Het gaat hier om het bestand "nvlddmkm.sys", dit bestand veroorzaakt een error op onwillekeurige momenten, plots uit het niets valt het beeld voor 1-2 seconden weg om dan weer terug te komen, ik krijg dan deze melding;
Display driver stopped responding and has recovered
Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 197.45 stopped responding and has successfully recovered.
![]()
Ik ben ten einde raad, ik heb Windows 7 tot vijf keer toe opnieuw geinstalleerd, en zelfs met een kale installatie krijg ik deze melding, met de standaard WDDM driver van Windows zelf dus, versie hiervan is 180.xx als ik het niet verkeerd heb.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd o.a;
CMOS reset, had namelijk een overclock waarvan ik nog steeds weet dat deze stabiel is, Prime95 geeft geen errors na uren lopen testen, core temperaturen van de processor blijven netjes rond de 60 graden c schommelen.
Temperaturen nagekeken van de videokaart, deze komt niet boven de 65 graden c uit.
WDDM driver van Windows 7 verwijderd, reboot gedaan en daarna in safe mode met Driver Cleaner.NET aan de slag gegaan om vervelende restanten te verwijderen, vervolgens kan je dan niet je eigen gedownloadde driver van nvidia.com installeren als de videokaart als "Standard VGA Adapter" in apparaatbeheer staat, ik krijg dan te lezen dat mijn videokaart niet geschikt zou zijn, terwijl het er toch echt een van NVIDIA is
Hierop heb ik op een site een aangepast .inf bestandje gedownload zodat Windows 7 de driver wel kan installeren, dat verloopt gewoon goed, maar ook dit geeft crashes.
Op een kale Windows 7 installatie op zoek gegaan naar nvlddmkm.sys in C:\Windows\system32\drivers\
deze hoort bij de driver die je van Windows 7 krijgt, dit bestand heb ik hernoemd naar nvlddmkm.sys.old, hierna de meest recente drivers geinstalleerd, vervolgens heb ik nvlddmkm.sy_ met cmd "expanded" naar nvlddmkm.sys en deze vervolgens in system32\drivers\ geplaatst. Ook dit heeft niet geholpen
In safe mode heb ik dit probleem niet, het ziet er dus naar uit dat het getriggert wordt wanneer er bepaalde geheugenadressen aangesproken worden, ook valt mij op dat m'n geluid ook wat gaat stotteren en m'n muis cursor ook "stottert" over het scherm, vlak voordat het beeld d'r uit vliegt. Ook als ik ga gamen komt het vaker voor, dan wil het nog wel eens voorkomen dat het beeld zwart blijft en niet meer terugkomt, enige optie; hard reset
Ik heb dit probleem sinds gisteren, gisteren is er een SSD bijgekomen voor het besturingssysteem, hoe vaak ik Windows 7 ook opnieuw installeer, het probleem lijkt niet weg te gaan, ik heb de voltages ook even nagekeken en deze zien er gewoon normaal uit;
CPU Core = 1.1v ~ 1.26v
+5 = 5.05v
VBAT Battery: 3.14v
DIMM: 2.2v
GPU Vcc: 3.27v
Raar genoeg kan ik de +12v lijn niet uitlezen, niet in het BIOS en ook niet met HWMonitor bijv, ik heb geen zin om er een multimeter bij te pakken, de voeding die ik heb is krachtig genoeg... tenzij er iets mis mee is.
Heb verschillende driver versies geprobeerd, de hele 180.xx - 190.xx reeks en allemaal geven ze hetzelfde probleem, de programma's die ik gebruik op mijn computer zijn altijd hetzelfde gebleven, geen nieuwe software bij oid, Windows updates haal ik altijd binnen (Misschien ligt hier het probleem wel?)
Dit is trouwens een bekend probleem, maar weet me er geen raad me, ik heb een nacht lang zitten zoeken op google naar oplossingen, geen van allen heeft geholpen;
http://www.nvlddmkm.com/ Ik heb alle stappen van deze website doorgenomen, ben nog nergens gekomen... met Windows XP heb ik dit probleem niet.
Iemand?