Goede vraag. Stel dat ze zouden verdwijnen, wordt dan de plek door een ander ingenomen, en zo ja, door wie?quote:Op maandag 17 mei 2010 09:41 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Als W2 nu failliet gaat, komt GAE dan in de eredivisie?
ja, maar dat was directe degradatie. Dit ging via playoffs.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:42 schreef Snuf. het volgende:
Lijkt mij eerder Sparta. Toen Veendam weg moest bleef FC Oss ook gewoon
Goede vraag inderdaad. Er zal toch een club voor terug moeten komen, lijkt me, dus misschien dat Sparta en Go Ahead een extra playoff spelen om te bepalen wie van die clubs alsnog naar de Eredivisie mag?quote:Op maandag 17 mei 2010 09:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Goede vraag. Stel dat ze zouden verdwijnen, wordt dan de plek door een ander ingenomen, en zo ja, door wie?
Maar dan zou de beslissing over wel of niet doorgaan heeeel snel moeten vallen. Je kan zo'n wedstrijd niet pas in augustus spelen.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Goede vraag inderdaad. Er zal toch een club voor terug moeten komen, lijkt me, dus misschien dat Sparta en Go Ahead een extra playoff spelen om te bepalen wie van die clubs alsnog naar de Eredivisie mag?
Het ligt er ook aan hoe ze het seizoen definiëren volgens mij. Zou Willem II voor de play-offs failliet zijn gegaan, dan zou RKC de plek van Willem II hebben overgenomen in de play-offs. Dus ben benieuwd hoe ze dat nu dan doenquote:Ingeval van de onherroepelijke intrekking van een licentie van een betaaldvoetbalorganisatie
gedurende het seizoen 2009/'10, die op dat moment uitkomt in de Eredivisie, zal de betreffende
betaaldvoetbalorganisatie uit de competitie worden genomen en niet meer in de eindrangschikking
van de Eredivisie seizoen 2009/'10 worden opgenomen.
Als gevolg hiervan zal de betaaldvoetbalorganisatie die als nummer laatst van de ranglijst na afloop
van de reguliere competitie Eredivisie seizoen 2009/'10 is gerangschikt, niet rechtstreeks degraderen
naar de Jupiler League. De nummer laatst van de ranglijst na afloop van de reguliere competitie
Eredivisie seizoen 2009/'10 zal in dit geval tezamen met de nummer één na laatst van de ranglijst na
afloop van de reguliere competitie Eredivisie seizoen 2009/'10 deelnemen aan de play-off om
promotie/degradatie.
NuSport is samengegaan met Sportweek. Niet dat het heel veel met de geloofwaardigheid doet, maar toch een stukje hoger.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:54 schreef HaagsPietje het volgende:
lijkt me nogal voorbarig gezien de bron van het nieuws (nusport) en het zal allemaal wel loslopen...
Maar speculeren over iets wat mogelijk kan gebeuren is ook best leuk!quote:Op maandag 17 mei 2010 09:53 schreef Betty63 het volgende:
Uhhh zou het ook aub gewoon opgelost mogen worden zodat Willem II gewoon in de eredivisie kan blijven spelen?
Zou fijn zijn
Bedoel je qua datum?quote:Op maandag 17 mei 2010 09:57 schreef DaMart het volgende:
Dit zegt het promotie/degradatiereglement van de KNVB:
[..]
Het ligt er ook aan hoe ze het seizoen definiëren volgens mij. Zou Willem II voor de play-offs failliet zijn gegaan, dan zou RKC de plek van Willem II hebben overgenomen in de play-offs. Dus ben benieuwd hoe ze dat nu dan doen.
Ik hoop het, zolang dit maar niet met belastinggeld gebeurt. Het is toch belachelijk dat gemeentes steeds weer bijspringen als een club in financiële nood verkeert. Zeker als de speler nog zoveel verdienen.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:32 schreef Symphonic het volgende:
Dan zal het dus Sparta of GAe worden.
Maar de club zal wel op het allerlaatste nippertje worden gereden van de ondergang zoals altijd...
Als Cambuur gaat promoveren...moet er NIET aan denkenquote:Op maandag 17 mei 2010 10:49 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Ja leuk, komen ze nu mee aan
Maar eh, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er een match zou komen tussen GAE en Sparta mocht W2 omvallen. Ik denk eerder dat de KNVB of niks doet of Cambuur (#2 JL) laat promoveren. Mijn rood geel hart hoopt dan natuurlijk op het eerste
daarvan ontgaat mij elke vorm van logica.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:49 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Ja leuk, komen ze nu mee aan
Maar eh, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er een match zou komen tussen GAE en Sparta mocht W2 omvallen. Ik denk eerder dat de KNVB of niks doet of Cambuur (#2 JL) laat promoveren. Mijn rood geel hart hoopt dan natuurlijk op het eerste
Vertel, wat snap je niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:12 schreef Symphonic het volgende:
[..]
daarvan ontgaat mij elke vorm van logica.
De logica is toch gewoon dat de degradant(Sparta) of de club die door Willem II in de play-offs uitgeschakeld werd(GAE) erin komt/blijft?quote:
Dit klinkt behoorlijk ernstig. Als het personeel officieel ingelicht wordt is het meestal toch een gedane zaak?quote:Willem II licht personeel in over geldgebrek
TILBURG - Willem II licht maandag 17 mei het personeel in over de financiële noodsituatie.
Rond het middaguur zijn alle werknemers uitgenodigd op het stadion.
Even na de middag geeft de club op een persconferentie openheid van zaken.
De club zou zodanig in de problemen zitten dat de salarissen van het personeel, onder wie ook de voetballers, niet betaald kunnen worden.
Sparta en GAE hebben allebei sportief verloren en zijn zodoende ook gedegradeerd danwel niet verder gekomen dan waar ze stonden. Daarom vermoed ik dat als er al een club mag promoveren (indien W2 omvalt), ze de #2 van de JL laten promoveren op basis van verdiensten in het seizoen.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:22 schreef MMUFC het volgende:
[..]
De logica is toch gewoon dat de degradant(Sparta) of de club die door Willem II in de play-offs uitgeschakeld werd(GAE) erin komt/blijft?
precies, Cambuur is helemaal geen partij in dezequote:Op maandag 17 mei 2010 11:22 schreef MMUFC het volgende:
[..]
De logica is toch gewoon dat de degradant(Sparta) of de club die door Willem II in de play-offs uitgeschakeld werd(GAE) erin komt/blijft?
Maar Cambuur is toch ook niet verder gekomen omdat ze in de 2e ronde van de Play-offs gekomen zijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:28 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Sparta en GAE hebben allebei sportief verloren en zijn zodoende ook gedegradeerd danwel niet verder gekomen dan waar ze stonden. Daarom vermoed ik dat als er al een club mag promoveren (indien W2 omvalt), ze de #2 van de JL laten promoveren op basis van verdiensten in het seizoen.
Een situatie als die van TOP Oss en BV Veendam kun je hier niet bij betrekken, gezien er nog geen "rechthebbenden" in de Topklasse zijn die eventueel hadden kunnen promoveren.
Dat is in ieder geval mijn logica
Waarom jammer ?quote:Op maandag 17 mei 2010 12:24 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
IddJammer dat ze niet gedegradeerd zijn dan..
Ze betogen dat Tilburg aan Willem II heeft willen verdienen, ipv te subsidiëren.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:14 schreef Drassss het volgende:
Ik val net binnen in de persconferentie.
Eerst geven ze aan dat ze geen subsidie willen, maar nu lopen ze wel te huilen dat de hockeyverenigingen 6,1 miljoen krijgen?? Wat mis ik.
Ja, ik viel echt net binnen dus vond het een raar verhaalquote:Op maandag 17 mei 2010 14:16 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ze betogen dat Tilburg aan Willem II heeft willen verdienen, ipv te subsidiëren.
Beetje jammer, dan hadden ze helemaal niets met de gemeente moeten doen.
Het is inderdaad erg huilie. Ergens hebben ze wel een punt, maar toen hebben ze er zelf mee ingestemd.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:17 schreef Nappie-Oleon het volgende:
wat een huilpersconferentie
meteen afstraffen dit
http://www.willem-ii.nl/nieuws-detail.asp?id=7354&hoofdID=7&rubriek=13quote:Vanavond informatiebijeenkomst voor supporters en sponsors
17/5/2010 -
Zondagmiddag heeft Willem II een tumultueus seizoen afgesloten. De Tricolores zijn er in geslaagd zich via de Jupiler Play-Offs te handhaven in de Eredivisie. Desalniettemin is de situatie van de club niet rooskleurig. Kwartiermaker en inmiddels interim bestuurder Paul Bottelier heeft zich de afgelopen maand vooral verdiept in de financiën van de club en zijn conclusie is dat deze zeer zorgelijk zijn. Bottelier zal dat vanavond uitvoerig toelichten. Supporters, sponsors en vrijwilligers zijn vanaf 20.00 uur van harte welkom in het Koning Willem II stadion
Dat laatste wordt ook gewoon toegegeven. Wanbeleid begon na het vertrek van Adriaanse die gratis de topspelers van W2 meenam. Het bestuur wat daar toen zat heet cruciale fouten gemaakt. Niet gek dat ze deze strop van hun nek willen hebben.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:19 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg huilie. Ergens hebben ze wel een punt, maar toen hebben ze er zelf mee ingestemd.
Dat ze zo ver gaan geeft wel aan dat de nood echt enorm is!!! Als de gemeente niet bijspringt is het einde verhaal, dat is duidelijk!
Ze proberen met dit verhaal goodwill bij de bevolking te kweken voor wanneer er gemeenschapsgeld naar Willem II moet.
Conclusie: ze willen geen subsidie. Ze willen 'teveel betaald geld' terug hebben!Ze hebben zelf echter teveel betaald, en daarmee ingestemd.
Als de hockey 6 miljoen subsidie krijgt, is er wel wat voor te zeggen dat Willem II het teveel betaalde geld terug krijgt.
Overigens is dit alles wel samen te vatten: WANBELEID. De bestuurders hebben hier immers zelf mee ingestemd.
11 miljoen voor de gemeente, puur door het stadion te kopen en te verhuren.quote:
Lijkt me ook. FC Brabant (NAC, Willem II, RKC) zou qua begroting in de middenmoot mee moeten kunnen draaien. Maar wil men dat? Er zou dan veel clubhistorie verloren gaan. Bovendien draait NAC nog vrij redelijk. Al moesten die jaren geleden ook flink door de gemeente geholpen worden, en staan ze er financieel nu ook niet goed voor.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:30 schreef Winner_Taco het volgende:
Dr zullen hoe dan ook clubs moeten fuseren
NAC draait toch goed verder ? Die hebben veel fans uit bijvoorbeeld Dordrecht wat ook een aardig grote gemeente is .quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef Gulo het volgende:
[..]
Lijkt me ook. FC Brabant (NAC, Willem II, RKC) zou qua begroting in de middenmoot mee moeten kunnen draaien. Maar wil men dat? Er zou dan veel clubhistorie verloren gaan. Bovendien draait NAC nog vrij redelijk. Al moesten die jaren geleden ook flink door de gemeente geholpen worden, en staan ze er financieel nu ook niet goed voor.
geloof maar niet dat de gemeente dat bevestigtquote:Op maandag 17 mei 2010 14:26 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
11 miljoen voor de gemeente, puur door het stadion te kopen en te verhuren.
Geografisch gezien, is Oss niet logisch. Ik geloof dat NAC er financieel gezien ook niet best voorstaat hoor.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:36 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
NAC draait toch goed verder ? Die hebben veel fans uit bijvoorbeeld Dordrecht wat ook een aardig grote gemeente is .
Denk RKC Oss en Willem 2 sowieso .
Daar zitten Acer en Bavaria toch voor veel geld in ?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Geografisch gezien, is Oss niet logisch. Ik geloof dat NAC er financieel gezien ook niet best voorstaat hoor.
edit: Klik hier voor een bericht over de financiële situatie van nac op een nac-website
Brabant heeft 9 (!, een halve competitie dus) aan BVO's: RBC, RKC, NAC, Willem II, PSV, Eindhoven, Helmond Sport, FC Oss, Den Bosch. Lijkt me een beetje teveel van het goede.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:36 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
NAC draait toch goed verder ? Die hebben veel fans uit bijvoorbeeld Dordrecht wat ook een aardig grote gemeente is .
Denk RKC Oss en Willem 2 sowieso .
Ja dat zei deze kerel net ook al . Zo van in Zuid Holland heb je ADO en dan Exelsior/Feyenoord , Sparta en AdO met 2x meer potentieel aan sponsors en in Brabant de helft en 9 clubs .quote:Op maandag 17 mei 2010 14:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Brabant heeft 9 (!, een halve competitie dus) aan BVO's: RBC, RKC, NAC, Willem II, PSV, Eindhoven, Helmond Sport, FC Oss, Den Bosch. Lijkt me een beetje teveel van het goede.
aardsrivalen in noordbrabantquote:Op maandag 17 mei 2010 14:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja dat zei deze kerel net ook al . Zo van in Zuid Holland heb je ADO en dan Exelsior/Feyenoord , Sparta en AdO met 2x meer potentieel aan sponsors en in Brabant de helft en 9 clubs .
Maarja denk echt niet dat Willem II met Nac gaat werken . Dat zijn toch aartsrivalen ?
In Rotterdam heb je alleen al drie maar mét potentie en eigen identiteit.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Brabant heeft 9 (!, een halve competitie dus) aan BVO's: RBC, RKC, NAC, Willem II, PSV, Eindhoven, Helmond Sport, FC Oss, Den Bosch. Lijkt me een beetje teveel van het goede.
Geef Jonker, die momenteel grote successen viert met Bayern München, ook maar een lintje.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:46 schreef tong80 het volgende:
Krijgt Hennie van der Vegt nog een lintje ?
marokko wil zo graag sparta in de eredivisiequote:Op maandag 17 mei 2010 09:31 schreef o.us het volgende:
Damn. Had ik niet verwacht, wou al bijna een topic openen.
Voor een fusie heb je twee clubs nodig die dat willen.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:47 schreef Gulo het volgende:
Als dit het einde van Willem II is, hebben ze in ieder geval een memorabele wedstrijd gespeeld.
NAC en Willem II zijn idd rivalen, dus fuseren lijkt mij uitgesloten.
RKC ziet Willem II ook als aartsrivaal, maar dat is niet helemaal wederzijds. Fusie hier lijkt dus iets makkelijker, maar dan nog, ik denk dat dat op korte termijn ook geen soelaas biedt.
Bron dat Marokko zo graag Sparta in de Eredivisie wilt?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:51 schreef Turmoil het volgende:
[..]
marokko wil zo graag sparta in de eredivisiewie zegt dat niet de #2 van de eerste divisie promoveert?
Dacht ik ook met dat gedoe rond FC Limburg . Schijnt gevoelig te liggenquote:
Zie jij als het slecht gaat met Schalke en Dortmund dat ze gaan fuseren ?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:53 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dacht ik ook met dat gedoe rond FC Limburg . Schijnt gevoelig te liggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |