Helaas wordt het naarmate je ouder wordt steeds lastiger om vrienden te maken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:07 schreef francis998 het volgende:
[..]
hier ben ik het mee eens. Vriendschap is er zowel voor simpele en ontspannen dingen als voor wat belangerijkere zaken.
@cassandra.
Heerlijk dat 't gesprek zo goed ging.
En het lijkt me dat je een super fijne baas hebt!
En daar leer je mee levenquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:10 schreef francis998 het volgende:
[..]
ach iedereenn komt die soort bazen/collega's ooit tegen
Beter laat dan nooitquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:18 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Late reactie: ik ga met mijn vriend mij, hij niet met mij. Ik weet nog steeds niet zeker wat ik wil. En op de momenten dat ik denk: misschien is het maar beter dat.... Dan weet ik niet waar ik moet beginnen, wat de eerste stap is die ik moet zetten.
Jaquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:33 schreef Cassandra87 het volgende:
zullen wij vriendjes worden tijn?
Ik drink alleen geen bier
Verkeerd begrepenquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:33 schreef GimmeGore het volgende:
nee, je snapt hem verkeerd. Mijn vriend gaat vaker naar een psych. Hij wil graag dat ik een keer meega, zodat ik misschien zijn situatie beter begrijp (die situatie ga ik btw niet op internet dumpen) en dat ik beter weet hoe ik met zijn situatie om kan gaan.
Voor mezelf weet ik nog steeds niet of ik nou wel of niet het diagnosepad op wil. Soms denk ik: eigenlijk wel, dan weet ik tenminste eindelijk eens wat zeker. Aan de andere kant ben ik bang voor een soort stempel. Dat hoef ik niet. Ik ben dan toch liever raar omdat ik Marion ben, en Marion is een raar wijf, dan dat ik raar ben omdat er "iets mis" met me is (let op die aanhalingstekens)
Dan zal je toch een keuze moeten. Helaas wordt er steeds meer waarden aan samenwerken gehecht. Overigens hoeft het niet te betekenen dat er iets mis met je is als je niet kan samenwerken. Het kan ook er aan liggen dat je gewoon niet met die mensen kan samenwerken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:41 schreef GimmeGore het volgende:
Ja dat is nou juist het probleem, aan de ene kant vind ik het wel best zo.
Maar aan de andere kant heb ik bijvoorbeeld problemen op school omdat ik niet in groepjes kan werken.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja![]()
Iets anders mag ook hoor. En zo veel bier drink ik nu ook weer niet.![]()
[..]
hmm..dit lijkt me een lastige situatie. Wel of niet "hetgeen " dat mis is willlen weten. Ik zit nu deels zelf in het wel of niet proces maar bij mij is het hele proces gestart.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:41 schreef GimmeGore het volgende:
Ja dat is nou juist het probleem, aan de ene kant vind ik het wel best zo.
Maar aan de andere kant heb ik bijvoorbeeld problemen op school omdat ik niet in groepjes kan werken.
Af en toe gezellig kletsen ergens.quote:
Okee, ik ben het wel met je eens dat het met een handicap als autisme heel lastig is. Met een lichamelijke beperking kom je over het algemeen sneller aan de bak, daar is ook veel meer begrip voor. Wat die prachtcarrières betreft, de inkomensverschillen zijn inderdaad groot: het startsalaris is ongeveer 2513 euro bruto (iets van 1696 euro netto), de Wajong-uitkering 1071 euro bruto (912 euro netto). Daar komt nog wel huurtoeslag en volledige zorgtoeslag bij. Vandaag heb ik nog een mooi verhaal gelezen over een ander re-integratiebureau (niet die waar ik heb gezeten) waar het allemaal wel goed werkt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Big trauma. Ik heb intussen de leeftijd dat de top allang gepasseerd is. Op mijn leeftijd is het mooiste er al lang vanaf. De trein is voorbij gedenderd. Nu hoeft het dus niet meer.
Eerst laten ze je volledig stikken, waarom zouden ze energie in je steken als het sterft van de afgestudeerden? Ik kreeg letterlijk te horen dat ik dan gewoon pech heb gehad. Ik noem dat mensen bij het grof vuil plaatsen. Wat mij betreft hoeven ze mij er ook niet meer uit te halen.
Normaal gesproken had ik carrière technisch op de top moeten zitten. Leeftijdsgenoten hebben prachtbanen/ prachtcarrieres en zagen hun grote inspanningen wel beloond.
Ik blijf zeggen dat het systeem zwaar verwerpelijk is. Onmenselijk. Ronduit huichelachtig zijn de nepoplossingen met reintegratieburo's die werkgevers om een aalmoes smeken. Bedrijven een schuldgevoel gaan aanpraten om een excuustruus aan te nemen. Het kan nooit werken. En het zal nooit werken.
De statistieken rond dergelijk bureaus zijn ronduit schokkend. De oplossingen zijn dan ook ronduit huichelachtig. In dit bestel is slechts plek voor de meest sterken. Als je een kunstje kan flikken dan ben je de man/vrouw. Gemiddeld is niet genoeg. Handicap=praktisch kansloos. Uitsluiting maakt mensen depressief.
Het is wel minder, en zo typisch Nederlands. In Frankrijk, het paradijs, hebben ambtenaren een aanstelling voor het leven en kunnen ze ook niet dalen in salaris. Een 35-urige werkweek met 25 wettelijke vakantiedagen en zeker 3 extra feestdagen zijn voor ambtenaren en werknemers standaard. Ik hoop dat ze daar wel minder verdienen, anders is het hier redelijk mis...quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben er wel bang voor, als ze in ambtenaren gaan snoeien
Dat is waar. Als ik de balans opmaak, dan zie ik dat ASS zo ongeveer alles onmogelijk heeft gemaakt. Werk niet mogelijk. Relatie niet mogelijk. Gezin niet mogelijk. Waar leef je dan eigenlijk voor, vraag ik me wel eens af?quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:05 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Okee, ik ben het wel met je eens dat het met een handicap als autisme heel lastig is.
Met een lichamelijke beperking kom je over het algemeen sneller aan de bak, daar is ook veel meer begrip voor.
Dat zijn dan nog startsalarissen. Maar wat te denken van oud studiegenoten?50k, 100k, 100k+. De gedachte allen al...Mijn broers verdienen een godsvermogen en rijden vette Duitse dure auto's. Maken een hele carrière. Gezin, kindjes, alles erop en eraan. Nou ja, ik kan wel even doorgaan.quote:Wat die prachtcarrières betreft, de inkomensverschillen zijn inderdaad groot: het startsalaris is ongeveer 2513 euro bruto (iets van 1696 euro netto), de Wajong-uitkering 1071 euro bruto (912 euro netto). Daar komt nog wel huurtoeslag en volledige zorgtoeslag bij. Vandaag heb ik nog een mooi verhaal gelezen over een ander re-integratiebureau (niet die waar ik heb gezeten) waar het allemaal wel goed werkt.
We moeten het woord dan ook alleen gebruiken als het van toepassing is. Anders neemt niemand het serieus meer.quote:Het woordt ‘autistisch’ wordt ook vaak te pas en te onpas gebruikt. Vaak als het er op aankomt als er ieand erg in zichzelf gekeerd is in een omgeving waar je dat niet verwacht.
Tja, ik wil je niet bang maken. De ervaring is natuurlijk altijd meegenomen.quote:En ja, er gaan inderdaad ambtenaren uit, maar da's deels natuurlijke uitstroom wegens pensionering. Wat anderen ervan denken zal me schijt zijn, ik doe gewoon mijn werk en zie wel wat er gebeurt na 2 jaar
Ik geef je 100 procent gelijk. Die relatie wringt ook wel een beetje bij mij. Toen ik nog in de Wajong zat, dacht ik daar niet eens aan. Als man kun je het dan wel schudden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar. Als ik de balans opmaak, dan zie ik dat ASS zo ongeveer alles onmogelijk heeft gemaakt. Werk niet mogelijk. Relatie niet mogelijk. Gezin niet mogelijk. Waar leef je dan eigenlijk voor, vraag ik me wel eens af?
[..]
Dat zijn dan nog startsalarissen. Maar wat te denken van oud studiegenoten?50k, 100k, 100k+. De gedachte allen al...Mijn broers verdienen een godsvermogen en rijden vette Duitse dure auto's. Maken een hele carrière. Gezin, kindjes, alles erop en eraan. Nou ja, ik kan wel even doorgaan.
Misschien dat ik overdrijf, maar ASS maakt je leven gewoon kapot, melaats.
[..]
We moeten het woord dan ook alleen gebruiken als het van toepassing is. Anders neemt niemand het serieus meer.
[..]
Tja, ik wil je niet bang maken. De ervaring is natuurlijk altijd meegenomen.
Het heeft absoluut wel invloed, de WAJONG wordt niet als hip beschouwd. Wat dat betreft sta je nu een stuk steviger voor. Het zou mooi zijn als het je toch lukt. Je bent jonger dan ik, dat scheelt ook.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:28 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik geef je 100 procent gelijk. Die relatie wringt ook wel een beetje bij mij. Toen ik nog in de Wajong zat, dacht ik daar niet eens aan. Als man kun je het dan wel schudden.
Als je die 3469 zou halen, dan is dat niet zo gek.... Daar kun je redelijk van leven. Het zijn getallen waar ik van ga duizelen.quote:Het sindsalaris ligt voor normale mensen (met een universitaire opleiding) al gauw op 4380 euro bruto (schaal 11, in het bedrijfsleven is dat nog hoger). Schaal 9 eindigt bij 3469 euro, als ik dat mag meemaken. Dat vind ik ook wel prima hoor
Zeker. Je leven kan veel meer inhoud hebben. Al het goed gaat tenminste..quote:Toch mis ik bepaalde dingen waar mensen met een vaste relatie wel van kunnen genieten.
Het ligt aan je referentiekader. Volgens mijn famillie is het wel mogelijk (inclusief de kinderbijslag), maar zij hebben het vroeger nooit breed gehad. In de praktijk is het vrijwel onmogelijk. Wil je een beetje meekomen, dan heb je toch schaal 6 à 7 nodig, maar meningen verschillen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:33 schreef Cassandra87 het volgende:
ik snap nou echt niet waarom de wajong een no-go is voor een relatie hoor..
Als iemand zonder inkomen op mama's zak teert, ok dan zeg ik, nee, dat zou ik ook niet trekken.
Maar met de wajong heb ik niet eens zoveel problemen.
(Moet er wel bij zeggen dat een gewone uitkering andere koek is, a) Omdat de wajong geheel onvrijwillig is en b) omdat ik alleen al meer verdien dan de gehuwdenbijstandsnorm en t mij moeilijk lijkt om 2 mensen van dat salaris te onderhouden, laat staan een gezin, of is dat kort door de bocht?)
Je wil niet weten hoeveel smet een AOG uitkering teweeg brengt. Ze beschouwen je als melaats.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:33 schreef Cassandra87 het volgende:
ik snap nou echt niet waarom de wajong een no-go is voor een relatie hoor..
Vind ik onzin. Je zit toch niet vrijwillig thuis? Een structurele niet-willer, nee sorry, daar ben zelfs ik met mijn ruime begrippen allergisch voor. Is geheel wat anders dan iemand die niet kan.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel smet een AOG uitkering teweeg brengt. Ze beschouwen je als melaats.
Ik ben wat dat betreft wel gruwelijk verwend vrees ikquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:39 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het ligt aan je referentiekader. Volgens mijn famillie is het wel mogelijk (inclusief de kinderbijslag), maar zij hebben het vroeger nooit breed gehad. In de praktijk is het vrijwel onmogelijk. Wil je een beetje meekomen, dan heb je toch schaal 6 à 7 nodig, maar meningen verschillen.
Je hebt 100% gelijk. Maar denk je dat Yolanthe ook op Wesley (of eerder Jan Smit) was gevallen als hij in de Wajong zat?quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:42 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Vind ik onzin. Je zit toch niet vrijwillig thuis? Een structurele niet-willer, nee sorry, daar ben zelfs ik met mijn ruime begrippen allergisch voor. Is geheel wat anders dan iemand die niet kan.
Met zo'n salaris maakt die paar 100 meer of minder ook niet uitquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk. Maar denk je dat Yolanthe ook op Wesley (of eerder Jan Smit) was gevallen als hij in de Wajong zat?
Ik ga er op z'n zachts gezegd van over mijn nek.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:46 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Met zo'n salaris maakt die paar 100 meer of minder ook niet uit
Maar je noemt er daar ook wel eentje zeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |