Dat de huizenprijzen kunstmatig hoog worden gehouden komt door de overheid.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:17 schreef Salvad0R het volgende:
Dagelijks gaan 200K bijstandsmoeders gebukt voor 2 cent terwijl de huizenprijzen artificieel hoog gehouden worden.
Fakkels en hooivorken jongens.
Conclusie, er is aan de diepe onderkant van de markt woonruimte maar de Krakers wensen liever daar geen gebruik van te maken. Ze willen liever op een betere plek wonen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 05:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Woningen die beschikbaar zijn voor anti-kraak staan niet leeg dus hoeven ze ook niet gekraakt te worden om leegstand te voorkomen.
Gewoon logisch blijven nadenken, meneer.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:21 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Deze wet is puur symboolpolitiek: "kijk eens hoe hard wij bezig zijn met Nederland redden! stem op ons!"
Je lost het probleem (leegstand en speculatie) er niet mee op, je gaat de symptomen bestrijden (krakers).
Waarom denk je dat antikraak zo heet? Het is een alternatief voor kraken, voor zowel bewoner als eigenaar. Die eigenaar kiest voor antikraak, juist om te voorkomen dat het pand wordt gekraakt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie, er is aan de diepe onderkant van de markt woonruimte maar de Krakers wensen liever daar geen gebruik van te maken. Ze willen liever op een betere plek wonen.
Heb je dat beeld opgedaan bij reizen langs kraakpanden in het hele land, of werd je weer volledig in beslag genomen door je eigen leventje en leefomgeving?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Alsof het gros van de krakers met iets anders bezig zijn dan uitvreten en drugs gebruiken. Gros is geen Nederlander.
Kankerquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dat is onzin... probeer jij eens een huurwoning te vinden via particuliere verhuurders? Ik sta ingeschreven en zie regelmatig voorbijkomen 30-40 m^2, 800-900 euro incl g/w/l. Dat is achterlijk veel, waar moet ik dat van betalen? We hebben het hier over regio Utrecht. Kan je zeggen dat ik moet verhuizen = bullshit. Ik werk hier parttime, studeer aan de UU en doe vrijwilligerswerk in Zeist.
Dus kanker op met je er zijn genoeg woningen. Dat zijn er niet. De wachtlijst voor sociale huurwoningen zijn niet voor niks minimaal 3 jaar (pauperpauperpauperbuurt).
Ja ik zou vooral beginnen over respect als je zit te smijten met kanker, heel geloofwaardig.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:22 schreef maniack28 het volgende:
[..]
*kuch*... er zijn zat krakers die werken en 500-1000 euro p/m verdienen. Hoe komen die aan een woning op een termijn van 2 maanden?
Als iemand een parasiet is ben jij het, met je vooroordelen over mensen. Respect is ver te zoeken hier zie ik alweer.
Nee, ik heb jou een tijdje gestalkedquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heb je dat beeld opgedaan bij reizen langs kraakpanden in het hele land, of werd je weer volledig in beslag genomen door je eigen leventje en leefomgeving?
Volgens snap jij mij niet, want ik zeg ook juist dat het de regering is dit er een passende oplossing voor moet vinden, niet Jan Kraak die het recht in eigen handen gaat nemen door het eigendom van een ander te bezetten. Ook al is het formeel legaal.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:54 schreef fs180 het volgende:
[..]
Je wilt het gewoon niet snappen, je gaat teveel op de praktijk of, denk eens na over de theorie. De mogelijkheid tot het ontploffen, de mogelijkheid dat ik iemand neerschiet (ookal heb ik geen munitie) is al reden genoeg. Trek dat door en dan is het opeens wel logisch dat de overheid iets t ezeggen heeft over wat jij met jouw huis doet.
nee, daar zitten al anti-krakers in.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie, er is aan de diepe onderkant van de markt woonruimte
Ze wensen niet eerst de anti-krakers er uit te knuppelen, idd.quote:maar de Krakers wensen liever daar geen gebruik van te maken. Ze willen liever op een betere plek wonen.
Dat is de sociale woningbouw, maar je kan rustig op die lijst staan en intussen iets particulier huren.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:01 schreef fs180 het volgende:
[..]
Een gezonde markt is niets slechts hoor. 5 jaar op een wachtlijst staan, is voor jou totaal normaal en helemaal geen probleem?
Een studentenkamer kost meer dan een gezinswoning![]()
Dat jij nu een goedkope stek heeft zegt niets over de rest. Ik vind 3+ uur reizen per dag namelijk best vervelend, en wou best dichtbij willen wonen.
Door kraken toe te laten spoor je de eigenaar van een pand juist aan om het pand te gaan verhuren. Die dreiging van krakers is de beste manier om die eigenaar te laten nadenken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:58 schreef McKillem het volgende:
[..]
Volgens snap jij mij niet, want ik zeg ook juist dat het de regering is dit er een passende oplossing voor moet vinden, niet Jan Kraak die het recht in eigen handen gaat nemen door het eigendom van een ander te bezetten. Ook al is het formeel legaal.
Kennelijk is het aantrekkelijk om panden te laten slingeren, maak dat onaantrekkelijk of spoort verhuur aan of wat dan ook, maar ga niet inbraak toelaten onder het mom van een krappe woningmarkt.
Wat is er mis met financiële consequenties voor een pandjes eigenaar die een beetje zijn woningen laat slingeren? We zijn zo goed in het verzinnen van belastingen, dat kan vast wel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Door kraken toe te laten spoor je de eigenaar van een pand juist aan om het pand te gaan verhuren. Die dreiging van krakers is de beste manier om die eigenaar te laten nadenken. De huidige wetgeving zou in theorie dus prima kunnen werken, helaas zijn de puntjes nooit op de i gezet waardoor er een paar struikelblokken zijn. Als die struikelblokken (rechten van antikrakers, aanpak van krakers die een pand te vroeg bezetten) de aandacht krijgen zou het mechanisme al een stuk beter gaan werken. Door kraken geheel te verbieden vervang je onvoldoende regulering door geen regulering, in de praktijk levert dat alleen maar meer problemen op.
Nee hoor, ik leef in dezelfde onrealistische wereld als jijquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:00 schreef Aylin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk leef jij in een andere wereld dan ik want in mijn omgeving is het dus wel zo dat men de prijs voor een woning van 40 vierkante meter voor 1000 euro niet kan ophoesten en wel 8 jaar MOET wachten op zon rotlijst. Dus ik kan me zeker wel vinden in het standpunt van de krakers. De krakers zelf, kunnen mij niet zo veel schelen..
Dat gaat niet werken johquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:17 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat is er mis met financiële consequenties voor een pandjes eigenaar die een beetje zijn woningen laat slingeren? We zijn zo goed in het verzinnen van belastingen, dat kan vast wel.
Antikraak is nou juist een pracht van een oplossing tegen leegstand. Maar, als er een kraakverbod geldt zal zo'n pandeigenaar daar echt niet snel voor gaan kiezen, want de reden (voorkomen van kraak) is verdwenen.quote:De verantwoordelijkheid gewoon bij een groepje dreadlocks neerleggen om als dreiging tegenover de woningeigenaar te staan vind ik gewoon slecht. Want kraken in een woning waar gewoon meubels staan en mensen wonen heet met exact dezelfde handelingen opeens inbraak of huisvredebreuk. Ik vind het raar dat in ene toe te staan, of zelf aan te sporen, omdat er kennelijk iemand niet heeft nagedacht over leegstand, of daar gewoon niet over na WIL denken.
Ja, dat is zo. Maar het kan altijd erger. Afgelegen kantoorpanden bijvoorbeeld, staan vaak nog leeg. Maar openbare gebouwen zoals scholen die op de lijst staan om gesloopt te worden, die worden vaak nog verhuurd aan antikrakers. En dat verdwijnt met een kraakverbod ook.quote:Het is een methode die ook gewoon niet werkt, kennelijk, want, kennelijk, is leegstand nog steeds een probleem. Zo bang voor krakers zijn ze dus niet.
Het gebeurt niet. De speculanten hebben daar geen belang bij en de brave kleingeestigen hebben daar ook geen belang bij want die willen bevestiging van dat zij goed zijn en mensen die het anders doen fout. Ze hebben 30 jaar de tijd gehad om de bestaandsgrond onder het kraken weg te slaan, maar foeteren op krakers kreeg altijd de voorkeur bij de tegenstanders.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:17 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat is er mis met financiële consequenties voor een pandjes eigenaar die een beetje zijn woningen laat slingeren? We zijn zo goed in het verzinnen van belastingen, dat kan vast wel.
Dat is dan ook geen kraken. Als er niemand woont kun je ook geen huisvredebreuk plegen, er is immers geen huisvrede, want er is niemand die daar zijn huiselijk leven leidt. Dat recht wordt niet geschonden.quote:De verantwoordelijkheid gewoon bij een groepje dreadlocks neerleggen om als dreiging tegenover de woningeigenaar te staan vind ik gewoon slecht. Want kraken in een woning waar gewoon meubels staan en mensen wonen heet met exact dezelfde handelingen opeens inbraak of huisvredebreuk.
Leegstand loont. Je verdient niet aan een pand, je verdient aan de stad, ten koste van die stad.quote:Ik vind het raar dat in ene toe te staan, of zelf aan te sporen, omdat er kennelijk iemand niet heeft nagedacht over leegstand, of daar gewoon niet over na WIL denken.
Het is een methode die ook gewoon niet werkt, kennelijk, want, kennelijk, is leegstand nog steeds een probleem. Zo bang voor krakers zijn ze dus niet.
Ik ben het hier niet mee eens.quote:Als er niemand woont kun je ook geen huisvredebreuk plegen, er is immers geen huisvrede, want er is niemand die daar zijn huiselijk leven leidt. Dat recht wordt niet geschonden.
Het is geen kwestie van eens zijn, dat is wat huisvredebreuk is.quote:
Nee, het is namelijk nog steeds zijn huis en niet alleen zijn pand. Dan zou hij wel aangetast worden in zijn recht daar zijn privaat en huiselijk leven te leiden. Ook al is het maar voor een paar dagen per jaar.quote:even over gewone huizen (ik heb het nu niet over grote panden, maar een gewoon woonhuis) Mijn vader is nu bijna een jaar weg van zijn woonhuis. Hij komt ook niet eerder weer dan over ongeveer een half jaar tot een jaar. (nee, geen gevangenis)
Niemand woont daar nu. Het wordt bijgehouden, maar er leeft niemand. dus hebben krakers volgens jou het recht dat woonhuis te kraken, want dan had hij maar huurders moeten nemen?
Als je dat nou eerst regelt, dan verdwijnt kraken vanzelf, eventueel geholpen met een verbod. Maar waarom gebeurt dat dan niet? Omdat de speculanten die willen parasiteren op de stad een machtige coalitie vormen samen met de kleingeestigen die in de war raken wanneer anderen andere keuzes maken in hoe ze willen leven. En dan loopt het kraken hier en daar uit de hand met buitenlandse feestkrakers en dan is dat de stok om de hond te slaan.quote:Qua leegstaande bedrijven denk ik dus weer anders, maar zie ik liever ook geen krakers in, maar andere bedrijven. Ik ben dus enorm voor dat verbod, maar wel voor een vervanging. In het centrum alleen bouwen met de belofte dat je het niet langer dan een jaar leeg laat staan.
Er IS geen bestaansgrond meer voor kraken. Je kunt alleen speculeren met panden in het topsegment. Als er al een huizenprobleem is, dan wordt dat kunstmatig door de lokale overheid in stand gehouden, dan heb je er niets aan om de huizen van particulieren te gaan zitten kraken, maar moet je iets tegen die overheid doen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gebeurt niet. De speculanten hebben daar geen belang bij en de brave kleingeestigen hebben daar ook geen belang bij want die willen bevestiging van dat zij goed zijn en mensen die het anders doen fout. Ze hebben 30 jaar de tijd gehad om de bestaandsgrond onder het kraken weg te slaan, maar foeteren op krakers kreeg altijd de voorkeur bij de tegenstanders.
Nee.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is geen kwestie van eens zijn, dat is wat huisvredebreuk is.
Gewone huizen worden bewoond. Het speelt dan ook niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:10 schreef paddy het volgende:
Onteigening ben ik dus ook niet voor. Gewone huizen moet je gewoon van af blijven.
Ja doei. De gemeente moet het weer regelen? Eigen verantwoordelijkheid zeg ik. Je zorgt zelf maar dat je het stuk stad dat je in eigendom hebt gebruikt. 1 jaar leegstand en je bent het kwijt, tenzij je kunt aantonen dat het overmacht is.quote:Bedrijfspanden moet je gewoon een koopcontract voor opstellen dat wanneer jij het pand langer dan een jaar leeg laat staan? De gemeente op zoek gaat naar huurders voor dat pand (jaarcontract)schappelijke huur voor onderhoud, verwarming etc.wat dan ook weer naar de Gemeente gaat (het geld). Geef je een bedrijf ook een kans en hou jij je pand zonder dat je er rijk aan kan worden. Voorkom je het uitwonen van een stel krakers.
quote:Iemand heeft zijn geld in dat pand gestopt, dus het moet zijn geld blijven. en dan boeit het weinig of je een hekel hebt aan mensen met geld en waarom ze het leeg laten staan.
Als er geen leegstand is, dan kan er ook niet gekraakt worden, dus als er gekraakt wordt, dan betekent dat dat er leegstand is. Een tekort aan woningen is een andere kwestie. En leegstand loont wel degelijk, het is fiscaal gunstig, het drijft de huurprijzen op en op de lange termijn wordt onroerend goed altijd meer waard. Als het niet financieel voordelig zou zijn, zou het niet bestaan.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Er IS geen bestaansgrond meer voor kraken. Je kunt alleen speculeren met panden in het topsegment. Als er al een huizenprobleem is, dan wordt dat kunstmatig door de lokale overheid in stand gehouden, dan heb je er niets aan om de huizen van particulieren te gaan zitten kraken, maar moet je iets tegen die overheid doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |