Ja idd, want Excelsior heeft zo echt zijn eigen identiteit: wij zijn de jongelingen van Feyenoord...quote:Op maandag 17 mei 2010 14:46 schreef o.us het volgende:
[..]
In Rotterdam heb je alleen al drie maar mét potentie en eigen identiteit.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voor een fusie heb je twee clubs nodig die dat willen.
Wilhelmina en BVV werd FC Den Bosch.
Sittardia en Fortuna 54 werd Fortuna Sittard
Dos en Elinkwijk werd FC Utrecht
Sportclub Enschede en Enschedese Boys werd FC Twente
DWS, Blauw Wit en De Volewijckers werd FC Amsterdam.
Niet toevallig clubs uit dezelfde stad. Wat heeft een Tilburger in Breda te zoeken ?
Grond verkopen en een nieuw stadion ergens tussenin dan maar?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zie jij als het slecht gaat met Schalke en Dortmund dat ze gaan fuseren ?
Dat is hetzelfde. Eén van de clubs zal in een andere stad gaan spelen. 95 % van die gevallen betreft het de vijand.
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:52 schreef o.us het volgende:
[..]
Bron dat Marokko zo graag Sparta in de Eredivisie wilt?
Precies.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:55 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ja idd, want Excelsior heeft zo echt zijn eigen identiteit: wij zijn de jongelingen van Feyenoord...
Dan heb je hetzelfde. Waarom zou een Waalwijker naar Tilburg gaan? Zeker als ze daar nog een hekel aan hebben ook. Dan kunnen ze nog beter naar Den Bosch.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:59 schreef Winner_Taco het volgende:
Overigens RKC en Willem II . Niet NAC en Willen 2 dan
De busverbinding Waalwijk Tilburg is gewoon kutquote:Op maandag 17 mei 2010 15:01 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dan heb je hetzelfde. Waarom zou een Waalwijker naar Tilburg gaan? Zeker als ze daar nog een hekel aan hebben ook. Dan kunnen ze nog beter naar Den Bosch.
Waalwijk is klein , speelt Jupiler league zit nooit vol en is gedoemd om te sterven (verdwijnen naar de topklasse)quote:Op maandag 17 mei 2010 15:01 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dan heb je hetzelfde. Waarom zou een Waalwijker naar Tilburg gaan? Zeker als ze daar nog een hekel aan hebben ook. Dan kunnen ze nog beter naar Den Bosch.
Dan is er vast wel een projectontwikkelaar die het wil kopen om er een nieuwbouwwijk uit de grond te stampenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:05 schreef Gulo het volgende:
Als Willem II failliet gaat, lopen ze ook die huuropbrengsten mis. Ik neem aan dat dat stadion ook niet verkoopbaar is namelijk. (in de zin van dat iemand dat zou willen kopen)
Ja, dat bedacht ik me ook net. Bovendien moet Tilburg zoveel bijspringen wil Willem II niet failliet gaan dat ze die investering er aan huur ook niet uit halen. Bovendien houd je het risico dat ze altijd alsnog failliet kunnen gaan.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan is er vast wel een projectontwikkelaar die het wil kopen om er een nieuwbouwwijk uit te grond te stampen.
Tja, dan kan je ook wel zeggen dat het zuur is voor RKC. Omdat WIllem II 17e geworden is ten koste van RKC dat 18e was.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:13 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
Erg zuur voor zowel Eindhoven als de Eagles, verloren van een club wat geen bestaansrecht heeft en zijn eigen spelers niet kan betalen. Zonder Demouge en Akgun (die kunnen ze namelijk nooit betalen) was degradatie een feit geweest.
De schuldenlast van Willem II is opgelopen tot 4,8 miljoen euro. De Tilburgse eredivisieclub kampt daarnaast met een acuut liquiditeitsprobeem van 700.000 euro. Als er niets gebeurt, loopt dat bedrag in juni op tot anderhalf miljoen euro.
Alleen voetbalsupporters kennen een stad of dorp in dat geval beter..Bij mijn tante gaat echt geen belletje 'Willem II' rinkelen in het geval van de stad Tilburg.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:16 schreef tong80 het volgende:
Vergeet ook niet wat een club doet voor een dorp of stad. Had iemand van Veendam gehoord zonder de club ?
Ja boeiend . Zulke valste sentimenten spelen geen rol (hooguit voor de lokale sponsorquote:Op maandag 17 mei 2010 15:16 schreef tong80 het volgende:
Vergeet ook niet wat een club doet voor een dorp of stad. Had iemand van Veendam gehoord zonder de club ?
Of R.K.C. wordt er nog in betrokken.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:17 schreef Winner_Taco het volgende:
Als Willem II verdwijnt dan zal er een duel moeten komen tussen Go Ahead en Sparta. Kan bijna niet anders.
Hoeveel onnodige kunstwerken, poppodia en theaters worden wel niet gefinancierd door een stad, 'om ze op de kaart te zetten'....quote:Op maandag 17 mei 2010 15:18 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja boeiend . Zulke valste sentimenten spelen geen rol (hooguit voor de lokale sponsor)
Ok ga ik nu mijn moeder bellen of ze weet uit welke stad Willem 2 komt.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:18 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
[..]
Alleen voetbalsupporters kennen een stad of dorp in dat geval beter..Bij mijn tante gaat echt geen belletje 'Willem II' rinkelen in het geval van de stad Tilburg.
Nee waarom ? Die zijn reeds rechtstreeks gedegradeerd . Zal dan tussen de 2 verliezers van de playoffs promotie/degradatie gaan .quote:
Neemt niet op.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok ga ik nu mijn moeder bellen of ze weet uit welke stad Willem 2 komt.
Bedoel je die 150 uit-supporters die naar Veendam - Go Ahead komen kijken ?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoeveel onnodige kunstwerken, poppodia en theaters worden wel niet gefinancierd door een stad, 'om ze op de kaart te zetten'....
Zal ik ook naar de Eagles vragen ?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:24 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
[..]
Ik volg met spanning dit topic..
Willem II zal hun inkomsten ook niet op de uitwedstrijden verdienenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:22 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Bedoel je die 150 uit-supporters die naar Veendam - Go Ahead komen kijken ?
Gaarne!quote:
Als dat op de planning staat dan ga ik persoonlijk met de collectebus rond in Tilburg..Nooit Cambuur in de Eredivisie namelijk.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:39 schreef foetre het volgende:
Gewoon de nummer 2 van afgelopen seizoen laten promoveren.
Gewoon logisch nadenken.Seizoen is afgelopen dus play offs tellen ni meer.Neem de ranglijst erbij en dan is cambuur de meeste logische keuze.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:44 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
[..]
Als dat op de planning staat dan ga ik persoonlijk met de collectebus rond in Tilburg..Nooit Cambuur in de Eredivisie namelijk.
Maradonny kun je sowieso vergeten, dat was een tijdelijke opvanger om het plotselinge vertrek van Reza judas op te vangen.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:47 schreef foetre het volgende:
[..]
Gewoon logisch nadenken.Seizoen is afgelopen dus play offs tellen ni meer.Neem de ranglijst erbij en dan is cambuur de meeste logische keuze.![]()
Al heb ik liever de eagles met ubberspits donny de groot in de eredivisie
Genoeg plannen daar inderdaad. Ik weet toevallig dat de gemeente de naastgelegen tennisclub ook graag een stukje wilde opschuiven om daar villa's te plaatsen, dus voor de stadiongrond zal hetzelfde gelden.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan is er vast wel een projectontwikkelaar die het wil kopen om er een nieuwbouwwijk uit de grond te stampen.
Na afgelopen seizoen wat mij betreft met stip op plaats 2 van de hate list. Brrrrrrrrrr!quote:Op maandag 17 mei 2010 15:52 schreef Omnifacer het volgende:
Ach gut, hebben de Eagles-fans ineens een hekel aan Cambuur? Het is wat he, zo'n collectieve identiteit
Ik ben niet zo van de haat jegens andere clubs, vind het eigenlijk zelfs wel een beetje triest, maar zo'n actie als Reza judas heeft uitgevreten en de daarop volgende acties van Cambuur richting ons maakt die club zichzelf niet echt geliefd bij mij en vele andere supporters.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:52 schreef Omnifacer het volgende:
Ach gut, hebben de Eagles-fans ineens een hekel aan Cambuur? Het is wat he, zo'n collectieve identiteit
Omdat het mogelijk is dat er een wedstrijd komt tussen beide degradanten (RKC en Sparta), waarna de winnaar van die ontmoeting(en) alsnog in de eredivisie mag blijven.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:20 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nee waarom ? Die zijn reeds rechtstreeks gedegradeerd . Zal dan tussen de 2 verliezers van de playoffs promotie/degradatie gaan .
Anders kun je Helmond Sport er ook wel weer bij betrekken .
Wat voor acties?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:58 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de haat jegens andere clubs, vind het eigenlijk zelfs wel een beetje triest, maar zo'n actie als Reza judas heeft uitgevreten en de daarop volgende acties van Cambuur richting ons maakt die club zichzelf niet echt geliefd bij mij en vele andere supporters.
Tilburg had ze goed. Deventer fout.quote:
quote:'Fusie met RKC serieuze optie'
Uitgegeven: 17 mei 2010 16:24
TILBURG - Als het aan crisismanager Paul Bottelier van eredivisieclub Willem II ligt, komt een mogelijke fusie met degradant RKC Waalwijk opnieuw op de agenda.
© ANP
''Als je moet kiezen tussen een fusie of een faillissement, lijkt me dat een serieuze optie. De supporters van Willem II moeten er maar eens goed over gaan nadenken'', zei hij maandag tijdens zijn presentatie van de zeer slechte financiële jaarcijfers van de Tilburgse club.
Willem II kampt met een schuld van 4,8 miljoen euro. De Tilburgse club heeft daarnaast bij ongewijzigde omstandigheden een acuut liquiditeitsprobleem van 7 ton in mei en 1,5 miljoen in juni.
Bottelier hoopt van de gemeente Tilburg veel geld terug te krijgen voor rekeningen die volgens hem onterecht door Willem II zijn betaald.
Afdaling
''Ik heb al ergens gelezen dat Willem II beter vrijwillig kan degraderen en dat RKC en Sparta dan een beslissingswedstrijd zouden moeten spelen om onze eredivisieplaats'', gaf Bottelier te kennen.
''Maar een afdaling naar de Jupiler League lost voor Willem II niets op. Dan blijven we toch ook zitten met de huidige tekorten, met bovendien lagere inkomsten en een lagere begroting. Nee, een fusie is zo gek nog niet. Er zijn sowieso al te veel profclubs in Nederland.''
Voor het komende seizoen in de eredivisie heeft Willem II nog een gat op de begroting van 8 ton.
Cambuur heeft op dat vlak een stuk meer potentie dan die Eagles van jou hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 15:44 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
[..]
Als dat op de planning staat dan ga ik persoonlijk met de collectebus rond in Tilburg..Nooit Cambuur in de Eredivisie namelijk.![]()
Tevens is Cambuur qua financiën het aanstaande Willem II van het noorden dus dat schiet niet op.
De manier waarop hij dat heeft gedaan is nou niet echt om naar huis over te schrijven, zeg maar net tegen het einde van de winterstop terwijl in principe alles al rond was waardoor de club ontzettend benadeeld werd en er zelfs werd gekeken naar gerechtelijke stappen. Daarbij verhinderde cambuur bij alle macht dat er een speler naar ons toe ging en "gunde" hem aan Emmen.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:00 schreef Omnifacer het volgende:
Hij kon meer poen verdienen bij Cambuur, wat is er verder mis gegaan?
Ik wist dattie op het laatste moment voor Cambuur koos, ja. Gut, wat een naaistreek. Het is betaald voetbal, geen liefdewerk-oud papierquote:Op maandag 17 mei 2010 16:34 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
De manier waarop hij dat heeft gedaan is nou niet echt om naar huis over te schrijven, zeg maar net tegen het einde van de winterstop terwijl in principe alles al rond was waardoor de club ontzettend benadeeld werd en er zelfs werd gekeken naar gerechtelijke stappen. Daarbij verhinderde cambuur bij alle macht dat er een speler naar ons toe ging en "gunde" hem aan Emmen.
Maar goed, als je Cambuur en GAE een beetje volgde had je dat kunnen weten.
Logischquote:
Mark my words..binnen nu en een maand of 10 is dit allemaal ook bij Cambuur aan de gang.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:33 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Cambuur heeft op dat vlak een stuk meer potentie dan die Eagles van jou hoor
Flauw, misschien had je zelf beter moeten spelen? Want serieus, wat moet Sparta in de eredivisie? Een natte krant balt nog beter.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:34 schreef Snuf. het volgende:
Ohh, ik hoop dat Willem 2 naar de kloten gaat. Als dat gebeurt en Sparta mag blijven fantastischIk zou er een moord voor over hebben.
Sparta heeft er meer te zoeken dan RKC, Cambuur, Go Ahead en Eindhoven.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:43 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Flauw, misschien had je zelf beter moeten spelen? Want serieus, wat moet Sparta in de eredivisie? Een natte krant balt nog beter.
quote:Fusie Willem II en RKC 'serieuze optie'
Als het aan crisismanager Paul Bottelier van Eredivisie-club Willem II ligt, komt een mogelijke fusie met degradant RKC Waalwijk opnieuw op de agenda. De Tilburgers zitten in financiële problemen.
"Als je moet kiezen tussen een fusie of een faillissement, lijkt me dat een serieuze optie. De supporters van Willem II moeten er maar eens goed over gaan nadenken", zei hij maandag tijdens zijn presentatie van de zeer slechte financiële jaarcijfers van de Tilburgse club.
Willem II kampt met een schuld van 4,8 miljoen euro. De Tilburgse club heeft daarnaast bij ongewijzigde omstandigheden een acuut liquiditeitsprobleem van 7 ton in mei en 1,5 miljoen in juni. Bottelier hoopt van de gemeente Tilburg veel geld terug te krijgen voor rekeningen die volgens hem onterecht door Willem II zijn betaald.
"Ik heb al ergens gelezen dat Willem II beter vrijwillig kan degraderen en dat RKC en Sparta dan een beslissingswedstrijd zouden moeten spelen om onze Eredivisie-plaats", gaf Bottelier te kennen. "Maar een afdaling naar de Jupiler League lost voor Willem II niets op. Dan blijven we toch ook zitten met de huidige tekorten, met bovendien lagere inkomsten en een lagere begroting. Nee, een fusie is zo gek nog niet. Er zijn sowieso al te veel profclubs in Nederland."
Voor het komende seizoen in de Eredivisie heeft Willem II nog een gat op de begroting van acht ton.
Die gasten hebben 3x zoveel bezoekers als GAE en ook nog eens veel meer mogelijkheden in de provincie qua sponsors . Ze moeten alleen met Hveen samenwerknquote:Op maandag 17 mei 2010 16:38 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
[..]
Mark my words..binnen nu en een maand of 10 is dit allemaal ook bij Cambuur aan de gang.
Belachelijk!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 17 mei 2010 16:56 schreef gebruikersnaam het volgende:
volgens johan "de snor "derksen zojuist op de radio degradeerd sparta niet bij faillisement van willem II . Johan had navraag bij de KNVB gedaan
Haha zoiets zal hij wel gaan zwetsen inderdaadquote:Op maandag 17 mei 2010 16:59 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik zie het al gebeuren dat Aad 'afkoopsom' de Mos straks voor de camera's verschijnt om te vermelden dat hij er altijd in gelooft heeft dat Sparta niet zou degraderen en dat hij dit scenario al wel ingecalculeerd had.
Ergens is het begrijpelijk dat als er in de Eredivisie een club zou verdwijnen een andere club uit diezelfde divisie omhooggeschoven wordt.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:59 schreef Gulo het volgende:
[..]
Belachelijk!!!!!!!!!!!!!!
Die hebben werkelijk niets gepresteerd, zou nergens op slaan. Laat dan GAE promoveren, joh. Sowieso een beslissingswedstrijd lijkt me in alle gevallen wel zo eerlijk eigenlijk.
Ik zie het al gebeuren dat Aad 'afkoopsom' de Mos straks voor de camera's verschijnt om te vermelden dat hij er altijd in gelooft heeft dat Sparta niet zou degraderen en dat hij dit scenario al wel ingecalculeerd had.
Dat zou dan blijken wanneer we ze tegen elkaar laten spelen, lijkt me wel zo fair.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ergens is het begrijpelijk dat als er in de Eredivisie een club zou verdwijnen een andere club uit diezelfde divisie omhooggeschoven wordt.
Sowieso heeft Sparta meer te zoeken in de Eredivisie dan GAE .
Een ploeg valt weg in een bepaalde divisie dus dan mag er een extra blijven (zoals in de situatie Oss/Veendam)quote:Op maandag 17 mei 2010 17:08 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat zou dan blijken wanneer we ze tegen elkaar laten spelen, lijkt me wel zo fair.
Ik vind het niet kunnen dat een club die compleet faalt beloond wordt omdat een andere club failliet gaat. Dan vind ik het gevoelsmatig eerlijker wanneer een club die een goed seizoen gedraaid heeft beloond wordt omdat een andere club failliet gaat.
maar naar jou mening vragen ze nietquote:Op maandag 17 mei 2010 17:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
GAE moet dan gewoon een beslissingswedstrijd spelen tegen Sparta naar mijn mening
Omdat zoals ik al eerder zei, er nog niks van de topklasse kan promoveren, die staan allemaal nog op 0 punten.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:17 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
maar naar jou mening vragen ze niet
verder is er toen Veendam failliet ging niet een amateurclub omhoog gegaan, maar bleef top oss erin.
Sparta schakelt Helmond Sport uit en speelt tegen Exelsior en vliegt eruit . Vervolgens speelt GAE tegen Willem II verliest maar mag nog een rondje tegen Spartaquote:Op maandag 17 mei 2010 17:19 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Omdat zoals ik al eerder zei, er nog niks van de topklasse kan promoveren, die staan allemaal nog op 0 punten.
Maar de Efteling niet. Dus gewoon FC Efteling bouwen waar eigenlijk de megamall had moeten komen. Paar Laven à la Sneijder op het middenveld en Lange Jan in de goal. Opgelost, slotje.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:26 schreef gebruikersnaam het volgende:
o ja, en over die fusie van willem 2 en RKC.
RKC had toch ook iets van 4 miljoen schuld ?
dan zou ik die papier vrager in het doelzetten. ( die is nu toch maar derde keeper bij ajax)quote:Op maandag 17 mei 2010 17:28 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar de Efteling niet. Dus gewoon FC Efteling bouwen waar eigenlijk de megamall had moeten komen. Paar Laven à la Sneijder op het middenveld en Lange Jan in de goal. Opgelost, slotje.
En die groene draak van een Yolanthe kan mooi de worsten regelenquote:Op maandag 17 mei 2010 17:29 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
dan zou ik die papier vrager in het doelzetten. ( die is nu toch maar derde keeper bij ajax)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |