Klopt. Wat mij betreft zijn krakers die "gewoon maar even iets kraken", zonder info te zoeken over eigenaar en leegstand e.d. dan ook echt verkeerd bezig. Punt is, dat WAS allang strafbaar. Als je iets kraakt wat nog geen jaar leegstaat ben je namelijk gewoon in overtreding.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:19 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook krakers die geen goed onderzoek doen naar welk pand ze kraken en zomaar wat doen, dat zijn ook vaak degene die voor negatieve berichten zorgen.
Omwonenden van een leegstaand pand zijn vaak op de hand van de krakers wanneer die er gewoon fatsoenlijk met omgaan.
Oke daar heb je een punt. Ik heb bijna drie jaar anti kraak gewoond in leiden, in een straat waar in totaal zo'n 100 woningen wachtten op afbraak. De bewoners waren meest studenten en hier en daar een oringinele bewoner die nog wachtte op vervangende huisvesting. Ik heb in die drie jaar niemand gezien die gelieerd was aan het krakersbolwerk uit de Koppinghesteeg.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jaha, maar het feit dat er gekraakt mag worden stimuleert de eigenaren van die panden tot het zoeken van een alternatief, zoals antikraak. Waarmee antikrakers aan een woning worden geholpen. En die panden niet jarenlang staan te verstoffen terwijl de kamerhuur de pan uit rijst.
Helaas (zie voorgaande posts) is er vaak (let op: vaak, niet altijd) behoorlijk wat mis met antikraakbureau's.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Oke daar heb je een punt. Ik heb bijna drie jaar anti kraak gewoond in leiden, in een straat waar in totaal zo'n 100 woningen wachtten op afbraak. De bewoners waren meest studenten en hier en daar een oringinele bewoner die nog wachtte op vervangende huisvesting. Ik heb in die drie jaar niemand gezien die gelieerd was aan het krakersbolwerk uit de Koppinghesteeg.
Dus ik blijf bij mijn punt dat de die-hard krakers niet bereid zijn om te betalen voor betaalbare woonruimte. Anti kraak woonruimte beschikbaar stellen wil dus niet zeggen dat daar krakers op af komen.
Dat dus!! Exact!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:21 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Klopt. Wat mij betreft zijn krakers die "gewoon maar even iets kraken", zonder info te zoeken over eigenaar en leegstand e.d. dan ook echt verkeerd bezig. Punt is, dat WAS allang strafbaar. Als je iets kraakt wat nog geen jaar leegstaat ben je namelijk gewoon in overtreding.
Deze wet is puur symboolpolitiek: "kijk eens hoe hard wij bezig zijn met Nederland redden! stem op ons!"
Je lost het probleem (leegstand en speculatie) er niet mee op, je gaat de symptomen bestrijden (krakers).
die docu is érg!!!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:17 schreef joepie91 het volgende:
Goed, even een copy-paste van de RTL Ontbijtnieuws-pagina waar ik een behoorlijk verhaal heb geplaatst, het kan dus zijn dat het hier een beetje uit context lijkt.
[..]
[..]
Ik vind het ook prima, kijken wat er gebeurd als het niet meer geregeld is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:35 schreef Hukkie het volgende:
In dit geval lijkt symptoombestrijding prima.
Jep, we zien wel. Meest positieve lijkt me dat het aangepakt kan worden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik vind het ook prima, kijken wat er gebeurd als het niet meer geregeld is.
Je vergeet dat je met anti-kraak je basis huurrechten opgeeft en je privacy. Bij anti kraak mag er ten alle tijde iemand je pand betreden en kan je met 2 weken uitgezet worden. Dit is "strijdig" met de reguliere huurregels. Als antikraakbewoner heb je dus nog minder rechten dan een normaal mens al heeft. Dit is in strijd met de idealen van krakers, vandaar dat ze altijd zo tegen anti kraak zijnquote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Oke daar heb je een punt. Ik heb bijna drie jaar anti kraak gewoond in leiden, in een straat waar in totaal zo'n 100 woningen wachtten op afbraak. De bewoners waren meest studenten en hier en daar een oringinele bewoner die nog wachtte op vervangende huisvesting. Ik heb in die drie jaar niemand gezien die gelieerd was aan het krakersbolwerk uit de Koppinghesteeg.
Dus ik blijf bij mijn punt dat de die-hard krakers niet bereid zijn om te betalen voor betaalbare woonruimte. Anti kraak woonruimte beschikbaar stellen wil dus niet zeggen dat daar krakers op af komen.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:43 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jep, we zien wel. Meest positieve lijkt me dat het aangepakt kan worden.
Dat klopt, maar panden beschikbaar beschikbaar stellen voor antikraak betekent wel dat er antikrakers op afkomen. En dat betekent weer dat betreffende woningen niet leegstaan, en dus niet gekraakt kunnen worden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Die docu heb ik gemist, nu beetje laat om nog een uur te kijken en dan ook nog wat zinnigs te zeggen, lijkt me meer iets voor morgen.quote:
En zie daar de reden dat pandbazen niet happig zijn om te verhuren voor een periode van een jaar ofzo. De huurder in NL heeft zo belachelijk veel rechtenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:47 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je vergeet dat je met anti-kraak je basis huurrechten opgeeft en je privacy. Bij anti kraak mag er ten alle tijde iemand je pand betreden en kan je met 2 weken uitgezet worden. Dit is "strijdig" met de reguliere huurregels. Als antikraakbewoner heb je dus nog minder rechten dan een normaal mens al heeft. Dit is in strijd met de idealen van krakers, vandaar dat ze altijd zo tegen anti kraak zijn
Woningen die beschikbaar zijn voor anti-kraak staan niet leeg dus hoeven ze ook niet gekraakt te worden om leegstand te voorkomen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mag ik vlug eerst even een beschaafde woning voor de zaak explodeert?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik vind het ook prima, kijken wat er gebeurd als het niet meer geregeld is.
Het lijkt me overduidelijk dat woningtekort het probleem is en dat speculanten daar misbruik van maken. Ik zal dan ook geen respect opbrengen voor leugenaars die doen alsof krakers het probleem zijn die ergens misbruik van maken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:01 schreef Strani het volgende:
De één vindt dat kraken een terecht symptoon is van een probleem, de ander vindt dat ze misbruik maken van een probleem. Het lijkt me niet onverstandig dat we proberen dat van elkaar te respecteren want in die opinies gaat hier toch geen verandering komen en problemen oplossen doen we op Fok ook niet (danwel zelden).
Ja, dat kan kloppen. En zoals ik eerder zei moeten mensen dan misschien gaan protesteren of iets dergelijks. Ouderwets grote demonstraties in Den Haag en Amsterdam. Als je ziet dat een bepaalde taktiek (kraken) al zo veel jaar niet werkt om het probleem op te lossen, dan stop je ermee en probeer je iets anders. Tenzij het je om de gratis woonruimte te doen is, natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het lijkt me overduidelijk dat woningtekort het probleem is en dat speculanten daar misbruik van maken. Ik zal dan ook geen respect opbrengen voor leugenaars die doen alsof krakers het probleem zijn die ergens misbruik van maken.
Die mensen hebben inderdaad meer reden tot klagen dan een stel jongeren die niet meer bij hun ouders willen wonen en zo de hele woningmarkt bezetten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:17 schreef Salvad0R het volgende:
Dagelijks gaan 200K bijstandsmoeders gebukt voor 2 cent terwijl de huizenprijzen artificieel hoog gehouden worden.
Fakkels en hooivorken jongens.
Als ik moet kiezen tussen een speculant die een woning vanuit Ibiza "bezet" houd en een kraker die er zelf in woont, kies ik voor de kraker.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Die mensen hebben inderdaad meer reden tot klagen dan een stel jongeren die niet meer bij hun ouders willen wonen en zo de hele woningmarkt bezetten.
Wordup. Heb je ook nog meer interactie met de stad zelf.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen een speculant die een woning vanuit Ibiza "bezet" houd en een kraker die er zelf in woont, kies ik voor de kraker.
Realiteit is echter dat speculanten in het verleden goed hebben verdient juist door de krakers.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen een speculant die een woning vanuit Ibiza "bezet" houd en een kraker die er zelf in woont, kies ik voor de kraker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |