaat dat alleen maar verergeren.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:38 schreef Athlon64x het volgende:
als ik nou passive koeling van maak zo grote blok zo dat verschillen
Als je dat ruikt dan staat de ventilator de verkeerde kant opquote:Op maandag 24 mei 2010 11:44 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Moet ik dat ruiken ofzo? "hmmm *sniff* *sniff* ja ik ruik het, Athlon64x heeft er een ventilator naast gezet die in de kast blaast"
ik heb wel thee voor je klaar staanquote:Op maandag 24 mei 2010 11:44 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Moet ik dat ruiken ofzo? "hmmm *sniff* *sniff* ja ik ruik het, Athlon64x heeft er een ventilator naast gezet die in de kast blaast"
ga vlinders vangenquote:Op maandag 24 mei 2010 13:53 schreef CantFazeMe het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1410321
Zelfs bij tweakers wordt over de airflow gesproken.
TS gaat liever zijn eigen gang, lost het maar lekker zelf op.
quote:Op maandag 24 mei 2010 14:13 schreef Antony1989 het volgende:
Installeer windows eens opnieuw?!
En anders koop je een nieuwe kast? Eentje die niet op zn kop zit!
Ik had beter: blablablablablabla kunnen schrijven want je leest en luistert toch niet!
Dan zou ik een nieuwe kaart kopen en een nieuwe kast!quote:Op maandag 24 mei 2010 14:18 schreef Athlon64x het volgende:
nee
dit heb ik allemaal gedaan
videokaart getest bij iemand anders
in andere pci express slot gedaan
fan speed verhoogd
quote:Op maandag 24 mei 2010 14:20 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Dan zou ik een nieuwe kaart kopen en een nieuwe kast!
Koop een Coolermaster CM 690, en een Ati 5850.
Als je er genoegen mee neemt geen spelletjes te kunnen spelen is het zeker voldoende ja!quote:Op maandag 24 mei 2010 14:26 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
een nieuwe videokaart waarvoor deze is voor mij voldoende
quote:Op maandag 24 mei 2010 16:57 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Als je er genoegen mee neemt geen spelletjes te kunnen spelen is het zeker voldoende ja!
er klopt iets totaal niet met je pc: of je proc is brak of je moederbord is brak.. die cpu frequency klopt van geen kant.. kan je niet gewoon die hele pc naar de zaak terug sturen en vragen of ze het willen onderzoeken..quote:
subtiel....quote:Op maandag 24 mei 2010 23:19 schreef mschol het volgende:
[..]
er klopt iets totaal niet met je pc: of je proc is brak of je moederbord is brak.. die cpu frequency klopt van geen kant.. kan je niet gewoon die hele pc naar de zaak terug sturen en vragen of ze het willen onderzoeken..
is wel wat meer moeite, en kost misschien onderzoekskosten maar:
1) je weet zeker dat het goed gebeurd
2) je weet zeker dat het op een systematische manier wordt getest
3) voorkomt dat je zelf dingen doet waardoor meer dingen het begeven..
Kijk op de screenshot naar Current CPU Frequency, dat klopt inderdaad van geen kant. Ik denk dat TS gewoon een brak moederbord heeft, klaar... processors gaan zelden kapot, tenzij je hem overal vastpakt met je handen, er een stukje van de processor afbreekt (in dat gevalquote:Op maandag 24 mei 2010 23:29 schreef sig000 het volgende:
Wat klopt daar niet dan?
cpu ook opsturen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:25 schreef DanOam het volgende:
[..]
Kijk op de screenshot naar Current CPU Frequency, dat klopt inderdaad van geen kant. Ik denk dat TS gewoon een brak moederbord heeft, klaar... processors zorgen zelden voor problemen, of je moet er echt gekke dingen mee doen, moederborden daarentegen zijn gevoeliger en veroorzaken ook de meest vage problemen.
TS gaf eerder al aan dat hij het probleem niet bij een vriend had... dus TS, hak de knoop door en rma je moederbord. En zorg idd voor betere airflow, het mag nu misschien wel werken maar ik neem aan dat je dat ook zo wilt houden![]()
Ja zou ik wel doen, gewoon geheugen moederbord videokaart en je cpu.quote:
of gooien ze jouw in papier versnipparar daarquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:22 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Ja zou ik wel doen, gewoon geheugen moederbord videokaart en je cpu.
Misschien sturen ze dan verstand of hersenen terug
hier, op stock, 3.3v = 3.38v en 12v is zelfs 3.9quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:10 schreef Tarabass het volgende:
Ts heeft zo te zien ook met zijn volts lopen spelen. Deze zijn hoger dan de stocksettings voor deze cpu, wat nooit het geval is als men niet bewust overklokt. De 12v zal altijd net onder de 12v hangen, idem voor de 3.3v
nee niet gedaan moederbord denk ikquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:10 schreef Tarabass het volgende:
Ts heeft zo te zien ook met zijn volts lopen spelen. Deze zijn hoger dan de stocksettings voor deze cpu, wat nooit het geval is als men niet bewust overklokt. De 12v zal altijd net onder de 12v hangen, idem voor de 3.3v
Ik kan 12v niet eens uitlezen op mijn moederbordquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:28 schreef mschol het volgende:
[..]
hier, op stock, 3.3v = 3.38v en 12v is zelfs 3.9(geen idee wat dat overigens veroorzaakt...) ik heb er eigenlijk geen problemen mee
Brengt me op een idee, zet in het BIOS even alle instellingen op disabled die voltages/kloksnelheden kunnen beinvloeden, of heb je dat ook al geprobeerd?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |