Verwacht ik ook niet. Niemand kan ook toveren. Teveel voor meegemaakt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:49 schreef Cassandra87 het volgende:
lieve EG ik kan niets met je frustraties. Ik zou willen dat ik ze weg kon nemen..
Maar ik kan er gewoon niets mee doen helaas..
Verwend qua eigen welvaart of dat je familie het financieel op orde had?quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:43 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik ben wat dat betreft wel gruwelijk verwend vrees ik
EchtGaaf, woont je eigenlijk zelfstandig of zit ik er helemaal naast? Alvast ter relativering: er zijn mensen met autisme die er zelfs niet in slagen om begeleid te wonen met permanent oproepbare beleiding.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het heeft absoluut wel invloed, de WAJONG wordt niet als hip beschouwd. Wat dat betreft sta je nu een stuk steviger voor. Het zou mooi zijn als het je toch lukt. Je bent jonger dan ik, dat scheelt ook.
Zelf vind ik dat een baan geen rol zou mogen spelen in de liefde. Maar helaas is de praktijk wel degelijk anders.
[..]
Als je die 3469 zou halen, dan is dat niet zo gek.... Daar kun je redelijk van leven. Het zijn getallen waar ik van ga duizelen.
[..]
Zeker. Je leven kan veel meer inhoud hebben. Al het goed gaat tenminste..
t laatste. Mijn ouders hebben mij opgevoed met de duurste dingen (en weinig liefde!) maar dat neem je dan al snel over, das wel jammer. En zelf mag ik absoluut niet klagen.. Ik vergeet af en toe zelf dat ik maar 22 benquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:54 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Verwend qua eigen welvaart of dat je familie het financieel op orde had?
Het heeft wel zijn voordelen. Als je familie het breder heeft (gehad), dan hebben ze waarschijnlijk ook een ander referentiekader. Ik kreeg soms te horen dat ik weliswaar in de bijstand zat, maar dat je ook dan gelukkig kan zijn en iedereen eigenlijk wel wat heeft. Sja, een instelling van geld en werk maakt gelukkiger is een betere drive om aan de slag te gaan.
Geloof ook dat EG dit ook wel relativeerd. t is meer die onrecht, keihard knokken en uiteindelijk met lege handen staan en zien dat iedereen om je heen zonder moeite met sprongen vooruitgaat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:55 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
EchtGaaf, woont je eigenlijk zelfstandig of zit ik er helemaal naast? Alvast ter relativering: er zijn mensen met autisme die er zelfs niet in slagen om begeleid te wonen met permanent oproepbare beleiding.
Hoe breed je kan leven hangt er ook van af hoe je sociale leven is. Voor mij is een groepsreis te veel prikkels, daar hoef ik dus al niet voor te sparen. Uit eten gaan doe ik niet vaak. Aan mannen worden in Nederland in het algemeen hogere eisen gesteld dan aan vrouwen.
Andere eisen, maar niet minder denk ik. Qua uiterlijk komen mannen er weer makkelijker af bijvoorbeeld, qua leeftijd ook, maar bijv ook kinderwens. Mannen met kinderen maken wel sneller promotie, maar verder is het geen heel belangrijke factor in werk of priveleven, terwijl vrouwen bijv benadeeld worden als ze kinderen hebben, maar door andere vrouwen veroordeeld worden als ze geen kinderen willen. Uiterlijk speelt bij sollicitatiegesprekken bij vrouwen een enorme rol bijvoorbeeld, maar ook in relaties en ook in contacten tussen vrouwen onderling. Status is dan minder belangrijk, maar aan de andere kant wordt de vrouw mss ook weleens beoordeeld op de status van de man (ik kan me daar wel een paar voorbeelden van herinneren...).quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:55 schreef sempron2400 het volgende:
Aan mannen worden in Nederland in het algemeen hogere eisen gesteld dan aan vrouwen.
watttttttt...22? Ik krijg als ik hou posts lees, het idee dat je echt ergens rond de 26 zitquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:58 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
t laatste. Mijn ouders hebben mij opgevoed met de duurste dingen (en weinig liefde!) maar dat neem je dan al snel over, das wel jammer. En zelf mag ik absoluut niet klagen.. Ik vergeet af en toe zelf dat ik maar 22 ben
Hier ben ik het helemaal mee eensquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:03 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Andere eisen, maar niet minder denk ik. Qua uiterlijk komen mannen er weer makkelijker af bijvoorbeeld, qua leeftijd ook, maar bijv ook kinderwens. Mannen met kinderen maken wel sneller promotie, maar verder is het geen heel belangrijke factor in werk of priveleven, terwijl vrouwen bijv benadeeld worden als ze kinderen hebben, maar door andere vrouwen veroordeeld worden als ze geen kinderen willen. Uiterlijk speelt bij sollicitatiegesprekken bij vrouwen een enorme rol bijvoorbeeld, maar ook in relaties en ook in contacten tussen vrouwen onderling. Status is dan minder belangrijk, maar aan de andere kant wordt de vrouw mss ook weleens beoordeeld op de status van de man (ik kan me daar wel een paar voorbeelden van herinneren...).
Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook wel moeilijk vond. De verschillen worden ook steeds groter als je zelf stilstaat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:59 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Geloof ook dat EG dit ook wel relativeerd. t is meer die onrecht, keihard knokken en uiteindelijk met lege handen staan en zien dat iedereen om je heen zonder moeite met sprongen vooruitgaat.
Iig net zoals de vrouw van sozawe zei: je lijkt veel ouder dan je bentquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:05 schreef Cassandra87 het volgende:
hehehe nee hoor echt nog maar 22.
Hance the 87
Komt omdat k al bij de gemeente werk vanaf mijn 15e. Collega's zijn doorgaans 30 jaar ouder.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:06 schreef francis998 het volgende:
[..]
Iig net zoals de vrouw van sozawe zei: je lijkt veel ouder dan je bentalleen bij jou dmv. je posts, krijg ik het beeld van een volwassene vrouw die wat ouder dan mij is
Knap dat je voor een fiep durft uit te komen. Linux is een leuk systeem, als je er mee uit de voeten kan. Je hebt dan veel zelf onder controle.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:24 schreef Autidude het volgende:
fiep fiep fiep fiep fiep![]()
Nu draai ik gewoon lekker Linux ipv windows 7 op mijn netbook.. lekker spelen
Tsja, ik heb toch niet echt de indruk dat je erg graag iets wilt doen. Als ik lees dat iemand niet wil werken met stemmingswisselingen denk ik terug aan de periode dat ik zelf studeerde en werkte terwijl ik dingen zag en hoorde die er niet waren en paranoide wanen had. Ik zat met paniekaanvallen en waanvoorstellingen gewoon op m'n werk. Nu is dat misschien wel heel overdreven en had ik gewoon hulp moeten zoeken, maar ik wilde per se gewoon doorgaan. En dat gevoel heb ik bij jou niet. Het lijkt voor mij alsof je ieder klein kutsmoesje opgraaft om maar geen vinger te hoeven verroeren, geen beslissingen te nemen en alle verantwoordelijkheid bij een ander te leggen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:06 schreef francis998 het volgende:
En aangezien ze info konden vragen aan de psych dacht ik op basis van dat feit, oké miss. hebben ze zoiets van laat haar maar ff tot ze wat beter in haar vel zit.
En momenteel tja, echt werken gaat lastig vooral met mijn schommelingen kwa humeur, die nu wel wat minder zijn. maar om nu een maandje te gaan werken om vervolgens in juli weer te stoppen, vindt ik ook een beetje onzin. Want begin augistus begin ik hou dan ook hier of waar dan ook ter wereld aan een studie, en ik weet dat ik nou niet moet gaan werken erbij, want werken en studie is voor mij teveel.
En drie kwart dus niet!quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
1 op 4 stemgerechtigden is voornemens om op de meest kille partij van Nederland te stemmen. De meeste willen Rutte als premier (over alle kiezers gemeten)![]()
Hoe een land in een zo'n rap tempo verderft.
Straks een berg zwervers op straat.![]()
![]()
Is dat niks voor je dan, met dieren werken?quote:
Non-profitorganisatie, vrijwilligerswerk?quote:Breek me de bek niet open. Maar geen bureau dat in staat is om het bikkelharde klimaat in het bedrijfsleven kan veranderen. Overal hetzelfde, elke bedrijf moet winst maken. En overheid gaat steeds meer de werkwijze van het bedrijfsleven. Geen haar anders meer.
Haha, dan zal ik me eens wat meer inzetten. Ik ben er enorm goed in namelijk. ;-)quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:46 schreef sempron2400 het volgende:
En nu het het toch over mbo/hbo/wo hebben: waarom hoor je mensen met universitair niveau zo weinig mopperen? Ze lijken het echt bijna overal redelijk mee eens te zijn, of ook voor minder leuke dingen (bv. kilometerheffing, inperking privacy) wel een reden te vinden. Mijn klacht: mensen met universiteit klagen te weinig![]()
Dit slaat echt nergens op. In Japan maken mensen langere weken, ze hebben veel minder vrije dagen, worden gedwongen de hele dag te lachen, en als ze een dag vrij hebben zitten ze de hele dag in de trein (MET EEN LUIER OM, omdat het zo'n lange rit is) om even hun familie te kunnen zien. Dat heeft echt niks te maken met Nederland en dat gaat hier ook niet gebeuren met een grote VVD.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach als ze liever mensen over de kling jagen en dood willen hebben dan moeten dit vooral gaan doen. De arbeidsverdwazing viert hoogtij, Japan achterna. Hoe komt het dat er zoveel mensen daar zich van kant maken? Voor mij is het zeker voorbij, ik zal het zeker niet meer meemaken. Wat er ook gebeurt.
Ook flauwekul. Ik ben werknemer, maar ook de baas van een aantal mensen. Waarom? Omdat ik bepaalde kennis heb, die zij niet hebben, daarom. En daar ben ik op geselecteerd, niet omdat ik een machtswellusteling ben hoor. Gewoon op opleidingen, bedrijfscursussen, inzet, aanwezigheid, geen ziekmeldingen, bereidheid over te werken, altijd bij vrijwillige informatieavonden, etc.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Een baas is per definitie een klootzak, want daar worden ze op geselecteerd. Ik begrijp werkelijk niet dat zo'n iets middeleeuws vandaag de dag gangbaar is . Het zijn allemaal machtswellustelingen. Ik kan daar niet mee omgaan.
Sowieso achterlijk dat een persoon boven een ander kan staan. Iedereen is gelijk tenslotte.
Ik heb 1800 bruto. Het zij zo. Ik zou blij zijn met 2500 of zo, daar kan ik echt prima van leven en alles doen wat ik wil. Dit is vrij krap, maar het kan ook wel. Krap voor wat ik wil dan he, en dan bedoel ik ook een opleiding bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:28 schreef sempron2400 het volgende:
Het sindsalaris ligt voor normale mensen (met een universitaire opleiding) al gauw op 4380 euro bruto (schaal 11, in het bedrijfsleven is dat nog hoger). Schaal 9 eindigt bij 3469 euro, als ik dat mag meemaken. Dat vind ik ook wel prima hoor
Toch mis ik bepaalde dingen waar mensen met een vaste relatie wel van kunnen genieten.
Vergeet niet: wij werken, daar gaat eerst belasting af. Vervolgens betalen we volledige huur, volledige ziektekosten en gemeentelijke heffingen. Terwijl mensen met een uitkering dus huurtoeslag, zorgtoeslag (kinderen gratis in de verzekering van de ouders), kwijtschelding gemeentelijke heffingen en korting op allerlei culturele en educatieve dingen krijgen (gratis sport, korting bij muziekschool, etc.). Mijn ex hield van zijn bijstand (alleen dan) niet zo veel minder over om uit te geven dan ik, maar ik was er 40 uur voor van huis.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:33 schreef Cassandra87 het volgende:
(Moet er wel bij zeggen dat een gewone uitkering andere koek is, a) Omdat de wajong geheel onvrijwillig is en b) omdat ik alleen al meer verdien dan de gehuwdenbijstandsnorm en t mij moeilijk lijkt om 2 mensen van dat salaris te onderhouden, laat staan een gezin, of is dat kort door de bocht?)
Hoezo is dat knap? Maar Linux is mooi idd, lekker leren ook.. ik vind het veel leuker en je kan er zooooo veel meequote:Op donderdag 20 mei 2010 23:31 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Knap dat je voor een fiep durft uit te komen. Linux is een leuk systeem, als je er mee uit de voeten kan. Je hebt dan veel zelf onder controle.
Ik doe zo mijn pyjama aan. Eigenlijk is het een heel lang shirt. Daar kan ik echt in genieten, voel me altijd prettig als ik dat aan heb
Is een klein fiepje van mij, als ik vrij heb loop ik 's ochtends altijd een paar uur in mijn lange shirt.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:49 schreef Autidude het volgende:
[..]
Hoezo is dat knap? Maar Linux is mooi idd, lekker leren ook.. ik vind het veel leuker en je kan er zooooo veel mee.. Ik ben bijna "klaar"
![]()
Ik probeer nu in de nieuwste Ubuntu een .iso te mounten omdat mijn netbook geen cd/dvd lezer heeft.
Dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit..
sudo mkdir /media/iso
sudo modprobe loop
sudo mount file.iso /media/iso/ -t iso9660 -o loop
Ik vind dat veel leuker werken in een Terminal, Shell of Prompt etc.. ipv windows en klik programma's .
En en combi van die twee is super leuk.. allemaal goed voor het hoofdje. Maar ik ben erg moe nu en heb besloten om maar even te stoppen. Moet morgenmiddag ook naar sociaal maatschappelijk werk voor de eerste keer.
Zolang je internetverbinding hebt kan je heel erg veel zelf leren.![]()
Ik heb grote plannen, en Linux en Auti klikken erg goedEn dat is mooi.
Ik ook hoor, Windows 7 stond pre-installed op mijn netbookje en ik heb geen cd niets.. Wel een licensiecode natuurlijk, dus zal altijd wel kunnen downloaden als het mis gaat.. neem ik aan.. Maar ik neem geen risico;s,quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:30 schreef robuust89 het volgende:
[..]
robuust en Linux hebben ook een goede relatie![]()
Gotta love the terminal.
(ik draai wel dual boot, is dat ook goed?![]()
)
Een uitgebreid sociaal leven is niet nodig om te genieten van een riant salaris. Ik zou dan sowieso zo vrij mogelijk gaan wonen, daar kan je een groot dele van je salaris aan kwijt raken. Dat scheelt een berg prikkels. Ik hou ook erg van mooie wagens, dat is ook een besteding waar je veel geld aan kwijt kan raken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:55 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Hoe breed je kan leven hangt er ook van af hoe je sociale leven is. Voor mij is een groepsreis te veel prikkels, daar hoef ik dus al niet voor te sparen. Uit eten gaan doe ik niet vaak. Aan mannen worden in Nederland in het algemeen hogere eisen gesteld dan aan vrouwen.
Hoe kleine dingen het leven prettig kunnen makenquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:31 schreef sempron2400 het volgende:
Ik doe zo mijn pyjama aan. Eigenlijk is het een heel lang shirt. Daar kan ik echt in genieten, voel me altijd prettig als ik dat aan heb
Is een klein fiepje van mij, als ik vrij heb loop ik 's ochtends altijd een paar uur in mijn lange shirt.
Exact.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:59 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Geloof ook dat EG dit ook wel relativeerd. t is meer die onrecht, keihard knokken en uiteindelijk met lege handen staan en zien dat iedereen om je heen zonder moeite met sprongen vooruitgaat.
Het CDA is zo ongeveer net zo rechts, de PVV gaat ook flink scoren. D66 is ook erg rechts geworden. 2 op de drie zijn voor deze verharding. Het is tekenend voor de maatschappij.quote:
Nee, want je hebt altijd leidinggevende en collega's die de boel toch weer bederven.quote:Is dat niks voor je dan, met dieren werken?
Ooit 1 keer gedaan, de sfeer was daar helemaal om op te schieten.quote:Non-profitorganisatie,
vrijwilligerswerk?
Je staat uiteindelijk versteld dat juist zo weinig mogelijk is. De maatschappij is totaal niet sophisticated maar zo primitief als het kan zijn. Als je daarover nadenkt.quote:En anders als je echt denkt dat werk gewoon geen optie is en nooit meer zal zijn, ga dat dan accepteren. Ziek is ziek, als je niet kan werken, dan ga je andere dingen zoeken die je wél kan. Want dit soort frustratie is echt ongezond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |