abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:52:52 #1
8369 speknek
Another day another slay
pi_81715262
Wees hier blij dat de overheid zich eindelijk houdt aan de universele verklaring van de rechten van de mens.
quote:
Article 17.

* (1) Everyone has the right to own property alone as well as in association with others.
* (2) No one shall be arbitrarily deprived of his property.
Vorig topic
Er komt "over twee weken" een nationaal kraakverbod
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:55:13 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81715359
Ik trek er vanavond een flesje voor open om dit te vieren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:55:58 #3
16715 Mylene
*schatje*
pi_81715390
Als mensen een woning niet kunnen betalen, kunnen ze een woning toch met twee personen betrekken om zo de kosten te delen?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:58:53 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81715506
Goede zaak!
En komt er dan per direct een keiharde uitschopactie van de ME, waarbij alle krakers verwijderd worden? Of wordt het weer jaren gedogen van criminaliteit?
censuur :O
pi_81715614
Wel ja....nog meer verbieden. Onze technocratische, overgeorganiseerde samenleving waarin alles volgens vaste voorgekauwde lijntjes moet lopen wordt weer een stukje saaier.

Allemaal in de pas lopen en niet afwijken van de dictatuur van de meerderheid.
pi_81715698
afglopen weekend- nieuwe weggeef wikel in utrecht, in vers gekraakt pandje in Lombok.
loopt zn vaart niet hoor dat nieuwe regerings beleid, als de steden niet echt meewerken.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:04:14 #7
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_81715713
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Goede zaak!
En komt er dan per direct een keiharde uitschopactie van de ME, waarbij alle krakers verwijderd worden? Of wordt het weer jaren gedogen van criminaliteit?
Ik heb het wetsvoorstel niet inhoudelijk bekeken, maar ik lees in dat andere topic dat het kraken zelf en het plegen van huisvredebreuk strafbaar worden respectievelijk hoger worden bestraft.

Maar dat levert op zichzelf geen recht op om bestaande krakers buiten te schoppen, dus ik denk dat de wet vooral voor nieuwe krakers zal gaan gelden. Ik ben benieuwd wat de effecten gaan zijn.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:05:33 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_81715771
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:01 schreef Kingstown het volgende:
Allemaal in de pas lopen en niet afwijken van de dictatuur van de meerderheid.
Bescherming van privebezit is juist een bescherming van het individu tegen de dictatuur van de meerderheid. Wij hebben geen huis! Daarom pakken we die van jou af!

Zeg je bij het stoppen van andere mensenrechtenschendingen ook 'welja, nog meer verboden!'?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:11:27 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_81716100
Binnenkort dus maar een paar pandjes aanschaffen en die HRA lekker melken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:17:17 #10
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81716376
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:58 schreef McKillem het volgende:

[..]

Volgens snap jij mij niet, want ik zeg ook juist dat het de regering is dit er een passende oplossing voor moet vinden, niet Jan Kraak die het recht in eigen handen gaat nemen door het eigendom van een ander te bezetten. Ook al is het formeel legaal.
Kennelijk is het aantrekkelijk om panden te laten slingeren, maak dat onaantrekkelijk of spoort verhuur aan of wat dan ook, maar ga niet inbraak toelaten onder het mom van een krappe woningmarkt.
Die stimulans was er dus ook, die gaat straks dus weg
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:17:37 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_81716388
edit- nvm

Ik zei dat SpecialK een onzinnige opmerking maakte, maar er zijn mogelijkheden als je je eigen bedrijf hebt, waar de HRA positief uit kan pakken.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:18:32 #12
16715 Mylene
*schatje*
pi_81716434
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:01 schreef Kingstown het volgende:
Wel ja....nog meer verbieden. Onze technocratische, overgeorganiseerde samenleving waarin alles volgens vaste voorgekauwde lijntjes moet lopen wordt weer een stukje saaier.
Mag ik jouw fiets dan ook jatten als ik geen fiets heb?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:18:42 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_81716441
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:17 schreef speknek het volgende:
koop eerst eens je eerste pandje, dan weet je dat het een nogal onzinnige opmerking is.
Ok. Done. Ben nu al 4 jaar eigenaar van een apartement. En nu?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:20:43 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_81716524
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:17 schreef speknek het volgende:
edit- nvm

Ik zei dat SpecialK een onzinnige opmerking maakte, maar er zijn mogelijkheden als je je eigen bedrijf hebt, waar de HRA positief uit kan pakken.
Ook zonder bedrijfsconstructies lukt het mij op dit moment om er een positief saldo uit te halen.

Laat staan als je als vastgoedeigenaar ook nog eens bouwsubsidies en andere overheidsconstructies aanspreekt enzo.

Huurders zijn vaak niet meer dan een onnodig kwaad. Lastig qua onderhoudseisen en het verdient gewoon matig.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:22:13 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_81716588
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:18 schreef SpecialK het volgende:
Ok. Done. Ben nu al 4 jaar eigenaar van een apartement. En nu?
Shit, gefaalde ninja-edit .
HRA is in principe alleen op je eerste huis van toepassing, bij een tweede huis alleen tijdelijk als je hem verhuurt.
pi_81716745
yess mooi nieuws!!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:26:13 #17
236046 NotYou
tigerblood
pi_81716795
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:18 schreef Mylene het volgende:

[..]

Want fietsen zijn zo schaars en een primaire levensbehoefte.
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:27:21 #18
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_81716855
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 06:19 schreef Strani het volgende:

[..]

Die mensen hebben inderdaad meer reden tot klagen dan een stel jongeren die niet meer bij hun ouders willen wonen en zo de hele woningmarkt bezetten.
Het is niet altijd een kwestie van willen. In mijn geval, bijvoorbeeld, is het een kwestie van niet bij ouders KUNNEN wonen (de reden is niet belangrijk).
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Conclusie, er is aan de diepe onderkant van de markt woonruimte maar de Krakers wensen liever daar geen gebruik van te maken. Ze willen liever op een betere plek wonen.
Lezen. Er leeft zat op het platteland, zoals ik al in eerdere posts aangegeven heb. Deze verschijnen echter niet in de media, OMDAT ZE OP HET PLATTELAND WONEN.
Sowieso gebeurt er daar praktisch niets, en wie wil in de krant lezen dat "er een pand is gekraakt in dorp X dat nu volledig wordt opgeknapt"? Juist, niemand, en dat is waarom het lijkt alsof krakers alleen op toplocaties wonen.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:17 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wat is er mis met financiėle consequenties voor een pandjes eigenaar die een beetje zijn woningen laat slingeren? We zijn zo goed in het verzinnen van belastingen, dat kan vast wel.
De verantwoordelijkheid gewoon bij een groepje dreadlocks neerleggen om als dreiging tegenover de woningeigenaar te staan vind ik gewoon slecht. Want kraken in een woning waar gewoon meubels staan en mensen wonen heet met exact dezelfde handelingen opeens inbraak of huisvredebreuk. Ik vind het raar dat in ene toe te staan, of zelf aan te sporen, omdat er kennelijk iemand niet heeft nagedacht over leegstand, of daar gewoon niet over na WIL denken.

Het is een methode die ook gewoon niet werkt, kennelijk, want, kennelijk, is leegstand nog steeds een probleem. Zo bang voor krakers zijn ze dus niet.
Kraken is niet ideaal, en is niet zeer effectief, maar het WERKT wel. Nu gaan we van een beetje regulatie naar helemaal niets, dat schiet helemaal niet op. Als je kijkt naar door krakers "geredde" panden, kom je toch op heel veel meer uit dan de verneukte panden.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:47 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ben het hier niet mee eens.

even over gewone huizen (ik heb het nu niet over grote panden, maar een gewoon woonhuis) Mijn vader is nu bijna een jaar weg van zijn woonhuis. Hij komt ook niet eerder weer dan over ongeveer een half jaar tot een jaar. (nee, geen gevangenis )

Niemand woont daar nu. Het wordt bijgehouden, maar er leeft niemand. dus hebben krakers volgens jou het recht dat woonhuis te kraken, want dan had hij maar huurders moeten nemen?

Wat een regelrechte lariekoek. Ik weet hoe mijn vader is. Die is enorm zuinig op het huis wat hij zelf op heeft gebouwd, Daar wil hij geen vreemde mensen in. Het is zijn bankstel, zijn tv, zijn behang etc etc. Waarom zou hij zijn huis moeten verhuren aan iemand die hij niet kent? Waarom zou hij zijn spullen moeten laten opslaan (wat ook weer kosten meebrengt) Waarom zou hij toe moeten laten dat zijn huis slijt onder de huurders? Ja, de laminaat etc slijt namelijk wanneer je er op loopt. En dan het behang wat mijn moeder met zorg uitkoos voor ze stierf.

Mijn persoonlijke mening? Krakers die gewone huizen gekraakt hebben? Zou je voor de gein eens hun huis moeten kraken wanneer ze een paar weken weg zijn. Hun huis met inhoud net zo behandelen als zij deden in hun jeugdjaren toen zij nog krakers waren. Er zijn gevallen bekend waar de inboedel gewoon weggegooid werd of opgeslagen werd. Foto's in vochtige ruimtes kunnen funest voor de foto's zijn. Geloof niet dat krakers daar een tochtvrije droge ruimte voor gaan huren wanneer ze wonen al te uur vinden en om die reden gaan kraken.

Kijken of ze het dan voelen.

Qua leegstaande bedrijven denk ik dus weer anders, maar zie ik liever ook geen krakers in, maar andere bedrijven. Ik ben dus enorm voor dat verbod, maar wel voor een vervanging. In het centrum alleen bedrijfspanden bouwen met de belofte dat je het niet langer dan een jaar leeg laat staan.
En jij denkt dat een (fatsoenlijke) kraker een woonhuis kraakt van iemand die door omstandigheden >1 jaar niet thuis is? Dat wordt onder krakers als onethisch gezien, nee dus.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:03 schreef okiokinl het volgende:
afglopen weekend- nieuwe weggeef wikel in utrecht, in vers gekraakt pandje in Lombok.
loopt zn vaart niet hoor dat nieuwe regerings beleid, als de steden niet echt meewerken.
Staat ie al op weggeefwinkels.nl?
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:27:44 #19
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81716872
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:18 schreef Mylene het volgende:

[..]

Als ik hem niet nodig heb, en jij wel, mag je hem prima lenen hoor, wel teruggeven. Precies zoals kraken, exact!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:28:39 #20
236046 NotYou
tigerblood
pi_81716923
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:27 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als ik hem niet nodig heb, en jij wel, mag je hem prima lenen hoor, wel teruggeven. Precies zoals kraken, exact!
Het is totaal niet te vergelijken met kraken.
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:29:26 #21
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_81716965
Goed nieuws

Laat die mislukte kunstenaars maar een andere baan gaan zoeken , waar ze gewoon de huur mee kunnen betalen , vies ongewassen tuig
Ik ben inmiddels overleden
pi_81716975
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:52 schreef speknek het volgende:
Wees hier blij dat de overheid zich eindelijk houdt aan de universele verklaring van de rechten van de mens.
Ach wat schattig, er heeft weer iemand een klok horen luiden.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:48 schreef speknek het volgende:
Lekkere eigen verantwoordelijkheid, dit is gewoon hetzelfde, alleen geef je het geweldsimperium van de overheid over aan de eerste de beste rover.
Nee hoor.
quote:
Het gaat je puur en alleen om de leegstand zelf?
Ja. Het is sowieso parasitair en slecht, en in combinatie met woningtekort helemaal.
quote:
Hoe triviaal om daar de grondslag van onze westerse democratie meer te verkwanselen.
Au, wat een grote woorden, en dan zo misplaatst.
quote:
En voor de rest heb je m'n post niet gelezen. Of begrepen.
Dat lijkt me sterk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81716991
Gezien het feit dat ik anti-kraak woon is dit wel even interessant om te volgen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:31:09 #24
236046 NotYou
tigerblood
pi_81717052
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:29 schreef Enchanter het volgende:
Goed nieuws

Laat die mislukte kunstenaars maar een andere baan gaan zoeken , waar ze gewoon de huur mee kunnen betalen , vies ongewassen tuig
Een veel groter probleem dan de kosten zijn de letterlijk jarenlange wachtlijsten.
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:33:11 #25
83951 rashudo
project 2501
pi_81717159
Mooi dat nu al die stomme kraakdiscussies tot de verleden tijd horen.
Their eyes opaque.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')