http://www.csmonitor.com/(...)Holland/%28page%29/2quote:White South Africans use Facebook in campaign to return to Holland
White South Africans, concerned about racism and crime, have launched a Facebook petition to return to Holland, where their ancestors lived 300 years ago.
Is there a statute of limitations on citizenship?
Afrikaners in South Africa may soon find out. Three hundred years after their forefathers left Europe for a new life in Cape Town, some Afrikaners are lobbying the Dutch government to grant them citizenship.
The descendants of the Boer settlers are looking for an exit plan. They say white people have become targets of crime with tensions rising since the murder of right-wing Afrikaner Weerstandsbeweging (AWB) leader Eugene Terreblanche last month.
They want the Dutch authorities to enact a "Jus Sanguinis" or right of blood law allowing Afrikaners to return to what they claim is their original home.
After the end of apartheid in 1994, many white South Africans fled the country fearing a racial backlash. Many emigrated to Australia, Canada, New Zealand, the US, and the United Kingdom. A recent report by the South African Institute on Race Relations said nearly 800,000 whites had left during that period, citing employment discrimination and the high crime rate. South Africa sees an average of 50 murders a day – most of the victims are black.
The emerging Afrikaner "Right of Return" campaign echoes the concerns of 1994, and is indicative of a rising fear among some white farmers. The effort is being co-ordinated by Lara Johnstone, who claims South Africa is heading down the path taken by Zimbabwe with whites bearing the brunt of economic and civic collapse.
“I don’t know whether it will be five years, 10 years or whenever – it depends on the Malema factor," said said, referring to Julius Malema, the African National Congress youth leader who was fined $1,300 last week for singing a song that urged ANC members to “shoot the Boers.” "But I think we are going to become another Zimbabwe."
Ms. Johnstone traces her Afrikaans heritage to the Bosmans who left Amsterdam for the Cape in 1707. Her Facebook-led campaign has so far attracted nearly 600 members.
Many of her members are also supporting an online petition for South African Brandon Huntley, who prompted a diplomatic spat after applying for asylum in Canada on the basis of racial persecution here.
Johnstone's site also explains how to apply for Dutch citizenship. But for most, the chances of receiving Dutch citizenship are almost non-existent, say Dutch officials and analysts.
Johnstone, who lives in George in the Western Cape, says many whites are fearful for the future. “Like a lot of people I can’t afford to emigrate so my options are limited. When I speak to people it feels like we’re between a rock and a hard place with little room to maneuver. I think Western Europe does have a duty of care towards white South Africans because most of us come from there originally. Because of our Dutch heritage, I think we should be allowed to return there."
No Rainbow Nation
“I’m not sure people in Britain, Holland, or the US appreciate what is happening here towards whites because they still believe in the Rainbow Nation and everything’s fine. But it’s not," Johnstone said.
Johnstone says she's not a racist. "I was married to an African/American for 13 years and don’t have any problem with black people, Chinese people or whoever. What I have a problem with is violent people who burn people with irons for their cell phones,” says Johnstone, an environmentalist who sells gear to grow worms for composting.
She has written to the Dutch consulate in Cape Town, the Dutch royal family, and prominent members of the Dutch parliament, including controversial Geert Wilders, leader of the right-wing Party for Freedom (PVV).
Mr. Wilders wants to see the end of Islamic influence in Holland and across Western Europe and a halt to non-Western immigration into the country. His spokesman says the white-haired leader is too busy on the campaign trail for next month’s general election to comment on the citizenship issue.
But another Dutch member of parliament, Kees van der Staaij, chairman of the conservative-Protestant Staatkundig-Gereformeerde Party (SGP), responded to the Johnstone's emailed questions.
“The violence against whites in South Africa is a large problem. If they are targeted by violence, they should also be accepted as asylum-seekers in the Netherlands,” Mr. Van der Staaij wrote.
He said The Netherlands has "a very special responsibility towards the often very religious South Africans of Dutch descent... if those people do not feel safe in their own country and want to settle here in The Netherlands, our country should consider those requests with a positive approach.”
There's been no official response to Johnstone's campaign from The Netherlands government.
No return likely
Jan Rath, a professor of sociology at the Institute for Migration and Ethnic Studies at the University of Amsterdam, says that the Right of Return campaign has little chance of success.
“It is quite unlikely that the government would want to change the rules that would make it easier for the descendants of old Boer settlers to ‘return’ to their ‘patria’,” he says. “They are regarded as foreign citizens and treated accordingly. The very fact that they are descendants of Dutch citizens or returnees from a former colonial area is seen as totally irrelevant.
“The bottom line is that the government would not be willing to make an exception to the quite firm rule that all foreign citizens should be treated as foreign citizens. In the light of the fact that the Netherlands has been pursuing a restrictive immigration regime, the Afrikaners have no other option than solving the situation in their own country or moving to another one.”
There are around 5 million white people in South Africa (out of a total population of 50 million) with most either having an Afrikaans or English heritage. Many with English descendants have access to British passports. But the Afrikaner population does not, prompting president Jacob Zuma last year to say: “Of all the white groups that are in South Africa, it is only the Afrikaners that are truly South Africans in the true sense of the word.”
Many of the farmers here are white and Afrikaans. With an estimated 3,000 killed in farm attacks since 1994, some of the remaining 40,000 are fearful.
En terecht.quote:They are regarded as foreign citizens and treated accordingly. The very fact that they are descendants of Dutch citizens or returnees from a former colonial area is seen as totally irrelevant.
Niet-westerse allochtonen, zoals Afrikanen?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:50 schreef zoalshetis het volgende:
lijkt me prima. maar dan wel een directe stop op niet-westerse allochtonen.
niet-blanke goudzoekers. mensen zonder band met nederland.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:57 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Niet-westerse allochtonen, zoals Afrikanen?
En dan meteen ook 30 miljoen negers erbij?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:01 schreef Frutsel het volgende:
Waarom niet Zuid Afrika snel ff innemen.. nieuwe kolonie... en het WK in eigen land.
Wat wil je nog meer?
net zo hard schrikken als wij doen? misschien zijn ze wel wat minder soft dan de nederlander, en dat kan nog leuk worden. echt leuk bedoel ik.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:55 schreef JohnLocke het volgende:
Haha, en wat als ze alle criminele negers en Noord-Afrikanen hier zien?
Wat dat betreft kunnen we nog van ze leren. Die mensen zijn niet zo gehersenspoeld als ons. Zij leven in de hel die Zuid-Afrika heet, dus veel minder kan het niet wordenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
net zo hard schrikken als wij doen? misschien zijn ze wel wat minder soft dan de nederlander, en dat kan nog leuk worden. echt leuk bedoel ik.
Niet-Westers moet je niet al te letterlijk opvatten, de blanke bevolking van Zuid-Afrika is namelijk niet minder Westers dan Australiërs of Canadezen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:57 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Blanke Afrikanen lijken me net zo Westers als Australiers bijvoorbeeld, het gaat niet alleen om topografie.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:57 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een droevig figuurquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
net zo hard schrikken als wij doen? misschien zijn ze wel wat minder soft dan de nederlander, en dat kan nog leuk worden. echt leuk bedoel ik.
wat ben jij toch een voorbeeld voor de menschheid. driewerf hulde. ik hoop ooit te worden zoals jij.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een droevig figuurVerder zijn deze mensen wat mij betreft gewoon welkom. Net zoals dat andere mensen gewoon welkom zijn in het tolerante Nederland.
Ik hoop het ook.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat ben jij toch een voorbeeld voor de menschheid. driewerf hulde. ik hoop ooit te worden zoals jij.
Nee, we kunnen niet iedereen toelaten. Sterker nog, ik wil een immigratie-stop hebben en wel zo snel mogelijk. Nederland is vol. Ja, een uitspraak je vaak hoort, maar het is een feit. Maar voor deze mensen wil ik een uitzondering maken. Ten eerste hebben ze iets met Nederland en zullen ze Nederland dus niet haten zoals de gemiddelde allochtoon dat doet. Ja, er zijn ook allochtonen die dat niet doen bla bla bla.. Ten tweede heb ik het idee dat deze mensen ons dankbaar zullen zijn en daarvoor ook iets terug gaan doen. Tenslotte zitten deze mensen in ellende in Zuid-Afrika en hebben dus enorm veel hulp nodig. Zuid-Afrika wordt niet voor niks de 'crime-capitol of the world' genoemd. Gek genoeg wordt dit allemaal ontkent, en dat is waarschijnlijk omdat ze blank zijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een droevig figuurVerder zijn deze mensen wat mij betreft gewoon welkom. Net zoals dat andere mensen gewoon welkom zijn in het tolerante Nederland.
Wat mij betreft zijn deze mensen ook welkom, maar wat gaan zij precies terug doen? Allochtonen in elkaar beuken, zoals ZHI hoopt?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:52 schreef Regal het volgende:
[..]
Nee, we kunnen niet iedereen toelaten. Sterker nog, ik wil een immigratie-stop hebben en wel zo snel mogelijk. Nederland is vol. Ja, een uitspraak je vaak hoort, maar het is een feit. Maar voor deze mensen wil ik een uitzondering maken. Ten eerste hebben ze iets met Nederland en zullen ze Nederland dus niet haten zoals de gemiddelde allochtoon dat doet. Ja, er zijn ook allochtonen die dat niet doen bla bla bla.. Ten tweede heb ik het idee dat deze mensen ons dankbaar zullen zijn en daarvoor ook iets terug gaan doen. Tenslotte zitten deze mensen in ellende in Zuid-Afrika en hebben dus enorm veel hulp nodig. Zuid-Afrika wordt niet voor niks de 'crime-capitol of the world' genoemd. Gek genoeg wordt dit allemaal ontkent, en dat is waarschijnlijk omdat ze blank zijn.
Wat dacht jezelf? Die mensen zijn keiharde werkers. Dit zijn mensen die maar al te graag willen werken, en dat merken ze in Zuid-Afrika nu ook wel. Daar draait het voor geen meter nu er steeds maar weer boeren worden vermoord. Bovendien hebben zij Zuid-Afrika op poten gekregen. Hoe dat gedaan is, doet er even niet toe. Ik weet dat er het één en ander is gebeurd. Ze hebben het land echter wel opgebouwd. Zonder die invloed was Zuid-Afrika gewoon niks. Dat is niet om arrogant te zijn, maar het is gewoon een feit. Geen politiek-correcte schaap die dat kan ontkennen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn deze mensen ook welkom, maar wat gaan zij precies terug doen? Allochtonen in elkaar beuken, zoals ZHI hoopt?
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Dat zal je nog verbazenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:39 schreef Regal het volgende:
[..]
Wat dacht jezelf? Die mensen zijn keiharde werkers. Dit zijn mensen die maar al te graag willen werken, en dat merken ze in Zuid-Afrika nu ook wel. Daar draait het voor geen meter nu er steeds maar weer boeren worden vermoord. Bovendien hebben zij Zuid-Afrika op poten gekregen. Hoe dat gedaan is, doet er even niet toe. Ik weet dat er het één en ander is gebeurd. Ze hebben het land echter wel opgebouwd. Zonder die invloed was Zuid-Afrika gewoon niks. Dat is niet om arrogant te zijn, maar het is gewoon een feit. Geen politiek-correcte schaap die dat kan ontkennen.
ehmm. waar zeg ik dat precies?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn deze mensen ook welkom, maar wat gaan zij precies terug doen? Allochtonen in elkaar beuken, zoals ZHI hoopt?
Een paar Marokkaantjes met een mes en een scooter lachen ze in hun gezicht uit.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:55 schreef JohnLocke het volgende:
Haha, en wat als ze alle criminele negers en Noord-Afrikanen hier zien?
quote:
Moet een misverstand zijn geweest. Met 'echt leuk' bedoel je natuurlijk dat je hoopt dat de Zuid-Afrikanen gezellig Kumbaya gaan zingen rond een kampvuur samen met de Noord-Afrikaanse allochtonen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou ik bedoel niet dat ze zomaar marokkanen in elkaar gaan rossen. ik hoop dat ze zich wat assertiever opstellen tegen marokkaanse/allochtoonse crimineeltjes. ben je nu blij? stakker.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Moet een misverstand zijn geweest. Met 'echt leuk' bedoel je natuurlijk dat je hoopt dat de Zuid-Afrikanen gezellig Kumbaya gaan zingen rond een kampvuur samen met de Noord-Afrikaanse allochtonen.
Poeh poeh, nou dat is echt leuk zeg. Misschien moet je daar zelf een mee beginnen in plaats van altijd zo lopen te zeiken.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou ik bedoel niet dat ze zomaar marokkanen in elkaar gaan rossen. ik hoop dat ze zich wat assertiever opstellen tegen marokkaanse/allochtoonse crimineeltjes. ben je nu blij? stakker.
Ik denk dat ze lachen om die ratjes hier. Heb 2 kennissen in ZA wonen en die hebben al meer gezien en meegemaakt dan een normaal mens in een heel leven.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou ik bedoel niet dat ze zomaar marokkanen in elkaar gaan rossen. ik hoop dat ze zich wat assertiever opstellen tegen marokkaanse/allochtoonse crimineeltjes. ben je nu blij? stakker.
In Zuid-Afrika mochten ze gewoon wapens bezitten en zichzelf verdedigen, dan zou ik ook lachen om dat soort volk.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een paar Marokkaantjes met een mes en een scooter lachen ze in hun gezicht uit.
Sorry, maar je bent niet grappig. Je hebt totaal geen benul wat daar in Zuid-Afrika aan de hand is, dus ga je er maar grapjes over maken. De situatie daar is misschien nog erger dan wat de gemiddelde Israëlier allemaal wel niet uitspookt in Palestina. Helaas krijgen we dit nooit te zien op het nieuws, want het is niet politiek-correct. De laatste tijd wel iets meer -door het aankomende WK- en vooral met de moord op Terre'Blanche. Nu gaan ze die aandacht weer veranderen in iets totaal anders totdat het WK afgelopen is. Daarna wordt er helemaal geen aandacht meer besteed aan Zuid-Afrika: 'the crime capitol of the world!' Terre'Blanche was dit en dat, maar vooral ontkennen dat dit soort taferelen er dagelijks plaatsvindt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:08 schreef DeParo het volgende:
Als we Nederland nu samenvoegen met Vlaanderen is er weer genoeg ruimte om hen te stallen.
Alhoewel we ze net zo goed op de Veluwe kunnen stoppen, waar al onze ex-NSB'ers zitten, haha.
Totdat je een keer mot krijgt met zo´n figuurquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:19 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
In Zuid-Afrika mochten ze gewoon wapens bezitten en zichzelf verdedigen, dan zou ik ook lachen om dat soort volk.
quote:. Daarnaast zijn er ook nog in de loop der eeuwen immigranten uit verschillende Europese landen naar Zuid-Afrika geëmigreerd. Er wordt in Zuid-Afrika onderscheid gemaakt in Engels- en Afrikaanssprekende blanken. 9,2 % van de Zuid-Afrikaanse bevolking is blank, dat is iets meer dan 4,2 miljoen mensen. Hoewel dit aantal waarschijnlijk een stuk hoger ligt, omdat veel blanken niet zijn geteld in de telling van 2001. Er wordt geschat dat er nu ongeveer 5,3 miljoen blanken in Zuid-Afrika wonen. Veel blanke Zuid-Afrikanen zijn geëmigreerd naar onder andere Engeland, Canada, Australië en Argentinië, zij zijn bang geworden vanwege de vele moorden op blanken die er plaatsvinden (zie Boerderijmoorden (Zuid-Afrika). Ook zijn zij bang om hun eigendommen te verliezen, zoals nu al gebeurt met blanke boeren die verplicht worden hun land te verkopen.
Pure racisme daar, dus kan me wel voorstellen dat ze daar weg willen. Wat mij betreft zijn ze meer dan welkom.quote:Alhoewel zwarte en blanke boeren mogelijk een makkelijk doelwit zijn voor rovers, waaronder een groot aantal werkloze zwarte jeugdigen, duiden de omstandigheden van veel boerderijmoorden, waarbij in twee-derde van de gevallen blanken het slachtoffer zijn, ook op racistische motieven en de toenemende ontmenselijking van zekere groepen in Zuid-Afrika. Veronderstellingen dat boerderijmoorden op blanke boeren een onderliggende politieke motivering hebben en mogelijk verband houden met de beoogde landhervorming, worden door de Zuid-Afrikaanse regering ontkend. Anderzijds blijven oproepen aan de Zuid-Afrikaanse regering om de boerderijmoorden publiekelijk te veroordelen zonder reactie.
Met welk volk?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Totdat je een keer mot krijgt met zo´n figuur
Ik heb er ook kennissen zitten die me hadden aanbevolen niet naar het WK te gaan, omdat de situatie daar wat spannender is dan de media laat lijken.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:54 schreef dromelijn het volgende:
[..]
[..]
Pure racisme daar, dus kan me wel voorstellen dat ze daar weg willen. Wat mij betreft zijn ze meer dan welkom.
Er was toch eens een ander topic over een user die er familie had zitten die doodsbang waren? Ik kan het topic zo niet vinden
ZA was nooit een kolonie van Nederland.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 02:04 schreef ellevehC86 het volgende:
Oef.... wat te doen met de oud-kolonialen?
gasten die vanaf geboorte weten wat hard werken is.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
ZA was nooit een kolonie van Nederland.
Voor de rest hejje een zootje van die Boeren en of je daar nu op zit te wachten, gasten bij wie het racisme er vanaf de geboorte ingestampt zit lijken mij weinig toevoegen aan Nederland.
Wat wil je?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:58 schreef Torrio het volgende:
[..]
Ik heb er ook kennissen zitten die me hadden aanbevolen niet naar het WK te gaan, omdat de situatie daar wat spannender is dan de media laat lijken.
Gasten die vanaf de geboorte gewend zijn aan een zooi negers die het werk voor hun opknappen, van auto voltanken tot de was.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gasten die vanaf geboorte weten wat hard werken is.
lol. romantisch beeld schep jij.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Gasten die vanaf de geboorte gewend zijn aan een zooi negers die het werk voor hun opknappen, van auto voltanken tot de was.
Ik teken een beeld dat net zo reeel is als het beeld van de noeste arbeiders die zonder problemen kunnen integreren in Nederland.quote:
Dat zei ik al, dat het geen kolonie was.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens, klein detail: De Kaap is nooit een kolonie geweest van Nederland. Het was een verversingspost en stond onder beheer van de VOC.
Er zitten al vele Afrikaners in GB hoor.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
De Britten zaten er trouwens het laatst.. Waarom niet naar GB dan?
Ik denk dat je wel zo moet denken. Je kan het vergelijken met veel Joden, Turken en Marokkanen enz.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:19 schreef Dagonet het volgende:
In hoeverre kan je trouwens spreken van teruggaan? Na enkele eeuwen?
Enkele eeuwen valt toch wel mee?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:19 schreef Dagonet het volgende:
In hoeverre kan je trouwens spreken van teruggaan? Na enkele eeuwen?
Overigens zijn hier voor het eerst concentratiekampen gebruikt. De Engelsen gebruikten de concentratiekampen tegen de Boeren.quote:3. 1. Nederlandse vrijwilligers
Tijdens deze Tweede Boerenoorlog (1899 - 1902) werden de Boeren gesteund door de Nederlandse bevolking. De Nederlandse regering bemoeide zich niet met de oorlog om een conflict met de Britten te vermijden. Nederland profiteerde van de handel met de Britse kolonies. Hoewel er geen Nederlands leger naar Zuid-Afrika werd gestuurd, waren er ongeveer 2000 Nederlandse vrijwilligers die vochten tegen de Britten. Paul Kruger, Oom Paul genoemd, vroeg echter wel Nederlandse steun. Er woonden in Zuid-Afrika ook veel Nederlanders die meevochten. Ze moesten echter wel veel leren. Volgens de Boeren konden zij geen paard rijden en niet schieten en hadden ze wel een grote mond.
Tussen de Boerenoorlogen waren er veel Nederlanders actief in de Boerenrepublieken, vooral in Transvaal. Zij waren vooral bouwmeesters en ontwerpers van infrastructuur. Ook waren veel Nederlanders direct of indirect actief in het bestuur van de Zuid-Afrikaansche Republiek. Nederland was echter niet het enige land dat de Boeren steunde, ook de Duitsers, Fransen, Zweden en Russen droegen bij aan de strijd tegen de Britten. Ook enkele Ieren en Canadezen kwamen aan de Boerenkant te staan hoewel hun landen meevochten in het Britse leger. Wat erg opmerkelijk is, is dat er Nederlandse Amerikanen meededen aan de strijd van de Boeren. Dit waren vroegere Nederlandse immigranten die naar de Nieuwe Wereld trokken.
De Nederlandse regering was pro-Boer maar bemoeide zich zo weinig mogelijk met de situatie. Het volk leefde erg mee, kranten werden aandachtig gelezen en er werden verenigingen opgericht voor steun aan de Boeren. Er werd geld ingezameld, maar er werden ook petities ondertekend die naar Engeland werden gestuurd om te laten zien dat de Nederlanders het niet eens waren met Engelsen.
Door het opbloeiende nationalisme, droomden enkelen van een 12e provincie -Flevoland bestond nog niet- in Afrika. Een economische vooruitgang, een enorm afzetgebied en sterkere positie voor de Nederlandse taal en cultuur. Ook de Transvaalse president Th. F. Burgers sprak over een "Groot-Holland onder het Zuiderkruis".
Wat dan nog? Hoorde dat Nederland niet vol was volgens GL. En door de vergrijzing moesten we juist jonge mensen met gezinnen binnenhalen.Precies wat GL wil . Ik vind het prima dat die boeren Zuid-Afrika en veel mensen uit Amerika hier dan heen verhuizen. Ben wel bang dat ze enorme heimwee gaan krijgen. In Canada wonen toch ook heel wat Nederlanders? Volgens mij zelfs nog heel wat met dubbel paspoort!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:48 schreef JohnLocke het volgende:
Het zou wel een precedent scheppen overigens, wat als over een paar jaar alle Amerikanen van Nederlandse afkomst terug willen?
Wanneer ik daar zou wonen, en gewend was aan de ruimte en de schoonheid? Denk ook niet dat ik dan Nederland koos. Je gaat met praktisch lege handen weg daar, want verkopen heeft volgens mij geen zin. De regering zal ze wel voor een habbekrats uitkopen of eigenen zich het land gewoon toe.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:02 schreef Fokski het volgende:Alsof dit leeft buiten een clubje uit een een "zeker" politieke hoek. Het is niet zo blanke Zuid Afrikanen nu massaal het land uit willen en dan Nederland voor ogen hebben.
Hee niet fucken met Groningen he mienjonkje!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.csmonitor.com/(...)Holland/%28page%29/2
En prachtig plan, een toekomstige ramp of toch een moeilijk te verkopen programma?
In Friesland en Groningen wonen nu slechts koeien en volgens de legende een paar mompelende schaatsers dus zullen wij deze luitjes dan maar verwelkomen?
Banen zat, als bv Stadsmarinier in Almere! ervaring met de bestrijding van geweld hebben ze zat!
Bovendien neemt de Nederlandse invloed binnen de EU alleen maar toe met meer inwoners, doen dus.
http://www.facebook.com/African.White.Refugees
Alsof blanke Zuid Afrikaners na een paar honderd jaar behalve een verbasterde vorm van Nederlands nog enige band hebben met NLquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet-blanke goudzoekers. mensen zonder band met nederland.
Nog een reden om ze maar in Groningen te laten wonen, tussen die onverstaanbaren valt dat niet zo op.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:38 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Alsof blanke Zuid Afrikaners na een paar honderd jaar behalve een verbasterde vorm van Nederlands nog enige band hebben met NL
Hoeveel?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:17 schreef Beach het volgende:
[..]
Er zitten al vele Afrikaners in GB hoor.
Want...?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nederlandse staat moet gewoon iedere afstammeling in rechte lijn van een Nederlandse immigant de Nederlandse nationaliteit geven
Bloedbandquote:
Niets menselijk is de mens vreemdquote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:13 schreef Ringo het volgende:
Drie eeuwen weg, pronken en protsen met je liefde voor de Afrikaanse bodem. Een en al Nieuw-Wereldse stoerdoenerij. En als het even lastig wordt in je land, met hangende pootjes vragen of je aub plzplzplz mag terugkomen..
quote:
Coyote is uitgeluldquote:
Zo moeilijk is het echt niet. Of je bent wel een afstammeling of je bent het nietquote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:03 schreef Dagonet het volgende:
Er is amper nog een bloedband te vinden man, en krijgen alle afstammelingen uit Nieuw Nederland dan een Nederlands paspoort ook?
arme blanken in zuid-Afrikaquote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:59 schreef Seam het volgende:
Die blanken zijn over het algemeen best rijk, dus prima tog?
Ja okay, maar dan gaat het ook om de afstammelingen in het voormalige Nieuw Nederland dus?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het echt niet. Of je bent wel een afstammeling of je bent het niet
Als ze een bloedband kunnen aantonen welquote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja okay, maar dan gaat het ook om de afstammelingen in het voormalige Nieuw Nederland dus?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als ze een bloedband kunnen aantonen wel
Tuurlijk, ik ken ook Afrikaner-Nederlanders uit zowel Zimbabwe als ZA (West en Oostkaap), iedereen in die regio kent wel een naaste die door geweld om het leven is gekomen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:16 schreef Torrio het volgende:
[..]
Ik denk dat ze lachen om die ratjes hier. Heb 2 kennissen in ZA wonen en die hebben al meer gezien en meegemaakt dan een normaal mens in een heel leven.
Nee, dat is niet makkelijk aan te tonen aan de naam, of je moet alleen een bloedband in mannelijke lijn toestaan maar dan beperk je het ergquote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:24 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Simpel te zien aan namen. Broeders, welkom terug!
maar wat versta je onder bloedband?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, dat is niet makkelijk aan te tonen aan de naam, of je moet alleen een bloedband in mannelijke lijn toestaan maar dan beperk je het erg
Ja, dat is inderdaad een bloedbandquote:Op zondag 4 juli 2010 01:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
maar wat versta je onder bloedband?
is 1 overoverovergrootouder uit Nederland genoeg ?
Dat is het ook...maar is dat genoeg bloedband om Nederland te mogen binnenkomen in jouw concept ?quote:Op zondag 4 juli 2010 01:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad een bloedband
Bij iedere bloedband kan dat maar dat had je allemaal al kunnen lezenquote:Op zondag 4 juli 2010 01:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is het ook...maar is dat genoeg bloedband om Nederland te mogen binnenkomen in jouw concept ?
Weet je hoeveel zuid-afrikanen een Nederlandse overoverovergrootouder hebben ?quote:Op zondag 4 juli 2010 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bij iedere bloedband kan dat maar dat had je allemaal al kunnen lezen
Je praat onzin, nog even en je gaat door op Hitler. Ik reageer dus verder ook niet meer op die onzinquote:Op zondag 4 juli 2010 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Weet je hoeveel zuid-afrikanen een Nederlandse overoverovergrootouder hebben ?
1 miljoen... of 3 miljoen ?
In potentie kan dat in massa-immigratie overgaan ... als die aantallen juist zijn .
En is het criterium dat iemand blank moet zijn ?
Hoe blank? Volledig blank uitziend? Of een beetje niet-blank mag nog wel. ?
Hitler is niet nodig in deze diskussie... daarover beginnen is de diskussie blokkerenquote:Op zondag 4 juli 2010 01:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je praat onzin, nog even en je gaat door op Hitler. Ik reageer dus verder ook niet meer op die onzin
Over blanken beginnen blokkeert de discussie nietquote:Op zondag 4 juli 2010 01:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hitler is niet nodig in deze diskussie... daarover beginnen is de diskussie blokkeren
Maar je ontwijkt moeilijke vragen...ik stelde allleen maar vragen .
Je realiseert je ineens dat de eis van blank zijn een racistische eis is en daar wil je niet over denken en praten. ?
Een Nederlands paspoort hoeft niet te betekenen dat je heel je leven in Nederland moet wonenquote:Op zondag 4 juli 2010 02:05 schreef Joppy het volgende:
Die gasten passen toch helemaal niet meer in NL joh. De goed opgeleide afrikaners kunnen zich uiteraard nog wel aardig rooien in het buitenland, en geld verdienen. Maar dat geld voor iedere goed opgeleide persoon.
Het grootste deel van de afrikaners is echter veel te conservatief en te gewend aan zijn vrijheid om nog in Europa te passen.
Die lui kunnen zich niet voorstellen dat er hier in NL mensen zijn veroordeeld wegens mishandeling van inbrekers. Om maar iets te noemen.
Ok... hoe zie je die toelatingseis van blankheid dan ?quote:Op zondag 4 juli 2010 02:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Over blanken beginnen blokkeert de discussie niet
Ik reageer niet meer op je, maar dat had je allemaal al kunnen lezenquote:Op zondag 4 juli 2010 02:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ok... hoe zie je die toelatingseis van blankheid dan ?
Iemand moet er volledig blank uitzien? of een beetje nietblank uitzien mag ook een beetje? Tot hoever dan ?
Je weet toch dat er ook veel mensen zijn met Nederlandse voorouders en die er niet zo erg blank uitzien .
Die sluit je buiten als je de eis van blankheid handhaaft..
grappenmaker... jquote:Op zondag 4 juli 2010 02:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik reageer niet meer op je, maar dat had je allemaal al kunnen lezen
Wat jij wil, alleen in jou verknipte kop is er sprake van een eis blank zijn. Ik zou je eigen laten behandelen door een zielenknijper, anders loopt het slecht met je afquote:Op zondag 4 juli 2010 02:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
grappenmaker... je reageert wel maar je weet geen goed antwoord te formuleren
Als je werkelijk overtuigd bent dat je eis van blankzijn niet verkeerd is dan ga je de diskussie aan.
Je stelt voor een groep mensen naar Nederland te halen, een politiek asiel te verlenen vanwege racisme in eigen land, maar dan wil je niet praten hoe je die groep mensen wilt afbakenen.
Zeg dat dan gewoon ... : je stelt geen eis dat blankheid verplicht isquote:Op zondag 4 juli 2010 02:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat jij wil, alleen in jou verknipte kop is er sprake van een eis blank zijn. Ik zou je eigen laten behandelen door een zielenknijper, anders loopt het slecht met je af
Het is niet aanmoedigen tot massaimmigratiequote:Op zondag 4 juli 2010 02:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeg dat dan gewoon ... : je stelt geen eis dat blankheid verplicht is
Zoals je reageert suggereer je dat die eis er wel is..
Dit is moeilijk doen om niks... !!
Dan blijft over dat het om honderdduizenden blanke en minder/blanke mensen kan gaan , misschien meer dan 1 miljoen die een Nederlandse voorouder heeft.
Is dat wel verstandig om die massaimmigratie naar Nederland aan te moedigen
het gaat niet om 10.000 mensen.... ik weet ook niet precies hoeveel.... maar misschien wel 1 miljoen..quote:Op zondag 4 juli 2010 02:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is niet aanmoedigen tot massaimmigratie
Je kan het afbakenen zoals je wilt maar verder is het opvallend dat je niet op mijn posting ingaat en van de hak op de tak springtquote:Op zondag 4 juli 2010 02:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
het gaat niet om 10.000 mensen.... ik weet ook niet precies hoeveel.... maar misschien wel 1 miljoen..
als je de groep afbakent die ergens een Nederlandse voorouder heeft ..
ik ga nog steeds op je posting in, en ik ben consistent in het onderwerp...quote:Op zondag 4 juli 2010 02:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan het afbakenen zoals je wilt maar verder is het opvallend dat je niet op mijn posting ingaat en van de hak op de tak springt
Hoe groot de groep met Nederlandse voorouders is is niet boeiend, de grote vraag is hoeveel mensen kunnen de procedure tot een goed einde kunnen makenquote:Op zondag 4 juli 2010 03:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik ga nog steeds op je posting in, en ik ben consistent in het onderwerp...
terwijl jij daar om heen draait...
de vraag is ... hoe groot is die groep met Nederlandse voorouders in Zuid Afrika.
jij ontwijkt die vraag..
hoe baken je die groep af...
dat ontwijk je ook
Dan moet je toch eerst weten hoe groot die groep is. eer je kunt inschatten hoeveel % van hen daadwerkelijk politiek asiel in Nederland gaat aanvragen... en je moet regels voor die procedure maken.quote:Op zondag 4 juli 2010 03:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe groot de groep met Nederlandse voorouders is is niet boeiend, de grote vraag is hoeveel mensen kunnen de procedure tot een goed einde kunnen maken
Als je met A een paspoort kan aanvragen is B irrrelevantquote:Op zondag 4 juli 2010 03:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan moet je toch eerst weten hoe groot die groep is. eer je kunt inschatten hoeveel % van hen daadwerkelijk politiek asiel in Nederland gaat aanvragen... en je moet regels voor die procedure maken.
Wat zijn criteria voor een aanvraag? Bijv de 2 belangrijkste
A Nederlandse voorouder hebben ergens.. en dat kunnen aantonen
B Kunnen aantonen slachtoffer te zijn van etnische discriminatie
Als je alleen A als voorwaarde hebt dan kan dat uitlopen op massa-immigratie
Wat betekent "B is irrelevant"quote:Op zondag 4 juli 2010 03:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je met A een paspoort kan aanvragen is B irrrelevant
Irrelevant en neequote:Op zondag 4 juli 2010 03:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat betekent "B is irrelevant"
Je vindt de eis van aantonen dat de aanvrager slachtoffer is van discriminatie niet nodig.
Je opzet is dus....iedereen in Zuid Afrika die ergens een Nederlandse voorouder heeft, krijgt automatisch de Nederlandse nationaliteit ?
Wat maakt deze blanke Afrikanen zoveel 'westerser' dan bijv. de gemiddelde Zuid-Amerikaan?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:26 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Blanke Afrikanen lijken me net zo Westers als Australiers bijvoorbeeld, het gaat niet alleen om topografie.
De huidskleur??quote:Op zondag 4 juli 2010 10:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat maakt deze blanke Afrikanen zoveel 'westerser' dan bijv. de gemiddelde Zuid-Amerikaan?
Ten eerste is dat eerste niet zo en ten tweede klopt dat 2e niet en heb je pas recht op de AOW als je er woontquote:Op zondag 4 juli 2010 09:31 schreef Verburg_K het volgende:
Wie in Afrika is gaan wonen 50 jaar terug is nu een echte Afrikaan.
en moet daar lekker blijven
Ze denken hier in de bijstand of AOW te komen he??
Nou denk het niet
Daar heeft de VN gewoon definities voorquote:Op zondag 4 juli 2010 10:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat maakt deze blanke Afrikanen zoveel 'westerser' dan bijv. de gemiddelde Zuid-Amerikaan?
quote:Op zondag 4 juli 2010 10:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ten eerste is dat eerste niet zo en ten tweede klopt dat 2e niet en heb je pas recht op de AOW als je er woont
Je krijgt geen bijstand als je nooit in Nederland hebt gewoondquote:Op zondag 4 juli 2010 10:34 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De mensen boven 65 jaar krijgen dan bijstand en dat kan niet, of de PVV regel moet gelden dat men hier eerst 10 jaar moet wonnen voor bijstand kan worden ontvangen
Zover ik je snap wil je iedere Zuid-Afrikaan met ergens Nederlandse voorouders de Nederlandse nationaliteit geven... en daarmee het recht garanderen te wonen in Nederland.quote:Op zondag 4 juli 2010 03:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je met A een paspoort kan aanvragen is B irrrelevant
Iedereen met een directe afstammeling van een Nederlandse emigrant kan er wat mij betreft aanspraak op makenquote:Op zondag 4 juli 2010 11:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zover ik je snap wil je iedere Zuid-Afrikaan met ergens Nederlandse voorouders de Nederlandse nationaliteit geven... en daarmee het recht garanderen te wonen in Nederland.
Ik zat net op wiki te kijken en wiki zegt dat er 49 miljoen Zuid-Afrikanen zijn en 13% spreken Afrikaans.
Even met de natte vinger inschatten : als de helft van die 13% Nederlandse voorouders heeft, dan is dat 3,2 miljoen mensen ...Misschien is dat een te hoge schatting en moet je dit stellen op 1,6 miljoen.. of misschien is het toch allemaal te laag en moet je eerder denken aan 4,8 miljoen mensen.
1,6 milj of 4,8 milj.... in potentie kan dit eindigen in massa-immigratie
En waarom alleen Zuid -Afrika?
Er wonen nog 20 of 30 miljoen mensen buiten Nederland over de hele wereld die Nederlandse voorouders hebben ?
Dit is een leeg antwoord zo. Je onderbouwt niks . Probeer jij nog eens een keer dat sommetje te weerleggen..quote:Op zondag 4 juli 2010 11:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van je rekensommetje klopt niks, probeer het nog een keer
Het doet er niet toe hoeveel er zijn maar hoeveel een aanvraag doen.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is een leeg antwoord zo. Je onderbouwt niks . Probeer jij nog eens een keer dat sommetje te weerleggen..
En wat van al die Nederlandse nazaten over de gehele wereld? Die gun je dat recht op Nederlandse nationalitet niet... waarom niet ?
Is niet moeilijk, je geeft gewoon iedereen met directe afstamming van een Nederlandse emigrant recht om de Nederlandse nationaliteit terug te krijgenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:07 schreef SeculasStatius het volgende:
Lijkt me wel een goed idee, dit. Wie wel en wie niet is lastige materie, maar allicht is afrikaans sprekenden met economische potentie wel een goed criterium. Omdat afrikaans een soort dialect is van het NL, die mensen kunnen zeer makkelijk NL leren.
Maar voor de usual suspects gaat dit niet acceptabel zijn, bah, vies, ruikt al in de verte naar racisme.
Die mensen maken liever sterk voor een generaal pardon, waar 200.000 man die geen woord nederlands spreken, en die ook geen economische potentie hebben natuurlijk het door god gegeven recht hebben om hier hun hand op te houden. Want dat is 'geen racisme!'.
In die categorie vallen ook ongetwijfeld mensen die qua afkomst weliswaar afrikaans zijn maar bijvoorbeeld als generaties engels spreken. Op zich ook geen ramp, maar toch.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is niet moeilijk, je geeft gewoon iedereen met directe afstamming van een Nederlandse emigrant recht om de Nederlandse nationaliteit terug te krijgen
De meeste Afrikaners spreken Afrikaans en als ze alleen Engels praten is er ook geen probleemquote:Op zondag 4 juli 2010 12:13 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
In die categorie vallen ook ongetwijfeld mensen die qua afkomst weliswaar afrikaans zijn maar bijvoorbeeld als generaties engels spreken. Op zich ook geen ramp, maar toch.
Ik vind wel dat onze overheid er open voor moet staan. Als je ziet hoe hyper-crimineel zuid-afrika is, en verhoudingsgewijs hoe vaak Afrikaners slachtoffer zijn van die criminaliteit.
Je kunt zonder moeilijk te doen ook gewoon op Wikipedia kijken.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zover ik je snap wil je iedere Zuid-Afrikaan met ergens Nederlandse voorouders de Nederlandse nationaliteit geven... en daarmee het recht garanderen te wonen in Nederland.
Ik zat net op wiki te kijken en wiki zegt dat er 49 miljoen Zuid-Afrikanen zijn en 13% spreken Afrikaans.
Even met de natte vinger inschatten : als de helft van die 13% Nederlandse voorouders heeft, dan is dat 3,2 miljoen mensen ...Misschien is dat een te hoge schatting en moet je dit stellen op 1,6 miljoen.. of misschien is het toch allemaal te laag en moet je eerder denken aan 4,8 miljoen mensen.
1,6 milj of 4,8 milj.... in potentie kan dit eindigen in massa-immigratie
En waarom alleen Zuid -Afrika?
Er wonen nog 20 of 30 miljoen mensen buiten Nederland over de hele wereld die Nederlandse voorouders hebben ?
Ruw weg ook 1 miljoen Afrikaner gezinnen(aanvraag gaat per gezin)quote:Op zondag 4 juli 2010 12:15 schreef superworm het volgende:
[..]
Je kunt zonder moeilijk te doen ook gewoon op Wikipedia kijken.
The 2009 midyear estimated figures for the other categories were Black African at 79.3%, White at 9.1%, Coloured at 9.0%, and Indian or Asian at 2.6%.
9.1 procent * 49 miljoen is ruwweg 5 miljoen man.
Nee, inderdaad, kijken we naar die mensen die economisch high potential kunnen zijn is engels spreken niet echt een probleem, is waar. En als die mensen zelfs maar vaag een paar woordjes afrikaans spreken, kunnen ze nog steeds heel snel nederlands leren.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De meeste Afrikaners spreken Afrikaans en als ze alleen Engels praten is er ook geen probleem
High potientals zijn juist de mensen die de verstandelijke vermogens hebben om zo'n procedure tot een goed einde te brengen en het nut er van in te zienquote:Op zondag 4 juli 2010 12:19 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, kijken we naar die mensen die economisch high potential kunnen zijn is engels spreken niet echt een probleem, is waar. En als die mensen zelfs maar vaag een paar woordjes afrikaans spreken, kunnen ze nog steeds heel snel nederlands leren.
Maar een categoriale asiel toekenning zou moeilijk worden denk ik. Beter op een case per case basis. Wel met een intentie tot toelating.
Wat mij betreft zouden we ook andere mensen die nederlandse nazaten zijn, en in een vergelijkbaar schuitje zitten dat toe moeten kennen. Maar dat is ook vanuit het perspectief dat het Nederlanderschap ook in het verleden wat waard mag zijn en dat je daar als het aan mij ligt inderdaad wel wat verworvenheden aan mag ontlenen.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is een leeg antwoord zo. Je onderbouwt niks . Probeer jij nog eens een keer dat sommetje te weerleggen..
En wat van al die Nederlandse nazaten over de gehele wereld? Die gun je dat recht op Nederlandse nationalitet niet... waarom niet ?
Het plan geldt voor iedereen met directe afstammeling van een Nederlandse emigrantquote:Op zondag 4 juli 2010 12:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wat mij betreft zouden we ook andere mensen die nederlandse nazaten zijn, en in een vergelijkbaar schuitje zitten dat toe moeten kennen. Maar dat is ook vanuit het perspectief dat het Nederlanderschap ook in het verleden wat waard mag zijn en dat je daar als het aan mij ligt inderdaad wel wat verworvenheden aan mag ontlenen.
Ik weet het zal wel erg 'fout' en bijna 'racistisch' zijn, ik had vast dikke vriendjes met je kunnen worden als ik hard die nazaten van NL de deur had gewezen en anderzijds mijn ruimdenkendheid had geëtaleerd had door me sterk te maken voor nog een paar 100.000 economische gelukzoekers die kansloos zijn en alleen maar kosten
je onderbouwt niks...maar je vlucht weg in arrogantiequote:Op zondag 4 juli 2010 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het doet er niet toe hoeveel er zijn maar hoeveel een aanvraag doen.
Je kan niet lezen, of je hebt het iq van een visstick en begin je beu te worden
Ik stop met discussieren met een zwakzinnigequote:Op zondag 4 juli 2010 12:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je onderbouwt niks...
in beginsel heb je het over massa-immigratie van een paar miljoen mensen .. daar kan het heengaan als de situatie drastisch verandert in Zuid -Afirka.... en je kunt nooit zinnige inschattingen over het aantal aanvragen maken als je de omvang van de gehele doelgroep niet wilt weten en vragen daarover onder tafel schuift.
Ook al is het aantal aanvragen 20% van de gehele groep -ingeschat op 4,8 milj- .. dan heb je het nog over 1 miljoen mensen .. dat is massa-immigratie.
Je weet ook geen antwoord op de vraag.. waarom alleen Zuid Afrika... terwijl er nog veel meer mensen van Nederlandse afkomst over de gehele wereld zijn..
Mwah, high is in deze niet eens super-high. Het bemachtigen en vast houden van een baan is al high genoeg. Ik heb trouwens professioneel al meerdere malen met ZA'ers te maken gehad, varierend van al langer hier en perfect NL sprekend, tot relatief vers van de boot. En die verse spraken ook nog geen NL, maar gewoon Afrikaans. En het grappige is dat je dat prima verstaatquote:Op zondag 4 juli 2010 12:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
High potientals zijn juist de mensen die de verstandelijke vermogens hebben om zo'n procedure tot een goed einde te brengen en het nut er van in te zien
Ja, zoiets. Klinkt niet slecht in ieder geval.quote:Desnoods kan je ook Zuid Afrikanen binnenlaten op een MVV/werkvergunning en recht geven op een versnelde procedure tot het Nederlandsschap(met behoudt van de Zuid Afrikaanse nationaliteit)
zoals ik al zei..... je weet geen goed antwoord te formuleren en dan vlucht je weg in arrogantie ...én scheldwoordenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik stop met discussieren met een zwakzinnige
Wel, ik heb alleen geen zin om alles 5 keer te herhalen omdat jij zwakzinnig bentquote:Op zondag 4 juli 2010 12:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zoals ik al zei..... je weet geen goed antwoord te formuleren en dan vlucht je weg in arrogantie ...én scheldwoorden
Ik denk dat vele tientallen miljoenen mensen op aarde een Nederlandse overgrootoma-iets hebben. Dat gaat een mooi zooitje worden.quote:Op zondag 4 juli 2010 01:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad een bloedband
Als ik jou post geschiedenis ga bekijken, vriend, ben jij dan altijd nogal negatief gekant tegen migratie, of alleen wanneer de migrant blank is?quote:
Allemaal directe afstammelingen?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat vele tientallen miljoenen mensen op aarde een Nederlandse overgrootoma-iets hebben. Dat gaat een mooi zooitje worden.
Maar dat lijkt niet haalbaar hé. En hoever terug wil je gaan kijken. Bedenk bijvoorbeeld dat een goeie 30% van alle amerikanen ook van NL afkomst is.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het plan geldt voor iedereen met directe afstammeling van een Nederlandse emigrant
Dat is volgens mij onjuist:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:52 schreef Tarak het volgende:
Overigens zijn hier voor het eerst concentratiekampen gebruikt. De Engelsen gebruikten de concentratiekampen tegen de Boeren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fort_Cassquote:Fort Cass, established in 1835, was an important site during the Cherokee removal known as the Trail of Tears. Located on the Hiwassee River in present-day Charleston, Tennessee, it housed a garrison of United States troops and watched over the largest concentration of internment camps where Cherokee were kept during the summer of 1838 before starting the main trek west to Indian Territory. The camps stretched for many miles through the valley south of Fort Cass toward present-day Cleveland, Tennessee.
The Cherokee population had been spread over a region that included southeast Tennessee, southwest North Carolina, northern Georgia, and northeast Alabama. The first stage of the removal process was to gather the Cherokee into a few fortified encampments or "emigration depots", the largest of which was Fort Cass. Other depots were located at Ross's Landing (Chattanooga, Tennessee) and Fort Payne, Alabama. Fort Butler served as the military headquarters in North Carolina.
http://en.wikipedia.org/w(...)ke_of_Rub%C3%AD#Cubaquote:After Marshal Campos had failed to pacify the Cuban rebellion, the Conservative government of Antonio Cánovas del Castillo sent out Weyler. This selection met the approval of most Spaniards, who thought him the proper man to crush the rebellion. While serving as a Spanish general, he was called "Butcher Weyler" because hundreds of thousands of people died in his concentration camps.
He was made governor of Cuba with full powers to suppress the insurgency (rebellion was widespread in Cuba) and restore the island to political order and its sugar production to greater profitability. Initially, Weyler was greatly frustrated by the same factors that had made victory difficult for all generals of traditional standing armies fighting against an insurgency. While the Spanish troops marched in regulation and required substantial supplies, their opponents practiced hit-and-run tactics and lived off the land, blending in with the non-combatant population. He came to the same conclusions as his predecessors as well--that to win Cuba back for Spain, he would have to separate the rebels from the civilians by putting the latter in safe havens, protected by loyal Spanish troops. By the end of 1897, General Weyler had relocated more than 300,000 into such "reconcentration camps." Weyler learned this tactic from the campaign of General Sherman while assigned to the post of military attaché in the Spanish Embassy in Washington D.C.. However, many mistakenly believe him to be to the origin of such tactics after it was later used by the British in the Second Boer War and later evolved into a designation to describe the concentration camps of the 20th century regimes of Hitler and Stalin. Although he was successful moving vast numbers of people, he failed to provide for them adequately. Consequently, these areas became cesspools of hunger and disease, where many hundreds of thousands died.
Er zijn zoveel mogelijkhedenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:30 schreef SeculasStatius het volgende:
Ja, zoiets. Klinkt niet slecht in ieder geval.
Direct? Wat bedoel je met direct? Jij hebt het over een ver Nederlandse familielid, en dat dat genoeg is voor de Nederlandse nationaliteit.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Allemaal directe afstammelingen?
Het is geen 30%quote:Op zondag 4 juli 2010 12:33 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar dat lijkt niet haalbaar hé. En hoever terug wil je gaan kijken. Bedenk bijvoorbeeld dat een goeie 30% van alle amerikanen ook van NL afkomst is.
Denk er nog eens over na, het is echt heel makkelijkquote:Op zondag 4 juli 2010 12:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Direct? Wat bedoel je met direct? Jij hebt het over een ver Nederlandse familielid, en dat dat genoeg is voor de Nederlandse nationaliteit.
Wat Maradona betreft die suggereert niet de eis te stellen van "vergelijkbaar schuitje" .quote:Op zondag 4 juli 2010 12:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wat mij betreft zouden we ook andere mensen die nederlandse nazaten zijn, en in een vergelijkbaar schuitje zitten dat toe moeten kennen. Maar dat is ook vanuit het perspectief dat het Nederlanderschap ook in het verleden wat waard mag zijn en dat je daar als het aan mij ligt inderdaad wel wat verworvenheden aan mag ontlenen.
Ik heb er over nagedacht, ik weet nog steeds niet wat je bedoeld. Er zijn, vermoed ik, vele tientallen miljoenen mensen op aarde met een Nederlandse voorouder, zo niet honderden miljoenen, mogen zij allemaal de Nederlandse nationaliteit krijgen?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk er nog eens over na, het is echt heel makkelijk
Als ze een directe afstammeling van een Nederlandse emigrant zijn, een aanvraag doen en die aanvraag klopt welquote:Op zondag 4 juli 2010 12:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb er over nagedacht, ik weet nog steeds niet wat je bedoeld. Er zijn, vermoed ik, vele tientallen miljoenen mensen op aarde met een Nederlandse voorouder, zo niet honderden miljoenen, mogen zij allemaal de Nederlandse nationaliteit krijgen?
Johhhh// het racismeprobleem zit hum bij jou tussen de oren... oa. kun je nooit in een paar minuten mijn postgeschiedenis goed doorlezen en nog minder kun je racisme vindenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:32 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Als ik jou post geschiedenis ga bekijken, vriend, ben jij dan altijd nogal negatief gekant tegen migratie, of alleen wanneer de migrant blank is?
Soort omgekeerd racisme, zeg maar?
Jij bent een racistquote:Op zondag 4 juli 2010 12:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Johhhh// het racismeprobleem zit hum bij jou tussen de oren... oa. kun je nooit in een paar minuten mijn postgeschiedenis goed doorlezen en nog minder kun je racisme vinden
Nogmaals: Wat bedoel je met een directe afstammeling? Iemand die ergens, van ooit Nederlandse voorouders had, zoals jij suggereerde? Dat kunnen er misschien wel honderden miljoenen zijn.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als ze een directe afstammeling van een Nederlandse emigrant zijn, een aanvraag doen en die aanvraag klopt wel
Lees gewoon wat er staat, dat is duidelijkquote:Op zondag 4 juli 2010 12:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nogmaals: Wat bedoel je met een directe afstammeling? Iemand die ergens, van ooit Nederlandse voorouders had, zoals jij suggereerde? Dat kunnen er misschien wel honderden miljoenen zijn.
En dat vind ik ook weinig haalbaar.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat Maradona betreft die suggereert niet de eis te stellen van "vergelijkbaar schuitje" .
De enigste eis voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit is het hebben van Nederlandse voorouders
In deze is dat in een land wonen wat met sneltreinvaart richting 3de wereld gaat.quote:Maar wat is "vergelijkbaar schuitje" ?
Ow, geen zorg, daar heeft de blanke bevolking in meerdere en mindere maten echt mee te maken.quote:Gediscrimineerd en vervolgd zijn vanwege je etnische afkomst ?
Qua dat laatste; de ervaringen met ZA'ers zijn nu al positief. Ik dacht dat Ahold zelfs call centers gericht op NL heeft in ZA.quote:Of vervolgd te zijn op grond van je geloof of politieke meningen.. .of sexuele geaardheid ?
En gediscrimineerd te zijn op grond van lichamelijke en geestelijke handicaps?
Hoeveel miljoen Nederlandse nazaten zijn er buiten Nederland en hoeveel kun je in potentie verwachten op grond van welke "schuitjes" ..En hoeveel kun je daadwerkelijk verwachten ?
Nee, dat vind ik niet. Leg nou gewoon simpel uit, want ik vind het niet erg duidelijk.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lees gewoon wat er staat, dat is duidelijk
Iedereen met Nederlands bloedquote:Op zondag 4 juli 2010 12:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Leg nou gewoon simpel uit.
Wat jammer dat je geen antwoord geeft. Ik had dat wel gewaardeerd. En ik had ook je geschiedenis nog niet gecontroleerd. Maar ik denk ik je kenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Johhhh// het racismeprobleem zit hum bij jou tussen de oren... oa. kun je nooit in een paar minuten mijn postgeschiedenis goed doorlezen en nog minder kun je racisme vinden
Wat, met bloedgroep NL? Je draait er weer omheen. Wat is Nederland bloed? Iemand die ergens, van ooit, een Nederlandse voorouder heeft?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iedereen met Nederlands bloed
Iemand die een afstammeling is van een Nederlandse emigrant in directe lijnquote:Op zondag 4 juli 2010 12:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat, met bloedgroep NL? Je draait er weer omheen. Wat is Nederland bloed? Iemand die ergens, van ooit, een Nederlandse voorouder heeft?
ik heb antwoord gegeven...quote:Op zondag 4 juli 2010 12:45 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wat jammer dat je geen antwoord geeft. Ik had dat wel gewaardeerd. En ik had ook je geschiedenis nog niet gecontroleerd. Maar ik denk ik je ken
Stel dat je overgrootvader geboren is in Utrecht en emigreerde naar Zuid Afrika, hoeveel documenten denk je dat dan moet aanleveren om bloedband aan te tonen?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik heb antwoord gegeven...
maar als je mijn postings hier goed lees.. ben ik niet tegen de mogelijkheid van politiek asiel aanvragen vanwege discriminatie in eigen land..... wel ben ik er tegen dat dit utiloopt op immigratie van miljoenen mensen .... en die gevaren zitten erin als je iedere Nederlandse nazaat het recht van wonen in Nederland garandeert dmv een vlot op te halen Nederlandse nationaliteit
Akkoord. Dus iedereen die ergens, van ooit een Nederlandse voorouder had. Dat kunnen er, denk ik dus, misschien wel honderden miljoenen zijn. Vind je eigenlijk niet dat dat een beetje te gek is? En onwerkbaar. Behalve de aantallen, gaat het hier dan om mensen die niets, helemaal niets met Nederland hebben.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iemand die een afstammeling is van een Nederlandse emigrant in directe lijn
Rekenen was nooit je sterkst vak op school zo te zienquote:Op zondag 4 juli 2010 12:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Akkoord. Dus iedereen die ergens, van ooit een Nederlandse voorouder had. Dat kunnen er, denk ik dus, misschien wel honderden miljoenen zijn. Vind je eigenlijk niet dat dat een beetje te gek is?
Je draait er wéér omheen. Misschien dat ik het allemaal verkeerd begrijp. Dat kan, maar leg het dan uit, zou ik zeggen, leg uit waar ik fout zit. Als ik het niet verkeerd begrijp, dan heb je het over, nogmaals, gok ik zo, tientallen, zo niet honderden miljoenen mensen die volgens jou aanspraak kunnen maken op het Nederlandschap. Ik vind dat tamelijk onwerkbaar.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Rekenen was nooit je sterkst vak op school zo te zien
Waarom?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je draait er wéér omheen. Misschien dat ik het allemaal verkeerd begrijp. Dat kan, maar leg het dan uit, zou ik zeggen, leg uit waar ik fout zit. Als ik het niet verkeerd begrijp, dan heb je het over, nogmaals, gok ik zo, tientallen, zo niet honderden miljoenen mensen die volgens jou aanspraak kunnen maken op het Nederlandschap. Ik vind dat tamelijk onwerkbaar.
Nou, ten eerste omdat ik denk dat bewijs lastig te verkrijgen is. Dat, echter, maakt het weer gemakkelijker: niemand kan het bewijzen. Ten tweede is 'onwerkbaar' eigenlijk een verkeerd woord, daar het meer theoretisch is. Maar ik kan dus concluderen dat je het met me eens bent dat het hier potentiëel om honderden miljoenen mensen gaat?quote:
Het potientieel is het aantal mensen dat een aanvraag doet en dat zijn er geen honderden miljoenenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, ten eerste omdat ik denk dat bewijs lastig te verkrijgen is. Dat, echter, maakt het weer gemakkelijker: niemand kan het bewijzen. Ten tweede is 'onwerkbaar' eigenlijk een verkeerd woord, daar het meer theoretisch is. Maar ik kan dus concluderen dat je het met me eens bent dat het hier potentiëel om honderden miljoenen mensen gaat?
Nee, je kwam met blabla dat het in mijn hoofd zat.quote:
Nou, dat eerste is niet verkeerdquote:maar als je mijn postings hier goed lees.. ben ik niet tegen de mogelijkheid van politiek asiel aanvragen vanwege discriminatie in eigen land..... wel ben ik er tegen dat dit utiloopt op immigratie van miljoenen mensen .... en die gevaren zitten erin als je iedere Nederlandse nazaat het recht van wonen in Nederland garandeert dmv een vlot op te halen Nederlandse nationaliteit
Wel, goed, maar het geldt kortom voor potentieel honderden miljoenen mensen. Ik vind het daarom een belachelijk voorstel.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het potientieel is het aantal mensen dat een aanvraag doet en dat zijn er geen honderden miljoenen
idd.. daar gaat mijn discussie met Maradonna in zijn kern ook overquote:Op zondag 4 juli 2010 12:43 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En dat vind ik ook weinig haalbaar.
het gaat om welke criteria stel je voor politiek asiel van Nederlandse nazaten..quote:In deze is dat in een land wonen wat met sneltreinvaart richting 3de wereld gaat.
Niet alleen blanke mensen.... maar etnische discriminatie voeg je toe als eis voor Nederlandse nazaten ?quote:Ow, geen zorg, daar heeft de blanke bevolking in meerdere en mindere maten echt mee te maken.
Dan heb je nog een eis eraan gekoppeld: de nazaat moet goed zijn voor de economie.quote:Mijn insteek is 2-ledig: enerzijds dat ik die soort 'bloed-band' erken, en dat ik het zie als een mogelijkheid om mensen binnen te halen die kunnen contribueren aan de economie.
Waarom?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, goed, maar het geldt kortom voor potentieel honderden miljoenen mensen. Ik vind het daarom een belachelijk voorstel.
Ik ben bang dat je in geval Afrikaners goed op miljoen + kan rekenen hoor. De echte blanke elite is al heel lang z'n spullen aan het pakken en gaat bv naar de VS. Alleen het gros der Afrikaners zitten in de middenklasse en daar onder. Die kunnen niet naar de VS en zouden hier graag komen. Ik zou ze welkom heten maar dat terzijde.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het potientieel is het aantal mensen dat een aanvraag doet en dat zijn er geen honderden miljoenen
Omdat het daarmee de kwaliteit van de maatregel verwatert tot niets: het gaat over zoveel mensen, dat het 'Nederlandse' tamelijk vergezocht is.quote:
Dat kan. Leg maar uit.quote:Je kan niet tellen overigens
De schatting is dat er ongeveer 1 miljoen Afrikaners zijn vertrokken sinds de afschaffing van de apartheidquote:Op zondag 4 juli 2010 13:01 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je in geval Afrikaners goed op miljoen + kan rekenen hoor. De echte blanke elite is al heel lang z'n spullen aan het pakken en gaat bv naar de VS. Alleen het gros der Afrikaners zitten in de middenklasse en daar onder. Die kunnen niet naar de VS en zouden hier graag komen. Ik zou ze welkom heten maar dat terzijde.
Ze hebben Nederlands bloedquote:Op zondag 4 juli 2010 13:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat het daarmee de kwaliteit van de maatregel verwatert tot niets: het gaat over zoveel mensen, dat het 'Nederlandse' tamelijk vergezocht is.
[..]
Dat kan. Leg maar uit.
Zou je willen uitleggen waarom ik niet kan rekenen, DiegoArmandoMaradona?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ze hebben Nederlands bloed
Dit heeft geleid tot een veelvoud van interactie en culturele beïnvloeding van, en door, andere volkeren, als ook het ontstaan van nieuwe, (vaak culturele) identiteiten. Zo leven er vandaag de dag buiten Europa ongeveer 11 miljoen mensen van (vrijwel altijd gedeeltelijke) Nederlandse afkomst. De meeste in Zuid-Afrika (~5 miljoen), de Verenigde Staten (~5 miljoen), Canada (~1 miljoen) en Australië (~270.000). Veel van deze mensen worden doorgaans niet (meer) als volledig Nederlander beschouwd.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zou je willen uitleggen waarom ik niet kan rekenen, DiegoArmandoMaradona?
nee hoor er zitten veel belgen bij en veel Hollanders zijn getrouwd met een Belg, een Engelse of een Afrikaanse, of zijn naar Australië verhuisdquote:Op zondag 4 juli 2010 13:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ze hebben Nederlands bloed
Dat klopt sws niet, ten eerste zijn Afrikaners lang niet allemaal uit Nederland gekomen(zoals ook in dat stuk staat) en zijn lang niet alle blanken in ZA van Nederlandse afkomstquote:Op zondag 4 juli 2010 13:03 schreef Bluesdude het volgende:
Wikipedia heeft het over 5 miljoen mensen in Zuid-Afrika van Nederlandse afkomst
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlanders zie kader rechts onder de foto met de fiets
als dat waar is dan was mijn bovenschatting van 4,8 miljoen nog te laag
Een afstammeling in rechte lijn van een Nederlandse emigrant heeft Nederlands bloedquote:Op zondag 4 juli 2010 13:06 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
nee hoor er zitten veel belgen bij en veel Hollanders zijn getrouwd met een Belg, een Engelse of een Afrikaanse, of zijn naar Australië verhuisd
Christ, dit is gewoon hopeloos... Waarom trap ik er toch altijd weer in om dergelijke entiteiten te reageren?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dit heeft geleid tot een veelvoud van interactie en culturele beïnvloeding van, en door, andere volkeren, als ook het ontstaan van nieuwe, (vaak culturele) identiteiten. Zo leven er vandaag de dag buiten Europa ongeveer 11 miljoen mensen van (vrijwel altijd gedeeltelijke) Nederlandse afkomst. De meeste in Zuid-Afrika (~5 miljoen), de Verenigde Staten (~5 miljoen), Canada (~1 miljoen) en Australië (~270.000). Veel van deze mensen worden doorgaans niet (meer) als volledig Nederlander beschouwd.
Probeer het eens met ARGUMENTENquote:Op zondag 4 juli 2010 13:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Christ, dit is gewoon hopeloos... Waarom trap ik er toch altijd weer in om dergelijke entiteiten te reageren?
Nee, niet economisch, want die discriminatie op etniciteit is feit in dat land. En ik gaf als criterium ook Afrikaans sprekend of dat in ieder geval enigszins kunnen.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:00 schreef Bluesdude het volgende:
het gaat om welke criteria stel je voor politiek asiel van Nederlandse nazaten..
Er zijn veel 3de wereldlanden .. Met jouw formulering heb je het misschien in potentie over miljoenen nazaten en eigenlijk is je formulering een definitie van economische vluchtelingen.
Ik weet niet waar je aan denkt, maar bv de aziatische minderheden in dat land krijgen volgens mij net als zwarten de wind in de rug vanwege positieve discriminatie.quote:Niet alleen blanke mensen.... maar etnische discriminatie voeg je toe als eis voor Nederlandse nazaten ?
Ja, het is inderdaad een mix ja. Maar ik had toch ook al voorspeld dat dat 'fout' verklaard zou worden?quote:Dan heb je nog een eis eraan gekoppeld: de nazaat moet goed zijn voor de economie.
In feite heb je met deze omschrijving( 2-ledig) het idee van politiek asiel helemaal op de achtergrond gezet
Tuurlijk en die 1 miljoen Afrikaners in het buitenland zijn allemaal kansloos?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:08 schreef Verburg_K het volgende:
Trouwens degenen die terug willen dat zijn de arme blanken boven de 55 jaar, die willen graag bijstand of een stukje AOW
En hoe komt u aan deze wijsheid?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:08 schreef Verburg_K het volgende:
Trouwens degenen die terug willen dat zijn de arme blanken boven de 55 jaar, die willen graag bijstand of een stukje AOW
first of second ancestry dat betekent dat men de meeste nabije afkomst van ouders en grootouders zelf aangeeft.quote:Ancestry listed in this table refers to the total number of people who responded with a particular ancestry; for example, the estimate given for Russian represents the number of people who listed Russian as either their first or second ancestry.
Binnen de EU is de dubbele nationaliteit sws niet toegestaan en is er geen nut om van nationaliteit te veranderen. Dat boeit niemand dusquote:Op zondag 4 juli 2010 13:16 schreef Bluesdude het volgende:
Wikipedia heeft het ook over 5 miljoen in Amerika van Nederlandse afkomst, maar als je de bronlink volgt dan kun je dit lezen daar
http://factfinder.census.gov/servlet/ADPTable?_bm=y&-geo_id=01000US&-qr_name=ACS_2004_EST_G00_DP2&-ds_name=ACS_2004_EST_G00_&-_lang=en&-_sse=on
[..]
first of second ancestry dat betekent dat men de meeste nabije afkomst van ouders en grootouders zelf aangeeft.
Het begrip nazaten van Maradona gaat generaties terug tot de 17e eeuw en dan kom je misschien op 10 tot 15 miljoen Nederlandse nazaten uit in Amerika..
Wikipedia vult voor Duitsland 200.000 in.. Het CBS stelt de uit Duitsland afkomstigen in Nederland al op bijna 400.000 en dan rekent men 1 generatie terug...
Reken je terug tot het jaar 1600 dan heeft mogelijk 2 tot 4 miljoen Nederlanders Duitse voorouders. Misschien meer ? Omgekeerd kan dat ook gelden voor Duitsers ?
Je idee is iedereen met Nederlandse voorouders het recht van wonen in Nederland te garanderen.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Binnen de EU is de dubbele nationaliteit sws niet toegestaan en is er geen nut om van nationaliteit te veranderen. Dat boeit niemand dus
Het gaat vooral om de emigratielanden waar veel Nederlanders naartoe gingen. VS, Canada, ZA, AU en NZ
Indonesie is al lang afgesloten, dus niet boeiend in dezequote:Op zondag 4 juli 2010 13:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je idee is iedereen met Nederlandse voorouders het recht van wonen in Nederland te garanderen.
Je kunt wel suggereren dat dit het recht is en dan gokken dat de meeste mensen niet van dit recht gebruik maken.
Die 5 emigratielanden die je noemt hebben misschien wel 20 miljoen Nederlandse nazaten (gerekend vanaf 1600) En je stelt niet als eis dat men uit die landen moet zijn.... En dan kun je nog enkele miljoenen toevoegen uit andere landen.. 10 of 20 miljoen ?
In Indonesië bijvoorbeeld kan mogelijk 500.000 mensen met Nederlandse voorouders wonen.Die cijfers zijn heel onduidelijk.
De afrikaners die nu in het buitenland zitten zijn over het algemeen hoogopgeleide kansrijke jongeren. Die gaan naar een land waar ze niet op huidskleur worden beoordeeld. Het feit dat de grootste groep in Londen zit, geeft al aan dat het geen kanslozen zijn.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tuurlijk en die 1 miljoen Afrikaners in het buitenland zijn allemaal kansloos?
Je sluit Nederlandse nazaten te Indonesië uit van het recht de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Indonesie is al lang afgesloten, dus niet boeiend in deze
Maar komop DAM, vage standpunten als "Nederlands bloed" zijn dus erg onhoudbaar. Dat proberen een aantal mensen er al een tijdje in te rammen. Dus denk nog eens over je standpunt naquote:Op zondag 4 juli 2010 13:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Indonesie is al lang afgesloten, dus niet boeiend in deze
Dat is de feitelijk de situatie zo in Indonesie en Surinamequote:Op zondag 4 juli 2010 13:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je sluit Nederlandse nazaten te Indonesië uit van het recht de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen?
Dat is een inbreuk op je uitgangspunt.
Amerika is ook allang geen Nederlands grondgebied meer (manhattan) Die sluit je niet uit
Nederlands bloed is gewoon houdbaarquote:Op zondag 4 juli 2010 13:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar komop DAM, vage standpunten als "Nederlands bloed" zijn dus erg onhoudbaar. Dat proberen een aantal mensen er al een tijdje in te rammen. Dus denk nog eens over je standpunt naHoud het vooral praktisch en uitvoerbaar.
Zuid-Afrika was toch net zo kolonie van Nederland?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is de feitelijk de situatie zo in Indonesie en Suriname
Het gaat om emigrantie niet om kolonien
quote:Op zondag 4 juli 2010 13:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zuid-Afrika was toch net zo kolonie van Nederland?
Amerika, Canada, Australië waren ook kolonies....
Nee, is het niet. Dan zouden we ook 30% van de amerikaanse bevolking toe moeten laten. Niet dat dat perse slecht zou zijn op vlakken anders dan het logistieke.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nederlands bloed is gewoon houdbaar
Je hoeft alleen diegene toe te laten die een Nederlands paspoort hebben en dat is geen 30%quote:Op zondag 4 juli 2010 13:58 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, is het niet. Dan zouden we ook 30% van de amerikaanse bevolking toe moeten laten. Niet dat dat perse slecht zou zijn op vlakken anders dan het logistieke.
Wat is je inhoudelijk antwoord?quote:
Nee, ik lach je uit om zoveel domheid en het vervolgens als feiten de prestenteren. Lees je eerst een beetje inquote:Op zondag 4 juli 2010 14:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is je inhoudelijk antwoord?
Indonesië en Zuid Afrika waren koloniën.. en volgens je laatste opmerking geldt je plan voor 'thuisland voor Nederlandse nazaten" niet voor mensen uit kolonieën... Dus ook niet voor Zuid Afrikanen (amerikanen etc)
Maar je realiseert je dat als je het reduceert tot houders van een NL paspoort we deze discussie niet hoeven te voeren hé?quote:Op zondag 4 juli 2010 14:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je hoeft alleen diegene toe te laten die een Nederlands paspoort hebben en dat is geen 30%
Verder moet je met een Nederlands paspoort niet in Nederland wonen
Je vlucht weer weg in arrogantie...quote:Op zondag 4 juli 2010 14:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, ik lach je uit om zoveel domheid en het vervolgens als feiten de prestenteren. Lees je eerst een beetje in
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je vlucht weer weg in arrogantie...
Feit is dat jij zegt dat je iedere Nederlandse nazaat een thuisland Nederland wilt aanbieden..
dit nav van het voorbeeld van Zuid Afrika... maar na zoveel postings zeg je ineens dat mensen uit voormalige kolonieën niet mogen meedoen ... dus ook niet Zuid-Afrikanen, ... als ik je anwoord voor letterlijk waar aanneem.
Waarom mogen Nederlandse nazaten uit Indonesië niet hun recht (zoals jij dat formuleert) opeisen en Zuid Afrikanen wel..?
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, ik lach je uit om zoveel domheid en het vervolgens als feiten de prestenteren. Lees je eerst een beetje in
Het aantal mensen dat in aanmerking zou kunnen komen voor de regeling is niet boeiend, de enige die boeien zijn diegene die daadwerkelijk een aanvraag doen en dat zijn echt geen miljoenen mensenquote:Op zondag 4 juli 2010 14:06 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar je realiseert je dat als je het reduceert tot houders van een NL paspoort we deze discussie niet hoeven te voeren hé?
Ook dat maar weinig Afrikaners, want over hun hadden we het, een NL paspoort hebben?
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat in aanmerking zou kunnen komen voor de regeling is niet boeiend, de enige die boeien zijn diegene die daadwerkelijk een aanvraag doen en dat zijn echt geen miljoenen mensen
Het is wat makkelijker als je gewoon zegt wat je niet begrijpt. Bluesdude moet ik het ook 5 keer uitleggen en dan snapt hij het nog niet, dus ik ben het wel gewendquote:
Probeer eens gewoon inhoudelijk antwoord te geven... .. waarom je Nederlandse nazaten te Indonesie uitsluit? Er zijn ook Nederlands nazaten te Maleisië en te Sri Lanka.... sluit je die ook uit ?quote:
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Probeer eens gewoon inhoudelijk antwoord te geven... .. waarom je Nederlandse nazaten te Indonesie uitsluit? Er zijn ook Nederlands nazaten te Maleisië en te Sri Lanka.... sluit je die ook uit ?
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
ik begrijp je dubbele standaard nietquote:Op zondag 4 juli 2010 14:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is wat makkelijker als je gewoon zegt wat je niet begrijpt. Bluesdude moet ik het ook 5 keer uitleggen en dan snapt hij het nog niet, dus ik ben het wel gewend
Geef nou gewoon antwoord.. wat jij wel 'begrijpt'.. Want als jij niks zegt dan begrijpt niemand je.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees je in, dan begrijp je het wel
Ik kan het nog wel een keer zeggen: Iedere afstammeling in rechte lijn van een Nederlandse emigrant kan de Nederlandse nationaliteit claimenquote:Op zondag 4 juli 2010 14:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Geef nou gewoon antwoord.. wat jij wel 'begrijpt'.. Want als jij niks zegt dan begrijpt niemand je.
Waarom hebben nazaten uit bepaalde landen in jouw plan minder rechten dan andere nazaten uit andere landen ?
Ja.... maar dan zeg je ineens ... dat geldt niet voor nazaten die in Indonesië wonen..quote:Op zondag 4 juli 2010 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik kan het nog wel een keer zeggen: Iedere afstammeling in rechte lijn van een Nederlandse emigrant kan de Nederlandse nationaliteit claimen
Zuid Afrika is nooit een officiële kolonie geweest, maar een verversingspost.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is je inhoudelijk antwoord?
Indonesië en Zuid Afrika waren koloniën.. en volgens je laatste opmerking geldt je plan voor 'thuisland voor Nederlandse nazaten" niet voor mensen uit kolonieën... Dus ook niet voor Zuid Afrikanen (amerikanen etc)
Je weet overigens dat heel veel halfbloeden in Zuid-Afrika ook een afstamming in rechte lijn van een Nederlandse immigrant kunnen claimen, he? Vooral in de eerste jaren werden er de nodige Maleise en andere slavinnen als concubines gehouden en de Pil hadden we nog niet...quote:Op zondag 4 juli 2010 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik kan het nog wel een keer zeggen: Iedere afstammeling in rechte lijn van een Nederlandse emigrant kan de Nederlandse nationaliteit claimen
en aangezien die matrozen nog al wat afgewipt hebben lopen er miljoenen rondquote:Op zondag 4 juli 2010 15:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je weet overigens dat heel veel halfbloeden in Zuid-Afrika ook een afstamming in rechte lijn van een Nederlandse immigrant kunnen claimen, he? Vooral in de eerste jaren werden er de nodige Maleise en andere slavinnen als concubines gehouden en de Pil hadden we nog niet...
Dat we uit onze voegen groeien, maakt jou (en met jou gans links) geen donder uit?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Waarom zouden de afstammelingen van Nederland automatisch moeten worden toegelaten? Die mensen zijn net zo Nederlands als de eerste de beste Marokkaan uit Casablanca. Ze hebben misschien de naam, maar daar houdt het mee op. Als ze vervolgd worden kunnen ze een asielverzoek indienen net als alle andere buitenlanders.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat we uit onze voegen groeien, maakt jou (en met jou gans links) geen donder uit?![]()
Iedereen arm en miserabel. Bangladesh en Vietnam zijn de heilstaten van linkse wereldvreemde sukkels als Koosje.
Dan hebben we het inderdaad over enkele miljoenen Amerikanen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als ze een bloedband kunnen aantonen wel
En Canadezen. En Australiërs. En Nieuwzeelanders. Om maar even de populairste emigratiebestemmingen te noemen.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan hebben we het inderdaad over enkele miljoenen Amerikanen.
Ik had het specifiek over Nieuw Nederland. Om het over dezelfde periode te hebben als hij met z'n Afrikaners.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En Canadezen. En Australiërs. En Nieuwzeelanders. Om maar even de populairste emigratiebestemmingen te noemen.
Volgens mij heetten al die gebieden ook ooit wel eens Nieuw-Nederlandquote:Op zondag 4 juli 2010 18:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over Nieuw Nederland. Om het over dezelfde periode te hebben als hij met z'n Afrikaners.
En omdat ik er vanuit ging dat hij geen idee had waar Nieuw Nederland lag.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Nederlandquote:Nieuw-Nederland
(Latijn: Nova Belgica of Novum Belgium, Engels: New Netherland), is de naam van het voormalig Nederlands gebied tussen de 38e en 45e breedtegraad aan de oostkust van de huidige Verenigde Staten van Amerika sinds 1614. Het bevat nu de stad New York, vroeger Nieuw Amsterdam geheten, en gesticht in 1625. Nieuw-Nederland als provincie werd gesticht in 1624 en opgeëist als het gebied tussen de 38e en 42e breedtegraad
Je snapt er wederom niks van Coyotequote:Op zondag 4 juli 2010 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Waarom zouden de afstammelingen van Nederland automatisch moeten worden toegelaten? Die mensen zijn net zo Nederlands als de eerste de beste Marokkaan uit Casablanca. Ze hebben misschien de naam, maar daar houdt het mee op. Als ze vervolgd worden kunnen ze een asielverzoek indienen net als alle andere buitenlanders.
Hoe denk je dat ze de bloedband moeten aantonen?quote:Op zondag 4 juli 2010 18:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Nederland
De eerste Roosevelt leefde daar , aankomst 1649
http://homepages.rootsweb.ancestry.com/~kenzie/GenRoosevelt.htm
Hoeveel nazaten zou hij nu hebben ? Allemaal kunnen ze de Nederlandse nationaliteit zo ophalen , als het aan Maradona ligt, mits niet komend uit Indonesië
En dus?quote:Op zondag 4 juli 2010 18:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan hebben we het inderdaad over enkele miljoenen Amerikanen.
Je begrijpt de definitie van de rechte lijn nietquote:Op zondag 4 juli 2010 15:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je weet overigens dat heel veel halfbloeden in Zuid-Afrika ook een afstamming in rechte lijn van een Nederlandse immigrant kunnen claimen, he? Vooral in de eerste jaren werden er de nodige Maleise en andere slavinnen als concubines gehouden en de Pil hadden we nog niet...
Nee, je begrijpt de definitie nietquote:Op zondag 4 juli 2010 15:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja.... maar dan zeg je ineens ... dat geldt niet voor nazaten die in Indonesië wonen..
Je maakt dus uitzonderingen ... Waarom is dat ?
ff wat anders 'die rechte lijn' is overbodig in de zin, want iedere afstammeling is al een afstammeling in rechte lijn.... .. Een afstammeling niet in rechte lijn is niet mogelijk,. Met rechte lijn bedoelt men meestal de directe voorvaderlijke lijn met dezelfde achternaam, maar dat bedoel je niet
Jaap in 1615 met een hottentotsletjequote:Op zondag 4 juli 2010 20:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt de definitie van de rechte lijn niet
En je punt is?quote:Op zondag 4 juli 2010 20:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jaap in 1615 met een hottentotsletje
|
gen. 1 met hottentottutje
|
gen. 2 met britse barvrouw
|
gen. 3 met een duitse
|
gen. 4 met een duitse
en het is nu 1700
|
gen 5 x niet nederlands
|
gen 6 x niet nederlands
|
gen 7 x niet nederlands
|
gen 8 x niet nederlands
|
gen 9 x niet nederlands
1800
nog zo'n 10 generaties later, allemaal zonder nederlanders verder, en je zit in een rechte lijn van een nederlander afgestamd. Welke bloedband heb je dan nog?
Jij wil iedereen die in een rechte lijn van een nederlander afstamt een nederlands paspoort geven. Ook als de nederlander in je familie 400 jaar geleden het land vaarwel zei en nooit meer om heeft gekeken.quote:
Ik vroeg toch niet om een samenvatting van mijn plan? Ik vroeg wat je punt wasquote:Op zondag 4 juli 2010 20:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jij wil iedereen die in een rechte lijn van een nederlander afstamt een nederlands paspoort geven. Ook als de nederlander in je familie 400 jaar geleden het land vaarwel zei en nooit meer om heeft gekeken.
Mijn punt is dat je dan ook paspoorten gaat geven aan mensen die totaal niets met het land hebben puur op basis van het geluk dat ze 400 jaar geleden een nederlander in de familie hadden. Omdat er blijkbaar een 'bloedband' is.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vroeg toch niet om een samenvatting van mijn plan? Ik vroeg wat je punt was
Er is wel een bloedbandquote:Op zondag 4 juli 2010 20:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je dan ook paspoorten gaat geven aan mensen die totaal niets met het land hebben puur op basis van het geluk dat ze 400 jaar geleden een nederlander in de familie hadden. Omdat er blijkbaar een 'bloedband' is.
Er is helemaal geen bloedband, er is geen enkele band.
Toon maar aan.quote:
Nee, is logisch, dat jij het niet begrijpt is niet mijn probleemquote:
quote:
Dat is punt 2.. via documenten bijv ? Dezelfde moeilijkheden geldt ook voor andere nazaten ergens anders.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ze de bloedband moeten aantonen?
Omdat er al een regeling is getroffen met Indonesie die mensen in Indonesie uitsluitquote:Op zondag 4 juli 2010 20:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is punt 2.. via documenten bijv ? Dezelfde moeilijkheden geldt ook voor andere nazaten ergens anders.
Dit is geen reden om een bepaalde groep uit te sluiten, want die uitsluiting was al gedaan voor hen die de afstamming niet kan aantonen.. Nu sluit je ook die uit die het wél kunnen bewijzen
Punt 1 is dat je Nederlandse nazaten wonend te Indonesië uitsluit ... waarom doe je dat ?
Nee hoor....quote:Op zondag 4 juli 2010 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat er al een regeling is getroffen met Indonesie die mensen in Indonesie uitsluit
Dan niet, jij weet het beterquote:Op zondag 4 juli 2010 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor....
Jij hebt het over een nieuwe regeling van de Nederlandse staat ... een grote verandering in de toewijzing van de Nederlandse nationaliteit
Dat heeft niks met oude verdragen met Indonesie te maken.
Waarom die uitzondering dan ?
Nog steeds heb je geen zinnig antwoord gegeven op de vraag :quote:Op zondag 4 juli 2010 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan niet, jij weet het beter
Omdat dat kolonien waren, maar ik heb het weer gehad met zoveel domheid dus ik reageer verder niet meer op jequote:Op zondag 4 juli 2010 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog steeds heb je geen zinnig antwoord gegeven op de vraag :
Waarom hebben in jouw plan Nederlandse nazaten te Indonesië geen rechten.
Deze regeling is jouw idee... het bestaat niet en Nederland heeft daar nooit een verdrag over gemaakt met Indonesië..
ps.. en over nazaten te Maleisië en Sri Lanka... wat is je plan met hen ?
Dat is geen argument.... Zuid Afrika was ook een kolonie en daar begon het allemaal mee.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat dat kolonien waren, maar ik heb het weer gehad met zoveel domheid dus ik reageer verder niet meer op je
ZA was nooit een koloniequote:Op zondag 4 juli 2010 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is geen argument.... Zuid Afrika was ook een kolonie en daar begon het allemaal mee.
Waarom hebben nazaten uit een kolonie minder rechten en waarom geef je privileges aan nazaten te Zuid Afirka ?
Hoe meer je erom heen draait... hoe meer je het idee laat ontstaan dat blankheid toch een voorwaarde van je is... en dat kun je niet openlijk zeggen .. en daarmee zijn we terug aan het begin ... tientallen postingen geleden
oei... wat een historische leugen... Amerika, Australie, Canada waren ook geen kolonieën volgens die leugen?quote:
je verbergt je onvermogen achter arrogantie ?quote:Jij bent de zwakke schakel
Tuurlijkquote:Op zondag 4 juli 2010 21:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oei... wat een historische leugen... Amerika, Australie, Canada waren ook geen kolonieën volgens die leugen?
maar anyhow.... wat maakt dat uit.. wel of geen kolonie?
Het ging je toch om Nederlandse nazaten .. de bloedband aanhalen en ze een veilig thuisland Nederland aan te bieden
[..]
je verbergt je onvermogen achter arrogantie ?
waarom zijn Nederlandse nazaten uit bepaalde kolonies minder waard voor je bloedbandproject?quote:
Nee, omdat het om emigranten gaatquote:Op zondag 4 juli 2010 21:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
waarom zijn Nederlandse nazaten uit bepaalde kolonies minder waard voor je bloedbandproject?
en waarom geldt dat niet voor andere kolonies zoals Zuid Afrika, Amerika, Canada , Australie, Nieuw Zeeland.
Maak je soms een onderscheid tussen 'blanke' kolonies en 'donkere ' kolonies en die donkere mensen die horen niet thuis in je bloedbandnetwerk?
Als je permanent een samenleving hebt gevestigd ... vrouwen, kinderen, ouderen.. dan kun je spreken over kolonie.. dat wordt ook internationaal zo beschouwd al 400 jaar . In Zuid-Afrika zelf heeft men het ook over de kolonie van toen.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:22 schreef Dagonet het volgende:
ZA wás nooit een Nederlandse kolonie maar een bevoorradingspost van de VOC tot het werd overgenomen door de Britten. Indonesië was tot het opheffen van de VOC ook geen kolonie.
Ik zou je eerst inlezenquote:Op zondag 4 juli 2010 21:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als je permanent een samenleving hebt gevestigd ... vrouwen, kinderen, ouderen.. dan kun je spreken over kolonie.. dat wordt ook internationaal zo beschouwd al 400 jaar . In Zuid-Afrika zelf heeft men het ook over de kolonie van toen.
Er zijn meer definities wat een kolonie is ... een andere is permanent de macht hebben over een gebied ver van huis.. en die macht daar uitoefenen met legers en commandanten/ managers die je van huis uit daarheen stuurt..
Beide vormen zijn gedaan.... Maar het is niet zo relevant voor de uitsluitingsgronden van Maradona
In die 'donkere' kolonies gaat het ook om emigranten van Nederlands afkomst.. nederlanders... die migreerden, emigreerden... weg uit Nederland en daar bleven wonen en een gezin stichttenquote:Op zondag 4 juli 2010 21:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, omdat het om emigranten gaat
quote:Op zondag 4 juli 2010 21:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In die 'donkere' kolonies gaat het ook om emigranten van Nederlands afkomst.. nederlanders... die migreerden, emigreerden... weg uit Nederland en daar bleven wonen en een gezin stichtten
quote:
Alle Nederlanders die ooit, wanneer dan ook, in een ander land zijn gaan wonen, zijn emigranten. Wat is het verschil tussen (de afstammelingen van) Pieter Pieterszoon die in 1752 in Kaapstad terechtkwam en Pieter Pieterszoon die in 1752 besloot om het te proberen in Maryland of Pieter Pieterszoondie in 1752 in Batavia ging wonen?quote:Op zondag 4 juli 2010 21:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, omdat het om emigranten gaat
Dat de laatste 2 naar een kolonie gingenquote:Op zondag 4 juli 2010 22:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alle Nederlanders die ooit, wanneer dan ook, in een ander land zijn gaan wonen, zijn emigranten. Wat is het verschil tussen (de afstammelingen van) Pieter Pieterszoon die in 1752 in Kaapstad terechtkwam en Pieter Pieterszoon die in 1752 besloot om het te proberen in Maryland of Pieter Pieterszoondie in 1752 in Batavia ging wonen?
Um, nee. Zoals je zelf al triomfantelijk aangaf om ieand anders onderuit te schofelen, was ZA geen kolonie (en is dat nooit geweest) en werd Batavia (Ned-Ind) pas na het verdwijnen van de VOC een koloie.In 1752 waren alledrie de gebieden precies hetzelfde.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat de laatste 2 naar een kolonie gingen
Dan is er geen verschil afgezien van het feit dat iemand uit Indonesie d.m.v. een verdrag geen recht hebben op de NL paspoortquote:Op zondag 4 juli 2010 22:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, nee. Zoals je zelf al triomfantelijk aangaf om ieand anders onderuit te schofelen, was ZA geen kolonie (en is dat nooit geweest) en werd Batavia (Ned-Ind) pas na het verdwijnen van de VOC een koloie.In 1752 waren alledrie de gebieden precies hetzelfde.
En dan nog: waarom zou de rechte afstammeling van een Nederlander in een kolonie wel recht hebben op een paspoort en een rechte afstamm eling van een Nederlander in een gebied dat toevallig geen kolonie is geworden, niet?
Nog afgezien van het feit, dat mensen in koloniën bij onafhankelijkheid over het algemeen toch al de mogelijkheid kregen om in het moederland te gaan wonen (zie Suriname).
En wat dan nog?quote:Op zondag 4 juli 2010 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat de laatste 2 naar een kolonie gingen
Lees je in !!!!quote:Op zondag 4 juli 2010 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En wat dan nog?
Dat verandert toch niks aan het feit dat het Nederlandse voorouders zijn.. ?
Het zijn allemaal emigranten, immigranten, Nederlanders ..
Drogredenering ..quote:Op zondag 4 juli 2010 22:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan is er geen verschil afgezien van het feit dat iemand uit Indonesie d.m.v. een verdrag geen recht hebben op de NL paspoort
Niet zo uit de hoogte.. Ik ben reeds meer ingelezen dan jij ooit in hele leven zal zijn ..quote:
Wat jij wilquote:Op zondag 4 juli 2010 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Drogredenering ..
Dat verdrag is er niet ... dat fantaseer je ter plekke...
Je plan is iedereen die Nederlandse voorouders heeft-- hoe ver terug ook-- de Nederlandse nationaliteit aan te bieden.. Indonesie verbiedt niks...
En Maleisië en Sri lanka verbieden ook niks
[..]
Niet zo uit de hoogte.. Ik ben reeds meer ingelezen dan jij ooit in hele leven zal zijn ..
Het zijn toch allemaal Nederlandse emigranten?quote:
Wat jij wilquote:Op zondag 4 juli 2010 22:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zijn toch allemaal Nederlandse emigranten?
Daar gaat het toch om... kolonie of niet... Frankrijk of de maan als vestigingsplaats maakt niet uit ..
Nee, Coyotequote:
Volgens mij zijn er ook best veel uit Belgie gegaanquote:Op zondag 4 juli 2010 22:52 schreef Danielion het volgende:
Ze zijn evenzeer welkom bij ons in Vlaanderen!
De meesten waren Zuid-Hollanders, maar er waren ook Zuidelijke Nederlanders bij (uit de Spaanse Nederlanden), een minderheid, maar ze waren er wel (ik heb geen statistieken).quote:Op zondag 4 juli 2010 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er ook best veel uit Belgie gegaan
Inderdaad, op het internet ken ik een afstammeling van Nederlandse Amerikanen. Erg aardige man, alleen nogal gelovig en Gereformeerd, een beetje een Hollander van 50 jaar terug, alleen spreekt hij als moedertaal Engels. Hij wordt trouwens nog steeds als een typische Nederlander aanzien, met zijn soberheid, zijn zuinigheid en zijn arbeidsethos.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het echt niet. Of je bent wel een afstammeling of je bent het niet
Kom je nu met de onderbouwing?quote:Op zondag 4 juli 2010 23:32 schreef Document1 het volgende:
Na 300 jaar aanspraak doen op je Nederlandschap nadat je daar 300 jaar in weelde hebt geleefd en het nu wat minder gaat? Dacht het niet.
quote:Op zondag 4 juli 2010 23:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kom je nu met de onderbouwing?
quote:Op zondag 4 juli 2010 23:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kom je nu met de onderbouwing?
Bloedquote:Op zondag 4 juli 2010 23:41 schreef popolon het volgende:
Wat hebben ze nog met NL behalve de, misschien, Nederlandse achternaam? We praten niet over 20 jaar geleden natuurlijk, er zijn hele generaties overheen gegaan.
Afrikaans bloed?quote:
Ook Nederlands bloedquote:Op zondag 4 juli 2010 23:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Afrikaans bloed?
Als ze zo graag weg willen dan solliciteren ze maar. Of trouwen met een Nederlandse, er lopen nu in ZA zat gewillige Hollandsche dames rond.
Waar staat dat iedereen terug wil? Het is gewoon de mogelijkheid geven om terug te kunnen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:36 schreef aychelle het volgende:
waar haalt iedereen toch vandaan dat alleen blanke mensen het moelijk hebben in Zuid-afrika???![]()
ik als zwarte jonge vrouw die niet van oorpsrong zuid-afrikaans ,loopt net zoveel veel gevaar als blanke mensen daar., gewoon lekker de media blijven geloven
de latijns-amerikaanse landen die je noemde zij geen 1e wereldlanden .....quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar staat dat iedereen terug wil? Het is gewoon de mogelijkheid geven om terug te kunnen.
Mensen uit 1e wereld landen(of ontwikkelende landen) die willen emigreren zijn per definitie MEESTAL ambitieus en goed opgeleid daarom zijn ook landen als Zuid Afrika, Argentinie, Uruguay, Brazilie en dergelijke de landen die het meest getroffen worden door brain-drain. Omdat het opleidingsniveau meestal redelijk hoog is
Lees nog een keer wat ik schreefquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:57 schreef aychelle het volgende:
[..]
de latijns-amerikaanse landen die je noemde zij geen 1e wereldlanden .....
En ik zei ook niet dat iedereen terugwil, ik snap het eindeloze gezeik over zuid-afrika niet. Al die volwassenen die daar kermen als kleine kinderen. Een land vol met verschillende rassen en etniciteiten is toch hartstikke mooi
Racist.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:57 schreef aychelle het volgende:
[..]
de latijns-amerikaanse landen die je noemde zij geen 1e wereldlanden .....
En ik zei ook niet dat iedereen terugwil, ik snap het eindeloze gezeik over zuid-afrika niet. Al die volwassenen die daar kermen als kleine kinderen. Een land vol met verschillende rassen en etniciteiten is toch hartstikke mooi![]()
quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Racist.![]()
Het moet er helemaal niet toe doen wat voor "ras" of afkomst iemand heeft.
Dus ook een land met veel rassen "mooi" noemen is net zo hard racisme als een land met veel rassen "niet mooi" noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |