abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:43:55 #51
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_81709751
Heerlijk Tinuviel! Maarten is nu steeds zijn bal aan het gooien en achteraan aan het rennen (pardon, hij staat nu te piepen bij me hij staat de lade van de salontafel leeg te halen). We gaan zo maar even op de fiets weg
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_81711908
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:32 schreef Tinuviel het volgende:
Hier was het vanochtend 7 uur wakker worden zoals van papa gisteren voorspeld.
Schat, het was HALF zeven, zoals voorspeld lekker ochtendje gehad met ons manneke?
pi_81720796
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:37 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Schat, het was HALF zeven, zoals voorspeld lekker ochtendje gehad met ons manneke?
Weet ik, ik kon het niet aanpassen omdat het internet niet meewerkte.

Ik heb gisteren met een kennis gesproken, die zei dat zij niet wilde dat haar kleinkind overal rondliep in haar woning en alles aanraakte. Ze ging al schoonmaken voordat ze visite kreeg en had geen zin om na het bezoek nog eens schoon te maken. Dat je niet wil, dat een kind met een negerzoen in de hele woning ronddwarrelt begrijp ik wel en dat is ook niet nodig. Aan de andere kant kun je toch niet een kind gaan verbieden om rond te lopen en dingen aan te raken. En dat een kind niet altijd 100% schone handen heeft is toch ook normaal. Ze zei ook dat ze overal waslappen heeft liggen.

Wat ik niet snap is hoe zij dan als moeder was want zij heeft drie kinderen. Ze zei ook dat zij zelf of haar eigen kinderen met een grote loopauto die eigenlijk voor buiten bedoeld is in de woning konden lopen. Dat vind ik dan weer overdreven. Ik zou het niet erg vinden, dat mijn kind met een wheely bug of vergelijkbaar loopauto binnen loopt maar met zo'n grote loopauto zou geen goed idee vinden ook omdat onze woning niet zo groot is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_81720928
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:52 schreef Tinuviel het volgende:
Weet ik, ik kon het niet aanpassen omdat het internet niet meewerkte.
Het hele Internet?
quote:
Ik heb gisteren met een kennis gesproken, die zei dat zij niet wilde dat haar kleinkind overal rondliep in haar woning en alles aanraakte. Ze ging al schoonmaken voordat ze visite kreeg en had geen zin om na het bezoek nog eens schoon te maken.
Dat heet smetvrees
pi_81723498
Ik snap dat ook niet zo, zeker niet van een oma Mijn zus flipt ook als wij zijn geweest. Dan klaagt ze tegen mijn moeder over de afdrukken van vingertjes op haar hoogglans zwarte tvkast duh en over koekkruimels en restjes brood op de grond. Maar ja die heeft zelf geen kinderen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_81723846
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:49 schreef Estrys het volgende:
Ik snap dat ook niet zo, zeker niet van een oma Mijn zus flipt ook als wij zijn geweest. Dan klaagt ze tegen mijn moeder over de afdrukken van vingertjes op haar hoogglans zwarte tvkast duh en over koekkruimels en restjes brood op de grond. Maar ja die heeft zelf geen kinderen
Als je geen kinderen hebt, kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om eraan te wennen. Wat niet betekent, dat ik het goed wil praten. Als drievoudige moeder er ineens bij je kleinkind niet tegen kunnen is een ander verhaal.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:41:14 #57
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81725930
Welkom MamaNik en kinders!

En ik heb TOTAAL GEEN SMETVREES! Kind doet maar , ik maak het wel schoon als het echt vies is. Ik heb ook nog niet meegemaakt dat iemand dat vervelend vond, als kind zich vrij door een huis bewoog (ok, we gaan dan ook niet echt op bezoek, behalve bij schoonzus).

Hier gaat het inmiddels stukken beter, kind is weer een beetje te genieten, tandje door etc. Klaar met de antibiotica kuur (eindelijk), en niet meer verkouden!
Ze is wel ontzettend aan het knuffelen en rondsjouwen met allerhande knuffels en poppen. Daarnaast is ze ook nogal van het dansen. Vanmorgen waren we toevallig vlak bij de treinbaan, komt er een trein langs en gaan de belletjes af (ja, hoe zeg je dat), staat het kind te dansen op straat, want het is net muziek. Echt, het hoort muziek, komt van de bank af en staat rondjes te draaien in de kamer. Ik herken het totaal niet van mijn familie, maar vind het wel UEBERschattig.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_81726489
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:43 schreef Marie79 het volgende:
Heerlijk Tinuviel! Maarten is nu steeds zijn bal aan het gooien en achteraan aan het rennen (pardon, hij staat nu te piepen bij me hij staat de lade van de salontafel leeg te halen). We gaan zo maar even op de fiets weg
Was het fietsen lekker? Hebben jullie veel lage lades, die onbeveiligd zijn?

Hier bijna geen en degene die er zijn krijgt Jair niet open.

Basboussa fijn dat je kindje zich weer beter voelt. Dat dansen is idd

Heel af en toe kan ik er ook niet zo goed tegen, dat het elke keer zo'n bende is na het eten en je echt na elke maaltijd kunt gaan stofzuigen. Als Oma heb je dat dan weer niet elke dag, dus ik vind het vreemd als je er dan niet mee om kan gaan. Ik vraag me ook af of ik daar uit op bezoek wil gaan. Aan de andere kant wil ik voor haar partner wel gaan maar niet zozeer voor haar. Zeker niet als ik dat hoor!

Ons zoontje vind muziek ook helemaal geweldig. Dan staat die te wippen en mee te swingen met uitstrekte handjes alsof die in de handjes klapt maar dan zonder klappen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:50:06 #59
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_81736654
We hebben 1 lage lade die onbeveiligd is, de rest kan Maarten niet bij komen... (en deze wil ik ook wel beveiligen, want wordt er een beetje moe van om 100x per dag Maarten te zeggen dat het niet mag, de spullen weer terug te leggen etc. etc.).

Ik vind het vaak niet vervelend dat Maarten knoeit en krummelt met eten, en net als Basboussa maak ik het schoon als het echt vies is. Ik irriteer me aan mensen zoals Tinuviel beschrijft, gelukkig hebben we ze niet in de omgeving...

O ja, fietsen, we hebben 3 keer gefietst vandaag, vanavond nog naar Enkhuizen gefietst om lekker pizza te gaan eten. Maarten had een "kleine" portie spaghetti, maar er maar 3 happen van gegeten, wel wat broodjes en hij heeft zitten flirten met de serveersters
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:54:31 #60
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_81773379
Ik vind dat soort mensen waar Tinuviel het over heeft eng.. haha. Helemaal als ze ook nog eens oma zijn. Ja, de kleinkinderen van mn ouders maken er soms ook een potje van als ze bij mn ouders zijn.. nou ja, dan wordt het opgeruimd en schoongemaakt als ze weg zijn. No problem. Ik zou me ook erg ongemakkelijk voelen om bij dat soort mensen op visite te gaan... helemaal met Lennon.

Fijn dat Beisan aan de beterende hand is

Marie, ik vind dat ook heerlijk, fietsen met Lennon voorop, helemaal als het wat lekker weer is.

Lennon heeft vanmiddag bij mn broertje in een zwembad gezeten Toen wij kwamen, zaten mn neefjes er al in en hij ging er bij kijken en was al helemaal nat. Toen maar de kleren uit gedaan en in zn nakie erbij gezet. Hij vond het geweldig... toen de anderen eruit gingen en wij hem ook afgedroogd hadden, wilde hij er weer naar toe en ging er weer in... Hij heeft zich zo goed vermaakt... en hij en mn neefje van net 2 jaar spelen zo leuk samen en zijn erg gek met elkaar

Ik heb ook maar weer eens nieuwe schoenen gekocht, de vorige waren te klein geworden. En toen ik deze zag, was ik verliefd... en ze zitten ook nog eens hartstikke goed en hebben een stevig voetbed.

dat kleine voetje, hij heeft nog steeds maar maatje 19.
Make love, not war ☮
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:09:10 #61
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81773740
Had net wat getypt, maar als domme doos was ik vrolijk verder gegaan zonder op invoeren te drukken...

Diaan, wat een ontzettende leuke schoenen.. Zoeperkjoet!

En idd kleine voetjes, maar dat mag nog lekker, en is eigenlijk toch wel erg schattig
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:14:04 #62
114177 Diaan73
pi_81773880
Ja, ik vind het ook erg schattig die kleine voetjes. Het zoontje van mn ex is 2 weken jonger dan Lennon maar heeft al maat 22/23.

Lennon loopt er trouwens heel erg goed op, loopt ook meer met deze schoenen, dus goede keuze.

Bodpa, die schoentjes die ik van jou heb gekocht, zijn nog steeds veel te groot... komt vast goed in het najaar/winter!!
Make love, not war ☮
pi_81774104
Diaan wat een ukkie voetjes Wel erg leuke schoentjes hoor
Koen heeft trouwens ook nog steeds maatje 21

En vandaag tot 2 keer aan toe: Papa vraagt wat:
Koen leg je banaan even op tafel (vanmiddag) en Koen neem je nog even een hapje (vanavond) en bij beide vragen was het een keiharde NEE!
Toen vroeg ik het: Koen wil je alsjeblieft je banaan op tafel leggen en Koen neem je alsjeblieft nog een hapje et voila meneer deed het
Zo frappant maar ik moest het even delen, ik heb er zo enorm om gelachen
pi_81776827
Diaan, leuke schoenen van Lennon.

Lovelylady moeders goede invloeden he

Het mannetje hier heeft ook nog maat 19 en heel kleine voeten. Wij willen nu nog een paar sloffen kopen, daarmee kan die binnen lekker stappen, stabieler staan en die kan die zelf ook niet uit doen. Hebben al een paar van die leren slofjes bij Prenatal gekocht en die zijn erg fijn. Nu hebben wij een heel schattig paar op het internet gevonden
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 23 mei 2010 @ 10:21:11 #65
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_81783380
Maarten heeft hier ook nog maar net maat 20. We zijn gisteren op pad geweest voor sandaaltjes, had hele leuke gezien voor een leuke prijs, maar Maarten heeft een hoge wreef, want hij kwam er niet in Nog maar even verder zoeken dus...

Gisteravond hadden we een verjaardag bij een vriendin en Maarten was mee (de vorige keer dat hij bij anderen sliep, sliep hij zo). Het was drama met slapen, pas om half 10 ofzo dat hij sliep (dus ook wel lekker lang blijven zitten daarna) en vannacht mee naar huis. Gelukkig sliep hij toen wel weer snel en vanmorgen was het 8 uur dat hij wakker werd
pi_81783557
Leuke schoentjes Diaan! Tyler heeft volgens mij maat 20.
Hij valt sinds een week wel erg vaak zowel met als zonder schoenen. Hij huilt ook veel sneller en vaker "tussendoor". Terwijl hij al een hele tijd goed loopt. En rent en klimt en op de stoelen klimt en staan en de trap opvliegt ...
Ik vind het maar raar en een beetje eng.
pi_81783573
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:54 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind dat soort mensen waar Tinuviel het over heeft eng.. haha. Helemaal als ze ook nog eens oma zijn.
Ben blij dat het "slechts" de stief-oma is...
pi_81786308
Leuke schoenen diaan. Seb heeft maatje 21 inmiddels. Ik heb gisteren ook nieuwe schoenen gekocht van Jochie. Echte zomerschoenen. Hij loopt er alleen op alsof hij zwemvliezen aan heeft Ze zijn ook een stukje groter dan zijn eerste
pi_81859856
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leuke schoentjes Diaan! Tyler heeft volgens mij maat 20.
Hij valt sinds een week wel erg vaak zowel met als zonder schoenen. Hij huilt ook veel sneller en vaker "tussendoor". Terwijl hij al een hele tijd goed loopt. En rent en klimt en op de stoelen klimt en staan en de trap opvliegt ...
Ik vind het maar raar en een beetje eng.
Waarschijnlijk is hij in z'n koppie met iets anders bezig dan met opletten waar je loopt.
Gaat wel weer over Heeft Leander ook een poosje gehad en nu gaat het weer goed

We hebben 3 dagen geen tuitbeker gegeven, 2 dagen daarvan regelmatig moeten dweilen en nu drinkt Leander standaard uit een 'egge beke!' Hij vindt het stoer en het gaat écht goed. Moet alleen nog leren dat je je beker niet meer zomaar weg kan zetten overal (op de bank enzo) maar tot nu toe gaat het goed!

Dus mocht je nog twijfelen (het leek mij zo'n geknoei voor wéken!) ze leren het echt in 2 à 3 dagen en het is zo makkelijk!

Alleen we hadden proefverpakkingen 'pyjamapapje' gekregen en nu vraagt hij regelmatig om 'papje!' in zijn beker... Dat viel érg goed in de smaak blijkbaar.... Wat zit daar in? Kan ik dat zelf maken met bijvoorbeeld bambix? Of is het echt speciale zooi? Lijkt me wel handig als toetje na het eten namelijk...

O en hij vraagt vaker om specifiek drinken. Soms is het gewoon 'dinke? of met zijn beker aan komen sjouwen en dan 'op! Dinke in? Nieuwe in?'

Maar soms is het: 'nannemek (karnemelk) dinke in?' en net 'tinatappetap in!' (raad maar )
pi_81860013
Freecell je hebt het over de kant en klare pyamapapjes van Nestle? Die heb je ook in pakken om zelf te mengen geloof ik, alleen is het dan nooit zo glad als de kant en klare. Denk dat bambix niet te vergelijken is eigenlijk.
Seb krijgt iedere avond zo'n kant en klaar papje van nestle. Ik durf niet goed wat anders te geven omdat hij nu zo goed slaapt en van deze pap niet spuugt. Bij alle andere pap moest hij spugen
  dinsdag 25 mei 2010 @ 09:46:04 #71
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_81860090
Volgens mij kan je dit heel prima maken met dunne Bambix

Maarten valt de laatste tijd ook nog wel, gisteren nog wilde hij zich omdraaien en gaan lopen/rennen om de bal te pakken, valt hij gewoon om, au, met zijn hoofdje op de grond Gelukkig is dit na het troosten over en speelt hij weer lekker verder.
We zitten nu pas aan het ontbijt, hebben uitgeslapen wel de hele nacht met zijn drietjes in ons bed en gaan straks maar even lekker in bad en daarna boodschapjes doen. Heerlijk vakantie vieren
pi_81860122
Ooh Freecell wat een lief gebrabbel
Hier uit beker drinken ook begonnen, maar alleen aan de grote tafel (dus met ontbijt, tussen de middag en 's avonds) Gaat eigenlijk best wel goed

Marie vakantie wat lekker gaan jullie nog weg? Of hoef je gewoon niet te werken

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2010 09:47:57 ]
pi_81860158
Ze hebben wel een smaakje, die pyamapapjes. Vanille, banaan of biscuit. Of 8 granen of zo, maar die ruikt naar hubba bubba
  dinsdag 25 mei 2010 @ 09:57:21 #74
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_81860434
We blijven thuis, maar doen gewoon leuke dingen (en W. wil klussen in de wc). We zijn al een dagje wezen fietsen, gisteren naar de jaarmarkt geweest en morgen ga ik wel even naar mijn werk met Maarten (wordt een activiteit georganiseerd voor laag niveau verst. gehandicapten). Willen ook nog zwemmen en een keertje naar Enkhuizen met de fiets. En een middagje naar mijn schoonvader (wordt vandaag aan zijn heup geopereerd, dus dan naar het ziekenhuis). Toch wel druk dus, maar ook lekker uitslapen en rommelen in huis

Maarten vond dat pyjamapapje ook niet lekker!
pi_81860712
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:48 schreef Estrys het volgende:
Ze hebben wel een smaakje, die pyamapapjes. Vanille, banaan of biscuit. Of 8 granen of zo, maar die ruikt naar hubba bubba
Koen vind vanille en die biscuit het lekkerst
Maar omdat hij nog geen pap uit een bordje wil heb ik vanuit belgie van die pakken meegenomen waar je met gewone melk ook een soort pyjama papje mee kan maken, in de smaak honing. Dat vind hij ook erg lekker
Maarja wat vind mijn klikootje nou niet lekker

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2010 10:10:00 ]
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:11:23 #76
114177 Diaan73
pi_81860788
Lennon vond die pyjamapapjes ook niet lekker. Tenminste de laatste keer dat we het hem gaven niet en dat is alweer een tijdje geleden. Ik kan binnenkort nog wel eens proberen. Hij eet op het moment even wat minder, omdat de kiezen aan het doorkomen zijn. 's Morgens eet hij zonder moeite pap van een bordje, 's avonds gaat het er met veel moeite in en krijgt hij normaal een stuk fruit. Maar dat stuk fruit wil hij nu ook niet hebben, ook niet overdag. Hij had eergisteren ook koorts 39.6 en slaapt ook wat onrustig... hij is niet suffig, maar wel wat mopperig af en toe.

marie, dat is ook lekker... gewoon even een tijdje leuke dingen doen
Make love, not war ☮
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:12:10 #77
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_81860817
Beisan, weer aan het opknappen! Gelukkig!

Lennon, wat een leuke schoenen heb jij gehad. Kei tof! En lekker gezwommen!

Leander, kletskous en wat knap dat je zo snel uit een gewone beker drinkt!. Hier begint dat ook heel langzaam vorm te krijgen. Hij klets de hele dag, maar vaak kan ik er niets uit opmaken, maar gister waren we aan het fietsen, hoor ik ineens Joep toen er een auto langs kwam: oto

Tinuviel, wat stom! Ik vind dat ook altijd zo naar. Was een tijd terug bij een vriendin (met 2 kinderen). Joep had een koekje gehad en wat zitten kruimelen. Zegt zij: ik heb net gestofzuigd. Nou, ik wist niet wat ik moest zeggen... net alsof als haar kinderen bij mij zijn, ze geen rommel maken. Echt zo achterlijk en niet leuk.

LL, wil Koen geen pap uit een bord? Hier is dat ook heel lang een "gedoe" geweest en het cb zat daar zo over te mekkeren, dat het moest enzo ivm spraak. Nu gaat de helft zijn pap in bord en de helft in de fles. En het gekke is, dat is in de ochtend. In de middag eet hij gewoon alles uit zijn bord. (Hij wil namlijk bijna geen brood en eet daarom smiddags een bord pap).
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:15:29 #78
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_81860914
Wat zei je seilram: "dan kun je straks weer stofzuigen..."?
pi_81861067
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:12 schreef seilram het volgende:
LL, wil Koen geen pap uit een bord? Hier is dat ook heel lang een "gedoe" geweest en het cb zat daar zo over te mekkeren, dat het moest enzo ivm spraak. Nu gaat de helft zijn pap in bord en de helft in de fles. En het gekke is, dat is in de ochtend. In de middag eet hij gewoon alles uit zijn bord. (Hij wil namlijk bijna geen brood en eet daarom smiddags een bord pap).
eigenlijk is dat het enige wat hij nog uit een fles met speen drinkt dus ik snap niet wat het probleem zou zijn
CB mekkert maar een eind heen.
De rest drinkt hij of uit een tuitbeker of uit een gewone beker, of soms ook wel eens uit tupperwarebeker met een rietje want dat is prachtig natuurlijk
Eten doet hij gewoon met vork en lepel
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:22:02 #80
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_81861073
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:15 schreef Marie79 het volgende:
Wat zei je seilram: "dan kun je straks weer stofzuigen..."?
Dat had me toen te binnen moeten schieten inderdaad! Maar achterlijk toch? Zeker als je zelf 2 jonge kinderen hebt... dan snap je toch wel dat dat helemaal geen leuke opmerking is om te maken.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:26:43 #81
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_81861227
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:21 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

eigenlijk is dat het enige wat hij nog uit een fles met speen drinkt dus ik snap niet wat het probleem zou zijn
CB mekkert maar een eind heen.
De rest drinkt hij of uit een tuitbeker of uit een gewone beker, of soms ook wel eens uit tupperwarebeker met een rietje want dat is prachtig natuurlijk
Eten doet hij gewoon met vork en lepel
Ja, hier ook. De rest gaat gewoon goed, ook gewoon drinken uit een beker. Wat netjes dat hij al met vork en lepel eet! Hier zijn we aan het oefenen met zelf eten met een lepel. Zo lief en grappig! En over zooi gesproken hahaha, daarna zit dus echt alles onder: stoel, tafel, kleren, haar, vloer. Maar het zelf opscheppen blijft moeilijk, maar goed, hij is ook net 1 jaar.
CB zit hier ook te mopperen dat hij bijna geen brood eet. Tja, ik krijg het er niet in... stukje van een afbakbroodje lust ie wel, maar gewoon een boterham met beleg, daar wordt mee gespeeld en beland bij de hond.
pi_81861241
Toch wel fijn dat het herkenbaar is, dat vallen.
Wel lastig soms dat hij nog niet veel zegt. Alles is DIE! en dan weet je niet altijd wat hij bedoeld.
Ik weet ook niet wat je daar aan kan doen. Ik benoem alles en ineens vind hij boekjes wel leuk. Ook Kim benoemt alles. "Kijk Tyler dat is een bal, zeg maar BAL, zeg dan, zeg dan ... Nee, ik heet niet die, ik heet Kim, KIM! Zeg maar Kim, nee niet mama, niet ooooooma, Kim." Vind ik zo grappig als Kim hem woordjes wil leren.
Ohja, Tyler nam net een aanloopje en dook op de bank. Helemaal in een deuk natuurlijk.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:31:43 #83
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_81861398
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:22 schreef seilram het volgende:

[..]

Dat had me toen te binnen moeten schieten inderdaad! Maar achterlijk toch? Zeker als je zelf 2 jonge kinderen hebt... dan snap je toch wel dat dat helemaal geen leuke opmerking is om te maken.
Misschien bedoelde ze, dat hij gerust de kruimeltjes van de vloer kon eten?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_81861450
Seb is wel erg fan van zijn pap, die hij in een fles krijgt overigens. Hij weet het precies: pakt mijn man een pakje uit de kast, doet dat in een flesje en dan staat hij al te trappelen. Dan roept hij TIK TAK (de magnetron, alles met een klok heet tik tak) en dan staat hij bij de magnetron en zodra die piept dan komt hij met een vaart vanuit de keuken rennen, klimt op de bank en gaat op zijn rug liggen
pi_81861567
Knap hoor Free.

Tyler krijgt nog altijd de melk/pap uit de fles. 's Morgens en soms 's avonds. Nu dus volle melk, alleen wil hij dat niet zonder een beetje pap erin.
Drinken verder gaat iets beter. Een tuitbeker vind hij nog steeds niks. Rietjesbeker soms. Maar voornamelijk drinkt hij uit de bidon. En pakjes drinken met een rietje gaat ook goed. Dat doet hij heel sneaky jatten van zn zus.
pi_81861739
Seb
Tyler weet wel dat er in de inloopkast wat te halen valt. Als die deur open gaat, komt hij eraan gerend. Daar staan de potjes die hij soms krijgt. En koekjestrommel, afbakbroodjes, pasta etc. Voorraadkast producten dus. De koelkast wil hij ook wel graag open doen wat gelukkig nog niet lukt. Alleen helpt zijn zus hem er soms wel even bij ...
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:03:20 #87
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_81862473
Haha Seb, lekker he je pap
Danique weet ook dondersgoed waar de lekkere dingen staan, dan staat ze op haar tenen te wijzen naar de kast

Het gaat erg goed met ons meisje, sinds de medicijnen aanslaan is ze zo vrolijk & gezellig en ook ontwikkeld ze weer!
Tijdens de niet lekkere periode heeft haar ontwikkeling echt stil gestaan maar nu kan ze ineens in een week tijd allemaal nieuwe dingen.
Ook vind ze douchen en haren wassen helemaal niet meer erg terwijl dit eerst echt een groot drama was.
Het is gewoon hardstikke gezellig met haar!
pi_81862868
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:36 schreef freecell het volgende:

Dus mocht je nog twijfelen (het leek mij zo'n geknoei voor wéken!) ze leren het echt in 2 à 3 dagen en het is zo makkelijk!
Idd, ze kunnen dat best sneller dan je zou denken. Elodie drinkt ook al een tijdje uit een gewone beker of glas.
Ik doe er alleen wel steeds maar een bodem in, want als ze genoeg heeft begint ze er wel mee te morsen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:57:57 #89
114177 Diaan73
pi_81864480
Fruppel, wat fijn dat het zo goed gaat met de medicijnen en dat ze ook weer ontwikkelt.

Lennon kan wel uit glas/gewone beker drinken, maar uiteindelijk belandt een deel van de inhoud wel op de grond en het glas/de beker ook. Als hij nu eens niet zo zou gooien, zou ik het prima vinden dat hij gewoon dronk. Uit de "baby" fles drinkt hij al heel lang niet meer, dat vond hij maar niets.
Make love, not war ☮
pi_81865437
Leander had ooit een fles voor afgekolfde melk, maar dat werkte voor geen meter
Vraag me af waar dat ding gebleven is Al zeker niet meer gezien sinds hij een maand of 5 was

Leander wilde er ook mee morsen en gooien, mar ik heb hem gewoon verteld dat drinken zonder een druppel te knoeien héél stoer is En dat hielp echt heel goed!
En ik prijs hem nog steeds elke keer de hemel in als hij drinkt zonder morsen Dat ga ik afbouwen als het lang goed gaat.
pi_81865699
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:26 schreef freecell het volgende:
Leander had ooit een fles voor afgekolfde melk, maar dat werkte voor geen meter
Vraag me af waar dat ding gebleven is Al zeker niet meer gezien sinds hij een maand of 5 was

Leander wilde er ook mee morsen en gooien, mar ik heb hem gewoon verteld dat drinken zonder een druppel te knoeien héél stoer is En dat hielp echt heel goed!
En ik prijs hem nog steeds elke keer de hemel in als hij drinkt zonder morsen Dat ga ik afbouwen als het lang goed gaat.
Seb snapt nog niet wat stoer is denk ik. Maar als we hem heel erg aanmoedigen wil hij ook wel netjes drinken. Alleen heeft hij nog niet zo goed door dat je de beker niet onder je onderlip moet zetten, dus drinkt hij alleen uit een beker als ik niet meer weg hoef
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:31:07 #92
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81886961
Fruppel wat fijn dat het zo goed gaat zeg. Wat zal dat jou en je gezinnetje een rust geven

Netjes drinken uit een beker? Leren ze dat ook joh? goh...

Ik ben wel benieuwd wat jullie kindjes tussen lunch en avondeten nog krijgen. Hier krijgen ze rond 15u thee/diksap/water met cracotte, soepstengel oid, maar ik heb het idee dat ze daar niet meer genoeg aan hebben. En om ze nu 3 soepstengels te geven... daar sta ik dus niet zo achter. Ik zit te denken aan fruit, maar ze krijgen 's morgens ook fruit (1,5 stuk pp). Wat doen jullie? TIps?
pi_81887578
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:26 schreef seilram het volgende:
Ja, hier ook. De rest gaat gewoon goed, ook gewoon drinken uit een beker. Wat netjes dat hij al met vork en lepel eet! Hier zijn we aan het oefenen met zelf eten met een lepel. Zo lief en grappig! En over zooi gesproken hahaha, daarna zit dus echt alles onder: stoel, tafel, kleren, haar, vloer. Maar het zelf opscheppen blijft moeilijk, maar goed, hij is ook net 1 jaar.
CB zit hier ook te mopperen dat hij bijna geen brood eet. Tja, ik krijg het er niet in... stukje van een afbakbroodje lust ie wel, maar gewoon een boterham met beleg, daar wordt mee gespeeld en beland bij de hond.
Ik mag Koen al sinds zijn 1e jaar niet voeren, driftig dattie werd Hij is misschien snel daarmee, met praten is hij niet snel.. Ieder kindje heeft zo zijn eigen ding toch?
Hier ook het CB wat over 2 broodjes begon, maar 'sochtends krijg je dat er hier niet in. (plus daarbij duurt het gewoon te lang en ik moet om 8 uur echt de deur uit, ik vind half 7 mijn nest uit vroeg genoeg)

mikoxx wat dacht je van een eierkoek of een plakje ontbijtkoek (vult misschien net even wat meer dan een soepstengel)

Fruppel wat fijn dat de medicijnen bij Danique zo goed hun werk doen, dat is wel een waard

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2010 20:43:17 ]
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:44:30 #94
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81887744
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:41 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik mag Koen al sinds zijn 1e jaar niet voeren, driftig dattie werd Hij is misschien snel daarmee, met praten is hij niet snel.. Ieder kindje heeft zo zijn eigen ding toch?
Hier ook het CB wat over 2 broodjes begon, maar 'sochtends krijg je dat er hier niet in. (plus daarbij duurt het gewoon te lang en ik moet om 8 uur echt de deur uit, ik vind half 7 mijn nest uit vroeg genoeg)

mikoxx wat dacht je van een eierkoek of een plakje ontbijtkoek (vult misschien net even wat meer dan een soepstengel)
Fruppel wat fijn dat de medicijnen bij Danique zo goed hun werk doen, dat is wel een waard
Da's best een goeie..! Mogen ze ontbijtkoek gewoon hebben dan?
pi_81888611
Ik zou niet weten waarom niet?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:00:10 #96
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81888735
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:57 schreef LovelyLady het volgende:
Ik zou niet weten waarom niet?
weet ik veel... suiker oid? Naja, vanaf 1 jr mogen ze 'alles' toch . Da's over 2,5 week* mikoxx steekt haar kop in t zanddat duurt nog heeeeeel lang
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:14:00 #97
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_81889883
Ontbijtkoek mag wel hoor, Maarten kreeg het ook al vrij snel (vanaf precies wanneer weet ik het niet) maar hij heeft het zelfs getrakteert op het kdv met zijn 1e verjaardag, omdat hij tussendoor bijna niets anders at (toen nog, nu gaat er een hoop meer naar binnen).
pi_81893398
Hier ook "een fase" dat Koen het heel erg lekker vond, ik denk met 9 maanden ofzo.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:56:50 #99
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_81893741
Die "fase" heeft bij ons ook wel lang geduurt, nu blieft hij liever een spekje of koekje of in het weekend kroepoek of casave crackers (die hete dingen).
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:02:03 #100
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_81906588
Mikoxx, ik las je vraag ook in het andere topic. Hier hebben we nu hetzelfde probleem, omdat Joep naar 1 slaapje gaat, dus de middag ineens veel langer is, heeft hij ook sneller honger. Hij eet nu zijn lunch tussen 11 en 11.30, dan naar bed. Tot 14.30-15.00. Daarna een beetje drinken en een soepstengel en dan om 16.00 geef ik hem een halve geschilde tomaat of een droge krekker of plakje ontbijtkoek of doosje rozijntjes. Zodat hij het nog eventjes vol kan houden, maar dan eet hij vaak nog vroeg hoor. Ergens tussen 16.45 en 17.15. En dan om 19.15 nog zijn papfles.

Danique, hou jij van douchen meid! Kun je Joep dat ook leren hahaha. Die gilt nog als een dolle als ik hem onder de douche zet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')