Oma is gewoon erg duidelijk in wat wel en niet mag. Dat heeft Seb ook wel echt nodig. Erg consequent is ze ook. Maar ze is wel super lief voor Sebquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:58 schreef Fruppel het volgende:
Oeh oma klinkt als een pittige voor Seb, dat zal wennen worden voor hem!
Ik geef ook wel toe hoor, na 100x nee zeggen in 3 minuten heb ik het echt wel gehad ,ik merk daarna wel weer dat ik mezelf keihard in mijn vinger snij want de dagen erna zijn alleen maar erger met haar drakengedrag omdat ze het dan niet pikt dat het ineens niet meer mag!
Super trouwens dat oma 3 dagen op gaat passen, dat zal zeker veel rust geven voor jou!
Gelukkig gaat onze draak morgen weer naar de opvang na 3 weken, kan ze daar even uitrazen.
Ha wat grappig, dat schoenpoetsersdeel is precies wat M. ook mee kan doen. En het klappen op het eind. Bij de rest van de bewegingen maait ie wild met zijn armen, wel in de maat, dat dan weer wel.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:40 schreef LovelyLady het volgende:
Hier wel papagaaiengedrag
Klap eens in je handjes dat ging al een tijdje erg goed
Nu is "in de maneschijn" ook een leuk liedje geworden
Met zijn handjes over elkaar als ik bij een duizendpoot die schoenenpoetser is, ben... *smelt*
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:28 schreef Diaan73 het volgende:
Lekker Estrys als je 's morgens zo relaxed kunt gaan beginnen. Vraag me af of je dat over 3 maanden ook nog zo vindt...![]()
Och Basboussaquote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:09 schreef Basboussa het volgende:
Kind (14 maanden) zoekt tijdelijk onderdak in prikkelvrije ruimte. Geschreeuw, gekrijs, verschillende bulten en het gooien van allerlei apparatuur en huishoud-items is inbegrepen. U zult zich geen moment vervelen. Gelieve kind retour te sturen wanneer kind weer gezellig is.
Ik ben moe.....
Zo groot alweerquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:49 schreef MamaNik het volgende:
Hallo,
Sommige kennen me al, andere waarschijnlijk nog niet. Ik kom me melden hier
Mijn 2 jongens zijn vandaag jarig en zijn 1 jaar geworden!
vanmorgen net uit bed
[ afbeelding ]
Ik zit nog in de ontkenningsfase want eigenlijk wil ik nog baby's in huis
Mag ik ook in de OP??
R & V 20-05-2009
Het gaat zo snelquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Gefeliciteeeeerd
en welkom
nog iets meer dan een maand en dan word mijn meisje 2 almijn god wat gaat de tijd snel
Echt wel, dit jaar ging veel sneller als het eerste!quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:55 schreef LovelyLady het volgende:
Het gaat zo snelDan zeggen ze dat het 1e jaar snel voorbij gaat maar dit jaar
gaat net zo snel
quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Echt wel, dit jaar ging veel sneller als het eerste!
Ik heb alvast een bestelling geplaatst voor een hysterisch roze taart met hello kitty
Sorry Bodpa. Ik bedoelde dan Marie. Arme jij om 5 uur wakker wordenquote:
Schat, het was HALF zeven, zoals voorspeldquote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:32 schreef Tinuviel het volgende:
Hier was het vanochtend 7 uur wakker worden zoals van papa gisteren voorspeld.
Weet ik, ik kon het niet aanpassen omdat het internet niet meewerkte.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:37 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Schat, het was HALF zeven, zoals voorspeldlekker ochtendje gehad met ons manneke?
Het hele Internet?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:52 schreef Tinuviel het volgende:
Weet ik, ik kon het niet aanpassen omdat het internet niet meewerkte.
Dat heet smetvreesquote:Ik heb gisteren met een kennis gesproken, die zei dat zij niet wilde dat haar kleinkind overal rondliep in haar woning en alles aanraakte. Ze ging al schoonmaken voordat ze visite kreeg en had geen zin om na het bezoek nog eens schoon te maken.
Als je geen kinderen hebt, kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om eraan te wennen. Wat niet betekent, dat ik het goed wil praten. Als drievoudige moeder er ineens bij je kleinkind niet tegen kunnen is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:49 schreef Estrys het volgende:
Ik snap dat ook niet zo, zeker niet van een omaMijn zus flipt ook als wij zijn geweest. Dan klaagt ze tegen mijn moeder over de afdrukken van vingertjes op haar hoogglans zwarte tvkast
duh en over koekkruimels en restjes brood op de grond. Maar ja die heeft zelf geen kinderen
Was het fietsen lekker? Hebben jullie veel lage lades, die onbeveiligd zijn?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:43 schreef Marie79 het volgende:
Heerlijk Tinuviel! Maarten is nu steeds zijn bal aan het gooien en achteraan aan het rennen(pardon, hij staat nu te piepen bij me hij staat de lade van de salontafel leeg te halen). We gaan zo maar even op de fiets weg
Ben blij dat het "slechts" de stief-oma is...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:54 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind dat soort mensen waar Tinuviel het over heeft eng.. haha. Helemaal als ze ook nog eens oma zijn.
Waarschijnlijk is hij in z'n koppie met iets anders bezig dan met opletten waar je loopt.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leuke schoentjes Diaan! Tyler heeft volgens mij maat 20.
Hij valt sinds een week wel erg vaak zowel met als zonder schoenen. Hij huilt ook veel sneller en vaker "tussendoor". Terwijl hij al een hele tijd goed loopt. En rent en klimt en op de stoelen klimt en staan en de trap opvliegt ...
Ik vind het maar raar en een beetje eng.
Koen vind vanille en die biscuit het lekkerstquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:48 schreef Estrys het volgende:
Ze hebben wel een smaakje, die pyamapapjes. Vanille, banaan of biscuit. Of 8 granen of zo, maar die ruikt naar hubba bubba![]()
eigenlijk is dat het enige wat hij nog uit een fles met speen drinkt dus ik snap niet wat het probleem zou zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:12 schreef seilram het volgende:
LL, wil Koen geen pap uit een bord? Hier is dat ook heel lang een "gedoe" geweest en het cb zat daar zo over te mekkeren, dat het moest enzo ivm spraak. Nu gaat de helft zijn pap in bord en de helft in de fles. En het gekke is, dat is in de ochtend. In de middag eet hij gewoon alles uit zijn bord. (Hij wil namlijk bijna geen brood en eet daarom smiddags een bord pap).
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:15 schreef Marie79 het volgende:
Wat zei je seilram: "dan kun je straks weer stofzuigen..."?
Ja, hier ook. De rest gaat gewoon goed, ook gewoon drinken uit een beker. Wat netjes dat hij al met vork en lepel eet! Hier zijn we aan het oefenen met zelf eten met een lepel. Zo lief en grappig! En over zooi gesproken hahaha, daarna zit dus echt alles onder: stoel, tafel, kleren, haar, vloer. Maar het zelf opscheppen blijft moeilijk, maar goed, hij is ook net 1 jaar.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:21 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
eigenlijk is dat het enige wat hij nog uit een fles met speen drinkt dus ik snap niet wat het probleem zou zijn
CB mekkert maar een eind heen.
De rest drinkt hij of uit een tuitbeker of uit een gewone beker, of soms ook wel eens uit tupperwarebeker met een rietje want dat is prachtig natuurlijk
Eten doet hij gewoon met vork en lepel
Misschien bedoelde ze, dat hij gerust de kruimeltjes van de vloer kon eten?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:22 schreef seilram het volgende:
[..]
Dat had me toen te binnen moeten schieten inderdaad! Maar achterlijk toch? Zeker als je zelf 2 jonge kinderen hebt... dan snap je toch wel dat dat helemaal geen leuke opmerking is om te maken.
Idd, ze kunnen dat best sneller dan je zou denken. Elodie drinkt ook al een tijdje uit een gewone beker of glas.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:36 schreef freecell het volgende:
Dus mocht je nog twijfelen (het leek mij zo'n geknoei voor wéken!) ze leren het echt in 2 à 3 dagenen het is zo makkelijk!
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:26 schreef freecell het volgende:
Leander had ooit een fles voor afgekolfde melk, maar dat werkte voor geen meter
Vraag me af waar dat ding gebleven isAl zeker niet meer gezien sinds hij een maand of 5 was
Leander wilde er ook mee morsen en gooien, mar ik heb hem gewoon verteld dat drinken zonder een druppel te knoeien héél stoer isEn dat hielp echt heel goed!
En ik prijs hem nog steeds elke keer de hemel in als hij drinkt zonder morsenDat ga ik afbouwen als het lang goed gaat.
Ik mag Koen al sinds zijn 1e jaar niet voeren, driftig dattie werdquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:26 schreef seilram het volgende:
Ja, hier ook. De rest gaat gewoon goed, ook gewoon drinken uit een beker. Wat netjes dat hij al met vork en lepel eet! Hier zijn we aan het oefenen met zelf eten met een lepel. Zo lief en grappig! En over zooi gesproken hahaha, daarna zit dus echt alles onder: stoel, tafel, kleren, haar, vloer. Maar het zelf opscheppen blijft moeilijk, maar goed, hij is ook net 1 jaar.
CB zit hier ook te mopperen dat hij bijna geen brood eet. Tja, ik krijg het er niet in... stukje van een afbakbroodje lust ie wel, maar gewoon een boterham met beleg, daar wordt mee gespeeld en beland bij de hond.
Da's best een goeie..! Mogen ze ontbijtkoek gewoon hebben dan?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:41 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik mag Koen al sinds zijn 1e jaar niet voeren, driftig dattie werdHij is misschien snel daarmee, met praten is hij niet snel.. Ieder kindje heeft zo zijn eigen ding toch?
Hier ook het CB wat over 2 broodjes begon, maar 'sochtends krijg je dat er hier niet in. (plus daarbij duurt het gewoon te lang en ik moet om 8 uur echt de deur uit, ik vind half 7 mijn nest uit vroeg genoeg)
mikoxx wat dacht je van een eierkoek of een plakje ontbijtkoek (vult misschien net even wat meer dan een soepstengel)
Fruppel wat fijn dat de medicijnen bij Danique zo goed hun werk doen, dat is wel eenwaard
weet ik veel... suiker oid? Naja, vanaf 1 jr mogen ze 'alles' tochquote:
Inderdaad hij kan niet alles tegelijk leren. M zei na zijn eerste mama papa die dat deze en daar is het bij gebleven tot zijn 2 1/2 en nu is die net een week 3 en kletst die de oren van mijn kop af, af en toe denk ik was het maar even 5 min stil. Maar goed, hij liep weer heel snel en zijn motoriek is super goedquote:Op donderdag 27 mei 2010 08:03 schreef Estrys het volgende:
Seb zegt nog weinig verstaanbaars. Niet eens mama of papa. Hij kan het wel volgens mij want gisteren zei hij mama. Maar toen werd hij omgekocht. Nou ja hij is gewoon druk met andere dingen leren denk ik. Komt wel, blijf gewoon oefenen
Tof!quote:Op donderdag 27 mei 2010 08:42 schreef MamaNik het volgende:
Moet even jompelenvoor mijn eigen kind! V ging net ineens in het midden van de kamer staan en bleef gewoon 5 sec staan!
![]()
![]()
![]()
Beterschap voor Lennon, alles komt ook altijd tegelijk. V zijn ogen blijven ook maar ontstoken, maar hij is ook zo verkouden, zit zelf in het wereldje van ogen, dus weet gelukkig wat ik kan doen allemaal. Maar omdat die zo verkouden is komt het er ook een soort van uit bij zijn ogen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:01 schreef Diaan73 het volgende:
Dana prinsesje
V wat goed zeg!!![]()
Lennon praat ook niet echt. Behalve een per ongeluk mama, papa, hai of dag komt ie niet. HIj zegt wel vaak ow ow met die intonatie. En ook hele verhalen zonder dat ik weet waar het over gaat.
Vanmorgen met hem naar de huisarts geweest.. al een paar dagen koortsig, rode ogen die na het slapen dicht geplakt zijn, hoesten, minder goed eten enz. Hij heeft een bovenste luchtweginfectie, is een virus en moet vanzelf overgaan. De ogen zijn ontstoken en krijgt ie oogdruppels voor. Naast dit heeft hij dan ook nog last van doorkomende kiezen.Hopelijk gaat het snel beter.
Ja heb ik, nou ja gel, weet precies wat ik moet hebben hoef ook nooit langs te komen, weet zelf meer van ogen dan de huisarts ben alleen niet bevoegd om recepten uit te schrijvenquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:19 schreef Diaan73 het volgende:
LL, ow verhip ja. Ik ga daar nog op reageren... vergeten
MamaNik, misschien ook handig om oogdruppels te halen?
Okay, ik denk dat Lennon dat ook een beetje zal houden.... en ook altijd als er tanden doorkomen, heeft ie een virusje te pakken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:40 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Ja heb ik, nou ja gel, weet precies wat ik moet hebben hoef ook nooit langs te komen, weet zelf meer van ogen dan de huisarts ben alleen niet bevoegd om recepten uit te schrijven
En dan gaat het weer paar dagen goed maar door die verkoudheid komt het gewoon weer.
Ben het bij gaan houden voor het lijstje dat we volgende week bij het cb moeten inleveren. Het geklets is idd erg grappig. Het gedecideerde "Nee" als hij iets te eten krijgt dat ie niet lekker vindt, waarna hij meteen naar iets anders wijst dat hij wel graag lust "Die!".quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
M kletst er inderdaad aardig op los!!Zo lief en leuk.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:31 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Ben het bij gaan houden voor het lijstje dat we volgende week bij het cb moeten inleveren. Het geklets is idd erg grappig. Het gedecideerde "Nee" als hij iets te eten krijgt dat ie niet lekker vindt, waarna hij meteen naar iets anders wijst dat hij wel graag lust "Die!".
Grappig ook hoeveel ze ook zonder woorden duidelijk kunnen maken, door te wijzen, je hand te pakken en je mee te trekken. Mooi spul hoor.
Dat zou misschien kunnen, maar we moesten toch wel echt oogdruppels gaan gebruiken. Lennon heeft zn ene oog ook helemaal rood en klein.quote:M. heeft ook ontstoken ogen, maar ik dacht eigenlijk dat het van het zonnetje kwam.
Ja daar zat ik dus ook mee aan het begin dat ze hetzelfde aanhouden dan thuis. Sowieso ben ik ook niet van het "kind is oud genoeg dat die .../ ben niet zo van het moeten". Aan de andere kant het scheelt wel weer als je ergens naartoe wilt. Ik heb ook niet altijd het idee dat Jair s'ochtends al zo moe is maar als die goed slaapt, het laatste weekend weleens 1,5 uur s'morgens en dan nog eens 2 uur s'middags denk ik dat ie het misschien toch nodig heeft.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:06 schreef Diaan73 het volgende:
Grijs, wat een mooierd met een lieve lach! Van harte gefeliciteerd!!
Tinuviel, je zou ook Jair ook overdag in bad kunnen doen, dat scheelt 's avonds weer wat tijd. En kun je hem niet op kdv eten laten geven? Lennon eet altijd bij kdv als hij daar is, zodat dat thuis niet meer hoeft. Ik vind trouwens als hij nog 2 slaapjes heeft, ze dat op kdv ook zo moeten volgen... zoveel mogelijk als thuis. Ongeacht hoe oud hij is.... het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere.
Sinds Lennon deze Adidas schoenen heeft, die wat steviger zijn dan de andere gympies, loopt hij stukken beter en nu bijna alleen nog maar.
Ik zou ook gewoon aankaarten dat je toch wel graag wilt dat ze het proberen... en dan daar buitenom zoveel mogelijk het schema van de groep volgen. Tenminste bij kdv van Lennon hebben ze een soort van dagschema. Maar als een kindje wat langer slaapt wordt dat gewoon aangepast. Jammer dat ze geen avondeten geven.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:15 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ja daar zat ik dus ook mee aan het begin dat ze hetzelfde aanhouden dan thuis. Sowieso ben ik ook niet van het "kind is oud genoeg dat die .../ ben niet zo van het moeten". Aan de andere kant het scheelt wel weer als je ergens naartoe wilt. Ik heb ook niet altijd het idee dat Jair s'ochtends al zo moe is maar als die goed slaapt, het laatste weekend weleens 1,5 uur s'morgens en dan nog eens 2 uur s'middags denk ik dat ie het misschien toch nodig heeft.
Overdag in bad is helaas de meeste dagen moeilijk omdat wij allebei werken. Dat zou alleen maandag en vrijdag kunnen. Daar komt bij dat het dan elke tweede maandag weer moeilijk wordt omdat manlief met zijn handen niet zo lang in het water kan zitten. Jair vind douchen echt vreselijk.
Oh en wat betreft het avondeten, dat geven ze niet bij ons op het kdv.
Bedankt voor het antwoord met betrekking tot de schoenen Diaan. Misschien eens proberen. Ik vrees alleen dat het inknikken niet van de schoenen komt maar eerder ervan dat die nog niet zo sterk is.
Wat liefquote:
Mijn oudste ging pas laat lopen en liep ook op zijn tenen. Advies van zowel fysiotherapeut alsook chiropractor: zoveel mogelijk op blote voeten laten lopen. Bij voorkeur op gras/zand/hobbelig gebied zeg maar! Zo worden de spieren niet lui en beter getraind. Daarnaast schoentjes uitzoeken waarvan de zool flexibel is, zodat hij zijn voet tijdens het lopen goed leert 'af te rollen'.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:00 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraagje aan de moeders met kinderen die al lopen. Hebben jullie het idee gehad dat goede schoenen helpen sneller en beter te lopen? Jair knikt nu nog vaak in als die staat of stapjes aan de hand zet en hij staat ook op zijn tenen.
Leander is dan nog geen geen 1 maar tochquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:00 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraagje aan de moeders met kinderen die al lopen. Hebben jullie het idee gehad dat goede schoenen helpen sneller en beter te lopen? Jair knikt nu nog vaak in als die staat of stapjes aan de hand zet en hij staat ook op zijn tenen.
quote:Op zondag 30 mei 2010 08:48 schreef Tinuviel het volgende:
Ben vanochtend door manlief verwend met langer mogen slapen, HIj ging in de woonkamer met de kleine spelen en maakte me pas voor de voeding een driekwartier tot een uur later wakker
quote:Op zondag 30 mei 2010 12:31 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ga jullie verlaten!want ik heb sinds gister een peuter in huis
![]()
Raissa hier ook vieze tandenpoep en veel pijn/leed. Misschien dat die daardoor ook zijn slaaprhitme zo overhoop gooide.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:01 schreef Raissa het volgende:
Gefeliciteerd Pvoes!Daaaaaaag Kitten, tot snel!
![]()
Hier komen kiezen door, wat een drama![]()
De poep die daar bij komt kijken is echt zielig, we douchen haar nu telkens na zo'n vieze luier maar even af in plaats van met doekjes schoonvegen. Geloof dat ze dat wel fijn vindt. Pffff hoop dat het snel weer over is.
Mwoah, ik vond het meevallen, de "pijn/leed" kantquote:Op zondag 30 mei 2010 19:45 schreef Tinuviel het volgende:
Raissa hier ook vieze tandenpoep en veel pijn/leed. Misschien dat die daardoor ook zijn slaaprhitme zo overhoop gooide.
Naar bed: half acht.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:56 schreef Tinuviel het volgende:
Dus dat wordt vanavond wel een vroege avond om naar bed te gaan voor hem. HIj is nu al bijna doodop.
Dat krijgt Trisjana dus wel. Als ze weer helemaal hysterisch wordt omdat ze geen snoepje o.i.d. mag en ze houdt niet op dan geeft m`n zusje gewoon toe aan dat gedrag en krijgt ze een snoepje zodat ze weer stil wordt.quote:Op maandag 31 mei 2010 08:39 schreef Raissa het volgende:
Consequent zijn en doorzetten, niet haar zin geven als mama/papa het echt niet goed vindt.
Heel erg zere billen! Ze zijn knalrood en haar ontlasting is soms waterdun en soms heel erg 'vezelig' waardoor het moeilijk weg te poetsen is... Zodra ze gepoept heeft is ze dus ook héél erg zielig.. Arm dingquote:Op maandag 31 mei 2010 11:26 schreef seilram het volgende:
Aaa Mila, arm ding. Vervelend is dat zeg. Hopelijk is het snel over. Heeft ze ook zere billen Raissa? Die van Joep zijn dan altijd helemaal rood en kapot. Zo sneu.
Dat was het dus nietquote:Op maandag 31 mei 2010 20:48 schreef Tinuviel het volgende:
Weer half acht in bed dus. Even kijken of het net zo'n geslaagde nacht wordt als gisteren.
Hij heeft inderdaad goed geslapenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:30 schreef Tinuviel het volgende:
Ja die extra tanden van Jair zijn dan waarschijnlijk wel de verklaring voor het nachtelijke spoken. Gisternacht heeft die niet gespookt. Was wel om kwart voor zes of zo al waker dacht ik. Ik mocht nog even slapen totdat manlief naar werk moest. Vanochtend zijn wij lekker naar het KDV gefietst om iets op te halen wat daar gisteren vergeten is. Ik heb een Tommy Tipee zuignap voor zijn borden gekocht, dat die niet op de grond belanden en wat boodschapjes voor vanavond en morgen gedaan.
En nu ligt die sinds 10 uur al te pitten. Ben benieuwd. Gisteren had die ook s'ochtends 2,5 uur geslapen en s'middags vervolgens maar driekwartier en laat. Als hij wakker wordt even lunchen. Ik stuur je zo even een mailtje.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:15 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Hij heeft inderdaad goed geslapen![]()
Vanochtend was half zes, dus zelfs voor papa een beetje te vroeg![]()
Fijn dat jullie lekker hebben gefietst naar het KDV, en dat de boodschappen al zijn gedaan![]()
Kusje voor ons mannetje, en tot vanavond![]()
Inhoud van het mailtje is niet echt superromantischquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:07 schreef Estrys het volgende:
ej get a room!![]()
Seb heeft gisteren overdag dus niet geslapenEn vrolijk dat hij was
Tegen vijf uur ging ik even met hem wandelen naar het speeltuintje totdat het eten klaar was, ik was de straat nog niet uit of hij sliep al
Hij werd wel weer wakker toen we binnen kwamen, daarna was hij weer redelijk fit tot een uur of zeven. Vannacht heeft hij super geslapen, om half zes even een beetje zeuren om zijn speen maar daarna tot kwart over zeven geslapen
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:36 schreef Memmel het volgende:
*meldt*
Hallo! Wij melden ons hier!
Ik kan gewoon niet geloven dat Morris alweer een jaar is!
Wat specs:
81 cm
11,1 kilo
schoenmaat 22
acht tanden
twee en een halve kies
en het liefste lachje ter wereld.
[ afbeelding ]
Wat een schrik Ingrid kan ik me voorstellen. Gelukkig is Tyler niets gebeurd. Hebben jullie Kim goed toegesproken over haar gedrag?quote:Op zondag 6 juni 2010 10:08 schreef _Ingrid_ het volgende:
We zijn ons gisteren rot geschrokken. Kim heeft Tyler van de trap geduwd. Ik was er niet bij , maar volgens Djeez bewust omdat hij in de weg stond. Ruim halverwege was hij. Godzijdank was er niks aan de hand.
Hij is wel wat huilerig nu, maar dat was hij de laatste week al veel. Misschien nog van zn oor, die nog steeds loopt.
Als je het niet vertrouwt zou ik voor je eigen gemoedsrust toch even de hap bellen. Misschien dat ze goed advies hebben of even kunnen kijken.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja ik wil Tyler ook leren hoe hij zelf de trap afkan. Hij vliegt als een gek de trap op als hij de kans krijgt. Zit te denken toch een hekje aan te schaffen voor onder aan de trap.
Hij is nu wel goed helder, maar uberhuilerig en valt nog vaker dan dat hij de laatste tijd doet. (rare zin zo)
Bedankt GWS ik zal dat nog eens extra goed onder de loep nemen. Ik zie in ieder geval niets lopen bij zijn oor. Hij zit er ook niet de hele tijd met zijn handjes aan. Deze heeft die eerder in zijn mond gestopt de hele tijd. Ik vroeg me af of andere ouders dit herkkennen en ook aan de tanden toeschrijven?quote:Op maandag 7 juni 2010 09:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Oorontsteking misschien? Dat wil nog wel eens de oorzaak zijn van nachtelijk spoken, dacht ik.
Hihi, ben je de eerste die me hier welkom heet!quote:Op maandag 7 juni 2010 06:50 schreef Memmel het volgende:
Oeke! Welkom hier en geeliciteerd met je kleine grote man!!!
Tinuviel, Lennon heeft precies hetzelfde en al 3 dagen lang.... en vooral 's avonds. Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en zij zei dat het inderdaad heel goed kan komen van de kiezen, die staan bij Lennon ook op doorkomen... Lennon heeft daarnaast nog wel wat slijm in zn longen en zn oren geïrriteerd. Samen met die kiezen niet fijn. Haar tip was toch om elke avond voordat hij naar bed gaat een zetpil te geven... en we moeten de koorts in de gaten houden. Lennon heeft overdag geen koorts, maar 's avonds/'s nachts toch wel wat verhoging. Hij eet wel wat minder goed, maar als hij verder goed drinkt, is dat niet erg.quote:Op maandag 7 juni 2010 08:33 schreef Tinuviel het volgende:
Gefeliciteerd Oekeen Vicky met jullie Dreumesen en alvast welkom hier.
![]()
Je kind wordt s'nachts wakker, gaat in bed staan en begint heel hard te huilen. Je kan hem/haar niet in bed houden en kalmeren. Zodra je hem/haar op de arm neemt en ermee gaat zitten kalmeert hij/zei wel maar zodra je hem/haar terug probeert te leggen begint het weer. Herkennen jullie dit? Ik heb heel erg het idee dat het aan de doorkomende tanden ligt. Heeft iemand tips wat dan goed helpt. Dentinox is niet zo de hit en ik vraag me af of het verstandig is om dan elke keer een paracetamol te geven omdat dit al een paar nachten zo gaat. Als wij er langer bijblijven gaat die in zijn eigen bed ook weer slapen en in ons bed is het slapen ook makkelijker.
Lennon kauwt ook heeeeel veel op zn speen en probeert de speen achterin de mond te krijgen. Ik heb het idee dat het heel erg jeukt of drukt. Lennon heeft in totaal ook nog maar 4 tanden en is nu dus echt bezig met de kiezen, kan dus wel. En ook hij heeft heel veel last van doorkomende tanden/kiezen, op het moment dat je ze voelt zitten aan de buitenkant, kan het nog wel weken 5/6 duren voordat ze daadwerkelijk door zijn. Heel irritant en vervelend.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:25 schreef Tinuviel het volgende:
Diaan zijn er nog meer methoden om die doorkomende kiezen te herkennen anders dan een witte punt, veel kwijlen, tandenpoep of een bult achterin. Ik had langer het gevoel om achterin zijn mond bulten te voelen waarvan ik dacht dat dat de kiezen waren. Aan de andere kant heeft hij nog niet alle tanden en zijn er nu twee of drie tanden nog aan het doorbreken wat me weer laat twijfelen dat die al bezig is met kiezen. Raar omdat heel veel mensen die ik sprak vertelden dat hun kinderen niet zo veel last hadden van de doorkomende tanden. Ik heb wel het idee dat Jair daar veel last van heeft. Na ja ik zal het in de gaten houden. Heeft de huisarts nog een tip/advies gehad wat kan helpen behalve de paracetamol?
Daar ga ik eens naar kijken.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:30 schreef mikoxx het volgende:
Ik lees ff iets over doorkomend tandjes/kiezen. Hier ook een kiesfestijn! Volgens de cb-arts staan er bij beide heren 4 kiezen (!!) op springen.. buh.. Ze adviseerde nurofen ipv paracetamol. Dat schijnt in drankjesvorm te verkrijgen te zijn. Doseren op gewicht zei ze. In Amerika schijnt t voor kindjes gebruikt te worden, zoals hier paracetamol min of meer standaard is.
Oh, tot over een weekje!
quote:Op maandag 7 juni 2010 12:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Daar ga ik eens naar kijken.![]()
![]()
Jullie gaan met vakantie!! Veel plezier
geen idee, Hema geloof ikquote:Op maandag 7 juni 2010 12:44 schreef Diaan73 het volgende:
De bijtring die hij nu heeft, wil hij niet... gooit hij altijd weg. Waar heb je die bijtring met kauwsleutels gekocht?
quote:Op maandag 7 juni 2010 13:43 schreef yosje. het volgende:
Ons kindje heeft eindelijk een keertje de hele nacht geslapen van 19.00 uur tot 7 uur in de ochtend.
Ik hoop het nog steeds, wij zitten nu op 6 weken sinds wij voelden dat de kies eraan kwam. Gisterenmiddag kwam hij erg vrolijk thuis van het kdv, weer heel gezellig. 's Avonds bij naar bed gaan nurofen gegeven en dat ging goed tot vannacht 5 uur. Toen weer wakker en huilen. Toen maar weer halve dosering gegeven en heeft hij nog geslapen tot ong. half 8, toen heb ik hem wakker gemaakt. Hij was wel heel vrolijk vanmorgen.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:10 schreef Marie79 het volgende:
Hier ook kiezenleed, 3x per dag een verschrikkelijk stinkende plakkende poepluier, kwijlen (het loopt eruit zeg maar), op zijn vingers kauwen. Nou ja, over een week of 5/6 (toch Diaan?) zal het wel over zijn...
En bij onze opvoeding gaat er ook iets mis denk ik... Die van ons die weet al precies waar de spekjes liggen die hij heel af en toe krijgt...
mevrouw valt gewoon in slaap in de wagenquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:11 schreef freecell het volgende:
Afleiden! Ergens heen gaan, boodschappen doen, eendjes voeren, samen spelletjes doen...
Het is 2 weken rekken en vervelend en dan wil het wel
Ja, zelfs Leander valt nog in slaap in de wagenquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
mevrouw valt gewoon in slaap in de wagen
ik ga het eens in de groep gooien hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:12 schreef Estrys het volgende:
Ik val even binnen. Ik ben zoooo trots![]()
![]()
Mijn kleine man is vandaag weer op het potje gegaan, eerst door oma erop gezet en een plas gedaan, daarna ging hij er nog een keer spontaan zelf op zitten en toen een grote boodschap
[ afbeelding ]
en het resultaat, even onder een spoiler, als je nog moet eten niet klikken!wat knap!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ga ik ook eens proberen..
Mjah, het is ook een lief kindquote:Op donderdag 10 juni 2010 09:35 schreef Tinuviel het volgende:
Vanochtend in bed zo'n lief gesprek gevoerd. Zijn knuffel konijn lag nog bij ons in bed.
Ik: Hase (=Konijn, doelend op zijn knuffel)
Hij: wijst naar zijn neus (= Nase; in het duits)
Ik: Nee dit is: Hase (wijzend naar zijn knuffel) en dit is: Nase (aanraken van zijn neus).
Wat lief dat je naar haar vraagt!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:47 schreef Grasjes het volgende:
Fruppel, hoe is het nu met Danique?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |