Goede vraag. Stel dat ze zouden verdwijnen, wordt dan de plek door een ander ingenomen, en zo ja, door wie?quote:Op maandag 17 mei 2010 09:41 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Als W2 nu failliet gaat, komt GAE dan in de eredivisie?
ja, maar dat was directe degradatie. Dit ging via playoffs.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:42 schreef Snuf. het volgende:
Lijkt mij eerder Sparta. Toen Veendam weg moest bleef FC Oss ook gewoon
Goede vraag inderdaad. Er zal toch een club voor terug moeten komen, lijkt me, dus misschien dat Sparta en Go Ahead een extra playoff spelen om te bepalen wie van die clubs alsnog naar de Eredivisie mag?quote:Op maandag 17 mei 2010 09:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Goede vraag. Stel dat ze zouden verdwijnen, wordt dan de plek door een ander ingenomen, en zo ja, door wie?
Maar dan zou de beslissing over wel of niet doorgaan heeeel snel moeten vallen. Je kan zo'n wedstrijd niet pas in augustus spelen.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Goede vraag inderdaad. Er zal toch een club voor terug moeten komen, lijkt me, dus misschien dat Sparta en Go Ahead een extra playoff spelen om te bepalen wie van die clubs alsnog naar de Eredivisie mag?
Het ligt er ook aan hoe ze het seizoen definiëren volgens mij. Zou Willem II voor de play-offs failliet zijn gegaan, dan zou RKC de plek van Willem II hebben overgenomen in de play-offs. Dus ben benieuwd hoe ze dat nu dan doenquote:Ingeval van de onherroepelijke intrekking van een licentie van een betaaldvoetbalorganisatie
gedurende het seizoen 2009/'10, die op dat moment uitkomt in de Eredivisie, zal de betreffende
betaaldvoetbalorganisatie uit de competitie worden genomen en niet meer in de eindrangschikking
van de Eredivisie seizoen 2009/'10 worden opgenomen.
Als gevolg hiervan zal de betaaldvoetbalorganisatie die als nummer laatst van de ranglijst na afloop
van de reguliere competitie Eredivisie seizoen 2009/'10 is gerangschikt, niet rechtstreeks degraderen
naar de Jupiler League. De nummer laatst van de ranglijst na afloop van de reguliere competitie
Eredivisie seizoen 2009/'10 zal in dit geval tezamen met de nummer één na laatst van de ranglijst na
afloop van de reguliere competitie Eredivisie seizoen 2009/'10 deelnemen aan de play-off om
promotie/degradatie.
NuSport is samengegaan met Sportweek. Niet dat het heel veel met de geloofwaardigheid doet, maar toch een stukje hoger.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:54 schreef HaagsPietje het volgende:
lijkt me nogal voorbarig gezien de bron van het nieuws (nusport) en het zal allemaal wel loslopen...
Maar speculeren over iets wat mogelijk kan gebeuren is ook best leuk!quote:Op maandag 17 mei 2010 09:53 schreef Betty63 het volgende:
Uhhh zou het ook aub gewoon opgelost mogen worden zodat Willem II gewoon in de eredivisie kan blijven spelen?
Zou fijn zijn
Bedoel je qua datum?quote:Op maandag 17 mei 2010 09:57 schreef DaMart het volgende:
Dit zegt het promotie/degradatiereglement van de KNVB:
[..]
Het ligt er ook aan hoe ze het seizoen definiëren volgens mij. Zou Willem II voor de play-offs failliet zijn gegaan, dan zou RKC de plek van Willem II hebben overgenomen in de play-offs. Dus ben benieuwd hoe ze dat nu dan doen.
Ik hoop het, zolang dit maar niet met belastinggeld gebeurt. Het is toch belachelijk dat gemeentes steeds weer bijspringen als een club in financiële nood verkeert. Zeker als de speler nog zoveel verdienen.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:32 schreef Symphonic het volgende:
Dan zal het dus Sparta of GAe worden.
Maar de club zal wel op het allerlaatste nippertje worden gereden van de ondergang zoals altijd...
Als Cambuur gaat promoveren...moet er NIET aan denkenquote:Op maandag 17 mei 2010 10:49 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Ja leuk, komen ze nu mee aan
Maar eh, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er een match zou komen tussen GAE en Sparta mocht W2 omvallen. Ik denk eerder dat de KNVB of niks doet of Cambuur (#2 JL) laat promoveren. Mijn rood geel hart hoopt dan natuurlijk op het eerste
daarvan ontgaat mij elke vorm van logica.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:49 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Ja leuk, komen ze nu mee aan
Maar eh, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er een match zou komen tussen GAE en Sparta mocht W2 omvallen. Ik denk eerder dat de KNVB of niks doet of Cambuur (#2 JL) laat promoveren. Mijn rood geel hart hoopt dan natuurlijk op het eerste
Vertel, wat snap je niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:12 schreef Symphonic het volgende:
[..]
daarvan ontgaat mij elke vorm van logica.
De logica is toch gewoon dat de degradant(Sparta) of de club die door Willem II in de play-offs uitgeschakeld werd(GAE) erin komt/blijft?quote:
Dit klinkt behoorlijk ernstig. Als het personeel officieel ingelicht wordt is het meestal toch een gedane zaak?quote:Willem II licht personeel in over geldgebrek
TILBURG - Willem II licht maandag 17 mei het personeel in over de financiële noodsituatie.
Rond het middaguur zijn alle werknemers uitgenodigd op het stadion.
Even na de middag geeft de club op een persconferentie openheid van zaken.
De club zou zodanig in de problemen zitten dat de salarissen van het personeel, onder wie ook de voetballers, niet betaald kunnen worden.
Sparta en GAE hebben allebei sportief verloren en zijn zodoende ook gedegradeerd danwel niet verder gekomen dan waar ze stonden. Daarom vermoed ik dat als er al een club mag promoveren (indien W2 omvalt), ze de #2 van de JL laten promoveren op basis van verdiensten in het seizoen.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:22 schreef MMUFC het volgende:
[..]
De logica is toch gewoon dat de degradant(Sparta) of de club die door Willem II in de play-offs uitgeschakeld werd(GAE) erin komt/blijft?
precies, Cambuur is helemaal geen partij in dezequote:Op maandag 17 mei 2010 11:22 schreef MMUFC het volgende:
[..]
De logica is toch gewoon dat de degradant(Sparta) of de club die door Willem II in de play-offs uitgeschakeld werd(GAE) erin komt/blijft?
Maar Cambuur is toch ook niet verder gekomen omdat ze in de 2e ronde van de Play-offs gekomen zijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:28 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Sparta en GAE hebben allebei sportief verloren en zijn zodoende ook gedegradeerd danwel niet verder gekomen dan waar ze stonden. Daarom vermoed ik dat als er al een club mag promoveren (indien W2 omvalt), ze de #2 van de JL laten promoveren op basis van verdiensten in het seizoen.
Een situatie als die van TOP Oss en BV Veendam kun je hier niet bij betrekken, gezien er nog geen "rechthebbenden" in de Topklasse zijn die eventueel hadden kunnen promoveren.
Dat is in ieder geval mijn logica
Waarom jammer ?quote:Op maandag 17 mei 2010 12:24 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
IddJammer dat ze niet gedegradeerd zijn dan..
Ze betogen dat Tilburg aan Willem II heeft willen verdienen, ipv te subsidiëren.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:14 schreef Drassss het volgende:
Ik val net binnen in de persconferentie.
Eerst geven ze aan dat ze geen subsidie willen, maar nu lopen ze wel te huilen dat de hockeyverenigingen 6,1 miljoen krijgen?? Wat mis ik.
Ja, ik viel echt net binnen dus vond het een raar verhaalquote:Op maandag 17 mei 2010 14:16 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ze betogen dat Tilburg aan Willem II heeft willen verdienen, ipv te subsidiëren.
Beetje jammer, dan hadden ze helemaal niets met de gemeente moeten doen.
Het is inderdaad erg huilie. Ergens hebben ze wel een punt, maar toen hebben ze er zelf mee ingestemd.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:17 schreef Nappie-Oleon het volgende:
wat een huilpersconferentie
meteen afstraffen dit
http://www.willem-ii.nl/nieuws-detail.asp?id=7354&hoofdID=7&rubriek=13quote:Vanavond informatiebijeenkomst voor supporters en sponsors
17/5/2010 -
Zondagmiddag heeft Willem II een tumultueus seizoen afgesloten. De Tricolores zijn er in geslaagd zich via de Jupiler Play-Offs te handhaven in de Eredivisie. Desalniettemin is de situatie van de club niet rooskleurig. Kwartiermaker en inmiddels interim bestuurder Paul Bottelier heeft zich de afgelopen maand vooral verdiept in de financiën van de club en zijn conclusie is dat deze zeer zorgelijk zijn. Bottelier zal dat vanavond uitvoerig toelichten. Supporters, sponsors en vrijwilligers zijn vanaf 20.00 uur van harte welkom in het Koning Willem II stadion
Dat laatste wordt ook gewoon toegegeven. Wanbeleid begon na het vertrek van Adriaanse die gratis de topspelers van W2 meenam. Het bestuur wat daar toen zat heet cruciale fouten gemaakt. Niet gek dat ze deze strop van hun nek willen hebben.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:19 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg huilie. Ergens hebben ze wel een punt, maar toen hebben ze er zelf mee ingestemd.
Dat ze zo ver gaan geeft wel aan dat de nood echt enorm is!!! Als de gemeente niet bijspringt is het einde verhaal, dat is duidelijk!
Ze proberen met dit verhaal goodwill bij de bevolking te kweken voor wanneer er gemeenschapsgeld naar Willem II moet.
Conclusie: ze willen geen subsidie. Ze willen 'teveel betaald geld' terug hebben!Ze hebben zelf echter teveel betaald, en daarmee ingestemd.
Als de hockey 6 miljoen subsidie krijgt, is er wel wat voor te zeggen dat Willem II het teveel betaalde geld terug krijgt.
Overigens is dit alles wel samen te vatten: WANBELEID. De bestuurders hebben hier immers zelf mee ingestemd.
11 miljoen voor de gemeente, puur door het stadion te kopen en te verhuren.quote:
Lijkt me ook. FC Brabant (NAC, Willem II, RKC) zou qua begroting in de middenmoot mee moeten kunnen draaien. Maar wil men dat? Er zou dan veel clubhistorie verloren gaan. Bovendien draait NAC nog vrij redelijk. Al moesten die jaren geleden ook flink door de gemeente geholpen worden, en staan ze er financieel nu ook niet goed voor.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:30 schreef Winner_Taco het volgende:
Dr zullen hoe dan ook clubs moeten fuseren
NAC draait toch goed verder ? Die hebben veel fans uit bijvoorbeeld Dordrecht wat ook een aardig grote gemeente is .quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef Gulo het volgende:
[..]
Lijkt me ook. FC Brabant (NAC, Willem II, RKC) zou qua begroting in de middenmoot mee moeten kunnen draaien. Maar wil men dat? Er zou dan veel clubhistorie verloren gaan. Bovendien draait NAC nog vrij redelijk. Al moesten die jaren geleden ook flink door de gemeente geholpen worden, en staan ze er financieel nu ook niet goed voor.
geloof maar niet dat de gemeente dat bevestigtquote:Op maandag 17 mei 2010 14:26 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
11 miljoen voor de gemeente, puur door het stadion te kopen en te verhuren.
Geografisch gezien, is Oss niet logisch. Ik geloof dat NAC er financieel gezien ook niet best voorstaat hoor.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:36 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
NAC draait toch goed verder ? Die hebben veel fans uit bijvoorbeeld Dordrecht wat ook een aardig grote gemeente is .
Denk RKC Oss en Willem 2 sowieso .
Daar zitten Acer en Bavaria toch voor veel geld in ?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Geografisch gezien, is Oss niet logisch. Ik geloof dat NAC er financieel gezien ook niet best voorstaat hoor.
edit: Klik hier voor een bericht over de financiële situatie van nac op een nac-website
Brabant heeft 9 (!, een halve competitie dus) aan BVO's: RBC, RKC, NAC, Willem II, PSV, Eindhoven, Helmond Sport, FC Oss, Den Bosch. Lijkt me een beetje teveel van het goede.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:36 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
NAC draait toch goed verder ? Die hebben veel fans uit bijvoorbeeld Dordrecht wat ook een aardig grote gemeente is .
Denk RKC Oss en Willem 2 sowieso .
Ja dat zei deze kerel net ook al . Zo van in Zuid Holland heb je ADO en dan Exelsior/Feyenoord , Sparta en AdO met 2x meer potentieel aan sponsors en in Brabant de helft en 9 clubs .quote:Op maandag 17 mei 2010 14:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Brabant heeft 9 (!, een halve competitie dus) aan BVO's: RBC, RKC, NAC, Willem II, PSV, Eindhoven, Helmond Sport, FC Oss, Den Bosch. Lijkt me een beetje teveel van het goede.
aardsrivalen in noordbrabantquote:Op maandag 17 mei 2010 14:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja dat zei deze kerel net ook al . Zo van in Zuid Holland heb je ADO en dan Exelsior/Feyenoord , Sparta en AdO met 2x meer potentieel aan sponsors en in Brabant de helft en 9 clubs .
Maarja denk echt niet dat Willem II met Nac gaat werken . Dat zijn toch aartsrivalen ?
In Rotterdam heb je alleen al drie maar mét potentie en eigen identiteit.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Brabant heeft 9 (!, een halve competitie dus) aan BVO's: RBC, RKC, NAC, Willem II, PSV, Eindhoven, Helmond Sport, FC Oss, Den Bosch. Lijkt me een beetje teveel van het goede.
Geef Jonker, die momenteel grote successen viert met Bayern München, ook maar een lintje.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:46 schreef tong80 het volgende:
Krijgt Hennie van der Vegt nog een lintje ?
marokko wil zo graag sparta in de eredivisiequote:Op maandag 17 mei 2010 09:31 schreef o.us het volgende:
Damn. Had ik niet verwacht, wou al bijna een topic openen.
Voor een fusie heb je twee clubs nodig die dat willen.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:47 schreef Gulo het volgende:
Als dit het einde van Willem II is, hebben ze in ieder geval een memorabele wedstrijd gespeeld.
NAC en Willem II zijn idd rivalen, dus fuseren lijkt mij uitgesloten.
RKC ziet Willem II ook als aartsrivaal, maar dat is niet helemaal wederzijds. Fusie hier lijkt dus iets makkelijker, maar dan nog, ik denk dat dat op korte termijn ook geen soelaas biedt.
Bron dat Marokko zo graag Sparta in de Eredivisie wilt?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:51 schreef Turmoil het volgende:
[..]
marokko wil zo graag sparta in de eredivisiewie zegt dat niet de #2 van de eerste divisie promoveert?
Dacht ik ook met dat gedoe rond FC Limburg . Schijnt gevoelig te liggenquote:
Zie jij als het slecht gaat met Schalke en Dortmund dat ze gaan fuseren ?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:53 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dacht ik ook met dat gedoe rond FC Limburg . Schijnt gevoelig te liggen
Ja idd, want Excelsior heeft zo echt zijn eigen identiteit: wij zijn de jongelingen van Feyenoord...quote:Op maandag 17 mei 2010 14:46 schreef o.us het volgende:
[..]
In Rotterdam heb je alleen al drie maar mét potentie en eigen identiteit.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voor een fusie heb je twee clubs nodig die dat willen.
Wilhelmina en BVV werd FC Den Bosch.
Sittardia en Fortuna 54 werd Fortuna Sittard
Dos en Elinkwijk werd FC Utrecht
Sportclub Enschede en Enschedese Boys werd FC Twente
DWS, Blauw Wit en De Volewijckers werd FC Amsterdam.
Niet toevallig clubs uit dezelfde stad. Wat heeft een Tilburger in Breda te zoeken ?
Grond verkopen en een nieuw stadion ergens tussenin dan maar?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zie jij als het slecht gaat met Schalke en Dortmund dat ze gaan fuseren ?
Dat is hetzelfde. Eén van de clubs zal in een andere stad gaan spelen. 95 % van die gevallen betreft het de vijand.
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:52 schreef o.us het volgende:
[..]
Bron dat Marokko zo graag Sparta in de Eredivisie wilt?
Precies.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:55 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ja idd, want Excelsior heeft zo echt zijn eigen identiteit: wij zijn de jongelingen van Feyenoord...
Dan heb je hetzelfde. Waarom zou een Waalwijker naar Tilburg gaan? Zeker als ze daar nog een hekel aan hebben ook. Dan kunnen ze nog beter naar Den Bosch.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:59 schreef Winner_Taco het volgende:
Overigens RKC en Willem II . Niet NAC en Willen 2 dan
De busverbinding Waalwijk Tilburg is gewoon kutquote:Op maandag 17 mei 2010 15:01 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dan heb je hetzelfde. Waarom zou een Waalwijker naar Tilburg gaan? Zeker als ze daar nog een hekel aan hebben ook. Dan kunnen ze nog beter naar Den Bosch.
Waalwijk is klein , speelt Jupiler league zit nooit vol en is gedoemd om te sterven (verdwijnen naar de topklasse)quote:Op maandag 17 mei 2010 15:01 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dan heb je hetzelfde. Waarom zou een Waalwijker naar Tilburg gaan? Zeker als ze daar nog een hekel aan hebben ook. Dan kunnen ze nog beter naar Den Bosch.
Dan is er vast wel een projectontwikkelaar die het wil kopen om er een nieuwbouwwijk uit de grond te stampenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:05 schreef Gulo het volgende:
Als Willem II failliet gaat, lopen ze ook die huuropbrengsten mis. Ik neem aan dat dat stadion ook niet verkoopbaar is namelijk. (in de zin van dat iemand dat zou willen kopen)
Ja, dat bedacht ik me ook net. Bovendien moet Tilburg zoveel bijspringen wil Willem II niet failliet gaan dat ze die investering er aan huur ook niet uit halen. Bovendien houd je het risico dat ze altijd alsnog failliet kunnen gaan.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan is er vast wel een projectontwikkelaar die het wil kopen om er een nieuwbouwwijk uit te grond te stampen.
Tja, dan kan je ook wel zeggen dat het zuur is voor RKC. Omdat WIllem II 17e geworden is ten koste van RKC dat 18e was.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:13 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
Erg zuur voor zowel Eindhoven als de Eagles, verloren van een club wat geen bestaansrecht heeft en zijn eigen spelers niet kan betalen. Zonder Demouge en Akgun (die kunnen ze namelijk nooit betalen) was degradatie een feit geweest.
De schuldenlast van Willem II is opgelopen tot 4,8 miljoen euro. De Tilburgse eredivisieclub kampt daarnaast met een acuut liquiditeitsprobeem van 700.000 euro. Als er niets gebeurt, loopt dat bedrag in juni op tot anderhalf miljoen euro.
Alleen voetbalsupporters kennen een stad of dorp in dat geval beter..Bij mijn tante gaat echt geen belletje 'Willem II' rinkelen in het geval van de stad Tilburg.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:16 schreef tong80 het volgende:
Vergeet ook niet wat een club doet voor een dorp of stad. Had iemand van Veendam gehoord zonder de club ?
Ja boeiend . Zulke valste sentimenten spelen geen rol (hooguit voor de lokale sponsorquote:Op maandag 17 mei 2010 15:16 schreef tong80 het volgende:
Vergeet ook niet wat een club doet voor een dorp of stad. Had iemand van Veendam gehoord zonder de club ?
Of R.K.C. wordt er nog in betrokken.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:17 schreef Winner_Taco het volgende:
Als Willem II verdwijnt dan zal er een duel moeten komen tussen Go Ahead en Sparta. Kan bijna niet anders.
Hoeveel onnodige kunstwerken, poppodia en theaters worden wel niet gefinancierd door een stad, 'om ze op de kaart te zetten'....quote:Op maandag 17 mei 2010 15:18 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja boeiend . Zulke valste sentimenten spelen geen rol (hooguit voor de lokale sponsor)
Ok ga ik nu mijn moeder bellen of ze weet uit welke stad Willem 2 komt.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:18 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
[..]
Alleen voetbalsupporters kennen een stad of dorp in dat geval beter..Bij mijn tante gaat echt geen belletje 'Willem II' rinkelen in het geval van de stad Tilburg.
Nee waarom ? Die zijn reeds rechtstreeks gedegradeerd . Zal dan tussen de 2 verliezers van de playoffs promotie/degradatie gaan .quote:
Neemt niet op.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok ga ik nu mijn moeder bellen of ze weet uit welke stad Willem 2 komt.
Bedoel je die 150 uit-supporters die naar Veendam - Go Ahead komen kijken ?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoeveel onnodige kunstwerken, poppodia en theaters worden wel niet gefinancierd door een stad, 'om ze op de kaart te zetten'....
Zal ik ook naar de Eagles vragen ?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:24 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
[..]
Ik volg met spanning dit topic..
Willem II zal hun inkomsten ook niet op de uitwedstrijden verdienenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:22 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Bedoel je die 150 uit-supporters die naar Veendam - Go Ahead komen kijken ?
Gaarne!quote:
Als dat op de planning staat dan ga ik persoonlijk met de collectebus rond in Tilburg..Nooit Cambuur in de Eredivisie namelijk.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:39 schreef foetre het volgende:
Gewoon de nummer 2 van afgelopen seizoen laten promoveren.
Gewoon logisch nadenken.Seizoen is afgelopen dus play offs tellen ni meer.Neem de ranglijst erbij en dan is cambuur de meeste logische keuze.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:44 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
[..]
Als dat op de planning staat dan ga ik persoonlijk met de collectebus rond in Tilburg..Nooit Cambuur in de Eredivisie namelijk.
Maradonny kun je sowieso vergeten, dat was een tijdelijke opvanger om het plotselinge vertrek van Reza judas op te vangen.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:47 schreef foetre het volgende:
[..]
Gewoon logisch nadenken.Seizoen is afgelopen dus play offs tellen ni meer.Neem de ranglijst erbij en dan is cambuur de meeste logische keuze.![]()
Al heb ik liever de eagles met ubberspits donny de groot in de eredivisie
Genoeg plannen daar inderdaad. Ik weet toevallig dat de gemeente de naastgelegen tennisclub ook graag een stukje wilde opschuiven om daar villa's te plaatsen, dus voor de stadiongrond zal hetzelfde gelden.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan is er vast wel een projectontwikkelaar die het wil kopen om er een nieuwbouwwijk uit de grond te stampen.
Na afgelopen seizoen wat mij betreft met stip op plaats 2 van de hate list. Brrrrrrrrrr!quote:Op maandag 17 mei 2010 15:52 schreef Omnifacer het volgende:
Ach gut, hebben de Eagles-fans ineens een hekel aan Cambuur? Het is wat he, zo'n collectieve identiteit
Ik ben niet zo van de haat jegens andere clubs, vind het eigenlijk zelfs wel een beetje triest, maar zo'n actie als Reza judas heeft uitgevreten en de daarop volgende acties van Cambuur richting ons maakt die club zichzelf niet echt geliefd bij mij en vele andere supporters.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:52 schreef Omnifacer het volgende:
Ach gut, hebben de Eagles-fans ineens een hekel aan Cambuur? Het is wat he, zo'n collectieve identiteit
Omdat het mogelijk is dat er een wedstrijd komt tussen beide degradanten (RKC en Sparta), waarna de winnaar van die ontmoeting(en) alsnog in de eredivisie mag blijven.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:20 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nee waarom ? Die zijn reeds rechtstreeks gedegradeerd . Zal dan tussen de 2 verliezers van de playoffs promotie/degradatie gaan .
Anders kun je Helmond Sport er ook wel weer bij betrekken .
Wat voor acties?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:58 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de haat jegens andere clubs, vind het eigenlijk zelfs wel een beetje triest, maar zo'n actie als Reza judas heeft uitgevreten en de daarop volgende acties van Cambuur richting ons maakt die club zichzelf niet echt geliefd bij mij en vele andere supporters.
Tilburg had ze goed. Deventer fout.quote:
quote:'Fusie met RKC serieuze optie'
Uitgegeven: 17 mei 2010 16:24
TILBURG - Als het aan crisismanager Paul Bottelier van eredivisieclub Willem II ligt, komt een mogelijke fusie met degradant RKC Waalwijk opnieuw op de agenda.
© ANP
''Als je moet kiezen tussen een fusie of een faillissement, lijkt me dat een serieuze optie. De supporters van Willem II moeten er maar eens goed over gaan nadenken'', zei hij maandag tijdens zijn presentatie van de zeer slechte financiële jaarcijfers van de Tilburgse club.
Willem II kampt met een schuld van 4,8 miljoen euro. De Tilburgse club heeft daarnaast bij ongewijzigde omstandigheden een acuut liquiditeitsprobleem van 7 ton in mei en 1,5 miljoen in juni.
Bottelier hoopt van de gemeente Tilburg veel geld terug te krijgen voor rekeningen die volgens hem onterecht door Willem II zijn betaald.
Afdaling
''Ik heb al ergens gelezen dat Willem II beter vrijwillig kan degraderen en dat RKC en Sparta dan een beslissingswedstrijd zouden moeten spelen om onze eredivisieplaats'', gaf Bottelier te kennen.
''Maar een afdaling naar de Jupiler League lost voor Willem II niets op. Dan blijven we toch ook zitten met de huidige tekorten, met bovendien lagere inkomsten en een lagere begroting. Nee, een fusie is zo gek nog niet. Er zijn sowieso al te veel profclubs in Nederland.''
Voor het komende seizoen in de eredivisie heeft Willem II nog een gat op de begroting van 8 ton.
Cambuur heeft op dat vlak een stuk meer potentie dan die Eagles van jou hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 15:44 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
[..]
Als dat op de planning staat dan ga ik persoonlijk met de collectebus rond in Tilburg..Nooit Cambuur in de Eredivisie namelijk.![]()
Tevens is Cambuur qua financiën het aanstaande Willem II van het noorden dus dat schiet niet op.
De manier waarop hij dat heeft gedaan is nou niet echt om naar huis over te schrijven, zeg maar net tegen het einde van de winterstop terwijl in principe alles al rond was waardoor de club ontzettend benadeeld werd en er zelfs werd gekeken naar gerechtelijke stappen. Daarbij verhinderde cambuur bij alle macht dat er een speler naar ons toe ging en "gunde" hem aan Emmen.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:00 schreef Omnifacer het volgende:
Hij kon meer poen verdienen bij Cambuur, wat is er verder mis gegaan?
Ik wist dattie op het laatste moment voor Cambuur koos, ja. Gut, wat een naaistreek. Het is betaald voetbal, geen liefdewerk-oud papierquote:Op maandag 17 mei 2010 16:34 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
De manier waarop hij dat heeft gedaan is nou niet echt om naar huis over te schrijven, zeg maar net tegen het einde van de winterstop terwijl in principe alles al rond was waardoor de club ontzettend benadeeld werd en er zelfs werd gekeken naar gerechtelijke stappen. Daarbij verhinderde cambuur bij alle macht dat er een speler naar ons toe ging en "gunde" hem aan Emmen.
Maar goed, als je Cambuur en GAE een beetje volgde had je dat kunnen weten.
Logischquote:
Mark my words..binnen nu en een maand of 10 is dit allemaal ook bij Cambuur aan de gang.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:33 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Cambuur heeft op dat vlak een stuk meer potentie dan die Eagles van jou hoor
Flauw, misschien had je zelf beter moeten spelen? Want serieus, wat moet Sparta in de eredivisie? Een natte krant balt nog beter.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:34 schreef Snuf. het volgende:
Ohh, ik hoop dat Willem 2 naar de kloten gaat. Als dat gebeurt en Sparta mag blijven fantastischIk zou er een moord voor over hebben.
Sparta heeft er meer te zoeken dan RKC, Cambuur, Go Ahead en Eindhoven.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:43 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Flauw, misschien had je zelf beter moeten spelen? Want serieus, wat moet Sparta in de eredivisie? Een natte krant balt nog beter.
quote:Fusie Willem II en RKC 'serieuze optie'
Als het aan crisismanager Paul Bottelier van Eredivisie-club Willem II ligt, komt een mogelijke fusie met degradant RKC Waalwijk opnieuw op de agenda. De Tilburgers zitten in financiële problemen.
"Als je moet kiezen tussen een fusie of een faillissement, lijkt me dat een serieuze optie. De supporters van Willem II moeten er maar eens goed over gaan nadenken", zei hij maandag tijdens zijn presentatie van de zeer slechte financiële jaarcijfers van de Tilburgse club.
Willem II kampt met een schuld van 4,8 miljoen euro. De Tilburgse club heeft daarnaast bij ongewijzigde omstandigheden een acuut liquiditeitsprobleem van 7 ton in mei en 1,5 miljoen in juni. Bottelier hoopt van de gemeente Tilburg veel geld terug te krijgen voor rekeningen die volgens hem onterecht door Willem II zijn betaald.
"Ik heb al ergens gelezen dat Willem II beter vrijwillig kan degraderen en dat RKC en Sparta dan een beslissingswedstrijd zouden moeten spelen om onze Eredivisie-plaats", gaf Bottelier te kennen. "Maar een afdaling naar de Jupiler League lost voor Willem II niets op. Dan blijven we toch ook zitten met de huidige tekorten, met bovendien lagere inkomsten en een lagere begroting. Nee, een fusie is zo gek nog niet. Er zijn sowieso al te veel profclubs in Nederland."
Voor het komende seizoen in de Eredivisie heeft Willem II nog een gat op de begroting van acht ton.
Die gasten hebben 3x zoveel bezoekers als GAE en ook nog eens veel meer mogelijkheden in de provincie qua sponsors . Ze moeten alleen met Hveen samenwerknquote:Op maandag 17 mei 2010 16:38 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
[..]
Mark my words..binnen nu en een maand of 10 is dit allemaal ook bij Cambuur aan de gang.
Belachelijk!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 17 mei 2010 16:56 schreef gebruikersnaam het volgende:
volgens johan "de snor "derksen zojuist op de radio degradeerd sparta niet bij faillisement van willem II . Johan had navraag bij de KNVB gedaan
Haha zoiets zal hij wel gaan zwetsen inderdaadquote:Op maandag 17 mei 2010 16:59 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik zie het al gebeuren dat Aad 'afkoopsom' de Mos straks voor de camera's verschijnt om te vermelden dat hij er altijd in gelooft heeft dat Sparta niet zou degraderen en dat hij dit scenario al wel ingecalculeerd had.
Ergens is het begrijpelijk dat als er in de Eredivisie een club zou verdwijnen een andere club uit diezelfde divisie omhooggeschoven wordt.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:59 schreef Gulo het volgende:
[..]
Belachelijk!!!!!!!!!!!!!!
Die hebben werkelijk niets gepresteerd, zou nergens op slaan. Laat dan GAE promoveren, joh. Sowieso een beslissingswedstrijd lijkt me in alle gevallen wel zo eerlijk eigenlijk.
Ik zie het al gebeuren dat Aad 'afkoopsom' de Mos straks voor de camera's verschijnt om te vermelden dat hij er altijd in gelooft heeft dat Sparta niet zou degraderen en dat hij dit scenario al wel ingecalculeerd had.
Dat zou dan blijken wanneer we ze tegen elkaar laten spelen, lijkt me wel zo fair.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ergens is het begrijpelijk dat als er in de Eredivisie een club zou verdwijnen een andere club uit diezelfde divisie omhooggeschoven wordt.
Sowieso heeft Sparta meer te zoeken in de Eredivisie dan GAE .
Een ploeg valt weg in een bepaalde divisie dus dan mag er een extra blijven (zoals in de situatie Oss/Veendam)quote:Op maandag 17 mei 2010 17:08 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat zou dan blijken wanneer we ze tegen elkaar laten spelen, lijkt me wel zo fair.
Ik vind het niet kunnen dat een club die compleet faalt beloond wordt omdat een andere club failliet gaat. Dan vind ik het gevoelsmatig eerlijker wanneer een club die een goed seizoen gedraaid heeft beloond wordt omdat een andere club failliet gaat.
maar naar jou mening vragen ze nietquote:Op maandag 17 mei 2010 17:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
GAE moet dan gewoon een beslissingswedstrijd spelen tegen Sparta naar mijn mening
Omdat zoals ik al eerder zei, er nog niks van de topklasse kan promoveren, die staan allemaal nog op 0 punten.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:17 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
maar naar jou mening vragen ze niet
verder is er toen Veendam failliet ging niet een amateurclub omhoog gegaan, maar bleef top oss erin.
Sparta schakelt Helmond Sport uit en speelt tegen Exelsior en vliegt eruit . Vervolgens speelt GAE tegen Willem II verliest maar mag nog een rondje tegen Spartaquote:Op maandag 17 mei 2010 17:19 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Omdat zoals ik al eerder zei, er nog niks van de topklasse kan promoveren, die staan allemaal nog op 0 punten.
Maar de Efteling niet. Dus gewoon FC Efteling bouwen waar eigenlijk de megamall had moeten komen. Paar Laven à la Sneijder op het middenveld en Lange Jan in de goal. Opgelost, slotje.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:26 schreef gebruikersnaam het volgende:
o ja, en over die fusie van willem 2 en RKC.
RKC had toch ook iets van 4 miljoen schuld ?
dan zou ik die papier vrager in het doelzetten. ( die is nu toch maar derde keeper bij ajax)quote:Op maandag 17 mei 2010 17:28 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar de Efteling niet. Dus gewoon FC Efteling bouwen waar eigenlijk de megamall had moeten komen. Paar Laven à la Sneijder op het middenveld en Lange Jan in de goal. Opgelost, slotje.
En die groene draak van een Yolanthe kan mooi de worsten regelenquote:Op maandag 17 mei 2010 17:29 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
dan zou ik die papier vrager in het doelzetten. ( die is nu toch maar derde keeper bij ajax)
Pietjuh , ouwe kuthageneesquote:Op maandag 17 mei 2010 18:15 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
hahahaha! die is grappig! dat is een goeie!
Hear hearquote:Op maandag 17 mei 2010 09:21 schreef -J-D- het volgende:
Die knakker in dat gesloten topic lijkt dus gelijk te hebben.
Willem II technisch falliet
zodat ze 3 weken later weer 8 ton kunnen overmaken en dan zijn er ineens geen problemen meer? Hmmquote:Op maandag 17 mei 2010 18:49 schreef Winner_Taco het volgende:
Overigens is in die meeting gezegd dat ze voor het einde van de maand 7 ton nodig hebben voor de salarissen . Komt dit geld er niet is het meteen klaar . De kans is groot dat de gemeente dus wel bijspringt .
Ze hebben ook nog een paar miljoen aan teveel betaalde huur tegoed.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zodat ze 3 weken later weer 8 ton kunnen overmaken en dan zijn er ineens geen problemen meer? Hmm
Zou echt slecht zijn. In Tilburg staan grote bezuinigingen voor de deur. Bibliotheken worden bijvoorbeeld gesloten. En dan zou er wel geld gaan naar een bedrijf dat spelers tonnen salaris betaalt?quote:Op maandag 17 mei 2010 18:52 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog een paar miljoen aan teveel betaalde huur tegoed.
Maargoed uiteindelijk springt de gemeente toch wel bij, daar is die club te groot voor ben ik bang .
Ja en daarna loopt het contract van de halve selectie af dus dan is er ineens geen tekort meer... En spelen ze volgend jaar met de A1 in de Eredivisiequote:Op maandag 17 mei 2010 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zodat ze 3 weken later weer 8 ton kunnen overmaken en dan zijn er ineens geen problemen meer? Hmm
quote:Op maandag 17 mei 2010 16:56 schreef gebruikersnaam het volgende:
volgens johan "de snor "derksen zojuist op de radio degradeerd sparta niet bij faillisement van willem II . Johan had navraag bij de KNVB gedaan
quote:Ook bij faillissement Willem II blijft Eredivisie uit achttien clubs bestaan
Mocht Willem II binnenkort gestript worden van de licentie om betaald voetbal te spelen, dan zal het bestuur betaald voetbal bepalen hoe de vrijgekomen plek in de Eredivisie zal worden opgevuld. Dat liet een woordvoerster van de KNVB maandagmiddag weten tegenover het ANP.
“De reglementen voorzien op voorhand niet in deze situatie”, meldt de voetbalbond. “Als Willem II de licentie kwijtraakt, is dit een zaak voor het bestuur betaald voetbal. Zij moeten dan een beslissing nemen.” Zeker is in ieder geval dat de Eredivisie uit achttien clubs zal blijven bestaan.
Willem II maakte maandag wereldkundig dat het kampt met zware financiële problemen, waardoor de club aan de rand van de afgrond staat. Kwartiermaker Paul Bottelier stelde zelfs al voor om na te denken over een fusie met streekgenoot RKC Waalwijk. Die club werd enkele maanden geleden nog ternauwernood voor een faillissement behoed.
Serieusquote:Op maandag 17 mei 2010 18:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Zou echt slecht zijn. In Tilburg staan grote bezuinigingen voor de deur. Bibliotheken worden bijvoorbeeld gesloten. En dan zou er wel geld gaan naar een bedrijf dat spelers tonnen salaris betaalt?
Willem II heeft gelukkig een relatief klein aantal capuchons-en-petjes volk op de tribune. Idioten die zo ver gaan mogen van mij ook als straf alle stoeltjes van het Willem II stadion poetsen na een eventueel faillisement.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:50 schreef Elvislives het volgende:
Dat worden gouden tijden voor de glaszetters in Tilburg. Arme raadsleden die zo'n beslissing moeten nemen
Daar vergis je je in. Willem II is juist zo'n clubje met jochies die zich heel erg graag willen laten gelden. Willem II staat in den landen nog steeds bekend als grijs clubje, tot grote frustratie van deze jochies. Deze jochies -roze trui, bekakt stemmetje, haartjes in een scheiding, wijndrinkers- zullen met vrouwelijk-ogende wegwerpgebaren hun ongenoegen ongetwijfeld nog kenbaar maken.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:12 schreef reem het volgende:
[..]
Willem II heeft gelukkig een relatief klein aantal capuchons-en-petjes volk op de tribune. Idioten die zo ver gaan mogen van mij ook als straf alle stoeltjes van het Willem II stadion poetsen na een eventueel faillisement.
Anders lees je het topic even door alvorens je reageert.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie zal ze missen?
Stel dat ze failliet gaan gaat GAE dan naar de eredivisie?
Zo boeiend is WII nietquote:Op maandag 17 mei 2010 19:21 schreef Gulo het volgende:
[..]
Anders lees je het topic even door alvorens je reageert.
Dan hoef je ook niet te reageren. Bovendien had je vraag betrekking op GAE, en niet op Willem II, dus je reactie is misplaatst.quote:
Oh sorry, GAE is ook niet erg boeiendquote:Op maandag 17 mei 2010 19:24 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dan hoef je ook niet te reageren. Bovendien had je vraag betrekking op GAE, en niet op Willem II, dus je reactie is misplaatst.
http://www.voetbalprimeur(...)e_met_Willem_II.htmlquote:RKC verwerpt idee van fusie met Willem II
De mogelijke plannen voor een fusie tussen RKC Waalwijk en Willem II worden door de Waalwijkers direct van de hand gewezen. De nummer laatst van de Eredivisie ziet geen heil in het idee.
RKC en Willem II kampen beiden met financiële problemen. Voorzichtig wordt, om de financiële en sportieve positie van de twee clubs te verbeteren, geopperd om de twee verenigingen maar te laten fuseren. RKC laat bij monde van technisch directeur Mohammed Allach weten daar geen brood in te zien.
"Iedereen binnen RKC is het erover eens dat een fusie met Willem II geen optie is", laat Allach weten in gesprek met Voetbal International. "In de jeugdopleiding werken we wél samen en dat gaat op een heel positieve manier. Maar dan heb je het over het opleiden van spelers voor het betaalde voetbal."
"Krachten bundelen op dat vlak is overal in het land een positieve ontwikkeling, ongeacht de financiële positie. Deze club heeft haar eigen gezicht en dat moet worden behouden, alleen moeten we het nu in de juiste tijdgeest plaatsen", aldus Allach.
Nee dan gaat waarschijnlijk FC Den Bosch naar de eredivisiequote:Op maandag 17 mei 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie zal ze missen?
Stel dat ze failliet gaan gaat GAE dan naar de eredivisie?
quote:Op maandag 17 mei 2010 19:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee dan gaat waarschijnlijk FC Den Bosch naar de eredivisie
Nee, Sparta blijft. Zie enkele posts eerder waar Johan Derksen het nagevraagd zou hebben.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee dan gaat waarschijnlijk FC Den Bosch naar de eredivisie
Yeah I know, ook de meest logische keuze.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:33 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Nee, Sparta blijft. Zie enkele posts eerder waar Johan Derksen het nagevraagd zou hebben.
Nooit geweest ookquote:Op maandag 17 mei 2010 19:41 schreef Zemi77 het volgende:
Ik voorspel het roda scenario. Gemeente springt bij mits drastische bezuinigingen. En dat zijn o.a.
Selectie terug naar 20 man
Opheffen dameselftal
Opheffen beloftenteam
Salarissen omlaag
snijden in administratieve en andere functies
etc. etc.
Is Willem II nog eigenaar van het stadion? Dat had Roda vorig jaar gered. I.i.g veel sterkte aan de w2 supp.
Prima manier om in de kosten te snijden lijkt me ;-)quote:Op maandag 17 mei 2010 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nooit geweest ook
Volgens mij blijven er maar iets van 8 spelers over of zo. In juli en augustus zullen er nog wel wat transfervrije spelers komen en verder veel spelers uit het 2e
Het probleem is mei en juni, als daar geen oplossing voorkomt is het einde oefeningquote:Op maandag 17 mei 2010 19:43 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Prima manier om in de kosten te snijden lijkt me ;-)
komt wel goed dus.
Yep, snap ik. Maar als w2 een sluitende begroting heeft voor 2010/2011 overlapt de gemeente die twee maanden wel.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het probleem is mei en juni, als daar geen oplossing voorkomt is het einde oefening
Das maar de vraag het is immers niet de eerste keer dat ze de club moeten helpenquote:Op maandag 17 mei 2010 19:47 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Yep, snap ik. Maar als w2 een sluitende begroting heeft voor 2010/2011 overlapt de gemeente die twee maanden wel.
Maar anyway ze moeten flink saneren daar.
Nee, dat is nu het hele eieren eten. Willem II wil geen subsidie van Tilburg. Zij menen echter dat ze altijd teveel hebben moeten betalen aan Tilburg sinds het stadion in bezit van de gemeente gekomen is. Dat geld willen ze nu met terugwerkende kracht incasseren.quote:
Geen medelijden hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 19:48 schreef Snuf. het volgende:
Trouwens ontzettend lullig voor Sparta, het bestuur kan tot 1 juni eigenlijk geen beslissingen nemen over de toekomst!
Geef ze een goede kansquote:Op maandag 17 mei 2010 19:49 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee, dat is nu het hele eieren eten. Willem II wil geen subsidie van Tilburg. Zij menen echter dat ze altijd teveel hebben moeten betalen aan Tilburg sinds het stadion in bezit van de gemeente gekomen is. Dat geld willen ze nu met terugwerkende kracht incasseren.
Terecht gedegradeerdquote:
Ze kunnen ook de KNVB melden dat ze volgend jaar in de eerste divisie willen spelenquote:Op maandag 17 mei 2010 19:56 schreef Snuf. het volgende:
Ja, maar dan is het toch lullig dat Sparta nu 2 weken moet wachten voor ze iets echt kunnen beslissen? Ze kunnen nog niet beginnen met het maken van begrotingen, verkopen en kopen van spelers, aanstellen trainer?
Denk dat het net niet lullig is maar dat er nog gedroomd kan eorden, dat is toch net fijn?quote:Op maandag 17 mei 2010 19:56 schreef Snuf. het volgende:
Ja, maar dan is het toch lullig dat Sparta nu 2 weken moet wachten voor ze iets echt kunnen beslissen? Ze kunnen nog niet beginnen met het maken van begrotingen, verkopen en kopen van spelers, aanstellen trainer?
Ja wat wil je dan als je zo dom lultquote:Op maandag 17 mei 2010 19:58 schreef Snuf. het volgende:
Waarom bestaan er nog steeds mensen zoals jij
Ja dan loopt het aardig op als je uiteindelijk promotie/degradatie voetbal moet spelenquote:Begin van de 21ste eeuw was er nog niets aan de hand. De club leed geen verlies en voerde een goed beleid. Jonge spelers aantrekken, in Tilburg laten groeien en dan met winst doorverkopen. Maar de afgelopen vijf jaar gleden de Tricoleres steeds verder financieel af. De spelersmarkt stortte in en de sportieve prestaties van Willem II lieten te wensen over.
Weg was de spotlight. Spelers van de slecht presterende club konden rekenen op minder belangstelling en de club raakte dure voetballers aan de straatstenen niet meer kwijt. En dat in combinatie met een rijtje miskopen zoals de Zweed Mourad en de Hongaar Kerekes.
Het Brabants Dagblad becijferde dat Willem II voor langere periodes spelers met een gezamenlijk salaris van een miljoen euro op de tribune had zitten. 2009 sloot Willem II met een dieptepunt af. Het begrotingstekort was opgelopen tot een recordbedrag van 4 miljoen euro.
http://www.brabantsdagbla(...)et-bij-Willem-II.ece
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |