abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81783954
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:48 schreef dpgargoyle het volgende:
Probeer eens een oudere driver. Bijvoorbeeld eentje van net na het moment dat het spel uitkwam, als die je graka tenminste ondersteunt. Zoniet, dan gewoon de oudste die dat wel doet.
al gedaan ati 9.11 van oktober
pi_81783985
Zal wel gewoon aan de warmte liggen. Elk jaar is het weer raak rond deze tijd.

Oplossing: meer aanvoer van koude en afvoer van warme lucht. En eventueel de fans op de kaarten wat harder laten draaien.
pi_81783987
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:48 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

I7 860 Asus p7p55d
[ afbeelding ]
is dus 1 pci-e
Twee PCI-E (x16) sloten vriend het witte slot, met dezelfde lengte als het slot met de blauwe kleur. (Weet overigens niet of het tweede PCI-E slot met de witte kleur op 8x werkt als je de videokaart daar in prikt, niet dat het er toe doet, het is alleen om weer wat uit te kunnen sluiten)
pi_81784017
En zo'n oud spel kan juist veel zwaarder zijn voor je GPU, omdat daarmee alleen bepaalde delen daarvan extreem worden belast. Bij een nieuwer spel is dit wat beter verdeeld.
pi_81784025
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:53 schreef dpgargoyle het volgende:
Zal wel gewoon aan de warmte liggen. Elk jaar is het weer raak rond deze tijd.

Oplossing: meer aanvoer van koude en afvoer van warme lucht. En eventueel de fans op de kaarten wat harder laten draaien.
staat al hoger

standaard op 35% volgens mij
pi_81784054
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:53 schreef DanOam het volgende:

[..]

Twee PCI-E (x16) sloten vriend het witte slot, met dezelfde lengte als het slot met de blauwe kleur. (Weet overigens niet of het tweede PCI-E slot met de witte kleur op 8x werkt als je de videokaart daar in prikt, niet dat het er toe doet, het is alleen om weer wat uit te kunnen sluiten)
het is 1156 socket he die hebben maar 1 pci-express 16 slot of hoe je dat ook mag heten en dat is de blauwe aansluiting

Is er geen test tool voor je gpu zoiets als mem test alleen dan voor gpus ?
pi_81784073
Heb je er trouwens ook last van als je gewoon aan het surfen bent bijvoorbeeld? Dat dan je scherm voor 1-2 sec op zwart gaat en terugkomt met de melding dat de driver gecrashed is en vervolgens hersteld?
pi_81784082
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:55 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

staat al hoger
[ afbeelding ]
standaard op 35% volgens mij
Ja, maar je zult dus ook meer "koude" lucht van buiten de kast moeten aanvoeren. En de hete lucht actief afvoeren. Niet denken dat convectie het allemaal wel voor je doet, want dat is dus niet zo in een afgesloten kast met grote obstakels erin.
pi_81784099
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:57 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

het is 1156 socket he die hebben maar 1 pci-express 16 slot of hoe je dat ook mag heten en dat is de blauwe aansluiting

Is er geen test tool voor je gpu zoiets als mem test alleen dan voor gpus ?
Jazeker, 3DMark Vantage is er een van, en anders Aquamark o.i.d. maar deze testen niet echt op errors die zich kunnen voordoen, wel op performance, maar als er dan tijdens het testen iets vastslaat, dan is het imo verstandig om de kaart toch in een andere computer te proberen.
pi_81784104
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:58 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Ja, maar je zult dus ook meer "koude" lucht van buiten de kast moeten aanvoeren. En de hete lucht actief afvoeren. Niet denken dat convectie het allemaal wel voor je doet, want dat is dus niet zo in een afgesloten kast met grote obstakels erin.
zitten 3 fans in in bios kan je dat regelen toch
pi_81784122
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:58 schreef DanOam het volgende:
Heb je er trouwens ook last van als je gewoon aan het surfen bent bijvoorbeeld? Dat dan je scherm voor 1-2 sec op zwart gaat en terugkomt met de melding dat de driver gecrashed is en vervolgens hersteld?
alleen met media player classic als gpu inzet even cyberlink downloaden of ie het daar ook heeft
pi_81784201
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:00 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

alleen met media player classic als gpu inzet even cyberlink downloaden of ie het daar ook heeft
Oke, het is idd een hardnekkig probleem, vervelende is dat men niet weet waar het door veroorzaakt wordt, kan per probleem verschillen, bij mij was het het moederbord wat problemen gaf, na een update naar de meest recente BETA bios, heb ik deze crashes niet meer gezien.
pi_81784265
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:03 schreef DanOam het volgende:

[..]

Oke, het is idd een hardnekkig probleem, vervelende is dat men niet weet waar het door veroorzaakt wordt, kan per probleem verschillen, bij mij was het het moederbord wat problemen gaf, na een update naar de meest recente BETA bios, heb ik deze crashes niet meer gezien.
Ook ga dan voor bios update Meestal wordt het afgeraden maar wordt er schijtziek van
pi_81784319
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:59 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

zitten 3 fans in in bios kan je dat regelen toch
Over wat voor fans heb je het nu? Normaal zit er een fan op je CPU, op je videokaart en vaak ook op je chipset. Dat zijn er dus al 3. En meestal ook nog 1 of 2 in je voeding.

Maar voor extra aan- en afvoer heb je er dus nog minimaal 2 extra nodig. 2 grote: 1 onderaan voorin de kast voor de aanvoer van koele lucht, en 1 bovenin aan de achterkant onder de voeding.

Vooral die fan voorin is erg belangrijk als je warmteproblemen hebt. De afvoer gebeurt namelijk voor een deel ook al door de voeding.
pi_81784368
1 op de voeding 1 op gpu uiteraard 1 op cpu koeler en 3 volgens mij in me kast
pi_81784410
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:10 schreef Athlon64x het volgende:
1 op de voeding 1 op gpu uiteraard 1 op cpu koeler en 3 volgens mij in me kast
Klinkt als voldoende, maar ik zou ze ff nalopen of het allemaal wel doet wat het moet doen.
pi_81784422
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:05 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Ook ga dan voor bios update Meestal wordt het afgeraden maar wordt er schijtziek van
Voordat je dat gaat doen, zou ik eerst de kaart in een andere computer proberen mits mogelijk Dan weet je zeker dat het niet gewoon een brakke kaart is.
pi_81784479
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:12 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Klinkt als voldoende, maar ik zou ze ff nalopen of het allemaal wel doet wat het moet doen.
hoe dan gewoon op houden kast tijden het draaien?
pi_81784587
Ik zie trouwens op je eerdere plaatje dat je "Chassis fans" (de extra fans in je kast neem ik aan) op 800 rpm draaien. Da's niet bijzonder veel. Ik heb er 2, één voor en één achter, maar die draaien op 3200 rpm. Da's dus 4x zo hard. Oké da's misschien wel weer erg hard, is net een stofzuiger, 800 rpm is gewoon ook drie keer niks.

Mijn PC is echt een oudje (7 jaar oud ofzo) die veel minder warm wordt, maar de lucht die er momenteel achter uitstroomt is behoorlijk heet.
pi_81784602
ook ga ik dat even aanpassen
pi_81784635
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:20 schreef Athlon64x het volgende:
ook ga ik dat even aanpassen
3200 rpm is misschien wel erg hard, klinkt als een stofzuiger, maar als het kan zou ik ze wel harder zetten.
pi_81784722
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:21 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

3200 rpm is misschien wel erg hard, klinkt als een stofzuiger, maar als het kan zou ik ze wel harder zetten.
mooi klote kon dus kiezen uit 800 of lager maar er waren ook profielen van silent/turbo/normal ik heb dus voor turbo gekozen
  zondag 23 mei 2010 @ 11:29:37 #73
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_81784827
Haha, zelf op het autistenforum van Tweakers wordt TS uitgelachen om zijn taalgebruik en zinsconstructie.

Dat, terwijl:
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:13 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

ik ben heel slim
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_81784918
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:25 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

mooi klote kon dus kiezen uit 800 of lager maar er waren ook profielen van silent/turbo/normal ik heb dus voor turbo gekozen
Ja, dat zal dan wel 800 zijn. De plaatsing van je kast is overigens ook van belang.

Afijn, voordat je de hele boel gaat verbouwen, en achteraf blijkt dat warmte er niks mee te maken heeft: schroef gewoon je kast eens open en zet hem op een open plek neer ipv ergens in de hoek. Zet er desnoods een ventilator naast. Hoe meer ventilatie hoe beter.

Je temperaturen zou dan behoorlijk moeten dalen. Controleer dat ook in het BIOS. Probeer die spelletjes dan nog eens en als het helpt zal het wel aan de warmte liggen. Zoniet dan niet.
pi_81785048
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:28 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Als jij heel slim was, zou deze lijst leeg zijn, klapventiel...
die is leeg

foksearch is verrot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')