Volgens mij heetten al die gebieden ook ooit wel eens Nieuw-Nederlandquote:Op zondag 4 juli 2010 18:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over Nieuw Nederland. Om het over dezelfde periode te hebben als hij met z'n Afrikaners.
En omdat ik er vanuit ging dat hij geen idee had waar Nieuw Nederland lag.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Nederlandquote:Nieuw-Nederland
(Latijn: Nova Belgica of Novum Belgium, Engels: New Netherland), is de naam van het voormalig Nederlands gebied tussen de 38e en 45e breedtegraad aan de oostkust van de huidige Verenigde Staten van Amerika sinds 1614. Het bevat nu de stad New York, vroeger Nieuw Amsterdam geheten, en gesticht in 1625. Nieuw-Nederland als provincie werd gesticht in 1624 en opgeëist als het gebied tussen de 38e en 42e breedtegraad
Je snapt er wederom niks van Coyotequote:Op zondag 4 juli 2010 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Waarom zouden de afstammelingen van Nederland automatisch moeten worden toegelaten? Die mensen zijn net zo Nederlands als de eerste de beste Marokkaan uit Casablanca. Ze hebben misschien de naam, maar daar houdt het mee op. Als ze vervolgd worden kunnen ze een asielverzoek indienen net als alle andere buitenlanders.
Hoe denk je dat ze de bloedband moeten aantonen?quote:Op zondag 4 juli 2010 18:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Nederland
De eerste Roosevelt leefde daar , aankomst 1649
http://homepages.rootsweb.ancestry.com/~kenzie/GenRoosevelt.htm
Hoeveel nazaten zou hij nu hebben ? Allemaal kunnen ze de Nederlandse nationaliteit zo ophalen , als het aan Maradona ligt, mits niet komend uit Indonesië
En dus?quote:Op zondag 4 juli 2010 18:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan hebben we het inderdaad over enkele miljoenen Amerikanen.
Je begrijpt de definitie van de rechte lijn nietquote:Op zondag 4 juli 2010 15:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je weet overigens dat heel veel halfbloeden in Zuid-Afrika ook een afstamming in rechte lijn van een Nederlandse immigrant kunnen claimen, he? Vooral in de eerste jaren werden er de nodige Maleise en andere slavinnen als concubines gehouden en de Pil hadden we nog niet...
Nee, je begrijpt de definitie nietquote:Op zondag 4 juli 2010 15:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja.... maar dan zeg je ineens ... dat geldt niet voor nazaten die in Indonesië wonen..
Je maakt dus uitzonderingen ... Waarom is dat ?
ff wat anders 'die rechte lijn' is overbodig in de zin, want iedere afstammeling is al een afstammeling in rechte lijn.... .. Een afstammeling niet in rechte lijn is niet mogelijk,. Met rechte lijn bedoelt men meestal de directe voorvaderlijke lijn met dezelfde achternaam, maar dat bedoel je niet
Jaap in 1615 met een hottentotsletjequote:Op zondag 4 juli 2010 20:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt de definitie van de rechte lijn niet
En je punt is?quote:Op zondag 4 juli 2010 20:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jaap in 1615 met een hottentotsletje
|
gen. 1 met hottentottutje
|
gen. 2 met britse barvrouw
|
gen. 3 met een duitse
|
gen. 4 met een duitse
en het is nu 1700
|
gen 5 x niet nederlands
|
gen 6 x niet nederlands
|
gen 7 x niet nederlands
|
gen 8 x niet nederlands
|
gen 9 x niet nederlands
1800
nog zo'n 10 generaties later, allemaal zonder nederlanders verder, en je zit in een rechte lijn van een nederlander afgestamd. Welke bloedband heb je dan nog?
Jij wil iedereen die in een rechte lijn van een nederlander afstamt een nederlands paspoort geven. Ook als de nederlander in je familie 400 jaar geleden het land vaarwel zei en nooit meer om heeft gekeken.quote:
Ik vroeg toch niet om een samenvatting van mijn plan? Ik vroeg wat je punt wasquote:Op zondag 4 juli 2010 20:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jij wil iedereen die in een rechte lijn van een nederlander afstamt een nederlands paspoort geven. Ook als de nederlander in je familie 400 jaar geleden het land vaarwel zei en nooit meer om heeft gekeken.
Mijn punt is dat je dan ook paspoorten gaat geven aan mensen die totaal niets met het land hebben puur op basis van het geluk dat ze 400 jaar geleden een nederlander in de familie hadden. Omdat er blijkbaar een 'bloedband' is.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vroeg toch niet om een samenvatting van mijn plan? Ik vroeg wat je punt was
Er is wel een bloedbandquote:Op zondag 4 juli 2010 20:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je dan ook paspoorten gaat geven aan mensen die totaal niets met het land hebben puur op basis van het geluk dat ze 400 jaar geleden een nederlander in de familie hadden. Omdat er blijkbaar een 'bloedband' is.
Er is helemaal geen bloedband, er is geen enkele band.
Toon maar aan.quote:
Nee, is logisch, dat jij het niet begrijpt is niet mijn probleemquote:
quote:
Dat is punt 2.. via documenten bijv ? Dezelfde moeilijkheden geldt ook voor andere nazaten ergens anders.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ze de bloedband moeten aantonen?
Omdat er al een regeling is getroffen met Indonesie die mensen in Indonesie uitsluitquote:Op zondag 4 juli 2010 20:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is punt 2.. via documenten bijv ? Dezelfde moeilijkheden geldt ook voor andere nazaten ergens anders.
Dit is geen reden om een bepaalde groep uit te sluiten, want die uitsluiting was al gedaan voor hen die de afstamming niet kan aantonen.. Nu sluit je ook die uit die het wél kunnen bewijzen
Punt 1 is dat je Nederlandse nazaten wonend te Indonesië uitsluit ... waarom doe je dat ?
Nee hoor....quote:Op zondag 4 juli 2010 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat er al een regeling is getroffen met Indonesie die mensen in Indonesie uitsluit
Dan niet, jij weet het beterquote:Op zondag 4 juli 2010 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor....
Jij hebt het over een nieuwe regeling van de Nederlandse staat ... een grote verandering in de toewijzing van de Nederlandse nationaliteit
Dat heeft niks met oude verdragen met Indonesie te maken.
Waarom die uitzondering dan ?
Nog steeds heb je geen zinnig antwoord gegeven op de vraag :quote:Op zondag 4 juli 2010 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan niet, jij weet het beter
Omdat dat kolonien waren, maar ik heb het weer gehad met zoveel domheid dus ik reageer verder niet meer op jequote:Op zondag 4 juli 2010 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog steeds heb je geen zinnig antwoord gegeven op de vraag :
Waarom hebben in jouw plan Nederlandse nazaten te Indonesië geen rechten.
Deze regeling is jouw idee... het bestaat niet en Nederland heeft daar nooit een verdrag over gemaakt met Indonesië..
ps.. en over nazaten te Maleisië en Sri Lanka... wat is je plan met hen ?
Dat is geen argument.... Zuid Afrika was ook een kolonie en daar begon het allemaal mee.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat dat kolonien waren, maar ik heb het weer gehad met zoveel domheid dus ik reageer verder niet meer op je
ZA was nooit een koloniequote:Op zondag 4 juli 2010 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is geen argument.... Zuid Afrika was ook een kolonie en daar begon het allemaal mee.
Waarom hebben nazaten uit een kolonie minder rechten en waarom geef je privileges aan nazaten te Zuid Afirka ?
Hoe meer je erom heen draait... hoe meer je het idee laat ontstaan dat blankheid toch een voorwaarde van je is... en dat kun je niet openlijk zeggen .. en daarmee zijn we terug aan het begin ... tientallen postingen geleden
oei... wat een historische leugen... Amerika, Australie, Canada waren ook geen kolonieën volgens die leugen?quote:
je verbergt je onvermogen achter arrogantie ?quote:Jij bent de zwakke schakel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |