abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81697832
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:49 schreef Cassandra87 het volgende:
lieve EG ik kan niets met je frustraties. Ik zou willen dat ik ze weg kon nemen..
Maar ik kan er gewoon niets mee doen helaas..
Verwacht ik ook niet. Niemand kan ook toveren. Teveel voor meegemaakt.
pi_81698109
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:43 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik ben wat dat betreft wel gruwelijk verwend vrees ik
Verwend qua eigen welvaart of dat je familie het financieel op orde had?

Het heeft wel zijn voordelen. Als je familie het breder heeft (gehad), dan hebben ze waarschijnlijk ook een ander referentiekader. Ik kreeg soms te horen dat ik weliswaar in de bijstand zat, maar dat je ook dan gelukkig kan zijn en iedereen eigenlijk wel wat heeft. Sja, een instelling van geld en werk maakt gelukkiger is een betere drive om aan de slag te gaan.
pi_81698198
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het heeft absoluut wel invloed, de WAJONG wordt niet als hip beschouwd. Wat dat betreft sta je nu een stuk steviger voor. Het zou mooi zijn als het je toch lukt. Je bent jonger dan ik, dat scheelt ook.

Zelf vind ik dat een baan geen rol zou mogen spelen in de liefde. Maar helaas is de praktijk wel degelijk anders.
[..]

Als je die 3469 zou halen, dan is dat niet zo gek.... Daar kun je redelijk van leven. Het zijn getallen waar ik van ga duizelen.
[..]

Zeker. Je leven kan veel meer inhoud hebben. Al het goed gaat tenminste..
EchtGaaf, woont je eigenlijk zelfstandig of zit ik er helemaal naast? Alvast ter relativering: er zijn mensen met autisme die er zelfs niet in slagen om begeleid te wonen met permanent oproepbare beleiding.

Hoe breed je kan leven hangt er ook van af hoe je sociale leven is. Voor mij is een groepsreis te veel prikkels, daar hoef ik dus al niet voor te sparen. Uit eten gaan doe ik niet vaak. Aan mannen worden in Nederland in het algemeen hogere eisen gesteld dan aan vrouwen.
pi_81698342
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:54 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Verwend qua eigen welvaart of dat je familie het financieel op orde had?

Het heeft wel zijn voordelen. Als je familie het breder heeft (gehad), dan hebben ze waarschijnlijk ook een ander referentiekader. Ik kreeg soms te horen dat ik weliswaar in de bijstand zat, maar dat je ook dan gelukkig kan zijn en iedereen eigenlijk wel wat heeft. Sja, een instelling van geld en werk maakt gelukkiger is een betere drive om aan de slag te gaan.
t laatste. Mijn ouders hebben mij opgevoed met de duurste dingen (en weinig liefde!) maar dat neem je dan al snel over, das wel jammer. En zelf mag ik absoluut niet klagen.. Ik vergeet af en toe zelf dat ik maar 22 ben
pi_81698458
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:55 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

EchtGaaf, woont je eigenlijk zelfstandig of zit ik er helemaal naast? Alvast ter relativering: er zijn mensen met autisme die er zelfs niet in slagen om begeleid te wonen met permanent oproepbare beleiding.

Hoe breed je kan leven hangt er ook van af hoe je sociale leven is. Voor mij is een groepsreis te veel prikkels, daar hoef ik dus al niet voor te sparen. Uit eten gaan doe ik niet vaak. Aan mannen worden in Nederland in het algemeen hogere eisen gesteld dan aan vrouwen.
Geloof ook dat EG dit ook wel relativeerd. t is meer die onrecht, keihard knokken en uiteindelijk met lege handen staan en zien dat iedereen om je heen zonder moeite met sprongen vooruitgaat.
pi_81698622
Hum, over bijstand geld en bijstand
Ik geloof in het feit geld maakt niet gelukkig maar kan het leven iets makkelijker maken.

Zelf heb ik tot mijn 12e met een ouder geleefd die werkte en goed verdiende, maar daarna de wao en bijstand inkwam omdat er geen baan te vinden was.
Dus ging het inkomensniveau achteruit.

En tja, het maakte sommige dingen lastiger, maar ik was toch gelukkig.

En tuurlijk het is leuk als je wat meer geld hebt, en meer willen is een gezonde ambitie, zolang je niet alles om geld laat draaien.

Maar ik denk dat veel mensen die een uitkering hebben het niet uit plezier doen, tuurlijk er zijn altijd wel wat die dat wel daarom doen. Maar de meesten uit noodzaak!
pi_81698705
quote:
Aan mannen worden in Nederland in het algemeen hogere eisen gesteld dan aan vrouwen.
Andere eisen, maar niet minder denk ik. Qua uiterlijk komen mannen er weer makkelijker af bijvoorbeeld, qua leeftijd ook, maar bijv ook kinderwens. Mannen met kinderen maken wel sneller promotie, maar verder is het geen heel belangrijke factor in werk of priveleven, terwijl vrouwen bijv benadeeld worden als ze kinderen hebben, maar door andere vrouwen veroordeeld worden als ze geen kinderen willen. Uiterlijk speelt bij sollicitatiegesprekken bij vrouwen een enorme rol bijvoorbeeld, maar ook in relaties en ook in contacten tussen vrouwen onderling. Status is dan minder belangrijk, maar aan de andere kant wordt de vrouw mss ook weleens beoordeeld op de status van de man (ik kan me daar wel een paar voorbeelden van herinneren...).
pi_81698740
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:58 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

t laatste. Mijn ouders hebben mij opgevoed met de duurste dingen (en weinig liefde!) maar dat neem je dan al snel over, das wel jammer. En zelf mag ik absoluut niet klagen.. Ik vergeet af en toe zelf dat ik maar 22 ben
watttttttt...22? Ik krijg als ik hou posts lees, het idee dat je echt ergens rond de 26 zit
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:03 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Andere eisen, maar niet minder denk ik. Qua uiterlijk komen mannen er weer makkelijker af bijvoorbeeld, qua leeftijd ook, maar bijv ook kinderwens. Mannen met kinderen maken wel sneller promotie, maar verder is het geen heel belangrijke factor in werk of priveleven, terwijl vrouwen bijv benadeeld worden als ze kinderen hebben, maar door andere vrouwen veroordeeld worden als ze geen kinderen willen. Uiterlijk speelt bij sollicitatiegesprekken bij vrouwen een enorme rol bijvoorbeeld, maar ook in relaties en ook in contacten tussen vrouwen onderling. Status is dan minder belangrijk, maar aan de andere kant wordt de vrouw mss ook weleens beoordeeld op de status van de man (ik kan me daar wel een paar voorbeelden van herinneren...).
Hier ben ik het helemaal mee eens
pi_81698798
hehehe nee hoor echt nog maar 22.
Hance the 87
pi_81698849
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:59 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Geloof ook dat EG dit ook wel relativeerd. t is meer die onrecht, keihard knokken en uiteindelijk met lege handen staan en zien dat iedereen om je heen zonder moeite met sprongen vooruitgaat.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook wel moeilijk vond. De verschillen worden ook steeds groter als je zelf stilstaat.

In mijn keuringsrapport staat zelfs dat ik groepstherapie in overweging wilde nemen, maar dat ik eerst een baan wilde hebben. Destijds werd mij namelijk therapie in een groep mensen met autisme aangeboden, maar ik wist al dat alleen werk mij gelukkig kon maken en dat de rest dan vanzelf zou komen.
pi_81698877
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:05 schreef Cassandra87 het volgende:
hehehe nee hoor echt nog maar 22.
Hance the 87
Iig net zoals de vrouw van sozawe zei: je lijkt veel ouder dan je bent alleen bij jou dmv. je posts, krijg ik het beeld van een volwassene vrouw die wat ouder dan mij is
En nu blijk ik ouder te zijn
pi_81698979
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:06 schreef francis998 het volgende:

[..]

Iig net zoals de vrouw van sozawe zei: je lijkt veel ouder dan je bent alleen bij jou dmv. je posts, krijg ik het beeld van een volwassene vrouw die wat ouder dan mij is
Komt omdat k al bij de gemeente werk vanaf mijn 15e. Collega's zijn doorgaans 30 jaar ouder.
Grappige is dat ik telefonisch en per mail heel veel contacten heb en als ik collega;s in t echt zie zijn ze verbaasd. 'Ja ik zoek die en die.' Ja dat ben ik. 'Eh.. Dat kan niet.. Ik had jou ouder verwacht.. en met meer kinderen..' Is echt een keer gebeurd
pi_81699877
fiep fiep fiep fiep fiep

Nu draai ik gewoon lekker Linux ipv windows 7 op mijn netbook.. lekker spelen
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_81700174
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:24 schreef Autidude het volgende:
fiep fiep fiep fiep fiep

Nu draai ik gewoon lekker Linux ipv windows 7 op mijn netbook.. lekker spelen
Knap dat je voor een fiep durft uit te komen. Linux is een leuk systeem, als je er mee uit de voeten kan. Je hebt dan veel zelf onder controle.

Ik doe zo mijn pyjama aan. Eigenlijk is het een heel lang shirt. Daar kan ik echt in genieten, voel me altijd prettig als ik dat aan heb
Is een klein fiepje van mij, als ik vrij heb loop ik 's ochtends altijd een paar uur in mijn lange shirt.
pi_81700185
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:06 schreef francis998 het volgende:

En aangezien ze info konden vragen aan de psych dacht ik op basis van dat feit, oké miss. hebben ze zoiets van laat haar maar ff tot ze wat beter in haar vel zit.
En momenteel tja, echt werken gaat lastig vooral met mijn schommelingen kwa humeur, die nu wel wat minder zijn. maar om nu een maandje te gaan werken om vervolgens in juli weer te stoppen, vindt ik ook een beetje onzin. Want begin augistus begin ik hou dan ook hier of waar dan ook ter wereld aan een studie, en ik weet dat ik nou niet moet gaan werken erbij, want werken en studie is voor mij teveel.
Tsja, ik heb toch niet echt de indruk dat je erg graag iets wilt doen. Als ik lees dat iemand niet wil werken met stemmingswisselingen denk ik terug aan de periode dat ik zelf studeerde en werkte terwijl ik dingen zag en hoorde die er niet waren en paranoide wanen had. Ik zat met paniekaanvallen en waanvoorstellingen gewoon op m'n werk. Nu is dat misschien wel heel overdreven en had ik gewoon hulp moeten zoeken, maar ik wilde per se gewoon doorgaan. En dat gevoel heb ik bij jou niet. Het lijkt voor mij alsof je ieder klein kutsmoesje opgraaft om maar geen vinger te hoeven verroeren, geen beslissingen te nemen en alle verantwoordelijkheid bij een ander te leggen.

En augustus duurt nog 2,5 maanden hoor, niet een maandje. Daarnaast beginnen de meeste opleidingen 1 september, dus dan kun je zelfs 3 1/2 maand werken, kun je mooi sparen voor je opleiding.
pi_81700326
Eens met Satsuma. En moet bekennen dat ik benieuwd ben welk bericht we lezen in september

Toen ik zonder werk zat nam ik ook klussen aan voor een dag of een week. Had ik toch wat te doen. En ik teerde op niemands zak.
pi_81700450
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
1 op 4 stemgerechtigden is voornemens om op de meest kille partij van Nederland te stemmen. De meeste willen Rutte als premier (over alle kiezers gemeten)

Hoe een land in een zo'n rap tempo verderft.

Straks een berg zwervers op straat.
En drie kwart dus niet!
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is ook mooi en bijzonder nuttig.
Is dat niks voor je dan, met dieren werken?
quote:
Breek me de bek niet open. Maar geen bureau dat in staat is om het bikkelharde klimaat in het bedrijfsleven kan veranderen. Overal hetzelfde, elke bedrijf moet winst maken. En overheid gaat steeds meer de werkwijze van het bedrijfsleven. Geen haar anders meer.
Non-profitorganisatie, vrijwilligerswerk?
Thuiswerk? Schrijven? Voor mijn part het klooster in.

En anders als je echt denkt dat werk gewoon geen optie is en nooit meer zal zijn, ga dat dan accepteren. Ziek is ziek, als je niet kan werken, dan ga je andere dingen zoeken die je wél kan. Want dit soort frustratie is echt ongezond.
pi_81701376
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:46 schreef sempron2400 het volgende:
En nu het het toch over mbo/hbo/wo hebben: waarom hoor je mensen met universitair niveau zo weinig mopperen? Ze lijken het echt bijna overal redelijk mee eens te zijn, of ook voor minder leuke dingen (bv. kilometerheffing, inperking privacy) wel een reden te vinden. Mijn klacht: mensen met universiteit klagen te weinig
Haha, dan zal ik me eens wat meer inzetten. Ik ben er enorm goed in namelijk. ;-)
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach als ze liever mensen over de kling jagen en dood willen hebben dan moeten dit vooral gaan doen. De arbeidsverdwazing viert hoogtij, Japan achterna. Hoe komt het dat er zoveel mensen daar zich van kant maken? Voor mij is het zeker voorbij, ik zal het zeker niet meer meemaken. Wat er ook gebeurt.
Dit slaat echt nergens op. In Japan maken mensen langere weken, ze hebben veel minder vrije dagen, worden gedwongen de hele dag te lachen, en als ze een dag vrij hebben zitten ze de hele dag in de trein (MET EEN LUIER OM, omdat het zo'n lange rit is) om even hun familie te kunnen zien. Dat heeft echt niks te maken met Nederland en dat gaat hier ook niet gebeuren met een grote VVD.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Een baas is per definitie een klootzak, want daar worden ze op geselecteerd. Ik begrijp werkelijk niet dat zo'n iets middeleeuws vandaag de dag gangbaar is . Het zijn allemaal machtswellustelingen. Ik kan daar niet mee omgaan.

Sowieso achterlijk dat een persoon boven een ander kan staan. Iedereen is gelijk tenslotte.
Ook flauwekul. Ik ben werknemer, maar ook de baas van een aantal mensen. Waarom? Omdat ik bepaalde kennis heb, die zij niet hebben, daarom. En daar ben ik op geselecteerd, niet omdat ik een machtswellusteling ben hoor. Gewoon op opleidingen, bedrijfscursussen, inzet, aanwezigheid, geen ziekmeldingen, bereidheid over te werken, altijd bij vrijwillige informatieavonden, etc.

Je scheldt mij dus ook uit, op het moment dat je dit soort dingen zegt over bazen.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:28 schreef sempron2400 het volgende:

Het sindsalaris ligt voor normale mensen (met een universitaire opleiding) al gauw op 4380 euro bruto (schaal 11, in het bedrijfsleven is dat nog hoger). Schaal 9 eindigt bij 3469 euro, als ik dat mag meemaken. Dat vind ik ook wel prima hoor

Toch mis ik bepaalde dingen waar mensen met een vaste relatie wel van kunnen genieten.
Ik heb 1800 bruto. Het zij zo. Ik zou blij zijn met 2500 of zo, daar kan ik echt prima van leven en alles doen wat ik wil. Dit is vrij krap, maar het kan ook wel. Krap voor wat ik wil dan he, en dan bedoel ik ook een opleiding bijvoorbeeld.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:33 schreef Cassandra87 het volgende:

(Moet er wel bij zeggen dat een gewone uitkering andere koek is, a) Omdat de wajong geheel onvrijwillig is en b) omdat ik alleen al meer verdien dan de gehuwdenbijstandsnorm en t mij moeilijk lijkt om 2 mensen van dat salaris te onderhouden, laat staan een gezin, of is dat kort door de bocht?)
Vergeet niet: wij werken, daar gaat eerst belasting af. Vervolgens betalen we volledige huur, volledige ziektekosten en gemeentelijke heffingen. Terwijl mensen met een uitkering dus huurtoeslag, zorgtoeslag (kinderen gratis in de verzekering van de ouders), kwijtschelding gemeentelijke heffingen en korting op allerlei culturele en educatieve dingen krijgen (gratis sport, korting bij muziekschool, etc.). Mijn ex hield van zijn bijstand (alleen dan) niet zo veel minder over om uit te geven dan ik, maar ik was er 40 uur voor van huis.

Tijdje geleden stond er een vrouw in VK Magazine met twee kids geloof ik, die had netto meer dan ik te besteden hoor met haar uitkering. En met een uitkering slijten je kleren niet zo hard als op je werk (ik verslijt minimaal twee paar schoenen per jaar daar), je hebt alle tijd om rustig de aanbiedingen af te gaan, alle tijd om te koken dus kun je gewoon alle onbewerkte producten kopen of groente die goedkoop is maar veel werk is om klaar te maken, etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door Satsuma op 21-05-2010 00:05:36 ]
pi_81703983
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:31 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Knap dat je voor een fiep durft uit te komen. Linux is een leuk systeem, als je er mee uit de voeten kan. Je hebt dan veel zelf onder controle.

Ik doe zo mijn pyjama aan. Eigenlijk is het een heel lang shirt. Daar kan ik echt in genieten, voel me altijd prettig als ik dat aan heb
Is een klein fiepje van mij, als ik vrij heb loop ik 's ochtends altijd een paar uur in mijn lange shirt.
Hoezo is dat knap? Maar Linux is mooi idd, lekker leren ook.. ik vind het veel leuker en je kan er zooooo veel mee .. Ik ben bijna "klaar"
Ik probeer nu in de nieuwste Ubuntu een .iso te mounten omdat mijn netbook geen cd/dvd lezer heeft.
Dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit..

sudo mkdir /media/iso
sudo modprobe loop
sudo mount file.iso /media/iso/ -t iso9660 -o loop

Ik vind dat veel leuker werken in een Terminal, Shell of Prompt etc.. ipv windows en klik programma's .
En en combi van die twee is super leuk.. allemaal goed voor het hoofdje. Maar ik ben erg moe nu en heb besloten om maar even te stoppen. Moet morgenmiddag ook naar sociaal maatschappelijk werk voor de eerste keer.

Zolang je internetverbinding hebt kan je heel erg veel zelf leren.
Ik heb grote plannen, en Linux en Auti klikken erg goed En dat is mooi.
pi_81707600
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:49 schreef Autidude het volgende:

[..]

Hoezo is dat knap? Maar Linux is mooi idd, lekker leren ook.. ik vind het veel leuker en je kan er zooooo veel mee .. Ik ben bijna "klaar"
Ik probeer nu in de nieuwste Ubuntu een .iso te mounten omdat mijn netbook geen cd/dvd lezer heeft.
Dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit..

sudo mkdir /media/iso
sudo modprobe loop
sudo mount file.iso /media/iso/ -t iso9660 -o loop

Ik vind dat veel leuker werken in een Terminal, Shell of Prompt etc.. ipv windows en klik programma's .
En en combi van die twee is super leuk.. allemaal goed voor het hoofdje. Maar ik ben erg moe nu en heb besloten om maar even te stoppen. Moet morgenmiddag ook naar sociaal maatschappelijk werk voor de eerste keer.

Zolang je internetverbinding hebt kan je heel erg veel zelf leren.
Ik heb grote plannen, en Linux en Auti klikken erg goed En dat is mooi.

robuust en Linux hebben ook een goede relatie
Gotta love the terminal.
(ik draai wel dual boot, is dat ook goed? )

Eens met Satsuma, EG ontspoort een beetje.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_81709897
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:30 schreef robuust89 het volgende:

[..]

robuust en Linux hebben ook een goede relatie
Gotta love the terminal.
(ik draai wel dual boot, is dat ook goed? )
Ik ook hoor, Windows 7 stond pre-installed op mijn netbookje en ik heb geen cd niets.. Wel een licensiecode natuurlijk, dus zal altijd wel kunnen downloaden als het mis gaat.. neem ik aan.. Maar ik neem geen risico;s,
Dus dual boot.. 2 partities.. klaar..

Het is leuker heh? In terminal werken.. is denk ik ook echt iets voor autisten.
pi_81710051
quote:

[..]

Een uitgebreid sociaal leven is niet nodig om te genieten van een riant salaris. Ik zou dan sowieso zo vrij mogelijk gaan wonen, daar kan je een groot dele van je salaris aan kwijt raken. Dat scheelt een berg prikkels. Ik hou ook erg van mooie wagens, dat is ook een besteding waar je veel geld aan kwijt kan raken.

Een wat je over mannen vs. vrouwen zegt.
pi_81710160
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:31 schreef sempron2400 het volgende:

Hoe kleine dingen het leven prettig kunnen maken
pi_81710183
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:59 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Exact.
pi_81710365
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:37 schreef Satsuma het volgende:

[..]

En drie kwart dus niet!
[..]
Het CDA is zo ongeveer net zo rechts, de PVV gaat ook flink scoren. D66 is ook erg rechts geworden. 2 op de drie zijn voor deze verharding. Het is tekenend voor de maatschappij.
quote:
Is dat niks voor je dan, met dieren werken?
Nee, want je hebt altijd leidinggevende en collega's die de boel toch weer bederven.
quote:
Non-profitorganisatie,
vrijwilligerswerk?
Ooit 1 keer gedaan, de sfeer was daar helemaal om op te schieten.
quote:
En anders als je echt denkt dat werk gewoon geen optie is en nooit meer zal zijn, ga dat dan accepteren. Ziek is ziek, als je niet kan werken, dan ga je andere dingen zoeken die je wél kan. Want dit soort frustratie is echt ongezond.
Je staat uiteindelijk versteld dat juist zo weinig mogelijk is. De maatschappij is totaal niet sophisticated maar zo primitief als het kan zijn. Als je daarover nadenkt.
pi_81710493
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:31 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Tsja, ik heb toch niet echt de indruk dat je erg graag iets wilt doen. Als ik lees dat iemand niet wil werken met stemmingswisselingen denk ik terug aan de periode dat ik zelf studeerde en werkte terwijl ik dingen zag en hoorde die er niet waren en paranoide wanen had. Ik zat met paniekaanvallen en waanvoorstellingen gewoon op m'n werk. Nu is dat misschien wel heel overdreven en had ik gewoon hulp moeten zoeken, maar ik wilde per se gewoon doorgaan. En dat gevoel heb ik bij jou niet. Het lijkt voor mij alsof je ieder klein kutsmoesje opgraaft om maar geen vinger te hoeven verroeren, geen beslissingen te nemen en alle verantwoordelijkheid bij een ander te leggen.

En augustus duurt nog 2,5 maanden hoor, niet een maandje. Daarnaast beginnen de meeste opleidingen 1 september, dus dan kun je zelfs 3 1/2 maand werken, kun je mooi sparen voor je opleiding.

Ik krijg nu oook deels het idee dat hier een verkeerd beeld van mij heerst, tuurlijk ik wil de dingen zo makkelijk mogelijk maar ik best bereid om mij te pletter te werken wanneer dat nodig is.
Zo heb ik in 2008 voor mijn vertrek 9 maanden gewerkt, en niks anders gedaan. En ik draaide makkelijk 40 uur per week en soms zelf meer.
Dus dat ik ieder klein kutsmoesje gebruik om maar niks te hoeven doen klopt niet.
EN nu op dit moment ben ik gewoon gefocussed op andere dingen, zoald welke opleiding ik wil doen, waar etc.
En dat is voor mij gewoon lastig.

EN over besluiten het is niet dat ik ze niet wil nemen, maar als je mijn leven bekijkt, ik ben altijd besluitloos geweest. En niet omdat ik het wilde maar omdat voor mij kiezen een gigantische opgave is.

En ik ben eerlijk, nee ik sta nu niet te popelen om aan het werk te gaan .
Want gisteren hebben we het over tijdelijke mogelijkheden gehad, maar ja, die mw. heeft ervoor gekozen om mij rustig te laten om dingen uit te zoeken.
pi_81710768
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:00 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Haha, dan zal ik me eens wat meer inzetten. Ik ben er enorm goed in namelijk. ;-)
[..]
Doe het maar niet. Voor je het weet sta je op straat. De tenen zijn erg lang
quote:
Dit slaat echt nergens op. In Japan maken mensen langere weken, ze hebben veel minder vrije dagen, worden gedwongen de hele dag te lachen, en als ze een dag vrij hebben zitten ze de hele dag in de trein (MET EEN LUIER OM, omdat het zo'n lange rit is) om even hun familie te kunnen zien. Dat heeft echt niks te maken met Nederland en dat gaat hier ook niet gebeuren met een grote VVD.
[..]
Als een partij voor de arbeidsverdwazing is, dan is het de VVD. Het zal niet zover komen als Japan, maar het gaat overduidelijk wel de kant op van de USA. Nou daar is het fantastisch hoor.
quote:
Ook flauwekul. Ik ben werknemer, maar ook de baas van een aantal mensen. Waarom? Omdat ik bepaalde kennis heb, die zij niet hebben, daarom. En daar ben ik op geselecteerd, niet omdat ik een machtswellusteling ben hoor. Gewoon op opleidingen, bedrijfscursussen, inzet, aanwezigheid, geen ziekmeldingen, bereidheid over te werken, altijd bij vrijwillige informatieavonden, etc.
Het zijn vrijwel zonder uitzondering dominante types. Heb je dat niet, dan wordt je het niet. En geloof me: ik veel te veel bedrijven van binnen gezien.
quote:
Je scheldt mij dus ook uit, op het moment dat je dit soort dingen zegt over bazen.
Och, ik scheld mijn broer dan ook uit. Het zijn gewoon de feiten. Ik heb nog nooit een fatsoenlijk baas gezien. Nog nooit eentje gezien die zijn/haar machtsposities in situaties misbruikt. Bazige types, powerplay. Noblesse oblige. Kan ook niet anders, gezien de spelregels.

Als de nederigheid van de onderdanen steeds zag, dan lopen de rillingen nog steeds over mijn rug. Wat een middeleeuwse setting toch. Ongelofelijk dat het nog steeds gangbaar is.
quote:
Ik heb 1800 bruto. Het zij zo. Ik zou blij zijn met 2500 of zo, daar kan ik echt prima van leven en alles doen wat ik wil. Dit is vrij krap, maar het kan ook wel. Krap voor wat ik wil dan he, en dan bedoel ik ook een opleiding bijvoorbeeld.
[..]
Triest als je daarvoor uni op zak hebt. Maar had je uni ook wel afgemaakt?

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 21-05-2010 11:29:49 ]
pi_81721783
Feit is gewoon dat niet alle bazen/werkgevers zo zijn. Hoewel ik wel moet toegeven dat ik ook zo af en toe de deksel op mijn neus kreeg na boordevol inzet. We zien wel hoe t gaat.

Francis t is een moment opname denk ik. Waar dat beeld van ontstaat.
Ik heb nu écht geen zin meer.. Er is besloten dat we nu maar met 10 man op de ldt moeten storten, waar er 9 dus niets van snappen. Elke keer als ik iets zélf wil afhandelen krijg ik weer 10 vragen op mij afgevuurd. Gevolg is dat ik knallende koppijn heb en naar huis verlang.. En naar Detroit
Dus ik ga maar aanvragen versturen.. Houdt je van de straat..
pi_81722694
mag om 4 uur naar huis. Ben afgepeigerd. Pfff
pi_81723996
Ding DONG!! 1600 uur!!!

En ik kom net terug van Sociaal Maatschappelijk Werk... was een verplicht gesprek, hoef ook niet terug te komen.. mag wel. Maar was wel leuk gesprek en ik mag daar kopieeren ( VERADEMING!!!)
en.. Ik heb, min of meer, toestemming om de veiligheid van hun netwerk te checken
Noice!!!

[ Bericht 94% gewijzigd door Autidude op 21-05-2010 16:06:15 ]
pi_81724516
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Feit is gewoon dat niet alle bazen/werkgevers zo zijn. Hoewel ik wel moet toegeven dat ik ook zo af en toe de deksel op mijn neus kreeg na boordevol inzet. We zien wel hoe t gaat.

Francis t is een moment opname denk ik. Waar dat beeld van ontstaat.
Ik heb nu écht geen zin meer.. Er is besloten dat we nu maar met 10 man op de ldt moeten storten, waar er 9 dus niets van snappen. Elke keer als ik iets zélf wil afhandelen krijg ik weer 10 vragen op mij afgevuurd. Gevolg is dat ik knallende koppijn heb en naar huis verlang.. En naar Detroit
Dus ik ga maar aanvragen versturen.. Houdt je van de straat..
Dat van dat het een momentopname is snap ik, en daarom reageer niet zo fel als ik zou kunnen. Ik leg het gewoon uit.
Want alles hangt bij iedereen weer samen met de alle ontwikkelingen in het levne en bepaalde eigenschappen van iemand. En tja, via een forum is het lastig om de hele situatie te kennen.
Dus krijg je altijd van die moment opnamen.

En verder krijg ik het idee dat het nu wat minder prettig gaat op het werk mede door een zware ballast dragen.

Hierzo vanmiddag rond 1 uur de psych gebeld, nou die bleek weer aan het werk te zijn, maar aangezien ze in een afspraak zat. Heeft de receptie van de desbetreffende afdeling gezegd dat ze vandaag nog zou terugbellen maar ik weet niet waarom ik het idee heb dat het allemaal heel stroef gaat verlopen.
Maar in ieder geval begin ik de misverstanden enzo een beetje zat te worden.
Maar ach..ik heb nu ff geen andere keus dan af te wachten en anders ga ik dinsdag een beetje pissed weer bellen.
Want dit vindt ik een beetje erg onverantwoordelijk gedrag
pi_81724930
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:13 schreef Logician het volgende:

[..]

.. nu hebben ze het naar morgen verzet ..
Is het vandaag wel gelukt? Heb je hem nu?
pi_81732084
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:19:54 #184
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81732647
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:00 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Vergeet niet: wij werken, daar gaat eerst belasting af. Vervolgens betalen we volledige huur, volledige ziektekosten en gemeentelijke heffingen. Terwijl mensen met een uitkering dus huurtoeslag, zorgtoeslag (kinderen gratis in de verzekering van de ouders), kwijtschelding gemeentelijke heffingen en korting op allerlei culturele en educatieve dingen krijgen (gratis sport, korting bij muziekschool, etc.). Mijn ex hield van zijn bijstand (alleen dan) niet zo veel minder over om uit te geven dan ik, maar ik was er 40 uur voor van huis.

Tijdje geleden stond er een vrouw in VK Magazine met twee kids geloof ik, die had netto meer dan ik te besteden hoor met haar uitkering. En met een uitkering slijten je kleren niet zo hard als op je werk (ik verslijt minimaal twee paar schoenen per jaar daar), je hebt alle tijd om rustig de aanbiedingen af te gaan, alle tijd om te koken dus kun je gewoon alle onbewerkte producten kopen of groente die goedkoop is maar veel werk is om klaar te maken, etc.
Mensen zonder een uitkering krijgen ook huur- en zorgtoeslag. Ik ontvang iedere maand gewoon zorgtoeslag terwijl ik een redelijk salaris verdien. Ongeveer hetzelfde als jou. Dus een deel van wat jij zegt klopt al niet. Als je werkt zal je altijd meer over houden dan als je een uitkering hebt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_81732988
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mensen zonder een uitkering krijgen ook huur- en zorgtoeslag. Ik ontvang iedere maand gewoon zorgtoeslag terwijl ik een redelijk salaris verdien. Ongeveer hetzelfde als jou. Dus een deel van wat jij zegt klopt al niet. Als je werkt zal je altijd meer over houden dan als je een uitkering hebt.
De zorgtoeslag is maximaal tot een inkomen van het volledige wettelijk minimumloon. De afbouw van de huurtoeslag begint eerder en is vrij stijl.

Ik ga er binnenkort een presentatie over houden op mijn werk
Over de financiële effecten als je van uitkering naar werk gaat.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:31:43 #186
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81733111
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:28 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

De zorgtoeslag is maximaal tot een inkomen van het volledige wettelijk minimumloon. De afbouw van de huurtoeslag begint eerder en is vrij stijl.

Ik ga er binnenkort een presentatie over houden op mijn werk
Over de financiële effecten als je van uitkering naar werk gaat.
Met mijn inkomen zou ik best zonder die toeslag kunnen. Dus als daar op bezuinigt wordt kan ik daar best mee leven. De hypotheekrente aftrek daar kan ik ook zonder. Beide waarschijnlijk niet.

Interresant
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_81733882
Het valt best wel mee hoor met die voordeeltjes, voor mij dan iig.. Pas als je echt heel lang, 36 maanden, zo zit dan heb je wel wat meer voordeeltjes.
Als ik werk krijg ik net zo veel zorgtoeslag als nu, omdat het altijd minimumloon is, en dan nemen ze ook liever een jonger iemand want ik ben het duurste.
En omdat ik in 2008 nog werkte en in 2009 ook baantjes heb gehad, heb ik dus bijna nergens recht op van die mooie regels. Ik ben daar een paar weken geleden nog geweest.

Ik kan wel huurtoeslag krijgen, ongeveer 40% .. maar als servicekosten heel hoog zijn, die doen ze maar maximaal 14 euro..maar sommige flats hebben servicekosten van meer dan 100 euro.. dus dat is ook niet altijd feest. Maar voor de rest heb ik alleen maar recht op die vergoeding voor sociale activiteiten en dat is 65 euro per jaar. Dat is waar ik recht op heb. De langdurigheidstoeslag van 350 per jaar enzo allemaal niet.

Maar voor mij maakt dat allemaal niet zo heel veel uit, de komende paar jaar heb ik gewoon geen geld, ik heb nu wel gehoord dat het nog zeker een paar maanden, wellicht een half jaar gaat duren voordat het hele gebeuren met sociaal.nl is geregeld.. schijnt normaal te zijn. En in de tussentijd kan er van alles gebeuren, loonbeslag, rekening bevriezen, inboedelbeslag bij mijn ouders? En nog heel veel rechtzaken gaan er komen, van 470 euro per stuk. Maar dat zijn de dingen die mensen niet zien, dat is achter de schermen als je er eenmaal echt in zit. Ik schrok best wel vanmiddag.. maar ik moet het nemen zoals het is.

Het is allemaal niet zo mooi als in de boekjes staat hoor.. echt niet.
Maar er is gelukkig nog wel een beetje hulp hier en daar..
pi_81737716
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, want je hebt altijd leidinggevende en collega's die de boel toch weer bederven.
Niet alle leidinggevenden zijn evil. Daarnaast is er vast ook werk met dieren te vinden waar je weinig te maken hebt met mensen. Het lijkt me bij uitstek werk waarbij je hooguit aan elkaar doorgeeft wat er al gebeurd is, wat er nog moet gebeuren, en veel meer niet. Zie verzorgers in de dierentuin bijv. vrijwel altijd alleen in de verblijven, om maar wat te noemen.
quote:
Ooit 1 keer gedaan, de sfeer was daar helemaal om op te schieten.
Dus je hebt het 1 keer geprobeerd. Dat is toch niet representatief voor al het vrijwilligerswerk?
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zijn vrijwel zonder uitzondering dominante types. Heb je dat niet, dan wordt je het niet. En geloof me: ik veel te veel bedrijven van binnen gezien.
Dan hebben wij altijd andere bazen gehad denk ik, want de helft van mijn werkgevers waren echt slappe zakken waar je overheen kon fietsen.

Een baas hoort de baas te willen zijn: als je niet bereid bent om mensen dingen uit te leggen, maar ze desnoods ook aan te spreken op slecht gedrag, dan ben je geen goede baas. Duh.
Om een voorbeeld te noemen van het nut van 'bazig' zijn: als je als leidinggevende iemand niet aanspreekt die te laat is of loopt te klootviolen, zijn andere werknemers daar de dupe van. Dus moet je idd niet gaan beven als een rietje als je weet dat je in moet grijpen.

Als jij het raar vindt dat je moet luisteren naar iemand die met een reden (opleiding, ervaring, bepaalde karaktereigenschappen) boven je staat, dan ligt het probleem misschien niet bij de werkgever.
quote:
Triest als je daarvoor uni op zak hebt. Maar had je uni ook wel afgemaakt?
Ik mijn bachelor afgemaakt, master niet. Verder vind ik 1800 euro idd te weinig, maar triest? Nee, ik verdien mijn geld eerlijk. En het salaris vind ik op zich niet erg; het gaat me meer om het gebrek aan denkniveau en uitdaging in mijn werk.
pi_81738448
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb geen recht op huurtoeslag hoor met mijn salaris. Boven de ca. 21000 per jaar al niet meer geloof ik, dus dat is zo'n 1620 euro per maand bruto.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:26:48 #190
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81738898
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:19 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ik heb geen recht op huurtoeslag hoor met mijn salaris. Boven de ca. 21000 per jaar al niet meer geloof ik, dus dat is zo'n 1620 euro per maand bruto.
Geen idee ik heb een koophuis.
14 SHADES OF GREY
pi_81739006
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:07 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Niet alle leidinggevenden zijn evil. Daarnaast is er vast ook werk met dieren te vinden waar je weinig te maken hebt met mensen. Het lijkt me bij uitstek werk waarbij je hooguit aan elkaar doorgeeft wat er al gebeurd is, wat er nog moet gebeuren, en veel meer niet. Zie verzorgers in de dierentuin bijv. vrijwel altijd alleen in de verblijven, om maar wat te noemen.
[..]

Dus je hebt het 1 keer geprobeerd. Dat is toch niet representatief voor al het vrijwilligerswerk?
[..]
Nee, dat was werk bij de overheid. Ik heb geen grotere slangenkuil meegemaakt. En vrijwilligerswerk? Voor de katse kut kan ik mijn hypotheek en opleiding niet van betalen hoor. Ik kan ook niet gratis winkelen.
quote:
Een baas hoort de baas te willen zijn: als je niet bereid bent om mensen dingen uit te leggen, maar ze desnoods ook aan te spreken op slecht gedrag, dan ben je geen goede baas. Duh.
Een hond hoort imo een baas te hebben. Ik vond de kleuterschool nog verdraagzamer.
quote:
Om een voorbeeld te noemen van het nut van 'bazig' zijn: als je als leidinggevende iemand niet aanspreekt die te laat is of loopt te klootviolen, zijn andere werknemers daar de dupe van. Dus moet je idd niet gaan beven als een rietje als je weet dat je in moet grijpen.
Ik kwam ooit 2 minuten te laat vanwege een file. Het gejank was niet van de lucht. Nooit meegemaakt dat hij bij mijn bureau stond omdat ik 2 minuten te lang doorwerkte. !
quote:
Als jij het raar vindt dat je moet luisteren naar iemand die met een reden (opleiding, ervaring, bepaalde karaktereigenschappen) boven je staat, dan ligt het probleem misschien niet bij de werkgever.
[..]
Het waren domme mensen. Die op basis van dominantie hun baan hadden, maar zo dom waren als het achtereind van een varken.
Het model van hiërarchie vind ik achterlijk.
quote:
Ik mijn bachelor afgemaakt, master niet. Verder vind ik 1800 euro idd te weinig, maar triest? Nee, ik verdien mijn geld eerlijk. En het salaris vind ik op zich niet erg; het gaat me meer om het gebrek aan denkniveau en uitdaging in mijn werk.
Ik vind het normaal als iemand zijn opleiding kan terug verdienen. Mij heeft het alleen geld gekost.

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 21-05-2010 21:36:12 ]
pi_81739363
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:04 schreef francis998 het volgende:
EN nu op dit moment ben ik gewoon gefocussed op andere dingen, zoald welke opleiding ik wil doen, waar etc. En dat is voor mij gewoon lastig.

EN over besluiten het is niet dat ik ze niet wil nemen, maar als je mijn leven bekijkt, ik ben altijd besluitloos geweest. En niet omdat ik het wilde maar omdat voor mij kiezen een gigantische opgave is.

En ik ben eerlijk, nee ik sta nu niet te popelen om aan het werk te gaan .
Want gisteren hebben we het over tijdelijke mogelijkheden gehad, maar ja, die mw. heeft ervoor gekozen om mij rustig te laten om dingen uit te zoeken.
Hoe dan ook komt het op mij over alsof je gewoon liever de tijd neemt om thuis te zitten dan om echt wat te gaan doen. En ja, kiezen is moeilijk. Maar dat geldt niet alleen voor jou. En op een gegeven moment moet je gewoon wat doen. Sommige dingen sluiten elkaar niet uit. Bijvoorbeeld nu werken sluit niet uit dat je in september met een opleiding begint of emigreert. Integendeel, voor beide scenario's zou het juist handig zijn als je geld zou sparen. Ik begrijp dan werkelijk niet hoe je de hele dag thuis rond kan hangen, terwijl je weet dat je over een paar maanden hoe dan ook het geld nodig hebt, of dat nou in Nederland is of niet.

En sowieso, je kan moeilijk kiezen: maar je hoeft geen enkele keuze te maken die je niet terug kan draaien. Als je naar het buitenland gaat kun je altijd terug, en als je hier blijft kun je altijd nog naar het buitenland. Als je een opleiding kiest, kun je altijd nog een andere gaan doen.

En zelfs afgezien daarvan, denk je dat je makkelijker een keuze kan maken als je de hele dag op de bank zit te bedenken dat je het zo moeilijk vind om te kiezen? Kiezen moet je gewoon doen, en grote dingen doen leer je door gewoon ergens te beginnen met kleine dingen doen.

En serieus, dus je hebt negen maanden fulltime gewerkt, big deal zeg. Legio mensen werken fulltime en doen daarnaast het huishouden, de zorg voor hun kinderen en soms nog een studie of iets dergelijks, of ze doen nog vrijwilligerswerk, of mantelzorg, etc. Mijn leidinggevende heeft zijn werk, twee kinderen, een deel van het huishouden en heeft net een intensieve opleiding afgerond. Ik had vroeger zat meiden op m'n afdeling die 40 uur per week stage liepen en daarna nog kwamen werken bij mij, ook nog een uurtje of 12 in de week. En dan moesten ze thuis nog weleens stageverslagen maken, of 's ochtends hun broertje naar school brengen, of koken voor een zusje omdat hun ouders een avond weg waren. En daar zaten ook meiden tussen die het thuis niet heel geweldig hadden, medische problemen hadden, etc. Ik had iemand op de afdeling die mantelzorger was naast 32 uur werk. Daar heb ik respect voor, maar negen maanden fulltime werken, poe hee tommie. (En nee, voor alle duidelijkheid, ik heb het hier zeker niet tegen de mensen met een diagnose die AO thuis zitten).

Maar goed, zo komt het op mij over. Verder ga ik er niet over debatteren, heeft toch geen nut. Ik zou zeggen, maak gebruik van de informatie over hoe je over komt.
pi_81739563
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:26 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Geen idee ik heb een koophuis.
Ik ook, want ik kon geen huurhuis betalen. Lange wachtlijsten in de sociale huur en ik wou toch nog wel voor mijn 30e uit huis...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:41:35 #194
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81739663
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:39 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ik ook, want ik kon geen huurhuis betalen. Lange wachtlijsten in de sociale huur en ik wou toch nog wel voor mijn 30e uit huis...
Woon je dan nog thuis? Sorry ik snap het niet meer.
14 SHADES OF GREY
pi_81739806
Met een koophuis mag je echt wel heel erg blij zijn...
Voor veel mensen is dat echt godsonmogelijk.. zelfs goedkope huizen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:46:39 #196
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81739935
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:44 schreef Autidude het volgende:
Zeker weten. Ik ben ook blij met mij huisje.
Inderdaad met het minumloon is een koophuis uitgesloten
14 SHADES OF GREY
pi_81740109
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, dat was werk bij de overheid. Ik heb geen grotere slangenkuil meegemaakt. En vrijwilligerswerk? Voor de katse kut kan ik mijn hypotheek en opleiding niet van betalen hoor. Ik kan ook niet gratis winkelen.
Het alternatief is op je kont thuis zitten en een uitkering krijgen. Jouw keuze om het zo te laten of nog eens iets anders te proberen. Als je niets meer wilt proberen omdat je denkt dat het niet werkt (en dat kan, ik kan niet inschatten op welk niveau jij functioneert), dan moet je dat accepteren. Je kan wel boos blijven, maar dat gaat niets veranderen.
quote:
Ik kwam ooit 2 minuten te laat vanwege een file. Het gejank was niet van de lucht. Nooit meegemaakt dat hij bij mijn bureau stond omdat ik 2 minuten te lang doorwerkte. !
Tja, da's jouw versie van het verhaal. Ik weet niet of je al eerder te laat was en hoe je verder functioneerde. Ik weet uit ervaring dat een verhaal vaak twee kanten heeft. En anders, je baas is ook maar een mens, die kun je ook aanspreken op zijn/haar gedrag. Heb ik zelf ook al vaker gedaan en ik leef nog steeds en ben ook niet ontslagen.

Je moet onderscheid maken tussen hoger in rang qua werk en 'meer als mens'. Als mens is je baas inderdaad niets meer, hij coordineert alleen een afdeling of bedrijf omdat je nu eenmaal niet alles met twintig mensen samen kan doen. Probeer maar met tien mensen tegelijk boodschappen te doen: dat gaat het makkelijkst als een persoon het boodschappenlijstje heeft en bijhoudt wat er al is en andere mensen vertelt wat ze nog moeten halen. Als je tien mensen naar binnen stuurt met een eigen boodschappenlijstje, mis je ingredienten en heb je andere dubbel, omdat niet iedereen van elkaar kan weten wat ze doen.
pi_81740406
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:44 schreef Autidude het volgende:
Nou, met een sociale huurwoning zou ik beter af zijn. Hier betaal ik 500 euro voor een driekamerappartement aan de rand van de stad en dan nog eens mijn verzekeringen, verbouwingskosten, onderhoudskosten OZB, etc. Mijn ex kreeg urgentie, had een uitkering, en betaalde voor een vierkamerappartement op tien minuten lopen van het centrum dus uiteindelijk 255 euro en de huurbaas kwam de wasbak verplaatsen, de kozijnen onderhouden, de vensterbank repareren, etc. Daarnaast heb ik een probleem als ik mijn baan kwijt raak, want op een koophuis krijg je geen huursubsidie, dus dat betekent dat ik dan met spoed mijn huis kan verkopen (kortom met flink verlies, dan blijf ik ws met een goede schuld zitten). Als ik een huurwoning had zou ik een stuk relaxter van werk wisselen.

De laatste keer dat ik van werk gewisseld ben, heb ik letterlijk ziek thuis op bed gelegen van de stress. Mijn rug was zo verkrampt dat ik echt niet kon werken. Ik heb drie dagen plat gelegen en een aantal weken fysiotherapie gehad. En dan heb ik het nog niet over de geestelijke gevolgen ervan. Gewoon omdat die hypotheek als een zwaard van Damokles boven m'n hoofd hangt.

Aan een kant ben ik natuurlijk wel blij met wat ik heb qua ruimte en spullen, maar aan de andere kant had ik in deze situatie veel liever een voordelige huurwoning gehad.

@tijn 'wou' is verleden tijd he? Dus ik wou vroeger toch wel voor een bepaalde tijd uit huis. Als ik nu nog uit huis wilde, zou ik wel gezegd hebben 'ik wil voor m'n 30e nog uit huis'.
pi_81740746
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:49 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Het alternatief is op je kont thuis zitten en een uitkering krijgen. Jouw keuze om het zo te laten of nog eens iets anders te proberen. Als je niets meer wilt proberen omdat je denkt dat het niet werkt (en dat kan, ik kan niet inschatten op welk niveau jij functioneert), dan moet je dat accepteren. Je kan wel boos blijven, maar dat gaat niets veranderen.
[..]
Het laatste is zeker waar. Ze kunnen je bovendien maar 1 keer kapotmaken. En dat is prima gelukt.
quote:
Tja, da's jouw versie van het verhaal. Ik weet niet of je al eerder te laat was en hoe je verder functioneerde. Ik weet uit ervaring dat een verhaal vaak twee kanten heeft.
Het was een tenenkrommende kinderachtige vertoning. Ik zal het nooit meer mee hoeven te maken.
quote:
En anders, je baas is ook maar een mens, die kun je ook aanspreken op zijn/haar gedrag.
Haha. Deed ik ook, gevolg direct op straat. Dat bedoel ik nou met machtmisbruik.
quote:
Heb ik zelf ook al vaker gedaan en ik leef nog steeds en ben ook niet ontslagen.
Dat komt later nog wel. Het staat natuurlijk wel in je dossier. daar kan je vergif op innemen. Ze zijn heel snel gekrenkt hoor. Dat heb ik gemerkt.
quote:
Je moet onderscheid maken tussen hoger in rang qua werk en 'meer als mens'.
Waarom zou je rangen moeten creëren?
quote:
Als mens is je baas inderdaad niets meer, hij coördineert alleen een afdeling of bedrijf omdat je nu eenmaal niet alles met twintig mensen samen kan doen.
Kunnen ze het onderling dan niet uitzoeken?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:05:40 #200
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81740945
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:54 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Nou, met een sociale huurwoning zou ik beter af zijn. Hier betaal ik 500 euro voor een driekamerappartement aan de rand van de stad en dan nog eens mijn verzekeringen, verbouwingskosten, onderhoudskosten OZB, etc. Mijn ex kreeg urgentie, had een uitkering, en betaalde voor een vierkamerappartement op tien minuten lopen van het centrum dus uiteindelijk 255 euro en de huurbaas kwam de wasbak verplaatsen, de kozijnen onderhouden, de vensterbank repareren, etc. Daarnaast heb ik een probleem als ik mijn baan kwijt raak, want op een koophuis krijg je geen huursubsidie, dus dat betekent dat ik dan met spoed mijn huis kan verkopen (kortom met flink verlies, dan blijf ik ws met een goede schuld zitten). Als ik een huurwoning had zou ik een stuk relaxter van werk wisselen.

De laatste keer dat ik van werk gewisseld ben, heb ik letterlijk ziek thuis op bed gelegen van de stress. Mijn rug was zo verkrampt dat ik echt niet kon werken. Ik heb drie dagen plat gelegen en een aantal weken fysiotherapie gehad. En dan heb ik het nog niet over de geestelijke gevolgen ervan. Gewoon omdat die hypotheek als een zwaard van Damokles boven m'n hoofd hangt.

Aan een kant ben ik natuurlijk wel blij met wat ik heb qua ruimte en spullen, maar aan de andere kant had ik in deze situatie veel liever een voordelige huurwoning gehad.

@tijn 'wou' is verleden tijd he? Dus ik wou vroeger toch wel voor een bepaalde tijd uit huis. Als ik nu nog uit huis wilde, zou ik wel gezegd hebben 'ik wil voor m'n 30e nog uit huis'.
Sorry Ik snapte het niet.
Ik moest op mijn 25ste uit huis zijn. Van mijn ouders. Dat is gelukt

Tsja dat is waar. Maar aan huren zitten ook nadelen.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')