abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82386562
We hebben Kim zeker goed toegesproken, maar geen idee of het aankomt.
Ik was in de tuin was afhalen en ik dacht dat Djeez binnen kleertjes aan het pakken was uit de wasmand. Bleek hij naar boven te zijn gegaan. Ging Kim er later achteraan, liet de deur open en zo kon Tyler op de trap.
pi_82386596
klinkt eng

elin kan hier ook de trap zelf op, dat ben ik met r aan het oefenen (nooit alleen uiteraard) maar naar beneden kan ze niet.. dus t lijkt me doodeng als ze zonder supervisie op de trap zou staan.. en ook nog eens een duw zou krijgen.,.
pi_82386670
Ja ik wil Tyler ook leren hoe hij zelf de trap afkan. Hij vliegt als een gek de trap op als hij de kans krijgt. Zit te denken toch een hekje aan te schaffen voor onder aan de trap.
Hij is nu wel goed helder, maar uberhuilerig en valt nog vaker dan dat hij de laatste tijd doet. (rare zin zo)
pi_82386852
heeft ie geen lichte hersenschudding oid? omdat ie zijn evenwicht verliest en huilerig is?
pi_82387150
quote:
Op zondag 6 juni 2010 10:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja ik wil Tyler ook leren hoe hij zelf de trap afkan. Hij vliegt als een gek de trap op als hij de kans krijgt. Zit te denken toch een hekje aan te schaffen voor onder aan de trap.
Hij is nu wel goed helder, maar uberhuilerig en valt nog vaker dan dat hij de laatste tijd doet. (rare zin zo)
Als je het niet vertrouwt zou ik voor je eigen gemoedsrust toch even de hap bellen. Misschien dat ze goed advies hebben of even kunnen kijken.

Hem leren de trap af te gaan is zeker een goede. Dat moeten wij ook doen. Wij wonen zelf gelijkvloers. Bij oma en opa is er wel een trap en geen traphekje. Daar blijft er dan ook altijd iemand bij hem. Ik heb met hem ook een keertje geoefend trap te klimmen bij mijn huisarts. Hij heeft al goed door hoe die hem op moet klimmen. Dus leren eraf te komen is hier zeker ook aan de orde. Beterschap met Tyler Ingrid, hopelijk is er niets ernstigs aan de hand.

Wat is de situatie met betrekking tot ledikantjes bij jullie? Vanaf welke leeftijd gingen de spijlen eruit zodat je kleintje er zelf uit kon klimmen. Gaan jullie kindjes dan lekker in hun eigen kamer spelen zonder jullie wakker te maken of heeft dat eigenlijk geen verschil uitgemaakt met toen de spijlen er nog inzaten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_82387261
Ik kom alvast voorzichtig inlezen

Ingrid, wat zal je geschrokken zijn! Tess klimt steeds op Ambers bed.
Wij hebben een trapje van de woonkamer naar de keuken. Tot voor kort hadden we wer een stoel voor staan maar die heb ik nu weggehaald omdat Tess maar moet leren hoe ze het trapje af moet op kan ze al heel lang. Gelukkig besteed ze totaal geen aandacht aan de trap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 6 juni 2010 @ 13:22:08 #205
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_82391734
Kijk mij eens verantwoord doen

Ik heb voor Morris z'n groep als traktatie gewoon een schaal met fruit gemaakt. Dan kunnen de baby's gewoon ook mee eten en is er geen gedoe met snoepgoed enzo!

Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:31:47 #206
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_82394757
Ow, wat afgrijselijk verantwoordelijk zeg. En lekker.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 6 juni 2010 @ 14:37:17 #207
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_82394999
Erg hè? Ben normaal niet zo hoor.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:38:33 #208
12913 GreatWhiteSilence
pi_82395055
Normaal gesproken is de schaal gevuld met drop, chocolade en ander snoepgoed?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_82400645
Ziet er lekker verantwoord uit. Met vrolijke vlaggetjes.
pi_82400958
Leuk Memmel
pi_82406291
Mag ik de ananas?
pi_82413939
Leander wil graag alles, maar vooral de aardbeien.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  zondag 6 juni 2010 @ 21:11:12 #213
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_82414555
Lekker hoor Memmel

Kim, wat eng zo
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 7 juni 2010 @ 06:50:54 #214
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_82428633
Oeke! Welkom hier en geeliciteerd met je kleine grote man!!!
pi_82429351
Gefeliciteerd Oeke en Vicky met jullie Dreumesen en alvast welkom hier.

Je kind wordt s'nachts wakker, gaat in bed staan en begint heel hard te huilen. Je kan hem/haar niet in bed houden en kalmeren. Zodra je hem/haar op de arm neemt en ermee gaat zitten kalmeert hij/zei wel maar zodra je hem/haar terug probeert te leggen begint het weer. Herkennen jullie dit? Ik heb heel erg het idee dat het aan de doorkomende tanden ligt. Heeft iemand tips wat dan goed helpt. Dentinox is niet zo de hit en ik vraag me af of het verstandig is om dan elke keer een paracetamol te geven omdat dit al een paar nachten zo gaat. Als wij er langer bijblijven gaat die in zijn eigen bed ook weer slapen en in ons bed is het slapen ook makkelijker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 7 juni 2010 @ 09:41:52 #216
12913 GreatWhiteSilence
pi_82430721
Oorontsteking misschien? Dat wil nog wel eens de oorzaak zijn van nachtelijk spoken, dacht ik.
pi_82430891
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Oorontsteking misschien? Dat wil nog wel eens de oorzaak zijn van nachtelijk spoken, dacht ik.
Bedankt GWS ik zal dat nog eens extra goed onder de loep nemen. Ik zie in ieder geval niets lopen bij zijn oor. Hij zit er ook niet de hele tijd met zijn handjes aan. Deze heeft die eerder in zijn mond gestopt de hele tijd. Ik vroeg me af of andere ouders dit herkkennen en ook aan de tanden toeschrijven?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_82432243
quote:
Op maandag 7 juni 2010 06:50 schreef Memmel het volgende:
Oeke! Welkom hier en geeliciteerd met je kleine grote man!!!
Hihi, ben je de eerste die me hier welkom heet!

Kobus wordt vandaag 1, vanmiddag om 13.13 precies! Dan zitten we in de bus over de afsluitdijk, ik ga een paar dagen werken en vakantie vieren op Terschelling en mijn mannen gaan mee!

Dus ik kom me hier officieel melden over 8 dagen ofzo!
Maar hier even een fotootje van mijn dreumes.

Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_82432293
Welkom Kooeke!
  maandag 7 juni 2010 @ 10:30:52 #220
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82432328
Dag babyKo, hallo dreumesKo
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_82432365
Wow, Ko wat kijk je ondeugend! :-)
Gefeliciteerd hoor. En welkom.
Ook voor Morris en Tess natuurlijk.

[ Bericht 49% gewijzigd door bodpa09 op 07-06-2010 11:06:42 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 11:02:56 #222
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_82433493
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:33 schreef Tinuviel het volgende:
Gefeliciteerd Oeke en Vicky met jullie Dreumesen en alvast welkom hier.

Je kind wordt s'nachts wakker, gaat in bed staan en begint heel hard te huilen. Je kan hem/haar niet in bed houden en kalmeren. Zodra je hem/haar op de arm neemt en ermee gaat zitten kalmeert hij/zei wel maar zodra je hem/haar terug probeert te leggen begint het weer. Herkennen jullie dit? Ik heb heel erg het idee dat het aan de doorkomende tanden ligt. Heeft iemand tips wat dan goed helpt. Dentinox is niet zo de hit en ik vraag me af of het verstandig is om dan elke keer een paracetamol te geven omdat dit al een paar nachten zo gaat. Als wij er langer bijblijven gaat die in zijn eigen bed ook weer slapen en in ons bed is het slapen ook makkelijker.
Tinuviel, Lennon heeft precies hetzelfde en al 3 dagen lang.... en vooral 's avonds. Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en zij zei dat het inderdaad heel goed kan komen van de kiezen, die staan bij Lennon ook op doorkomen... Lennon heeft daarnaast nog wel wat slijm in zn longen en zn oren geïrriteerd. Samen met die kiezen niet fijn. Haar tip was toch om elke avond voordat hij naar bed gaat een zetpil te geven... en we moeten de koorts in de gaten houden. Lennon heeft overdag geen koorts, maar 's avonds/'s nachts toch wel wat verhoging. Hij eet wel wat minder goed, maar als hij verder goed drinkt, is dat niet erg.

voor je mannetje....

Tess en Ko welkom!!! En (nog) van harte gefeliciteerd!!
Make love, not war ☮
pi_82434273
Ko alweer 1
welkom hier
pi_82436378
Hoppa, Ko alweer hier
pi_82436690
Diaan zijn er nog meer methoden om die doorkomende kiezen te herkennen anders dan een witte punt, veel kwijlen, tandenpoep of een bult achterin. Ik had langer het gevoel om achterin zijn mond bulten te voelen waarvan ik dacht dat dat de kiezen waren. Aan de andere kant heeft hij nog niet alle tanden en zijn er nu twee of drie tanden nog aan het doorbreken wat me weer laat twijfelen dat die al bezig is met kiezen. Raar omdat heel veel mensen die ik sprak vertelden dat hun kinderen niet zo veel last hadden van de doorkomende tanden. Ik heb wel het idee dat Jair daar veel last van heeft. Na ja ik zal het in de gaten houden. Heeft de huisarts nog een tip/advies gehad wat kan helpen behalve de paracetamol?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 7 juni 2010 @ 12:30:53 #226
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_82436881
Ik lees ff iets over doorkomend tandjes/kiezen. Hier ook een kiesfestijn! Volgens de cb-arts staan er bij beide heren 4 kiezen (!!) op springen.. buh.. Ze adviseerde nurofen ipv paracetamol. Dat schijnt in drankjesvorm te verkrijgen te zijn. Doseren op gewicht zei ze. In Amerika schijnt t voor kindjes gebruikt te worden, zoals hier paracetamol min of meer standaard is.

Oh, tot over een weekje!
  maandag 7 juni 2010 @ 12:32:29 #227
114177 Diaan73
pi_82436933
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:25 schreef Tinuviel het volgende:
Diaan zijn er nog meer methoden om die doorkomende kiezen te herkennen anders dan een witte punt, veel kwijlen, tandenpoep of een bult achterin. Ik had langer het gevoel om achterin zijn mond bulten te voelen waarvan ik dacht dat dat de kiezen waren. Aan de andere kant heeft hij nog niet alle tanden en zijn er nu twee of drie tanden nog aan het doorbreken wat me weer laat twijfelen dat die al bezig is met kiezen. Raar omdat heel veel mensen die ik sprak vertelden dat hun kinderen niet zo veel last hadden van de doorkomende tanden. Ik heb wel het idee dat Jair daar veel last van heeft. Na ja ik zal het in de gaten houden. Heeft de huisarts nog een tip/advies gehad wat kan helpen behalve de paracetamol?
Lennon kauwt ook heeeeel veel op zn speen en probeert de speen achterin de mond te krijgen. Ik heb het idee dat het heel erg jeukt of drukt. Lennon heeft in totaal ook nog maar 4 tanden en is nu dus echt bezig met de kiezen, kan dus wel. En ook hij heeft heel veel last van doorkomende tanden/kiezen, op het moment dat je ze voelt zitten aan de buitenkant, kan het nog wel weken 5/6 duren voordat ze daadwerkelijk door zijn. Heel irritant en vervelend.

En nee, verder geen advies gekregen.. Wat we konden doen, deden we al en moesten daarmee doorgaan.
Make love, not war ☮
  maandag 7 juni 2010 @ 12:33:59 #228
114177 Diaan73
pi_82436977
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:30 schreef mikoxx het volgende:
Ik lees ff iets over doorkomend tandjes/kiezen. Hier ook een kiesfestijn! Volgens de cb-arts staan er bij beide heren 4 kiezen (!!) op springen.. buh.. Ze adviseerde nurofen ipv paracetamol. Dat schijnt in drankjesvorm te verkrijgen te zijn. Doseren op gewicht zei ze. In Amerika schijnt t voor kindjes gebruikt te worden, zoals hier paracetamol min of meer standaard is.

Oh, tot over een weekje!
Daar ga ik eens naar kijken.

Jullie gaan met vakantie!! Veel plezier
Make love, not war ☮
pi_82437268
Hier was het een paar weken geleden ook kiezen, en inderdaad ook hetzelfde met de speen, maar die heeft hij alleen in bed.

Toen heb ik hem een koude bijtring met van die 'kauwsleutels' eraan gegeven. Hem verteld dat hij die mocht beknagen en daar was hij heel blij mee
  maandag 7 juni 2010 @ 12:44:12 #230
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_82437338
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:33 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Daar ga ik eens naar kijken.

Jullie gaan met vakantie!! Veel plezier
over een weekje zijn ze jarig 14e
  maandag 7 juni 2010 @ 12:44:36 #231
114177 Diaan73
pi_82437357
De bijtring die hij nu heeft, wil hij niet... gooit hij altijd weg. Waar heb je die bijtring met kauwsleutels gekocht?
Make love, not war ☮
  maandag 7 juni 2010 @ 12:45:31 #232
114177 Diaan73
pi_82437391
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:44 schreef mikoxx het volgende:

[..]

over een weekje zijn ze jarig 14e
Oeps...

Maar leuk en spannend
Make love, not war ☮
pi_82437410
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:44 schreef Diaan73 het volgende:
De bijtring die hij nu heeft, wil hij niet... gooit hij altijd weg. Waar heb je die bijtring met kauwsleutels gekocht?
geen idee, Hema geloof ik
pi_82438134
welkom mama's met verse dreumesjes

Wij zijn bijna weg hier, nog een dikke 2 weken ofzo
pi_82439862
Wij hebben hier ook de verschillendste bijtringen en dingen geprobeerd. Zelfs deze omdat ik dacht die komt overal en kun je gebruiken als een speen dus dat die misschien meer wordt gebruikt.

http://www.baby-walz.nl/L(...)bijtring.a833.0.html
(krijg hem niet als afbeelding gepost)

Het heeft hier echter hetzelfde effect als bij Diaan en Lennon. Het wordt even bekauwd en dan weggegooid. En de volgende keer dat hij de behoefte voelt gaat die echt niet vanzelf naar dat ding. Op de speen kauwen: check!

Bedankt voor de tip, mikoxx. Ik ga dat ook nog eens proberen. Misschien helpt dat hier beter dan Dentinox.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tinuviel op 07-06-2010 14:08:54 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 7 juni 2010 @ 14:04:46 #236
114177 Diaan73
pi_82440620
Ik heb nurofen voor kinderen net in de pauze gekocht. Vanavond meteen proberen. Echt slechter dan nu kan toch bijna niet.....

De bijtring ziet er wel handig uit, maar als die ook weggegooid wordt, heb je er dus ook niets aan.
Make love, not war ☮
  maandag 7 juni 2010 @ 15:02:37 #237
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82443692
Oeke en Kobus, welkom! En Vicky en Tess ook. Gezellig
Kobus, het lijkt wel of je meer haar krijgt, zo ineens op je verjaardag

Nou hier ook kiezenleed hoor. En verkouden. Beetje hangerig. Ineens ook weer terug naar 2 slaapjes, zal wel door het niet lekker zijn komen. Hij wil ook niet veel eten. Beetje happen en ermee spelen. Gelukkig drinkt hij wel goed. Sterkte Jair, hoop dat het snel over gaat

Ingrid wat een schrik! Wat is Tyler toch snel zeg... je keert even je kont en dan dit.

Basboussa, hoe gaat het met je poelewoepsie? En ja Joep bleef wakker hahaha. Hij was zo enthausiast!! Maar bij thuiskomst om 12.00 was ie totalloss en ging gelijk door naar bed. Hij heeft al fietsend gelunchd

Joep vond het zwemmen helemaal geweldig trouwens, misschien is ie daar wel verkouden geworden... wie weet. Verder was het weekend ruk. Mijn lief kan niet tegen een hangerig kind, dan gaat ie ook mopperen, dus ipv 1 mopperend kind had er 2
Niet mieten! Door gieten!
pi_82445803
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:43 schreef yosje. het volgende:
Ons kindje heeft eindelijk een keertje de hele nacht geslapen van 19.00 uur tot 7 uur in de ochtend.

En Marlies, kinderen worden niet verkouden van kou, zwemmen, schaatsen of eten. Ze worden verkouden van een virus of bacterie die ze tegenkomen
pi_82465173
Er gaat duidelijk iets mis in de opvoeding van onze zoon:

Vanmiddag (17.15) zat ik op de bank toen hij mij kwam halen. Hij greep
mijn vinger, duwde tegen mijn derrière en trok me mee naar de keuken. Eenmaal
daar trok hij de pannenla open en wees... "Heb je honger?" Volmondig "Ja!"
Met andere woorden: koken mam! Dat heb ik dus braaf gedaan. :-)

Sterkte met het kiezenleed!
  maandag 7 juni 2010 @ 23:10:00 #240
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_82473122
Hier ook kiezenleed, 3x per dag een verschrikkelijk stinkende plakkende poepluier, kwijlen (het loopt eruit zeg maar), op zijn vingers kauwen. Nou ja, over een week of 5/6 (toch Diaan?) zal het wel over zijn...

En bij onze opvoeding gaat er ook iets mis denk ik... Die van ons die weet al precies waar de spekjes liggen die hij heel af en toe krijgt...
pi_82480415
Daar zijn we dan!!

Op 8 juni 2009 om 3.30 uur werd ze geboren, onze 2e mooie dochter

Een jaar later is ze uitgegroeid naar een eigenwijze, vrolijke dreumes

Vandaag vieren we een feestje, Tess is 1!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 06:55:50 #242
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_82480419
Vicky! Welkom! Van harte met jullie mooie meid!!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 07:07:54 #243
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_82480477
Hai Vicky! Welkom hoor samen met Tess
pi_82480605
Vicky Welkom met je dreumes Tess Je lekkere spekkie
pi_82480653
Hi Tess!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 08:45:20 #246
114177 Diaan73
pi_82481517
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:10 schreef Marie79 het volgende:
Hier ook kiezenleed, 3x per dag een verschrikkelijk stinkende plakkende poepluier, kwijlen (het loopt eruit zeg maar), op zijn vingers kauwen. Nou ja, over een week of 5/6 (toch Diaan?) zal het wel over zijn...

En bij onze opvoeding gaat er ook iets mis denk ik... Die van ons die weet al precies waar de spekjes liggen die hij heel af en toe krijgt...
Ik hoop het nog steeds, wij zitten nu op 6 weken sinds wij voelden dat de kies eraan kwam. Gisterenmiddag kwam hij erg vrolijk thuis van het kdv, weer heel gezellig. 's Avonds bij naar bed gaan nurofen gegeven en dat ging goed tot vannacht 5 uur. Toen weer wakker en huilen. Toen maar weer halve dosering gegeven en heeft hij nog geslapen tot ong. half 8, toen heb ik hem wakker gemaakt. Hij was wel heel vrolijk vanmorgen.

Nu nog hopen dat hij weer gewoon de nachten helemaal doorslaapt!!

Tess Van harte gefeliciteerd!!
Make love, not war ☮
pi_82485517
Tess
pi_82498232
Hier ook Nurofen in huis gehaald gisteren. Gelukkig hoefden wij het nog niet te gebruiken

Gefelciteerd Vicky en Tess en welkom hier
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:40:05 #249
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82499181
Bodpa! Hilarisch toch!

Tess, wat ben je toch een leuke meid om te zien!
pi_82506015
ik ben blij dat elin bijna nooit pijn heeft in r hele leventje 2 zetpilletjes gehad na prikjes en toen had ze amper koorts

maar ze kan wel heel hard gillen, 5 minuten lang
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:03:42 #251
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82506577
Heuj, nieuwe kinders! Gezellie!

Kind heeft haar ziekte overleefd, is nu helemaal weg van haar nieuwe vriendjes en zit heul onder de muggebulten en is stikverkouden...

Zegt 7 jarige jongen: Mama, mogen wij ook een baby-zusje en we noemen haar dan Beisan?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82507386
Tess! Gefeliciteerd dreumes!

Seb heeft vandaag op het potje geplast!! Niet heel bewust maar toch *trots*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_82533849
Wat goed van Seb!

iemand nog in- en doorslaaptips? Tis hier bar en boos. De afgelopen nachten waren redelijk goed maar deze nacht was helemaal prut. Mevrouw was om 3.55 wakker en weigerde te gaan slapen. Bij ons in bed lag ze alleen maar te keten en dat was ik na een uurtje wel zat. Heb d'r weer in haar eigen bed gezet en daar zette ze het op een brullen. We hebben d'r maar ff lekker laten gaan maar het ging van kwaad tot erger. Uiteindelijk is ze om 5.30 in mijn armen weer in slaap gevallen.
Inslapen is momenteel ook een regelrechte ramp. We hebben elke avond hetzelfde ritueeltje. Als Amber naar bed gebracht is mag Tess nog heel even spelen, daarna maken we een fles en die drinkt ze dan op schoot op, boekje erbij en dan naar d'r kamer. Heel dagzegritrueel in d'r kamer, we leggen haar in bed, geven d'r speen, doen d'r in d'r slaapzak en nemen de dag door. Elke avond sluit ik af met: de dag is weer voorbij, morgen is er weer een nieuwe dag. Zodra ik een stap uit d'r kamer zet is het brullen. Ook dan laten we d'r ff een paar minuten gaan maar het gaat van kwaad tot erger. Een van ons moet echt bij d'r gaan zitten tot ze in slaap valt. Dit duurt soms een half uur tot 3 kwartier

Overdag doet ze 2 slaapjes. Ik laat d'r max 1,5 uur slapen. We hebben al geprobeerd om 1 slaapje te laten vervallen maar dan stort mevrouw om 16.00 uur gewoon in en is er geen land mee te bezeilen. Tijden verleggen zou eventueel kunnen maar dan kom ik behoorlijk in de knoop met het ophalen van Amber.
De dag is nu ongeveer zo:
6.30/6.45 wakker worden en fles
9.15/9.30 -10.45/11.00 slapen
tussen 10.45/11.00 - 13.00/13.15 spelen, boterham, fruit, fles
13.00/13.15 - 14.30 slapen
tussendoor spelen en flesje water en soepstengel/rijstewafel
17.30 eten
19.15/19.30 fles
19.30/19.45 naar bed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 9 juni 2010 @ 07:15:48 #254
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_82534009
Wat een lastige situatie Vicky...

Wat je zegt over dat het slaapje overslaan, dat ze dan om 16.00 uur instort.. Welk slaapje slaapt ze dan? Want als je d'r ietsjes eerder 's middags in bed legt? En dan wat langer slapen tot max 2 uur? (of kan dat ook niet met Amber die tussen de middag thuis is en weer naar school moet?)

Over het slapen gaan 's avonds, ik weet van een vriendin van mij haar zoontje had dit ook heel erg. Die heeft op een gegeven moment een soort stappenplan opgesteld, eerst op de slaapkamer blijven totdat haar zoontje sliep, dan met de kamerdeur open op de gang gaan zitten, dan boven nog even wat was opvouwen oid, tot ze gewoon naar beneden kon lopen en haar zoontje ging slapen.
pi_82534086
Gefeliciteerd Tess, en welkom

Vervelend Vicky! Wij hebben dat ook een tijdje gehad en moesten idd ook bij haar blijven zitten tot ze in slaap viel, of haar mee naar ons bed nemen want daar sliep ze dan gelukkig wel.
Het is vanzelf over gegaan dus ik heb helaas geen goede tips.
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:00:40 #256
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82534356
Vervelend Vicky. Ik merk hier wel dat als Joep 2 slaapjes doet op een dag, hij vaak ook rond 19.30/19.45 gewoon nog niet moe is... terwijl als hij 1 slaapje doet, dan ligt hij om 19.25 in bed en is ook gelijk stil. Met 2 slaapjes leg ik hem gewoon iets later in bed. Meestal 20.00/20.15. Anders ligt hij inderdaad ook makkelijk een half uur te gillen. Dus misschien wat later naar bed doen? Ik laat Joep dan altijd mee opruimen (voor zover hij dat kan tuurlijk hahaha). En dan kijken we samen dwdd en om 20.00 begin ik zijn avondritueel: tanden poetsen, slaapzak en pyama aan, boekje lezen. Als hij trouwens 1 slaapje doet, dan is dat van 11.15/11.30 tot 14.15/14.30.

En een grote jubel voor Seb! Je zult inderdaad wel trots zijn Estrys!
pi_82534792
Vicky, geen idee
HIer hebben we al heel lang 1 slaapje. Eerst van 11:30 tot 14:30 en tegenwoordig van ergens tussen 12 en 1 tot ergens tussen 2 en 3
pi_82535430
Marie, Amber heeft continurooster dus dat is niet zo erg. Op woensdag is Amber om 12.15 uit dus dan zou een langere tuk wel wat lastiger zijn al rijd ik net zo makkelijk ff snel heen en weer naar school als Tess in bed ligt
Misschien is naar 1 slaapje gaan wel een optie. Echter, Tess zit om 9.00 uur al in haar ogen te wrijven en te gapen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_82535532
Afleiden! Ergens heen gaan, boodschappen doen, eendjes voeren, samen spelletjes doen...

Het is 2 weken rekken en vervelend en dan wil het wel
pi_82535563
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:11 schreef freecell het volgende:
Afleiden! Ergens heen gaan, boodschappen doen, eendjes voeren, samen spelletjes doen...

Het is 2 weken rekken en vervelend en dan wil het wel
mevrouw valt gewoon in slaap in de wagen
ik ga het eens in de groep gooien hier
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:16:55 #261
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82535678
Wat Free zegt! Dat doe ik hier ook hoor. Rekken. Even wandelen, naar de speeltuin, stukje fietsen. Joep is soms ook om 09.00 een beetje moe, dan even wat fruit eten en iets gaan doen en om 11.00 uur begin ik de lunch in orde te maken, dan eten we en dan naar bed.
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:53:15 #262
114177 Diaan73
pi_82536704
Lastig Vicky, ik heb ook niet echt een idee... Lennon heeft eigenlijk altijd wel goed geslapen en als hij dat niet doet, heeft hij iets...

Vannacht heeft hij voor het eerst sinds vrijdag weer de hele avond en nacht doorgeslapen Hij is vandaag ook een stuk vrolijker en eet ook wat beter dan gisteren. Hij is ook gewoon weer lekker aan het spelen!! Hopelijk hebben we de piek gehad.

Ow Tinuviel, als je Nurofen geeft, zou ik 2,5 ml doen ipv 5 of is Jair nog geen 10 kg? 2,5 ml werkt ook al heel goed vind ik, in ieder geval bij Lennon.
Make love, not war ☮
pi_82540364
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

mevrouw valt gewoon in slaap in de wagen
ik ga het eens in de groep gooien hier
Ja, zelfs Leander valt nog in slaap in de wagen
Dus niet met de wagen gaan
pi_82561232
Ik val even binnen. Ik ben zoooo trots

Mijn kleine man is vandaag weer op het potje gegaan, eerst door oma erop gezet en een plas gedaan, daarna ging hij er nog een keer spontaan zelf op zitten en toen een grote boodschap

en het resultaat, even onder een spoiler, als je nog moet eten niet klikken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:13:41 #265
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82561278
Wow, trotse mama! Seb is er vroeg bij...

Ik vond het een foto-waardige drol
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82562053
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:12 schreef Estrys het volgende:
Ik val even binnen. Ik ben zoooo trots

Mijn kleine man is vandaag weer op het potje gegaan, eerst door oma erop gezet en een plas gedaan, daarna ging hij er nog een keer spontaan zelf op zitten en toen een grote boodschap

[ afbeelding ]

en het resultaat, even onder een spoiler, als je nog moet eten niet klikken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat knap!
ga ik ook eens proberen..
pi_82562316
Mijn moeder denkt dat het iets eenmalig is. Dat hij per toeval moest poepen maar ach, het is een begin.
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:34:11 #268
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_82564908
Leuk is dat, dat potje... Goed hoor Seb!
Maarten heeft er een tijdje terug ook steeds op gezeten, maar tegenwoordig heeft hij er geen interesse meer in al plast hij bijna altijd als hij in zijn nakie lopend naar de douche gaat vanaf zijn kamertje

[ Bericht 18% gewijzigd door Marie79 op 09-06-2010 19:50:25 ]
pi_82565731
Wow ! Wat goed van je Seb! Stoere man!
pi_82566559
Wat goed van Seb!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_82568231
Wat goed van Seb

Vicky wij hebben het soms ook gehad met het niet willen slapen en gaan huilen. Meestal als die s'avonds voor het naar bed gaan huilt is het maar heel kort. Dan valt hij in slaap. Als het echter s'nachts gebeurd dan kan die het idd ook gewoon 10-15 minuten volhouden en wordt het alleen erger. Naar mijn idee heeft die dan vaak ook tandenpijn of is er iets mis. Wat wij dan doen is uit bed halen, luier verschonen, op de arm even op een stoel zitten totdat hij tot rust komt, eventueel drinken geven enz. Ik kan me voorstellen dat als het bij jou s'avonds al gebeurd dat jij het grootste deel van de dingen die wij hier dan doen net hebt gehad (schone luier en drinken bijvoorbeeld). Zou het misschien helpen om d'r toch nog even op de arm te houden, met haar gaan zitten, heen en weer wiegen, liedje zingen of zo? Anders zou ik het ook niet weten helaas.

Diaan afgelopen nacht Nurofen gegeven en wij hebben 5ml gedaan. Heeft nog best een tijd geduurd voordat meneer weer ging slapen en dat was bij ons in bed. Ben er nog niet over uit of het beter helpt dan paracetamol.

Hier wordt graag geplast nadat meneer in bad is geweest en half afgedroogd, nam ik hem vaak over de schouder om haar en rug goed af te drogen en ging die telkens dan plassen. Is dat een teken dat die het nog niet voelt aankomen of kan ophouden Anders zou het toch echt eff kunnen wachten totdat de luier om is en niet meer tegen mama aan wordt geplast

[ Bericht 6% gewijzigd door Tinuviel op 09-06-2010 20:35:35 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_82568471
Ik denk dat Tess gewoon ontzettend last van verlatingsangst heeft. Vanavond was het weer brullen. We hebben haar ff laten gaan omdat ze 's middags meestal heel even huilt om in slaap te vallen.
Ik ben bij d'r gaan zitten en uiteindelijk viel ze in slaap. Op het moment dat ik mijn kont optilde werd mevrouw weer wakker en bleef me aankijken. Ik ben ff op de gang blijven staan maar mevrouw ging lekker zitten in haar bed en begon te lachen. Toen ben ik maar weggelopen. M. heeft nog een minuut of 10 bij d'r gezeten en toen is ze uiteindelijk gaan slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_82571741
Lastig Vicky. Ik weet ook niet zo goed hoe ermee om te gaan. Ik zou het denk ik ook zo doen als jij/ jullie al doen. Af en toe ook even laten huilen om haar aan te leren uit zichzelf te gaan slapen. Als ze echter ontroostbaar is ook weer naar haar toe gaan om te laten zien dat je er bent voor haar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:47:34 #274
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_82575143
Oeke en Kobus, welkom en nog gefeliciteerd!!

Memmel en Morris, ook welkom en gefeliciteerd! De traktatie zag er gezellig uit!

Vicky, nog gefeliciteerd met je kleine dreumes! Wij hebben nog een tijdje over haar neusbruggetje geaaid voor ze ging slapen. Het was echt een fase/oorpijn. Ineens kon ik gewoon naast haar bedje blijven staan en 2 dagen later kon ik weer gewoon weglopen. Al met al hooguit 2 weken voor het weer normaal was.

Seb wat een grote jongen ben jij al!!

Fruppel, hoe is het nu met Danique?
pi_82601036
Zieke dreumes?

Gisteren al huilerig en mieperig, maar ik dacht dat hij nog moest bijkomen van de vakantie.

Gisteravond werd hij wakker rond een uur of 11: 'mama?' dus ik even heen... kacheltje! 39,5 Paracetamol en weer in bed gelegd. (vind ik altijd een beetje eng, dus toen ik er om 3:30 uit moest voor F. meteen maar even bij hem gespiekt)

Hij ligt nu nog te slapen (das luxe ) Hij det het nog wel, want ik hoorde hem even wat mompelen net door de babyfoon, maar hij is blijkbaar weer gaan pitten. Ben benieuwd hoe hij wakker wordt.
pi_82601063
Beterschap voor Leander!

Tess zit wel steeds aan haar oor en met haar vinger in har mond. Ik verwachte een kies. Ik denk wel een bobbel te voelen maar weet het niet zeker. Momenteel geven we elke avond voor het slapen gaan een zetpilletje en dentinoxen we.
vannacht heeft ze wel doorgeslapen
* Vicky klopt heeeeel hard af fokwet enzulks
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_82601184
Oeh, lekker Vicky

Hier zijn sowieso ook wat kiezen aan het moeilijk doen, maar daar krijgen ze toch niet zoveel koorts van?
pi_82603573
Beterschap voor Leander!

Vicky hopelijk is de tand/ kies gauw door.

Vanochtend in bed zo'n lief gesprek gevoerd. Zijn knuffel konijn lag nog bij ons in bed.

Ik: Hase (=Konijn, doelend op zijn knuffel)
Hij: wijst naar zijn neus (= Nase; in het duits)
Ik: Nee dit is: Hase (wijzend naar zijn knuffel) en dit is: Nase (aanraken van zijn neus).
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_82608780
39,5 mét paracetamol
pi_82612092
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 09:35 schreef Tinuviel het volgende:
Vanochtend in bed zo'n lief gesprek gevoerd. Zijn knuffel konijn lag nog bij ons in bed.

Ik: Hase (=Konijn, doelend op zijn knuffel)
Hij: wijst naar zijn neus (= Nase; in het duits)
Ik: Nee dit is: Hase (wijzend naar zijn knuffel) en dit is: Nase (aanraken van zijn neus).
Mjah, het is ook een lief kind
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:44:24 #281
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82642685
Freecell, wat naar! Hoe gaat het met hem? Verder wel goeie zin? Ik vind dat ook wel erg hoog hoor,... zeker met een pcm.
pi_82643249
Hij heeft heel lang geslapen (van 11:20 tot 16:00) eet niet echt, maar is verder wel blij (hoewel hij niet van de bank af te krijgen is ) .
Nuja, ik check gewoon wat vaker als hij slaapt, ben toch wel wakker met Florian

Maar wel hopen dat het snel weer over gaat?
pi_82644845
Beterschap voor Leander
pi_82652098
Beterschap voor Leander

Seb heeft gisteren weer twee keer op het potje geplast Als je potje zegt dan rent hij naar de badkamer en komt terug met het potje. Gisteravond vroeg M. Seb papje? Toen verstond hij het verkeerd denk ik want hij rende weg en kwam met het potje aanzetten

Hij had van de week ook zoiets grappigs. Mijn ouders hebben een spiegel in de gang en Seb stond er in te kijken en zag mijn vader in de keuken. Gaat hij om het hoekje (achterkant van de spiegel zeg maar) kijken of mijn vader daar was Zo leuk deze leeftijd
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:09:00 #285
12913 GreatWhiteSilence
pi_82656002
Heel leuk om te zien als kindjes met spiegels spelen. Wij hebben een grote spiegel in de slaapkamer en als Annicka wakker werd zwaaide ze naar zichzelf alsof het een ander persoon was.

Maar Annicka weet inmiddels dat het een reflectie is van haarzelf in de spiegel. Ze is 'geslaagd' voor de stickertjestest, die ik per ongeluk deed. Er was een stickertje van een knoopcelbatterijtje op haar wang beland, ik houd haar een spiegel voor om het te laten zien en ze plukt hem vervolgens van haar gezicht af. Ik wist zeker dat ze het niet doorhad dat ze wat op haar gezicht had, dus een uitgelezen moment om het te testen.

En ook voor de konijnentest (mijn eigen benaming ). Ik houd dan (zonder haar aan te raken natuurlijk) twee vingers omhoog achter haar hoofd. Vervolgens kijkt ze dan naar achteren, om te zien wat ik daar nu aan het doen ben.
Nu ik het weet houd ik haar regelmatig voor de gek, ontaarde moeder dat ik ben.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:33:43 #286
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_82659952
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:47 schreef Grasjes het volgende:
Fruppel, hoe is het nu met Danique?
Wat lief dat je naar haar vraagt!
Het gaat ontzettend goed met haar, we zijn een van haar medicijnen aan het afbouwen wat inhoud dat ze vanaf morgen nog maar 1 medicijn krijgt.

Je kunt aan alles merken dat ze zich heel goed in haar vel voelt, ze ontwikkeld ineens heel erg goed & is lekker brutaal
pi_82660092
Wat fijn Frups!!

Tess is vanmorgen van de bank afgevallen. Ze dook zo over de rand heen. Schade: bult links op haar voorhoofd en een schaafwond/blauweplek op haar rechter wang.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:53:07 #288
12913 GreatWhiteSilence
pi_82660826
Auch. Dat gebeurd hier ook wel eens, meestal met een tand door de lip als resultaat. Maar voorzichtig worden? Nee hoor...
pi_82661123
Auwe
Voorzichtig jullie!
pi_82661207
Oh nee, ze zat al weer op de rand van de bank daarstraks

bult

blauwe wang

maar ze staat wel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 11 juni 2010 @ 15:24:22 #291
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_82668482
Tess voorzichtig meisje!
Ben altijd zo bang dat dat hier ook gebeurd wat ze klimt en doet maar op de bank, gelukkig is het nog niet zo geweest!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 15:30:21 #292
114177 Diaan73
pi_82668772
Seb wat ben jij goed bezig zeg!! haal het gemiddelde van de jongens maar omlaag!!

Fruppel, wat fijn dat het nu weer zo goed gaat met Danique!!

Ow Tess toch!! je op je hoofd en wang. Wij wachten nog op de dag dat Lennon over de rand van de bank valt.. hij hangt er vaak overheen en kunnen hem dan nog net tegenhouden. Van het zitvlak van de bank is hij wel een paar keer gevallen.

Free, hoe gaat het vandaag met Leander? Is hij al weer wat opgeknapt?

Lennon lijkt het ergste gehad te hebben vooralsnog. Sinds eergisteren is ons vrolijke mannetje weer aanwezig en slaapt ook weer goed!!
Make love, not war ☮
pi_82671764
Fijn dat het met Danique zo goed gaat dat jullie de medicijnen kunnen afbouwen. Kijk uit dat ze niet te brutaal wordt.

Fijn dat het met Lennon weer helemaal goed gaat.

Ooch Tess voorzichtig zijn met je koppie. Daar heb je maar een van. Wat gaaf dat ze vrij staat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:20:47 #294
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_82681989
Engerd Tess

Ik heb eigenlijk niet veel te melden, het gaat zo lekker met Maarten op het moment, hij loopt, kletst ons de oren van het hoofd (ik neem aan dat het tegen ons is, want het is "mamma... bla bla bla"
pi_82696932
Wow, wat goed van Seb! Echt heel heel heel erg gaaf!

Tess, doe je een beetje voorzichtig met jezelf?

Fijn dat Lennon en Danique opknappen.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 08:38:34 #296
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_82697956
Tinuviel we kijken wel uit dat ze niet té brutaal word ;-)

Lekker toch Marie dat het zo goed gaat dat er weinig te melden is! Leuk dat kletsen
pi_82697996
Hummel is beter verklaard

Wat fijn dat het zo goed gaat frups
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')